Sopiva palkkataso adventtikirkon pastoreille olisi 2200 euroa kk

Anonyymi-ap

Sopiva palkkataso adventtikirkon pastoreille olisi 2200 euroa kk. Se on neljä kertaa toimeentulotuen perusosa, joka on 550 euroa kk. Sitäkin leikataan pian rutkasti PS:n, KD:n ja Kokoomuksen johdolla. Nykyään pastorit saavat 3200 - 3700 euroa kk, jos ei ole jo noussut tuostakin.

64

473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Perustoimeentulotukeen tulee indeksikorotus ensi vuonna. Itse tukeen ei tule muutoksia, vaan asumistuen perusteita tarkistetaan, mikä sinänsä oikeistohallitukselta outoa kun astumistukirahat menevät gryndereiden taskuun. Toimeentulotuestahan ei makseta vuokria eikä muita asumiskustannuksia, vaan se on tarkoitettu tavalliseen elämiseen, mikä tietenkin voi tehdä vähän tiukkaa joskus.

      Jos tuista maksaa kymmenykset, niin valtio elättää kirkkoakin.

    • Anonyymi

      Huomaan, että olet duunariperheestä. Minä en liikautaisi eväänikään korkeakoulututkinnolla alle neljän tuhannen euron kuukausipalkalla.

      • Anonyymi

        Kyllä se toimeentulohakemus pitää kuitenkin täyttää vaikka olisi työttömänä miten hienosta virasta tahansa.

        Ja sitten kun on täyttänyt Mooseksen lain jokaisen piirun ja haluaa taivaaseen, niin pitää antaa palkkansa köyhille ja jos on jotain. omaisuutta ja myydä se sekä jakaa nekin rahat köyhille. Niin on edes vähän mahdollisuuksia taivaan portilla. Pelkät Mooseksen lain täydellinen noudattaminen ei riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se toimeentulohakemus pitää kuitenkin täyttää vaikka olisi työttömänä miten hienosta virasta tahansa.

        Ja sitten kun on täyttänyt Mooseksen lain jokaisen piirun ja haluaa taivaaseen, niin pitää antaa palkkansa köyhille ja jos on jotain. omaisuutta ja myydä se sekä jakaa nekin rahat köyhille. Niin on edes vähän mahdollisuuksia taivaan portilla. Pelkät Mooseksen lain täydellinen noudattaminen ei riitä.

        Tuolla nyt ei ole mitään tekemistä sen kanssa, millaista palkkaa akateemisesti koulutetulle pastorille tulee maksaa.


      • Anonyymi

        Jep. No sitten et varmaan voisi olla Adventtikirkon pastori, koska heillä on on korkeakoulututkinto, mutta eivät he silti saa tuollaista palkkaa. Ensi vuonna bruttopalkka on n. 3700€/kk.


      • Anonyymi

        No hyvät sulle. Jospa kuitenkin tulisit alas norsunluutornistasi. Tuo on tympeää.esimerkiksi opettajia ja hoitajia sekä poliiseja kohtaan joita tarvitset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se toimeentulohakemus pitää kuitenkin täyttää vaikka olisi työttömänä miten hienosta virasta tahansa.

        Ja sitten kun on täyttänyt Mooseksen lain jokaisen piirun ja haluaa taivaaseen, niin pitää antaa palkkansa köyhille ja jos on jotain. omaisuutta ja myydä se sekä jakaa nekin rahat köyhille. Niin on edes vähän mahdollisuuksia taivaan portilla. Pelkät Mooseksen lain täydellinen noudattaminen ei riitä.

        😁🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂🤣🙂🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hyvät sulle. Jospa kuitenkin tulisit alas norsunluutornistasi. Tuo on tympeää.esimerkiksi opettajia ja hoitajia sekä poliiseja kohtaan joita tarvitset.

        Mitä tympeää on siinä, että olen lukenut kaksi korkeakoulututkintoa, minä aikana olen menettänyt niin paljon palkkatuloja, etten saisi mainitsemillasi ammateilla tienattuja rahoja kasaan ennen kuin joskus keski-iän paremmalla puolella, minkä he ovat keränneet aikaisemman valmistumisensa johdosta. Kyseiset ammattiryhmät ovat leikkineet kotia ja käyttäneet rahojaan kaikkeen kivaan toistakymmentä vuotta kun minä olen sinä aikana opiskellut ja kituuttanut opintolainalla ja sossun tuilla juuri ja juuri selviytyen, ja joutunut venyttämään opiskeluaikoja iltatöillä kun muuten en pärjännyt, ja sen jälkeen maksanut opintolainoja pois toistakymmentä vuotta. SIITÄKÖ SINÄ OLET KATEELLINEN?

        Saanpahan kuitenkin tehdä itselleni mieluista työtä. Ja eläke...se se vasta lopulta on sitten sitä ansaittua kunnon tuloa, jos vain Luoja suo elinvuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tympeää on siinä, että olen lukenut kaksi korkeakoulututkintoa, minä aikana olen menettänyt niin paljon palkkatuloja, etten saisi mainitsemillasi ammateilla tienattuja rahoja kasaan ennen kuin joskus keski-iän paremmalla puolella, minkä he ovat keränneet aikaisemman valmistumisensa johdosta. Kyseiset ammattiryhmät ovat leikkineet kotia ja käyttäneet rahojaan kaikkeen kivaan toistakymmentä vuotta kun minä olen sinä aikana opiskellut ja kituuttanut opintolainalla ja sossun tuilla juuri ja juuri selviytyen, ja joutunut venyttämään opiskeluaikoja iltatöillä kun muuten en pärjännyt, ja sen jälkeen maksanut opintolainoja pois toistakymmentä vuotta. SIITÄKÖ SINÄ OLET KATEELLINEN?

        Saanpahan kuitenkin tehdä itselleni mieluista työtä. Ja eläke...se se vasta lopulta on sitten sitä ansaittua kunnon tuloa, jos vain Luoja suo elinvuosia.

        Miten tuo liittyy aloitukseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuo liittyy aloitukseen?

        Ei se liitykään, vaan edelliseen kommenttiin, jota tuossa myös lainattiin. Opettele käyttämään kommentointi-toimintoa, niin tiedät mihin kommenttiin on vastattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se liitykään, vaan edelliseen kommenttiin, jota tuossa myös lainattiin. Opettele käyttämään kommentointi-toimintoa, niin tiedät mihin kommenttiin on vastattu.

        Ja kuvittelet, etten tuota tiedä? Taitaa koulutuksesi mennyt hukkaan.

        Siis toistan kysymyksen: miten tuo liittyy aloitukseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla nyt ei ole mitään tekemistä sen kanssa, millaista palkkaa akateemisesti koulutetulle pastorille tulee maksaa.

        Epäraamatullisesta kouluttautumisesta ei tarvitse maksaa mitään.

        Valitettavasti Adventtikirkko ei noudata omia periaatteitaan (sola scriptura) eikä myöskään profeettansa neuvoa ("kaikki tulee koetella Raamatulla").

        Kyseessä on siis vain yksi antikristillinen lahko muiden antikristillisten protestanttisten kirkkojen/lahkojen joukossa, jotka valehtelevat muka noudattavansa sola scripturaa. Näitä kaikkia huijareita tulee karttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tympeää on siinä, että olen lukenut kaksi korkeakoulututkintoa, minä aikana olen menettänyt niin paljon palkkatuloja, etten saisi mainitsemillasi ammateilla tienattuja rahoja kasaan ennen kuin joskus keski-iän paremmalla puolella, minkä he ovat keränneet aikaisemman valmistumisensa johdosta. Kyseiset ammattiryhmät ovat leikkineet kotia ja käyttäneet rahojaan kaikkeen kivaan toistakymmentä vuotta kun minä olen sinä aikana opiskellut ja kituuttanut opintolainalla ja sossun tuilla juuri ja juuri selviytyen, ja joutunut venyttämään opiskeluaikoja iltatöillä kun muuten en pärjännyt, ja sen jälkeen maksanut opintolainoja pois toistakymmentä vuotta. SIITÄKÖ SINÄ OLET KATEELLINEN?

        Saanpahan kuitenkin tehdä itselleni mieluista työtä. Ja eläke...se se vasta lopulta on sitten sitä ansaittua kunnon tuloa, jos vain Luoja suo elinvuosia.

        Yhteiskunta on siis joutunut kustantamaan turhanpäiväistä opiskeluasi, koska et ole lahjattomuudestasi/haluttomuudestasi/laiskuudestasi tai muusta syystä johtuen? onnistunut työllistymään yhdellä korkeakoulututkinnolla...


    • Anonyymi

      Pitää tosiaan muistaa ettei siellä lain käskyjen pitämisellä pääse taivaaseen Jeesuksen opetuksen mukaan.

      Kun on ensin pitänyt käskyt, niin sen jälkeen pitää myydä kaikki mitä on sekä kaikki rahavarat antaa köyhille.

      Muutoin ei taivaan portit aukene vaikka miten olisi Jumalan käskyt.

    • Anonyymi

      Adventtikirkon periaate on se, että vihitty pastori saa sellaista palkkaa, joka vastaa suurin piirtein akateemisesti koulutetun keskipalkkaa Suomessa. Nykykäytäntö on se, että pastoria ei vihitä, jos hänellä ei ole vähintään maisterin tutkintoa teologiassa. Ilman vihkimystä jää seurakuntapastoriksi ja palkka on silloin pienempi.

      • Anonyymi

        "Nykykäytäntö on se, että pastoria ei vihitä, jos hänellä ei ole vähintään maisterin tutkintoa teologiassa. "

        Käytännössä kaikilla vihityillä pastoreilla ei ole maisterin tutkintoa. Tiedän tämän, koska keskustelin pastoriksi kouluttautumisesta kirkon johdon kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nykykäytäntö on se, että pastoria ei vihitä, jos hänellä ei ole vähintään maisterin tutkintoa teologiassa. "

        Käytännössä kaikilla vihityillä pastoreilla ei ole maisterin tutkintoa. Tiedän tämän, koska keskustelin pastoriksi kouluttautumisesta kirkon johdon kanssa.

        Johtuu historian jäänteistä. Jatkossa pitää olla maisteri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtuu historian jäänteistä. Jatkossa pitää olla maisteri.

        No eipähän tuosta ole kauaakaan kun kaverini aloitti pastorin työt, ilman teologisia maisterin papereita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtuu historian jäänteistä. Jatkossa pitää olla maisteri.

        Mistä sinun "jatkosi" alkaa? Kirkon johtajan poika, jolla ei ole maisterin koulutusta, työskentelee tehden pastorin tehtäviä osa-aikaisena kahdessakin seurakunnassa. Ja hän aloitti työnsä ihan tässä korona aikana. Tässä ei ole kyse mistään historian jäänteistä vaan johdon sinetöimästä toimintatavasta. Toiset nyt vaan saavat toimia Adventtikirkossa pastorin hommissa ilman päivää koulutusta.

        Miltä muuten kuulostaa se, että jatkossa kaikilla pastorintöitä tekevillä pitää olla maisterin tutkinto, paitsi johtajan omalla pojalla. Tai se, että vaikka juuri oli päätetty, ettei kirkolla ole varaa uusiin pastorin pesteihin, johtajan omalle pojalle perustettiin pesti, ja maksetaankin lisätienestejä juurikin samaisesta työstä. Kysynpähän vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinun "jatkosi" alkaa? Kirkon johtajan poika, jolla ei ole maisterin koulutusta, työskentelee tehden pastorin tehtäviä osa-aikaisena kahdessakin seurakunnassa. Ja hän aloitti työnsä ihan tässä korona aikana. Tässä ei ole kyse mistään historian jäänteistä vaan johdon sinetöimästä toimintatavasta. Toiset nyt vaan saavat toimia Adventtikirkossa pastorin hommissa ilman päivää koulutusta.

        Miltä muuten kuulostaa se, että jatkossa kaikilla pastorintöitä tekevillä pitää olla maisterin tutkinto, paitsi johtajan omalla pojalla. Tai se, että vaikka juuri oli päätetty, ettei kirkolla ole varaa uusiin pastorin pesteihin, johtajan omalle pojalle perustettiin pesti, ja maksetaankin lisätienestejä juurikin samaisesta työstä. Kysynpähän vain.

        Kirkon johtajan poika ei ole pastori vaan nuorisotyöntekijä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkon johtajan poika ei ole pastori vaan nuorisotyöntekijä.

        Lähinnä harjoittelija. Pastoriksi voi tulla vasta teologisen koulutuksen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipähän tuosta ole kauaakaan kun kaverini aloitti pastorin työt, ilman teologisia maisterin papereita.

        Raamattu ei tunne maistereita, eikä pastoriksi vihkimisiä, eikä myöskään mitään muitakaan kirkkovihkimisiä. Ei se tunne myöskään mitään kirkkoja, eikä edes katolisten kokoamaa Raamattuakaan...

        Kaikki on katolisuudesta perittyä harhaa ja huijausta. Protestantit eivät noudata sola scripturaa yhtään sen enempää kuin antikristillinen katolinen äitikirkkonsa.


    • Anonyymi

      Sinänsä sama mikä palkka on kun se pitää kuitenkin lahjoittaa köyhille sen jälkeen kun on pitänyt lain kaikki käskyt. Jos siis seuraa Jeesusta ja hänen opetuksiaan. Tietenkin jos on laittomuuden tekijä, niin voi tehdä rahoillaan mitä haluaa. Silloin vain ei voi enää unelmoida taivaspaikasta vaikka miten käskyt olisi.

      • Anonyymi

        Älä ole kieroutunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä ole kieroutunut.

        Eikö muka uskota Raamatun opetuksia? Mitä uskovia me muka ollaan.

        Tuota vertausta ollaan työntämässä joka paikkaan miten Jeesus siinä sanoi, että käskyt sinä tiedät. Ja nuorukainen sanoi että kyllä Herra, ne olen pitänyt. Kyllä minulla on Jumalan käskyt. Jeesus sitten että mene vielä, myy kaikki omaisuutesi ja jaa se köyhille.

        Sivuutammeko Jeesuksen opetuksen suhteessa käskyihin noin vain kieroutena. Teemmekö Jeesuksesta kieron?

        Niin voi tietenkin tehdä, mutta silloin ei kannata ikinä mainita käskyistä tai laista yhtään mitään. Muutoin vain touhuilla omia asioita uskossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö muka uskota Raamatun opetuksia? Mitä uskovia me muka ollaan.

        Tuota vertausta ollaan työntämässä joka paikkaan miten Jeesus siinä sanoi, että käskyt sinä tiedät. Ja nuorukainen sanoi että kyllä Herra, ne olen pitänyt. Kyllä minulla on Jumalan käskyt. Jeesus sitten että mene vielä, myy kaikki omaisuutesi ja jaa se köyhille.

        Sivuutammeko Jeesuksen opetuksen suhteessa käskyihin noin vain kieroutena. Teemmekö Jeesuksesta kieron?

        Niin voi tietenkin tehdä, mutta silloin ei kannata ikinä mainita käskyistä tai laista yhtään mitään. Muutoin vain touhuilla omia asioita uskossa.

        Et sinä vaatinut Raamattua seuraamaan vaan omaa väärää tulkintaasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä vaatinut Raamattua seuraamaan vaan omaa väärää tulkintaasi.

        Mikä on sitten oikea?
        Miksi laki ei riittänytkään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on sitten oikea?
        Miksi laki ei riittänytkään?

        Laki ei voi tehdä kenestäkään vanhurskasta, koska lain tehtävä on osoittaa, mikä on syntiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laki ei voi tehdä kenestäkään vanhurskasta, koska lain tehtävä on osoittaa, mikä on syntiä.

        Älä käytä "koska"-sanaa tuossa. Se määrittää lauseen etuosalle perustelun. Laki ei voi tehdä vanhurskaaksi mutta se ei johdu siitä, että lain tehtävä on osoittaa synti.


    • Anonyymi

      Siinäkin on 2000 euroa liikaa.

    • Anonyymi

      Onko tuohon summaan laskettu kymmenykset mukaan?

      • Anonyymi

        Kymmenykset menevät bruttopalkasta, joten kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenykset menevät bruttopalkasta, joten kyllä.

        Toisilla menevät, toisilla eivät mene, ja kolmannet eivät maksa niitä lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisilla menevät, toisilla eivät mene, ja kolmannet eivät maksa niitä lainkaan.

        Nyt oli kyllä kyse kirkon työntekijöistä eikä kaikista mahdollisista ihmisistä/jäsenistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt oli kyllä kyse kirkon työntekijöistä eikä kaikista mahdollisista ihmisistä/jäsenistä.

        Myös kirkon työntekijä voi valita ottaa palkkansa ilman, että siitä vähennetään kymmenyksiä, ja maksaa, jos jaksaa kymmenykset itse. Niin minä tein kun olin kirkolla töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös kirkon työntekijä voi valita ottaa palkkansa ilman, että siitä vähennetään kymmenyksiä, ja maksaa, jos jaksaa kymmenykset itse. Niin minä tein kun olin kirkolla töissä.

        Minä potkisin kaikki sellaiset työntekijät pois, jotka eivät kymmenyksiä palauta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä potkisin kaikki sellaiset työntekijät pois, jotka eivät kymmenyksiä palauta.

        Miksi kenenkään kristityksi itseään kutsuvan pitäisi maksaa kymmenyksiä?

        Edes Raamatun taivaallinen Hulttioisä ei vaadi UTssa maksamaan kymmenyksiä, joten epäraamatullinen tulkinta, että kymmenysten maksamatta jättäminen olisi Jumalalta varastamista on pelkkää kirkkojen keksimää valhetta ja Raamatun vääristelyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä potkisin kaikki sellaiset työntekijät pois, jotka eivät kymmenyksiä palauta.

        Sitten kun se taivaallinen Hulttioisä näyttäytyy ja henkilökohtaisesti ojentaa sinulle ne ansaitsemattomat palkkarahasi, niin voit palauttaa kymmenykset niistä, mutta sitä ennen se "palauttaminen" on kyllä mahdotonta.

        Se on vähän verrattavissa siihen, kun Venäjän suunnilla koko ikänsä asuneet kasaarijuutalaiset eli käännynnäiset, joiden suonissa ei virtaa tippaakaan juutalaisverta "palaavat" kotimaahansa Israeliin. Ei voi palata sinne, missä ei ole koskaan asunutkaan.

        Noille ilmiöille löytyy kyllä aivan paikkansakin pitäviä nimityksiä...


    • Anonyymi

      Jeesuksen esimerkkiä pitää noudattaa miten pyhitti sapatin vaikka rikkoi sitä.

      Ja kun lain noudattaminen ei riitä ja Jeesus sanoo anna rahat kyöhille, sitä ei pidä noudattaa.

      Ota näistä harhaoppisista sitten selvää.

      • Anonyymi

        Mitä sinä nyt oikein sekoilet?

        Jeesus ei koskaan rikkonut Jumalan määräämää sapattikäskyä. Hän rikkoi vain juutalaisten perinnäissääntöjä, joilla ei ole mitään tekemistä Jumalan kanssa.

        Jeesus osoitti teoillaan, kuinka Jumalan määräämää sapattia tulee viettää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä nyt oikein sekoilet?

        Jeesus ei koskaan rikkonut Jumalan määräämää sapattikäskyä. Hän rikkoi vain juutalaisten perinnäissääntöjä, joilla ei ole mitään tekemistä Jumalan kanssa.

        Jeesus osoitti teoillaan, kuinka Jumalan määräämää sapattia tulee viettää.

        Ja puheillaan sanoen tekevänsä töitä alati. Siinä fariseuksille puntaroitavaa. Ja siksi häntä vainottiin.


      • Anonyymi

        Tässähän on kysymys juuri siitä Raamatun mainitsemasta korvasyyhystä.


    • Anonyymi

      Jeesus osoitti teoillaan että sapattina tehdään töitä alati oli lakihenkiset fariseukset sitä mieltä tahansa tuomiten laittomuuden tekijöiksi. Niin Jeesus poisti tuomion sapatin viettämisestä, ja joka siitä tuomitsee toisen ihmisen jonkun tekemisen vuoksi, tuomitsee Jeesuksen.

      Jeesuksen opetus lain pitämisestä oli tosiaan se, että kun ensin on pitänyt ne kaikki lain piirrot-mitä Jeesus ei sapatin osalta vaatinut-, niin sen jälkeen piti vielä myydä kaikki omaisuutensa ja jakaa rahat köyhille. Siten jos pastorit haluavat elää Jeesuksen esimerkin mukaan, niin tekevät alati töitä ja jos Jeesuksen opetuksen mukaan, niin myyvät ommaisuutensa ja jakavat sen köyhille. Tosin opetus ei kerro sitä että riittääkö kun kerran tekee niin, vai pitääkö touhua uusia jos omaisuutta ja kun kertyy sitten lisää vai pitääkö palkka suoraan lahjoittaa köyhille ottamalla itse päältä mitään ja odottaa että toinen veli lahjoittaa omasta myynnistään siten että pärjää. Ehkä siihen joku tulkinta löytyy kun oikein tutkiskelee Raamattua.

    • Anonyymi

      Pastorilla ei pitäisi olla rahapussia, eikä hänen kuulu saada lainkaan rahallista korvausta työstään.
      Pastorin pitäisi kulkea mekossa ja sandaaleissa, kuten Jeesuskin teki.
      Pastorin pitäisi keskittyä toisten auttamiseen ja sairauksien parantamiseen.

      • Anonyymi

        Ei Jeesus sitä vaatinut lain pitämisen ohella.

        Kun oli pitänyt lait, jokaisen lain piirron, niin sitten piti myydä kaikki ja jakaa rahat köyhille.

        Joskin jos ei ole lakihenkinen niin ei tarvitse tehdä. Silloin Jeesus järjestää pelastuksen sille, joka uskoo.


      • Anonyymi

        Raamatun mukaan kaikkien seurakuntalaisten pitäisi ryhtyä papeiksi, mutta he mieluummin palkkaavat itselleen yhteisen sijaispapin?

        No eipä taivaallisella Hulttioisällä ole varaa arvosteluun, joten suattaapi ne taivaan portit aueta tällaisellakin vilunkimenettelyllä... ööö...tai sitten ei...


    • Anonyymi

      Jeesuksen opetuksen tarkoitus nuorukaisen tapauksessa joka kehuskeli että olen pitänyt kaikki lait, oli se ettei lain noudattamisella pääse taivaaseen. Sen esteenä on Jeesus, jota ei voi ohittaa eikä se rikas nuorukainen olisi silti saanut taivaspaikkaa, vaikka olisi myynyt kaiken omaisuutensa. Sitten olisi tullut uusi vaatimus. Niin käy lain mukaan ojentautuneille. Eivät he tule koskaan saavuttamaan taivaspaikkaa.

      Vain Jeesuksen Kristuksen kautta, välimiehen kautta, joka poistaa lain ja synnin kirouksen ihmisen päältä, voi päästä pelastukseen, kun Jumala sen jälkeen armossaan antaa ihmiselle Pyhä Hengen ja kun pastori siinä vaeltaa Jumalan rauhassa, totuudessa, ilossa ja rakkaudessa, hän johdattaa myös seurakuntaa siihen, eikä ole viemässä harhaopilla heitä tuhoon.

      • Anonyymi

        Tuo on tuollaista oman lihan tulkintaa. Ei Jeesus noin sanonut. Raamattu sanoo ihan tarkkaan mitä Jeesus sanoi:

        "16. Eräs mies tuli Jeesuksen luo ja kysyi häneltä: ”Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, että saisin iankaikkisen elämän?” 17. Jeesus vastasi hänelle: ”Miksi sinä minulta hyvästä kysyt? On vain yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä sisälle elämään, pidä käskyt.” 18. Mies kysyi: ”Mitkä?” Jeesus vastasi: ”Nämä: älä tapa, älä tee huorin, älä varasta, älä anna väärää todistusta, 19. kunnioita isääsi ja äitiäsi ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.” 20. Nuorukainen sanoi hänelle: ”Kaikkia niitä olen noudattanut. Mitä minulta vielä puuttuu?” 21. Jeesus vastasi hänelle: ”Jos tahdot olla täydellinen, mene ja myy omaisuutesi ja anna rahat köyhille, niin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua.” 22. Tämän kuultuaan nuorukainen lähti murheellisena pois, sillä hänellä oli paljon omaisuutta." (Matt 19:16-22, FinRK)

        Jeesukselta kysytään: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, että saisin iankaikkisen elämän?"

        Jeesus vastaa: " jos tahdot päästä sisälle elämään, pidä käskyt"

        Eli taivaaseen päästään ihan sillä, että pidetään käskyt. Ei Jeesus tuossa vaatinut uskomaan ristinkuoleman tai ylösnousemukseen. Hyvien tekojen tekeminen plus käskyjen pitäminen riitti Jeesuksen mielestä. Lisäksi, jos tahtoisi olla täydellinen, ja saada vähän extraa pitäisi myydä omaisuutensa ja antaa rahat köyhille, jolloin saisi vieläpä aarteen taivaissa, jos sen päälle seuraisi Jeesusta.

        Jeesuksen evankeliumi on yksinkertainen: hyvät teot ja käskyjen pitäminen tuovat pelastuksen. Ja jos haluaa olla vielä himpun verran parempi, antaa rahaa köyhille.

        Jeesus ei muuten koskaan sanonut vaativansa uskoa ristinkuolemaan eikä ylösnousemukseen vaan hän piti sitä itsestään selvänä, että kun hän kuolee, ihmiset saavat mahdollisuuden pelastukseen. Jeesuksen mukaan pelastuminen vaati hyvien tekojen tekemistä ja Jeesuksen noin 70 käskyn noudattamista. Paavali taas vaate uskoa Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen, pelastuksen ehtona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on tuollaista oman lihan tulkintaa. Ei Jeesus noin sanonut. Raamattu sanoo ihan tarkkaan mitä Jeesus sanoi:

        "16. Eräs mies tuli Jeesuksen luo ja kysyi häneltä: ”Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, että saisin iankaikkisen elämän?” 17. Jeesus vastasi hänelle: ”Miksi sinä minulta hyvästä kysyt? On vain yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä sisälle elämään, pidä käskyt.” 18. Mies kysyi: ”Mitkä?” Jeesus vastasi: ”Nämä: älä tapa, älä tee huorin, älä varasta, älä anna väärää todistusta, 19. kunnioita isääsi ja äitiäsi ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.” 20. Nuorukainen sanoi hänelle: ”Kaikkia niitä olen noudattanut. Mitä minulta vielä puuttuu?” 21. Jeesus vastasi hänelle: ”Jos tahdot olla täydellinen, mene ja myy omaisuutesi ja anna rahat köyhille, niin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua.” 22. Tämän kuultuaan nuorukainen lähti murheellisena pois, sillä hänellä oli paljon omaisuutta." (Matt 19:16-22, FinRK)

        Jeesukselta kysytään: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, että saisin iankaikkisen elämän?"

        Jeesus vastaa: " jos tahdot päästä sisälle elämään, pidä käskyt"

        Eli taivaaseen päästään ihan sillä, että pidetään käskyt. Ei Jeesus tuossa vaatinut uskomaan ristinkuoleman tai ylösnousemukseen. Hyvien tekojen tekeminen plus käskyjen pitäminen riitti Jeesuksen mielestä. Lisäksi, jos tahtoisi olla täydellinen, ja saada vähän extraa pitäisi myydä omaisuutensa ja antaa rahat köyhille, jolloin saisi vieläpä aarteen taivaissa, jos sen päälle seuraisi Jeesusta.

        Jeesuksen evankeliumi on yksinkertainen: hyvät teot ja käskyjen pitäminen tuovat pelastuksen. Ja jos haluaa olla vielä himpun verran parempi, antaa rahaa köyhille.

        Jeesus ei muuten koskaan sanonut vaativansa uskoa ristinkuolemaan eikä ylösnousemukseen vaan hän piti sitä itsestään selvänä, että kun hän kuolee, ihmiset saavat mahdollisuuden pelastukseen. Jeesuksen mukaan pelastuminen vaati hyvien tekojen tekemistä ja Jeesuksen noin 70 käskyn noudattamista. Paavali taas vaate uskoa Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen, pelastuksen ehtona.

        Sinä vääristelet Raamattua, koska et lue sitä kokonaisuutena. Jeesus sanoi muutakin kuin vain nuo asiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä vääristelet Raamattua, koska et lue sitä kokonaisuutena. Jeesus sanoi muutakin kuin vain nuo asiat.

        On aivan selvää, että kaikki eri kirkkojen/lahkojen jäsenet vääristelevät kaikkea mahdollista, koska niinhän heidän kirkonsa/lahkonsakin tekevät ja antavat mallin jäsenilleen siitä, miten musta saadaan näyttämään valkoiselta ja valkoinen mustalta kunhan vain valhe kuorrutetaan muka raamatullisena opetuksena.

        On mahdotonta kuulua noihin katolisen sylttytehtaan synnyttämiin tytärfirmoihin joutumatta uskomaan ja levittämään täyttä puutaheinää ympärilleen muka Jumalalta saatuna raamatullisena totuutena.


    • Anonyymi

      Harhaoppinen tulkinta.

      Nimenomaan se lain pitäminen ei riittänyt. Jos olisi riittänyt miksi mitään muita vaatimuksia muka olisi vielä ollut. Laki on pidetty ja asia on sillä selvä. Niin mennään taivaaseen että hurahtaa. Jos on jotain vaatimuksia sen lisäksi niin miten voimme sitten tietää mitä ne vaatimukset kulloinkin ovat. Silloin valehtelemme jos sanomme että lain pitämisellä pääsee taivasten valtakuntaan.

      Ei Jeesus voinut vaati nuorukaiselta uskoa ristinkuolemaan, kun sitä ei ollut vielä tapahtunut. Olisi ollut aika yliampuva vaatimus uskoa asiaan mitä saattoi tapahtua tulevaisuudessa.

      Toisekseen Jeesus vielä lisäsi sen omaisuuden myymisen jälkeen ja rahojen jakamisen jälkeen, että seuraa minua. Ei siis olisi riittänyt se omaisuuden myynti, vaan olisi pitänyt seurata Jeesusta. Se oli viittaus ristinkuolemaan. Siihen, että täytyi uskoa siihen, että Jeesus kantoi ristillä meidän syntimme, lain kirouksen ja niin pääsemme armon valtakuntaan Jumalan Hengessä. Silloin olemme yhtä UT:n Jumalan kansan kanssa, silloin kuljemme hengessä kohden taivasten valtakuntaa. Silloin Jeesus on lunastanut meidät ja laki ei syytä meitä sillä meillä on Puolustaja taivaassa.

      • Anonyymi

        Kukaan ei pysty noudattamaan lakia täydellisesti, mikä on vaatimus pelastumiselle, koska jokainen ihminen on synnin turmeleva. Vain Jeesus on synnitön.


      • Anonyymi

        "Ei Jeesus voinut vaati nuorukaiselta uskoa ristinkuolemaan, kun sitä ei ollut vielä tapahtunut. Olisi ollut aika yliampuva vaatimus uskoa asiaan mitä saattoi tapahtua tulevaisuudessa."

        On aika yliampuva vaatimus vaatia uskomaan johonkin KIRJAAN ja siinä kuvailtuun taivaalliseen "Isään", joka ei ole kertaakaan näyttäytynyt KENELLEKÄÄN. Ja suostuessaan vihdoinkin näyttäytymään tämä pyyteettömästi lapsiaan rakastava skitsofreeninen Isukki lupaa vielä tappaa ne lapsukaisensa, jotka eivät ole uskoneet hänen Näkymättömään Korkeuteensa, joka on jättänyt lapsensa ITSE luomansa Saatanaksi kutsutun myöskin näkymättömän Olion armoille. "Totuuskirja" todistaa, että nämä epäuskoiset lapset eivät tosiasiassa kuulemma olekaan hänen omia lapsiaan, vaan vihamiehen äpäriä.

        Valitettavasti meidän vääristynyt maallinen oikeustajumme ja oikeuslaitoksemme ei suostu julistamaan kelvottomia ja vanhemmilleen häpeäksi olevia lapsia jonkun vihamiehen tai postimiehen aikaansaannoksiksi, vaan ovat loppuun asti meidän omia lapsiamme, ellei DNA toisin todista. Tämä jatkuva epävarmuus omasta identiteetistä onkin saattanut monen herkän sielun Lataamoon ja moni on jopa jäänyt odottelemaan sinne sitä viimeistä lopullista loppusijoituspaikkaansa joko rakastavan Isän lapsena tai Hänen luomansa psykopaattisen hiilihankomiehen äpäränä.

        Kirjan piiloleikkiä harjoittava selkärangaton taivaallinen Hulttioisä, joka siis lupaa näyttäytyä vasta joskus h a a a m a a a s s a a tulevaisuudessa (muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta lähes kaikkien lastensa kohdalla vasta heidän kuolemansa jälkeen) on siis käytännössä jättänyt Taikakirjaan ja itseensä uskovat lapsensa täysin heitteille sosiopaattisten uskonnollisten johtajien kasvatettavaksi. Nämä pyhät sijaisisät ovat todistetusti koonneet "Pyhän Hengen johdossa" kyseisen Raamattu-nimisen "kasvatusoppaan" ja muokanneet sitä oman mielensä mukaan (väärentäneet, lisäilleet, poistaneet jne) sitä aina sen mukaan, mikä kulloinkin on auttanut kyseisiä hengellisiä sijaisisukkeja pysymään vallassa ja keräämään höynäytetyltä kansalta heille kuulumattomat ylimääräiset ja valitettavasti jopa alimääräisetkin taivaalliselle Hulttioisälle kuuluvat varat parempaan käyttöön eli turvaamaan Häntä sijaistavien eliittikasvatti-isien vaatimattoman toimeentulon.

        Kasvattiäiti eli vaatimaton neitsyt Maria sen sijaan ei rahaa tarvitse - riittää, että hän hymyilee lempeästi seinältä Jeesus-lapsonen sylissään - kuten eivät mielellään myöskään hänen seuraajansakaan mitään tarvitsisi, mutta luopumuksen edetessä ja ahneuden kasvaessa myös nämä sijaisäiteinä toimivat äititeresatkin ovat alkaneet vaatia itselleen kunnon palkkaa ja asemaa hurskaiden sijaisisien rinnalla. Tämä luopumus todistaakin sen, että loppu on lähellä, aivan oven edessä!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei Jeesus voinut vaati nuorukaiselta uskoa ristinkuolemaan, kun sitä ei ollut vielä tapahtunut. Olisi ollut aika yliampuva vaatimus uskoa asiaan mitä saattoi tapahtua tulevaisuudessa."

        On aika yliampuva vaatimus vaatia uskomaan johonkin KIRJAAN ja siinä kuvailtuun taivaalliseen "Isään", joka ei ole kertaakaan näyttäytynyt KENELLEKÄÄN. Ja suostuessaan vihdoinkin näyttäytymään tämä pyyteettömästi lapsiaan rakastava skitsofreeninen Isukki lupaa vielä tappaa ne lapsukaisensa, jotka eivät ole uskoneet hänen Näkymättömään Korkeuteensa, joka on jättänyt lapsensa ITSE luomansa Saatanaksi kutsutun myöskin näkymättömän Olion armoille. "Totuuskirja" todistaa, että nämä epäuskoiset lapset eivät tosiasiassa kuulemma olekaan hänen omia lapsiaan, vaan vihamiehen äpäriä.

        Valitettavasti meidän vääristynyt maallinen oikeustajumme ja oikeuslaitoksemme ei suostu julistamaan kelvottomia ja vanhemmilleen häpeäksi olevia lapsia jonkun vihamiehen tai postimiehen aikaansaannoksiksi, vaan ovat loppuun asti meidän omia lapsiamme, ellei DNA toisin todista. Tämä jatkuva epävarmuus omasta identiteetistä onkin saattanut monen herkän sielun Lataamoon ja moni on jopa jäänyt odottelemaan sinne sitä viimeistä lopullista loppusijoituspaikkaansa joko rakastavan Isän lapsena tai Hänen luomansa psykopaattisen hiilihankomiehen äpäränä.

        Kirjan piiloleikkiä harjoittava selkärangaton taivaallinen Hulttioisä, joka siis lupaa näyttäytyä vasta joskus h a a a m a a a s s a a tulevaisuudessa (muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta lähes kaikkien lastensa kohdalla vasta heidän kuolemansa jälkeen) on siis käytännössä jättänyt Taikakirjaan ja itseensä uskovat lapsensa täysin heitteille sosiopaattisten uskonnollisten johtajien kasvatettavaksi. Nämä pyhät sijaisisät ovat todistetusti koonneet "Pyhän Hengen johdossa" kyseisen Raamattu-nimisen "kasvatusoppaan" ja muokanneet sitä oman mielensä mukaan (väärentäneet, lisäilleet, poistaneet jne) sitä aina sen mukaan, mikä kulloinkin on auttanut kyseisiä hengellisiä sijaisisukkeja pysymään vallassa ja keräämään höynäytetyltä kansalta heille kuulumattomat ylimääräiset ja valitettavasti jopa alimääräisetkin taivaalliselle Hulttioisälle kuuluvat varat parempaan käyttöön eli turvaamaan Häntä sijaistavien eliittikasvatti-isien vaatimattoman toimeentulon.

        Kasvattiäiti eli vaatimaton neitsyt Maria sen sijaan ei rahaa tarvitse - riittää, että hän hymyilee lempeästi seinältä Jeesus-lapsonen sylissään - kuten eivät mielellään myöskään hänen seuraajansakaan mitään tarvitsisi, mutta luopumuksen edetessä ja ahneuden kasvaessa myös nämä sijaisäiteinä toimivat äititeresatkin ovat alkaneet vaatia itselleen kunnon palkkaa ja asemaa hurskaiden sijaisisien rinnalla. Tämä luopumus todistaakin sen, että loppu on lähellä, aivan oven edessä!!!

        Valheesi ei hetkauta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valheesi ei hetkauta.

        Meitä rehellisiä kirkkoon kuulumattomia kyllä hetkauttaa teidän uskovien valheet, sillä emme ole paatuneita ja pystyyn kuolleita kuten te uskovaiset kirkkojen ja lahkojen aivopestyt orjat.


    • Anonyymi

      Monissa uskonnollisissa yhteisöissä saarnaajat eivät saa lainkaan palkkaa.

      • Anonyymi

        Hällä väliä.

        Adventtikirkko maksaa työntekijöilleen palkkaa ja sillä siisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hällä väliä.

        Adventtikirkko maksaa työntekijöilleen palkkaa ja sillä siisti.

        Huijarilahko maksaa huijareilleen kuukausipalkkaa ja sillä siisti. Palkkarahat on kusettamalla hankittu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huijarilahko maksaa huijareilleen kuukausipalkkaa ja sillä siisti. Palkkarahat on kusettamalla hankittu.

        No tuo nyt on vain sinun valheesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuo nyt on vain sinun valheesi.

        Höpöhöpö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö.

        Höpöhöpö itsellesi.


    • Anonyymi

      Pastoreille ja kirkonpiirissä oleville kusettajille ei pidä maksaa mitään palkkaa vaan heidät pitäisi tuomita maksamaan huijaamisella ja kusettamalla saadut rahat takaisin kohteilleen.

      • Anonyymi

        Turha toivo.


      • Anonyymi

        Valheesi ei hetkauta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8316
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe