Vapaa kuvaus

You don’t need no teeth to eat my beef.

Aloituksia

13

Kommenttia

287

  1. Maksapihvit

    Kuinka moni tekee maksapihvejä? Minun on saatava niitä aina silloin tällöin. Tänään tein erityisen onnistuneet pihvit, j
    Liharuoka
    8
    202
  2. Kampasimpukkavertailua

    Tein pannulla ruskistettuja kampasimpukoita testausmielessä pari viikkoa sitten. Halusin varmistaa, että uusi valurautap
    Kala ja äyriäiset
    3
    356
  3. Mitä veitsiä käytätte?

    Palstalla japanilaisten veitsien käyttö herättää silmitöntä vihaa. Mitä veitsiä käytätte? Miksi ette käytä japanilaisia
    Ruoka ja juoma
    8
    167
  4. Miten pilkotte sipulit ilman kyyneliä?

    Itsellä paras vinkki on terävät veitset. Kun otin käyttöön japanilaiset keittiöveitset ja aloin teroittamaan ne itse nii
    Yleistä ruoasta
    5
    196
  5. Miten leikkaatte graavilohen?

    Kämmen alaspäin ja tukikäsi pitää lohen fileestä kiinni vai kämmen ylöspäin ja tukikäsi pitää leikattavasta siivusta kii
    Kala ja äyriäiset
    20
    436
  6. Japanilaiset veitset?

    Kuinka moni käyttää japanilaisia veitsiä? Itsellä on perussetti eli yanagiba, usuba ja deba. Koska olen vasuri, veitset
    Ruoka ja juoma
    9
    317
  7. Tuleeko ankanrasvasta hyvä valkokastike?

    Teen lasagnea, johon tein o eilen valmiiksi ragu Bolognesen ja kohta rakentelen lasagnet vuokiin ja laitan savustimeen 1
    Ruoka ja juoma
    6
    214
  8. Kotitekoinen suolaturska

    Suolaturska on erittäin maukasta kalaa ja parempaa kuin tuore turska. Portugalilaisilla sanotaan olevan 1001 suolaturska
    Kala ja äyriäiset
    3
    1162
  9. Hapansäilöntä

    Hapattaminen on ikivanha tapa säilöä elintarvikkeita. Happamuus hidastaa ja jopa estää bakteerien toiminnan joten elinta
    Säilöntä
    2
    186
  10. Mistä nitriittisuolaa halvimmalla?

    Tarkoitus olisi tehdä pastramia ja muutamia muita suolalihaherkkuja, jotka edellyttävät märkäsuolausta ja nitriittiä. Is
    Liharuoka
    1
    649
  11. Ideoita makeista pizzoista

    Moni huippukokki tekee myös makeita jälkiruokapizzoja. Kokeilin tänään omenapizzaa kun ensimmäiset omenat ovat jo kypsiä
    Pizza
    4
    130
  12. Tuoreita metsäsieniä pizzaan

    Tänään löysin kauden ensimmäiset kantarellit, herkkutatit ja lampaankäävät ja koska olin etukäteen varma saaliista niin
    Pizza
    11
    358
  13. Onko hirven maito terveellistä?

    Kuulin eräältä rouvalta, että hirven maitoa on lypsetty ja juotu satoja tuhansia vuosia.
    Yleistä juomista
    35
    684