ei tuotu kuin yksi kynttilä muistopaasille ja muutama sankarihaudoille kirkonmenojen jälkeen?
Miksi kirkkojuhlaväki laski seppeleensä kansalaissodan valkoisen puolen muistokivelle? Miksi ryssää vastaan taistelleille ja henkensä uhranneille ei huomiota juuri suotu, kuin yksittäisten ihmisten toimesta.
Pöyristyttävää toimintaa niin luterilaiselta seurakunnalta, kuin myös maanpuolustus yhdistyksiltä.
Eiköhän siellä sankarhaudoissa lepää suomalaisia kommunistejakin, eikä vain lahtareita.
Miksi Kontiolahden sankarihaudoille
6
438
Vastaukset
- Anonyymi
Minun mukava opettaja 1970-luvulla Savossa sanoi että "on lottovoitto syntyä Suomeen"... mutta ei ehkä "karjalaan".Onneksi on vielä ihmisiä jotka yrittävät edes vähän liennyttää noita jyrkkiä ,ikäänkuin "halkaistuja= puoliksi ja puoliksi" mielipiteitä - ymmärtämättä että emme elä musta-valkoisessa maailmassa enää (esim.TV-lähetykset).
- Anonyymi
30-luvulla venäläiset kommunistit tappoivat suomalaisia kommunisteja enemmän kuin konsanaan suomalaiset lahtarit kansalaissodan jälkeen. Näin ovat tunnustaneet somalaisten kommunistien nokkamiehet.
- Anonyymi
Kynttilät paloi stadionilla.
- Anonyymi
Kontiolahdella on vahva IKL henki ja vain "valkoiset" on ihmisiä. Muillehan Kontiolahden päättäjät suosittelee muuttoa muualle ja jos vaan uskaltaisivat alkaisivat kyyditä ihmisiä muualle.
Ampumahiihtoa pidetään yllä uuden sisällis sodan varalle, että sankarit osaavat ampua kun on taas aika alkaa lahtaamaan ihmisiä. - Anonyymi
Olisi kyllä luullut että itsenäisyyspäivänä jos milloin olisi haudoilla kynttilät. Onneksi jouluna kuitenkin on.
- Anonyymi
Minusta ei vältämättä tarvitsisi olla yhtään kynttilää.Valosaastetta on muutenkin liikaa.Kyllä sen turvallisuussyistä ymmärtää - SIIS järkevän valaistuksen mutta jos esim.hankikerroksen paksuus on 60 cm niin kaikki hautakivet ei välttämättä näy.Vaikea sinne on lähteä tulitikkujen ja lumilapioiden kanssa kaivamaan "hautapaikkaa " esiin.Voi vahingossa vaikka kaivaa väärän haudan esiin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit856020KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3195117Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202658Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei482599Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852831832Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1031669Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171521- 1091497
seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1191402Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331393