Keskustan tie

Keskustan uranuurtajan ajoista Suomi on muuttunut, paljon. Nyt keskustan äänestäjät ovat osin hajaannuksen tilassa. Yhteisen yhteiskunnallisen merkityksen ytimen löytyminen on nyt hakusessa, mutta löydettävissä. Onko keskustalla toivoa ? Sanoisin että on. Politiikkansa on toki muututtava vastaamaan enemmistönsä tahtoa, muuten ei.

8

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Keskusta ei kyvennyt uudistumaan ja keskustaa kuvaa hyvin Paavo Väyrysen Oulussa pitämä puhe, jossa hän kertoi keskustalle suurin riski on tekniikan kehittymisen. Tosin Neuvostoliitonkin piti olla ikuinen Väyrysen mukaan.

• Uskokaa tai älkää mutta 1990-luvulla kävin Yliopistolla muutamaankin kertaan Keskustan puomuetilaisuuksissa. Ilmassa oli silloin hyvää pöhinää Keskustan muuttumisesta myös kaupunkilaisten liberaali siä yleispuolueeksi.
      Maroa Kaisa Aula ja Olli Rehn joka olusi oikein kelpo tasavallan presidentti ajoivat ainakin tätä linjaa muistaakseni.
      Aho suoriutui pääministerin tehtävästään oikein hyvin. Kiitos paljolti sille että Koivisto tuki varauksetta nuorta pääministeriä. Meillä on ollut keskustalainen presidentti joka kampitti omia hallituksiasn.
      Ei ollut Ahon vika että ammattiyhdistysliike torppasi Sorsan hyvin kohtuullisen yhteiskuntasopimuksen minkä taustalla myös Sundqvist ja Väyrynen hääräsivät omine hallituskaavailuineen.

• Helsingin Yliopisto kirjoitetaan aina isolla. Ja minä olen saanut korkeatasoista johtamiskoulutusta Helsingin Yliopistossa.
        Tässä ketjussa puhutaan asiaa. Jos et siihen kykene pysy poissa.

• Anonyymi

Tuuliviirinä olrt tunnettu, tälläkin palstalla,

• Anonyymi

Lättyuskovaisen ei ehkä kannata osallistua tähän keskusteluun.

• Anonyymi

Väyryseltä puuttuu kannatus ja äänestäjät, Väyrysen narsismi teki tehtävänsä.

• Anonyymi

Kaikki puolueet taitavat olla nykyään hajanaisia. Niiden kokouksiin osallistuu enää murto-osa muutaman vuosikymmenen takaisesta väestä. Ilmiö toki koskee muitakin yhdistyksiä kuin puolueita. Osallistumisen tarve on pienentynyt. Osittain siihen on vaikuttanut nettien keskustelupalstat, joissa voi purkaa mieltään ja antaa neuvoja.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3103
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      60
      2814
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2385
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2208
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2033
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1567
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1410
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1398
    Aihe