Mitä tämä on? Enkö voikaan pelastua koska se on minulle mahdottomuus???
"Muistan kuinka ennen uskon ratkaisuani luin Jeesuksen Sanat uudestisyntymisestä Joh 3:3-8. Uudestisyntyminen vaikutti täysin mahdottomalta ja mystiseltä asialta. Miten se voi tapahtua? Luin myös opetuslasten kysymyksen pelastuksesta ja Jeesuksen vastauksen.
Matt 19:25-26 "Kuka sitten voi pelastua? "Niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi heille: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista.""
Minä en käsittänyt uskoon tulemiseni ja pelastukseni sekä Jumalan mahdollisuuden välistä suhdetta. Minua ahdisti tietämättömyyteni koska en ymmärtänyt uudestisyntymistä. Ymmärsin vain sen, että uudestisyntyminen on pääsyvaatimus sisälle Jumalan valtakuntaan ja sisälle pelastukseen. Miten syntyisin uudesti ylhäältä Jumalan lapseksi ja pelastuisin? JUMALALLE se olisi mahdollista, mutta mitä MINUN pitäisi tehdä, jotta syntyisin uudesti ylhäältä ja pääsisi sisälle Jumalan valtakuntaan? Tässä minulla oli suuri ongelma.
Taistelin itseni ja syntieni kanssa ja yritin parannella itseäni. Päättelin sydämessäni, että en vielä voi tulla Jeesuksen ja Jumalan luokse koska olen liian suuri syntinen. Minusta pitäisi ensin tulla parempi ja siivompi ihminen. Hyvänä ihmisenä sitten uskaltaisin tulla Jumalan luokse ja kelpaisin paremmin Jumalalle. Näin järkeilin itselleni ja Jumalalle. Tämä oli suuri virhe. En onnistunut tulemaan yhtään paremmaksi. Syntikuormani vain kasvoi.
Jumalan Henki vei minut siihen tilanteeseen, jolloin minulla ei enää ollut kuin yksi vaihtoehto; TOTAALINEN hengellinen VARARIKKO JA ANTAUTUMINEN. Luovutin kaikki omat yrittämiset. "Löin hanskat tiskiin" ja sanoin Jumalalle: "Minä en ole onnistunut tulemaan hyväksi ihmiseksi. Ota minut tällaisena kuin olen, ja tule Jeesus Kristus elämääni Herrakseni ja Vapahtajakseni. Anna kaikki syntini anteeksi ja pelasta minut tällaisena."
Silloin vasta annoin Jumalalle mahdollisuuden osoittaa, että Hänelle on kaikki mahdollista. Nyt tulin huomaamaan, että se, mikä minulle ei ollut mahdollista, se olikin Jumalalle mahdollista, ja että HÄN TEKI SEN.
Mikä laille oli mahdotonta (pelastaa ihminen), koska se lihan vuoksi oli heikko, sen Jumala teki (pelasti ihmisen). Hän lähetti oman Poikansa syntisen lihan hahmossa ja synnin tähden ja tuomitsi synnin lihassa, jotta lain vanhurskauden vaatimus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan vaan Hengen mukaan (Room 8:3-4).
Jumala siis teki oman osuutensa pelastuksessani heti kun minä lopetin kaikki yritykset pelastaa itse itseni omilla hyvillä teoillani. Minä yksinkertaisesti annoin Jeesuksen pelastaa itseni. En enää taistellut vastaan siirtämällä ratkaisuani ja yrittämällä kiertää Jeesus. En enää yrittänyt rakentaa omaa vanhurskauttani, jota olisin sitten esitellyt Jumalalle ansioikseni. Näin minä alistuin Jumalan vanhurskauden alle.
Room 10:1-4 "Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän puolestaan, että he pelastuisivat. Minä todistan heistä, että heillä on intoa Jumalan puolesta mutta ei ymmärrystä. Sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, he eivät ole alistuneet Jumalan vanhurskauteen. Kristus on näet lain loppu vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo."
Jumala hoitaa aina oman osuutensa, kunhan me annamme Hänen tehdä sen.
1 Piet 1:13 "Vyöttäkää siis mielenne ja olkaa raittiita. Pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille annetaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä.""
https://www.jumala-kanssamme.se/439625207/439627485
https://www.jumala-kanssamme.se/439624466/439625257
Mvh J - K
Pelastus on ihmiselle mahdottomuus mutta ei Jumalalle
3
119
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä todistus! Liityn seuraan!
PKTNH - Anonyymi
Tässä Raamattu kertoo meistä ennenuskoontuloamme, millaisia me kaikki olemme ja olimme uskoontuloomme asti.
Tiitus 3:3-7 "Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.
Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi, pelasti hän meidät,
ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta, jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan."
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.676113- 1325455
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4633375Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1091747Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3761266- 321159
- 671071
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46956Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja110922Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52889