Mooses antoi eronneelle naiselle luvan mennä naimisiin toisen miehen kanssa.
5.Mooseksen kirja:
24:1 "Jos joku ottaa vaimon ja nai hänet ja vaimo ei häntä enää miellytä, sentähden että mies on tavannut hänessä jotakin häpeällistä, ja hän kirjoittaa hänelle erokirjan ja antaa sen hänen käteensä ja lähettää hänet pois talostaan,
24:2 ja jos nainen sitten, lähdettyään hänen talostaan, menee ja joutuu toisen miehen vaimoksi,
24:3 ja myöskin tämä toinen mies hylkii häntä ja kirjoittaa hänelle erokirjan ja antaa sen hänen käteensä ja lähettää hänet pois talostaan, tai jos tämä toinen mies, joka on ottanut hänet vaimokseen, kuolee,
24:4 älköön hänen ensimmäinen miehensä, joka lähetti hänet pois, ottako häntä uudestaan vaimokseen, sittenkuin tämä on tullut saastutetuksi, sillä se olisi kauhistus Herran edessä. Älä saata syynalaiseksi maata, jonka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi.
Jeesus sanoi tätä huorintekemiseksi ja kielsi sen.
Matteuksen evankeliumi:
19:7 He sanoivat hänelle: "Miksi sitten Mooses käski antaa erokirjan ja hyljätä hänet?"
19:8 Hän sanoi heille: "Teidän sydämenne kovuuden tähden Mooses salli teidän hyljätä vaimonne, mutta alusta ei niin ollut.
19:9 Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin."
Jeesus ja Mooses ristiriidassa keskenään
47
375
Vastaukset
- Anonyymi
Onpa hieno avaus!
Perustat näkemyksesi siihen, mitä Jeesus on evankeliumien mukaan sanonut; et siihen, mitä hänen ei kerrota sanoneen.
Toisin on palstan toraistin oppi, kun hän perustelee näkemyksensä siihen, mitä Jeesuksen ei kerrota sanoneen. Hänen oppinsa ei siten perustu Raamattuun ollenkaan.
Eikä sellaisen roskapostittajan kanssa kannata muutenkaan keskustella.
On saa...n luulosairas per....e.- Anonyymi
Aloittaja on väärässä. Jeesus ja Mooses eivät olleet ristiriidassa keskenään. Jeesus ei kumonnut Mooseksen laista mitään vaan vahvisti Mooseksen lain olevan voimassa mitään siitä muuttamatta uuden liiton aikana.
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja on väärässä. Jeesus ja Mooses eivät olleet ristiriidassa keskenään. Jeesus ei kumonnut Mooseksen laista mitään vaan vahvisti Mooseksen lain olevan voimassa mitään siitä muuttamatta uuden liiton aikana.
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.Fariseukset perustivat kantansa Mooseksen lain käskyyn. (5Moos 24:1-6)
Jeesus opetti Mooseksen käskyä vastaan. (Matt 19:7-9) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fariseukset perustivat kantansa Mooseksen lain käskyyn. (5Moos 24:1-6)
Jeesus opetti Mooseksen käskyä vastaan. (Matt 19:7-9)Jeesus ei opettanut Mooseksen lain käskyä vastaan, vaan Matteuksen evankeliumi vain lainaa vain osaa Mooseksen laista. Kuten Jeesus sanoi, hän ei tullut muuttamaan lakia vaan sitä noudattamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei opettanut Mooseksen lain käskyä vastaan, vaan Matteuksen evankeliumi vain lainaa vain osaa Mooseksen laista. Kuten Jeesus sanoi, hän ei tullut muuttamaan lakia vaan sitä noudattamaan.
Toisin on palstan toraistin oppi, kun hän perustelee näkemyksensä siihen, mitä Jeesuksen ei kerrota sanoneen. Hänen oppinsa ei siten perustu Raamattuun ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei opettanut Mooseksen lain käskyä vastaan, vaan Matteuksen evankeliumi vain lainaa vain osaa Mooseksen laista. Kuten Jeesus sanoi, hän ei tullut muuttamaan lakia vaan sitä noudattamaan.
Toraisti perustelee näkemyksensä siihen, mitä Jeesuksen ei kerrota sanoneen.
Hänen oppinsa ei siten perustu Raamattuun ollenkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet väärässä. Jeesus sanoi, ettei tullut muuttamaan Mooseksen laista mitään, joten Jeesus ei puhunut mitään lakia vastaan.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toraisti perustelee näkemyksensä siihen, mitä Jeesuksen ei kerrota sanoneen.
Hänen oppinsa ei siten perustu Raamattuun ollenkaan.On hyvä lukea myös Raamatun ulkopuolisia kirjoituksia, niin kuin Jeesuskin teki. Kuten esim.Eenokin kirjan, jonka Jeesus sanoo olevan osa hänen Raamattuaan.
Anonyymi kirjoitti:
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.Kyllä tuo teksti oli juutalaisille lainalla oleville.
Sitten tuli uusiliitto ilman lakia ja se on kaikille koko maailmassa.
Lakiliitto kun on kumottu Kristuksessa.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Kyllä tuo teksti oli juutalaisille lainalla oleville.
Sitten tuli uusiliitto ilman lakia ja se on kaikille koko maailmassa.
Lakiliitto kun on kumottu Kristuksessa.Uudessa liitossa kirjoitetaan laki sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin. Sinä et näytä olevan uudessa liitossa, koska sydämessäsi ei ole lakia.
Jeesus oli oikeassa,fariseuset eivät.
- Anonyymi
Jeesus opetti Mooseksen käskyä vastaan. (Matt 19:7-9) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus opetti Mooseksen käskyä vastaan. (Matt 19:7-9)Jeesus ei opettanut Mooseksen lain käskyä vastaan, vaan Matteuksen evankeliumi vain lainaa vain osaa Mooseksen laista, joka käsitteli ko. asiaa. Kuten Jeesus sanoi, hän ei tullut muuttamaan lakia vaan sitä noudattamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei opettanut Mooseksen lain käskyä vastaan, vaan Matteuksen evankeliumi vain lainaa vain osaa Mooseksen laista, joka käsitteli ko. asiaa. Kuten Jeesus sanoi, hän ei tullut muuttamaan lakia vaan sitä noudattamaan.
Toraist perustaa näkemyksensä siihen, mitä Jeesuksen ei kerrota sanoneen. Hänen oppinsa ei siten perustu Raamattuun ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toraist perustaa näkemyksensä siihen, mitä Jeesuksen ei kerrota sanoneen. Hänen oppinsa ei siten perustu Raamattuun ollenkaan.
Olet väärässä. Jeesus sanoi, ettei tullut muuttamaan Mooseksen laista mitään, joten Jeesus ei puhunut mitään lakia vastaan. Tässä se lukee:
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa on pyhät kirjoitukset, siin pertuu myös Jeesuksen opetus maanpäällä, ette tunnne kirjoitsia sen vuoksi eksytte.
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus opetti Mooseksen käskyä vastaan. (Matt 19:7-9)Fariseukset kysyivät häneltä: "Miksi sitten Mooses on säätänyt, että jos mies hylkää vaimonsa, hänen on annettava tälle erokirja?
Hän vastasi: "Mooses antoi teille luvan hylätä vaimonne, koska te olette niin kovasydämisiä. Mutta alun perin ei ollut niin.
Minä sanon teille: se, joka hylkää vaimonsa muun syyn kuin haureuden tähden ja menee naimisiin toisen kanssa, tekee aviorikoksen. [Aviorikoksen tekee myös se, joka nai miehensä hylkäämän naisen." Matt.19:7-9 lainaan kyseistä kohtaa, ei ole Raamatun vastaista opetusta.- Anonyymi
kotipaju2 kirjoitti:
Fariseukset kysyivät häneltä: "Miksi sitten Mooses on säätänyt, että jos mies hylkää vaimonsa, hänen on annettava tälle erokirja?
Hän vastasi: "Mooses antoi teille luvan hylätä vaimonne, koska te olette niin kovasydämisiä. Mutta alun perin ei ollut niin.
Minä sanon teille: se, joka hylkää vaimonsa muun syyn kuin haureuden tähden ja menee naimisiin toisen kanssa, tekee aviorikoksen. [Aviorikoksen tekee myös se, joka nai miehensä hylkäämän naisen." Matt.19:7-9 lainaan kyseistä kohtaa, ei ole Raamatun vastaista opetusta.Tuo on Mooseksen lain käskyä vastaan. Et näköjään tunne Raamattua, joten lainaan kyseisen kohdan tähän.
5.Mooseksen kirja:
24:1 "Jos joku ottaa vaimon ja nai hänet ja vaimo ei häntä enää miellytä, sentähden että mies on tavannut hänessä jotakin häpeällistä, ja hän kirjoittaa hänelle erokirjan ja antaa sen hänen käteensä ja lähettää hänet pois talostaan,
24:2 ja jos nainen sitten, lähdettyään hänen talostaan, menee ja joutuu toisen miehen vaimoksi,
24:3 ja myöskin tämä toinen mies hylkii häntä ja kirjoittaa hänelle erokirjan ja antaa sen hänen käteensä ja lähettää hänet pois talostaan, tai jos tämä toinen mies, joka on ottanut hänet vaimokseen, kuolee,
24:4 älköön hänen ensimmäinen miehensä, joka lähetti hänet pois, ottako häntä uudestaan vaimokseen, sittenkuin tämä on tullut saastutetuksi, sillä se olisi kauhistus Herran edessä. Älä saata syynalaiseksi maata, jonka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi. Anonyymi kirjoitti:
Tuo on Mooseksen lain käskyä vastaan. Et näköjään tunne Raamattua, joten lainaan kyseisen kohdan tähän.
5.Mooseksen kirja:
24:4 älköön hänen ensimmäinen miehensä, joka lähetti hänet pois, ottako häntä uudestaan vaimokseen, sittenkuin tämä on tullut saastutetuksi, sillä se olisi kauhistus Herran edessä. Älä saata syynalaiseksi maata, jonka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi.Mooseksen lain mukaa, eron on myöntänyt teidän kova sydämmisyyttenne vuoksi,Jeesus mainitsee fariseuksille, eronnut nainen tekee synnin menee uudestaan toisenkanssa, samoin mies tekee synnin jos eroaa huoruuden takia. Tunne kyllä Raamattua en riittävästi on parantamisen varaa.
- Anonyymi
kotipaju2 kirjoitti:
Mooseksen lain mukaa, eron on myöntänyt teidän kova sydämmisyyttenne vuoksi,Jeesus mainitsee fariseuksille, eronnut nainen tekee synnin menee uudestaan toisenkanssa, samoin mies tekee synnin jos eroaa huoruuden takia. Tunne kyllä Raamattua en riittävästi on parantamisen varaa.
Jeesus ei sanonut synniksi sitä, jos mies eroaa vaimostaan tämän tekemän aviorikoksen takia. Jeesus hyväksyi sen.
Mooseksen laki käski tappaa aviorikoksen tehnyt, joten ero oli tappamisen vaihtoehto aikana, jolloin Mooseksen lain käskyjä ei noudatettu.
Ja sellaisella eronneella oli lupa mennä naimisiin toisen kanssa. - Anonyymi
Missä niin lukee? Luku, jae, kiitos.
- Anonyymi
kotipaju2 kirjoitti:
Raamatussa on pyhät kirjoitukset, siin pertuu myös Jeesuksen opetus maanpäällä, ette tunnne kirjoitsia sen vuoksi eksytte.
Sokea on myös hän, joka pitäytyy pelkästään Raamatussa. Myös Raamatun ulkopuolella on pyhiä kirjoituksia, joita Jeesuskin luki. Kuten esim Eenokin kirjaa, jota Jeesus kutsuu osaksi hänen Raamattuaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä niin lukee? Luku, jae, kiitos.
Matteuksen evankeliumi:
19:7 He sanoivat hänelle: "Miksi sitten Mooses käski antaa erokirjan ja hyljätä hänet?"
19:8 Hän sanoi heille: "Teidän sydämenne kovuuden tähden Mooses salli teidän hyljätä vaimonne, mutta alusta ei niin ollut.
19:9 Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin."
Jeesus sanoo huorintekemiseksi sitä, jos joku menee naimisiin sellaisen naisen kanssa, joka saanut erokirjan mieheltään Mooseksen lain käskyn mukaan.
5.Mooseksen kirja:
24:4 älköön hänen ensimmäinen miehensä, joka lähetti hänet pois, ottako häntä uudestaan vaimokseen, sittenkuin tämä on tullut saastutetuksi, sillä se olisi kauhistus Herran edessä. Älä saata syynalaiseksi maata, jonka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi.
Mooses antaa eronneelle naiselle luvan mennä naimisiin toisen miehen kanssa.
Jeesus opettaa Mooseksen lain käskyä vastaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matteuksen evankeliumi:
Jeesus sanoo huorintekemiseksi sitä, jos joku menee naimisiin sellaisen naisen kanssa, joka saanut erokirjan mieheltään Mooseksen lain käskyn mukaan.
5.Mooseksen kirja:
Mooses antaa eronneelle naiselle luvan mennä naimisiin toisen miehen kanssa.
Jeesus opettaa Mooseksen lain käskyä vastaan."Mooses antaa eronneelle naiselle luvan mennä naimisiin toisen miehen kanssa. Jeesus opettaa Mooseksen lain käskyä vastaan."
Olet väärässä.
Jeesus ei opettanut Moosesta vastaan, vaan lain mukaisesti kielsi miehensä hylkäämää naista palaamasta ensimmäisen miehensä luokse, mitä Jeesus tarkoitti puhuessaan miehensä hylkäämästä naisesta. Jeesus opetti ko. kohtaa Mooseksen laista ja sanoi, ettei hän muuta laista mitään.
- Anonyymi
Aloituksen on tehnyt mitä ilmeisimmin nimimerkki "Henki", joka on tunnustuksellinen saatananpalvoja.
Asiasta on esitetty pitävät todisteet täällä: https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122835492
Nimimerkki "Henki" on tullut tänne vain provosoimaan uskovia ja myös kiihottamaan adventisteja ja juutalaisia (toraisteja) vastaan. Hänellä on hillitön tarve vääristellä toisten sanomisia ja valehdella.
Hänen kommentteja ei kannata lukea eikä hänen kanssa ei kannata keskustella ollenkaan.- Anonyymi
Yllä oleva viesti on pelkkää roskapostitusta ja häiriköintiä.
Sen kirjoittaja on toraisti, joka on tullut tänne vain provosoimaan uskovia ja myös kiihottamaan helluntailaisia vastaan. Hänellä on hillitön tarve vääristellä toisten sanomisia ja valehdella.
Hänen kanssa ei kannata keskustella ollenkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yllä oleva viesti on pelkkää roskapostitusta ja häiriköintiä.
Sen kirjoittaja on toraisti, joka on tullut tänne vain provosoimaan uskovia ja myös kiihottamaan helluntailaisia vastaan. Hänellä on hillitön tarve vääristellä toisten sanomisia ja valehdella.
Hänen kanssa ei kannata keskustella ollenkaan.Sinulla on lapsellinen tapa antaa takaisin samalla mitalla, mikä on tyypillistä käytöstä saatananpalvojille. Sinun juonesi ovat paljastuneet.
- Anonyymi
Kyvyttömyys keskustella asiasta on ilmeistä tällä palstalla. Ällöttävää touhua.
- Anonyymi
Jeesus nimenomaan tuli poistamaan lain kirouksen. E selittämään miten sitä Mooseksen lakia pitää noudattaa. Muttei hän eläessään sitä vielä ollut tehnyt tai Jumalan suunnitelma ei vielä ollut toteutunut. Ei hän itse voinut opettaa uutta liittoa kun sen välimies oli vielä hengissä.
Myöhemmin me voimme lukea uuden liiton sanoman ja se miten galatalaisuus on harhaoppi sekä kaikki lakiin pitäytyminen oli sitten olevinaan kenen puolella tahansa.- Anonyymi
Jeesus opetti nimenomaan noudattamaan Mooseksen lakia. Sen takia aloitus on täysin virheellinen, koska Jeesus ei kumonnut laista mitään. Uudessa liitossa kirjoitetaan Mooseksen laki sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin. Jos joku ei halua noudattaa lakia, hänen päällää on laissa mainitut kiroukset.
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan. - Anonyymi
On hienoa, että sinulla ei ole galatalaisten oppia!
On hienoa, että sinulla on elämä Hengessä ja vaellat Hengessä, etkä ole kenenkään puolta ja toista vastaan! - Anonyymi
"Ei hän itse voinut opettaa uutta liittoa kun sen välimies oli vielä hengissä."
Jotta väitteesi pitäisi paikkaansa, pitäisi sen näkyä Jeesuksen sanoissa. Mutta missään kohtaa Raamattua Jeesus ei tiedä poistavansa muka jonkun lain kirouksen. Hän olisi myös kertonut vähintäänkin opetuslapsilleen sen, että hän tulee opettamaan uudella tavalla laista, jos olisi tiennyt, että jotakin sellaista tapahtuisi. Myöskin Jeesus-profetioiden olisi pitänyt julistaa niinkin merkittävästä asiasta kuin lain hylkäämisestä. Lain, joka oli koko Israelilaisuuden kulmakivi. Mutta mitään tuollaisia profetioita et Vanhasta testamentista löydä.
Et ole kovin uskottava väitteinesi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus opetti nimenomaan noudattamaan Mooseksen lakia. Sen takia aloitus on täysin virheellinen, koska Jeesus ei kumonnut laista mitään. Uudessa liitossa kirjoitetaan Mooseksen laki sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin. Jos joku ei halua noudattaa lakia, hänen päällää on laissa mainitut kiroukset.
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan."Uudessa liitossa kirjoitetaan Mooseksen laki sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin. "
Joten sinäkin osaat noudattaa sapatti-lakia?
- Anonyymi
Byrokratia on syntynyt siis bethelem 2000 vuotta sitten?
- Anonyymi
Se on purettu silloin.
- Anonyymi
Jos laki kirjoitetaan sydämeen, niin ei siitä sitten tarvitse kenenkään kanssa kiistellä ja jae taisi jatkua että pienimmät isommasta tietää miten toimia eikä veli veljeä opeta. Saati sitten riitele. Eli jotain on pahasti mennyt pieleen siinä lain kirjoittamisessa sydämeen.
Se tarkoittaa nimenomaan uutta liittoa ja sitä että Jeesus ristiinnaulitsee lain ristille, eikä sitä ihmiset lukemalla lue eikä kinastele siitä. Jumala Pyhällä Hengellä kirjoittaa vapauden lain ihmisen sydämeen ja he Jumalan Hengessä sitä toteuttavat. Ne jotka ovat Jumalan lapsia Hengessä. Muut jäävät kinastelemaan kuolleesta kirjaimesta onko se täten vai täten.- Anonyymi
On hyvä, että sinulla on laki sydämessäsi, ja pidät sen automaattisesti. Myöskin sen sapatti-käskyn, josta meidän ei nyt tässä tarvitse ruveta kinastelemaan.
- Anonyymi
Joka ei lakia noudata, hänen sydämessä ei ole lakia, eikä hän ole uudessa liitossa.
- Anonyymi
jeesus on Jumalan Poika. Hän on suurempi kuin Mooses
- Anonyymi
Muhammed on vain kopio, koska on syntynyt paljon paljon kristinuskon jälkeen. Jäljittelee täydellisesti kristinuskoa samoine henkilöineen. Jeesus on siinä myös opettaja. Ei Jumalan Poika, mutta tekee ihmeitä ja nousee taivaaseen. Joskaan ei vapauta ihmistä lain orjuudesta ja niin islam on vanhan liiton lakihenkisyyden tilassa.
Kuvaavaa islmaille on se että vielä 1900-luvun alussa muslimeita oli ainoastaan 200 miljoonaa ja nyt jo pari miljardia. Eivät ole joukolla eronneet kirkosta, vaan kasvuvauhti on ollut huima. Seuraavan sadan vuoden kuluttua kaikki on islamisteja jos vauhti jatkuu samana. Kopio leviää paremmin kuin alkuperäinen. Mutta niinhän monesti onkin.- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
muhaamad (lhsll) oli sentään olemassa, toisin kuin jeesus.
Johtuen siitä että oli myöhemmällä aikakaudella ja asia on helpompi todentaa. Silti Koraani kertoo Jeesuksesta ja jos Muhammed oli totta, niin miksi olisi valehdellut Jeesuksesta. Koraanin Jeesus ei tosin ollut Jumalan Poika, mutta teki ihmeitä ja astui taivaaseen.
Anonyymi kirjoitti:
Johtuen siitä että oli myöhemmällä aikakaudella ja asia on helpompi todentaa. Silti Koraani kertoo Jeesuksesta ja jos Muhammed oli totta, niin miksi olisi valehdellut Jeesuksesta. Koraanin Jeesus ei tosin ollut Jumalan Poika, mutta teki ihmeitä ja astui taivaaseen.
Ei muhammad (lhsll) tiennyt mitään muuta jeesuksesta kuin mitä hän kuuli kirjan kansalta.
Satuja jeesuksesta levitettiin jo paljon ennen muhammadanismin syntyä ja siksi parhaat palat kopioitiin koraaniin sitä myöhemmin muistiin merkittäessä.- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Ei muhammad (lhsll) tiennyt mitään muuta jeesuksesta kuin mitä hän kuuli kirjan kansalta.
Satuja jeesuksesta levitettiin jo paljon ennen muhammadanismin syntyä ja siksi parhaat palat kopioitiin koraaniin sitä myöhemmin muistiin merkittäessä.Muhammed muutoin taisi olla luku-ja kirjoitustaidoton. Silloin olisi ollut helppo ottaa vielä selville onko tarinat Jeesuksesta totta edes miltään osin ja varmaan onkin otettu kun kerran pyhään kirjaan kelpuutettu.
Islamin nousu tapahtui aikana jolloin ei vielä ollut terrorismia sen varjolla että esim. Cassius Clayn kääntyminen Muhammed Aliksi oli valtava mainostemppu islamille. Jos se olisi kytkenyt terrorismin pois uskostaan ja saanut pysymään sen maltillisena, niin jäsenmäärä olisi tällä hetkellä jo toisella miljardiluvulla.
Sinänsä hassua että ateistit ajattelevat ihmiskunnan olevan niin niin sivistynyt, ratkaisevan kaikki ongelmat järkeilemällä eikä satuolentoihin usko kuin tosi hairahtaneet hihhulit ja sitten jo yksistään islamisteja on maailmassa lähes kaksi miljardia. Anonyymi kirjoitti:
Muhammed muutoin taisi olla luku-ja kirjoitustaidoton. Silloin olisi ollut helppo ottaa vielä selville onko tarinat Jeesuksesta totta edes miltään osin ja varmaan onkin otettu kun kerran pyhään kirjaan kelpuutettu.
Islamin nousu tapahtui aikana jolloin ei vielä ollut terrorismia sen varjolla että esim. Cassius Clayn kääntyminen Muhammed Aliksi oli valtava mainostemppu islamille. Jos se olisi kytkenyt terrorismin pois uskostaan ja saanut pysymään sen maltillisena, niin jäsenmäärä olisi tällä hetkellä jo toisella miljardiluvulla.
Sinänsä hassua että ateistit ajattelevat ihmiskunnan olevan niin niin sivistynyt, ratkaisevan kaikki ongelmat järkeilemällä eikä satuolentoihin usko kuin tosi hairahtaneet hihhulit ja sitten jo yksistään islamisteja on maailmassa lähes kaksi miljardia.Koulutuskysymys, enkä tarkoita madrassaa tai muuta taikauskokoulua.
- Anonyymi
Islamin suosioon ja kasvuvauhtiin tosiaan pitää etsiä selitystä ja länsimaisesta näkökulmasta se ei toimi. Usko on kuitenkin puritaaninen, ihmisoikeuksia loukkaava, väkivaltainen. Joskin niinhän on VT:n usko, mutta sille otti aikansa ennen kuin se levisi muualle kuin juutalaisten keskuuteen ja silloinkin piti tehdä ainakin jonkinlainen pesäero juutalaisuuteen ja Mooseksen lakiin. Räikeimmät lait jätettiin kuin huomiotta vaikka vielä saattoi noitavaimon tappaa sekä tehdä lähetystyötä miekalla.
Islamin kehitys osui ajanjaksoon jolloin löydettiin öljy ja arabimaat pääsivät sillä rikastumaan. Tai jotkut heistä ovat satumaisen rikkaita ja osa kansasta köyhää. Islam oli mainio keino pitää kansaa kurissa kun sitä ei tarvinnut tehdä ihmisvoimin kuin diktaattori, vaan uskonnon varjolla saattoivat öljysheikit elää leveää elämää ja kansa kävellä kaavuissa ja jos vähän teki poikkeavaa, niin kaula poikki.
Islamiin liitetty terrorismi on syönyt sen kannatusta eikä leviäminen enää ole niin nopeaa ja tuskin kovin moni valtio jossa ei ole islamia enää ottaa sitä pääuskonnoksi ja valtion hallinnon välineeksi.
Mutta siellä missä se on vallalla, se voi hyvin. Ei afganistan länsimaistunut edes kovalla rahalla ja yrityksellä, vaan vuosikymmenten työ valui hukkaan viikoissa.
Eikä sivistys, nettiaika eikä mikään uhkaa islamia. Esim. Egyptissä ollaan menossa jopa rajumpaan suuntaan eikä maltilliseen islamiin vaikka kuvittelisi että kehitys on siihen suuntaan menossa. Siellä voivat uskonkiihkoiset tappaa aivan kadulla jos mies ja nainen juttelevat eivätkä ole naimisissa ja on syytä olettaa, että on jotain vipinää siihen suuntaan.
Voisi kuvitella että kaikki sellainen on satukirjasta, mutta se on totista totta tämän sivistyneen ihmisen tämän päivän historiassa eikä vain kertomukset ole miltään pimeältä keski-ajalta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t947653- 374047
- 473596
- 2433054
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402712- 452562
Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna212534- 1322491
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292439Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as292388