Ovet auki JT!

Anonyymi-ap

Tänään meille tuli kaksi oikein hyvin pukeutunutta ja hyväkäytöksistä miestä, jotka puhelivat oikein mukavia.
Melkein siitä jo arvasin, että taitavat olla jehovantodistajia.
Eivät he alkaneet käännyttää minua, vaan heillä oli kaksi lehteä, Herätkää ja Vartiotorni, jotka he halusivat jättää meille
Herätkää lehdessä puhutaan perheistä ja niiden hajoamisista,
Vartiotornissa Pyhästä Hengestä.
Sen verran päällisin puolin vilkaisin juttuja perheistä ja totesin, että niissä oli todella hyvää asiaa.
Tarkistin Raamatun kohdat, paikkansa pitivät
Odotan innolla kun tulevat parin vk päästä uudestaan!

87

763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On ne komeita.

      • Anonyymi

        Minä pidän vähn rennommista kuin todistajat.


    • Anonyymi

      Nykyään lehtiä ei juuri tarjota. Mutta jos tarinasi on tosi, annan neuvon. Anna heidän mielistellä sinua, saattavat kehua asuntosikin, mutta älä usko, kun alkavat pelotella harmageddonilla ja vihjailla, että vain todistajissa voi pelastua. Kerro heille, että olet jo uskossa, etkä tarvitse heidän järjestöään, ja pyydä lähtiessä viemään roskapussi.

      • Anonyymi

        Ei JT toimi tuolla tavalla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei JT toimi tuolla tavalla!

        Ei Herätkäätä ole jaettu ihmisile moniin vuosiin.
        Joten avaus on trollitehtailijan juttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Herätkäätä ole jaettu ihmisile moniin vuosiin.
        Joten avaus on trollitehtailijan juttuja.

        Minä sain kk sitten!


      • Anonyymi

        Muista kysyä erottamisasiasta ja karttamisasiaata myös!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muista kysyä erottamisasiasta ja karttamisasiaata myös!

        Kysy tupakoinnista ja haureudesta, harrastavatko niitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysy tupakoinnista ja haureudesta, harrastavatko niitä?

        Minä en ole koskaan tupakoinut, koska en halua syöpää enkä olla koukussa mihinkään, todistaja tai ei. Sillä ei ole minun kohdallani mitään tekemistä. Olen vain valistunut ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole koskaan tupakoinut, koska en halua syöpää enkä olla koukussa mihinkään, todistaja tai ei. Sillä ei ole minun kohdallani mitään tekemistä. Olen vain valistunut ihminen.

        Valistusta saa monista eri lähteistä. Sitä on netti täynnä. Noudattavatko JT myös lääkärien suosittelemaa kala ja kasvisruokavaliota? Minä noudatan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valistusta saa monista eri lähteistä. Sitä on netti täynnä. Noudattavatko JT myös lääkärien suosittelemaa kala ja kasvisruokavaliota? Minä noudatan.

        Monet todistajat käyttävät runsaasti alkoholia. Minä käytän mietoja viinejä harkiten. En ole alkoholisti. Syynä ei ole JT uskonto, vaan järjen käyttö riippuvaisuuksia aiheuttavien aineiden suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet todistajat käyttävät runsaasti alkoholia. Minä käytän mietoja viinejä harkiten. En ole alkoholisti. Syynä ei ole JT uskonto, vaan järjen käyttö riippuvaisuuksia aiheuttavien aineiden suhteen.

        Pukeudun rennommin kuin todistajat, ja pidän miehillä vähän pidemmistä hiuksista, enkä siitä huolimatta ole riippuvainen, tupakasta, huumeista tai muistakaan päihteistä. Musiikkiakin kuuntelen rennompaa kuin todistajat, mutta siitä huolimatta en ole mikään addikti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysy tupakoinnista ja haureudesta, harrastavatko niitä?

        Ikäänkuin kaikki muut paitsi JT harrastavat. Minä ihmeen joukkona JT pitvät kaikkia muita kuin he? Jokin yhtenäinen maailmanlaajuinen joukkoko? Kyllä ihmiset ovat yksilöitä, eikä kaikki ole kopioita toisistaan. Hyviä kunnon puhtaita ihmisiä on vaikka kuinka paljon. Eikä edes uskontoa ole tarvinnut olla koskaan elämässä. Uskonto ei ole ainoa asia, mikä tekee kunnolliseksi. Hyvät ja huonot asiat tajuaa ilman uskontoakin. Uskonto voi olla lisää ajattelemisen aihetta antava asia. Mutta oikean ja hyvän tajuaa ilman sitäkin.


    • Peräilma on varmaakin varmempi raamatullinen jt tuntomerkki. Ts. jos laskivat kinttukoholla Peräilmaa, niin olivat kenttäiljöitä. Tarjoa ensi kerralla hernevelliä, niin pakahtuvat onnesta.

    • Anonyymi

      vartiotornithan heillä on. Ja koodin mukaan pukeutuvat. yrittävät vietellä.
      Mutta mitä he tekevät, josta et tiedä ?

      Helsinkiläinen Jimi teki pöyristyttävän löydön rappukäytävästä - IL esittelee Jehovan todistajien salaiset merkinnät
      Jehovan todistajien ovelta ovelle kiertävät saarnaajat kirjaavat muistiin osoitteiden, nimien ja käyntitietojen lisäksi puhelinnumeroita, äidinkieliä, seksuaalisia suuntautumisia, uskontoja ja terveystietoja.
      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201807272201098602

      He siis juttelevat tehdäkseen muistiinpanot. Miksi ?
      Jos kerrot että sinulla pystykorva, niin ovelle laitetaan seuraavalla todistaja, jolla myös on pystykorva, jotta hän osaa kehua tuon koiran oikein kunnolla. Miksi ?
      Jotta lopulta sinäkin olisit mukana tekemässä ovella muistiinpanoja, mutta ennenkaikkea kävisit valtakunnansalilla, onhan siellä lahjalootat, joihin kunnon todidstajat laittavat mitä sanotaan kulloinkin tarpeen olevan.

      • Anonyymi

        Lahkolehti on ohjeistanut, että kaikki tieto ovella on tärkeää ja kirjoitettava muistiinpanoihin.

        Lakimiehet sanovat, että muistiinpanot olisivat laillisia, jos niihin pyydettäisiin lupa.

        Lahkojohtaja Tikkurilan päämajasta tähän, että todistajat eivät kysy lupia, he tottelevat (lahkojohtoa)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkolehti on ohjeistanut, että kaikki tieto ovella on tärkeää ja kirjoitettava muistiinpanoihin.

        Lakimiehet sanovat, että muistiinpanot olisivat laillisia, jos niihin pyydettäisiin lupa.

        Lahkojohtaja Tikkurilan päämajasta tähän, että todistajat eivät kysy lupia, he tottelevat (lahkojohtoa)

        Raamatun pariin, jossittelija!


    • Anonyymi

      Kysy pojilta miksi eivät kiroile, käytä väkivaltaa tai valehtele.

      • Anonyymi

        Valehtelulle on omistettu oma lahkoslangi-ilmauksensakin, teokraattinen sodankäynti.
        Se on ihan vain vartiotornin kaupustelua varten.

        Henkistä väkivaltaa ainutlaatuisen tuntuisesti, kun on ne mököttämistuomiot, ei saa tuomitun tervehdykseenkään vastata.

        Mutta väkivaltaa on murhaamiseen asti, kun kielletään lääkärinhoito verensiirtoa vaativassa tapauksessa.
        1 Kor. 10:27 - Mutta kun pakana teitä vieraaksi kutsuu ja te mennä tahdotte, niin syökäät kaikkia, mitä teidän eteenne tuodaan
        -siis myös veripalttua

        Itse en ole ruvennut kiroilemaan sen vuoksi etten kaupittele vartiotorneja, en edes niiden kaupittelijoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelulle on omistettu oma lahkoslangi-ilmauksensakin, teokraattinen sodankäynti.
        Se on ihan vain vartiotornin kaupustelua varten.

        Henkistä väkivaltaa ainutlaatuisen tuntuisesti, kun on ne mököttämistuomiot, ei saa tuomitun tervehdykseenkään vastata.

        Mutta väkivaltaa on murhaamiseen asti, kun kielletään lääkärinhoito verensiirtoa vaativassa tapauksessa.
        1 Kor. 10:27 - Mutta kun pakana teitä vieraaksi kutsuu ja te mennä tahdotte, niin syökäät kaikkia, mitä teidän eteenne tuodaan
        -siis myös veripalttua

        Itse en ole ruvennut kiroilemaan sen vuoksi etten kaupittele vartiotorneja, en edes niiden kaupittelijoille.

        Tuo siis vastaukseksi kysymykseen:
        "Kysy pojilta miksi eivät kiroile, käytä väkivaltaa tai valehtele."


      • Anonyymi

        Jehovan todistajat ovat olemukseltaan yleensä siistejä ja miellyttäviä, mutta tämä on vain ulkokuorta, jolla pyritään värväämään jäseniä. Ulkopuolisten keskuudessa he ovat uskontonsa tuote-edustajia ja käyttäytyvät sen mukaisesti. Kukapa sitä nyt "töissä" ollessaan käyttäytyisi huonosti potentiaalista asiakasta kohtaan? Ei ainakaan asiansa osaava myyjä.

        Todellinen luonne tulee esiin seurakuntien sisällä ja entisiä jäseniä kohtaan. Seurakunnissa on omat kuppikuntansa ja juoruilunsa, suoranaista kiusaamistakin esiintyy. Entisiä jäseniä kohtaan taas ei noudateta edes normaaleja käytöstapoja, vaan taannutaan lapselliseen mököttämiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehovan todistajat ovat olemukseltaan yleensä siistejä ja miellyttäviä, mutta tämä on vain ulkokuorta, jolla pyritään värväämään jäseniä. Ulkopuolisten keskuudessa he ovat uskontonsa tuote-edustajia ja käyttäytyvät sen mukaisesti. Kukapa sitä nyt "töissä" ollessaan käyttäytyisi huonosti potentiaalista asiakasta kohtaan? Ei ainakaan asiansa osaava myyjä.

        Todellinen luonne tulee esiin seurakuntien sisällä ja entisiä jäseniä kohtaan. Seurakunnissa on omat kuppikuntansa ja juoruilunsa, suoranaista kiusaamistakin esiintyy. Entisiä jäseniä kohtaan taas ei noudateta edes normaaleja käytöstapoja, vaan taannutaan lapselliseen mököttämiseen.

        JT:t sanoo oven takana:" Ovi auki perrrr..le. Niinkun olis jo. Tai tulee harmagedoni."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JT:t sanoo oven takana:" Ovi auki perrrr..le. Niinkun olis jo. Tai tulee harmagedoni."

        Parempi olisi, että sanoisivat noin, niin harvempi menisi lankaan. Harva tosin menee lankaan nykyään muutenkaan. Uudet jäsenet ovat lähes poikkeuksetta JT-perheiden lapsia, jotka eivät ole saaneet reilua mahdollisuutta tarkastella vanhempiensa uskontoa kriittisesti.

        Harmagedonilla aletaan kyllä pelotella aika pian, mutta ensin ovenavaaja saa nauttia ystävällisestä keskustelusta, jossa ei pyritä velvoittamaan mihinkään. Vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi olisi, että sanoisivat noin, niin harvempi menisi lankaan. Harva tosin menee lankaan nykyään muutenkaan. Uudet jäsenet ovat lähes poikkeuksetta JT-perheiden lapsia, jotka eivät ole saaneet reilua mahdollisuutta tarkastella vanhempiensa uskontoa kriittisesti.

        Harmagedonilla aletaan kyllä pelotella aika pian, mutta ensin ovenavaaja saa nauttia ystävällisestä keskustelusta, jossa ei pyritä velvoittamaan mihinkään. Vielä.

        Kutsutaanko kahville ihan, mukavan rupattelun merkeissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kutsutaanko kahville ihan, mukavan rupattelun merkeissä?

        Yleensä kiinnostunutta henkilöä ei kutsuta kotiin ainakaan ensi alkuun. Kun JT tapaa ovelta ovelle työssä kiinnostuneen henkilön, hänen luokseen pyritään tekemään uusintakäynti. Näitä voi olla useampia. Pian tuodaan kuitenkin esiin, että pitäisi alkaa käydä raamattukurssia, jos mielii pelastua. Jehovaa kun pitää palvoa hänen tavallaan (siis järjestön tavalla) eikä mikään muu käy. Jos kiinnostunut henkilö suostuu tanssimaan todistajien pillin mukaan, hänen kanssaan voidaan viettää aikaa enemmänkin. Voidaan kutsua jopa kotiin, tai muuten todistajien yhteisiin vapaa-ajan tapahtumiin jne. Sitten voikin olla jo vaikea poikkipuolista sanaa sanoa, koska sen hintana voisi olla uusien ystävien menetys. Jos kiinnostuneella on hoksottimet kohdallaan, hän kyllä huomaa ilmapiirin kylmenevän, jos esittää mitään järjestöä kohtaan kriittistä edes varovasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo siis vastaukseksi kysymykseen:
        "Kysy pojilta miksi eivät kiroile, käytä väkivaltaa tai valehtele."

        Voisitko näyttää jonkun kirjoituksen jossa seura opettaa tuohon teokraattiseen sodankäyntiin ja valehteluun, jos et löydä mustaa valkoisella, niin puhut itse valheita ja syyllistyt panetteluun, josta voi olla sinulle seuraamuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JT:t sanoo oven takana:" Ovi auki perrrr..le. Niinkun olis jo. Tai tulee harmagedoni."

        Miksi valehtelet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko näyttää jonkun kirjoituksen jossa seura opettaa tuohon teokraattiseen sodankäyntiin ja valehteluun, jos et löydä mustaa valkoisella, niin puhut itse valheita ja syyllistyt panetteluun, josta voi olla sinulle seuraamuksia.

        Tuolla englanniksi:

        https://www.jwfacts.com/watchtower/quotes/theocratic-warfare-lying.php


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko näyttää jonkun kirjoituksen jossa seura opettaa tuohon teokraattiseen sodankäyntiin ja valehteluun, jos et löydä mustaa valkoisella, niin puhut itse valheita ja syyllistyt panetteluun, josta voi olla sinulle seuraamuksia.

        Sinäkö niitä seuraamuksia jakelet?
        Tuleeko kääynti kirjastossa? Arvaa vain tulenko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelet?

        No, kun olen oppinut sen m.m. "emme karta ei, ei tiedottajalta".


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö niitä seuraamuksia jakelet?
        Tuleeko kääynti kirjastossa? Arvaa vain tulenko.

        Kyllä valheellisen tiedon jakamisesta mistä tahansa järjestöstä tulee seuraamuksia, kun tarpeeksi sitä jatkaa ja lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, kun olen oppinut sen m.m. "emme karta ei, ei tiedottajalta".

        Oppisi olisi viisasta lukea kirjallisuudesta.


    • Anonyymi

      Kysy heiltä, uskovatko he, että seuraava Vartiotornin teksti pitää paikkansa.

      Vartiotorni Heinäkuu 2017 s.30
      Kaikki todisteet puhuvat sen puolesta, että voit luottaa kanavaan, jonka välityksellä Jehova on ohjannut meitä totuuden tiellä jo lähes sadan vuoden ajan (Matt.24:45-47; Hepr.13:7,17).

      Jos tämä edellinen on totta, miksi seuraava totuutena julkaistu tieto ei pitänyt paikkaansa?

      Totuus joka johtaa ikuiseen elämään v.1968 s.96
      Mutta on yhä olemassa ihmisiä, jotka elivät vuonna 1914 ja näkivät, mitä silloin tapahtui, ja jotka olivat niin vanhoja, että muistavat nuo tapahtumat. Tämä sukupolvi on nyt käymässä iälliseksi. Suuri osa siitä on jo kuollut pois. Jeesus sanoi kuitenkin hyvin painokkaasti: "Tämä sukupolvi ei missään tapauksessa häviä, ennen kuin kaikki nämä tapahtuvat." (Um) Jotkut siihen kuuluvista ovat yhä elossa tämän jumalattoman järjestelmän lopussa ja näkevät sen lopun. Se merkitsee sitä, että on vain vähän aikaa siihen, kun loppu tulee!

      • Anonyymi

        "ihmisiä, jotka elivät vuonna 1914 ja näkivät, mitä silloin tapahtui, ja jotka olivat niin vanhoja, että muistavat nuo tapahtumat"

        Sen jälkeen sukupolvi on tarkoittanut:
        - viimeistään 1914 syntyneet, ei tarvinnut olla ymmärrysikäinen
        - paha sukupolvi, joka on ollut Jeesuksen ajoista asti
        - uskollisten voideltujen sukupolvi, joka on ollut Jeesuksen ajoista asti
        - kahdesta osittain samanaikaisesti elävästä voideltujen ryhmästä koostuva sukupolvi

        Jatkokysymyksenä voi kysyä: Miten Jehovan ohjaus on ilmennyt näissä aiemmissa, sittemmin kumotuissa oppiversioissa? Miksi olisi syytä uskoa, että nykyinen versio pitäisi paikkansa, kun aiemmatkaan eivät ole pitäneet?


    • Anonyymi

      Eikä tullut

    • Anonyymi

      Trolli. Todistajat eivät liiku joulun alla. Fyysisiä lehtiä ei jaeta ovilla, heillä on materiaali tableteilla.

      • Anonyymi

        Trollipa hyvinkin, mutta upposi luopioihin ja meni tunteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trollipa hyvinkin, mutta upposi luopioihin ja meni tunteisiin.

        Itseäsi nimittelet ja omasta puolestasi puhut. Mutta onhan aloituksen todenperäisyys kyseenalaistettu alusta lähtien. Trollin tekemästä aloituksestakin voi silti syntyä asiallista keskustelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseäsi nimittelet ja omasta puolestasi puhut. Mutta onhan aloituksen todenperäisyys kyseenalaistettu alusta lähtien. Trollin tekemästä aloituksestakin voi silti syntyä asiallista keskustelua.

        Enemmänhän tuo näyttää valheelliselta keskustelulta, kun tuota lukee.


    • Anonyymi

      Minun ovella kävi myös, juteltiin hetki ja olivat mukavia ja aikoivat piipahtaa uudestaan.. Kun tulivat, niin olin peiton alla piilossa enkä avannut ovea. Anteeksi 🎅

      • Anonyymi

        Ei se mitään, me tullaan aina uudestaan. Ollaan totuttu, ettei ketään kiinnosta, mutta kierretään silti. Ensi kerralla sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se mitään, me tullaan aina uudestaan. Ollaan totuttu, ettei ketään kiinnosta, mutta kierretään silti. Ensi kerralla sitten.

        Miksi valehtelet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se mitään, me tullaan aina uudestaan. Ollaan totuttu, ettei ketään kiinnosta, mutta kierretään silti. Ensi kerralla sitten.

        Mun luo saa kans tulla käymään jutteleen mukavii!lahtikses asun esp t:+40v m esp


    • Anonyymi

      Todistajat lupasivat, että jos liittyy remmiin, saa kirjauttaa itsensä taivaaseen meneväksi sitten kun on maailmanloppu.
      Kiinnostuin ja päästin heidät sisään.
      Mutta sitten he paljastivat että uutena valona on heillä annettu taivaaseen menevien mielenvikaisuus. Valtakunnansalilla kuiskutellaan esim. että sehän on jo päällepäinkin mielenvikaisen näköinen.

      Käskin heidän poistua, he yrittivät tarttua oven karmeihin pysyäkseen, mutta lopulta sain kädet irrotetuksi ja heidät matkaan. He muistivat vielä loppukehotuksen antaa, "tule sunnuntaina valtakunnansalille"

      • Anonyymi

        Kait muistit antaa roskapussin heille poisvietäväksi. Hehän ovat niin ystävällisiä että!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kait muistit antaa roskapussin heille poisvietäväksi. Hehän ovat niin ystävällisiä että!

        Ystävällisyys olisi toivottavaa sinultakin.


      • Anonyymi

        Miksi valehtelet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ystävällisyys olisi toivottavaa sinultakin.

        Mutta minähän annan se roskapussin ystävällisesti.
        "Olisitteko hyvät ja veisitte tämän mennessänne, kiitos."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta minähän annan se roskapussin ystävällisesti.
        "Olisitteko hyvät ja veisitte tämän mennessänne, kiitos."

        Jehovan todistajat sanovat kunnioittavansa YK:n Ihmisoikeuksien yleismaailmallista julistusta, joka koskee ajatuksen, omantunnon ja uskonnon vapautta. Miksi he karttavat niitä, jotka käyttävät tätä oikeutta ja eroavat Jehovan todistajista? Miksi he eivät vastaa rehelisesti kun tätä asiaa heiltä kysytään?

        Herätkää! 22.11.1998 s.9,12
        Jokaisella ihmisellä on ajatuksen, omantunnon ja uskonnon vapaus; tämä oikeus sisältää vapauden uskonnon tai vakaumuksen vaihtamiseen. (18. artikla)
        - - Luojaa syvästi kunnioittava ihminen ei koskaan loukkaisi lähimmäisensä oikeuksia, koska ne ovat Jumalalta saatu perintö. Ihmisoikeuksien loukkaaja on perinnön riistäjä.

        Herätkää! Heinäkuu 2009 s.28
        Vaikka Raamattu tekee selvän eron oikeiden ja väärien opetusten välillä, Jumala suo jokaiselle vapauden valita oman kantansa (5.Mooseksen kirja 30:19,20). Ketään ei saisi pakottaa palvomaan tavalla, jota hän itse ei voi hyväksyä, tai valitsemaan uskonnon ja perheen välillä.

        Herätkää! 8.11.2003 s.27
        Monet sellaisetkin, jotka eivät ole tosi kristittyjä, rakastavat vanhempiaan ja muita sukulaisiaan ja ovat säännöllisesti tekemisissä heidän kanssaan huolimatta heidän uskonnollisesta vakaumuksestaan. Pitäisikö kristityiltä Jehovan todistajilta odottaa yhtään vähempää?

        Vartiotorni 15.12.2013 s.6
        Mediassa esitetään aika ajoin harhaanjohtavia lausumia ja jopa suoranaisia valheita Jehovan palvelijoista ja heidän uskonkäsityksistään. Uutisotsikoissa, television dokumenttiohjelmissa ja internetsivustoilla levitetään totuuden vastaista tietoa. Tämä saattaa järkyttää niitä, jotka sinisilmäisesti uskovat sellaisiin valheisiin.

        Aamulehti 12.01.2014 B29
        Joku voi ajatella myös, että kartamme ihmistä, joka on erotettu tai eronnut seurakunnastamme esimerkiksi uskottomuuden vuoksi. Emme karta. Kyllä me toivomme, että hän voisi tulla takaisin.
        Jos perheen lapsi eroaa todistajista, lasta ei tarvitse alkaa hyljeksiä, mutta puheenaiheet ja yhteiset tavoitteet muuttuvat. Vihaa ero ei merkitse.

        Vartiotorni 15.11.2004 s.20
        Palvontamuotomme on vapaa valheista ja vääristelyistä, joita kristikunnan väärät opetukset ovat tuottaneet.


    • Anonyymi

      Vartiotorni 15.11.2004 s.20
      Palvontamuotomme on vapaa valheista ja vääristelyistä

      -Oho. vartiotornikaupustelua varten opetetaan työkaluksi valehtelu, jolle on omistettu oma lahkoslangi-ilmauksensa, teokraattinen sodankäynti.
      ----------

      "Jehovan todistajat sanovat kunnioittavansa YK:n Ihmisoikeuksien yleismaailmallista julistusta"
      ”Yhdistyneet kansakunnat on todellisuudessa Jehova Jumalaa ja hänen maan päällä olevia vihkiytyneitä todistajiaan vastaan tähdätty maailmallinen liitto. Todellisuudessa se on salaliitto, jossa maailmalliset kansat panevat viisaat päänsä yhteen ja punovat juonia siitä, mitä ne voisivat tehdä Jehova Jumalan maan päällä olevaa näkyvää järjestöä vastaan." (Vartiotorni 1. syyskuuta 1987)

      -Mutta YK on oikeasti yhteistyöjärjestö, joka toimii jäsentensä aloitteista, muiden hyväksyttyä aloitteet äänestyksessä. YK:n perustamiskirjassa ei mainita jehovantodistajia, eikä myöskään missään aloitteessakaan.

      • Anonyymi

        Miksi valehtelet, ei todistajia opeteta valehtelemaan, et löydä mistään kirjallisuutta heiltä jossa opetettaisiin valhetelemaan, joten väitteesi on panettelua heitä kohtaan.

        Päin vastoin vihkiytyessään todistajaksi vannotaan puhuttavan vain totta.

        Tuo mitä kierolla tavalla asiayhteydestä vääristät YK:n roolista on tulkinta ennustuksesta, miten he ajattelevat ennusteen saattavan mennä. Itse he ei asiaa aja millään tavalla ja kunnioittavat YK: n hyveitä siinä missä muitakin hyveitä.

        Taidat olla aika katkera entiselle elämällesi, kun et pysty jatkamaan eteenpäin etsien uusia onnellisia asioita tulevaan. Ei vaan jauhat panetellen todistajia vuodesta toiseen, näin todellisuudessa toteutat heidän vääristynyttä ajatusta luopioista, eli kaikista heistä heidän mukaan tulee vastustajia ja panettelijoita, mikä ei tietenkään ole totta sekään.

        Hyvää uuttavuotta sinulle.
        Terveisin eräs luopio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelet, ei todistajia opeteta valehtelemaan, et löydä mistään kirjallisuutta heiltä jossa opetettaisiin valhetelemaan, joten väitteesi on panettelua heitä kohtaan.

        Päin vastoin vihkiytyessään todistajaksi vannotaan puhuttavan vain totta.

        Tuo mitä kierolla tavalla asiayhteydestä vääristät YK:n roolista on tulkinta ennustuksesta, miten he ajattelevat ennusteen saattavan mennä. Itse he ei asiaa aja millään tavalla ja kunnioittavat YK: n hyveitä siinä missä muitakin hyveitä.

        Taidat olla aika katkera entiselle elämällesi, kun et pysty jatkamaan eteenpäin etsien uusia onnellisia asioita tulevaan. Ei vaan jauhat panetellen todistajia vuodesta toiseen, näin todellisuudessa toteutat heidän vääristynyttä ajatusta luopioista, eli kaikista heistä heidän mukaan tulee vastustajia ja panettelijoita, mikä ei tietenkään ole totta sekään.

        Hyvää uuttavuotta sinulle.
        Terveisin eräs luopio.

        Entäpäs senioritiedottajan väittämä:" emme karta emme". Totta vai valhetta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelet, ei todistajia opeteta valehtelemaan, et löydä mistään kirjallisuutta heiltä jossa opetettaisiin valhetelemaan, joten väitteesi on panettelua heitä kohtaan.

        Päin vastoin vihkiytyessään todistajaksi vannotaan puhuttavan vain totta.

        Tuo mitä kierolla tavalla asiayhteydestä vääristät YK:n roolista on tulkinta ennustuksesta, miten he ajattelevat ennusteen saattavan mennä. Itse he ei asiaa aja millään tavalla ja kunnioittavat YK: n hyveitä siinä missä muitakin hyveitä.

        Taidat olla aika katkera entiselle elämällesi, kun et pysty jatkamaan eteenpäin etsien uusia onnellisia asioita tulevaan. Ei vaan jauhat panetellen todistajia vuodesta toiseen, näin todellisuudessa toteutat heidän vääristynyttä ajatusta luopioista, eli kaikista heistä heidän mukaan tulee vastustajia ja panettelijoita, mikä ei tietenkään ole totta sekään.

        Hyvää uuttavuotta sinulle.
        Terveisin eräs luopio.

        Jehovan todistajissa totuuden muuntelua järjestön hyväksi ei kutsuta valehteluksi, mutta esimerkiksi tähän ketjuun linkitetyltä JW Facts -sivustolta löydät, mitä ohjeita järjestö on antanut "teokraattiseen sodankäyntiin" liittyen.


    • Anonyymi

      Luopiot tässä l
      Ketjussa tilittää.

      • Anonyymi

        JT:n on Raamatuntutkijoista luopioitunut lahko/ kultti.
        JT:t täällä joskus nilittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JT:n on Raamatuntutkijoista luopioitunut lahko/ kultti.
        JT:t täällä joskus nilittää.

        Erota pitää, koska JT tahto on Jumalan tahtoa.

        Sinun tahtosi saatanan mieleen!


    • Anonyymi

      Raamatunkohdilla ei ole merkitystä, vaikka toki, niiden on mieluummin oltava sopivasti valittuja. Hallintoelin kuitenkin päättää, mitä niissä milloinkin sanotaan.

      • Anonyymi

        JT valinnopissa noin 45 Raamatun jaetta.
        Montako on lahkoilla....jos mitätöi yhdenkin Raamatun jakeen jumala ei heitä tunne....lahkot ja kirkot ei ole mitään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JT valinnopissa noin 45 Raamatun jaetta.
        Montako on lahkoilla....jos mitätöi yhdenkin Raamatun jakeen jumala ei heitä tunne....lahkot ja kirkot ei ole mitään!

        Niin. Jeesus sanoi:" älkää menkö talosta taloon".
        Joten Jehova ei vartiotornilahkolaisia tunne.
        Jeesuskin sanoo vartiotornilahkolaisille:" menkää pois minun luotani".
        Nolo loppu amerikkalaiselle humpuukilahkolle.


    • Anonyymi

      Anonyymi 2023-12-29 12:11:09

      "Miksi valehtelet, ei todistajia opeteta valehtelemaan, et löydä mistään kirjallisuutta heiltä jossa opetettaisiin valhetelemaan, joten väitteesi on panettelua heitä kohtaan. "

      -Lahkossa on omistettu valehtelulle oma lahkoslangi-ilmauksensakin, teokraattinen sodankäynti.

      Watchtower May the 1:st, 1957 s. 286:

      Spiritual warfare
      it is proper to misdirect the enemy by hiding the truth

      Niin, siis on oikein harhaanjohtaa, salata totuus, siis valehdella.

      Valtakunnansalilaitoksella (sitä on kiellettyä sanoa kirkoksi) käydään yksityiskohtia.
      "Olkinukke" ...

    • Anonyymi

      Karta Jehovia.

    • Anonyymi

      Luopiot jääneet valehteluistaan kiinni tässä, monessa kohtaa, nyt yrittävät ajaa käärmettä pyssyyn, ihan Amerikan luopioihin vedoten.

      • Anonyymi

        JT:t ovat Raamatuntkijoista luopioitunut lahko/ kultti. Amen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JT:t ovat Raamatuntkijoista luopioitunut lahko/ kultti. Amen.

        Jep jep ja tuonko vielä saisi valokopiona postilaatikkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep jep ja tuonko vielä saisi valokopiona postilaatikkoon.

        1920-luvun Vartiotorneista näkee, että Jeesuksen 1874-paluuta opetettiin vielä pitkään vuoden 1914 jälkeen, joka on nykyinen käsitys paluuvuodesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1920-luvun Vartiotorneista näkee, että Jeesuksen 1874-paluuta opetettiin vielä pitkään vuoden 1914 jälkeen, joka on nykyinen käsitys paluuvuodesta.

        Tuo on myös ihan hirveän kaamalaa kirjota tuonkin valokopioihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1920-luvun Vartiotorneista näkee, että Jeesuksen 1874-paluuta opetettiin vielä pitkään vuoden 1914 jälkeen, joka on nykyinen käsitys paluuvuodesta.

        Mitä sitten....eihän se ole mitään odotusaikana...puhutaan muutamasta tunnista 1914 - 2023


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on myös ihan hirveän kaamalaa kirjota tuonkin valokopioihin.

        Hirveää on kieltää Jumalan sanan olemassaolo!
        Häpeä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirveää on kieltää Jumalan sanan olemassaolo!
        Häpeä!

        Mitä on Jumalan sana?
        Ilm. 19: 13. " Hän oli pukeutunut vereen kastettuun viittaan, ja häntä kutsutaan nimellä Jumalan Sana."
        Joh.1:1. " Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan luona ja Sana oli eräs Jumala."


    • Anonyymi

      Todistajat regoivat valokopioihin.

      Oman lehtensä valokopioita yksi sanoo propagandaksi, toinen törkypostiksi.
      Kolmas tulee itkemään ja ulisemaan talon pihalle.
      Neljäs on kuulemma ruuvannut postiluukkunsa kiinni.

      Semmoista aikaansaa vartiotonriseuran, niin, totuudeksiko JT:t sitä sanovat ?

      Mutta onhan vartiotorniseura itsekin määrännyt vanhaa kirjallisuuttansa revittäväksi.
      -Mainosvaltuutetun tuo ilmeisesti tulee kieltää.

      -Vanha kirjallisuus on muuten tallennettuna esim. H:gin yliopiston kirjastossa (sinne sen on lahkon Suomen osasto ylpeänä toimittanut painotuoreena, kuten vapaakappalelaki on vaatinut)
      Nyt on vanhempi painotuotteisto lahkolta jo mikrofilmattukin.

      • Anonyymi

        On se hyvä että mikrofilmattu, noista kun saisi valokopioitakin vielä, ajatelkaa jos heidän oppinsa muuttuu, että leijona ei enää hymyilekään, niin niistä voisi todistaa että kyllä se vartiotornissa hymyili.

        Minusta tämä on tärkeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se hyvä että mikrofilmattu, noista kun saisi valokopioitakin vielä, ajatelkaa jos heidän oppinsa muuttuu, että leijona ei enää hymyilekään, niin niistä voisi todistaa että kyllä se vartiotornissa hymyili.

        Minusta tämä on tärkeää.

        Leijonalla ei luopio-oikeasti ole suupieltä hymyyn vetävää lihasta.

        Mainosvaltuutetuilta kysyisin, siitä itselle valehtelemisesta, mitä tämä vartiotornismi on, miten se kokee ?
        Tuleeko illalla peiton alle mennessä ajatelleeksi että teinpä tänään uuden ennätyksen itselleni valehtelemisessa. Ansaitsisin vartiotorniseuran kunniamerkin jo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leijonalla ei luopio-oikeasti ole suupieltä hymyyn vetävää lihasta.

        Mainosvaltuutetuilta kysyisin, siitä itselle valehtelemisesta, mitä tämä vartiotornismi on, miten se kokee ?
        Tuleeko illalla peiton alle mennessä ajatelleeksi että teinpä tänään uuden ennätyksen itselleni valehtelemisessa. Ansaitsisin vartiotorniseuran kunniamerkin jo.

        Älä puhu joutavia, tänään näin Ruotsissa monta hymyilevää pikku leijonaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä puhu joutavia, tänään näin Ruotsissa monta hymyilevää pikku leijonaa.

        Joo.

        Mutta mullekkin heräsi ihmetys tuosta itselleen valehtelemisen mielekkyydestä.

        Ajattelu korvataan iskulauseilla ?

        "meillä on rakkaus keskuudessamme"
        "maailman onnellisin kansa"
        "meillä on totuus"
        jne


      • Anonyymi

        Tuokaa vaikka rekallinen valokopioita, ei haittaa, menee kaatopaikalle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se hyvä että mikrofilmattu, noista kun saisi valokopioitakin vielä, ajatelkaa jos heidän oppinsa muuttuu, että leijona ei enää hymyilekään, niin niistä voisi todistaa että kyllä se vartiotornissa hymyili.

        Minusta tämä on tärkeää.

        Leijona hymyilee paratiisissa JT kanssa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leijonalla ei luopio-oikeasti ole suupieltä hymyyn vetävää lihasta.

        Mainosvaltuutetuilta kysyisin, siitä itselle valehtelemisesta, mitä tämä vartiotornismi on, miten se kokee ?
        Tuleeko illalla peiton alle mennessä ajatelleeksi että teinpä tänään uuden ennätyksen itselleni valehtelemisessa. Ansaitsisin vartiotorniseuran kunniamerkin jo.

        Ainoat jotka eivät valehtele on JT, kaikki muut joutaisi viedä aavikolle satuilemaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo.

        Mutta mullekkin heräsi ihmetys tuosta itselleen valehtelemisen mielekkyydestä.

        Ajattelu korvataan iskulauseilla ?

        "meillä on rakkaus keskuudessamme"
        "maailman onnellisin kansa"
        "meillä on totuus"
        jne

        JT totuus on totuus, se on Raamatusta!
        Mikä on ateistien totuus, se vedetään hatun alta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JT totuus on totuus, se on Raamatusta!
        Mikä on ateistien totuus, se vedetään hatun alta!

        JT totuus on Gal. 1:6-9 mukainen totuus.
        Se on kirottu valhe


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoat jotka eivät valehtele on JT, kaikki muut joutaisi viedä aavikolle satuilemaan!

        Ja JT:t Kamzaktan niemimaalle. Se on heidän paratiisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JT totuus on Gal. 1:6-9 mukainen totuus.
        Se on kirottu valhe

        Taas soopaa....pv pitkät pelkkää soopaa


    • Anonyymi

      Seuraavalla kerralla ne varmaan pyytää jo tilitietoja lahjoitusta varten.

      • Anonyymi

        Jos pyytävät muista ottaa valokopio heistä.


    • Anonyymi

      Hyvää pukeutumista on niin monenlaista. Ehkä sinä pidät konservatiivista ja uskonnollista pukeutmista hyvänä ja miellyttävänä, mutta hyvää ja siistiä puheitumista on monenlainen muukin pukeutuminen. Minä ennsuostu maksamaan vaatteita, joista ennpidä, saatikka pukeutumaan niihin. JT on liian yksipuolista heidän pukeutumisensa. Siinä halutaan miellyttää vain konservatiivisia ihmisiä. Muut eivät kiinnosta. Erilaiset joutuvat ankaran painostuksen alle. Liian yksipuolista ja kaavamaista on JT pukeutuminen. Monelta loppuu kiinnostus, kun henkilökohtaisiin makuasioihin aletaan puuttumaan.

      • Anonyymi

        Lahkolaisille ja ateisteilla reikäiset farkut...hehehehe!


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      176
      1319
    2. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      311
      1050
    3. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      142
      983
    4. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      21
      964
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      96
      862
    6. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      830
    7. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      59
      825
    8. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      84
      798
    9. Nyt olis hyvä hetki tavata ja jutella

      Entinen parisuhde on paketoitu, ja nyt olisin vapaa mies sinun käyttöösi. Vieläkö tahdot mua? Aikaa on mennyt liikaa, mu
      Ikävä
      51
      758
    10. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      122
      732
    Aihe