Miten ihminen saa syntinsä anteeksi?

Anonyymi-ap

Annetaan apostoli Johanneksen vastata tähän erittäin tärkeään kysymykseen.

”Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.”
1 Joh 1:9

175

729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aamen! Paljon, paljon, äärettömän paljon arvokkaampi kuin tuhannen taalan kysymys!

      • Anonyymi

        Minun ei tarvitse kysellä keneltäkään, miten minä saisin syntini anteeksi, koska minä en tee koskaan syntiä.

        Minä menen synnittömänä ohituskaistaa pitkin suoraan Taivaaseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun ei tarvitse kysellä keneltäkään, miten minä saisin syntini anteeksi, koska minä en tee koskaan syntiä.

        Minä menen synnittömänä ohituskaistaa pitkin suoraan Taivaaseen.

        Sinä teet syntiä. Nytkin teit, kun valehtelit karkeasti.
        Mitään ohituskaistaa taivaaseen ei ole.
        Ilman Jeesusta et taivaaseen pääse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minun ei tarvitse kysellä keneltäkään, miten minä saisin syntini anteeksi, koska minä en tee koskaan syntiä.

        Minä menen synnittömänä ohituskaistaa pitkin suoraan Taivaaseen.

        Kakasi mielin kulkijat ovat kuin tuulen heilutelmat, aaltojen ajamat vailla pää määrää.


      • Anonyymi
        kotipaju2 kirjoitti:

        Kakasi mielin kulkijat ovat kuin tuulen heilutelmat, aaltojen ajamat vailla pää määrää.

        Ohitus on kyllä olemassa, mutta siitä ei ole tiedotettu syntisille mitään, koska he eivät kuitenkaan voisi käyttää sitä.

        Kaistan alussa on kyltti, jossa lukee että vain synnittömille, joka selviää syntisillekin sitten kun he lähtevät taapertamaan synnintuskissaan Taivaan tietä Pyhän Pietarin luo kokeilemaan onneaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ohitus on kyllä olemassa, mutta siitä ei ole tiedotettu syntisille mitään, koska he eivät kuitenkaan voisi käyttää sitä.

        Kaistan alussa on kyltti, jossa lukee että vain synnittömille, joka selviää syntisillekin sitten kun he lähtevät taapertamaan synnintuskissaan Taivaan tietä Pyhän Pietarin luo kokeilemaan onneaan.

        Ovat portin ulkopuolella, eivät sisälle koskaan pääse, taivaaseen ei pääse kukaan synitä rakstava, menvät kadotukseen. Elämään ei ole ohitus kaistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä teet syntiä. Nytkin teit, kun valehtelit karkeasti.
        Mitään ohituskaistaa taivaaseen ei ole.
        Ilman Jeesusta et taivaaseen pääse.

        Kyllä pääsee.
        Nautin juuri Joulu-olutta. On tummaa ja taivaallista!
        Voin ajatella Jeesusta ja Israelia. En vaan keksi mitään mihin tarttua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pääsee.
        Nautin juuri Joulu-olutta. On tummaa ja taivaallista!
        Voin ajatella Jeesusta ja Israelia. En vaan keksi mitään mihin tarttua.

        Toistan: on vain yksi tie taivaaseen, Jeesus Kristus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä teet syntiä. Nytkin teit, kun valehtelit karkeasti.
        Mitään ohituskaistaa taivaaseen ei ole.
        Ilman Jeesusta et taivaaseen pääse.

        Jeesus ei seiso Taivaan portilla ovimikkona.

        Siellä seisoo Pyhä Pietari, joka on portsareittenkin portsari ja minä olen hänen kanssaan hyvissä väleissä niin kuin olen ollut aina hänen maallisten virkaveljiensä kanssa ja aina on veräjä avattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei seiso Taivaan portilla ovimikkona.

        Siellä seisoo Pyhä Pietari, joka on portsareittenkin portsari ja minä olen hänen kanssaan hyvissä väleissä niin kuin olen ollut aina hänen maallisten virkaveljiensä kanssa ja aina on veräjä avattu.

        No olipa lööperiä…


      • Anonyymi
        UUSI

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        😍 ­­­N­­y­m­­f­o­­­m­­a­­­a­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Vaikka kuvittelisi että on helppo tunnustaa syntinsä ja saada ne anteeksi, niin käytännössä se on todella vaikeaa. Tai aika helppo on tunnustaa ne synnit, jotka omasta mielestään ovat syntejä, mutta jättää omat vaikuttimet pimentoon, että en ole kyllä kovin paljon mitään rikkonut, mutta voin kyllä vähän malliksi jotain tunnustaa.

      Ihmisen pitäisi voida tunnustaa että kaikki hänen tekonsa ovat, myös hurskaat teot ovat likainen vaate Jumalan edessä. Hänen uskonnollisuutensa, lain noudattamisensa ja muiden arvosteleminen voi Jumalan silmissä olla syntielämää, jota pitäisi pyytää anteeksi. Hän joutuisi tunnustamaan että on monessa asiassa väärässä ja väärämielinen. Ja eihän sellainen oikein ihmiselle käy.

      Ei tule puhdistusta kaikesta vääryydestä jollei niitä kaikkia vääryyksiä ole tunnustanut tai edes pitänyt vääryytenä.

      • Anonyymi

        Älä tee asiaa liian vaikeaksi. Lasten kaltaisten on taivasten valtakunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä tee asiaa liian vaikeaksi. Lasten kaltaisten on taivasten valtakunta.

        Jos vetten läpi kuljet, olen minä sinun kanssasi, jos virtojen läpi, eivät ne sinua upota; jos tulen läpi käyt, et sinä kärvenny, eikä liekki sinua polta.
        Jesaja 43:2


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vetten läpi kuljet, olen minä sinun kanssasi, jos virtojen läpi, eivät ne sinua upota; jos tulen läpi käyt, et sinä kärvenny, eikä liekki sinua polta.
        Jesaja 43:2

        Entäs sitten?


    • Anonyymi

      Ps.51:7 "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun.

      Ps. 58:4

      Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.

      • Anonyymi

        Jokainen tarvitsee Jeesuksen anteeksiantoa.


    • Anonyymi

      Ei lakihenkisen tarvitse pyytää syntejään anteeksi. Miksi tarvitsee kun hän täyttää lain jokaisen piirron. Mitä anteeksipyytämistä siinä on. Tai jos pyytäisi, niin sehän olisi sen tunnustamista että on laittomuuden tekijä.

      Sanoiko Jeesus mitään syntien anteeksisaamisesta kun kohotti maljan? Sehän oli sitä että pysyy Hänessä ja Hän pysyy niissä, jotka ovat ehtoollisella.

      • Anonyymi

        Jokainen tarvitsee anteeksiantoa, ne, jotka tiedostavat anteeksiannon tarpeen, mutta myös ne, jotka eivät tiedosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen tarvitsee anteeksiantoa, ne, jotka tiedostavat anteeksiannon tarpeen, mutta myös ne, jotka eivät tiedosta.

        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.”


    • Anonyymi

      Ehtoollisen väkevä viini on Jeesuksen veri, syntien anteeksisaamiseksi.

      Matt. 26:28

      Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

      • Anonyymi

        Lahkolaiset pilkkaa Jeesuksen verta käyttämälä ehtoollisella tiivistemehuja kute mehukattia. Ja kieltävät syntien anteeksisaamisen. Heille synnit jää.


      • Anonyymi

        Jeesuksen veri on kerran vuodatettu, on poistunut lain kirous ja synnin orjuus sitä kautta ja ehtoollinen on muisto siitä, eikä sen uudelleen tekeminen. Ei Jeesusta tarvitse enää uudestaan ristiinnaulita. Raamatussahan sanotaan että sellainen on julkihäpäisyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkolaiset pilkkaa Jeesuksen verta käyttämälä ehtoollisella tiivistemehuja kute mehukattia. Ja kieltävät syntien anteeksisaamisen. Heille synnit jää.

        Höpö höpö. Taas valehtelet, että”korvat heiluu”.
        Miksi muuten valehtelet? Se on kadottava synti, kun et tee siitä parannusta.

        ”Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.”
        1 Joh 1:9


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkolaiset pilkkaa Jeesuksen verta käyttämälä ehtoollisella tiivistemehuja kute mehukattia. Ja kieltävät syntien anteeksisaamisen. Heille synnit jää.

        Tiesitkö sitä, että valehtelijat ja pilkkaajat, kuten sinä eivät peri taivasten valtakuntaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkolaiset pilkkaa Jeesuksen verta käyttämälä ehtoollisella tiivistemehuja kute mehukattia. Ja kieltävät syntien anteeksisaamisen. Heille synnit jää.

        Valhetta puhut. Miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkolaiset pilkkaa Jeesuksen verta käyttämälä ehtoollisella tiivistemehuja kute mehukattia. Ja kieltävät syntien anteeksisaamisen. Heille synnit jää.

        Hautaan astiko olet ajatellut uskovia pilkata?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkolaiset pilkkaa Jeesuksen verta käyttämälä ehtoollisella tiivistemehuja kute mehukattia. Ja kieltävät syntien anteeksisaamisen. Heille synnit jää.

        Tiesitkö, etteivät valehtelijat peri Taivasten valtakuntaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkolaiset pilkkaa Jeesuksen verta käyttämälä ehtoollisella tiivistemehuja kute mehukattia. Ja kieltävät syntien anteeksisaamisen. Heille synnit jää.

        Höpö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkolaiset pilkkaa Jeesuksen verta käyttämälä ehtoollisella tiivistemehuja kute mehukattia. Ja kieltävät syntien anteeksisaamisen. Heille synnit jää.

        Höpö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Taas valehtelet, että”korvat heiluu”.
        Miksi muuten valehtelet? Se on kadottava synti, kun et tee siitä parannusta.

        ”Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.”
        1 Joh 1:9

        Aamen! Jeesus antaa synnit anteeksi!


    • Anonyymi

      2. Sam. 12:13

      Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

      2. Sam. 12:15

      Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

      18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli

      • Anonyymi

        Seuraavana päivänä 8 pv, ikäinen lapsi olisi liitetty ympärileikkauksessa Jumalan lasten joukkoon ikuisen liiton jäseneksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraavana päivänä 8 pv, ikäinen lapsi olisi liitetty ympärileikkauksessa Jumalan lasten joukkoon ikuisen liiton jäseneksi.

        Hätäkaste on silkkaa valetta.


    • Anonyymi

      Paastotetassa ei niin kasva koiruuskaan.

      • Anonyymi

        Jeesukseen kannattaa luottaa.


    • Tunnustamala syntinsä ja hylkäämällä sen saa syntinsä anteeksi, Jeesusen veren kautta kosa on sovittanun meidät.

      • Anonyymi

        Niin on!
        ” Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.”
        1 Joh 1:9


    • Anonyymi

      Tunnustamaan syntinsä kyllä pystyy, mutta ei hylkäämään. Ei ihminen siihen mitenkään pysty, että jos tunnustaa että herjasin tuossa vähän vahingossa lähimmäisiä nimitellen ja nimeten heidät, jopa rikosoikeudellisen rikoksen syytteen verran, niin vaikka hän tunnustaa ne, pyytää anteeksi ja saa, niin ei hän niitä pysty hylkäämään. Kohta sama laittomuuden meno jatkuu.

      Syntien tunnustaminen ja anteeksisaaminen on vain yksi askel Jumalan luo. Siinä hetken puhdistautuneena, voi anoa ja rukoilla nöyränä, tosiaan nöyränä, ei pöyhkeänä muita viisaampana ja ansioikkaampa uskovana, Jumalalta Pyhää Henkeä. Jos Jumala sen armossaan suo, niin sitten alkaa elämä, jossa pystyy hylkäämään muiden herjaamisen sekä lähimmäisten herjaamisen. Siihen asti kunnes tekee galatalaiset ja keksii että täytyykin jonkin lain mukaan lähimmäisiä herjata.

      • Anonyymi

        Pystyy hylkäämään Jumalan armon avulla, mutta silti ihminen ei täällä maan päällä synnittömäksi tule. Jeesus oli ainoa synnitön ja siksi häneen kannattaa turvautua.


    • Anonyymi

      Syntinen ihminen ei voi edes lähestyä Jumalaa.
      Puheet Jumalan kohtaamisesta
      on pahasti liioittelua.

      1. Tim. 6:16

      Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

      • Anonyymi

        Jumala on Henki ja kaikkialla läsnäoleva.

        Valehteliko Jaakobkin sinun mielestäsi?

        ” Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset.”
        Jaakob 4:8

        Siis:Jumalaa voi lähestyä, rukouksia. Hän kuulee. Mutta ensin sinun pitää tehdä parannus.


    • Anonyymi

      Ykikään Jumalasta vedestä ja Hengestä syntynyt ei tee syntiä, hänessä pysyy se voitelu, jonka hän on kasteessa saanut.

      Paavali puolusteli omia syntejään sillä, kun muutkin tekevät syntiä,, niin se antaa hänellekin oikeuden tehdä syntiä.


      Johanne on täysin eri mieltä Paavalin kanssa.

      1. Joh. 3:9

      Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.

      Mark. 2:17

      Jeesus kuuli sen ja sanoi: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan hurskaita, vaan syntisiä." [Hes. 34:16; Luuk. 19:10; 1. Tim. 1:15]

      Luuk. 5:31

      Jeesus vastasi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. "

      • Anonyymi

        Room. 11:4

        Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."


      • Anonyymi

        Sinä olet syntinen.


    • Anonyymi

      Laki on hyvä. Ei lakia ole kumottu, kuten hurmahenget väittää.

      1.Tim.1
      8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti. [Room. 7:12]
      9 Eihän lakia ole säädetty kunnon ihmisten takia, vaan lain ja järjestyksen rikkojien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien ja pyhänhäpäisijöiden, isän- ja äidinmurhaajien, tappajien, [2. Moos. 21:12,15,16; 3. Moos. 18:22, 19:11,12]
      10 siveettömien, miesten kanssa makaavien miesten, ihmisten sieppaajien, valehtelijoiden, valapattojen ja ylipäänsä kaikkien sellaisten takia, jotka toimivat vastoin tervettä oppia. [1. Tim. 6:3; 2. Tim. 4:3; Tit. 1:9, 2:1]

      Jer. 29:26

      'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.

      • Anonyymi

        ”Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.”
        1 Joh 1:9


    • Anonyymi

      Hurmahenget puhuvat vapaudesta, lakien kumoamisen avulla, millä he tarkoittavat Kaaosta.

      Khaos -on kaiken epäjärjestyksen epäjuma.

      Jumala on järjestyksen Jumala.

      Luuk. 16:17

      Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

      • Anonyymi

        2. Piet. 2:19

        He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2. Piet. 2:19

        He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

        Kaikkien epäjumalien äiti

        Saatana on aina kiihkeästi halunnut tulla Jumalan kaltaiseksi (Matt. 4:9-10). Hänet syöstiin alas taivaasta siksi, että hän luopui Herrastaan ja Luojastaan (Juud. 6, Joh. 8:44). Juuri nämä ominaisuudet, luopumuksen ja itsensä jumaloinnin, hän istutti ihmiseen. Ja nimenomaan nämä taipumukset ovat kaiken epäjumalanpalveluksen perusta. Epäjumala, jonka me oikeastaan haluamme asettaa Luojan tilalle.

        Ihminen korottaa itsensä Jumalan asemaan julistamalla toisille vaikka kadotustuomio tai lupaamalla heille synnit anteeksi ja lupaamalla heille täydellisen terveyden vakavistakin sairauksista, vaikka se ei olle totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkien epäjumalien äiti

        Saatana on aina kiihkeästi halunnut tulla Jumalan kaltaiseksi (Matt. 4:9-10). Hänet syöstiin alas taivaasta siksi, että hän luopui Herrastaan ja Luojastaan (Juud. 6, Joh. 8:44). Juuri nämä ominaisuudet, luopumuksen ja itsensä jumaloinnin, hän istutti ihmiseen. Ja nimenomaan nämä taipumukset ovat kaiken epäjumalanpalveluksen perusta. Epäjumala, jonka me oikeastaan haluamme asettaa Luojan tilalle.

        Ihminen korottaa itsensä Jumalan asemaan julistamalla toisille vaikka kadotustuomio tai lupaamalla heille synnit anteeksi ja lupaamalla heille täydellisen terveyden vakavistakin sairauksista, vaikka se ei olle totta.

        Jeesus ON Herra!


    • Anonyymi

      Onneksi kukaan näin Joulun alla ei sano että demopesät vauhdissa. Sanotaan vain että demonisedät vauhdissa.

      • Anonyymi

        Kerran saatu demoni on sitkeätä laatua. Ne ei helposti ihmisestä poistu, vaikka kuinka sitä rukoilisi, kuten Paavali.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.


      • Anonyymi

        Hurmoshenki voi kaataa ihmisen selälleen maahan, jos ei pidä jostain kiinni.

        Mark. 9:22 "Henki on monet kerrat kaatanut hänet, jopa tuleen ja veteen, jotta saisi hänet tapetuksi.


      • Anonyymi

        Niinpä! Eräskin kiroaa vasemmalle ja oikealle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hurmoshenki voi kaataa ihmisen selälleen maahan, jos ei pidä jostain kiinni.

        Mark. 9:22 "Henki on monet kerrat kaatanut hänet, jopa tuleen ja veteen, jotta saisi hänet tapetuksi.

        Vai sellaisia kokemuksia sinulla on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hurmoshenki voi kaataa ihmisen selälleen maahan, jos ei pidä jostain kiinni.

        Mark. 9:22 "Henki on monet kerrat kaatanut hänet, jopa tuleen ja veteen, jotta saisi hänet tapetuksi.

        Aivan. Talvella on liukasta varsinkin kun katu on juuri aurattu sileäksi.


    • Anonyymi

      Hurmoshenki saa ihmisen kielenkannat liikkeelle.

      1. Kor. 14:19

      Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

      1. Kor. 14:9
      KR/33/38
      Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

      -92
      Sama koskee teitäkin: ellette puhu selvää kieltä, kuinka teidän puhettanne voidaan ymmärtää? Sananne haihtuvat taivaan tuuliin.

    • Anonyymi

      Demonisedät unohti että syntejä piti saada anteeksi eikä rääpiä toisten syntejä. Ei niitä niin omia saa anteeksi. Voivat näyttää pienemmiltä ja vähemmiltä, mutta ei se Raamatun mukaan niin mene.

      • Anonyymi

        Jenkkilahkoila on kaikilla omat opit, raamatut ja ¨pyhät kirjat ja novumit, joita ne lukee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jenkkilahkoila on kaikilla omat opit, raamatut ja ¨pyhät kirjat ja novumit, joita ne lukee.

        Jehovantodistajilla on Vartiotornilehdet, Helluntailaisilla Ramattu kansalle painokset, Mormoneilla Mormonin kirjat ja Opi ja Liittojen kirjat.
        Adventisteilla on omat Ellenin kirjat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jenkkilahkoila on kaikilla omat opit, raamatut ja ¨pyhät kirjat ja novumit, joita ne lukee.

        Lue Raamattua -38 käännöstä, rukoile armoa Jumalalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehovantodistajilla on Vartiotornilehdet, Helluntailaisilla Ramattu kansalle painokset, Mormoneilla Mormonin kirjat ja Opi ja Liittojen kirjat.
        Adventisteilla on omat Ellenin kirjat.

        Niin ja luterilaisilla on katekismukset. Vapailla suunnilla on hyvin monella -38 käännös, eikä liberaali -92.


      • Anonyymi

        Jokainen, jokainen tekee kerran vielä tiliä Jumalalle omasta elämästään ja uskostaan. 😁


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jenkkilahkoila on kaikilla omat opit, raamatut ja ¨pyhät kirjat ja novumit, joita ne lukee.

        Sanoi Teuvo-setä.


    • Anonyymi

      JUMALANTERVE SYNNISTÄ PÄÄSEE KATUMALLA KUTEN KOKOOMUS JA VELASTA PÄÄSEE MAKSAMALLA JA KOKOOMUS JÄTTÄÄ VELAT MAKSAMATTA AMEN.

      • Anonyymi

        Köyhät kyykkyyn hokee Purra ja Orpo.

        Tyhmä kansa äänesti persuja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhät kyykkyyn hokee Purra ja Orpo.

        Tyhmä kansa äänesti persuja

        NO, PAREMPIKO SE OLISI OLLUT ÄÄNESTÄÄ VASEMMISTOLAISIA......HAAAA....HAAA.....
        KILINÄÄ VAAN OLISI KUULUNUT ENTISTÄ EMEMPI, EI SITÄ ENÄÄ KUKAAN KESTÄNYT.
        KANSA HALUSI RAHAA, ETTEI PASKALLE TAIVU JA NYT SITÄ ALKAA TULEMAAN.
        ....heee......heeee...... kansa nauraa vasemmistolaisille....tähti - sannan saavutuksille....
        suuritöinen Sanna Marinin revohkan siistiminen ja jäljltä talouden, teollisuuden kuntoon saattamnen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NO, PAREMPIKO SE OLISI OLLUT ÄÄNESTÄÄ VASEMMISTOLAISIA......HAAAA....HAAA.....
        KILINÄÄ VAAN OLISI KUULUNUT ENTISTÄ EMEMPI, EI SITÄ ENÄÄ KUKAAN KESTÄNYT.
        KANSA HALUSI RAHAA, ETTEI PASKALLE TAIVU JA NYT SITÄ ALKAA TULEMAAN.
        ....heee......heeee...... kansa nauraa vasemmistolaisille....tähti - sannan saavutuksille....
        suuritöinen Sanna Marinin revohkan siistiminen ja jäljltä talouden, teollisuuden kuntoon saattamnen.

        Sannan syntejä ei ole kukaan pyytämässä anteeksi, eikä anteeksi antamassa.


    • Anonyymi

      Ap. t. 2:38

      Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

      Ap. t. 22:16

      Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

      • Anonyymi

        Ps.51:7 "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun."


      • Anonyymi

        Apt.2:39 "Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu"

        King James: For the promise is unto you, and to your children.

        1.Joh.2
        12 Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

        12 I write unto you, little children, because your sins are forgiven you for his name’s sake.


    • Anonyymi

      Jaak. 2:7

      Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

      • Anonyymi

        Älä siis herjaa enää!


    • Anonyymi

      Armosta.

    • Anonyymi

      Helluntailaisten anabaptistisessa uudestikasteessa ei saada syntejä anteeksi, vaan tehdään lisää syntiä.

      Ef.4:5 Yksi kaste.

      Toinen kaste lahkon jäseneksi on sanan vastainen lain rikkomus eli synti.

      • Anonyymi

        On vain yksi kaste Raamatun mukaan. Lue, miten apostolit menettelivät Apostolien teoissa. Siellä näet oikean kasteen. He kastoivat uskoontulleita, eivät jokaista vastaantulevaa.


      • Anonyymi

        Sinulle on annettu aikaa parannuksen tekoon, mutta et ole sitä käyttänyt.


    • Anonyymi

      Joskaan ei ollut kyse synnin tekemisestä, vaan niiden anteeksiannosta.

      Varmaan jokainen osaa syntiä tehdä, ei siihen tarvitse neuvoa, mutta kallisarvoista olisi neuvo miten synnit saa anteeksi tai niistä jopa vapautuu.

      • Anonyymi

        Perisynti ei katumalla poistu. Se on edelleen voimissaan.

        Room. 5:12

        Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 3:6,19; Ps. 51:7]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perisynti ei katumalla poistu. Se on edelleen voimissaan.

        Room. 5:12

        Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 3:6,19; Ps. 51:7]

        Nyt ei ole mitään KADOTUSTUOMIOTA, eli elämä ei lopu fyysiseen kuolemaan, jotka ovat Kristuksen päällensä pukeneet.

        Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastettuja, olette pukeneet Kristuksen yllenne.

        Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

        Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista.

        Tekojen mukainen tuomio tulee kaikille. Viimeiselä tuomiolla avataan tekojen kirjat ja lainkirjat ja jokainen tuomitaan tekojensa mukaisesti.


      • Anonyymi

        Tee kuten Raamattu opastaa:
        ”Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.”
        1 Joh 1:9


    • Anonyymi

      Miksi uskovaiset syyllistävät niin kovasti aina .
      Kun jokainen elää elämäänsä omilla ehdoillaan ja nuoudatta suomen lakia, niin ei siinä mitään syntiä ole.
      Ainaollaan huutamassa synnistä.
      Itse en ainakaan tee mitään syntiä , elän ainoastaan ainutta elämääni kuten se minulle sopii.
      Tuomitsevia uskovaisia jotka peloittelevat omia lapsiaankin näillä jutuilla .
      Eikö se pelotteleminen ole syntiä kun lapset saavat traumoja ja aikuisena niitä sitten yrittävät ymmärtää .
      Normaalisti ei tavallinen ihminen tee niin omaa lastaan kohtaan

      • Anonyymi

        Jeesus tuli vapauttamaan synnistä.


    • Anonyymi

      1. Moos. 6:5

      Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat.

      • Anonyymi

        1.Piet.3
        20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun ARKKIA rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui ARKISSA veden kantamana.
        21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon LIITON . Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.


    • Anonyymi

      Matt. 5:18

      Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

    • Anonyymi

      Vanha liitto on juuri sellainen syyllistävä, ihmisen alistava ja ankarasti rankaiseva. Ajatella jos kerää polttopuita tapetaan. Onko se rakkautta? Onko se rakastava Jumala?

      Mutta se johtui ihmisen pahuudesta. Siitä että ihminen oli tosiaan paha ja tarvitsi niin ankarat ja älyttömät lait.

      Mutta onneksi se vanha liitto on kuopattu ja Jeesus on vapauttanut meidät lain kirouksesta ja siitä että lain avulla voimme toisia syyttää. Tai jos syytämme, niin saamme itse armottoman tuomion. Sillä tuomiolla millä tuomitsemme, meidät itsemme tuomitaan. Jos Mooseksen lailla tuomitsemme, niin se laki tuomitsee meidät.

      Uudessa liitossa taasen pääasia on vapaus. Jeesus on vapauttanut lain orjuudesta ja antaa mahdollisuuden siihen, että Jumala Hengen kautta hoitaa ihmisen uskonelämän. Silloin siihen ei ole muilla puuttuminen jos Jumala asian hoitaa. Pitää vain itse tutkiskella UT:n sanasta että tosiaan vaeltaa oikeassa hengessä eikä tarvitse käänellä ja väänellä Raamatun sanaa omaksi edukseen ja muiden tuomioksi.

      • Anonyymi

        Hurmoslahkojen voimasta aikaansaatu vapaus on pirullista eksytystä.

        Raamattu varoittaa ns. vapaista suunnista.

        2. Piet. 2:19

        He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hurmoslahkojen voimasta aikaansaatu vapaus on pirullista eksytystä.

        Raamattu varoittaa ns. vapaista suunnista.

        2. Piet. 2:19

        He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

        Jeesus on maailman vapahtaja. Turvaudu Häneen. Hän voi sinuakin kurjaa auttaa.


    • Anonyymi

      Jumalan tekemät liitot ja lait ovat ikuisia liittoja ja lakeja, niitä on voimassa useita erilaisia,
      ne täydentävät toisiaan, mutta eivät kumoa toisiaan.

      Matt. 5:17

      "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."

      Matt. 5:19

      Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

      Matt. 5:18

      Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

      Luuk. 16:17

      Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

      Ne, jotka muuta puhuu, ovat kapinassa Jumalaa vastaan.

      • Anonyymi

        " He hylkäsivät minun säädökseni ja että heidän sielunsa vieroi minun käskyjäni."

        " Ja ne teistä, jotka jäävät jäljelle, riutuvat teidän vihollistenne maassa syntivelkansa tähden; ja myös isiensä syntivelan tähden he riutuvat niinkuin nekin.
        Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan."


    • Anonyymi

      Vanha liitto on lähes samanlainen kuin islam. Jos ihannoi vanhaa liittoa ja sen lakia, ihannoi islamia. Siinä erotuksena on vain Jumalan eri nimi ja hieman inhimillisemmät lain säännöt.

      Muutamalla jakeella voi mielestään pönkittää vanhaa liittoa, jossa oli lain kirous ja joka on tuonut kristinuskoon kaiken sen pahuuden mistä sitä syytetään. Usko on siihen syyllinen, mutta vain siksi että on noudatettu vanhaa liittoa ja sen käskyjä eikä uutta liittoa ja vapautta Jumalan Hengessä.

      Jos rehellisesti lukee UT:n läpi, ei poimi vain jakeita, niin saa aika selkeän kuvan siitä mitä on uusi liitto, mikä hengen liitto vapaudessa se on ja miten eksytys on erota siitä ja ryhtyä lain lihallisen mielen mukaan ojentautumaan kuten galatalaiset.

      Tosiaan lain mukaan eläen on Kristus turhaan kuollut. Silloin Joulu on tosiaan turha juhla, kuten myös pääsiäinen.

      • Anonyymi

        Jumala on Vanhan Testamentin lakien ja käskyjen takana. Jumala ei muutu.

        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

        Islam on 1500-luvulla perustettu eri uskonto.

        Paavali oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta, mistä hän toi ne Talibaanien opit ja naisten alistamiset Raamattuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on Vanhan Testamentin lakien ja käskyjen takana. Jumala ei muutu.

        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

        Islam on 1500-luvulla perustettu eri uskonto.

        Paavali oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta, mistä hän toi ne Talibaanien opit ja naisten alistamiset Raamattuun.

        Kyllä on taas laittamattomasti sanottu!
        "Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää."
        Luuk. 16:17
        Nykytietämys on tuonut valoa tähänkin hihkaisuun.
        Taivasta eli avaruutta piisaa eikä mitään lakia jää, jos tämä Telluksemme tuhoutuu.


    • Anonyymi

      Jeesuksen lähettämät uuden liiton profeetat ovat lainopettajia, ei mitään hurmostilassa sekoilevia ja kaatuilevia pellehermanneja.

      Matt. 23:34

      "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

    • Anonyymi

      Paavali oli ensimmäinen Jesuiitta.

      Tarkoitus pyhittää keinot.

      Room. 3:7

      Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

    • Anonyymi

      Vanhan liiton lakihenkisyys ja sen tuominen uuteen liittoon on kaiken pahan syytä mitä kristinuskossa on. Juuri siitä syystä Paavali, entinen fariseus oli niin kärkäs sen suhteen, jos sorruttiin lakihenkisyyteen. Hän jos kuka, entisenä vainoojana tiesi mihin se johtaa. Siksi hän sanoi galatalaisia älyttömiksi kun oliva vaihtanee hengen uskon lakiuskoon. He siis olivat olleet Pyhällä Hengellä täytettyjä oikean tien kulkijoita kunnes olivat sortuneet lihalliseen uskonnollisuutteen keksin sääntöjä ja lakeja miten uskovan tuli elää, eivätkä uskoneet enää Jumalan johdatukseen.

      Emme itseasiassa voi edes syyttää katolista kirkkoa tai luterilaista kirkkoa noitavainoista tai muista jutuista, vaan syy on siinä että niissä on sovellettu vanhan liiton lakihenkisyyttä ja siitä pahuu tulee ja siksi laki on kirottu. Se on vihollisuus Jumalan ja ihmisen välillä ja se ennen pitkää toteutuessaan johtaa pahuuteen kun ihmiset sen mukaan rankaisevat toisiaan joko fyysisesti tai henkisesti.

      Pitäisi nähdä että uskontojan pahuudessa on kyse lakihenkisyydestä ei siinä että itsessään jossain kirkossa olisi vikaa sinällään. Syynä on hyvin yleinen harhaopin muoto, lain mukaan ojentautuminen vaikka pitäisi Hengen mukaan ojentautua.

      • Anonyymi

        lopeta tuo typerä meuhkaamisen eri palstoilla, tyhmyytesi on tullut jo kaikkien tietoon


    • Anonyymi

      ”Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
      Ap t 10:43

    • Anonyymi

      Juuri se onkin vaikeaa että uskoa todella Jeesuksen ristinkuolemaan ja siihen että Hän kantoi meidän synnit ja poisti lain kirouksen. Juuri sitä kautta me voimme puhdistautua synnistä ja aloittaa uuden elämän Hengessä kun alkoi uusi liitto. Vanhan liiton mukaan se ei olisi onnistunut ja jos emme usko uuden liiton alkaneen, niin silloin Jeesus olisi vain kuin eläinuhri, joka pitäisi koko ajan uhrata meidän uusien ja uusien syntien vuoksi. Paavali puhuu tässä yhteydessä julkihäpäisystä.

      • Anonyymi

        Usko ei olekaan oman ponnistuksen tulos, vaan Jeesus sen vaikuttaa. Usko tulee Jumalan sanan kuulemisesta ja lukemisesta.


    • Anonyymi

      Jaak. 2:20

      Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

      Pelkkä uskominen ei syntejä poista, jollei tee mitä Jumalan lait käskee ihmistä tekemään ja tottelemaan.

      Uskominen tarkoittaakin alunperin tottelemista ja tekemistä. Uskollisuutta käskyille ja laille.

      • Anonyymi

        Jenkkilän uskon huutokauppakeisarit ovat tehneet uskosta irrallisen asian.

        Uskonlahkoissa riehuvat epäpyhät hurmoshenget ovat ihmisiä eksyttämässä heresioihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jenkkilän uskon huutokauppakeisarit ovat tehneet uskosta irrallisen asian.

        Uskonlahkoissa riehuvat epäpyhät hurmoshenget ovat ihmisiä eksyttämässä heresioihin.

        Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, TE LAITTOMUUDEN TEKIJÄT.


    • Jos tunnustamme syntimme, siinä on avain sana.

      • Anonyymi

        On paljon muitakin synnin muotoja kuin ihmisen omat tietoiset tekosynnit.

        "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinyt äitini kohtuun." Ps.51:7


      • Anonyymi kirjoitti:

        On paljon muitakin synnin muotoja kuin ihmisen omat tietoiset tekosynnit.

        "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinyt äitini kohtuun." Ps.51:7

        Jobin sanonut Voiko saastaisesta tulla puhdas? Ei koskaan!
        Kaikki ovat luopuneet hänestä -- kelvottomia kaikki tyynni! Ei ole ketään, joka tekee hyvää, ei yhtäkään. Ps .14:3


    • Anonyymi

      Ei Jeesuksen työllä olisi mitään merkitystä jos se johtaisi vain siihen että kaikki ovat syntisiä eikä kukaan pelastu. Tai jos sen lisäksi ihminen yrittäisi itse itsensä pelastaa. Jos hukkuneen pitäisi itse itselleen pelastusrengas heittää.

      Ihmisen usko pelastaa siinä että hänen uskoo että Jeesus on ristillä kantanut hänen syntinsä ja poistanut lain kirouksen siten ettei laki syytä häntä enää kun hän armosta ottaa vastaan Jumalan Pyhän Hengen. Se on se uskon teko, jonka Jumala tekee ihmiselle ja saa ihmisen elämään Jumalan mielen mukaista elämää.

      Mutta kinastelemassa sitä ei saavuta, vaan uskomalla ja nöyrästi tunnustamalla ettei omat voimat riitä eikä muiden herjaaminen tuo pyhitystä.

      • Anonyymi

        Millä jeesuksen työllä, mun tietääkseni se ei tehnyt ainuttakaan rehellistä työpäivää.


      • Anonyymi

        Uskomiset on pelkkiä ajatuksia ja mielentiloja. Ei ne pese syntejä pois.

        Jaakob oli Jeesuksen mukan kulketut oikea apotoli, joka tiesi totuuden.

        Jaak. 2:20

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?


    • Anonyymi

      Syntejä on vain uskovaisilla.
      Muilla samat asiat ovat rikoksia.

      • Anonyymi

        Niinpä, ja ne uskien vouhottamat synnit, ei ole edes mitään rikoksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, ja ne uskien vouhottamat synnit, ei ole edes mitään rikoksia.

        Raamatun mukaan synti on rikos, koska synti on Jumalan lain rikkomus.

        Siksi eksyttäjät yrittävät kumota Jumalan lait ja käskyt.

        1. Joh. 3:4

        Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista


    • Anonyymi

      Pelkästään Paavalin puheiden varaan ei kannata autuuttaan rakentaa.

      Svenska Bibeln kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen..

      Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

      Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

      • Anonyymi

        Paavalin seuraaminen johtaa samaan lopputulokseen. Jumala lähetti mieheen Saatanan enkelin eli demonin, eikä ottanut sitä pois rukoilemisesta huolimatta.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

        Korintossa demoni sai Paavalin puhumaan siellä olleen Delfoin oraakkelin tavoin hurmoskielillä glossolaliaa.


    • Anonyymi

      Jos ei usko Raamattuun, vaan selittelee omiaan, niin isot pojat sanoo että se on oppia korvasyyhyyn.

      Jos mikä, niin se on vaarallista pelastuksen suhteen.

    • Anonyymi

      Pelkkä syntien anteeksianto ei ole koko totuus asiasta,kuten helposti uskotellaan.
      Tarinan juoni ei pääty vielä siihen.

      2. Sam. 12:13

      Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

      2. Sam. 12:15

      Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

      18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.

      • Anonyymi

        4. Moos. 14:18

        'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        4. Moos. 14:18

        'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.

        Tutkimattomat ovat Herran tiet.

        Hoos. 14:1

        Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        4. Moos. 14:18

        'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.

        Pohjattoman sairasta.


    • Anonyymi

      Täysin suvereenisti. Maailmahan on täynnään erilaisia rekistereitä + digitarisaatio siihen kaupan päälle. Aiotteko hankkia jonkin asiakkuuden?

    • Anonyymi

      Ei syntien anteeksisaaminen Jeesuksen nimessä ole vielä pelastus. Se on vain syntiuhri, jolla ihminen puhdistuu sekä lain kirous poistuu hänen päältään. Se on valmistava työ sille, että ihminen voi rukouksessa Jumalan puoleen että saisi Pyhän Hengen ja se Pyhä Henki on pelastuksen sinetti siinä mielessä, että silloin ihmisen elämä on Jumalan mielen mukaista, silloin hän ei ole sen lain alla minkä kirouksen Jeesus poisti ja hänellä on pelastuksena Pyhän Hengen sinetti.

      • Anonyymi

        Ei usko Jumalan ikuisia lakeja kumoa.

        Oikea usko saa ihmisen tunnustamaan Jumalan lakien voimassaolon aina tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti.

        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.


    • Anonyymi

      Onhan se sanottu Raamatussa miksi laki on uudessa liitossa. Se on pahantekijöiä varten että Jumala juuri lain avulla tuomitsee heidät. Ei ilman lakia olisi kellekään mitään tuomiota, vaan kaikki pelastuisivat. Ei Jeesus poista lain kirousta kuin niiden päältä, jotka uskovat Häneen. Muiden päälle se jää tuomioksi eikä mitään muuta tuomiota ole kuin se, että ihminen on joko lain alla ja hänet sen mukaan tuomitaan, tai sitten hän on Jeesuksen ja Jumalan Pyhän Hengen kautta tuomiosta vapaa.

      Ei ihmisen tekoja lain mukaan tulkita asianajan kanssa että onko nyt mennyt nämä lait piirut aivan oikein, onko tullut mitään rötöksiä tehtyä ja miten paljon ja katsotaan nyt sitten pääseekö tällä taivaaseen vai jää taipaleelle.

      Ihminen pahantekijät, joita Raamatussa luetellaan ketä voivat olla, tuomitaan lain mukaan ja Jumalan lapset ovat tuomiota vapaat.

    • Anonyymi

      Lopettakaa toisten syyttäminen ja syyllistäminen, niin KAIKKI saavat anteeksi ja pääsevät jatkamaan sitä ihan omaa elämäänsä! Jos on tutustua Raamattuun, lukekaa sitä itse. Soveltakaa lukemaanne omaan elämäänne eikä toisten. Toisten elämää hallinnoivaa voi sanoa piruksi.

      • Anonyymi

        Ei siinä ilosanomassa ole mitään syyttämistä tai syyllistämistä että Kristus vapauttaa ihmisen lain ja synnin orjuudesta. Silloin se syyttäminen ja syyllistäminen on Raamatun sanoma. Vanha liitto oli vähän syyllistävä ja siinä oli lain kirous. Ilosanoma on juuri siitä että Kristuksessa laki ei syytä meitä. kirous ei ole päällämme. Äkkiä kuvittelisi että se olisi kiva juttu eikä kukaan haluaisi päälleen syyttäjää eikä lain kirousta eikä myöskään sysätä kirousta muiden päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä ilosanomassa ole mitään syyttämistä tai syyllistämistä että Kristus vapauttaa ihmisen lain ja synnin orjuudesta. Silloin se syyttäminen ja syyllistäminen on Raamatun sanoma. Vanha liitto oli vähän syyllistävä ja siinä oli lain kirous. Ilosanoma on juuri siitä että Kristuksessa laki ei syytä meitä. kirous ei ole päällämme. Äkkiä kuvittelisi että se olisi kiva juttu eikä kukaan haluaisi päälleen syyttäjää eikä lain kirousta eikä myöskään sysätä kirousta muiden päälle.

        Te syytätte "pyhän" kirjan nimessä tuntemattomia ihmisiä, mutta ette ymmärrä sen kummemmin sanaa synti tai kristillisyyden ydinsanomaa. Tietysti, jos uskovainen on jo saatu pilaamaan oman elämänsä, niin ainoa apu siinä on saman syyttäjän pelastussanoma Jeesuksineen. Minusta se on rikollista toisten hyväksikäyttöä, eikä alkuunkaan kristillistä. Harmillista tässä on että samalla pilataan oikein ymmärtäneiden hyväntahtoisten kristillisten maine. "Hän olikin enkeli ..." Ja sitä rataa. Ollaan koettu kaikki tämä.


    • Anonyymi

      Jumalan lakien kieltäjät ja kumoajat ovat Paholaisen asialla, kapinasssa Jumalaa vastaan. Heihin ei pitä liittyä.

      • Anonyymi

        Matt. 5:18

        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matt. 5:18

        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut.

        Laintaulut ja lainkirjat on tallessa liitonarkussa ja teppelissä, mikä läsketuuu taivaasta alas Jerusalemiin ja on voimassa siellä nähtävissä koko tuhatvuotisen valtakunnan ajan.

        Lait ovat voimassa alkuperäisessä asussaan.

        Ilm. 11:19

        Taivaassa avattiin Jumalan temppeli, niin että temppelissä oleva LIITONARKKU voitiin nähdä. Salamat leimusivat, ukkonen jylisi, maa järähteli ja raemyrsky riehui.

        Ilm. 3:12

        Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.

        Matt. 5:18

        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei LAISTA katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        Jumala nauraa hurmahenkisille laholaisille, noille lain kieltäjille ja kumoajille.

        "Me heitämme pois ikeemme, katkomme orjuuden kahleet!
        Hän, joka hallitsee taivaassa, nauraa, Herra pilkkaa heitä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laintaulut ja lainkirjat on tallessa liitonarkussa ja teppelissä, mikä läsketuuu taivaasta alas Jerusalemiin ja on voimassa siellä nähtävissä koko tuhatvuotisen valtakunnan ajan.

        Lait ovat voimassa alkuperäisessä asussaan.

        Ilm. 11:19

        Taivaassa avattiin Jumalan temppeli, niin että temppelissä oleva LIITONARKKU voitiin nähdä. Salamat leimusivat, ukkonen jylisi, maa järähteli ja raemyrsky riehui.

        Ilm. 3:12

        Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.

        Matt. 5:18

        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei LAISTA katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        Jumala nauraa hurmahenkisille laholaisille, noille lain kieltäjille ja kumoajille.

        "Me heitämme pois ikeemme, katkomme orjuuden kahleet!
        Hän, joka hallitsee taivaassa, nauraa, Herra pilkkaa heitä."

        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

        Yksikään ihminen ei lakia voi silti täyttää, eikä sen perusteella itseänsä Jumalan edessä kelvolliseksi tehdä. Lain kautta tulee synnintunto. Vain Jeesus voi pelastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksikään ihminen ei lakia voi silti täyttää, eikä sen perusteella itseänsä Jumalan edessä kelvolliseksi tehdä. Lain kautta tulee synnintunto. Vain Jeesus voi pelastaa.

        Kyllä voi tulla vanhurskaaksi myös tottelemalla Jumalan lakeja ja käskyjä.

        Monet ovat ovat tulleet sillä tavalla vanhurskaiksi ajan kuluessa.

        Jeesus antoi siitä esimerkin. Eikä pitänyt sitä tietä edes raskaana.

        Ps. 37:25

        Olen elänyt pitkän elämän, nuoruudesta vanhuuteen saakka. Koskaan en ole nähnyt vanhurskasta hylättynä enkä hänen lapsiaan kerjäämässä leipää.

        Luuk. 15:7

        Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä voi tulla vanhurskaaksi myös tottelemalla Jumalan lakeja ja käskyjä.

        Monet ovat ovat tulleet sillä tavalla vanhurskaiksi ajan kuluessa.

        Jeesus antoi siitä esimerkin. Eikä pitänyt sitä tietä edes raskaana.

        Ps. 37:25

        Olen elänyt pitkän elämän, nuoruudesta vanhuuteen saakka. Koskaan en ole nähnyt vanhurskasta hylättynä enkä hänen lapsiaan kerjäämässä leipää.

        Luuk. 15:7

        Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.

        Jaak 2:10
        ”Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä voi tulla vanhurskaaksi myös tottelemalla Jumalan lakeja ja käskyjä.

        Monet ovat ovat tulleet sillä tavalla vanhurskaiksi ajan kuluessa.

        Jeesus antoi siitä esimerkin. Eikä pitänyt sitä tietä edes raskaana.

        Ps. 37:25

        Olen elänyt pitkän elämän, nuoruudesta vanhuuteen saakka. Koskaan en ole nähnyt vanhurskasta hylättynä enkä hänen lapsiaan kerjäämässä leipää.

        Luuk. 15:7

        Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.

        Laittamissasi jakeissa ei ole esimerkkejä ihmisistä, jotka olisivat täyttäneet lain täydellisesti. Vain Jeesus on siihen kyennyt ja hän olikin Jumalan Poika. Koska hän siihen kykeni, hän saattoi viattomana Jumalan Karitsana sovittaa syntimme ja sen tähden Jumala kelpuuttaa meidät, siis koska meillä on usko Jeesukseen.
        Evankeliumi on juuri siinä, että Jeesus kuoli syntimme Golgatan ristillä päälleen ja me saamme hänen pyhyytensä ja vanhurskautensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laittamissasi jakeissa ei ole esimerkkejä ihmisistä, jotka olisivat täyttäneet lain täydellisesti. Vain Jeesus on siihen kyennyt ja hän olikin Jumalan Poika. Koska hän siihen kykeni, hän saattoi viattomana Jumalan Karitsana sovittaa syntimme ja sen tähden Jumala kelpuuttaa meidät, siis koska meillä on usko Jeesukseen.
        Evankeliumi on juuri siinä, että Jeesus kuoli syntimme Golgatan ristillä päälleen ja me saamme hänen pyhyytensä ja vanhurskautensa.

        Kaikkihan ne helvetissä olisi tuhansien vuosien ihmiset, jos ei syntejä olisi saanut anteeksi ennen Jeesustakin Jumalan armosta katuva ihminen on saanut aina synnit anteeksi ja päässyt taivaaseen. Samoin hyviä tekoja tekevä on vanhurskautunut eläissään.

        Jopa portti Rahab pääsi taivaaseen kun auttoi vakoojia pakoon asuntonsa kautta ja sai siten synnnit anteeksi.
        Yksi Jumalan mieleinen teko riitti vanhurskauttamaan porton.

        Jaak. 2:25

        Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaak 2:10
        ”Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.”

        Ei tietenkään kukaan ole syyllinen sellaiseen syntiin, mitä ei ole tehnyt.

        Paavali on vääristellyt asioita ja laittanut niitä toisten puhumaksi.

        Paavali oli valheveikko, ei kaihtanut valehehtelemasta.

        Svenska Bibeln kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen "min lögnaktighet"

        7 Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

        7 Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?


    • Anonyymi

      Jumalan valitut pelastuu aina, vaikka he välillä lankeavatkin syntiin.

      Ps. 37:24

      Jos hän lankeaa, ei hän maahan sorru, sillä Herra tukee hänen kättänsä.

      • Anonyymi

        Sananl. 24:16

        Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen, mutta jumalattomat suistuvat onnettomuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sananl. 24:16

        Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen, mutta jumalattomat suistuvat onnettomuuteen.

        Helluntailailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni kielsivät Jumalan lakien merkityksen, harjoittivat haureutta ja vietiin vankilaan sodomaista.


      • Anonyymi

        1 Tim 4:10
        ”Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien.”


    • Anonyymi

      Eihän kukaan olisi pelastunut, jos se pelastuminen alkoi vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen uskomisen avulla. Jumalan sanaan uskominen ja totteleminen on se avain autuuteen.

      Eikä Jeesus sano edes kumonneensa yhtään lain pienintä säädöstä kuolemallaan.

      Jaak. 2:20

      Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

      • Anonyymi

        Jos aiot kaikki lait pitää, sinun pitää pitää ne 100%. Vähempi ei riitä. Ja sinun on pitänyt pitää laki syntymästäsi asti.
        Jos/ kun sinä kuolet, se kertoo sen, että olet tehnyt syntiä,
        ”Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.”
        Room 6:23


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos aiot kaikki lait pitää, sinun pitää pitää ne 100%. Vähempi ei riitä. Ja sinun on pitänyt pitää laki syntymästäsi asti.
        Jos/ kun sinä kuolet, se kertoo sen, että olet tehnyt syntiä,
        ”Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.”
        Room 6:23

        Kyllä Jumalan armo on voimassa kaiken aikaa ollut ikiajoista lähtien, jos on rikkonut lakia eli tehnyt synnin, sen kun tunnustaa, niin synnin saa anteeksi. Tämä on ikuinen kaava ollut aina voimassa ja on voimassa edelleen aina tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti.

        Siellä taivaassa olisi vähän niitä ihmisiä, jos vain 100% lain noudattaneet olisi pelastuneet. Toki niitäkin on aina jäännös, Jumalan valinnan mukaan.

        5. Moos. 4:31

        Herra, teidän Jumalanne, on laupias Jumala. Hän ei hylkää teitä eikä anna teidän tuhoutua. Hän ei unohda valalla vahvistamaansa lupausta, jonka hän antoi esi-isillenne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Jumalan armo on voimassa kaiken aikaa ollut ikiajoista lähtien, jos on rikkonut lakia eli tehnyt synnin, sen kun tunnustaa, niin synnin saa anteeksi. Tämä on ikuinen kaava ollut aina voimassa ja on voimassa edelleen aina tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti.

        Siellä taivaassa olisi vähän niitä ihmisiä, jos vain 100% lain noudattaneet olisi pelastuneet. Toki niitäkin on aina jäännös, Jumalan valinnan mukaan.

        5. Moos. 4:31

        Herra, teidän Jumalanne, on laupias Jumala. Hän ei hylkää teitä eikä anna teidän tuhoutua. Hän ei unohda valalla vahvistamaansa lupausta, jonka hän antoi esi-isillenne.

        ”Siellä taivaassa olisi vähän niitä ihmisiä, jos vain 100% lain noudattaneet olisi pelastuneet. Toki niitäkin on aina jäännös, Jumalan valinnan mukaan.”

        Kukaan ei pelastu lain kautta. Kaikki ihmiset tekevät ja ovat tehneet syntiä ja ovat rikkoneet lakia.

        ”Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla,…”
        Room 3:23

        ”Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet -”
        Room 5:12


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Siellä taivaassa olisi vähän niitä ihmisiä, jos vain 100% lain noudattaneet olisi pelastuneet. Toki niitäkin on aina jäännös, Jumalan valinnan mukaan.”

        Kukaan ei pelastu lain kautta. Kaikki ihmiset tekevät ja ovat tehneet syntiä ja ovat rikkoneet lakia.

        ”Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla,…”
        Room 3:23

        ”Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet -”
        Room 5:12

        Portto Rahab sai synnit anteeksi ja tuli vanhurskaaksi eli Jumalalle kelpaavaksi kun teki Jumalalle mieluisan teon auttamalla vakoojat pakoon asuntonsa kautta.

        Jaak. 2:25

        Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.


    • Anonyymi

      Synnin tunto toimii pakanoilla omantunnon kautta, jotka eivät ole koskaan mitään Jeesuksista kuullut yhtään mitään. Kylä heillä on armo olemassa ihan samalla tavalla kuin kaikilla muillakin Jumalan luomilla ihmisillä.
      Jumalausko pitää olla, ilman Jumalauskoa on mahdoton olla otollinen. Ateistit ovat heikoimmassa asemassa, koska heiltä puuttuu Jumalauskokin.

      • Anonyymi

        Pakanat ja krisittyt ja juutalaiset, muslimit kaikki joutuvat viimeiselle tuomiolle tekojensa mukaan. Siellä vasta määräytyy se loppusijoituspaikka ihmiselle.

        Kun kirjat avataan, niin moni joutuu häpeään.

        Lainkieltäjät helluntailiikkeen perustajatkin on paljastannu koviksi homoiksi, jotka vietiin vankilaan sodomiasta.

        Ilm. 2:23

        Hänen lapsensa minä surmaan rutolla. Kaikki seurakunnat tulevat tietämään, kuka minä olen: minä tutkin sydämet ja ajatukset ja annan jokaiselle teistä hänen tekojensa mukaan. [1. Sam. 16:7; Ps. 7:10; Jer. 11:20; Room. 2:6]

        Ilm. 20:12

        Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]

        Ilm. 20:13

        Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.

        Ilm. 22:12

        "Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan. [Ilm. 3:11 | Jes. 40:10, 62:11 | Matt. 16:27+]


      • Anonyymi

        Kyllä ateistitkin uskoo Jumalaan, he vain kieltävät uskovansa. Eihän sellaista voi kieltää, mihin ei usko.


    • Anonyymi

      Äärimmäisen tärkeä kysymys!

    • Anonyymi

      Ei pelkkä usko ole se autuaaksi tekevä asia, kuten usein hoetaan.

      Jaak. 2:20

      Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

    • Anonyymi

      Yö papin makuupussissa kuittaa kaikki synnit.

    • Anonyymi

      Ei lakia tarvitse täyttää 100 prosenttisesti kun Jeesus täytti lain ristillä ja poisti siten lain kirouksen Häneen uskovan osalta. Mitä hyötyä muutoin olisi ollut Jeesuksen ristinkuolemalla. Olisiko Jumalan Poika vain turhaan kuollut, että voimme yhä pyristellä lain kanssa ja siitä muita syyttää eikä mikään olisi sen suhteen muuttunut. On Jeesuksen mitätöintiä väittää että lain kirous on poistunut ristillä ja sälyttää se yhtä ihmisten kannettavaksi. Kuorman, jota kukaan ei ole pysynyt kantamaan. Juuri siitä Paavali kysyy että miksi sitä kuormaa sälytetään yhtä ihmisten päälle, mitä ei aikaisemminkaan ole pystytty kantamaan ja mitä kautta ei vanhurskaus ole tullut, vaan uskon kautta.

    • Anonyymi

      Meillä vellut saa saa syntinsä anteeksi seuroissa vilkuttelemalla.😁

      • Anonyymi

        Samasta syystä kun toiset saa ne herjaamalla.


    • Anonyymi

      Yö papin kanssa on kuitannut hihhuleiden synnit jo pitkään..
      Kannattaa kysyä papilta.

    • Anonyymi

      Rahallahan se onnistuu.

    • Anonyymi

      Psalmi 86:5
      ” Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat.”

    • Anonyymi

      Ei ihmisellä ole mitään Jumalan valtaa antaa syntejä anteeksi toiselle ihmiselle.

      Naatan, vaikka oli profeetta, vain välitti tiedon, että Jumala on antanut synnin anteeksi.

      2. Sam. 12:13

      Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

      2. Sam. 12:15

      Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

      18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.

    • Anonyymi

      Maanpäällä ollessaan Jeesus antoi vain muutamalle apostolille vallan antaa syntejä anteeksi määrätyn ajan.
      Sitä varten hän antoi heille omaa Pyhää Henkeä.

      Joh. 20:22

      Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.

    • Anonyymi

      Jeesus sanoi, että Isämeidän rukouksessa on kohta, jonka mukaan ihminen voi antaa toiselle ihmiselle anteeksi vain sellaisen synnin, mikä koskee häntä itseään. Mutta ei kaikkia mahdollisia syntejä.

      Isä meidän, joka olet taivaissa...ja anna meille anteeksi meidän rikkomuksemme, niinkuin mekin annamme anteeksi NIILLE, JOTKA OVAT MEITÄ VASTAAN RIKKONEET.

    • Anonyymi
      UUSI

      Ei huolta sillä jeesushan on jo kuitannut kaikkien synnit.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6510
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2624
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2200
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1876
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1447
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe