Turha juhla. En vietä.
En vietä joulua
30
320
Vastaukset
- Anonyymi
Minullakin on joulussa oma juttuni. Paistan kyllä possunpalan , teen imellettyä perunalaatikkoa, porkkanalaatikkoa ja rosollia. Jouluglögiä, riisipuuroa. Sitten paikat pitää olla suht top. Joulukuusi
Onneksi joulu on vaan kerran vuodessa kyllä se sen verran hommaa aina teettää mutta kyllähän se sitten mukava on aattona istua syödä hyvin ja nauttia seurasta. Huomena pitäisi vielä pari joululahjaa hakea sitten olisi se puoli hoidettu.
- Anonyymi
Tolkun.Ihminen kirjoitti:
Onneksi joulu on vaan kerran vuodessa kyllä se sen verran hommaa aina teettää mutta kyllähän se sitten mukava on aattona istua syödä hyvin ja nauttia seurasta. Huomena pitäisi vielä pari joululahjaa hakea sitten olisi se puoli hoidettu.
Mitä sinäkin muka ehdit tehdä kun luuhaat kaiket päivät palstalla….
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sinäkin muka ehdit tehdä kun luuhaat kaiket päivät palstalla….
No tuohan ei pidä paikkansa. Toisekseen kun päivä alkaa viiden aikaan ehtii jo sillä aikaa paljon kun sinä vielä vedät peukku suussa peitonalla. Järkevä aloittaa myös jouluvalmistelut jo ajoissa eikä viime tingassa.
- Anonyymi
No tuohan ei pidä paikkansa. Toisekseen kun päivä alkaa viiden aikaan ehtii jo sillä aikaa paljon kun sinä vielä vedät peukku suussa peitonalla. Järkevä aloittaa myös jouluvalmistelut jo ajoissa eikä viime tingassa.
Ne onkin tehty lähes kaikki, ei sitä joulua tosin mitenkään millään vouhotuksella vietetä. Tänään käytiin kaupassa hankkimassa lähes kaikki, jotain pientä, mikä ei oikein säily pitää hakea lähempänä aattoa. Lahjat on ostettu ja toimitettu.
Torstai-iltana tai aikaisin perjantai-aamuna ajetaan maalle, kuusi odottaakin pihassa. Aikaa on sitten miettiä sitäkin kaikessa rauhassa, että pitäisi se kai paistella tuo kinkkukin ja ripustetalla pallot kuuseen. Ainoa millä on kiire, niin lämmittää pihasauna heti välittömästi. Muuta ei tarvitakaan, kuusikin on oikeastaan kissoille, joka vuosi mielenkiinto on suuri, kuin ensimmäisen kerran kuusen näkisivät.
Kaupungissa jos on joulu oltu, ei ole kuusta hankittu, mitä sitä risuja ylimpään kerrokseen raahaamaan. Alashan se tulisi helposti kyllä.
-a-teisti- Anonyymi kirjoitti:
Ne onkin tehty lähes kaikki, ei sitä joulua tosin mitenkään millään vouhotuksella vietetä. Tänään käytiin kaupassa hankkimassa lähes kaikki, jotain pientä, mikä ei oikein säily pitää hakea lähempänä aattoa. Lahjat on ostettu ja toimitettu.
Torstai-iltana tai aikaisin perjantai-aamuna ajetaan maalle, kuusi odottaakin pihassa. Aikaa on sitten miettiä sitäkin kaikessa rauhassa, että pitäisi se kai paistella tuo kinkkukin ja ripustetalla pallot kuuseen. Ainoa millä on kiire, niin lämmittää pihasauna heti välittömästi. Muuta ei tarvitakaan, kuusikin on oikeastaan kissoille, joka vuosi mielenkiinto on suuri, kuin ensimmäisen kerran kuusen näkisivät.
Kaupungissa jos on joulu oltu, ei ole kuusta hankittu, mitä sitä risuja ylimpään kerrokseen raahaamaan. Alashan se tulisi helposti kyllä.
-a-teisti-Tuo kuusi on tosiaan melkoinen roskaaja. Joka vuosi emäntä sitä "manailee" mutta aina kuitenkin aidon kuusen haluaa vaikka olen jo vuosia sanonut että voisi siirtyä muovikantaan.
- Anonyymi
Tuo kuusi on tosiaan melkoinen roskaaja. Joka vuosi emäntä sitä "manailee" mutta aina kuitenkin aidon kuusen haluaa vaikka olen jo vuosia sanonut että voisi siirtyä muovikantaan.
Joko aitokuusi tai ei kuusta lainkaan. Näin on.
