Jouluoluet kinkun ja muun seuraksi

Anonyymi-ap

Mitäs palstalaiset aikovat nauttia joulunpyhinä kinkku tai saunaoluina? Onko mitään ehdotuksia?

Itse ajattelin ostaa ainakin tsekkiläistä pilsner urquellia ihan vaan sen takia että he ilmoittivat vetäytyvänsä Pariisin olympialaisten sponsoroinnista vastalauseena sille että KOK hyväksyi venäläiset veriurheilijat kilpailemaan kisoihin.

12

360

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meillä ei ole kinkkua tänä jouluna vaan kalapainotteinen aatto ja hanhea joulupäivänä. Tripelillä mennään kaikki ruuat. Se on sopivan maltainen, mausteinen, kuivahko ja sopivasti humaloitu niin sopii kalasta kinkkuun ja kaikkeen siltä väliltä.

• Anonyymi

En juo olutta jouluna enkä muulloinkaan. Lasillinen punaviiniä ok.

• Anonyymi

Vetätyvät siis Tsekin olympiakomitean kanssa tekemästään yhteistyöstä, koska ko. instanssi hyväksyi venäläiset ja valkoveläiset Pariisiin. Jatkavat kuitenkin yhteistyötä tsekkiläisten urheilijoiden kanssa.

Itse kysymykseen: Pilsner Urguell sopii saunaolueksi tai nautittavaksi terassilla kuumana kesäpäivänä. Joulupöytään ruokajuomaksi sopii paremmin tsekkiläisistä isoista esim. Kozelin tai Budvarin tummat. Itse olen sen verran isänmaallinen, että Koffin 6% jouluolutta löytyy. Vaimolla on miedompaa tanskalaista jouluolutta, mutta se suotakoon, koska hänellä on sukujuuret siellä.

• Anonyymi

korjaus: valkoveteläistä

• Anonyymi

Jännä tämä foorumi.

Laitoin muutama tunti sitten listan oluista, mutta viestiä ei enää näy, eikä ole yhtään viestiä poistettukaan poistolaskurin mukaan. Meni se kuitenkin läpi.

Onko jotain parempaa kenelläkään ehdottaa?

• Anonyymi

Guinness ja Murphys stout toimii aina.

Tv TimmyH

• Anonyymi

Kiitos hyvistä vinkeistä. Lopulta päädyin tosiaan tuohon tsekki pilsneriin ja Kaski mustasavuun

Seuraava kysymys. Onko palstalaisilla suosituksia/kokemuksia juustopöydän olueksi?

• Anonyymi

Joulu lähestyy joten nostetaan tää aihe taas ylemmäs. Onko hyviä suosituksia vai mennäänkö samoilla juomilla kuin viimekin vuonna?

• Anonyymi

Kilisee, kilisee kassissa... tai no alutölkkien aikakaudella pitäisi kai laulaa että, kolisee, kolisee kassissa.

• Anonyymi

Heh..

• Anonyymi

Kotikalja paras, kaupasta jos ei viitsi itse tehdä. Voisi tehdäkin itse, mutta se hiiva arveluttaa kun ei ole hyväksi elimistölle.

• Anonyymi

Kotikalja on erittäin hyvä, mutta siinäkin pitää pohtia että tekeekö sen helpomman kaavan mukaan valmiista mallasuutteesta vai Bonnen nestemäisestä uutteesta vai pitemmän kaavan mukaan maltaista?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kyllä tiedän että ajattelet

Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä
      Ikävä
      20
      8109
    2. Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä

Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      334
      1544
    3. YlE aloitti sateenkaari messuilla kirkkovuoden

Siinä kirkon luopumus paljaimmillaan.
      Luterilaisuus
      375
      1293
    4. Hyvää yötä S******

Ja parempaa uutta vuotta 😉
      Ikävä
      6
      1245
    5. Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa

Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset
      Maailman menoa
      248
      1134
    6. Jos totta puhutaan niin

Ikävöin sua ihan valtavasti
      Ikävä
      63
      1132
    7. Ensi vuonna

Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin
      Ikävä
      24
      1016
    8. Yksi elämän pahimmista virheistä

Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo
      Ikävä
      33
      1010
    9. Odotatko sä

Ensi vuotta ja sitä että näet kaivattua?
      Ikävä
      36
      958
    10. Parempaa uutta

vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.
      Ikävä
      48
      948
    Aihe