Ärsyttääkö munkaltaiset nopeusrajoitusten mukaan ajavat kuskit?

Anonyymi-ap

Mä ajan nopeusrajoitusten mukaan paitsi että jos keli on tosi huono, niin hiljennän kaasujalkaa ja aina kun ajan autolla silta-alueella niin hiljennän vauhtia ja etenkin mitä kapeampi silta, niin sitä varovaisempi ja sitten kun ajan kaupungissa niin aina otan huomioon jalankulkijat ja pyöräilijät eli kaahaamalla en tule suojatiealueelle mitä aika monet tekee.

Ne jotka ajaa alinopeutta aiheuttavat esim tarpeettomia pitkiä jonoja ja silloin päävastuu on alinopeutta ajavan takana oleva autoilija jonka pitäisi ohittaa se hidastelija tai sitten kolmas autoilija pyrkiä ohi ekasta hitaasta ja sitten toisesta hitaasta. Ei yhtälö ole niin helppo koska riskialttius kolaririskille kasvaa jos joutuu ohittaan kahta autoa mut viisainta ois varmaan ohittaa ekana se yksi auto. Kahden auton ohittamiset on aika riskaapeliä hommaa.

Ylinopeutta ajavat haittaavat myös liikennettä.

Olenko jonkun mielestä pilkunviilaaja? Ei kai noin voi todeta munkaltaisista jotka näin "saarnaa"?? vai voiko? Ei tarkoota sitä että mie ajaisin aina oikein, koska ihminen ei ole täydellinen eli virheitä tulee kaikille. Mut niinku pyrkiä ajjaan sääntöjen mukhaan.

108

681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aja kykyjesi mukaan.
      Ei ole muuta vaihtoehtoa.

      Kun muille tulee ohituspaikka tai ovat menossa ohi , niin älä silloin kiihdytä.
      Kun kaistoja on useampi, niin hidastele mahdollisimman oikealla.
      Ei muiden huomioiminen ole sinulta pois.

      • Anonyymi

        Kun itse ajaa suurinta sallittua nopeusrajoituksen mukaista todellista nopeutta, niin ylinopeusyrjöjen mahdollinen mielipaha ei paljonkaan itseäni liikuta tai hetkauta.


      • Anonyymi

        Pikkusen väärin kirjoitettu että "aja kykyjesi mukaan". Pitäisi olla "aja sääntöjen mukaan". Ni!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikkusen väärin kirjoitettu että "aja kykyjesi mukaan". Pitäisi olla "aja sääntöjen mukaan". Ni!

        Tietenkin pitää ajaa liikennesääntöjen mukaisesti, mutta liikenteessä ei myöskään pidä ylittää omaa ajokykyä/ajotaitoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun itse ajaa suurinta sallittua nopeusrajoituksen mukaista todellista nopeutta, niin ylinopeusyrjöjen mahdollinen mielipaha ei paljonkaan itseäni liikuta tai hetkauta.

        Jos olet ketjun aloittaja, niin kiva asenne sinulla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet ketjun aloittaja, niin kiva asenne sinulla...

        Niin se on aika oikein ajaa rajoitusten mukaan ? Ja jos huono keli niin hiljempää . Jossain sanottiin että jos koulun lähellä rajoitus niin pitää ajaa vielä hiljenpää. Ei käy asuin lähellä koulua jossa rajoitus oli 30 km /t lähdin usein töihin 4.30 yöllä ? Olisiko pitänyt ajaa 25 , entä kesällä kun koulut kiinni ? Koulusta varoittavia liikennemerkkejä ei juuri kukaan ymmärrä kun koulut suljettuja ? Sitten kukkahattu tädit ulisee kun ei kunnioiteta nopeusrajoituksia , no miksi ei ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet ketjun aloittaja, niin kiva asenne sinulla...

        Tuossa puhuttiin nopeusrajoituksen mukaisen nopeuden ajamisesta. Kenelläkään ei ole velvoitetta edesauttaa toisen liikennesääntöjen ja lakien rikkomista. Sen sijaan, jos ajaa nopeusrajoitusta reilusti hitaammin, niin tilanne on silloin aivan eri.

        Jos joku ylinopeutta ajava pahoittaa mielensä laillisesti ajavan kuskin ajosta, niin se on hänen oma ongelmansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet ketjun aloittaja, niin kiva asenne sinulla...

        en ollut sanomassa tota kommenttia eli mä oon siis ketjun aloittaja joka ei sanonu tota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet ketjun aloittaja, niin kiva asenne sinulla...

        Todellakin ihan oikea asenne hänellä. Keskittyy omaan, liikennesääntöjä noudattavaan ajamiseensa, eikä välitä jos joku sääntöjen vastaisesti ajamaan pyrkivä saa siitä pahan mielen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun itse ajaa suurinta sallittua nopeusrajoituksen mukaista todellista nopeutta, niin ylinopeusyrjöjen mahdollinen mielipaha ei paljonkaan itseäni liikuta tai hetkauta.

        Olet sitten itsekäs. Eikö itsetunto kestä jos joku ajaa ohitsesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet sitten itsekäs. Eikö itsetunto kestä jos joku ajaa ohitsesi?

        Itsetuntoni ei liity asiaan mitenkään, vaan lähinnä muiden liikennesääntöjen noudattamattomuus. En edesauta ylinopeusyrjöjen ylinopeuden ajamista. Omapa on heidän ongelmansa, jos eivät sallittua nopeutta kykene ajamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin ihan oikea asenne hänellä. Keskittyy omaan, liikennesääntöjä noudattavaan ajamiseensa, eikä välitä jos joku sääntöjen vastaisesti ajamaan pyrkivä saa siitä pahan mielen.

        Ei ollut ketjun aloittaja.

        Moni keskittyy liikennesääntöjen mukaan ajamiseen niin paljon, että kaikkien muiden sääntöjen mukainen ajaminen häiriintyy pahasti.

        Jos ei osaa, niin voisi huomioida kuitenkin muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut ketjun aloittaja.

        Moni keskittyy liikennesääntöjen mukaan ajamiseen niin paljon, että kaikkien muiden sääntöjen mukainen ajaminen häiriintyy pahasti.

        Jos ei osaa, niin voisi huomioida kuitenkin muita.

        Miten on mahdollista ajaa liikennesääntöjen mukaan siten, että kaikkien muiden sääntöjen mukainen ajaminen häiriintyy pahasti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten on mahdollista ajaa liikennesääntöjen mukaan siten, että kaikkien muiden sääntöjen mukainen ajaminen häiriintyy pahasti?

        Ilmaisin epäselvästi, pahoittelut.
        Muutkin ajavat sääntöjen mukaan,
        mutta yksi omiaan touhuava voi häiritä liikennettä aika pahasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun itse ajaa suurinta sallittua nopeusrajoituksen mukaista todellista nopeutta, niin ylinopeusyrjöjen mahdollinen mielipaha ei paljonkaan itseäni liikuta tai hetkauta.

        Paitsi tietysti aloittaja, joka kertoi ajavansa suurinta sallittua, paitsi nissä paikoissa joissa ohi ei pääse. Eli haittaa mahdollisimman paljon liikennettä estämällä lailliset ohitukset siellä missä se olisi mahdollista...

        On noita nähty. Ja joskus ohituskaistaosuuksilla opetettu ajamaan. Jos ajaa ennen ohituskaistaa 60@100 alueella, ei ohituskaistan alkaessa pidä yllättyä jos joku ohittaa ja jatkaa edessä 60 km/h nopeutta kunnes ohituskaista loppuu.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Paitsi tietysti aloittaja, joka kertoi ajavansa suurinta sallittua, paitsi nissä paikoissa joissa ohi ei pääse. Eli haittaa mahdollisimman paljon liikennettä estämällä lailliset ohitukset siellä missä se olisi mahdollista...

        On noita nähty. Ja joskus ohituskaistaosuuksilla opetettu ajamaan. Jos ajaa ennen ohituskaistaa 60@100 alueella, ei ohituskaistan alkaessa pidä yllättyä jos joku ohittaa ja jatkaa edessä 60 km/h nopeutta kunnes ohituskaista loppuu.

        Eipä tuo aloittaja estä laillisia ohituksia mitenkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tuo aloittaja estä laillisia ohituksia mitenkään.

        Paitsi ajamalla suurinta sallittua silloin kun voisi ohittaa...


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Paitsi ajamalla suurinta sallittua silloin kun voisi ohittaa...

        Suurinta sallittua ajaminen on laillisen ohituksen estämistä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suurinta sallittua ajaminen on laillisen ohituksen estämistä?

        Opit varmaan näitäkin asioita kun pääset auton rattiin.

        Mutta kerropa minulle, miten ohitat laillisesti ajoneuvon, joka ajaa tieosuuden suurinta sallittua nopeutta?


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Opit varmaan näitäkin asioita kun pääset auton rattiin.

        Mutta kerropa minulle, miten ohitat laillisesti ajoneuvon, joka ajaa tieosuuden suurinta sallittua nopeutta?

        Miksi minun pitäisi ohittaa ajoneuvo, joka ajaa suurinta sallittua?

        Opit varmaan vastaamaan kysymyksiin sitten joskus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi minun pitäisi ohittaa ajoneuvo, joka ajaa suurinta sallittua?

        Opit varmaan vastaamaan kysymyksiin sitten joskus.

        Koska olennaista on keskinopeus, ei huippunopeus. Kuten keskustelua lukemalla olet ehkä havainnut, aloittaja pyrki hidastamaan liikennettä laskemalla nopeutta merkittävästi aina kun ohi ei päässyt.

        Tuolla tapauksella keskinopeus satasen alueella saadaan helposti tipuettua 70-80 km/h lukemiin. Siinä alkaa pidempää matkaa ajavaa hivenen ärsyttämään.

        Ei toki minua. Minä osaan käyttää myös ylinopeutta turvallisen ja sujuvan liikkumisen edistämiseksi.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Koska olennaista on keskinopeus, ei huippunopeus. Kuten keskustelua lukemalla olet ehkä havainnut, aloittaja pyrki hidastamaan liikennettä laskemalla nopeutta merkittävästi aina kun ohi ei päässyt.

        Tuolla tapauksella keskinopeus satasen alueella saadaan helposti tipuettua 70-80 km/h lukemiin. Siinä alkaa pidempää matkaa ajavaa hivenen ärsyttämään.

        Ei toki minua. Minä osaan käyttää myös ylinopeutta turvallisen ja sujuvan liikkumisen edistämiseksi.

        Teet jonkun tulkinnan aloittajan motiivista ja siihen sitten jotenkin liittyy minun oletettu tarpeeni ohittaa joku suurinta sallittua ajava.

        Noniin.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Koska olennaista on keskinopeus, ei huippunopeus. Kuten keskustelua lukemalla olet ehkä havainnut, aloittaja pyrki hidastamaan liikennettä laskemalla nopeutta merkittävästi aina kun ohi ei päässyt.

        Tuolla tapauksella keskinopeus satasen alueella saadaan helposti tipuettua 70-80 km/h lukemiin. Siinä alkaa pidempää matkaa ajavaa hivenen ärsyttämään.

        Ei toki minua. Minä osaan käyttää myös ylinopeutta turvallisen ja sujuvan liikkumisen edistämiseksi.

        Olennaista on nopeusrajoitusten noudattaminen, kuten myös kaikkien liikennesääntöjen noudattaminen. Vain onnettomuuden estäminen on sellainen tilanne, jossa säännöistä voi poiketa. Oma halu tai mieliteko ei oikeuta rikkomaan mitään sääntöjä tai nopeusrajoituksia.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Koska olennaista on keskinopeus, ei huippunopeus. Kuten keskustelua lukemalla olet ehkä havainnut, aloittaja pyrki hidastamaan liikennettä laskemalla nopeutta merkittävästi aina kun ohi ei päässyt.

        Tuolla tapauksella keskinopeus satasen alueella saadaan helposti tipuettua 70-80 km/h lukemiin. Siinä alkaa pidempää matkaa ajavaa hivenen ärsyttämään.

        Ei toki minua. Minä osaan käyttää myös ylinopeutta turvallisen ja sujuvan liikkumisen edistämiseksi.

        Minä tulkitsin aloittajan aivan kirjoituksen tuosta nopeuden alentamisesta täysin toisin. Hän laskee nopeutta aina kun olosuhde muuttuu hankalammaksi eli tie kapenee, on jalankulkijaa, pyöräilijää, joita on syytä varoa, tms.. Ja sitten kun tilanne on ohi nostaa nopeutensa sallituksi.
        Juuri noinhan pitääkin tehdä. Ja osaava kuljettaja toimii juuri noin.

        Ylinopeutta ei koskaan voi pitää yleisesti turvallisuuden ja sujuvuuden lisäämisenä. Päinvastoin, se lisää yleistä turvattomuutta ja joustamattomuutta niinkuin kaikki muukin liikennesäöntöjen rikkominen. Liikennesäöntöjä rikkova ei voi olettaa muiden joustavan omassa liikennekäyttäytymisessään, jotta sääntöjä rikkova voisi rikkoa liikennesääntöjä.


    • Anonyymi

      No voi hyvänen aika. Et sinä voi ajaa kuin omaa autoasi.

      Siinäpä ajatte hölmöt jonossa ja aina odotatte ohitusmahdollisuutta hermoillen. Mitäs jos vaikka pitäisitte pitkän turvavälin aina, niin ei tarvitsisi hermoilla joutavia. Lähtisitte aikanaan liikenteeseen.

      • Anonyymi

        Ja aina voi pudottaa kevyesti nopeutta, jos joku ajaa takana liian lähellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja aina voi pudottaa kevyesti nopeutta, jos joku ajaa takana liian lähellä.

        Ainakin ylinopeus pitää tiputtaa pois jos joku liimaantuu perään. Se voi olla nopeutta mittaava siviilipoliisiauto, joka voi ehkä jopa vähän provosoida kiihdyttämään. No jaa, lieneekö tuollainen mahdollista vai pelkkää urbaanilegendaa. Joskus on sellaistakin tarinaa kerrottu että poliisin provosoimana joku lähti näyttämään miten kulkee ja sitten sai tietenkin kovat sakot. Ei taida nykyään poliisilla olla resursseja tuollaiseen touhuun.

        Itselle on toki niin päin käynyt, että ajelin poliisiauton edessä 80 km/h, kun en muistanut oliko rajoitus 80 vai 100 (jossain Rovaniemelle mennessä se tuntui koko ajan vaihtuvan niin että meni laskuissa sekaisin, eikä silloin armeija-aikoina tullut niin tarkkaan piitattuakaan rajoituksista). Ajelivat aikansa perässä ja pysäyttivät sitten puhallustestiin kun ajoin epäilyttävän hitaasti. Satasen rajoitus siinä sitten olikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja aina voi pudottaa kevyesti nopeutta, jos joku ajaa takana liian lähellä.

        Itse säädän oman nopeuteni takana tulevan turvavälivalinnan mukaan. Jos hän ajaa lähellä, niin tietenkin säädän nopeuden hänen valitsemansa turvavälin mukaiseksi ja hidastan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse säädän oman nopeuteni takana tulevan turvavälivalinnan mukaan. Jos hän ajaa lähellä, niin tietenkin säädän nopeuden hänen valitsemansa turvavälin mukaiseksi ja hidastan.

        Hyvä. Pääsee paremmin ohi. Harmi se olisi jos menisit sitä nopeutta mitä aiemminkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä. Pääsee paremmin ohi. Harmi se olisi jos menisit sitä nopeutta mitä aiemminkin.

        Sitten kaikki hyvin. Takana tulevien on aina syytä olla iloisia ja tyytyväisiä, jos kyseisissä tilanteissa edessä ajava hiljentää nopeuttaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin ylinopeus pitää tiputtaa pois jos joku liimaantuu perään. Se voi olla nopeutta mittaava siviilipoliisiauto, joka voi ehkä jopa vähän provosoida kiihdyttämään. No jaa, lieneekö tuollainen mahdollista vai pelkkää urbaanilegendaa. Joskus on sellaistakin tarinaa kerrottu että poliisin provosoimana joku lähti näyttämään miten kulkee ja sitten sai tietenkin kovat sakot. Ei taida nykyään poliisilla olla resursseja tuollaiseen touhuun.

        Itselle on toki niin päin käynyt, että ajelin poliisiauton edessä 80 km/h, kun en muistanut oliko rajoitus 80 vai 100 (jossain Rovaniemelle mennessä se tuntui koko ajan vaihtuvan niin että meni laskuissa sekaisin, eikä silloin armeija-aikoina tullut niin tarkkaan piitattuakaan rajoituksista). Ajelivat aikansa perässä ja pysäyttivät sitten puhallustestiin kun ajoin epäilyttävän hitaasti. Satasen rajoitus siinä sitten olikin.

        Tosi huolestuttavaa, jos poliisit ajaa perässä kiinni välittämättä turvavälistä ja eivät esim ymmärrä ohittaa. Siinä se ryssältä peritty liikennekulttuuri näkyy.


      • Anonyymi

        On hyvä asia ajaa alinopeutta jos on huono keli, mut ei ole hyvä asia ajaa alinopeutta jos on hyvä keli.

        Jos muodostuu letka niin ei kannata ainakaan ohittaa kahta autoa kerralla vaan yhden auton ohitus ja eikä saa ottaa riskejä vaan ohitus pitää tehdä kun on hyvä paikka ohittaa. Ohittaminen ei ole kiellettyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hyvä asia ajaa alinopeutta jos on huono keli, mut ei ole hyvä asia ajaa alinopeutta jos on hyvä keli.

        Jos muodostuu letka niin ei kannata ainakaan ohittaa kahta autoa kerralla vaan yhden auton ohitus ja eikä saa ottaa riskejä vaan ohitus pitää tehdä kun on hyvä paikka ohittaa. Ohittaminen ei ole kiellettyä.

        Kertoisitko esimerkkinä mikä on alinopeus huonossa kelissä ja mikä se on hyvässä kelissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoisitko esimerkkinä mikä on alinopeus huonossa kelissä ja mikä se on hyvässä kelissä.

        tarkoitin siis että on parempi ajaa hiljaa jos on huono keli. Jos siis huono keli ja nopeusrajoitus on 80km tunnissa niin minä silloin yleensä ajan hiljempaa kuin kaheksaakymppiä, koska suomen poliisi ja liikennevirasto (vai mikä se on oikea nimi oikein nyt onkaan en mä muista) kehoittaa ihmisiä ajamaan hitaammin jos on huono keli.

        Jos on vaikkapa hyvä keli ja on satasen alue niin jos siinä ajaa alle satasta niin se on alinopeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tarkoitin siis että on parempi ajaa hiljaa jos on huono keli. Jos siis huono keli ja nopeusrajoitus on 80km tunnissa niin minä silloin yleensä ajan hiljempaa kuin kaheksaakymppiä, koska suomen poliisi ja liikennevirasto (vai mikä se on oikea nimi oikein nyt onkaan en mä muista) kehoittaa ihmisiä ajamaan hitaammin jos on huono keli.

        Jos on vaikkapa hyvä keli ja on satasen alue niin jos siinä ajaa alle satasta niin se on alinopeutta.

        Alinopeutta ei ole mitenkään missään määritelty. Nopeusrajoitus on maksiminopeus, jota saa ajaa. Tämä on selkeästi määritelty. Myös alle sen on täysin laillista ajaa. Missään ei ole määritelty, että paljonko alla rajoitusnopeuden voi ajaa, että se aletaan laskemaan liikenteen häiritsemiseksi. Kannattaa lukea alla oleva asia-

        " Jos liikenneolot sitä vaativat, kuljettaja on epävarma tai hänellä on ajamista rajoittavia tekijöitä, hän saa ajaa muita hitaammin eikä häntä voida siitä rankaista, rikos- ja prosessioikeuden professori Matti Tolvanen selittää.

        - Liian hitaasti ei kuitenkaan saa ajaa kiusantekomielessä. Toimintaan pitää olla jokin perusteltu syy."

        Lähde: https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/201808112201131178


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alinopeutta ei ole mitenkään missään määritelty. Nopeusrajoitus on maksiminopeus, jota saa ajaa. Tämä on selkeästi määritelty. Myös alle sen on täysin laillista ajaa. Missään ei ole määritelty, että paljonko alla rajoitusnopeuden voi ajaa, että se aletaan laskemaan liikenteen häiritsemiseksi. Kannattaa lukea alla oleva asia-

        " Jos liikenneolot sitä vaativat, kuljettaja on epävarma tai hänellä on ajamista rajoittavia tekijöitä, hän saa ajaa muita hitaammin eikä häntä voida siitä rankaista, rikos- ja prosessioikeuden professori Matti Tolvanen selittää.

        - Liian hitaasti ei kuitenkaan saa ajaa kiusantekomielessä. Toimintaan pitää olla jokin perusteltu syy."

        Lähde: https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/201808112201131178

        kiitos tiedoista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten kaikki hyvin. Takana tulevien on aina syytä olla iloisia ja tyytyväisiä, jos kyseisissä tilanteissa edessä ajava hiljentää nopeuttaan.

        Ja kun se nysväri vielä menisi linja-autopysäkille tai muuten antaisi ymmärtää tietä, niin se vasta saisi takana tulijat iloiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun se nysväri vielä menisi linja-autopysäkille tai muuten antaisi ymmärtää tietä, niin se vasta saisi takana tulijat iloiseksi.

        Siitä voi mennä ohi tai sitten voi jäädä sen taakse ajamaan. Turvaväli täytyy sitten pitää tarpeeksi suurena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse säädän oman nopeuteni takana tulevan turvavälivalinnan mukaan. Jos hän ajaa lähellä, niin tietenkin säädän nopeuden hänen valitsemansa turvavälin mukaiseksi ja hidastan.

        Melkoisella varmuudella valehtelet. Noin pääsääntöisesti, autokuskin pitäisi katsoa eteenpäin ja seurata mitä siellä tapahtuu. Tuo takana tulevien seuraaminen on lähinnä sairasta mihinkään mitään auttamatonta tai vaikuttamatonta, oman pään sisäisestä sairaudesta kertovaa kotipoliisi toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä voi mennä ohi tai sitten voi jäädä sen taakse ajamaan. Turvaväli täytyy sitten pitää tarpeeksi suurena.

        Juu, voi mennä ohi, ja parhaitenhan se onnistuu jos ja kun se nysväri väistää esim. linja-auto pysäkille. Eikä sen hidastelijan pitämä vauhti kovin kaksista turvaväliä vaadi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkoisella varmuudella valehtelet. Noin pääsääntöisesti, autokuskin pitäisi katsoa eteenpäin ja seurata mitä siellä tapahtuu. Tuo takana tulevien seuraaminen on lähinnä sairasta mihinkään mitään auttamatonta tai vaikuttamatonta, oman pään sisäisestä sairaudesta kertovaa kotipoliisi toimintaa.

        Puskapoliisi on puskassa, toripolisiisi on torilla ja kotipoliisi on kotona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puskapoliisi on puskassa, toripolisiisi on torilla ja kotipoliisi on kotona.

        Kyllä se kotipoliisi on juurikin liikenteessä niitä takaa tulevia kyttäävä kuljettaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se kotipoliisi on juurikin liikenteessä niitä takaa tulevia kyttäävä kuljettaja.

        Tietysti täytyy pitää itsensä selvillä siitä, mitä takana olevassa liikenteessä tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti täytyy pitää itsensä selvillä siitä, mitä takana olevassa liikenteessä tapahtuu.

        Mitä ihmettä varten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä varten?

        Tulee mieleen paljonkin tilanteita.
        Onko sinulla ajokorttia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee mieleen paljonkin tilanteita.
        Onko sinulla ajokorttia?

        On ajokortti, eikä ole vielä ollut tarvetta normaalin, muutaman sekunnin välein taustapeiliin vilkaisun lisäksi, takana olevaan liikenteeseen näkyvyyttä pidemmälle keskittyä tai siellä tapahtumia miettiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se kotipoliisi on juurikin liikenteessä niitä takaa tulevia kyttäävä kuljettaja.

        Liikenteessä pitää kytätä muita. Laki velvoittaa siihen.

        "Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ajokortti, eikä ole vielä ollut tarvetta normaalin, muutaman sekunnin välein taustapeiliin vilkaisun lisäksi, takana olevaan liikenteeseen näkyvyyttä pidemmälle keskittyä tai siellä tapahtumia miettiä.

        Pidät siis itsesi selvillä siitä, mitä takana olevassa liikenteessä tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikenteessä pitää kytätä muita. Laki velvoittaa siihen.

        "Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi."

        Kotipoliisimainen kyttääminen on täysin eri asia kuin lain velvoittama ennakointi.


    • Anonyymi

      Ei ärsytä. Mutta se on aika tylsää että heti ollaan kaahariksi huutelemassa jos itse ensin jää jalkoihin. Yleensä tuollaisilla on sellainen kaksisuuntainen mielialan muuttuja päällä.

    • Anonyymi

      Voi näitä sääntö Suomen kerrostalokyttääjiä ja kotipoliiseja jotka eivät ymmärrä, että olisi kaikkien etu olla joustava vahdeista riippumatta. Silloin kaikkien meno on letkeää ja turvallista.

      • Anonyymi

        Jos ei ymmärrä liikennesääntöjen merkitystä kokonaisuuteen, niin sitten kannattaa jättää ajaminen muiden hommaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ymmärrä liikennesääntöjen merkitystä kokonaisuuteen, niin sitten kannattaa jättää ajaminen muiden hommaksi.

        Ja vaikka ei ymmärtäisi kokonaisuudesta sen hepola helvettiä, niin silti voi ja saa aivan laillisesti ajaa ja on mahdollisesti jopa sinua parempi kuljettaja.


      • Anonyymi

        Kaikkien meno on letkeää ja turvallista, kun noudatetaan yhteisiä pelisääntöjä. Kun kaikki toimivat samalla ennakoitavalla tavalla, niin ei tule yllätyksiä.


    • Anonyymi

      En aja sen kummenkin kuin ennenkään. Kolareita en ole ajanut, mutta ei tällaista tupeksimista ole koskaan ollut kuin nykyisin. Nopeusrajoitukset vaan pienenee suorillakin teillä ja täällä ihmiset himona huutaa että vieläkin hiljemmin saa ajaa. Esimeriksi suurimmalla osalla nelostietä ei ole 80 kmh rajoituksessa mitään järkeä talvella. Siitäkin voi hidastaa kun keli edellyttää, mutta että kauniina päivänä niin ei v..ttu.

      • Anonyymi

        kannattaako tommosesta stressata vaan suhtautua aikuismaisesti nopeusrajoituksii?


      • Anonyymi

        Oma kokemukseni 21 vuoden aikaiselta ajokokemukseltani on tämä = suurin osa ei aja nopeusrajoitusten mukaan. Esim talvella kun 80 km tuntinopeusrajoitukset käytössä niin suurin osa ei aja sitä nopeutta vaan ajaa kovempaa.


      • Anonyymi

        Nopeusrajoitus on vain suurin sallittu nopeus, jota ei saa ylittää.

        Mielipiteesi kai faktaksi muuttuu, kun sen kirjoittaa netin ihmeelliseen maailmaan. Kaikki harmittaa varmasti liikenteessä , jos itse ajaa joustamattomasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma kokemukseni 21 vuoden aikaiselta ajokokemukseltani on tämä = suurin osa ei aja nopeusrajoitusten mukaan. Esim talvella kun 80 km tuntinopeusrajoitukset käytössä niin suurin osa ei aja sitä nopeutta vaan ajaa kovempaa.

        Erikoinen tuo huomiosi nopeusrajoituksen mukaan ajamisesta. Vallankin kun on paljon todistettu, että todellisuudessa ajetaan rajoitusta hitaammin jopa erittäin hyvässä kesäkelissä, talvikelistä puhumattakaan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erikoinen tuo huomiosi nopeusrajoituksen mukaan ajamisesta. Vallankin kun on paljon todistettu, että todellisuudessa ajetaan rajoitusta hitaammin jopa erittäin hyvässä kesäkelissä, talvikelistä puhumattakaan .

        Iso osa ajaa ainakin Tampereen kehätiellä yli rajoitusten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iso osa ajaa ainakin Tampereen kehätiellä yli rajoitusten.

        on joku sanonu että ihminen on sitä miten hän ajjaa autolla, mut en silti usko siihen, koska suomessa on suomen ihmisillä hyvin asiat, mut josttain kumman syystä autoon kun suomileidi tai suomiäijä astuu niin jotenki vuan se kaasujalka on raskas ja sama ilmiö Venäjän liikentees, mut Ruotsis ne ajjaa rauhallisemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iso osa ajaa ainakin Tampereen kehätiellä yli rajoitusten.

        Tiällä nivalassa myös ja nivalan lähialueilla ajaa myös iso osa ylinopeutta, oli sitten kysseessä talavi tai kesä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        on joku sanonu että ihminen on sitä miten hän ajjaa autolla, mut en silti usko siihen, koska suomessa on suomen ihmisillä hyvin asiat, mut josttain kumman syystä autoon kun suomileidi tai suomiäijä astuu niin jotenki vuan se kaasujalka on raskas ja sama ilmiö Venäjän liikentees, mut Ruotsis ne ajjaa rauhallisemmin.

        Itsensä rikkaaksi kokevan osalta väite ajotyylistä voi hyvinkin pitää paikkansa. On tutkimuksessa todettu, että rikkaat ihmiset käyttäytyvät huomattavasti röyhkeämmin kuin köyhät. Kun taloudellinen asema parantuu, tulee ihmisestä entistä itsekeskeisempi. Asia näkyy myös liikenteessä. Suomalaiset mediat ovat kirjoittaneet aiheesta.

        Rikkaat varastavat ja huijaavat
        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2012022815262150

        Tutkimus: Rikas huijaa ja kiilaa enemmän kuin köyhä
        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001744291.html


        Higher social class predicts increased unethical behavior
        https://www.pnas.org/doi/abs/10.1073/pnas.1118373109


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsensä rikkaaksi kokevan osalta väite ajotyylistä voi hyvinkin pitää paikkansa. On tutkimuksessa todettu, että rikkaat ihmiset käyttäytyvät huomattavasti röyhkeämmin kuin köyhät. Kun taloudellinen asema parantuu, tulee ihmisestä entistä itsekeskeisempi. Asia näkyy myös liikenteessä. Suomalaiset mediat ovat kirjoittaneet aiheesta.

        Rikkaat varastavat ja huijaavat
        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2012022815262150

        Tutkimus: Rikas huijaa ja kiilaa enemmän kuin köyhä
        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001744291.html


        Higher social class predicts increased unethical behavior
        https://www.pnas.org/doi/abs/10.1073/pnas.1118373109

        mielenkiintoista mielenkiintoista mie oonki aina kummastellut että media on aina vaiennut rikkaiden ongelmakäyttäytymisest, mut paree myöhään kuin ei koskhaan!
        Kiitos tiedottamisesta. Mä oon kyl aina uskonutkin tietäväni ettei se häiriökäyttäytyminen ole niin yksipuolista kuin mitä päämediakin on antanut ymmärtää usein eli turhan usein päämediakin on syyttänyt sormella heikostikoulutettuja milloin mistäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsensä rikkaaksi kokevan osalta väite ajotyylistä voi hyvinkin pitää paikkansa. On tutkimuksessa todettu, että rikkaat ihmiset käyttäytyvät huomattavasti röyhkeämmin kuin köyhät. Kun taloudellinen asema parantuu, tulee ihmisestä entistä itsekeskeisempi. Asia näkyy myös liikenteessä. Suomalaiset mediat ovat kirjoittaneet aiheesta.

        Rikkaat varastavat ja huijaavat
        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2012022815262150

        Tutkimus: Rikas huijaa ja kiilaa enemmän kuin köyhä
        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001744291.html


        Higher social class predicts increased unethical behavior
        https://www.pnas.org/doi/abs/10.1073/pnas.1118373109

        mieleen tuli yks kuvottava mainos jossa taneli mäkelä siinä mainoksessa sanoo "miltä maistuu teijän joulu" niin siinä juuri tulee ilmi se röyhkeys ja itsekkyys tuossa mainoksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mieleen tuli yks kuvottava mainos jossa taneli mäkelä siinä mainoksessa sanoo "miltä maistuu teijän joulu" niin siinä juuri tulee ilmi se röyhkeys ja itsekkyys tuossa mainoksessa.

        Noh sori kun skriivasin ton postauksen, ku duoda noin ei liity aiheeseen mut enpä mä taija pystyä sitä viestii poistaan paitsi jos laulaisin moderaattoreille mut sallittakoon tämä lapsus. Huolimaton ADHD luonne(minä ) kun välillä mokailen. Tai aika useinkin (esim ajatuskatkoja &sekaannuksia& aivopieruja).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsensä rikkaaksi kokevan osalta väite ajotyylistä voi hyvinkin pitää paikkansa. On tutkimuksessa todettu, että rikkaat ihmiset käyttäytyvät huomattavasti röyhkeämmin kuin köyhät. Kun taloudellinen asema parantuu, tulee ihmisestä entistä itsekeskeisempi. Asia näkyy myös liikenteessä. Suomalaiset mediat ovat kirjoittaneet aiheesta.

        Rikkaat varastavat ja huijaavat
        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2012022815262150

        Tutkimus: Rikas huijaa ja kiilaa enemmän kuin köyhä
        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001744291.html


        Higher social class predicts increased unethical behavior
        https://www.pnas.org/doi/abs/10.1073/pnas.1118373109

        niin kun mainittit rikkaiden häiriökäyttäytyminen niin muistin nyt yhden eli kun jossaki joku sanoi että huumeita vetää heikostikoulutetut ja köyhät niin jostakin muualta luin ihan päinvastaista että huumeita vetää pääosin rikkaat. Mene ja tiedä sitten mikä on totuus. Voi olla että totuus on jotenki niin ,että ei se katso yleensäkään yhteiskuntaluokkaan niin paljoa ketkä vetää huumeita jne. En mä tiedä sitten.

        Mut jos kerta tutkimustulos on tuo esim että rikas huijaa ja kiilaa enemmän kuin köyhä niin tuskinpa silloin kannattaa sitä tutkimustulosta vastaan olla. Tosin sitten voi pohtia miten tutkimus on tehty, mut on siis kai aika itsestäänselvän heleppo tajuta että poliisin tiedosta on saatu selville liikennerikkomukset niin sieltä se fakta tulee sitten esille. Mä nyt sori höpötin asiaa joka on itsestäänselvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin kun mainittit rikkaiden häiriökäyttäytyminen niin muistin nyt yhden eli kun jossaki joku sanoi että huumeita vetää heikostikoulutetut ja köyhät niin jostakin muualta luin ihan päinvastaista että huumeita vetää pääosin rikkaat. Mene ja tiedä sitten mikä on totuus. Voi olla että totuus on jotenki niin ,että ei se katso yleensäkään yhteiskuntaluokkaan niin paljoa ketkä vetää huumeita jne. En mä tiedä sitten.

        Mut jos kerta tutkimustulos on tuo esim että rikas huijaa ja kiilaa enemmän kuin köyhä niin tuskinpa silloin kannattaa sitä tutkimustulosta vastaan olla. Tosin sitten voi pohtia miten tutkimus on tehty, mut on siis kai aika itsestäänselvän heleppo tajuta että poliisin tiedosta on saatu selville liikennerikkomukset niin sieltä se fakta tulee sitten esille. Mä nyt sori höpötin asiaa joka on itsestäänselvä.

        Vaikka tutkimus ei koko totuutta kertoisikaan, niin antaa varmasti osviittaa asioihin liittyen. Rikas ei anna mitään, kun taas köyhä antaa siitä vähästäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka tutkimus ei koko totuutta kertoisikaan, niin antaa varmasti osviittaa asioihin liittyen. Rikas ei anna mitään, kun taas köyhä antaa siitä vähästäkin.

        Niinno useinhan juuri tuossa piilee syykin, miksi rikas on rikas ja köyhä pysyy köyhänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinno useinhan juuri tuossa piilee syykin, miksi rikas on rikas ja köyhä pysyy köyhänä.

        Nimenomaan asenne eroaa. Rikas ei välitä muista, paitsi itsestään. Muut vaikka kuolkoon ympärillä. Rikas ei välitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mieleen tuli yks kuvottava mainos jossa taneli mäkelä siinä mainoksessa sanoo "miltä maistuu teijän joulu" niin siinä juuri tulee ilmi se röyhkeys ja itsekkyys tuossa mainoksessa.

        Mitä tuota nyt jostain mainoksesta mielesi pahoitat? Totta kai se tässä viimeisessä, toki huonossa ja tökerössä S-ryhmän mainos pläjäyksessä, se kolmen pippurin lohipasta on ja maistuu sille mitä se onkin, ilman mitään kuvittelemaasi epämääräistä merkitystä sen paremmin röyhkeydestä kuin itsekkyydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tuota nyt jostain mainoksesta mielesi pahoitat? Totta kai se tässä viimeisessä, toki huonossa ja tökerössä S-ryhmän mainos pläjäyksessä, se kolmen pippurin lohipasta on ja maistuu sille mitä se onkin, ilman mitään kuvittelemaasi epämääräistä merkitystä sen paremmin röyhkeydestä kuin itsekkyydestä.

        Jos pitää alkaa päteä niin en ole ainoa joka on kritisoinut kyseistä mainosta vaan hyvin monet on itseasiassa kritisoineet sitä ja havainneet terävillä silmillään saman pointin kuin minä. Että näin. Mutta mielipiteitä on monia kuten sinulla omansa näkemys asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pitää alkaa päteä niin en ole ainoa joka on kritisoinut kyseistä mainosta vaan hyvin monet on itseasiassa kritisoineet sitä ja havainneet terävillä silmillään saman pointin kuin minä. Että näin. Mutta mielipiteitä on monia kuten sinulla omansa näkemys asiasta.

        Onhan se toki kaukaa haettua jos ja kun jossain kaupan mainoksessa, terävillä silmillään näkee tai pikemminkin kuvittelee näkevänsä sellaista mitä siinä ei varmuudella ole.
        Mutta kuten oikein mainitsit, mielipiteitä on monia ja ne terävät silmätkin näkevät sen mitä haluavat nähdä.


    • Anonyymi

      Kyllä vituttaa kun ajan kii jonkun pilkunnussijan joka seisoo jarrulla jos 70 kympin tai 60 kympin rajoitus ! Pääasia on että liikenne sujuu, mutta hörhötpois liikenteestä !

      Volvo

      • Anonyymi

        Mä ajan mersulla (olen avauspostaaja). 2000-luvulla ajoin nissan sunnylla, opel vectralla ja mersulla.

        On siis rattiraivoa sulla? On kai se vähän tuttua itsellenikin, mut etenkin isälläni rattiraivoa. Olemme aika temperamenttista porukkaa. Meitä ihimisiä on monneen junnaan. Toisilla tunteet tulee enempi , hyvässä japahassa ja toiset ei reagoi juuri mitenkään ja jotkut vaan rallattelee, hekottelee ja hymyilee, kuten minäkin oon välillä tosi leppoisa hymyilijä, mut sitten voi autolla ajaessa alakaa vituttaa jos joku ei ossaa omasta mielestäni ajjaa, jos esim ajjaa kontissa kiinni tai kaahaa kuin hullu. Mut sitten havahdun välillä siihe "me kaikki teemme silti virheitä ja ne jotka ajjaa kontissa kii, eivät välttämättä ole mulkvisteja vaan ne on vain huolimattomia liikenteessä että ei ne välttämättä tarkoota mitään pahhaa".


    • Anonyymi

      Niinno, vähän hankala sanoa ärsyttääkö vai ei. Periaatteessa ei, mutta riippuu vähän tarkoittaako "nopeusrajoitusten mukaan" käytännössä 10-20 km/h alle sallitun ja tosi huono keli sitä, että muutaman vesipisaran tai lumihiutaleen tipahtaessa mennään ihan paniikkiin ja tiputetaan kävelyvauhtiin. Sellainen kai voisi ehkä joskus ärsyttääkin.

      Vähän tuota silta-alueella hidastelua ihmettelin, kun monin paikoin siltojen ylikin voi ajaa ihan normaalia vauhtia. Mutta kaipa jossain on vielä kapeita tai muuten huonokuntoisia siltoja, joissa voi olla syytä hidastaakin, ainakin jos joku tulee vastaan.

      • Anonyymi

        No jos on pilkkopimeää niin hidastan kyllä vauhtia.


      • Anonyymi

        varsinkin kun täällä on kapea silta ja etenki jos vastaan tulee isompi auto .

        kun nuo aurauskuskit nykyään jättää paljon lunta teiden sivuille niin vaarallista ajaa lujaa tien sivukohdasta koska voi joutua lumiliirtoon ,kun isä sanoi että ennen vanhaan oli auraushommia varten isot autot joilla ne aurasi tiet aina siten että tien sivuun ei jäänyt lunta ja kun nykyään traktoreilla aurataan tiet niin se on paljon vaikeampaa. Aurauskuskiyrittäjillä on usein myös nykyään niin kiire että työ ei tule tehtyä niin huolellisesti. Jos esim jää lunta teiden sivuun, niin se varmasti lisää ulosajoriskiä mut en tiedä onko siitä mitään datatietoa että onko ulosajot lisääntyneet enemmän mitä huonommin tiet aurattu. Mut kai sen ihan talonpoikaismaalaisjärjellä ymmärtää että niin se menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        varsinkin kun täällä on kapea silta ja etenki jos vastaan tulee isompi auto .

        kun nuo aurauskuskit nykyään jättää paljon lunta teiden sivuille niin vaarallista ajaa lujaa tien sivukohdasta koska voi joutua lumiliirtoon ,kun isä sanoi että ennen vanhaan oli auraushommia varten isot autot joilla ne aurasi tiet aina siten että tien sivuun ei jäänyt lunta ja kun nykyään traktoreilla aurataan tiet niin se on paljon vaikeampaa. Aurauskuskiyrittäjillä on usein myös nykyään niin kiire että työ ei tule tehtyä niin huolellisesti. Jos esim jää lunta teiden sivuun, niin se varmasti lisää ulosajoriskiä mut en tiedä onko siitä mitään datatietoa että onko ulosajot lisääntyneet enemmän mitä huonommin tiet aurattu. Mut kai sen ihan talonpoikaismaalaisjärjellä ymmärtää että niin se menee.

        niitä entisaikojen aurausautoja sanottiin myös nimellä tiekarhu. Pikkukuorma-autoja ne kai oli en mä osaa sanoa , mut kyl mä muistan miltä ne näyttää. Niillä ajoin kaupunkien ja kuntien työntekijät jotka oli palkattu siihen työhön. Työnjälki oli huippuhyvää koska oli huippuhyvät kalustot eikä heillä ollut kiire.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niitä entisaikojen aurausautoja sanottiin myös nimellä tiekarhu. Pikkukuorma-autoja ne kai oli en mä osaa sanoa , mut kyl mä muistan miltä ne näyttää. Niillä ajoin kaupunkien ja kuntien työntekijät jotka oli palkattu siihen työhön. Työnjälki oli huippuhyvää koska oli huippuhyvät kalustot eikä heillä ollut kiire.

        Meillä päin oli tiekarhut ja aura-autot erikseen. Tiekarhut noita tuollaisia keltaisia höyliä: https://www.is.fi/autot/art-2000008678631.html, ja aura-autot noita kuorma-autoja, joilla oli aura nokassa, toki sen aikaista vuosimallia: https://www.ksml.fi/teemat/2526034

        Maalla kun asuttiin 80 km/h tien varressa niin aura-autot meni aika lujaa ja lumi pöllysi kauas penkalle. Pikku poikana se oli aina jännää kun käveli tiellä ja kuuli aura-auton olevan tulossa. Piti osata mennä sille puolelle tietä missä ei jää auran alle. Silloinhan sitä vielä kuvitteli että se aura jyrää varmasti päälle, jos sattuu jäämään väärälle puolelle tietä.


    • Anonyymi

      Avaaja taitaa olla sellainen tyypillinen pelkäävä ja arka kuski joka ajaa aina selvästi alle suurimman sallitun ja on tukkona jos taivaalta sataa hiemankin vettä tai kevyttä lunta ja pelkää suistuvansa tieltä välittömästi. Eli tyypillinen Toyotalla ajava setämies tai mummo joka puristaa rattia rystyset valkoisena.

      • Anonyymi

        ei ihan oikein vaan ajan nopeusrajoitusten mukaan eli en aja alle sallittua nopeutta kuin vain silloin jos tosi huono keli. Ja arvasit väärin myös siinä että olen tojotalla ajava setämies tai mummo vaan olen 41 vuotias mersulla ajava.


    • Anonyymi

      Aloittajalle tiedoksi, että ei sinun ajamisestasi tarvitse tehdä juttua.
      Sinä saat ajaa ja sinun täytyy ajaa liikennesääntöjen mukaan.
      Jos sua pelottaa, jännittää tai muuten tuntuu pahalta soit ajaa sivuun
      ja hengittää ihan rauhassa ja tasoittaa sykettä. Kukaan ei saa vaivojasi/tautiasi
      tietoon jos et siitä itse kerro kenellekään jos ei se näy ulospäin.
      Liikenteessä ei ole mitään ihmeellistä vaikka se sinusta siltä tuntuukin.
      On vain niitä jotka ajaa sääntöjen mukaan (niin kuin sinä) ja niitä jotka
      luulee, että mitkään säännöt ei heitä koske. Yritä selvitä ja tuollaisia
      kirjoituksia tuolla asenteella ja terveydellä kannattaa vältää.
      Älä nostata versnpainettasi koska tiedät, että se ei ole hyväksi
      tuolla lääkityksellä. Lääkärisi on kertonut.

      • Anonyymi

        No on kai se noikin ehkä miten asian muotoilit mut kaikilla meillä on välillä (enemmän tai vähemmän) omat murheemme tai että joku asia pitää sanoa ulos mielestä jos kokee aiheelliseksi puhua jos näkee esim kritisoitavaa jossaki asiassa. Oli siis kai tuo avaukseni semmonen tietynlainen "heitto" ja ehkä vähän huonohko asenne voi paistaa, mutta kuten sanoin se on hyvin tyypillistä että monet ihmiset näin.


      • Anonyymi

        kannattaa muistaa että meitä ihmisiä on erilaisia ja ei itseään voi kokonaan muuttaa vaikka haluaisikin. Mut ei mua voi verratakaan isääni joka on aivan hirveä valittamaan ja varsinkin silloin kun hän istuu vänkärin puolella niin hän valittaa koko ajan miten joku toinen ajaa väärin jne. Ja valittaa myös minun ajamisestani ja koko ajan sanoo ja opastaa minua miten ajaa nyt jne. Ärsyttää välillä se. Kyllä mä itsekin välillä syyllistyn esim rattiraivoon ja etenkin silloin jos joku ajaa kontissa kiinni niin kyllä verenpaine nousee, mutta se on elämää. Tämä on vain elämää ja tunteet kai kuuluu ihmiselämään, sekä hyvät että huonot, mut toki pyrkiä ainakin hyviin tunteisiin enemmän, mutta ei ole helppoa aina tietenkään. Tunnen paljon ihmisiä jotka syyllistyy esim rattiraivoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No on kai se noikin ehkä miten asian muotoilit mut kaikilla meillä on välillä (enemmän tai vähemmän) omat murheemme tai että joku asia pitää sanoa ulos mielestä jos kokee aiheelliseksi puhua jos näkee esim kritisoitavaa jossaki asiassa. Oli siis kai tuo avaukseni semmonen tietynlainen "heitto" ja ehkä vähän huonohko asenne voi paistaa, mutta kuten sanoin se on hyvin tyypillistä että monet ihmiset näin.

        Sulla näitä aloituksia riittää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kannattaa muistaa että meitä ihmisiä on erilaisia ja ei itseään voi kokonaan muuttaa vaikka haluaisikin. Mut ei mua voi verratakaan isääni joka on aivan hirveä valittamaan ja varsinkin silloin kun hän istuu vänkärin puolella niin hän valittaa koko ajan miten joku toinen ajaa väärin jne. Ja valittaa myös minun ajamisestani ja koko ajan sanoo ja opastaa minua miten ajaa nyt jne. Ärsyttää välillä se. Kyllä mä itsekin välillä syyllistyn esim rattiraivoon ja etenkin silloin jos joku ajaa kontissa kiinni niin kyllä verenpaine nousee, mutta se on elämää. Tämä on vain elämää ja tunteet kai kuuluu ihmiselämään, sekä hyvät että huonot, mut toki pyrkiä ainakin hyviin tunteisiin enemmän, mutta ei ole helppoa aina tietenkään. Tunnen paljon ihmisiä jotka syyllistyy esim rattiraivoon.

        Ja tietysti juttu on aina mieleinen kun vastaa itselleen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kannattaa muistaa että meitä ihmisiä on erilaisia ja ei itseään voi kokonaan muuttaa vaikka haluaisikin. Mut ei mua voi verratakaan isääni joka on aivan hirveä valittamaan ja varsinkin silloin kun hän istuu vänkärin puolella niin hän valittaa koko ajan miten joku toinen ajaa väärin jne. Ja valittaa myös minun ajamisestani ja koko ajan sanoo ja opastaa minua miten ajaa nyt jne. Ärsyttää välillä se. Kyllä mä itsekin välillä syyllistyn esim rattiraivoon ja etenkin silloin jos joku ajaa kontissa kiinni niin kyllä verenpaine nousee, mutta se on elämää. Tämä on vain elämää ja tunteet kai kuuluu ihmiselämään, sekä hyvät että huonot, mut toki pyrkiä ainakin hyviin tunteisiin enemmän, mutta ei ole helppoa aina tietenkään. Tunnen paljon ihmisiä jotka syyllistyy esim rattiraivoon.

        Vaikka ihmisiä on erilaisia, niin jokaisella on samat velvollisuudet noudattaa lakeja ja sääntöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka ihmisiä on erilaisia, niin jokaisella on samat velvollisuudet noudattaa lakeja ja sääntöjä.

        Ei kaikkea tarvitse kirjoittaa lakiin.
        Ei ole sinulta pois, jos käyttäytyy hyvin ja huomioi muutkin.

        ...Ajaa vaan sen ajosuoruoritteensa jämptisti ja skarppina.
        Jättää kaikki turhat säätämiset ja leikkimiset pois ja toteuttaa niitä juttujaan jossain muussa yhteydessä.

        Ja voi se muniminenkin olla kiellettyä, koska se aiheuttaa välillä vaaraa, vaikka itse ei kaikkea tajua ja huomaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikkea tarvitse kirjoittaa lakiin.
        Ei ole sinulta pois, jos käyttäytyy hyvin ja huomioi muutkin.

        ...Ajaa vaan sen ajosuoruoritteensa jämptisti ja skarppina.
        Jättää kaikki turhat säätämiset ja leikkimiset pois ja toteuttaa niitä juttujaan jossain muussa yhteydessä.

        Ja voi se muniminenkin olla kiellettyä, koska se aiheuttaa välillä vaaraa, vaikka itse ei kaikkea tajua ja huomaa.

        Tieliikennelaista kaikki liikennesäännöt löytyvät. On täysin mahdollista käyttäytyä hyvin ja fiksusti ja silti noudattaa liikennesääntöjä. Se on jopa niin päin fiksumpaa, että nimenomaan noudattaa liikennesääntöjä, eli tieliikennelakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tieliikennelaista kaikki liikennesäännöt löytyvät. On täysin mahdollista käyttäytyä hyvin ja fiksusti ja silti noudattaa liikennesääntöjä. Se on jopa niin päin fiksumpaa, että nimenomaan noudattaa liikennesääntöjä, eli tieliikennelakia.

        Lisäksi voi huomioida muita ja käyttäytyä hyvin.
        Myös liikenteessä.


    • Anonyymi

      Aloittajan kanssa ajan juuri samoin. En muuta ajotapaani. Syy: jos maksat sakot ja tulet tontin nurkalle olemaan henkilökohtainen kuljettajani 24/7 kunnes saan korttini takaisin. Herätät henkiin kaahailullani kuolleet vammautuneet hurjastelun seurauksena. Maksat kohonneet polttoaine kuluni. Ei ole ilmaantunut tälläistä henkilöä takuulla joten.

      • Anonyymi

        Minä olen kaahailija, mutta en saa sakkoja, koska noudatan nopeusrajoituksia ja liikennesääntöjä.

        Polttoainetta kuluu vähemmän, kun ajan tasaisesti.
        Kulutus kasvaa, jos tiellä pyörii näitä "nopeusrajoituksen noudattajia", joilla nopeus vaihtelee jatkuvasti 15kmh edestakaisin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen kaahailija, mutta en saa sakkoja, koska noudatan nopeusrajoituksia ja liikennesääntöjä.

        Polttoainetta kuluu vähemmän, kun ajan tasaisesti.
        Kulutus kasvaa, jos tiellä pyörii näitä "nopeusrajoituksen noudattajia", joilla nopeus vaihtelee jatkuvasti 15kmh edestakaisin.

        Minä taas en ole kaahailija, mutta rikon säännöllisesti nopeusrajoituksia. Toki sen verran vähän, ettei sakkoja tule. Ajan ripeästi, mutta turvallisesti.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Minä taas en ole kaahailija, mutta rikon säännöllisesti nopeusrajoituksia. Toki sen verran vähän, ettei sakkoja tule. Ajan ripeästi, mutta turvallisesti.

        No? Eikö kukaan lähde väittämään vastaan, että saadaan kuukausia kestävä väittely?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No? Eikö kukaan lähde väittämään vastaan, että saadaan kuukausia kestävä väittely?

        Noin sitä menen itsekin. Ihan turhaa kytätä mittaria koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin sitä menen itsekin. Ihan turhaa kytätä mittaria koko ajan.

        Silloin ei voi mitään, jos ei ole kuskin ainesta, eikä osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin ei voi mitään, jos ei ole kuskin ainesta, eikä osaa.

        Mutta onhan niin TheRat kuin häntä komppaava anonyymi osaavia ja kuskin ainesta omaavia kuljettajia, kun ajavat kuten kirjoittavat ajavansa.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Minä taas en ole kaahailija, mutta rikon säännöllisesti nopeusrajoituksia. Toki sen verran vähän, ettei sakkoja tule. Ajan ripeästi, mutta turvallisesti.

        Niin, sinähän olet juuri sellainen minä-minä -kuski. Ja varmasti olet mielestäsi selvästi keskivertoa kuljettajaa parempi kuljettaja. Niinkuin kaltaisistasi varmastikin yli 90% ellei peräti 100% on tuota mieltä.
        Liikennesäännöt ei tietenkään ole sinulle mikään huomioonotettava juttu eikä sinua varten.

        Et todellakaan ole harvinaisuus liikenteessä, valitettavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, sinähän olet juuri sellainen minä-minä -kuski. Ja varmasti olet mielestäsi selvästi keskivertoa kuljettajaa parempi kuljettaja. Niinkuin kaltaisistasi varmastikin yli 90% ellei peräti 100% on tuota mieltä.
        Liikennesäännöt ei tietenkään ole sinulle mikään huomioonotettava juttu eikä sinua varten.

        Et todellakaan ole harvinaisuus liikenteessä, valitettavasti.

        "Et todellakaan ole harvinaisuus liikenteessä, valitettavasti."
        Päinvastaisesta ajatteluttavastasi huolimatta on liikenteen sujuvuuden ja turvallisuuden näkökulmasta ensiarvoisen tärkeää, että suurin osa kuskeista on TheRat nimimerkin kaltaisia kuljettajia.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Minä taas en ole kaahailija, mutta rikon säännöllisesti nopeusrajoituksia. Toki sen verran vähän, ettei sakkoja tule. Ajan ripeästi, mutta turvallisesti.

        Kylläpä siinä on wiksu marginaalihuristaja


    • Anonyymi

      Liikennesäännöt on tehty rikottaviksi
      Audi king
      Teiden King 💪

      • Anonyymi

        Vanha ja väsynyt vitsi. Keksi jo jokin uusi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha ja väsynyt vitsi. Keksi jo jokin uusi.

        Penis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Penis.

        Siinäjo heikompi kalpenis..


    • Anonyymi

      Aloittaja on typerä urpo. Mee pois liikenteestä kun et osaa muuta kuin ihmetellä.

    • Anonyymi

      Voi valittaa! Ajattele jos sinun kaltaisia jää joukolla ajamaan alinopeutta ajavien taakse, niin sittenhän tiet loppuvat täällä oikein oikeasti! ?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      266
      2647
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      205
      1710
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1444
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1191
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1166
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      230
      1053
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      79
      1005
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      44
      910
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      64
      768
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      730
    Aihe