Tuulivoima ei ole kehutun hyvää, vaikkakin tarpeeseen on tuulellla

Anonyymi-ap

Tuulivoima on kannattamatonta ilman sitä järjetöntä tukea, mitä sille on maksettu?

Miten se on, kun tuulee ja tuulivoima tekee sähköä verkkoon niin pörssisähkön hinta on miinuksella ja sitten kun tulivoimalat eivät tyynellä pakkasilmalla tuota mitään, pörssisähkön hinta on todella korkea. Miten nuo tuulivoimalat voivat kannattaa?

Vihreälle siirtymälle tullaan joskus nauramaan todella paljon?

Tuulivoima sotkee sähköä. Meidän tulee saada oikeaa säköä, mm vesivoimaa mahdollista lisätä, ydinvoimasta jo ollaan yhtä mieltä, sitä tulee tehdä lisää paljon.

7

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mutta persutrolli, mites tää liittyy palstan aiheeseen?

      • Anonyymi

        Ei persut, vaan vihreät tehneet häjyjä maksattavaksemme.


    • Anonyymi

      Pekkarisen suku ansaitsi tuliviomalla

      Tulivioma ei vieläkään maksa kaikkia kulujaan
      Sen pitää maksaa varavoimakulut eli varavoima jita käytetään kun ei tuule

    • Anonyymi

      Pek karisentytär teki dplomotyönepyktiläiselle joka otettiin sukuun tahkoamaan rahaa Taalerin avulla suvulle. P on harkunnut nimen muutosta Kor Le Oniksi

      • Anonyymi

        Kuulostaa hyvin hyvältä Morten Kor Le One todella numero one erottuu hyvin


    • Anonyymi

      Tuulivoimasähköllä lämmitetään varastoon valmiiksi miljoonialitroja vettä joka on kuin termospullo valtaisa säiliö.
      Pysyy riittävän lämpimänä useamman päivän ja ajetaan sitten paineella kaukolämpöverkkoon lämmitetään asuntoja.
      Aikaisemmin se vesi lämmitettiin hiilivoimalasta joten edistystä tapahtuu siinäkin.
      Joten sähköä voi varastoida myös näin, muuttamalla se energiaksi.
      Joten tuulettomat jaksot eivät ole katastrofi kun energiaa on varastossa.

      • Olet oikeassa. Suurin potentiaali on kuitenkin vetyteknologiassa. Tuulivoimalla tuotetaan vetyä, jota on helppo varastoida, käyttää tai vaikka myydä ulkomaille. Vety itsessään ei ole energian lähde, se on energian kantaja joka on helppo varastoida ja se voidaan tuottaa erittäin vähin päästökuormituksin. Tämä on syy, miksi keski-Euroopan suuret toimijat, tiheästi asutuissa maissa, ovat sangen innostuneita satsaamaan tuuli-infraamme. Ongelma on se, että tuon infran omistajuus ja sitä kautta rahallinen tuloutus valuu rajojemme ulkopuolelle. Ei hyvä, ei jatkoon... mutta menee kuitenkin. Voi passska.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 53
      720
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      663
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe