virtsatientulehdus

n22*

olen kärsinyt muutamista virtsatientulehduksista parin viime vuoden aikana, ja oireet on saanut loppumaan juomalla paljon vettä, syömällä c-vitamiinia, lisäksi esim karpalomehua. lääkärissä en ole käynyt vaivan takia. usein tulehdus on tullut todella aktiivisen seksin harrastamisen jälkeen.
eilen alkoi taas ja todella kivuliaana. oli jo illalla helpottamaan päin kun sitten kävin vessassa ja tuli taas tunne että ei tyhjene kunnolla ja alavatsaa kipristi. tuli hieman verta. voiko se liittyä virtsatientulehdukseen?? menkat ei pitäisi ainakaan lähiaikoina olla tulossa. säikäytti todella. mutta nyt taas suht hyvä olla, kotikonsteilla saanut kuriin.
onko kellään vastaavia kokemuksia?

23

61644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hanna

      Veren tuloon voi olla syy, jos munuiaisissa on jotain hämminkiä tai tulehdus.. silloin kannattaa mennä lääkäriin.
      Minullakin on tullut aktiivisen sexin harrastamisen seurauksena muutaman kerran virtsatientulehdus, ja sekin on lähtenyt kotikonstein..verta ei tosin ole tullut.

    • Cucumber

      Veren tulo ei välttämättä tarkoita, että vikaa munuaisissa. Yleensähän veri on huono merkki, eli siis tulehdustapauksissa tulehdus levinnyt jo munuaisiin asti. Mutta itsellä ainakin tuli kerran verta ja kyseessä kuitenkin ihan normaali virtsatieinfektio. Eli melko varmasti liittyy virtsatieinfektioon. Mutta ehkä asia kannattaisi kuitenkin varmistaa, vaikka sinulla tutut oireet onkin.

      • möö

        AIna kun minulla on ollut virtsis, niin joka kerta on tullut verta. Joskus jopa niin, etä on tullut vain tippoja verta eikä enää muuta. Minulla ei ole koskaan mennyt vielä munuaisiin, verta vaan tulee het....


    • hanna

      Kuulostaa ihan samalta kuin mun vaivat. Aikasemmin ei ole koskaan ollut mutta nyt yhtäkkiä alkoi kirvellä ja olla tosi kivuliasta pissata ja vertakin tulee aina pissatessa (kuukautiset ei ainakaan ole lähiaikoina tulossa). Pissaamistarve on tosi tiheä, ihan koko ajan pitää juosta vessassa.. Mulla on myös vähän lämpöä (37,5). Mietin tässä että pitäiskö käydä lääkärissä vai meneeköhän se vaan itsestään ohi? Sitä karpalomehua taidan ainakin hommata..

      • hanna kakkonen

        ups anteeksi varastin vahingossa jonkun nimen kun kirjoitin äsken myös nimimerkillä hanna. T. hanna kakkonen =)


      • apua!?

        moi
        kyllä se kannattaa lääkärissä käydä.Itsellä on juuri tutkimukset meneillään kun on kahden kuukauden aikana niitä ollut jo 3 kappaletta eikä antibiootit pure.Sukupuolitauti testit on käyty,papa on käyty ja seuraavaksi on sitten sisäelimet/synnytyselimet.Alkaa pelottaa jos ei voi vaikka saada lapsia tämän takia.Todella kurjaa ja kivuliasta,vie elämänhalunkin.=(
        nainen 20


      • samanlaisia oireita!!!
        apua!? kirjoitti:

        moi
        kyllä se kannattaa lääkärissä käydä.Itsellä on juuri tutkimukset meneillään kun on kahden kuukauden aikana niitä ollut jo 3 kappaletta eikä antibiootit pure.Sukupuolitauti testit on käyty,papa on käyty ja seuraavaksi on sitten sisäelimet/synnytyselimet.Alkaa pelottaa jos ei voi vaikka saada lapsia tämän takia.Todella kurjaa ja kivuliasta,vie elämänhalunkin.=(
        nainen 20

        hei!
        Minulla on kans 3 tulehdus 2 kk:n sisään..edellisillä kerroilla olen syönyt trimopan ja selexid merkkisiä lääkkeitä ja niilla oireet on menny ohi mutta nyt on tulehdus päällä ja edes selexid ei pure..minkälaisissa tutkimuksissa kävit?ja selviskö mitään?mun pitäisi aloittaa trimopan-estokuuri antipioottikuurin jälkeen mutta en tiedä mikä tähän auttaisi?


      • sanna1
        apua!? kirjoitti:

        moi
        kyllä se kannattaa lääkärissä käydä.Itsellä on juuri tutkimukset meneillään kun on kahden kuukauden aikana niitä ollut jo 3 kappaletta eikä antibiootit pure.Sukupuolitauti testit on käyty,papa on käyty ja seuraavaksi on sitten sisäelimet/synnytyselimet.Alkaa pelottaa jos ei voi vaikka saada lapsia tämän takia.Todella kurjaa ja kivuliasta,vie elämänhalunkin.=(
        nainen 20

        Mulla on ollut 4 tulehdusta 4kk:n aikana. Olen syonyt 5 antibioottikuuria auttavat aina hetkellisesti.Asun englannissa ja taalla apua ei eminaa saada millaan. Mitka antibioottikuurit ovat auttaneet teita? Olen yrittanyt juoda paljon, syoda karpalokapseleita ja juoda katpalomehua. Sanovat etta suodavedessa kylpeminen auttaa?? Olen juuri mennyt naimisiin ja seksin harrastaminen ei taman takia ole mahdollista. Alan olla todella epatoivoinen.


      • spam
        sanna1 kirjoitti:

        Mulla on ollut 4 tulehdusta 4kk:n aikana. Olen syonyt 5 antibioottikuuria auttavat aina hetkellisesti.Asun englannissa ja taalla apua ei eminaa saada millaan. Mitka antibioottikuurit ovat auttaneet teita? Olen yrittanyt juoda paljon, syoda karpalokapseleita ja juoda katpalomehua. Sanovat etta suodavedessa kylpeminen auttaa?? Olen juuri mennyt naimisiin ja seksin harrastaminen ei taman takia ole mahdollista. Alan olla todella epatoivoinen.

        Itse olen aiemmin syönyt trimopaania, joka on immuuni joillekkin bakteereille, eikä tämän vuoksi aina auta. Tämän hetkisen lääkkeeni nimi on Uro-Tarivid(100mg), joka ainakin oman lääkärini mukaan tehokkain markkinoilta saatava.


    • tyttö.

      Aktiivinen seksin harrastaminen. :/ sitä tuli kyl kai vähän enemmän harrastettuun. Sattuu ihan sairaasti ja verta tulee tosi paljon.. :( mulla oli joskus 3 kesää sitten ja se oli ihan erilainen... en oo vielä käyny lääkärissä mut kai sitä on pakko ku se pissaaminen sattuu eniten :( mikä toi munuais juttu oli ??? :((

      • :D ^

        siis. sillo 3 vuot sit kävin lääkärissa ja sain lääkkeitä. nyt ku on uudestaan tullu ni en oo vielä kerenny käymään.


    • n20

      minulla on ollut nyt muutaman päivän masturboinnin jälkeen todella kivuliasta alapäässä ja koko ajan olisi hätä, nytkin en voi nukkua vain tuon kivun takia.. kovin on vaikea elää tämän kanssa, mitä tehdä, mitkä ovat nuo kotikonstit? :(

      • for those about rock

        Pakkokai tässä on mennä lääkäriin.Mua ei satu virtsatessa, mutta sen mukana tulee verta eikä kyseessä ole menkat.Olin lauantaina juhlimassa aika railakkaasti koulujen päättymistä.Sain taudin joko yleisestä vessasta tai kylmästä maaperästä.Tää on kauheeta ravata koko ajan vessassa, munuaisten kohallekin sattuu:(


    • anonyymi

      Juuri tässä olin ihan paniikissa, kun totesin että nyt on kyllä tosi kivulias tulehdus. Mutta sitten sain lisää pontta pelkoon, kun huomasin, että tuli verta. Mutta helpotti kummasti, kun kuuli että muillakin on ollut ja koti konstein mennyt pois! ü

      • ihmetellen

        Olen käyttänyt ehkäisyrengasta noin vuoden ja sen aikana mulla on ollut kaksi rajua virtsatientulehdusta sekä myös hiivasienitulehduksia, joita ei aiemmin ole ollut koskaan. Voisko näillä olla joku yhteys? Löytyykö kohtalotovereita?


      • spam

        Hakeutukaa aina ihmeessä lääkärin asiantuntevaan hoitoon, me kotilääkärit voimme usein olla väärässä ja seuraukset kohtalokkaita! Asianmukainen hoito auttaa, eikä kotona tarvitse olla kärvistelemässä ja ihmettelemässä koska kivuista ja vaivoista pääsisi eroon. Virtsatientulehdus on yleinen vaiva tänä päivänä ja oikeilla lääkkeillä voi jatkaa ainakin toivonmukaan normaalia elämää.


    • spam

      Kokemusta virtsatientulehduksesta löytyy aivan tältä hetkeltä. Itselläni on samanlainen ongelma, tiheämpi seksuaalinenkanssakäyminen usein aiheuttaa tulehduksen. Yleensä mainitsemasi konstit ovat tepsineet, juoda paljon, mieluiten hapanta ja syödä c-vitamiinia. Tämän lisäksi olen saanut terveudenhoitjalta neuvoja, että ennen yhdyntää rakon tulisi olla tyhjä ja yhdynnän jälkeen jälleen käytävä vessassa mahdollisimman nopeasti.

      Itselläni alkoi eilen pahin virtsatientulehdus ikinä, pissatessa tulee verta ja alavatsan kivut ovat todella voimakkaita. Tälläinen on syytä hoitaa mahdollisimman nopeasti, tulehdus voi pahimmillaan edetä jopa munuaisiin, jolloin yleensä tunnet kipua ymmärtääkseni alaselän alueella. Hakeudu siis ensisijaisesti hoitoon ja vaadi mahsollisimman tehokas lääke itsellesi. Omat lääkkeeni alkoivat vaikuttaa 12 tunnin kuluessa, eilis iltaan nähden olo on kuin tähdellä!

      Onnea matkaan, myötätunnon kannustukset!

      • oivoivoi

        ehdottomasti kannattaa mennä lääkäriin jos huomaa oireita. ensinnäkin saa helpotuksen jatkuvaan kus*hätään ja virtsatientulehdus voi kuulemma olla vaarallinen hoitamattomana:/

        terveisin itsekin aika ajoin kärsivä


      • Sam1978
        oivoivoi kirjoitti:

        ehdottomasti kannattaa mennä lääkäriin jos huomaa oireita. ensinnäkin saa helpotuksen jatkuvaan kus*hätään ja virtsatientulehdus voi kuulemma olla vaarallinen hoitamattomana:/

        terveisin itsekin aika ajoin kärsivä

        Kannattaa ehdottomasti menna laakariin mikali on oireita. Itsellani oli oireita joihin sain laakekuurin mika ei kuitenkaan poistanut vaivaa kokonaan. Parin viikon paasta tuli 40 asteen kuume ja jouduin viikoksi sairaalaan tiputukseen. Vaiva voi siis hoitamattomana aiheuttaa esim. munuaistulehduksen minka kanssa ei ole pelleilemista.


      • tytsi_80
        Sam1978 kirjoitti:

        Kannattaa ehdottomasti menna laakariin mikali on oireita. Itsellani oli oireita joihin sain laakekuurin mika ei kuitenkaan poistanut vaivaa kokonaan. Parin viikon paasta tuli 40 asteen kuume ja jouduin viikoksi sairaalaan tiputukseen. Vaiva voi siis hoitamattomana aiheuttaa esim. munuaistulehduksen minka kanssa ei ole pelleilemista.

        Minulla alkoi eilen puolessa tunnissa voimakas virtsis. Virtsa oli pelkkää verta ja täynnä verihyytymiä. Peloista huolimatta tauti osoittautui vain virtsikseksi, antibioottikuuri ja JUOMINEN rauhoitti kuitenkin melko nopeasti


      • anonymous1114
        Sam1978 kirjoitti:

        Kannattaa ehdottomasti menna laakariin mikali on oireita. Itsellani oli oireita joihin sain laakekuurin mika ei kuitenkaan poistanut vaivaa kokonaan. Parin viikon paasta tuli 40 asteen kuume ja jouduin viikoksi sairaalaan tiputukseen. Vaiva voi siis hoitamattomana aiheuttaa esim. munuaistulehduksen minka kanssa ei ole pelleilemista.

        en tiennyt että oli virtsis ja sitten tuli yli 40 asteen kuume, jota jatkui viikon. Tuon koko ajan olin sairaalas tipassa.. ja munuaisaltaan tulehdus. .. hoitakaa ajoisa!


    • kärsivä

      joo mulki neljä päivää sit tuli 40 asteen kuume mut aattelin et se on vaa auringon pistos ja olin baarissaki sitte, koska mulla ei vaikuta normaaliin tilaan mitenkää tommonenkaa kuume...ihme kyl..sit seuraavaan päivään 4o astetta ja seuraavaan ja sit menin kyl lekurii ni virtsaputkentulehus..ja ku luin näit juttui ni nyt oon aika varma mist se on tullu...eli seksistä. nyt on kuume vähän laskenu mut neljäs päivä vast menos...

      • ja tyhmä.

        viimekesänä, kun oli ollut kuumetta 40 viikonajan, ruvettiin miettimään et mikä nyt oikein on .. ei tullut verta, mutta ainut "oire" oli että kylkeenpisti ja luulimme että siellä on joku lihas jumissa.

        no se ilmeni virtsatientulehdukseksi ja oli levinnyt munuaisiin, viikko sairaalassa
        antibiootit suoraan suoneen..

        no nyt on sit taas virtsatessa kipuja, mutta ei kuumetta :O
        ja sama inhottava kylkipistos :/ lääkäriin tänään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2509
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      55
      2214
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      199
      2212
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1732
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1277
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      7
      1252
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      18
      1222
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1215
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe