Isä ja Poika ovat YHTÄ!

Anonyymi-ap

Galatalaiskirje 4:6-7

[6] Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"

[7] Niinpä sinä et siis enää ole orja, vaan lapsi; mutta jos olet lapsi, olet myös perillinen Jumalan kautta.


1. Pietarin kirje 1:10-11

[10] Sitä pelastusta ovat etsineet ja tutkineet profeetat, jotka ovat ennustaneet teidän osaksenne tulevasta armosta,

[11] ovat tutkineet, mihin tai millaiseen aikaan heissä oleva Kristuksen Henki viittasi, edeltäpäin todistaessaan Kristusta kohtaavista kärsimyksistä ja niiden jälkeen tulevasta kunniasta.


Johannes 14:8-9

[8] Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".

[9] Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

33

452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Johannes 16:13

      [13] Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.


      Jeesus Kristus ON tie, totuus ja elämä.

      Aamen.

      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        😍 ­­­N­y­­m­f­o­­­m­a­a­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Galatalaiskirje 4:6-7
      [6] Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"
      - - - - -

      Siinähän tuo lukee että Jumala on lähettänyt POIKANSA HENGEN sydämeemme, mutta alempaa korinttolaiskirjeestä voitte lukea että Henki joka kaikissa vaikuttaa on sama. Herran Henki, Kristuksen Henki, Pyhä Henki on yksi ja sama, Herra, Jumala on sama. Isä, Poika ja Pyhä Henki kun ovat YHTÄ.


      1. Korinttolaiskirje 12:4-6

      [4] Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;

      [5] ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;

      [6] ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.

    • Galattalaiskirjeessä epytkiläisille jt kohotetaan myös syömään Peräilmarikasta pataattipuuroa ja kanelin kakkaa. Sekä kiipeämään sitten pyramiitin huipulle, ja sieltä käsin laskemaan kaikille kansoille isoäänisesti Peräilmaa.

    • Anonyymi

      Vartiotorni opettaa Jeesuksen enkeliksi.

      Raamattu taas:

      2 Kor. 5:19 - Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

      Enkeli on Raamatussa Jumalan tahdon ilmoittajana esiintyvä taivaallinen henkiolento. https://fi.wikipedia.org/wiki/Enkeli

      Hebr. 1:6 Ja taas: koska hän tuo esikoisen maailmaan, sanoo hän: häntä pitää kaikki Jumalan enkelit kumartaen rukoileman

    • Anonyymi

      Jeesus on Jumalan poika!

      • Anonyymi

        Niin minustakin.
        Mutta kun todistajatparat on aivopesty puhumaan Jeesuksesta enkelinä.
        Mikä heille neuvoksi ?

        Heitä tuntuu olevan uhkailtu lahkon jättämisestä.


      • Anonyymi

        Kyllä, Jeesus Kristus on Jumalan Poika, mutta Isä ja Poika ovat YHTÄ.


        Johannes 10:29-30

        [29] Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.

        [30] Minä ja Isä olemme yhtä."


        Johannes 5:21-23

        [21] Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo.

        [22] Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle,

        [23] että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.


        Johannes 5:17-18

        [17] Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä".

        [18] Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin minustakin.
        Mutta kun todistajatparat on aivopesty puhumaan Jeesuksesta enkelinä.
        Mikä heille neuvoksi ?

        Heitä tuntuu olevan uhkailtu lahkon jättämisestä.

        Raamatussa enkelit kielsivät ketään heitä kumartamasta. Jeesusta kumarrettiin, koskaan hän ei kieltänyt Miksi? Siksi koska Jeesuksessa on koko jumaluuden ruumiillistuma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa enkelit kielsivät ketään heitä kumartamasta. Jeesusta kumarrettiin, koskaan hän ei kieltänyt Miksi? Siksi koska Jeesuksessa on koko jumaluuden ruumiillistuma.

        Jehovan todistajien oma Uuden maailman käännös onkin kääntänyt saman kreikankielisen sanan eri tavoilla eri kohdissa, koska ei halua, että Jeesusta palvotaan. Joissain kohtaa se käännetään palvomiseksi, mutta Jeesuksen tapauksessa ei. Asiaa on käsitelty esimerkiksi tuolla

        https://jyrkirossi.fi/jehova.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin minustakin.
        Mutta kun todistajatparat on aivopesty puhumaan Jeesuksesta enkelinä.
        Mikä heille neuvoksi ?

        Heitä tuntuu olevan uhkailtu lahkon jättämisestä.

        Taivaassa on vain enkelipoikia....onko vaikea tajuta!


      • Anonyymi

        Satuolento se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taivaassa on vain enkelipoikia....onko vaikea tajuta!

        Mistä tiedät? Oletko paikalla? Lähetä kuva!


    • Anonyymi

      Anonyymi 2023-12-06 13:26:57

      " Johannes 10:29-30 [30] Minä ja Isä olemme yhtä." "

      Samoin myös näin:
      Henki on Jumalan Henki (1 Kor 2:14);
      Jeesuksen Kristuksen Henki (Fil 1:19)
      Henki on kuitenkin sama (1 Kor 12:4).

      Näin siis Pyhä Henki.

      Mutta kun vartiotorniuskonto selittää Pyhän Hengen sähkönkaltaiseksi voimaksi, elikkä Jumala ei ole siinä Henki, niin mikä siinä sitten on Jumala ?
      Se Jehova, jolla oli kortteeri Alcyon -tähdellä, kunnes vartiotorni antoi häädön ?

    • Anonyymi

      Jeesus on Jumalan poika!

      • Anonyymi

        Meitin valtakunnansalilla vannomme hänet enkeliksi.

        Tästäkin huolimatta
        Enkeli on Raamatussa Jumalan tahdon ilmoittajana esiintyvä taivaallinen henkiolento. https://fi.wikipedia.org/wiki/Enkeli

        Tätä ei tietenkään saa ottaa puheeksi, olla vaan tietämätöntä


    • Rektum ja Peräilma ovat yhtä aika usein. Ainaskiin hetken aikaa. Myös filippuksella.
      Sillä niinku danieli totesi Epydtkin vaaraon ylimmäiselle eunukille: Rektum ja Peräilma ovat yhtä, niiku tota.

    • Anonyymi

      Johannes 20:26-29

      [26] Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"

      [27] Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".

      [28] Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

      [29] Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

      Jeesus Kristus on Herra, Jumala!!

      • Anonyymi

        Tuomas vastasi ja sanoi hänelle:"Minun Herrani ja minun Jumalani!" Tämä oli Tuomaan
        henkilökohtainen uskontunnustus, eikä Jumala olisi hyväksynyt tässä merkityksessä
        toista Jumalaa rinnalleen.
        Siksi tähän ei voida rinnastaa Raamatun kohtia, joissa sanottiin mahtavia miehiä ja tuomareita "jumaliksi" (Ps 82:1-6 ja Joh 10:34)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuomas vastasi ja sanoi hänelle:"Minun Herrani ja minun Jumalani!" Tämä oli Tuomaan
        henkilökohtainen uskontunnustus, eikä Jumala olisi hyväksynyt tässä merkityksessä
        toista Jumalaa rinnalleen.
        Siksi tähän ei voida rinnastaa Raamatun kohtia, joissa sanottiin mahtavia miehiä ja tuomareita "jumaliksi" (Ps 82:1-6 ja Joh 10:34)

        Oikein, Jeesus on Jumalan poika!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein, Jeesus on Jumalan poika!

        Joo.

        Näin myös
        Luuk. 1:30 Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; 1:31 sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
        1:32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi,
        1:34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua,
        1:35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

        Eli, oikeastaan, "pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi".
        Tuossa on Pyhä Henki, joka siis on Jumala.

        Mutta niin on sama Jumala Poikakin.

        Esim. Hebr. 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina

        Vartiotorniuskonto
        1. vannottaa pojan enkeliksi. Miksi ?
        Hebr. 1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit"
        2. pitää Pyhää Henkeä sähkövoimana. siis fysiikan elottomana ilmiönä. Mutta mikä silloin on sen jehoova, se, jolla oli kortteeri Alcyon -tähdellä, kunnes vartiotorni antoi häädön ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo.

        Näin myös
        Luuk. 1:30 Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; 1:31 sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
        1:32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi,
        1:34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua,
        1:35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

        Eli, oikeastaan, "pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi".
        Tuossa on Pyhä Henki, joka siis on Jumala.

        Mutta niin on sama Jumala Poikakin.

        Esim. Hebr. 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina

        Vartiotorniuskonto
        1. vannottaa pojan enkeliksi. Miksi ?
        Hebr. 1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit"
        2. pitää Pyhää Henkeä sähkövoimana. siis fysiikan elottomana ilmiönä. Mutta mikä silloin on sen jehoova, se, jolla oli kortteeri Alcyon -tähdellä, kunnes vartiotorni antoi häädön ?

        Mitä kamaa vedät, kun et tajua Raamatun tekstiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kamaa vedät, kun et tajua Raamatun tekstiä!

        Sinäkin siis ihmettelet, että missä se jehoova on, jolle vartiotorni vartiotorni antoi häädön Alcyon -tähdeltä ?
        Niin minäkin.
        Kiitos kysymyksen esiin nostajalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin siis ihmettelet, että missä se jehoova on, jolle vartiotorni vartiotorni antoi häädön Alcyon -tähdeltä ?
        Niin minäkin.
        Kiitos kysymyksen esiin nostajalle.

        Soopaa


    • Anonyymi

      Jeesus oli kuollessaan ja antaessaan elämänsä maailman edestä Jumala, Luoja.

      Mutta ylösnousi fragmentteja joista yhtä KUTSUTAAN Jumalan Pojaksi.

      Kun Jumala kuoli jäi häneltä jälkeen suuri perikunta..

      Kirkko on hänen ruumiinsa.
      Pyhä Ehtoollinen hänen sielunsa.
      Hänen henkensä annettiin osina kaikille eläinlajeille.
      HENKÄYS eli atma tulee takaisin Profeetta Isana.
      Fragmentteja hänen kasvojensa kirkkaudesta nousi Intian puolijumaliksi.
      Myös Jeesus nousi yhtenä fragmenttina ylös taivaaseen ja asettui Voiman oikealle puolelle.

      Muuta perikuntaa on myös paljon. Jopa saatana sai valtakunnat ja niiden loiston.

      Jumalasta Paavali kertoo yritettävän monin tavoin tehdä kopioita rekonstruktoimalla.
      Niin että olisi toivoa ja muuta vastaavaa.

      12 apostolia ovat huomattavat perijät jotka kykenee esim. Aikamatkoihin. Ja ovat pyynnöillään perustaneet kaikenlaista.
      Jopa uskontoja ja Jumalia jne.

      • Anonyymi

        Soopaa!


    • Anonyymi

      Katkelma tuolta edeltä ketjusta:

      Esim. Hebr. 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina

      Vartiotorniuskonto
      1. vannottaa pojan enkeliksi. Miksi ?
      Hebr. 1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit"
      2. pitää Pyhää Henkeä sähkövoimana. siis fysiikan elottomana ilmiönä. Mutta mikä silloin on sen jehoova, se, jolla oli kortteeri Alcyon -tähdellä, kunnes vartiotorni antoi häädön ?
      ----------------

      Kysyisin,
      kuinka vartiotornikaupustelija voi pärjätä itselleen, valehdellessaan itselleen ?

      • Anonyymi

        Kuulkaas urpot!

        Jeesus on Jumalan poika, ja tulee pysymään AINA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulkaas urpot!

        Jeesus on Jumalan poika, ja tulee pysymään AINA!

        Anonyymi 2024-02-08 20:12:43

        Tarkoitat siis itselleen valehtelun vaiheiksi

        1) nimittelyä
        "Kuulkaas urpot!"

        2) palaamalla opetettuun jankutukseen
        "Jeesus on Jumalan poika, ja tulee pysymään AINA!"

        3) kieltäytymällä ajattelemasta
        (vartiotorni kieltää itsenäisen ajattelun. Turusen kirjassa on sanatarkka sitaatti, vartiotornin numero- ja sivutiedot mukana)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi 2024-02-08 20:12:43

        Tarkoitat siis itselleen valehtelun vaiheiksi

        1) nimittelyä
        "Kuulkaas urpot!"

        2) palaamalla opetettuun jankutukseen
        "Jeesus on Jumalan poika, ja tulee pysymään AINA!"

        3) kieltäytymällä ajattelemasta
        (vartiotorni kieltää itsenäisen ajattelun. Turusen kirjassa on sanatarkka sitaatti, vartiotornin numero- ja sivutiedot mukana)

        Tuo ajattelun kieltäminen on totta, olen sen lukenutkin.
        Vartiotornilla oli sille vielä selventävä selityskin: Ei saa kyseenalaistaa vartiotornin juttuja.

        Kuitenkin vartiotorniseura itse on vaatinut paikallisjohtoaan eri maissa repimään omia painotuotteitaan.
        -------------

        "Tässä on jo ollut jonkun aikaa uhoa Seuran puolelta, että vanha kirjallisuus pitäisi hävittää. Kuulin huhua, että Vantaan Betelistäkin ainakin osa kirjallisuudesta on kiikutettu kaatopaikalle.

        Vanha kirjallisuus on Seuralle iso ongelma. Se paljastaa jatkuvat oppimuutokset ja edestakaisin veivatut säännöt. Vanhan kirjallisuuden sisältö on myös yksinkertaisesti usein aivan liian noloa, erityisesti koulutetuissa länsimaissa. Se myös paljastaa valheelliset ja vääristellyt lainaukset, joita vanhemmasta kirjallisuudesta löytää solkenaan.

        Onko kaste enää voimassa, kun oppi muuttuu ja oppimateriaali joutuu hävitettäväksi?
        Kuinka paljon järjestön oppi voi muuttua, jotta voisi pokalla ilmoittaa,että sori tähän mua ei kyllä kastettu 1980-luvun alussa."

        -Ja yllä siis otteita keskustelusta veljesseurassa vanhan kirjallisuuden hävittämisen tiimoilta: https://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?t=9408


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi 2024-02-08 20:12:43

        Tarkoitat siis itselleen valehtelun vaiheiksi

        1) nimittelyä
        "Kuulkaas urpot!"

        2) palaamalla opetettuun jankutukseen
        "Jeesus on Jumalan poika, ja tulee pysymään AINA!"

        3) kieltäytymällä ajattelemasta
        (vartiotorni kieltää itsenäisen ajattelun. Turusen kirjassa on sanatarkka sitaatti, vartiotornin numero- ja sivutiedot mukana)

        Jeesus on jumalan poika!


    • Anonyymi

      Jehovan todistajissa kasvaminen oli täynnä väkivaltaa, kontrollia ja kauhua. Tutkiva journalisti Jenny Küttim pakeni liikkeestä 13-vuotiaana. Hän ei ole koskaan uskaltanut palata kotiin ja käsitellä lapsuuttaan - tähän asti.

      Jennyn kuvaus Jehovan todistajuudesta on karun yksinkertainen: kyseessä on yhden sortin pyramidihuijaus.

      Jenny Küttimin kirja on oikeasti todella hieno! Sen arvo piilee siinä ammattimaisen journalistiikan periaatteessa, jossa lähteiden vaatimustaso on korkea ja joka epäilee kaikkea. Aivan kaikkea.

      https://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?t=9657

    • Anonyymi

      soopaa!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      364
      3295
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      118
      2406
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      123
      1715
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      75
      1226
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1107
    6. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      45
      1046
    7. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      155
      1040
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1033
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      883
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      42
      826
    Aihe