Voiko loimen pestä koneessa?

Jonsu

Kyseessä on sadeloimi.

7

7103

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta vettä

hylkivä sadeloimi on vähän hankala, siitä kun ei mene vesi läpi niin se ei välttämättä huuhtoudu kunnolla vaan poimuihin jää pesuainetta. Kannattaa pestä yksinään tai ainakin vajaalla "pesällisellä" ja vielä hyväksi lopuksi huuhtoa käsin suihkun alla, sitten jonnekin kunnolla kuivumaan (minne mahtuu suorana). Aika haasteellista toimintaa kerrostaloasukille, ellei tallilla sitten ole pesu-/kuivatusmahdollisuuksia.

Olen vuosia pessyt loimia kotikoneessamme, jossa pestään myös omat vaatteemme ja lakanamme, ja ongelmia ei ole ollut. Harjaan aina kunnolla karvat irti loimesta ennen pesua (mulla on joskus ollut joku tosi kamala loimi, josta karvat ei millään tahdo irrota, mutta ne myin onnistuneesti eteenpäin...). Edes mies ei valita, satunnaisesti joskus hajusta ("wet horse" ei taitaisi nousta hajuvesien markkinasuosikiksi...), mutta karvaongelmia ei ole ollut. Sadeloimessa tietysti karvoja ei yleensä juuri olekaan, mutta noita muita pulmia ehkä joskus.

• Hevostelija

Suosittelen pesemään sadeloimet kuten muutkin ulkoloimet mielummin esim. painepesurilla kuin koneessa. Ulkoloimien sateenkestävät pinnat kun aina vaurioituvat konepesussa ja niiden käyttöikä vähenee.

Yleensä sadeloimet lähtevät puhtaaksi ihan tosiaan vedellä, kunhan muistaa isoimmat mudat ja liat harjat pois heti kun niitä loimiin ilmestyy.

• mutta vettä

Tosiaan vettähylkiviksi erikseen käsiteltyjä materiaaleja ei kannata laittaa koneeseen, paitsi jos jaksaa käsitellä ne uudelleen esim. vahalla pesun jälkeen. Tavallinen sadeloimi ei kyllä pesua yleensä hätkähdä.

Tietenkään lämpötilan ei pidä olla korkea, itse pesen 40 asteessa, ja pesuaineenakaan ei kannata käyttää sitä järeintä. Itse käytän aina loimien kanssa Ecoveria, käsin pestessä sitä tai mäntysuopaa.

• varovaisuutta

Huom!!!te jotka ette ole paljoa tai enenmin painepesuria käyttänyt,niin olkaa varovaisia!!!Sillä laadukkaammissa pesureissa on myös voimaa ja suihku voi jopa repiä saumoja auki.
        Itse käytän pesuria lähes päivittäin autojen pesuun,elikkä tiedän mistä puhun.
        Olen kyllä itse pessyt satulahuopiakin pesurilla,mutta tiedän mitä ne kestävät ja mitä eivät.
        Ensimmäiset pesut kannnattaa suorittaa jonku henkilön "valvonnassa",kuka on ennenminkin pessyt pesurilla:)

• paronitar

voihan ne pestä. ite ollaan pesty pienemmät loimet kotikoneessa isommat teollisuuskoneessa. nyt pestiin kaikki kerralla semmosessä jättikoneessa johon mahtuu 3 hirven tms taljaa.

muista vaan ettet pese liian kuumassa. ite oon pessty 30-40 asteessa. sadeloimi kannattaa huuhtoa vielä suihkulla/letkulla ettei vahingossakaan jää pesuainejäämiä. ja varsinkin ulkoloimet (markiisi topat) kannattaa käsitellä jokapesun jälkeen vettä ja likaa hylkiväksi.

• sika

joo voi meil on kaks heppaaaaa!!!!

• Hömpsykkä

Huuhteluaine pois, muuten päästää vettä läpi loimesta hepan selässä.. Miten muutenkaan, nuolemalla?!?!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2176
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      99
      1557
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      80
      1275
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1273
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1226
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      1034
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      60
      1014
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1007
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      932
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      814
    Aihe