Täällä Suomi24:ssa tuntuu olevan monen ikäisiä. Netissä sukupolvet ollaan yleensä jaoteltu näin:
• Rakentajat ( * <1946 )
• (Vauva)Boomerit ( * 1946-1964 )
• Sukupolvi X eli “Avainsukupolvi” ( * 1965-1979 )
• Sukupolvi Y eli “Millenniaalit” ( * 1980-1994 )
• Sukupolvi Z eli “Zoomerit” ( * 1995-2009 )
• Sukupolvi Alfa ( * 2010-2024 )
Mihin näistä kuulutte ja mitä ajatuksia se herättää?
Itse olen Y-sukupolvea. Sovin ainakin siihen että olen ensimmäisiä ns. "teknonatiiveja" eli olen netin ja tietokoneiden (sekä -turvan) kanssa kun kala vedessä ja sopeudun helposti myös niiden muutoksiin.
Koen myös samaistuvani toisiin sukupolviin, sekä vanhempiin että nuorempiin suhteellisen helposti.
Mitä sukupolvea olet netin määritelmien mukaan?
2
713
Vastaukset
- Anonyymi
Voisin näin milleaalina heittää, että nämä määritelmät ovat kategoroinnin kulta-aikaa. En itse täysin ymmärrä, että mitä näillä vastaavilla luokitteluilla haetaan? Jos halutaan vertailla "onnistumista" yhteiskunnan rakentamisen kannalta, niin se aika kuului menneille polville,
Meidän, minun nähdäkseni, olisi pystyttävä rakentamaan syntymävuodesta riippumatta. Ne, jotka rakensivat yhteiskuntaa kirveellä ja kangella, ovat olleet oman aikansa kasvattamia. Silloin päti lainalaisuudet, jotka eivät nykyään menisi niin varmasti läpi. Voidaanko sanoa, että vain "yksi" sukupolvi oli ylitse muiden?.
P.S. Ne jotka ajattelee, että olen vihainen vanhemmilleni, niin en ole. Ihmettelen vain. 😄- Anonyymi
jokainen syntyy valmiseen maailmaan ja jatkaa siitä eteenpäin muutosten mukana. Jotkut vain ovat virran vietävinä ja toiset aktiivisemmat keksivät itsellensä mielekästä tekemistä. Maailma muuttuu jatkuvasti. Muista nöyryys. Siivoa makuuhuoneesi. Huolehdi perheestäsi. Seuraa omaatuntoasi. Laita elämäsi kuntoon. Etsi tuottavaa ja mielekästä tekemistä ja sitoudu siihen,. Älä juokse ideologioiden perässä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 846275
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303763törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283120Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691686- 331388
- 271320
Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11936Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46929Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42849