-a-teisti- - Anonyymi
Tai sitten ei tee jouluvalmisteluja ollenkaan vaan on kuten normaalisti joulunakin. Itsellä ei ole mitään erityisiä jouluruokia, ei kuusta, ei joulukoristeita eikä mitään suunnitelmia tehdä mitään erikoista. Ja annan vain 2 lahjaa ja nekin on vain rahaa kirjekuoressa. En rupea vaivaamaan päätäni mitä lahjoja ostaisin. Aikuiset ja teinit osaavat kyllä itse hankkia omat tavaransa. Ja olen kieltänyt muita antamasta lahjoja minulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joko aitokuusi tai ei kuusta lainkaan. Näin on.
-a-teisti-Niin, parempi että ei ole kuusta ollenkaan. Itselläni ei kuusta ole koskaan ollut. Aivan kuten minulla ei ole joulukoristeitakaan ja kaikki kotonani on täsmälleen samalla tavalla koko vuoden. En tee mitään joulun eteen, en edes tee joulusiivousta. Joulu on pelkkä vapaapäivä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, parempi että ei ole kuusta ollenkaan. Itselläni ei kuusta ole koskaan ollut. Aivan kuten minulla ei ole joulukoristeitakaan ja kaikki kotonani on täsmälleen samalla tavalla koko vuoden. En tee mitään joulun eteen, en edes tee joulusiivousta. Joulu on pelkkä vapaapäivä.
Vapaa-aika on arvokkainta aikaa. Ainakin minulle, joten kaikki vapaat irti mitä otettavissa on: normilomat, saldovapaat lomana ja palkatonta päälle mitä irtoaa, niin onhan tuota lomaa pidetty pian sellaiset 2.5 kuukautta tänä vuonnakin. 👍
-a-teisti- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vapaa-aika on arvokkainta aikaa. Ainakin minulle, joten kaikki vapaat irti mitä otettavissa on: normilomat, saldovapaat lomana ja palkatonta päälle mitä irtoaa, niin onhan tuota lomaa pidetty pian sellaiset 2.5 kuukautta tänä vuonnakin. 👍
-a-teisti-Saldovapaat po. Saldotunnit, mutta munullehan ne on saldovapaita. Muuta ei edes harkita, rahaa on turha tyrkyttää.
-a-teisti- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-a-teisti-Kappas vain, tämän päivän HS kirjoittaakin asiasta, ihmisiä vaan kiinnostaa vähemmän, vapaa-aika ja hyvinvointi menee yhä useammalla työn edelle:
https://www.hs.fi/talous/art-2000010076751.html
-a-teisti- - Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
🍒 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18171825J
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
Jokainen viettää juhlansa omalla tavallaan, tai ei vietä ollenkaan.
Mutta kalendaarisissa juhlissa on enemmän otettava huomioon muita kuin omissaan. Henkilökohtaisilta olen jo lapsesta asti välttynyt, lukuun ottamatta omia häitäni, joihin täytyi kutsua vaimoni suuri suku, koska hän oli jo ennakolta, minusta mitään vielä tietämättä, luvannut kutsua.
Ehdotin, ettei tarvitsisi kutsua pientä omaani, mutta hän oli sitä mieltä, että se herättäisi kiusallista huomiota. Muuten en ole ollut ns. juhlakaluna koskaan.
Sen sijaan poikani, hänen vaimonsa, lapsensa ja näiden puolisot ovat käyneet meillä joka joulu.- Anonyymi
Kohta tähän ketjuun tulevat ne muutamat katkerat, jokavuoptiset wannabeejuutalaiset, israelfanittajat ja joulua kiroavat vippaslahkolaiset soimaamaan joulua ja sen "epäraamatullisuutta" vai mitä arvelet Soffiina.
:D - Anonyymi
Hirveä hässäkkä yhdestä teiniraskaudesta.....
- Anonyymi
En minäkään vietä vappua enkä juhannusta. Ihan turhia. Jouluna sentään sytytetään valoja ja syödään hyvin.
Noi juhlapäivät toiset paneutuvat juomiseen ja vintti menee pimeäksi juhlijoilla. - Anonyymi
Väärennetty Jeesuksen synttäreiksi. Viettäkää aito pakanajoulu.
Vietän superkristillistä joulua kostoksi joulun vastustajille.
Samalla kostan "joulu on pakanajuhla" -itkijöille. Toivon, että kristillinen joulunviettoni vituttaa heitä oikein urakalla.
Joulu on koston aikaa.herrens_tiggare kirjoitti:
Samalla kostan "joulu on pakanajuhla" -itkijöille. Toivon, että kristillinen joulunviettoni vituttaa heitä oikein urakalla.
Joulu on koston aikaa.No ropsit tuosta. Tuossahan on sentään henkeä kun taas aloittaja yrittää antaa kuvan välinpitämättömyydestä "Turha juhla. En vietä" mutta katsoo aiheelliseksi kuitenkin tehdä siitä aloituksen.
- Anonyymi
No ropsit tuosta. Tuossahan on sentään henkeä kun taas aloittaja yrittää antaa kuvan välinpitämättömyydestä "Turha juhla. En vietä" mutta katsoo aiheelliseksi kuitenkin tehdä siitä aloituksen.
Näinpä. Joskus palstalla on jostakin kumman syystä ihmetelty miksi ateistit edes viettävät joulua.
Outo kysymys, kyllä se joulu, juhlan aika ateisteillekin maittaa, vaikka siihen ei liity kristilliä riittejä. Eikä pakanallisia.
Laatuaikaahan se on ilman kiirettä ja muuta arkista, sen kuin on vain. Kotiuduttu juuri maalle, kaikki joulua varten on hoidettu, nyt voi alkaa ottamaan lunkisti. 👍 Oikeastaan se joulu alkaakin nyt. 🤗
-a-teisti- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinpä. Joskus palstalla on jostakin kumman syystä ihmetelty miksi ateistit edes viettävät joulua.
Outo kysymys, kyllä se joulu, juhlan aika ateisteillekin maittaa, vaikka siihen ei liity kristilliä riittejä. Eikä pakanallisia.
Laatuaikaahan se on ilman kiirettä ja muuta arkista, sen kuin on vain. Kotiuduttu juuri maalle, kaikki joulua varten on hoidettu, nyt voi alkaa ottamaan lunkisti. 👍 Oikeastaan se joulu alkaakin nyt. 🤗
-a-teisti-Liittyy myös kahden viikon loma, tuo kummasti joulumieltä, kun olen varsin kypsynyt hommiini. 🤣
Aika tympeää tehdä töitä, kun nykyisin oikeastaan ainoa motivaattoti on raha. Ja sepä ei olekaan kovin hyvä sellainen.
-a-teisti- Anonyymi kirjoitti:
Liittyy myös kahden viikon loma, tuo kummasti joulumieltä, kun olen varsin kypsynyt hommiini. 🤣
Aika tympeää tehdä töitä, kun nykyisin oikeastaan ainoa motivaattoti on raha. Ja sepä ei olekaan kovin hyvä sellainen.
-a-teisti-Joo se on aika huono motivaattori jos ei ihan ruuasta ole kyse. No ehkä siitä alkaa kevättä kohden helpottamaan kun aurinko tulee esiin ja voi alkaa odottamaan kesää ja seuraavaa lomaa :d
- Anonyymi
herrens_tiggare kirjoitti:
Joulu on koston aikaa.Oikeastaan joulu on pelkkä vapaapäivä eikä mitään muuta. Ja jouluna voi mennä vaikka baariin (kyllä, monet baarit ovat nykyään auki joulunakin) tai syödä pelkkä pizzaa jos huvittaa. Tai nukkua koko päivän.
Tai sitte menee töihin jouluna, monilla aloillahan on osa töissä jouluna. Varsinkin nuoret ihan tarkoituksella ottaa työvuorot pyhien ajaksi.
- Anonyymi
Minimaalinen on minunkin jouluni. Kinkkua ja riisipuuro on sekahedelmäsopalla mutta siihen se jää. Läheiset tapaan, mutta ei lahjoja. Joululaulutilaisuus ennen joulua ja joululauluja vähän radiosta. Yksi luxus on, ikkunan ulkopuolella joulukuusi, jonka sain ystävältä. Sitä kaselen lukiessa joulunpyhinä. Hiihtokelejä luvassa jos uumoillulta myrskyltä pystyssä pysyy. Oikein mukava mieliala.
- Anonyymi
Väärin viettäisin kumminkin sanoisivat aitolaiset.
- Anonyymi
jos olisi nainen niin viettäisin, mutta kun ei ole ja siksi en vietä
- Anonyymi
Minä vietän Joulua. On itselleni tärkeä juhla.
Koti on jälleen kauniisti koristeltu, ruokaa on. Jumala on pitänyt huolen.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy82072Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä1111446Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1201195Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m861074Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-82031045Vauvat syntyvöät vihan lapsina?
Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O661025Unelma tilanne
Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j67805- 76760
Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.
Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.75675Iivarilla johtopäätösten aika
Kun veteraanipolitikko ja pumppuvoimalavastustaja Pikkarainen aloittaa eilen nähdyn ulosmarssin on Iivarilla johtopäätös36632