Anteeksi adventtikirkko, minulla ei ole varaa kymmenyksiin.

Anonyymi-ap

En kykene maksamaan velkaantuneena minimieläkeläisenä kymmenyksiä. Ruoka on jo nyt yksipuolista. Elämä kallistunut.

26

347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Laitas sitä vyötä tiukemmalle vaan, vaikka ei edes alkuseurakunnissa kerätty kymmenyksiä vaan vauraammat jakoivat paljostaan köyhemmille. Pastorisi voisi antaa sulle 200 € kk ruokarahaa. Eikä tuntuisi missään.

      • Anonyymi

        Valheesi alkuseurakunnasta ei meitä kiinnosta.


      • Anonyymi
        UUSI

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        😍 ­N­y­m­­f­­­o­­m­­a­­a­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Porvarillisen laadukasta elämää elävä pastoristo ei kykene samaistumaan kurjien asemaan. Ovat innokkaimpia kymmenysorjia nöyrimpinä.

      • Anonyymi

        Valheesi ei hetkauta.


    • Anonyymi

      Ihan uteliaisuuttani kyselen: Velkaantuiko aloittaja niillä kymmenyksillä?

      • Anonyymi

        Paskapuhetta, että kymmenysten maksamisella olisi jokin siunaus.
        Jokainen euro, joka annetaan adventtikirkolle on kirottu jo siinä vaiheessa, kun se on vaihtanut omistajaa. Myös se, joka niitä kymmenyksiä on maksellut on kirottu, aivopesty ja henkisesti sairas.


    • Anonyymi

      Miksi provoilet anteeksipyyntöjä? Ei A-kirkko pakota ketään maksamaan kymmenyksiä. Kymmenykset ovat vapaaehtoisia.

      • Anonyymi

        Omantunnonpakotettuja ovat. Tiedän sen entisenä kymmenysorjana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omantunnonpakotettuja ovat. Tiedän sen entisenä kymmenysorjana.

        On annettu valheellisesti ymmärtää, että kymmenesten maksamattomuus olisi Jumalalta varastamista, vaikka alkuseurakunnissa niitä ei kerätty eikä maksettu vuosisatoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On annettu valheellisesti ymmärtää, että kymmenesten maksamattomuus olisi Jumalalta varastamista, vaikka alkuseurakunnissa niitä ei kerätty eikä maksettu vuosisatoihin.

        Hyshys. Pistit pahan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On annettu valheellisesti ymmärtää, että kymmenesten maksamattomuus olisi Jumalalta varastamista, vaikka alkuseurakunnissa niitä ei kerätty eikä maksettu vuosisatoihin.

        Valheesi ei hetkauta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omantunnonpakotettuja ovat. Tiedän sen entisenä kymmenysorjana.

        Minun omatuntoni EI KOSKAAN pakottanut minua makselemaan kymmenyksiä. Sen sijaan tein testin, jossa lupasin maksaa kymmenyksiä, mikäli Jumala järjestää minulle rahat kymmenysten maksuun. Eli jos saisin seuraavan kuun aikana rahaa vähintään kymmenysten verran enemmän, niin käyttäisin niitä ensisijaisesti kymmenysten maksuun. Koska rupesin saamaan rahaa ylikin sen, mitä kymmenykset olivat, jatkoin pitkään kymmenysten maksamista.

        Myöhemmin olin rahallisesti tiukilla, ja tein samanlaisen testin. Koska rahaa ei enää tullut ylimääräistä, oli se merkki Jumalalta lopettaa kymmenysten maksu. Olin pitkään maksamatta kymmenyksiä.

        Nykyisin olen sairaseläkkeellä, joten kymmenyksiä ei tarvitse enää ajatella. En siis maksa niitä. Mutta aina välillä, kun saan jostakin ylimääräistä rahaa, annan sitä niille, jotka elävät puutteessa. Viimeksi juuri viime maanantaina annoin 200 euroa yksinhuoltajaäidille.


    • Anonyymi

      Kysyisin minkä takia te luette näitä sivuja ?

      Oletteko ex-advareita vai mikä teitä kiinostaa ?

      kysynpävaan.

      • Anonyymi

        Minä olen ex-adventisti. Luen sivuja mm. päästäkseni oikomaan vääriä huhuja Adventtikirkon toiminnasta. Välillä kerron siitä, miten kirkon raamatuntulkinnat ovat virheellisiä. Välillä nauran makeasti typerille aloituksille. Välillä jätän aloituksia lukematta, kun ne ovat niin päättömiä. Välillä osallistun teologisiin keskusteluihin.

        Käyn näillä sivuilla lähinnä tylsyyden tappamiseksi.


    • Anonyymi

      Adventtikirkko tarvitsee köyhienkin rahat. Pastorit eivät ole köyhiä eikä kipeitä.

      • Anonyymi

        "Pastorit eivät ole köyhiä eikä kipeitä."

        Köyhiä eivät, mutta kipeitä kyllä.
        He ovat rahanahneita sekä paatuneita, jotka harjoittavat syntiä tahallaan ja yhteisellä sopimuksella. Heidän suunsa on valhetta täynnä, eikä heissä ole Jumalan henkeä, vaan heidät on vallannut pahuuden henki. Suullaan he palvovat ulkokultaisuudessaan Jumalaa, mutta heidän sydämensä on Jumalasta yhtä kaukana kuin itä on lännestä.


    • Anonyymi

      Kymmenykset ovat suhteessa siihen miten hyvin onnistuu sapattina pitämään yllä pyhyyden ilmapiiriä. Kymmenyksillä voi korjata tilannetta jos se ei ole oikein onnistunut ja on herjannut muita sapattinakin.

    • Anonyymi

      Aloittajalle:
      Kyllä sinulla on varaa kymmnyksiin ja uhrilahjoihin.
      Haluat vain varastaa Jumalalta.

      • Anonyymi

        Varastivatko apostolit ja alkuseurakuntien kristityt Jumalalta, vaikka eivät maksaneet kymmenyksiä? Yltäkylläisesti eläneet papit eivät tarvinneet kymmenyksiä.


    • Sinä kuulut heihin, joiden kuuluu saada apua seurakunnaltasi. Eikö kymmenykset kerätä pulassa olevia varten?
      Oletko anonut avustusta seurakunnaltasi?

    • Anonyymi

      Alkuseurakunnassa ei tosin ollut kymmenyksiä, vaan kaikki jaettiin siten että omaisuus oli yhteistä eikä siten ollut ketään puutteenalaista. Mistä tuli selkkaus kun kaikki eivät sitä aivan niin halunneet tehdä vaan pitää osan itsellään.

      Joskin vaikutti myöhemmin siltä että siitä tavasta luovuttiin ja siirryttiin pyhien avustamiseen. Jos kaikki olisi jaettu myös jatkossa, niin miksi mitään avustuksia olisi tarvinnut kerätä. Olisi vain otettu yhteisestä kassasta se mitä tarvitaan. Jos siellä vain oli.

      Joskin raha on sellainen paholaisen keksintö että se aiheuttaa eniten harmia ihmisen elämässä sekä suhteessa Jumalaan. Ei siten että köyhyys olisi autuus, se voi olla jopa pahempi erottava tekijä kuin rikkaus, vaan rahan mahti ja voima ihmisessä on monesti Jumalaa paljon suurempi.

    • Anonyymi

      Ei pidä jäädä kymmenysvelkaan.
      Sen kun muistatte, taivaspaikka on varma.

      • Anonyymi

        Oletko pastori tai pastorin sukulainen? "Euro kirstuun kilahtaa, sielu taivaaseen vilahtaa." Apostolit eivät maksaneet eivätkä keränneet kymmenyksiä.


    • Anonyymi

      "Laupeutta minå tahdon, enkä uhria"

      Maailman kuninkaat ottavat veroa vierailta, lapset ovat vapaat. Samoin Jumalan lapset ovat vapaita toimimaan sen mukaan mitä kuuluu rakkauden ilmapiiriin.


      Minä en edes huolisi itselleni sellaisia varoja, mitä ei anneta iloiten.

    • Anonyymi

      Raha kelpaa adv.kirkolle.
      Rahat otetaan jotenkin kauniisti jäseniltään.
      Äitini oli vuosikymmenet uskossaan. Lauantaina tarkisti, että mukana on se 20 €:n seteli, kun läksi kirkkoon. Pienestä eläkkeestään sen taikoi.
      Ei saanut mitään muuta ilmaiseksi hautajaisissaan, kun papin ja kukat. Tai eiväthän ne ilmaisia olleet, vaan helvetin kalliit.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5484
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      21
      2440
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      50
      1674
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1297
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe