Ihan kaikkea ruikutusta en ymmärrä

Anonyymi-ap

Opiskelijat valittaa, kun ei saa rahaa. Olen köyhän perheen kasvatti ja opiskelin opintolainalla, jota maksoin toistakymmentä vuotta. Ei ollut asumistukea,eikä muutenkaan saanut ilmaiseksi rahaa. Loma-aikojen tienestit piti säästää talven varalle. Asuimme soluasunnossa, jossa aina kaksi huoneessa ja yhteinen keittiö.

Jäin pienten lasten kanssa yksin, jotta sain heidät koulutettua, tein kolmea työtä. Samalla maksoin asuntolaina. En saanut alennusta päivähoitomaksuista,enkä kelasta tukea. Eikä varaa ole koskaan ollut asua missään keskustassa.

Valitettavasti en halua elättää verovaroilla maahanmuuttajia, enkä laiskoja. Vanhukset ja sairaat ovat asia erikseen.

Maksakoon pussistaan ne ,jotka haluaa lisää maahanmuuttoa ja etuuksia. Verovaroin ei tarvitsekaan kaikkea kustantaa.

69

504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi kerjäät sääliä? Se on sun ellämä, emme ole samanlaisia, ja elämme omaa elämää, jos sinulla oli noin vaikeeta, ei kaikilla, ja toisilla voi olla asiat paremmin kuin sinulla.
      EI PIDÄ VERTAILLA OMIA ASIOITA TOISIIN.

      Kurjaahan se on jos asennoit noin omaan elämään, hakiessasi sille hyväksyntää, et saa kuin sääliä.

      Monesti voi kysyä, miksi sinulla on noin paljon lakuja kun mulla ei ole? Miksi sinulla on noin vähän rahaa kun mulla on paljon enemmän? Miksi minulla on kaikki asiat tosi hyvin, miksi sulla ei ole? .... Vertaamisia on koko elämä, se mitä sinulla ei ole voi jollain toisella olla! Kurja ajos elämäsi on vertaamista toisiin ja katkeruutta ja kerrot omasta lapsuudesta asioita mitä ole saanut kokea kurjuutta, ei kaikki ole eikä niitä voi verrata tähän päivään.

      Miksi minulla on aina ollut kaikki asiat hyvin ja aina ollut rahaa, en tiedä köyhyydestä mitään. Miksi sulla ei ole ollut, on outoa.

      • Anonyymi

        Tänää juuri. Jokaisen elämänpolku on täysin erilainen kuin toisen. Itse olen oppinut iloitsemaan pienistä asioista:)


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🍑 ­­N­y­­­m­­f­­o­m­­a­a­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      En kerjää sääliä, vaan minua ärsyttää ruikuttajat, jotka haluavat muiden maksavan elämänsä.
      Jos ei halua itse tehdä työtä ja elää vaatimattomimmin, ei ole oikeutta käydä muiden kukkarolle, mistä avustukset maksetaan.
      Ja itse asiassa yrittämisen seurauksena meidän perheen jäsenillä kaikilla menee hyvin.
      Emmekä elä muiden varoilla.

      • Anonyymi

        Sinulla on kapea tuo katsanto. Puhut yleisesti kaikista, että kaikki. Ei ole kaikki. Ja mitä se sinulle kuuluu miten muut elävät. Elä sinä omaa elämää ja anna mudienkin tehdä niin. Vaikka sua suututtaa monet asiat, niin usko pois niin muitakin suututtaa sinun tapasi. Sinun tapasi ei ole oikea kaikille.

        Myös sinä saat kelasta etuuksia, lapsilisiä, sairaspäivärahaa, tulevaa eläkettä... ym ym ,siulla on kela kortti joka oikeuttaa sinua kela korvukseen lääkärissä, sairaalassa ja apteekissa, nuo kaikki on kelan etuuksia. Kelan etuuksia ei ole pakko ottaa vastaan, oletko ilmoittanut sinne ettet halua ottaa niitä vastaan ja elää muiden kustannuksella, sillä ne on veronmaksajein rahoja- Tuskinpa vaan olet ilmoittanut kelaan etet ota, ne ei tule automaattisesti, niitä pitää hakea. Kyllä sulle kelpaa elää muiden kustannuksella, älä muuta vikerrä.


      • Anonyymi

        Muutakuin henkisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on kapea tuo katsanto. Puhut yleisesti kaikista, että kaikki. Ei ole kaikki. Ja mitä se sinulle kuuluu miten muut elävät. Elä sinä omaa elämää ja anna mudienkin tehdä niin. Vaikka sua suututtaa monet asiat, niin usko pois niin muitakin suututtaa sinun tapasi. Sinun tapasi ei ole oikea kaikille.

        Myös sinä saat kelasta etuuksia, lapsilisiä, sairaspäivärahaa, tulevaa eläkettä... ym ym ,siulla on kela kortti joka oikeuttaa sinua kela korvukseen lääkärissä, sairaalassa ja apteekissa, nuo kaikki on kelan etuuksia. Kelan etuuksia ei ole pakko ottaa vastaan, oletko ilmoittanut sinne ettet halua ottaa niitä vastaan ja elää muiden kustannuksella, sillä ne on veronmaksajein rahoja- Tuskinpa vaan olet ilmoittanut kelaan etet ota, ne ei tule automaattisesti, niitä pitää hakea. Kyllä sulle kelpaa elää muiden kustannuksella, älä muuta vikerrä.

        Joillakin vammaisille tai rajoitteisilla on myös tapana haukkua muita eli normaaleja. Vamamiset haukkuu avustajia paskaksi,koska ovat itse paskoja,kakkosluokan kansalaisia.


    • Anonyymi

      Samat kokemukset! Samat tunteet!
      Toinen lapsemme opiskeli meteorologiksi ja otti yhtenä vuotena opintolainaa 20000mk. Opiskelun ohessa teki alkuun mitä tahansa työtä ja varsin pian alansa töitä.
      Poikamme opiskeli teknisen fysiikan dippeliksi rahoittaen opintonsa kokonaisuudessaan vaihtelevilla sivutöillä. Selvisi yhdellä jatkovuodella optimiin verrattuna.

      Tee opiskelun ohessa töitä joka yleensä merkitsee valmistummisen siirtymistä tai ota opintolainaa.

      Itselläni oli 60-luvulla 4kk:n kesälomat täydellä työajalla sekä joulu- ja pääsiäislomat pyhäpäivien 3 x palkalla ja pitkillä päivillä.
      4:n vuoden aikana kertyi opintolainaa tulevan ammattini aloituspalkan 3kk:n verran.
      Kavereillani yleensä velkaantuminen oli 5 - 6 kertainen. Lainoilla oli korkeat korot.

    • Anonyymi

      96 valmistuin ja sitten maksoin lainaa pois . Nyt ei ole niin hyvin asiat opiskella kuin silloin .

    • Anonyymi

      Opiskelu ei monta vuotta kestä. Sen kautta pääsee hyväpalkkaisiin duuneihin. Ennen ei tosiaan saatu mitään tukia. Nyt on opintotuet, pienikorkoiset opintolainat, asumistuet, opiskelija-asunnot, toimeentulotuet yms. Ennen ei ollut yhtään mitään. Itse piti kaikki maksaa ja ottaa isokorkoista lainaa.

      • Anonyymi

        Mitähän vuosikymmentä muistelet? Opintotukea on saanut jo yli 50 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän vuosikymmentä muistelet? Opintotukea on saanut jo yli 50 vuotta.

        1960-lukua.


      • Anonyymi

        🤣🤣🤣 silloin opiskeli vain hyvätuloisten perheitten lapset.
        Sitäkö vieläkin kaipaatte, ei Suomi rikkaitten vesoilla pitkälle pötki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🤣🤣🤣 silloin opiskeli vain hyvätuloisten perheitten lapset.
        Sitäkö vieläkin kaipaatte, ei Suomi rikkaitten vesoilla pitkälle pötki.

        Ja paskan latvat! Hyvätuloisten lapset?!?!?
        Ennen opiskeluani minun oli annettava palkkani ahneelle äidilleni. Vasta muutama kuukaus ennen inttiin menoa selvisin ruokarahan maksamisella.
        Heti intin jälkeen pakenin Ruotsiin.
        Minä rahoitin itse suurimman osan omasta 4:n vuoden opiskelustani 4kk:n kesätöiden ja juhlapyhien töillä.
        Lomien ulkopuolella, varsinaisella opiskeluajalla olin yhden talven tanssiravintolan portsarina narikkatulojen varassa.
        Yhden kesän oli tutussa työpaikassa Ruotsissa.
        1960-luvulla velkaa tuli Otsokorpisäätiön edullista lainaa 1000mk, liittoni takaamaa lainaa 1000mk ja isäni tuttavan takaamaa pankkilainaa 1500mk.
        Kotini tuki! Kun vanhempani kuulivat minun saavan liittoni takauksella pankista normaalikorkoista lainaa tuo 1000mk, he ilmoittivat tarvitsevansa sen tonnin asuntolainan lyhennykseen. Minä hölmö annoin.

        En tunne itsenä rikkaan perheen vesaksi! PERKELE!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🤣🤣🤣 silloin opiskeli vain hyvätuloisten perheitten lapset.
        Sitäkö vieläkin kaipaatte, ei Suomi rikkaitten vesoilla pitkälle pötki.

        Minä opiskelin Helsingissä 1971-75 valtion takaamalla opintolainalla 8000 mk per vuosi,korko 6%, ?, ei tietoa mistään tuista.


      • Anonyymi

        Höpö höpö. Oot saanu opintotukoa. Ellet oo ihan mummoiässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1960-lukua.

        Voi hyvä luoja. 60lukua🤣🙏


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja paskan latvat! Hyvätuloisten lapset?!?!?
        Ennen opiskeluani minun oli annettava palkkani ahneelle äidilleni. Vasta muutama kuukaus ennen inttiin menoa selvisin ruokarahan maksamisella.
        Heti intin jälkeen pakenin Ruotsiin.
        Minä rahoitin itse suurimman osan omasta 4:n vuoden opiskelustani 4kk:n kesätöiden ja juhlapyhien töillä.
        Lomien ulkopuolella, varsinaisella opiskeluajalla olin yhden talven tanssiravintolan portsarina narikkatulojen varassa.
        Yhden kesän oli tutussa työpaikassa Ruotsissa.
        1960-luvulla velkaa tuli Otsokorpisäätiön edullista lainaa 1000mk, liittoni takaamaa lainaa 1000mk ja isäni tuttavan takaamaa pankkilainaa 1500mk.
        Kotini tuki! Kun vanhempani kuulivat minun saavan liittoni takauksella pankista normaalikorkoista lainaa tuo 1000mk, he ilmoittivat tarvitsevansa sen tonnin asuntolainan lyhennykseen. Minä hölmö annoin.

        En tunne itsenä rikkaan perheen vesaksi! PERKELE!

        No miks annoit palkkas äidilles🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja paskan latvat! Hyvätuloisten lapset?!?!?
        Ennen opiskeluani minun oli annettava palkkani ahneelle äidilleni. Vasta muutama kuukaus ennen inttiin menoa selvisin ruokarahan maksamisella.
        Heti intin jälkeen pakenin Ruotsiin.
        Minä rahoitin itse suurimman osan omasta 4:n vuoden opiskelustani 4kk:n kesätöiden ja juhlapyhien töillä.
        Lomien ulkopuolella, varsinaisella opiskeluajalla olin yhden talven tanssiravintolan portsarina narikkatulojen varassa.
        Yhden kesän oli tutussa työpaikassa Ruotsissa.
        1960-luvulla velkaa tuli Otsokorpisäätiön edullista lainaa 1000mk, liittoni takaamaa lainaa 1000mk ja isäni tuttavan takaamaa pankkilainaa 1500mk.
        Kotini tuki! Kun vanhempani kuulivat minun saavan liittoni takauksella pankista normaalikorkoista lainaa tuo 1000mk, he ilmoittivat tarvitsevansa sen tonnin asuntolainan lyhennykseen. Minä hölmö annoin.

        En tunne itsenä rikkaan perheen vesaksi! PERKELE!

        Ok se ollu rankkaa toi siun elämä. Otan osaa🧑‍🎄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miks annoit palkkas äidilles🤣

        Kun on koko muistin ajan tilsitty ja masennettu niin vaihtoehto ei tullut mieleen,
        50-luvulla ei juurikaan ollut vaihtoehtoja. Alaikäisten palkat eivät riittäneet itsenäiseen elämään ja heti vapaaehtoisen intin jälkeen vaihdoin valtakuntaa.


    • Anonyymi

      Kyllä se arki koittaa näille nykyopiskelijoillekkin vielä.voi olla että joutuu "paskaduuniakin"tekemään ettei ole nälkä.

      • Anonyymi

        Jos pystyy valitsee hyvin työllistävän alan ja on hyvät paperit niin tuskin joutuu.
        On joo ollut viime aikoina aika turhaa ruikutusta mm. rahasta ja koronan vaikuituksista opiskeluun.

        Jos olen ymmärtänyt oikein, opiskelijoiden käytettävissä oleva rahamäärä kasvaa, mutta se muuttuu lainapainotteisemmaksi. Lainoista voi kumminkin saada ison osan anteeksi. Hyväpalkkainen työ on todennäköisempää kuin muilla, jolloin opintolainat on pikkurahoja. En ole ymmärtäny sitä kauheaa valitusta koronan vuoksi tulleesta paljosta itsenäisestä opiskelusta. Tämähän pitäis ilman muuta sujua korkea-asteella, ja jos nyt tilapäisesti on vähän enemmän etäopiskelua niin voi kauhia, ja opiskelukavereita ei ole kielletty tapaamasta. Korkeakoulutetuilta odotetaan yleensä enemmän omaa kriittistä ajattelua ja itsenäistä päätöksentekoa hankalissakin tilanteissa. Ei oikein hyvältä näytä, ja olipa tänäänkin aikas juttu Iltiksessä eräästä opiskelijasta....

        Voi vattu, se se mukavaa on, kun moniongelmaisena köyhänä lähes kodin vankina ei tartte oikein mitää tehdä! Mä uskon ehkä nykytilanteessakin voivani suorittaa korkea-asteen tutkinnon ellei sitten ole kielistä kiinni. Niissä olen lähes kevatason huono.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pystyy valitsee hyvin työllistävän alan ja on hyvät paperit niin tuskin joutuu.
        On joo ollut viime aikoina aika turhaa ruikutusta mm. rahasta ja koronan vaikuituksista opiskeluun.

        Jos olen ymmärtänyt oikein, opiskelijoiden käytettävissä oleva rahamäärä kasvaa, mutta se muuttuu lainapainotteisemmaksi. Lainoista voi kumminkin saada ison osan anteeksi. Hyväpalkkainen työ on todennäköisempää kuin muilla, jolloin opintolainat on pikkurahoja. En ole ymmärtäny sitä kauheaa valitusta koronan vuoksi tulleesta paljosta itsenäisestä opiskelusta. Tämähän pitäis ilman muuta sujua korkea-asteella, ja jos nyt tilapäisesti on vähän enemmän etäopiskelua niin voi kauhia, ja opiskelukavereita ei ole kielletty tapaamasta. Korkeakoulutetuilta odotetaan yleensä enemmän omaa kriittistä ajattelua ja itsenäistä päätöksentekoa hankalissakin tilanteissa. Ei oikein hyvältä näytä, ja olipa tänäänkin aikas juttu Iltiksessä eräästä opiskelijasta....

        Voi vattu, se se mukavaa on, kun moniongelmaisena köyhänä lähes kodin vankina ei tartte oikein mitää tehdä! Mä uskon ehkä nykytilanteessakin voivani suorittaa korkea-asteen tutkinnon ellei sitten ole kielistä kiinni. Niissä olen lähes kevatason huono.

        lajijasuris

        "Lainoista voi kumminkin saada ison osan anteeksi."
        Nyt en ymmärtänyt, mitähän tuo tarkoitti?

        Lainojen korkojen maksuun voi saada korkotukea, jos ei valmistumisen jälkeen työllistykään. Lainapääomaa ei saa anteeksi.

        Pitkäaikatyötön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lainoista voi kumminkin saada ison osan anteeksi."
        Nyt en ymmärtänyt, mitähän tuo tarkoitti?

        Lainojen korkojen maksuun voi saada korkotukea, jos ei valmistumisen jälkeen työllistykään. Lainapääomaa ei saa anteeksi.

        Pitkäaikatyötön

        Saa opintolainasta voi saada: https://www.kela.fi/opintolainahyvitys-maara-ja-maksaminen
        Ei huono ollenkaan, vähän niinku kotitalousvähennys

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa opintolainasta voi saada: https://www.kela.fi/opintolainahyvitys-maara-ja-maksaminen
        Ei huono ollenkaan, vähän niinku kotitalousvähennys

        lajijasuris

        Jaha, kiitos. Tuo on tullut omien opiskeluaikojeni jälkeen ja koskee vain korkeakouluopiskelijoita. Hyvityksen saa, jos valmistuu määräajassa. Noin kolmanneksen voi saada anteeksi. Olihan tuosta silloin 10 v. sitten uutisissa, että kannustetaan opiskelijoita valmistumaan, vaan olipa päässyt unohtumaan.

        Pitkäaikatyötön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaha, kiitos. Tuo on tullut omien opiskeluaikojeni jälkeen ja koskee vain korkeakouluopiskelijoita. Hyvityksen saa, jos valmistuu määräajassa. Noin kolmanneksen voi saada anteeksi. Olihan tuosta silloin 10 v. sitten uutisissa, että kannustetaan opiskelijoita valmistumaan, vaan olipa päässyt unohtumaan.

        Pitkäaikatyötön

        Ei ne määräajat ja riittävät opintopistekertymät tietyssä ajassa mun mielestä ole pahoja. No en ole korkakoulua käynyt edes yhden luennon vertaa, mutta alemmat asteet olleet tämmöselle moniongelmaiselle ja monivammaiselle kumminkin yllättävän helppoa, vaikka monesti on kevaksi, idiootiksi ties miksikä sanottu tai vähätelty ja naureskeltu.
        Varmaan pärjäisin korkeakoulussa, mutta terveys semmonen ettei tarvi edes kokeillakaan, kun se koulutus ei johda mihinkää

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Tuo maahanmuutto, tarkoitatko että Kokoomus, Persu ja Keskustalaiset maksaisivat eniten.
      Koska Sipilän hallituksessa olleet puolueet ovat eniten ottaneet pakolaisia.
      Sipilän ja Mariinin hallitukset ovat yhteensä ottaneet 50 000, joista 2015 Sipilän hallitus otti 35 000.
      Tuota kuolusikäymistä kun mainostit, kykenet varmaa helpoon laskutehtävään.
      Muuten kokoajan tulee lisää noita pakolaisia teidän tilille lisää.

    • Anonyymi

      Onneksi me ollaan rikkaita, ei ole tarvinnutanella opintovelkoja ja rahoja lapsille koskaan. Jokaselle ostettiin yksiö opiskelupaikkakunnalta ja luottokortti käyttöön.

      Säälittävää on kun opiskella pitää ja nälkää nähdä, onneksi ei meillä. Suosittelen että opiskelijat hakisivat kahta kolmea työtä jottei tarvi niitä lainoja ottaa, sekin käyhdyttää.

      Meidän lapset ei ole tarvinneet töitä tehdä kun opiskelu on kuitenkin se tärkein asia. Ja onhan se raskasta tehdä hommia ja opiskella... en suosittele mutt joidenkin onpakko, mennä töoihin mutta voi voi... vähän huvittaa mutta voi voi... jakselkaa. Tänään taas laitoin kaikille 1000 e lahjakortit... rahaa on.

    • Anonyymi

      Eihän opiskelijoilla mitään rahahuolia ole näköjään kun bailaamaan pystyvät. Moni opiskelija rahoittaa opiskelunsa työtä tekemällä.Kiusallista kuulemma ottaa opintolainaa kun yhteiskunnan prkl pitäs toikin kustantaa.

      • Anonyymi

        Et voi mitenkään tietää, että kaikki opiskelijat pystyvät bailaamaan. Ei pidä yleistää.

        Pitkäaikatyötön


      • Anonyymi

        Totta. Joka viikko bailaavat ravintoloissa ja takseilla ajelevat. Hyvin näyttää rahaa olevan. Opiskelija-asuntoja tuossa ihan vieressä, joten olen kyllä asian huomannut.


    • Anonyymi

      Joo, ei ennenkää mitää muuta saanu kun matkalipun edullisemmin jouluun ja velkaa piti ottaa jota maksettiin pitkään , matkat oli pitkät kun kotona joutu asumaan , siinä sitä kannustetta opiskeluun , nykyisin haluaisivat olla ilmaisiksi ikuisia opiskelijoita .

      • Anonyymi

        Hallituskin yietää että opiskelijat on varakkaita ja ostavat bain trendi vaatteita

        Urpohallitus,ja natsit
        Petis Persut
        Bensanhinta alas
        Aprillia syö silliä


    • Anonyymi

      Eihän sun tarvi ymmärtääkkään, muta kun itseäsi. Toisia on niin helppo haukkua ihan kaikesta, mitään kukaan ei osaa tehdä oikein kuin sinä itse! Sinä valitat kun opiskelija valittaa, etkä huomaa että sinäkin valitat.

      Valittaminen on ihan oikien, asiat ei muutu ellei valita, eikä aina sittenkään, valitettavsti.
      Mutta keskity sinä omiin onelmiin ja paranna niitä ja opeta omia läheisiä ekemään oikein ja sillä tavalla kuin sinä itse teet, koska sinun tapasi on sinun mielestä vain se oikea tapa. Surullista että olet niin narsistinen ihminen. Nehän ei omia vikoja koskaan huomaakkaan.

      • Anonyymi

        Sinähän tuota jatkat ja jankkat että pysykää omissa asioissanne mutta sinulla on mahdoton pysyä omissa asioissa. Rautalangastako asiat sinulle täytyy vääntää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän tuota jatkat ja jankkat että pysykää omissa asioissanne mutta sinulla on mahdoton pysyä omissa asioissa. Rautalangastako asiat sinulle täytyy vääntää.

        Ehdtan sinulle, että puhut vain itsestsi ja sun läheisistä, etkä puutu täysin vieraiden ihmisten asioihin. Jotkut kertovat täällä omia asioista, ei ne kaipaa sinunlaisien ihmisten kommunikointia ja arvostelua. Jos et siihen kykene, olemaan hiljaa, tai puhumaan arvokkasti, niin ei tarvi sanoa mitään, ei tarvi edes lukea. Ei kukaankerro omia asioita siksi että joku töppöpää alkaa arvosteleen ja haukkumaan, keskustelua kyllä, mutta sinä et ole mikään ketään haukkumaan ja mollaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdtan sinulle, että puhut vain itsestsi ja sun läheisistä, etkä puutu täysin vieraiden ihmisten asioihin. Jotkut kertovat täällä omia asioista, ei ne kaipaa sinunlaisien ihmisten kommunikointia ja arvostelua. Jos et siihen kykene, olemaan hiljaa, tai puhumaan arvokkasti, niin ei tarvi sanoa mitään, ei tarvi edes lukea. Ei kukaankerro omia asioita siksi että joku töppöpää alkaa arvosteleen ja haukkumaan, keskustelua kyllä, mutta sinä et ole mikään ketään haukkumaan ja mollaamaan.

        Käyttämällä järkeä pärjää monessa asiassa.


    • Anonyymi

      Näyttää siltä ettei suomessa kannata opiskella eikä tehdä töitä. Kaikki on ehty niin hiton vaikeaksi, ettei vaan pysty.
      Suomessa on nyvä elää kelan tuilla ja pimeillä tuloilla, silloin elää hyvää elämää.

      Poliitikot osaa tuon rahan pummaamisen itselleen, kansalta pois kaikki ja opiskelu ja työteko kun tehdään kannattamattomaksi niin taas poliikoilla on palkkapäivä, verottomana tietysti ja etuudet tulee vaikka tarivis.

      ite oon ollu 20 v työtön enkä omaa ammattia onneksi, niin ei tarvi tehdä töitä. helppoo elämää, kaikki haluaa. Tästä ollaan samaa mieltä kaikki.

      • Anonyymi

        Minä olen opiskellut itselleni ammatteja, enkä halua työttömän elämää.

        Pitkäaikatyötön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen opiskellut itselleni ammatteja, enkä halua työttömän elämää.

        Pitkäaikatyötön

        Hyvä että oot ettei sua tarvi elättää. toivottavasti tienaat 4 tonnia kuussa ettet tarvi kela rahoja. Muuten ei työ kannta eikä opiskelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että oot ettei sua tarvi elättää. toivottavasti tienaat 4 tonnia kuussa ettet tarvi kela rahoja. Muuten ei työ kannta eikä opiskelu.

        Sehän on juurikin ryhdikästä, että hankkii useamman ammatin jos yhdestä ei
        saa mieleistään työtä. Kyllä joku noista tärppää kun jaksaa yrittää.
        Et sitä nuorena saanut mistään huippuansioita, mutta kokemuksen ja
        ammattitaidon karttuessa myös palkkapussi alkoi kasvamaan.
        Lopuksi sitä sai eläkettä kertymään hieman keskiarvon yläpuolelle, joten
        täytyy olla omaan suoritukseen sangen tyytyväinen.
        Eikä tarvitse rynkytellä koskaan Kelan tai sossun ovia vaan pärjää ihan itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on juurikin ryhdikästä, että hankkii useamman ammatin jos yhdestä ei
        saa mieleistään työtä. Kyllä joku noista tärppää kun jaksaa yrittää.
        Et sitä nuorena saanut mistään huippuansioita, mutta kokemuksen ja
        ammattitaidon karttuessa myös palkkapussi alkoi kasvamaan.
        Lopuksi sitä sai eläkettä kertymään hieman keskiarvon yläpuolelle, joten
        täytyy olla omaan suoritukseen sangen tyytyväinen.
        Eikä tarvitse rynkytellä koskaan Kelan tai sossun ovia vaan pärjää ihan itse.

        Se on jokaisen oma asia orjaileeko vai ei. Kaikki ei halua olla nöyryytettävänä kun voi tehdä paljon tärkeempääkin kuin orjatyö. Hienoa että olet nyt urasi huipulla ja teinaat jopa 9 e päivässä miinus verot, äiti elättää niin hätäkö sulla.

        Me taas tienatan 40 e päivä, ja asumistuki ja tt tuki eikä tarvi mitään tehdä. Riittää et koti on aina siisti ja ihmiset jaksavaia ja terveitä. yö sairastuttaa eikä jaksa mitään tehdä muuta kun nukkua.

        Mies on puusepän koulutuksen aikanaan käyny ja tekee hienoja huonekaluja ym puusta, ja ne kun myy niin voi että niillä tulee verotonta rahaa, eikä tarvi orjailla, tekee sillon kun jaksaa ja huvittaa. Töttöröö sulle ja muista jouluaattonakin mennä orjailemaan, sinähän siitä tykkäät... vai jäätkö kuitnekin kotiin kun se vapaa on niin kivaa... älä ihmeesä jää.. mee vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on jokaisen oma asia orjaileeko vai ei. Kaikki ei halua olla nöyryytettävänä kun voi tehdä paljon tärkeempääkin kuin orjatyö. Hienoa että olet nyt urasi huipulla ja teinaat jopa 9 e päivässä miinus verot, äiti elättää niin hätäkö sulla.

        Me taas tienatan 40 e päivä, ja asumistuki ja tt tuki eikä tarvi mitään tehdä. Riittää et koti on aina siisti ja ihmiset jaksavaia ja terveitä. yö sairastuttaa eikä jaksa mitään tehdä muuta kun nukkua.

        Mies on puusepän koulutuksen aikanaan käyny ja tekee hienoja huonekaluja ym puusta, ja ne kun myy niin voi että niillä tulee verotonta rahaa, eikä tarvi orjailla, tekee sillon kun jaksaa ja huvittaa. Töttöröö sulle ja muista jouluaattonakin mennä orjailemaan, sinähän siitä tykkäät... vai jäätkö kuitnekin kotiin kun se vapaa on niin kivaa... älä ihmeesä jää.. mee vaan.

        Eläkkeellä olen ja ikää rapiat 50v niin hoe sinä vaan tuota 9eur juttua. Eläkettä tulee sen verran ettei toisaalta tarvi ahkeroida.Löysässä hirressä olette kun työttömänä notkutte.


      • Anonyymi

        Olen valinnut toisin ja tehnyt töitä, ja sivutöitä.
        Asunto on jossain vaiheessa maksettu ja sitten voi ehkä hengähtää, mutta ainakin keventää yhteen työhön.

        En tiedä oliko järkevä valinta, kun helpommallakin olisi päässyt.
        Käyttörahaa on varmaan enemmän, varsinkin kun selviän asunnosta ja olen tavallaan hoitanut sivussa yhden makoilijan osuuden työnteosta.

        Opiskelinkin jossain välissä töiden ohessa, mutta rahat ei riittäneet loppuun asti, eikä se vajailla unilla töiden välissä ole ihmisen elämää.
        Toisen asteen tutkintoja on kuitenkin kertynyt.

        Ajat muuttuu jatkuvasti, eikä oma asunto töitä tekemällä ole enää kovin realistinen mahdollisuus yleisesti.
        Seuraavaan nousukauteen ja elintason kasvuun voi mennä 50 vuotta ja talouden taantuminen syö vielä tuet makoilijoilta.


    • Anonyymi

      Sinäkö mukamas jotain bimeitä hommia teet nyt kyllä tukehdun nauruun. Töissä monet käy opiskelun ohella niin saa rahnua. Ihme kuvitelmia että noin yleisesti opiskelijan pitäisi jopa tienata kauheesti.

      • Anonyymi

        Puolet opiskelusta rahoitettiin kesätyön palkalla ja puolet lainalla.
        Se oli mielestäni tervettä meininkiä vaikka kirpaisikin maksaa niitä lainoja.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ihan hyvä että kysyt meiltä viisaimmilta. Etkä jää pohtimaan niitä yksin, kun ei ole tietoa.

      Huomasitkos, että ruikutat siinä itsekin? Valitattaminen on kansantauti, kaikki valittaa, mutta omia valituksia ei edes huomaa. Kuten sinäkään et huomaa että viestisi on täynnä valitusta.

      Miten erotat valituksen ja kertomisen toisistaan? Miten voit kysyä ellet kyseenalasita sitä asiaa joka sinua vaivaa?

      Sinä elät verovaraoilla siinä missä muutkin. Verovaroista maksetaan myös kelasaatavat, ka korvaukset, ja niitä sinäkinkäytät, kuten lapsilisät, sairausmaksut, eläkkeet... kaikki mitkä tulee sulle kelasta on verovaroin kustannettua, sinullekkin.

      Valitat että jäit kolmen lapsen kanssa yksin, miksi valitat?? Sinähän inhoat valittamista,, niin muilta mutta et itseltäsi???? Niin se menee... itessä ei koskaan mitään vikaa....

      Toisten auttaminen ja ystävällisyys on sulle hyvin vierasta, inhoat muiden auttamista, mutta itse sitä vaadit, ja laiskuuttasi valitat että hoidit lapset ja työsi... miksi valitat??? Halusitko apua? Mutta et muille suo sitä???? Voi sua kaksinaamaista lurjusta... toivottavsti joulusi on orjatyötä täynnä.

    • Anonyymi

      Mitä väärää on seuraavassa väitteessä?: "Olettepa te saaneet tuomion hengen, jossa te huudatte -ähä kutti-!

      Esivallalle on oltava kuuliainen, sillä se on Jumalalta säädetty ihmisten ja kansakuntien parhaaksi! Eikä se turhaan miekkaa kanna! (Raamatusta) Ja olen samaa mieltä ja kunnioitan esivaltaa ja rukoilen hyvää johdatusta ja oikeamielisyyttä, eli yhteiskunnallista vanhurskautta ja totuuden noudattamisen paranemista Suomelle, siunausta sen päättäjille ja sen kansalle.

      Kaipaan oikeusvaltiota enemmän kuin kukaan! Olisi maailman yksi ihanimmista asioista jos se tosiaan olisi. Mutta niin kuin Pontius Pilatuksen aikana, mandatoitu mielivallan ja pakkovallan mahti oikeuttaa myös vakivallan. "Jos se valkeus mikä teissä on, on pimeyttä, miten pimeää onkaan itse pimeys?"

      Muistutan aloittajaa myös Nobel palkitun Martti Ahtisaaren tokaisusta presidenttinä ollessaan: "Ei Suomessa oikeutta saa, ken itse sit ei hanki”. Martti tuli valituksi. Minkä puolueen ehdokkaana? Anteeksi vain, mutta typerintä mitä olen kuullut on sokea uskominen Montesquieun vallan kolmijako-oppiin kuin se olisi joku oikeuden toteutumisen ja oikeusvaltion kulissipelin oikeuttaja. Tosiasiassa joka hiukankaan asioihin ja ilmiöihin on perehtynyt, tietää, että objektiivista totuutta ei edes haluta kuulla. Oikeudellisen päätöksenteon taustalla ja vaikuttimina toimivat raaka poliittinen harkinta ja voimasuhteet sekä mielivallan, pakkovallan ja väkivallan voimasuhteet. En todellakaan haluaisi noin sanoa. Mutta totuus oikeuden perustana olisi oltava päätösten perustelun tärkein puoli. Niin ei todellakaan ole. Oikeuden luonne on intersubjektiivinen valta päättää siten, että normaali parlamentaarinen demokratia ei siihen voi vaikuttaa.

      Olen todella surullinen kun joudun toteamaan tuon tosiasian. Mutta samalla surullinen aivopestyjen puolesta.

      Jos olet perehtynyt edes pintapuolisesti esim. tieteellisiin totuuden kvalifiointiperusteisiin, havaitset heti, että mikä on objektiivinen totuus. Edellinen oikeuskansleri myös kirjoituksissaan painotti, että oikeudenmukaisen oikeudenkäynnin edellytyksenä on ehdottoman objektiviteettiperiaatteen noudattaminen. Hänkään ei sen toteutumista kuitenkaan käytännössä valvonut. Silloinkin päätökset tehtiin muiden kuin oikeiden objektiivisten totuuksien pohjalta. Valtamandaatti syrjäytti vilpittömyyden usein. Eikä ihminen muutu. Valta turmelee ja ilman vastavoimaa oleva ehdoton valta turmelee ehdottomasti.

      Se on kuin ravintoketjun petoeläin, jolle annetaan intersubjektiivinen valta päättää toisten kohtaloista ja tuhota heidät. Ehdotonta valtaa ei kuvaa oikein Montesquieu, vaan "norsu porsliinikaupassa". Porsliineja ovat tuossa vertauksessa tavalliset kansalaiset. Objektiiviselle totuudelle usein nauretaan tai piilotetaan oikeusvaltiopuheisiin. Valta hiljentää todellisuuden monien naiivien ihmisten mielissä.

      ”Poliittinen tarkoituksenmukaisuus” vallassa olevien tahoilta on usein ollut oikeudellisessa päätöksenteossa totuutta tärkeämpää. Uhrina väärin tuomitun elämä, kunnia ja maine on makoisasti tuhottu ja hänet syrjäytetty koko eliniäksi. Monissa maissa, myös meillä totuus on ollut toissijaista ja vain raaka mandaatti päättää on ratkaissut. Yhdessä lukuisista oikeusjutuista joihin olen perehtynyt, hovioikeuden tuomari nauroi puolustuksen asianajajalle, joka sanoi, että ette voi toimia vastoin lakia. ”Hahaha, haluatko nähdä mitä me voimme!” -Ja väitettyyn tekoon syytetty sai langettavan tuomion saamatta oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä, väitetystä teosta jossa ei ollut objektiivista näyttöä tehdystä teosta yli 20 vuoden takaa, ja syytetty kiisti tehneensä väitetyn rikoksen. Juttu luonnollisesti ja tarkoituksellisesti julistettiin salaiseksi 50 vuodeksi. Usein noissa peleissä syyte on juurikin sellaisista teoista, jotka ovat julkisuuden ja poliittisten tuhovoimien herkkua yksittäisiä henkilöitä kohtaan ja joissa häpäisy ja yhteiskunnallinen mieliala korostavat tuomion näennäistä moraalisuutta ja oikeudenkäytön suhteen sulkee ihmisten silmät näkemästä ja edes pohtimasta sitä, oliko totuus ja näytöt väitetyistä teoista suhteessa olemassa olevaan lakiin edes olemassa.

      Oikeusvaltiopuheet ovat erityisen korostuneet vallan kulissina nykyisin ja erityisesti naisten puheissa. Raapikaa hiukan päätänne ja totuuden olemuksen pintaa ja pohtikaa miksi niin on. Ihmisen tavoitteiden ja intressien pahuus ja intressisyydet on joskus tarkoituksenmukaista kätkeä muka teknisesti korkeisiin puheisiin oikeusvaltiosta kuin käsitteen korkeana olemuksena, joilla ei kuitenkaan ole käytännössä todellisuuden ja oikean oikeuden toteuttamisen ja moraalisen oikeutuksen kanssa mitään tekemistä. Kysymys on vain raa`asta vallan käytöstä ihmisen elämän ja tulevaisuuden tuhomaiseksi.

    • Anonyymi

      Jos olen väärässä, todistakaa se objektiivisin totuuksin ja selvin järkiperustein. Jos ette, tässä seison, enkä muuta voi. Sanotaan, että Jumala on oikeudenmukainen tuomari ja näkee ihmisen salaisimmatkin ajatukset. Ja, että Jumalan sana, on elävä ja voimallinen. Se on terävämpi kuin joku kaksiteräinen miekka, joka tunkee lävitse siihen saakka, että se sielun ja ytimenkin erottaa. Ja on ajatusten ja aivoitustenkin tuomari. (Raamatusta) Jumalan kasvojen edessä me kaikki ja jokainen meistä erikseen ovat syntiin langenneita ja vain armoevankeliumi voi meidät pelastaa.

      Mutta syyllisyys lain edessä edellyttäisi, ollakseen oikeusvaltioperiaatteen mukaista oikeudenkäyttöä, että syytetty olisi rikkonut väitettynä tekoaikana voimassaolevan säädetyn lain juuri siten kuin häntä syytetään ja se olisi objektiivisessa ja oikeudenmukaisessa oikeusprosessissa ja totuudessa ja oikeuden perusteluissa ja näytöissä näytetty toteen. Ihmisiä kuitenkin uhrataan poliittisen tarkoituksenmukaisuuden ja mielivallan alttarilla edelleen väärin ja vahingoniloisesti ihmisen ja hänen läheistensä elämän tuhoamisesta ja seurausilmiöistä piittaamatta.

      • Anonyymi

        Lapsellista nyt on sekoittaa joku jumala arkipäiväisiin asioihin kun psykologia riittää. Ihmisten käytös on tiedossa ja tiedetään kuinka mieli toimii.Politiikka on politiikkaa. Ihmisillä monellakin vinoutuneet ajatukset että realiteetit hukassa.Joku itseään oikeen uskovaisena pitävä niin onkin sellainen että oikeen kaivelee ihmisten asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsellista nyt on sekoittaa joku jumala arkipäiväisiin asioihin kun psykologia riittää. Ihmisten käytös on tiedossa ja tiedetään kuinka mieli toimii.Politiikka on politiikkaa. Ihmisillä monellakin vinoutuneet ajatukset että realiteetit hukassa.Joku itseään oikeen uskovaisena pitävä niin onkin sellainen että oikeen kaivelee ihmisten asioita.

        Maailma ei ole täydellinen.

        Ei siinä kiukuttelu ja uhriutuminen auta.
        Suomessa on niin helppoa, että on aikaa sellaiselle.

        Selviytyminen otetaan itsestäänselvyytenä, vaikka luonnollisempaa olisi, että jokaisen on se itse ansaittava joka päivä.
        Kaikki muu on plussaa ja pitäisi olla kiitollinen.


    • Anonyymi

      Parempi olisi ettet kirjottaisi mitään kun et käsitä yksinkertaisia asiakokonaisuuksiakaan.Opiskelijoiden urputuksia en ymmärrä kun opiskelujen lomassa voi tehdä töitä ja ottaa vähän opintolainaa. Justiin juu täytyy bailata kunnolla.Toki kyllä opiskelu työstä käy.Mäntit työttömät lähtekää opiskeleen eikä vaan möllöttää kotona.

      • Anonyymi

        Jos sinä ota lainaa maksaasesi ruouat velkarahalla, niin ei muiden tarvi olla niin tyhmiä kuin sinun. Ei edes opiskelijoiden, kuka syö lainarahalla???? heheeee.... minä syön kelan piikkiin jotka sinäkin maksat, mutta minä en maksa omasta kulutuksestani mitään kun olen työtön, olen vaan saamapuolella, eikä tarvi tehdä mitään saadakseen rahaaa.... kjäh kjäh....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinä ota lainaa maksaasesi ruouat velkarahalla, niin ei muiden tarvi olla niin tyhmiä kuin sinun. Ei edes opiskelijoiden, kuka syö lainarahalla???? heheeee.... minä syön kelan piikkiin jotka sinäkin maksat, mutta minä en maksa omasta kulutuksestani mitään kun olen työtön, olen vaan saamapuolella, eikä tarvi tehdä mitään saadakseen rahaaa.... kjäh kjäh....

        Ensi vuonna joudut tekemään sinäkin :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensi vuonna joudut tekemään sinäkin :)

        En joudu. 65 vuotias ei joudu enää ottamaan velkaa. ;) Sorry että pahoitin mielesi, mutta mulla menee hyvin, eläkkeet nousee ensivuonna. ;))))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En joudu. 65 vuotias ei joudu enää ottamaan velkaa. ;) Sorry että pahoitin mielesi, mutta mulla menee hyvin, eläkkeet nousee ensivuonna. ;))))

        Indeksikorotus, eli ei oikeasti nouse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Indeksikorotus, eli ei oikeasti nouse.

        Kyllä vaikuttaa mun eläkkeeseen, aivan kuin tänävuonnankin tammikuussa vaikutti. Mulle sama nouseeko vai ei pärjään todella hyvin tuloillani. Lisäksi vanhempein jättämä rahallinen perintö oli minulle suuri summa. En koskaan ole ollut tuhlari, nuuka luontaisesti, joten osaan tuon rahan käytön, lapseta asti.

        Hyvä vaan kun nousee, aina se on kotia pin summa mikä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinä ota lainaa maksaasesi ruouat velkarahalla, niin ei muiden tarvi olla niin tyhmiä kuin sinun. Ei edes opiskelijoiden, kuka syö lainarahalla???? heheeee.... minä syön kelan piikkiin jotka sinäkin maksat, mutta minä en maksa omasta kulutuksestani mitään kun olen työtön, olen vaan saamapuolella, eikä tarvi tehdä mitään saadakseen rahaaa.... kjäh kjäh....

        Onko kukaan nimennyt sinua Aasi.


    • Anonyymi

      Niinpä, ei kannata opiskella eikäkannata olla töissä. Ainoa mikä kannattaa olla on työtön. Olen olluttyötön 19 v 5 kk, ja ikinä ei ole ollut rahapulaa. TT tuesta maksetaan laskut ja sieltä saa jokainen perheenjsen oman summan rahaa käyttöön ja asumistuki, työttömyyskorvaus leipäjonot ym ym... apua saa työtön, ei saa duunilainen eikä opiskelija.
      Työtön ei saa edes lainaa niin yhteiskunta maksaa työttömän perheen elämän. Kodinkoneetkin saa tt tuesta, silmälasit, urehiluvälineet, voiitku vaikka mitä.

      • Anonyymi

        Sellaisen neuvon sain silloin joskus, ettei kannata hypätä kelkasta.
        Jos jää pidemmäksi aikaa työttömäksi, niin vaihtoehdot jää vähiin helposti lopullisesti.

        Töissä on pysytty vaikka väkisin.
        Aika epämääräistäkin on ollut.
        Välillä nukuttu autossakin.

        Jos kuormitusta ei huomioida niin on se ollut kannattavampaa taloudellisesti.
        Eikä tarvitse selitellä virastoille mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisen neuvon sain silloin joskus, ettei kannata hypätä kelkasta.
        Jos jää pidemmäksi aikaa työttömäksi, niin vaihtoehdot jää vähiin helposti lopullisesti.

        Töissä on pysytty vaikka väkisin.
        Aika epämääräistäkin on ollut.
        Välillä nukuttu autossakin.

        Jos kuormitusta ei huomioida niin on se ollut kannattavampaa taloudellisesti.
        Eikä tarvitse selitellä virastoille mitään.

        Sehän on tarkoituskin että ei tarvi mennä töihin. Paras vaihtoehto, monelle. Itsekin oon ollu vuosikymmeniä kotona ja parempaa elämää ei ole kuin työttömyys, tai kotonahan on tekemistä ja voi harrasta ja mennä ja olla missä haluaa, työllinen ei voi, muutakun orjatyötä ja nukkua ja orjatyötä,,,,, se ei ole elämä kun muta ei jaksa ja lomilla ja vapailla sitten on sairaana ja kiukkunen ja väsynyt ja jaksamaton... työ on tehty ihmisen kiusaksi ei siksi että siitä ansaitsisi mitään. Työttömys entään antaa oman elämän ja rahaa tulee sovitusti.


        NUKUT AUTOSSA??? Huh huh... sitä se työ teettää, ei jaksa edes kotia ajaa kun orjailu on kovaa, ai kauhee...!!!! Ja tuohon sitä ajaisit muitakin ihmisiä? EI KIITOS. Haluan nukkua omassa sänyssä ja omassa kodissani ja pitkään aamulla, EI TÖITÄ KIITOS. Maailman parasta aikaa on olla kotona.

        Ei virastoihin tarvi seliteellä, senkun laittaa hakemuksen niin rahaa tulee kuukausittain suvasti ja täsmällisesti.

        Mikä vaikee on selitellä, etkä töissäkään puhu mitään olet vaan hiljaa??? Minusta tuntuu että töissä pitää selitellä joka päivä! Miten jaksat sen, kun kelaan laita hakemuksen kerran ja se on siinä??? NYT VAAN PROVOSOIT. Tykkäät sinäkin lomista ja vapaista, joita odotat. Slitäpä se?????? HHAHAHAHAHAHHAHAAAA

        Kaupassa joudut selittelmään
        kotona, harrasuksissa, ulkona, joka paikassa joudut selittämään. MIKÄ VAIKEUS ON KERRAN VUODESSA SELITTÄÄ KELASSA???

        Kännän tässä kylkeä ja käyn vielä lämpimän peiton alle nukkumaan, ja herään joskus kymmeneltä.... ai että... mene sinä nyt orjatöihin ja oleppa oikein ahkera. Hyvää riemukasta orjatyöpäivää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on tarkoituskin että ei tarvi mennä töihin. Paras vaihtoehto, monelle. Itsekin oon ollu vuosikymmeniä kotona ja parempaa elämää ei ole kuin työttömyys, tai kotonahan on tekemistä ja voi harrasta ja mennä ja olla missä haluaa, työllinen ei voi, muutakun orjatyötä ja nukkua ja orjatyötä,,,,, se ei ole elämä kun muta ei jaksa ja lomilla ja vapailla sitten on sairaana ja kiukkunen ja väsynyt ja jaksamaton... työ on tehty ihmisen kiusaksi ei siksi että siitä ansaitsisi mitään. Työttömys entään antaa oman elämän ja rahaa tulee sovitusti.


        NUKUT AUTOSSA??? Huh huh... sitä se työ teettää, ei jaksa edes kotia ajaa kun orjailu on kovaa, ai kauhee...!!!! Ja tuohon sitä ajaisit muitakin ihmisiä? EI KIITOS. Haluan nukkua omassa sänyssä ja omassa kodissani ja pitkään aamulla, EI TÖITÄ KIITOS. Maailman parasta aikaa on olla kotona.

        Ei virastoihin tarvi seliteellä, senkun laittaa hakemuksen niin rahaa tulee kuukausittain suvasti ja täsmällisesti.

        Mikä vaikee on selitellä, etkä töissäkään puhu mitään olet vaan hiljaa??? Minusta tuntuu että töissä pitää selitellä joka päivä! Miten jaksat sen, kun kelaan laita hakemuksen kerran ja se on siinä??? NYT VAAN PROVOSOIT. Tykkäät sinäkin lomista ja vapaista, joita odotat. Slitäpä se?????? HHAHAHAHAHAHHAHAAAA

        Kaupassa joudut selittelmään
        kotona, harrasuksissa, ulkona, joka paikassa joudut selittämään. MIKÄ VAIKEUS ON KERRAN VUODESSA SELITTÄÄ KELASSA???

        Kännän tässä kylkeä ja käyn vielä lämpimän peiton alle nukkumaan, ja herään joskus kymmeneltä.... ai että... mene sinä nyt orjatöihin ja oleppa oikein ahkera. Hyvää riemukasta orjatyöpäivää.

        Kyllä se näin on. Jos välttämättä tarvii toiminanohjausta ja aikataulun joka päivälle, kai sitä se työ on parempi. Jos voi tehdä hyväpalkkaisa intohimoa herättävä työtä, silloin jokainen varmasti on mieluusti töissä. Ja totta, ei toimeentuloon liittyvät tuet tarvi kummoisia selittelyjä. Toisin on monien sairauksiin liittyvien tukien kanssa. Sairaudet tekee muutenkin joutilaisuuden vähemmän mukavaksi,mutta kaikkien pahinta olis joku pakkotyö

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisen neuvon sain silloin joskus, ettei kannata hypätä kelkasta.
        Jos jää pidemmäksi aikaa työttömäksi, niin vaihtoehdot jää vähiin helposti lopullisesti.

        Töissä on pysytty vaikka väkisin.
        Aika epämääräistäkin on ollut.
        Välillä nukuttu autossakin.

        Jos kuormitusta ei huomioida niin on se ollut kannattavampaa taloudellisesti.
        Eikä tarvitse selitellä virastoille mitään.

        Toi kalahti myös korvaan, et... "Eikä tarvitse selitellä virastoille mitään..."
        Mikä puhumisessa tai selittelyssä on vaikeet? Etkö puhu muutenkaan tai selittele kelleen mitään? Miten sitten asioitoit esim kaupassa tai töissä, jos et puhu? Kyllä joka paikassa pitää selitellä.. töissä enempi kuin kotona ja kaupassa.

        Aika hassua että kela on sulle vaikee kun pitää selitellä????? En tajuu.... Täälläkin selität... mikä ero?


    • Anonyymi

      Mahtaa olla leveää elämää kun on ollut jo 20 vuotta työttömänä.
      Et voi kukaan uskoa, että sossu maksaisi kaikki menot, vaan niihin
      pitää osittain satsata itsekin jotain saaduista tukirahoista.

      • Anonyymi

        Miksi sulla pitää olla levee elämä??? Mitä tarkoitat sillä? Että ostat ostamisen vuksi, krääsää ja tuhlaat. Miä sä saat siitä että elät leveesti?

        Ei se ole rikkautta et näyttää että voi ostaa krääsää ja tarpeetonta, vaan rikkaus on se että osaat rahan käytön.

        Minusta näyttämisen halu elää leveesti on tyhmyyttä ja typeryyttä.


      • Anonyymi

        Hyvin pärjään vaikka töissä en ole ollut 15 vuoteen. Eläkkeeseenkin on vielä rutkasti aikaa. Näin on.


    • Anonyymi

      Aikuisopiskelukin mahdollisuuksia on vaikka mitä mutta mielummin mukamas möllötetään kotona. Korvien välissä tuo passiivuus on ja mukamas ylistää työttömyyttä ja pah.Löytyy oikeen köyhiä sukujakin ettei kenelläkään ole oikeen mitään.Nupissa jotain vikaa jos työttömyyttä ylistää köyhyyspalstalla ja fakta on sitä ettei teitä oteta töhin.

      • Anonyymi

        On kaikkeea on mahista tehdä, niinkuin mahista olla työtön. Näillä palkoilla mitä tarjotaan ei kukaan viitsi tehdä töitä tai edes opiskella, hullun hommaa.

        Ei elämä ole pelkkää työtntekoa ja tekemistä, on hyvä pysähtyä ja nauttia elämästä olemalla vaan, Se on parasta pääomaa kaikille.

        Monesti se itsensä kunnioittaminen ja omaehtoinen tekeminen tekee iloisen ja onnellisen ihmisen. Työ ja kiire sairastuttaa ja masentaa ja vihastuttaa, ei ole ihmisne elämää.
        Minä ainakin ja monet muut viihdymme omaehtoisena kotona ja kun saa päättää omasta päivästä ja elämästä, niin se luo jo onnellisuutta.

        Sinä voit olla erimieltä ja pitääkin olla, se on ihan luvallista. Jokainen tavallaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3504
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2012
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1968
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1588
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1425
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1119
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      99
      1075
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      864
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe