Laki on hyvä ja voimassa.

Anonyymi-ap

1.Tim.1

8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti.
9 Eihän lakia ole säädetty kunnon ihmisten takia, vaan lain ja järjestyksen rikkojien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien ja pyhänhäpäisijöiden, isän- ja äidinmurhaajien, tappajien,
10 siveettömien, miesten kanssa makaavien miesten, ihmisten sieppaajien, valehtelijoiden, valapattojen ja ylipäänsä kaikkien sellaisten takia, jotka toimivat vastoin tervettä oppia.

Luuk. 16:17

Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

33

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Helluntailaisten lain kieltäjien kannattaisi mennä itseensä ja tehdä parannus ennen kuin on liian myöhäistä.

• Anonyymi

Hurmoshenkien vallassa hilluminen ei poista Jumalan lakien merkitystä, kuten annetaan ymmärtää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hurmoshenkien vallassa hilluminen ei poista Jumalan lakien merkitystä, kuten annetaan ymmärtää.

Jumalan lait ovat niille jotka siihen uskovat.
        Mutta noin yleisesti nykyään on yhteiskunnassa lait ja asetukset jotka koskee meitä kaikkia. Joten ne lait ovat niitä joiden mukaan elämme, ei kenenkään muiden lakeja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan lait ovat niille jotka siihen uskovat.
        Mutta noin yleisesti nykyään on yhteiskunnassa lait ja asetukset jotka koskee meitä kaikkia. Joten ne lait ovat niitä joiden mukaan elämme, ei kenenkään muiden lakeja

Jumalan lait ja maalliset lait ovat voimassa kaikille, vaikka ihminen ei tietäisi niiden olemassaolosta yhtään mitään. Eikä lakien kieltäminen tai tietämättömyyteen vetoaminen auta yhtään mitään.

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

• Anonyymi

😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

🍒 ­­N­­y­m­­f­­­o­m­a­­­a­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

• Anonyymi

😋😍😋😍😋😍😋😍😋

❤️ ­­­N­­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18174183q

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Lakin on suojana ihmistä, jos sitä pitetään arvossa lain rikkojat ovat vastuussa tekemisistää, rangaistus on seurausta rikoksesta.

• Anonyymi

Tuo Jumalan sana tarkoittaa juuri sitä mitä siinä lukee. Laki koskee vain pahantekijöitä, laki on voimassa niille. Ei siinä mainita kyllä helareita,-ne kummittevat aina harhaoppisten päässä- mutta homot kylläkin. Heidän pitää noudattaa tai yrittää noudattaa Jumalan lakia sen jokaista piirtoa myöten. Ja tietäähän sen miten siinä käy heille kuten kaikille muillekin jotka lakiin luottavat.

Ennen tuota tekstiä vielä varoitetaan väärästä opista ja niistä jotka kuvittelevat olevansa lain opettajia, mutta eivät ymmärrä mistä puhuvat. Siitä avaus on juuri mallisesimerkki.

Myöhemmin kirjoittaa että pilkkapuhujat ovat saatanan vallassa.

Sitten aika pahasti varoitetaan demonien opeista, joissa omatunnossa on rikollinen merkki kun kieltävät menemästä naimsiin ja syömästä ruokia jotka Jumala loi.

Kirjeet Timoteukselle ovat varsin henkiökohtaisia ja niissä selkeästi varoitetaan lakihenkisyyden vaaroista, siitä mitä pahaa sen demonin valtaan joutuminen saa ihmiselle ja miten pahat ihmiset ovat lain alaisia eivät Jumalan lapset Jumalan lapset Hengessä. Miksi Jumala lukisi lakia omalle hengelleen. Henki tietää miten toimia Jumalan edessä. Jumalattomat ja harhaoppiset eivät tiedä ja siksi laki heidät tuomitsee.

• Anonyymi

Kieltäydyn syömästä: sikoja, käärmeitä, rottia, hiiriä, murmeleita, lepakoita, koiria, kissoja, jäniksiä, hevosia, myyriä, kastematoja, etanoita, jne...

1234567---

• Anonyymi

Ei lahkolaisten kaatohenget eli hurmoshenget Jumalan lakeja kumoa.

Jer. 29:26

'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina."

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

• Anonyymi

On hyvä lukea kirjoitukset asiayhteydessään.

Paavali kirjoittaa tuossa juuri, kuten oikein on, käskyt lähtevät rakkaudesta käsin.

5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
      6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
      7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
      ( 1Tim 1 )

Paljon on lainopettajia, joilla ei ole rakkautta itsessään, eivät ymmärrä, mitä puhuvat.

Oikeaa ymmärrystä ei ole, ellei Jumala ole puhdistanut lainopettajan sydäntä uskolla.

Kirjoittaahan Paavali omasta kokemuksestaan käsin, kuinka epäuskoisena toimi lain nimessä ilman sydämen puhtautta, suurimpana syntisenä.

Se vaara juuri lain saarnaajissa on ja näkyyhän se tällä palstallakin, lain opetus ei vaikuta tapahtuvan puhtaasta sydämestä, vaan epäuskoisesta lakisydämestä käsin.

Jeesus totesikin, että lainopettajat kylläkin tutkivat kirjoituksia ...

38 eikä teillä ole hänen sanaansa teissä pysyväisenä; sillä te ette usko sitä, jonka hän on lähettänyt.
      39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
      40 ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.
      41 En minä ota vastaan kunniaa ihmisiltä;
      42 mutta minä tunnen teidät, ettei teillä ole Jumalan rakkautta itsessänne.
      ( Joh 5)

.. mutta eivät nöyrry omavanhurskaudessaan tunnustamaan itseään syntiseksi ja kääntymään synnintunnossa Jeesuksen puoleen.

Muistamme syntisen publikaanin, joka huusi avuksensa Herran nimeä ja sai armon, lainopettja oli ulkokultainen, itsensä ylentäjä, eikä nähnyt omaa kurjuuttaan ( Luuk 18:9-14)

Samoin Paavalin lakivaelluksessaan juutalaisuudessa oli epäuskoinen, suurin syntinen, ilman Jeesuksen tuntemista ymmärrystä vailla.

12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
      13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
      14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
      15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
      16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi. ( 1Tim 1)

Koetko olevasi syntinen?
      Jos koet, niin tarvitset kääntymyksen Herran puoleen.

Epäuskoinen Paavali ei ymmärtänyt olevansa suuri synnintekijänä, vaikka noudatti tarkoin isiensä lakeja., mutta rikkoi Jumalan lakia, Jumalan tahtoa vastaan.

Vai tunnetko itsesi vanhurskaaksi ( Jumalalle kevolliseksi ) omista ansioistasi käsin?
      Koetko olevasi niin hyvä, että et tarvitse Jumalan armoa itsensä syntiesi tähden ristiinnaulittavaksi antaneessa Jeesuksessa Kristuksess?

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Rosvot huutaa yhteen ääneen, että lait on kumottu.

Ilman lakeja ei olisi syntiäkään, koska Raamatun mukaan synti tarkoittaa lain rikkomista.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

• Anonyymi

Raamattu varoittaakin ns. vapaista suunnista, jotka lupaavat vapautta Jumalan säätämistä laeista ja käskyistä.

2. Piet. 2:19

He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu varoittaakin ns. vapaista suunnista, jotka lupaavat vapautta Jumalan säätämistä laeista ja käskyistä.

2. Piet. 2:19

He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

Lahko-orjuus tulee lisäksi päälle, jos liittyy hurmoslahkoihin. Henkivallat ottaa ihmisen valtaansa, eikä lahkojen orjuudesta pääse eroon ennen kuin olet maksanut sen viimeisenkin euron lahkolle.

• Anonyymi

Paavali todistaa, että on kaksi vanhurskautta.

1. Se vanhurskaus, joka on omavanhurskautta, eli täydellisen lain noudattamisen saavutus oman ansiona.

2. Se vanhurkaus, joka tulee uskon perusteella Jumalasta, Jeesuksen uskon perrusteella.

8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen
        9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella ( Fil 3)

1. vanhurskaus ei edellytä Jeesuksen tuntemusta, ei myöskään Hänessä olemista, vaan se perustuu lain kirouksen välttämiseen omana tekona.

Sen sijaan se vanhurskaus, mikä tulee Jumalasta, pohjautuu Jeesuksen tuntemiseen, Kristuksen uskon tuntemiseen, uskon Jumalan armoon Jeesuksessa Kristuksessa.

Mitä me huomaame?

Uskon kohde on näissä vanhurskauksissa eri.

1. Usko omaan tekemiseen.
        2. Usko Jeesukseen Kristukseen syntisten pelastajana.

Valinnasta on kysymys.

Paavali valitsi Jeesuksen tuntemuksen, Jeesuksen uskoon perustuvan Jumalsta tulevan vanhurskauden?

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lahko-orjuus tulee lisäksi päälle, jos liittyy hurmoslahkoihin. Henkivallat ottaa ihmisen valtaansa, eikä lahkojen orjuudesta pääse eroon ennen kuin olet maksanut sen viimeisenkin euron lahkolle.

Lahkoissa on tarkat maallikoiden laatimat syntilistat, joita käytetään ihmisten valvontaan ja orjuuttamiseen. Uskonlahkot tuottaa paljon uskontojen uhreja, joita sitten erilaiset palvelut yrittää auttaa.

• Anonyymi

Lakirosvot kumoaa Jumalan lait, niin ei voida syyttää synnistä, koska synti tarkoittaa Jumalan lain rikkomista.

Mark. 11:17

Hän opetti ihmisiä näin: "Eikö ole kirjoitettu: 'Minun huoneeni on oleva kaikille kansoille rukouksen huone'? Mutta te olette tehneet siitä rosvojen luolan."

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

• Anonyymi

Mitä me tähän sanomme? Ei kai Jumala ole epäoikeudenmukainen? Ei suinkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä me tähän sanomme? Ei kai Jumala ole epäoikeudenmukainen? Ei suinkaan.

Muistamme Paavalin, suurimman syntisen.

Paavali oli noudatanut tarkasti isiensä lakeja, mutta oli Jumalan edessä syntisistä suurin.

Paavali tunnusti sen kaiken johtuneen epäuskosta, hän ei tuntenut Jeesusta Kristusta.

Paavali entisessä vaelluksessaan uskoi itseensä ja kiivaili ikään kuin Jumalan puolesta, mutta vainosikin Häntä, jota ei tuntenut, vaan kysyi "kuka olet Herra".

Ja sai vastauksen: "Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat"

Lakimiehestä tuli sitten Jeesukseen uskova.

8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen
        9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella ( Fil 3)

Usko Toivonen

• Anonyymi

Kuitenkin yliopistoissa on jo vanhastaan erotettu toisistaan neljä eri tiedekuntaa.

Teologia
      Lakitiede
      Filosofia
      Lääketiede

Lakitiede ei kuulu teologiaan vaan erilleen siitä.

Jumalan tuntemus ja esteettinen autuus syntyy tutkimalla satoja eri pyhiä kirjoituksia. Teologiassa on kyse autuudesta.

Lakitiede on eettisesti jylhien henkilöiden tuomaa tasa-arvoa , hyvinvointia tasaisesti jaettuna ja oikeudenmukaista suhtautumista toisiin ja luontoon.

Lakitiede vaatii paljon vanhurskautta ja antaumusta.

Jne.

• Anonyymi

Raamattu on paljon vanhempi kirja, jota pitää ymmärtää oikein , kuka puhuu, kenelle puhutaan ja missä asiayhteydessä eli kontekstissa.

Raamatun ja itsensä Jeesuksen mukaan Jumalan säätämät lait ovat voimassa aina tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti. Mikä tulee monelle yllätyksenä.

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

• Anonyymi

Ei Raamattu ole mikään Koraani. Tai VT on.
      UT kertoo pelastuksesta Kristuksessa. Lsin kirous poistuu siinä.

• Anonyymi

Lait on voimassa rangaistuksineen aina tuhatvuotsen valtakunnan loppuun asti, sanoo Jeesus.

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Helluntailaiset ovat kapinassa Jumalaa vastaan. Eihän ne edes kasta lapsiaan kristityiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lait on voimassa rangaistuksineen aina tuhatvuotsen valtakunnan loppuun asti, sanoo Jeesus.

Helluntailaiset ovat kapinassa Jumalaa vastaan. Eihän ne edes kasta lapsiaan kristityiksi.

Kaikki jenkkilahkot on antikristilisiä eksyttäjiä. Ne noudattaa Mormonin kirjan lakeja.

Mormonin Kirja, Moroni, luku-8

Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi.

• Anonyymi

Ei kai pieni luterilainen lahkokin eksytä. Olisi luullut eettä vain lakihenkiset.

• Anonyymi

Aloituksen on tehnyt mitä ilmeisimmin nimimerkki "Henki", joka on tunnustuksellinen saatananpalvoja.

Asiasta on esitetty pitävät todisteet täällä: https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122835492

Nimimerkki "Henki" on tullut tänne vain provosoimaan uskovia ja myös kiihottamaan juutalaisia (toraisteja) vastaan. Hänellä on hillitön tarve vääristellä toisten sanomisia ja valehdella.

Hänen kommentteja ei kannata lukea eikä hänen kanssa ei kannata keskustella ollenkaan.

• Anonyymi

Kyllä tosiaan olisi luullut että vain lakihenkiset ovat hylänneet Jumalan vanhurskauden.

• Anonyymi

Laittomuuden henkiset ovat hylänneet Jumalan antamat lait.

1234567---

• Anonyymi

Hurmoslahkoissa on väärä henki, antiksistuksen henki.

Raamatun jakeiden kopionti tänne ei takaa, että henki on oikea.

Saatanakin puhui Jeesukselle "kirjoitusten mukaan"

• Anonyymi

Room. 1:25

He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Room. 1:25

He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen.

Säilyminen ei ole sama kuin voimassa olo. Muuten, mihin ovat valhejuutalaiset hävittäneet laissa kymmmeniä kertoa toistetun käskyn: "Puhu israelilaisille ja sano heille". Entä tämä: minun Herra silloin käski opettaa teille käskyt ja säädökset, että te seuraisitte niitä siinä maassa, jota te menette ottamaan omaksenne.

• Anonyymi

Evankeliumi voittaa, mutta ei laittomuus!

PKTNH

• Anonyymi

Kyllä herjaamisen laittomuus on pinnalla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2590
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2552
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1567
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1490
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1430
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1352
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1157
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe