Euroopassa rauhan tilanne on mahdollisuuksissa.

Euroopassa rauhan tilanne on mahdollisuuksissa.
Nykyinen tilanne johtuu eriarvoisesta ajattelusta ja toiminnasta kansainväisessä kaupassa.
Venäjä on tietääkseni hakenut yhteyttä Euroopan Unioniin ja Natoon ainakin 2 kertaa.
Kuitenkaan onnistumatta, sillä Brysselin päättäjät hylkäsivät. Liian raskaana taloudellisesti.
Myöskin yhteiskunta järjestelmänkin tähden.
Tähän löytyy kyllä järkevä ratkaisu. Käyttämällä Turkin mukaista ohjeistusta. Siirtymäkausi tulisi olla valmiiksi neuvoteltuna tilannekohtaisesti. Venäjä huomasi tulleensa eristetyksi ja hermostui.
Tilanne oli heihin nähden agressiivinen, ei rakentavasti yhteisymmärryksellinen.
Kuitenkin ottaen huomioon vakaan kehityksen koko Euroopassa on järkevää yhdistää, sekä Ukraina, että Venäjä Euroopan unioniin siirtymäkaudella. Vain tällainen politiikka tuo rauhan ja vakaan kehitysmahdollisuuden ja hyvinvoinnin alueellemme.

4

825

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Luehan ensin EU:n perussopimus ja ryhdy vasta sitten antamaan neuvoja asiassa, josta et ymmärrä mitään.

• Venäjän ja Ukrainan sitouttaminen edellyttää rauhan sopimusta meillekin suhteessamme noihin kahteen. Euroopan Unionin toiveuni on rauhan kannalla, vakaan talouden luomisena alueeilleen.
      Rauha on aina sotaa mielekkäämpi vaihtoehto. Voimme välttää kolmannen maailmansodan viisaudella. Hegemoninen tulipalo, jota lietsovat sotaiset mielet, pitää sammuttaa. Viha johtaa vain lisääntyvään vihaan. Ei kiitos sitä ja sen seuraavuuksia.

• Entä, jos? Venäjä on heikennetty sotilaallisesti. Amerikan ja Euroopan valtioiden taholta. Samoin myös Ukraina on heikennetty asevoimiltaan. Kenen etu? Tietenkin Lännen etu, Ukrainan avustajien.

Entä. Jos? Venäjä ja Ukraina ovat kumpainenkin heikot, niin kuka voisi käyttää tilannetta hyväkseen? Kiina tietenkin. Kiina voisi vyöryä heikentyneiden Venäjän ja Ukrainan yli. Mitä Länsikoalitio siitä ajattelee? Mentäisiinkö, ojasta allikkoon?
      Muistaakseni, vanha ennustus puhui, "Keltaisesta vaarasta." Jossa Venäjä näkee valtakuntansa yhdeltä mäeltä.

• Pysyvän rauhan mahdollisuuksia kyllä on. Tähänastinen kehitys, sotatoimet Venäjän ja Ukrainan välillä ovat tarkasti ohjattuja. Tällä tavalla heikennetään kumpaakin osapuolta, sekä Venäjän, että Ukrainan armeijoita. Runsailla asemäärillä avustaen keskenäistä tuhoaan. Hyötyjä on Länsi-Euroopan isot ja pienetkin valtiot.

Pidemmällä tähtäimellä ajatellen, edellä mainittu sota-tuho tilanne on tuhoisa tulevaisuutta ajatellen. Mitä heikompi Venäjä ja ympäristömaat ovat, sitä alttiimpi on "Keltaisen vaaran vyöryminen idästä-länteen." Näin muistaen vanhan ennustuksen keltaisen vaaran vyörymisestä yli Venäjän maan. Tuskin se pysähtyisi siihen?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      52
      2313
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      108
      1675
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe