Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut...

Anonyymi-ap

..., niin minä annan teille levon.
( Matt. 11:28)
-
>>Sielu löytää levon kuulemalla ja turvautumalla Jumalan lupauksiin ja luottamalla hänen anteeksiantonsa vakuutukseen. Jumala on valmistanut meille lepopaikan Jeesuksen ristin äärellä. Risti vakuuttaa vakuuttamasta päästyään, että Jeesuksen veri riittää syntiemme sovitukseksi eikä muita töitä tarvita. Jos emme tahdo kuulla evankeliumia, me jäämme tekojemme varaan ja käskyjen täyttämisen kovalle tielle. Sillä tiellä kompastutaan synteihin ja täyttämättömiin ehtoihin, siellä haavoitutaan laista, jäädään sielunvihollisen syytösten alle ja takerrutaan hänen ansoihinsa. – Jospa jo kuulisimme Herramme lempeän kutsun: ”Sallikaa väsyneen levähtää, sillä täällä on lepo ja virvoitus.” Jeesuksen ristin äärellä on sovinto, käskyjen täyttämisen tien päätös. Jumalan syli.>>
( Teksti: Juha Vähäsarja/Joka päivä lupaus kantaa)

s-seutulainen

29

387

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jeesushippi itse tosiaan hallitsi tuon homman. Oli sen sortin vannoutunut työnvieroksuja. Ruuan joko varasti tai pummasi levottomilla puheillaan, itselleen ja poikaystävilleen.

• Anonyymi

Tuntuuko tutulta hommalta eikö nyt ole työaika ja päivä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuntuuko tutulta hommalta eikö nyt ole työaika ja päivä!

Olen jo vuosia sitten huomannut ajatelleeni, että joku teitä pilkkaajiakin tänne vetää.
        Ehkä se on sittenkin eräänlaista etsimistä.
        En oikein jaksa uskoa siihen, että aikuiset ihmiset vaivautuisivat tämän kaltaisille palstoille pelkän pilkkaamisen tähden.
        Tämähän on - tai sen ainakin tulisi olla - hengellisiä, tai sanoisinko tässä yhteydessä uskonnollisia, kysymyksiä käsittelevä foorumi.
        Vaan onhan sana vapaa täälläkin.
        Ellei peräti liiankin vapaa.
        Se on sitten eri juttu se.
        Joka tapauksessa Herra Jeesus itse sanoo:
        "Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan."
        ( Matt. 7:7)

s-seutulainen

• Anonyymi
    • Anonyymi

onpa Aloituksessa tuotu taas esille oikein suomalainen susi ja valhepukki JUHA VÄHÄSARJA...

tuollaisista Paavali varoitti:
      Ap. t. 20:29
      >>Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä, >>

tutustukaa ja ymmärtäkää mikä tuossa miehessä on valhetta ja petosta!!!

JUHA VÄHÄSARJA
      ” Jalat mullassa ja pallossa, sydän taivaassa!”

JUHA VÄHÄSARJA

pastori, päätoimittaja
      Pihlajarinne
      Henkilökuvaus
      Ammatiltani olen nuorisonohjaaja, pastori, työnohjaaja ja tietokirjailija. Perheeseeni kuuluu vaimo, viisi lasta ja neljä lastenlasta.

Työkokemusta on kertynyt pastorin tehtävien lisäksi radiotoimittajan ammatista, kahden keskisuuren kustannustalon johtamisesta, rehtorin toimesta ja aikakauslehden päätoimittajan tehtävästä. Olen toiminut Suomen Raamattuopiston palveluksessa vuodesta 2005. Rehtorina työskentelin 14 vuotta sekä vuoteen 2018 saakka kymmenen vuoden ajan myös Perussanoman kustannus- ja toimitusjohtajana.

Tällä hetkellä vastaan Kauniaisissa Suomen Raamattuopiston hengellisestä työstä ja jumalanpalvelusyhteisöstä. Kierrän myös puhumassa ja opettamassa eri puolilla Suomea. Digitaalinen viestintä on vahvasti mukana toimenkuvassani.

Elämä -lehden päätoimittajana olen toiminut vuodesta 2015.

Espoon tuomiokirkkoseurakunnan seurakuntaneuvostossa ja Espoon yhteisessä kirkkovaltuustossa olen ollut yhtäjaksoisesti vuodesta 2010. Kaksi vuotta olin Espoon seurakuntayhtymän perheneuvontatyön johtokunnan puheenjohtaja. Viimeiset vuodet olen ollut Kirkko ja kaupunki median johtokunnassa. Olen Espoon hiippakuntavaltuuston jäsen toista kautta.

• Anonyymi

Millä tavoin Juha Vähäsarja valehtelee ja eksyttää mielestäsi tuossa lainaamassani tekstissä, jonka olen aloitukseeni tuonut?

s-seutulainen

• Anonyymi

ohooo..

Vähäsarja, joka on sokea ..niin sokeaa hän taluttaakin ja molemmat kuoppaan lankeavat , Matteus kertoon teidän molempien identiteetin seuraavissa jakeissa;

Matt. 15
      6 Ja niin te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissääntönne tähden.
      7 Te ulkokullatut, oikein teistä Esaias ennusti, sanoen:
      8 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana,
      9 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'."
      10 Ja hän kutsui kansan tykönsä ja sanoi heille: "Kuulkaa ja ymmärtäkää.
      11 Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."
      12 Silloin opetuslapset tulivat ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että fariseukset loukkaantuivat kuullessaan tuon puheen?"
      13 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.
      14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."

• Anonyymi

Edelleen kysyn millä tavoin Juha Vähäsarja valehtelee ja eksyttää lainaamassani tekstissään!?

s-seutulainen

• Anonyymi

jakeessa 6 on ensimmäinen identiteetti ilmoitettu Vähäsarjasta ja sinusta

• Anonyymi

Te ette noudata 1. käskyä.

Miksi noudatatte perinnäisääntöjä? Ettekä noudata käskyjä?
        Matt. 15
        3 Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Miksi te itse rikotte Jumalan käskyn perinnäissääntönne tähden?

Miksi rikotte 1. käskyä?
        2 Moos. 20
        >>1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
        2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, ....
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.>>

Kuka on Jumala? Mikä Hänen nimensä on ? Nimi kertoo identiteetin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Te ette noudata 1. käskyä.

Miksi noudatatte perinnäisääntöjä? Ettekä noudata käskyjä?
        Matt. 15
        3 Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Miksi te itse rikotte Jumalan käskyn perinnäissääntönne tähden?

Miksi rikotte 1. käskyä?
        2 Moos. 20
        >>1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
        2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, ....
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.>>

Kuka on Jumala? Mikä Hänen nimensä on ? Nimi kertoo identiteetin.

te, Vähäsarja ja sinä aloittaja, ette kumpikaan hyväksy käskyjä, teette tarpeettomaksi käskyjen noudattamisen kuulemalla pelkästään evankeliumia.

ote aloituskommentista
        >> Jos emme tahdo kuulla evankeliumia, me jäämme tekojemme varaan ja käskyjen täyttämisen kovalle tielle.>>

Kuitenkin tosi Jeesus Nasaretilainen ja apostoli Paavali edellyttävät opetuksessaan, että pitäkää käskyt!!

Joten Vähäsarja ja sinä aloittaja tuotte palstalle valheoppeja, ihmisten käskyjä eli perinnäissääntöjä.

Onhan tuossa aloituksessa muutakin valheoppia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

te, Vähäsarja ja sinä aloittaja, ette kumpikaan hyväksy käskyjä, teette tarpeettomaksi käskyjen noudattamisen kuulemalla pelkästään evankeliumia.

ote aloituskommentista
        >> Jos emme tahdo kuulla evankeliumia, me jäämme tekojemme varaan ja käskyjen täyttämisen kovalle tielle.>>

Kuitenkin tosi Jeesus Nasaretilainen ja apostoli Paavali edellyttävät opetuksessaan, että pitäkää käskyt!!

Joten Vähäsarja ja sinä aloittaja tuotte palstalle valheoppeja, ihmisten käskyjä eli perinnäissääntöjä.

Onhan tuossa aloituksessa muutakin valheoppia.

1. ASIA
        lisään vielä tuohon edelliseen, että pelkkä evankeliumin kuuleminen ei ketään pelasta eikä vie ketään ylöstempaukseen.

ote edellisesti >>te, Vähäsarja ja sinä aloittaja, ette kumpikaan hyväksy käskyjä, teette tarpeettomaksi käskyjen noudattamisen kuulemalla pelkästään evankeliumia.

ote aloituskommentista
        >> Jos emme tahdo kuulla evankeliumia>>

Totean, että pelkkä kuuleminen on vasta alkua pelastukseen johtavalla tiellä.

2. ASIA
        Mainitsette myös aloituksessa, että >>Jeesuksen veri riittää syntiemme sovitukseksi eikä muita töitä tarvita. >>
        tuokin on valheoppia eli ihmisten keksimää perinnäissääntöjä.

Kuitenkin tosi Jeesus Nasaretilainen ja apostoli Paavali edellyttävät opetuksessaan USKON TEKOJA, kun te kaksi Vähäsarja ja aloittaja väitätte omia harhaoppejanne, että eikä muita töitä tarvita.

Ottakaa opikseen ja ennalleesaattakaa väärään menneet oppinne ja palatkaa alkuperäiseen pelastusoppiin, jota Jeesus ja Paavali opettivat vuosina 27 - 68 ja tuo kaikki opetus elävän tosi Jumalan tahdon mukaisena opetuksena .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1. ASIA
        lisään vielä tuohon edelliseen, että pelkkä evankeliumin kuuleminen ei ketään pelasta eikä vie ketään ylöstempaukseen.

ote edellisesti >>te, Vähäsarja ja sinä aloittaja, ette kumpikaan hyväksy käskyjä, teette tarpeettomaksi käskyjen noudattamisen kuulemalla pelkästään evankeliumia.

ote aloituskommentista

2. ASIA
        Mainitsette myös aloituksessa, että >>Jeesuksen veri riittää syntiemme sovitukseksi eikä muita töitä tarvita. >>

Kuitenkin tosi Jeesus Nasaretilainen ja apostoli Paavali edellyttävät opetuksessaan USKON TEKOJA, kun te kaksi Vähäsarja ja aloittaja väitätte omia harhaoppejanne, että eikä muita töitä tarvita.

Ottakaa opikseen ja ennalleesaattakaa väärään menneet oppinne ja palatkaa alkuperäiseen pelastusoppiin, jota Jeesus ja Paavali opettivat vuosina 27 - 68 ja tuo kaikki opetus elävän tosi Jumalan tahdon mukaisena opetuksena .

10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee."
        11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta."
        12 Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä."
        ( Gal. 3)

1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
        2 Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.
        3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
        4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
        5 Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
        6 Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
        ( Gal. 5)

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee."
        11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta."
        12 Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä."
        ( Gal. 3)

1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
        2 Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.
        3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
        4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
        5 Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
        6 Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
        ( Gal. 5)

s-seutulainen

arvioin, että tuo Aloittajan kommentti tarkoittaa, että susi ulvoo nyt kun ei muuhun kykene!
        Ja tuo on kutsu, Aloittaja kutsuu muita susia luokseen tekemään tihutöitä täällä palstalla!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

arvioin, että tuo Aloittajan kommentti tarkoittaa, että susi ulvoo nyt kun ei muuhun kykene!
        Ja tuo on kutsu, Aloittaja kutsuu muita susia luokseen tekemään tihutöitä täällä palstalla!

-
        Laki ja evankeliumi

Kadotamme helposti näkyvistämme evankeliumin vapauden ja teemme siitä uuden lain. Teemme kutsusta vaatimuksen. Alamme vaatia ilmaisesta hintaa, jota ihmisellä ei koskaan ole suorittaa. Kokonaan huomiotta jää lain olemus.

Laki kohdistuu siihen, millainen minä olen ja millainen minun tulisi olla. Evankeliumin sanoman ydin on kuitenkin siinä, millainen Jumala on minua kohtaan. Uskoessani Jeesuksen täytettyyn työhön, Jumala näkee minut Pojassaan, ja ainoastaan siitä syystä olen hyväksytty.

Toinen puoli asiassa on se, että Jumala  itse  sijaisen  kautta  vaikuttaa meissä kaikkea sitä, minkä laki vaatii. “Sillä  Jumalan  armo  on  ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille ja kasvattaa  meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa” (Tiit. 2:11,12).

Liha ei jalostu

Liha ei alistu lain alle. Sitä voi kyllä yrittää, mutta kukaan ei siinä onnistu. Lihan mieli on aina vihollisuutta Jumalaa vastaan. Kun laki on lopulta saanut väsyttää minut perin pohjin, on armon aika.

Vain tähän toivottomuuden hetkeen voi Jumalan armo Jeesuksessa Kristuksessa ilmestyä koko täyteydessään. Kun laki saa minua kasvattaa, joudun epätoivoon ja ainoaksi toivoni perustukseksi tulee Golgatan sovitustyö.

Kun uskova väsyy kaikkeen siihen mitä hänen odotetaan tekevän ja millaisen hänen odotetaan olevan, niin on valtavaa löytää Raamatusta kohta, jossa sanotaan: “Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi, että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: “Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra” (1. Kor.1:30).

Ja Jeesus sanoi: “Tulkaa minun tyköni, kaikki työtä tekevät ja raskautetut,  niin  minä  annan  teille  levon” (Matt. 11:28). 
        Jumala ei vaadi meiltä mitään, mitä Hän itse  ei  meissä  henkensä  kautta vaikuttaisi.

Kun tahtominen ja tekeminen ymmärretään tätä kautta niin se on juuri sitä, mihin Jumala tahtoo meitä johdattaa, kun Hän on valmistanut meille teot, että me niissä vaeltaisimme. Tällöin toteutuu se Jeesuksen sana, että löydätte levon sieluillenne.

Uudessa Testamentissa puhutaan armosta n. 155 kertaa. Tästä määrästä on Paavalin osuus n. 100. Johtiko Paavalin käsitys armosta hänet velttouteen? Tuhannesti ei! Edelliseen perustuen on aiheellista väittää, että juuri lain sekoittaminen armoon johtaa velttouteen – ei suinkaan armo!
        -
        ( Lyhyt ote Paavo Lievosen kirjasesta "Padassa on kuolema")

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1. ASIA

ote aloituskommentista

2. ASIA

1 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
        2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
        3 joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
        4 mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
        5 on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut -
        6 ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
        7 osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
        8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
        10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
        11 Muistakaa sentähden, että te ennen, te lihanne puolesta pakanat, jotka olette saaneet ympärileikkaamattomien nimen niiltä, joita, lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti, sanotaan ympärileikatuiksi -
        12 että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa;
        13 mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
        14 Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
        15 kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,
        16 ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.
        17 Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
        18 sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.
        19 Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
        20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
        21 jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
        22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.
        ( Ef. 2)

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
        2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
        3 joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
        4 mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
        5 on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut -
        6 ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
        7 osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
        8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
        10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
        11 Muistakaa sentähden, että te ennen, te lihanne puolesta pakanat, jotka olette saaneet ympärileikkaamattomien nimen niiltä, joita, lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti, sanotaan ympärileikatuiksi -
        12 että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa;
        13 mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
        14 Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
        15 kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,
        16 ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.
        17 Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
        18 sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.
        19 Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
        20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
        21 jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
        22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.
        ( Ef. 2)

s-seutulainen

jaha..ulvominen muuttui valittamiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jaha..ulvominen muuttui valittamiseksi.

22. Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
        23. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
        24. Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
        25. Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
        ( 1 Joh. 2 )

1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
        4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
        5 He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
        6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
        ( 1 Joh. 4)

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

22. Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
        23. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
        24. Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
        25. Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
        ( 1 Joh. 2 )

1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
        4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
        5 He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
        6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
        ( 1 Joh. 4)

s-seutulainen

no niin..mennäänpä alkuperäiseen asiaan.,,tuollaista soopaa taas laitat esille!!!

Miksi et noudata 1. käskyä? Vaan tuot tuollaista soopaa esille!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1. ASIA

ote aloituskommentista

2. ASIA

>> Kuitenkin tosi Jeesus Nasaretilainen ja apostoli Paavali edellyttävät opetuksessaan USKON TEKOJA, kun te kaksi Vähäsarja ja aloittaja väitätte omia harhaoppejanne, että eikä muita töitä tarvita. >>

Jospa kertoisit millaisia uskon tekoja olet tehnyt.

Ja jospa laittaisit tekstikohdat, mihin uskon tekosi perustuvat.

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> Kuitenkin tosi Jeesus Nasaretilainen ja apostoli Paavali edellyttävät opetuksessaan USKON TEKOJA, kun te kaksi Vähäsarja ja aloittaja väitätte omia harhaoppejanne, että eikä muita töitä tarvita. >>

Jospa kertoisit millaisia uskon tekoja olet tehnyt.

Ja jospa laittaisit tekstikohdat, mihin uskon tekosi perustuvat.

Usko Toivonen

no niin..mennäänpä alkuperäiseen asiaan Usko Toivonen.

Noudatatko 1. käskyä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no niin..mennäänpä alkuperäiseen asiaan Usko Toivonen.

Noudatatko 1. käskyä?

Odottelen vastausta kysymykseeni kommenttisi pohjalta.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Odottelen vastausta kysymykseeni kommenttisi pohjalta.

Usko Toivonen

osallistu keskusteluun käydyn keskustelun mukaan.

Älä sekoita keskustelun asioita omilla asioillasi. Pysy kontekstissa, joka on Matt. 15.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no niin..mennäänpä alkuperäiseen asiaan.,,tuollaista soopaa taas laitat esille!!!

Miksi et noudata 1. käskyä? Vaan tuot tuollaista soopaa esille!!!!

Noudatatko sinä, joka tätä kysyt, itse ensimmäistä käskyä -
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia" -
        niinkuin sitä noudattaa tulee!?

Jeesus sanoi: ”Missä on aarteesi, siellä on myös sydämesi.” (Matt. 6:21)
        "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi ja koko sielustasi, koko voimallasi ja koko ymmärrykselläsi, ja lähimmäistä niin kuin itseäsi.” (Luuk. 10:27)

Yksikään ihminen ei kykene noudattamaan edes tätä käskyistä suurinta ja tärkeintä. niin kuin meidän sitä Pyhän Jumalan edessä noudattaa tulisi.
        Yksin Jeesus Kristus on kyennyt sitä täydellisesti noudattamaan ja sen täyttämään -
        kuten kaikki muutkin käskyt, KOKO LAIN.
        Me emme kykene itse noudattamaan yhtäkään Jumalan kymmenestä käskystä niin kuin niitä noudattaa tulee. TÄYDELLISESTI.
        Ellei Jeesus Kristus olisi täydellisesti noudattanut ja täyttänyt kaikkea, KOKO LAKIA, meidän edestämme, me olisimme KAIKKI kadotuksen omia.
        Jokaikinen ihminen on itsessään ansainnut kadotustuomion.

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noudatatko sinä, joka tätä kysyt, itse ensimmäistä käskyä -
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia" -
        niinkuin sitä noudattaa tulee!?

Jeesus sanoi: ”Missä on aarteesi, siellä on myös sydämesi.” (Matt. 6:21)
        "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi ja koko sielustasi, koko voimallasi ja koko ymmärrykselläsi, ja lähimmäistä niin kuin itseäsi.” (Luuk. 10:27)

Yksikään ihminen ei kykene noudattamaan edes tätä käskyistä suurinta ja tärkeintä. niin kuin meidän sitä Pyhän Jumalan edessä noudattaa tulisi.
        Yksin Jeesus Kristus on kyennyt sitä täydellisesti noudattamaan ja sen täyttämään -
        kuten kaikki muutkin käskyt, KOKO LAIN.
        Me emme kykene itse noudattamaan yhtäkään Jumalan kymmenestä käskystä niin kuin niitä noudattaa tulee. TÄYDELLISESTI.
        Ellei Jeesus Kristus olisi täydellisesti noudattanut ja täyttänyt kaikkea, KOKO LAKIA, meidän edestämme, me olisimme KAIKKI kadotuksen omia.
        Jokaikinen ihminen on itsessään ansainnut kadotustuomion.

s-seutulainen

MINÄ NOUDATAN 1. KÄSKYÄ ...älä pidä muita jumalia.

Kommenttisi on monelta osin harhassa olevan ihmisen kirjoitusta.

Miksi sinä ja Vähäsarja ja Usko Toivonen ette noudata 1. käskyä.

Kuka on teidä jumalanne? Joka on epäjumala 1. käskyn mukaan!!!!

Kuka on jumalanne?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

MINÄ NOUDATAN 1. KÄSKYÄ ...älä pidä muita jumalia.

Kommenttisi on monelta osin harhassa olevan ihmisen kirjoitusta.

Miksi sinä ja Vähäsarja ja Usko Toivonen ette noudata 1. käskyä.

Kuka on teidä jumalanne? Joka on epäjumala 1. käskyn mukaan!!!!

Kuka on jumalanne?

jatkan vielä...

ja tärkeää on tuossa kontekstissa Matt. 15: 3-14 joka on ilmoitettu ennalta, on >>JAKEESSA 13 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.>>

vastaa tuohon milloin alat repiä VÄÄRIÄ ISTUTUKSIA pois...ja tulla osalliseksi ylöstempaukseen, joka on lähivuosina?

Sama vaatimus koskee Teitä harhaoppisia VÄHÄSARJAA, USKO TOIVOSTA JA ALOITTAJAA.

TEHTÄÄ TUO ASIA, ÄLKÄÄKÄ TUOTA TEKEMÄTTÄ JÄTTÄKÖ!!!!
        ettette olisi enää julmia susia tällä palstalla Paavalin mukaan >>

Ap. t. 20:29
        Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,
        >>

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

osallistu keskusteluun käydyn keskustelun mukaan.

Älä sekoita keskustelun asioita omilla asioillasi. Pysy kontekstissa, joka on Matt. 15.

Tälle palstalle on ominaista, että kysymyksiin ei vastata.
        Niin kuin nytkin.

Ja sen olen huomannut, että se on juuri vaikeata heille, jotka vaativat toisilta asioita opistaan käsin, mutta jos heitä koetellaan kysymyksellä heidän omasta opistaan, niin vastausta ei yleensä tule.

Sen sijaan vääriä syytöksiä ja mustamaalaamista.

Miksi näin? Onko se Jumalan tahdon mukaista?

Vastaan kuitenkin kysymykseesi.

Saulus tarsolainen (Paavali) vainosi Jumalan seurakuntaa, joka koostui Jeesusta Kristusta avukseen huutavista, Jeesuksen pyhistä.

Siitä ..

1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin
        3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        ...
        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ..
        20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
        21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        ( Apt 9)

Eli Saulus vainosi Jumalan seurakuntaa, Jeesusta Kristusta, Jumalan Poikaa.

Ja mikä oli peruste uskovien, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitettyjen, kuolemantuomion
        peruste.

Juuri se, mitä uskoon tullut Saulus alkoi julistamaan, hetikohta hän alkoi julisytamaan, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika.

Paavali sanookin olleensa epäuskoinen, ennen Jeesuksen kohtaamistaan, vaikka fariseuksena rukoilikin joka päivä Jumalaa.

Ja mitä Paavali kirjoittaa sukostaan kirjeidensä alku- ja lopputervehdyksissä.

"Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta! "
        ( Rm 1:7; 1Kor1:3; 2Kor 1:2; Gal 1:3; Ef 1:2; Fil 1:2)

Kolossassa asuville pyhille ja uskoville veljille Kristuksessa. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme! ( Kol 1:2)

13 Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne. ( 2Kor 13)

Jumalan seurakunta:

2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        (1Kor 1)

Eli, uskon kuten edellä kirjoitettu on.

Usko Toivonen

• Matt. 23:4

He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa.

• Ja yksi taakka on tämän jonka et jaksaa kantaa ,, Gal. 5:2

Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      390
      4414
    2. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      148
      3769
    3. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      16
      3272
    4. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      108
      2761
    5. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      9
      2441
    6. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      21
      2272
    7. Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!

Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit
      Maailman menoa
      151
      1942
    8. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      1898
    9. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      121
      1843
    10. Typeryyttä

Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik
      Ikävä
      124
      1429
    Aihe