Jeesus - Jumalan vai Profeetan Poika

Anonyymi-ap

Rauhaa!

Kiista asiasta on turhaa. Dionysios Areiopagita piti profeettojen liittoa SUPERGOOD, SUPERGOD liittona.

Ei ole ihme siis että Intiassa palvotaan Vishnu nimistä Supergod persoonaa joka itse asiassa on Lähettiläs eikä Jumala. (Tosin on SUOERGOD).

Hoosean kirja kertoo että Jeesus oli Profeetan Poika Jisreel.

Islam kertoo että Muhammed (saas) oli viimeinen Lähettiläs. Kuitenkin Intia on hänen jälkeensä lähettänyt lähettilään toisensa jälkeen. Intian lähettiläät ovat kuitenkin Vishnun inkarnaatioita ja Vishnu itse on siis Muhammed (saas).

Kun asiaa ajatellaan niin Jeesus oli ensisijaisesti Profeetan Poika ja toissijaisesti SuperGodin Poika.

Muhammed (saas) oli Toinen PUOLUSTAJA, Totuuden Henki, Hän. Ja Jeesus syntyi kun Sana tai Pyhä Henki tuli lihaksi.

PIETARI puhui Jeesuksesta Elävän Jumalan tai Korkeimman Poikana. Eli Krishnan. Mutta Krishna itse on Vishnun inkarnaatio.

Eli islamin uskonnon väite : Ei ole muuta Jumalaa kuin Jumala on kestävällä pohjalla.
Niin on uskontona vaikka Teologia saattaa olla asiasta montaa mieltä.

Apostolinen uskontunnustus mahdollistaa useamman Jumalan. Nikean ja Athanasioksen tunnustus vain yhden.

Dionysios Areiopagita oli hän josta Paavali kerskui tuntevansa taivaaseen temmatun.
Mutta hän kuitenkin oli APOSTOLINEN uskon tunnustukseltaan. Nikean ja Athanasioksen tunnustus on paljon jämäkämpi ja sallii vain yhden Jumalan.

Häntä kutsutaan kyllä yhäti Korkeimman Pojaksi josta arvonimestä hän tuskin luopuu.
Se on hänelle suotu kunnia.

Rauhaa!

5

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eräs väite on että Jeesus oli itse Luoja.
      Joka antoi elämänsä luomansa Maailman puolesta.

      Se on lähinnä teolooginen väite eikä sovellu uskonnon pohjaksi.

      Kuitenkin se väite on paras selitys sille todellisuudelle minkä tähden on monoteismiä ja polyteismiä rinnakkain ja Kuitenkin vain monoteismin on määrä voittaa.

      Kaikki jumaluudet niin menneisyydessä kuin tulevaisuudessa ovat yhden ainoan ristillä kuolleen Luojan ylös nostettuja fragmentteja.

      Kuten: Äly, mieli, Ego, rakkaus, valo, Henki yms.

      Oli yksi ainoa Jumala joka kuoli ristillä. Se mitä muuta pidetään Jumalana on peräisin tavalla tai toisella hänestä.

      Tämä ei ole hyvä uskonnon perusta sillä tarvitaan ELÄVÄ JUMALA joka vaikuttaa tänä päivänä. Jokaisella uskonnolla pitää sellainen oleman. Mutta teologian kannalta se on looginen ja hyvä selitys joka tarjoaa yhden ainoan Jumalan ja monta jumaluutta samassa paketissa.

    • Anonyymi

      Ikuinen elämä merkitsee tiedon hankkimista Isästä ja hänen lähettämästään Lähettiläästä.

      Tämä on teologian päämäärä mutta itse uskonto uskoo sokeasti yhteen ainoaan elävään Jumalaan.

      Islam on uskonto eikä Teologia. Jumalaa kukaan ei voi nähdä tai tuntea täysin. Yksin Poika hänet ilmoittaa.

      Mikä tahansa on tai nostetaan tämän maailman Jumalaksi päädytään siihen lopulta että se olikin vain Lähettiläs ja tosi Jumala on yhä salattu.

      Uskonto ja Teologia ovat eri asioita.

    • Anonyymi

      Kuka ikinä aikoo tuntea Intian Visnhu nimisen SuperGod persoonan hänen täytyy tuntea kaikki profeetat eli Lähettiläät.

      Intian kirjat eivät kerro paljoa Vishnusta vaan hän on enemmän salattu persoona jota jopa Brahma ja Shiva lähestyy kunnioittaen ja peläten.

      Jonkin verran tietoa hänestä on mutta en itse ole siihen tutustunut.

      Kaikki Muhamnedin (saas) jälkeiset lähettiläät ovat Vishnun inkarnaatioita. Se on yksi tekijä joka saa ajattelemaan että Vishnun ja Muhamnedin (saas) välillä on jokin yhteys.

      Intian polyteistinen uskonto opettaa täysin tuntemaan lähettiläät, mutta entä sen tarjoaman Jumalan itsensä tuntemuksen taso?

      Opettaako se mitään itse Jumalasta, Ainoasta.

    • Anonyymi

      Jeesus, roomalaisen sotilaan ja pikkuhutsun poika.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      232
      2046
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      80
      1787
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1516
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      106
      1209
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1140
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1095
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      9
      1015
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      960
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe