Jouluoluet kinkun ja muun seuraksi

Anonyymi-ap

Mitäs palstalaiset aikovat nauttia joulunpyhinä kinkku tai saunaoluina? Onko mitään ehdotuksia?

Itse ajattelin ostaa ainakin tsekkiläistä pilsner urquellia ihan vaan sen takia että he ilmoittivat vetäytyvänsä Pariisin olympialaisten sponsoroinnista vastalauseena sille että KOK hyväksyi venäläiset veriurheilijat kilpailemaan kisoihin.

12

519

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meillä ei ole kinkkua tänä jouluna vaan kalapainotteinen aatto ja hanhea joulupäivänä. Tripelillä mennään kaikki ruuat. Se on sopivan maltainen, mausteinen, kuivahko ja sopivasti humaloitu niin sopii kalasta kinkkuun ja kaikkeen siltä väliltä.

• Anonyymi

En juo olutta jouluna enkä muulloinkaan. Lasillinen punaviiniä ok.

• Anonyymi

Vetätyvät siis Tsekin olympiakomitean kanssa tekemästään yhteistyöstä, koska ko. instanssi hyväksyi venäläiset ja valkoveläiset Pariisiin. Jatkavat kuitenkin yhteistyötä tsekkiläisten urheilijoiden kanssa.

Itse kysymykseen: Pilsner Urguell sopii saunaolueksi tai nautittavaksi terassilla kuumana kesäpäivänä. Joulupöytään ruokajuomaksi sopii paremmin tsekkiläisistä isoista esim. Kozelin tai Budvarin tummat. Itse olen sen verran isänmaallinen, että Koffin 6% jouluolutta löytyy. Vaimolla on miedompaa tanskalaista jouluolutta, mutta se suotakoon, koska hänellä on sukujuuret siellä.

• Anonyymi

korjaus: valkoveteläistä

• Anonyymi

Jännä tämä foorumi.

Laitoin muutama tunti sitten listan oluista, mutta viestiä ei enää näy, eikä ole yhtään viestiä poistettukaan poistolaskurin mukaan. Meni se kuitenkin läpi.

Onko jotain parempaa kenelläkään ehdottaa?

• Anonyymi

Guinness ja Murphys stout toimii aina.

Tv TimmyH

• Anonyymi

Kiitos hyvistä vinkeistä. Lopulta päädyin tosiaan tuohon tsekki pilsneriin ja Kaski mustasavuun

Seuraava kysymys. Onko palstalaisilla suosituksia/kokemuksia juustopöydän olueksi?

• Anonyymi

Joulu lähestyy joten nostetaan tää aihe taas ylemmäs. Onko hyviä suosituksia vai mennäänkö samoilla juomilla kuin viimekin vuonna?

• Anonyymi

Kilisee, kilisee kassissa... tai no alutölkkien aikakaudella pitäisi kai laulaa että, kolisee, kolisee kassissa.

• Anonyymi

Heh..

• Anonyymi

Kotikalja paras, kaupasta jos ei viitsi itse tehdä. Voisi tehdäkin itse, mutta se hiiva arveluttaa kun ei ole hyväksi elimistölle.

• Anonyymi

Kotikalja on erittäin hyvä, mutta siinäkin pitää pohtia että tekeekö sen helpomman kaavan mukaan valmiista mallasuutteesta vai Bonnen nestemäisestä uutteesta vai pitemmän kaavan mukaan maltaista?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      110
      2331
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      27
      1085
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      932
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      105
      930
    5. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      597
      887
    6. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      855
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      85
      770
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      680
    9. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      69
      664
    10. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      31
      656
    Aihe