Jos pitkäkölinen syväkölinen lähtee Helsingistä kohti Tongaa samaan aikaa, kun eväkölinen matalakölinen lähtee kohti Tongaa Turusta, niin onko turkulainen vai helsinkiläinen vene ensin perillä?
Pitkäkölinen syväkölinen vastaan eväkölinen matalakölinen
5
424
Vastaukset
- Anonyymi
Riippuu. Yleensä helsinkiläiset on aavistuksen nopeempia
- Anonyymi
Pelkät kölit eivät ole oleellisemat tekijät nopeudessa, esimvesilinjan pituus, kippari ja miehistön taidot, varusteet esim vedenteko, polttoainetankin koko. Purjeet (pinta-ala, jakauma, yms ) antifouling paksuus ja sopivuus ko. matkalle. Ruokavarastot, pakasteet. Akku pankit ja lataus.
Köli ei yksin voi olla ratkaiseva - Anonyymi
Sen verran voi sanoa että kilpurit ja ennätysveneet on usein eväkölisiä. Ehkä näin saavutetaan pienempi vesivastus ja kölinpaino saadaan syvemmälle veteen?
Ja helsinkiläisenäkin on pakko todeta että turkulainen venekunta saa heti yhden matkapäivän etulyöntiaseman matkalla minne tahansa pois Suomenlahdelta. Siksi veikkaan Turkua.- Anonyymi
Kilpurit ovat myös syväkölisiä. Tässähän vastakkain oli kaksi hidasta vaihtoehtoa. Matala eväköli (joka yleensä on pakosta varsin pitkä) ja syvä pitkäköli. Jos olisi syvä eväköli tai edes sama syväys (ei kutenkaan aivan matala), olisi vastaus helppo eli eväköli.
Mikä sitten on syvä, matala ja pitkä tarkemmin?
- Anonyymi
Toisesta voi tulla sukellusvene, toisesta ei
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818387
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264558- 504118
- 543562
- 513136
- 502870
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262586- 352288
- 292046
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382043