Ei ole yliopistoa, ei mahdolisuutta edes AMK tason tutkintoihin oikeastaan.
Ei tietenkään myös sen alan töitä.
Miksi kukaan nuori tänne jäisi? Lakaisemaan katuja? Kyllä ne osaavat lähtee kuin hauki kaislikosta, tänne jää jotaan amisnuoria, jotka on tietty ok, ne korjaa autoja ja maatalouskoneita. Se ei vaan riitä!
Hoitsuja tänne tarvittas hurjasti, palkatkin plussattu huimasti, vaan ei edes se riitä, kukaan ei tule :( Hoitsuille tarjottu melkosia bonuksia, silti tunkua ei ole.
Miksi Nurmeksella puuttuu täysin vetovoima, miksi kukaan ei halua tänne?
Toki eläkeläisiä fiilistelijöitä tulee, entisille huudeille. Ne ei kuitenkaan ole hyviä veronmaksajia, niistä tulee taakka kunnalle.
Vaikea tilanne 🤔
Mikä on Nurmeksen rappion syy, oikeasti?
18
768
Vastaukset
- Anonyymi
Uusi kunnanjohtaja varmaan haluaisi tällaisiin vastata 😀
- Anonyymi
En usko, että haluaa, entinen oli jäte, ei tää uusikaan, ei sitä kiinnosta.
- Anonyymi
Ei täällä kukaan muu valita kun sinä. Hyvähän täällä on olla verrattuna vaikka lieksaan tai Juukaan.
- Anonyymi
Kerrotko miten parempi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrotko miten parempi?
Täällä tehään asioita yhdessä, kauniit maisemat, terkkari (lieksasta ruvetaan ohjaamaan asiakkaat tänne oli tänään uutisoitu), positiivinen vire toisin kun naapurikunnissa , Bomba jne ihmiset on täällä lepposia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrotko miten parempi?
Lieksa on henkisesti rapautunut, vasemmisto jyllää ja kaupungin päättäjät imutteli sinne tuhannen elätettävää elintasopakolaista.
- Anonyymi
Ei ne kauniit maisemat vaan riitä. Tarvitaan tekoja. Työpaikkoja, koulutusta. .
- Anonyymi
Kun on aikanaan tehnyt ryskätöita, ei huolta huomisesta ja saanut vielä eto hommista hyvää palkkaa. Ei ole 80 luvusta lähtien yhtään penniä velkaa eikä tarvitse näytellä porvaria, pelkkä työläinen vaan, ajelen vähän käytetyillä autoilla sekös persuja vituttaa, se on yllä tarlkoituskin. Äärioikeistolainen Huh Huh ?
- Anonyymi
Nurmeksessa ei pidetä turhasta hyörinästä. Varuskuntakin olis mielellään tullu, mutta sille komistukselle pantiin puomi tielle.
Hiljaiselo tuntuu niin kotoisalta ja turvalliselta.- Anonyymi
Täällähän oli iso varuskunta Ptkällämäellä, mutta herrat pelkäsi tyttöjensä puolesta ja varuskunta sai lähteä.
- Anonyymi
Hyvinhän täällä menee, kun ummistaa silmät määrätyille asioille, eikä mieti tulevaisuutta kovin pitkälle ja joulukin on tulossa.
- Anonyymi
Alueella paljon karjalaisia, joilla lähtemisestä sisäinen rauma. Porukka asenteella, että ollaan hiljoksiin, niin hyvä tästä tulee. Ja tuleehan se
- Anonyymi
En ole tilannut karjalaista enää pitkään aikaan, kun siitä tuli niin kallis lehti.
- Anonyymi
Kukaan ei tule sinne koska ihmiset täysiä juntteja ja jos sinne joku tulee niin heti on joku sukurutsari kyselemässä et mistä oot ? Toivottavasti kaikki pysytte siellä koska ei teitä kukaan kaipaa minnekään.
- Anonyymi
AMK loppui 2008.
- Anonyymi
Taitaa sahakin vedellä viimeisiä? Ei investointeja ja puita viedään Lieksaan sahattavaksi, investoinnitkin eri luokkaa Lieksassa.
- Anonyymi
Nurmeksen Porokylässähän on Känkkäälän rahantekokone, vai oliko se hautausmaa.
- Anonyymi
Eikä mene ihanheti konkurssiin!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821399Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä681197Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2141184Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2021174Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121039Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103993Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍128891Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123788- 77755