Voiko loimen pestä koneessa?

Jonsu

Kyseessä on sadeloimi.

7

7183

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta vettä

hylkivä sadeloimi on vähän hankala, siitä kun ei mene vesi läpi niin se ei välttämättä huuhtoudu kunnolla vaan poimuihin jää pesuainetta. Kannattaa pestä yksinään tai ainakin vajaalla "pesällisellä" ja vielä hyväksi lopuksi huuhtoa käsin suihkun alla, sitten jonnekin kunnolla kuivumaan (minne mahtuu suorana). Aika haasteellista toimintaa kerrostaloasukille, ellei tallilla sitten ole pesu-/kuivatusmahdollisuuksia.

Olen vuosia pessyt loimia kotikoneessamme, jossa pestään myös omat vaatteemme ja lakanamme, ja ongelmia ei ole ollut. Harjaan aina kunnolla karvat irti loimesta ennen pesua (mulla on joskus ollut joku tosi kamala loimi, josta karvat ei millään tahdo irrota, mutta ne myin onnistuneesti eteenpäin...). Edes mies ei valita, satunnaisesti joskus hajusta ("wet horse" ei taitaisi nousta hajuvesien markkinasuosikiksi...), mutta karvaongelmia ei ole ollut. Sadeloimessa tietysti karvoja ei yleensä juuri olekaan, mutta noita muita pulmia ehkä joskus.

• Hevostelija

Suosittelen pesemään sadeloimet kuten muutkin ulkoloimet mielummin esim. painepesurilla kuin koneessa. Ulkoloimien sateenkestävät pinnat kun aina vaurioituvat konepesussa ja niiden käyttöikä vähenee.

Yleensä sadeloimet lähtevät puhtaaksi ihan tosiaan vedellä, kunhan muistaa isoimmat mudat ja liat harjat pois heti kun niitä loimiin ilmestyy.

• mutta vettä

Tosiaan vettähylkiviksi erikseen käsiteltyjä materiaaleja ei kannata laittaa koneeseen, paitsi jos jaksaa käsitellä ne uudelleen esim. vahalla pesun jälkeen. Tavallinen sadeloimi ei kyllä pesua yleensä hätkähdä.

Tietenkään lämpötilan ei pidä olla korkea, itse pesen 40 asteessa, ja pesuaineenakaan ei kannata käyttää sitä järeintä. Itse käytän aina loimien kanssa Ecoveria, käsin pestessä sitä tai mäntysuopaa.

• varovaisuutta

Huom!!!te jotka ette ole paljoa tai enenmin painepesuria käyttänyt,niin olkaa varovaisia!!!Sillä laadukkaammissa pesureissa on myös voimaa ja suihku voi jopa repiä saumoja auki.
        Itse käytän pesuria lähes päivittäin autojen pesuun,elikkä tiedän mistä puhun.
        Olen kyllä itse pessyt satulahuopiakin pesurilla,mutta tiedän mitä ne kestävät ja mitä eivät.
        Ensimmäiset pesut kannnattaa suorittaa jonku henkilön "valvonnassa",kuka on ennenminkin pessyt pesurilla:)

• paronitar

voihan ne pestä. ite ollaan pesty pienemmät loimet kotikoneessa isommat teollisuuskoneessa. nyt pestiin kaikki kerralla semmosessä jättikoneessa johon mahtuu 3 hirven tms taljaa.

muista vaan ettet pese liian kuumassa. ite oon pessty 30-40 asteessa. sadeloimi kannattaa huuhtoa vielä suihkulla/letkulla ettei vahingossakaan jää pesuainejäämiä. ja varsinkin ulkoloimet (markiisi topat) kannattaa käsitellä jokapesun jälkeen vettä ja likaa hylkiväksi.

• sika

joo voi meil on kaks heppaaaaa!!!!

• Hömpsykkä

Huuhteluaine pois, muuten päästää vettä läpi loimesta hepan selässä.. Miten muutenkaan, nuolemalla?!?!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      267
      4819
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      81
      3267
    3. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      40
      2945
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2543
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1807
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      97
      1600
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      97
      1398
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      144
      1015
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      70
      1007
    10. Laita vielä yksi viesti

Saisin rohkeutta☺️ Naiselta
      Ikävä
      102