Paavali oli epärehellinen !

Anonyymi-ap

Svenska Bibeln v. 1917 kääntää, että Paavali oli epärehellinen "min lögnaktighet"

ei kaihtanut valehtelemista, eikä pitänyt sitä syntinä ollenkaan

Room.3:7
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

84

406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä juttu korvasyyhyyn.

    • Anonyymi

      Paavalin uusi henkiopas oli oikein Saatanan enkeliruhtinas, demoni, josta King James käännös käyttää nimeä "The messenger of Satan" . Saatanan viestintäpäällikkö.

      Demoni ei lähtenyt Paavalista pois, vaikka kuinka sitä aneli ja rukoili.

      2. Kor. 12:8

      Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

    • Anonyymi

      Paavali väittää, että Jumalakin valehtelee ja lähettelee ihmisille valheita.

      Eihän se voi pitää paikaansa. Jumala eikä Jeesus ei valehtele ei isoissa eikä pienissä asioissa.

      2. Tess. 2:11

      Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen.

    • Anonyymi

      Kaikenlaisia juttuja korvasyyhyyn.

    • Anonyymi

      Lööperi ukko, koko miehenkuva.

      • Anonyymi

        Paavali oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta, missä oli voimassa talibanien opit, naisten huntupakko ja burkan pitäminen.

        1. Kor. 11:6

        Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.

        1. Kor. 14:35

        Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta, missä oli voimassa talibanien opit, naisten huntupakko ja burkan pitäminen.

        1. Kor. 11:6

        Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.

        1. Kor. 14:35

        Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.

        Äijämiehet fanittaa Paavalia, koska saavat siten luvan alistaa naisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äijämiehet fanittaa Paavalia, koska saavat siten luvan alistaa naisia.

        Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"


    • Anonyymi

      Korvasyyhyyn Paavalista tehdään sellainen kuin halutaan.

    • Anonyymi

      Johannekselle antamassa Ilmestyskirjassa Jeesus ei hyväksy Paavalia omaksi apostolikseen.


      Ilm. 21:14

      Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

    • Anonyymi

      Paavali puhui itsestään käyttäen kolmatta persoonaa "tunnen erään miehen", joka kävi taivaassa....

      2. Tess. 2:11

      Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen.

      • Anonyymi

        Aika raju tuo Paavalin väite, että Jumala lähettäisi valheita ihmisille eksyttääkseen heitä.

        Eiköhön tuollaiset puheet ole sitä Jumalan pilkkaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika raju tuo Paavalin väite, että Jumala lähettäisi valheita ihmisille eksyttääkseen heitä.

        Eiköhön tuollaiset puheet ole sitä Jumalan pilkkaa?

        Ap. t. 17:11

        Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

        Tutkikaa kaikki.
        Pyrkikää saamaan selville, mikä on Herran mielen mukaista.

        Raamatussa totuus on kuin peltoon kätketyn aarteen kaltainen. Se pitää sieltä kaivaa esiin, eikä vain hokea ja toistella jakeita robotin tapaan.

        Jer. 7:4

        Älkää luottako valheen sanoihin, kun sanotaan: 'Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli!'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap. t. 17:11

        Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

        Tutkikaa kaikki.
        Pyrkikää saamaan selville, mikä on Herran mielen mukaista.

        Raamatussa totuus on kuin peltoon kätketyn aarteen kaltainen. Se pitää sieltä kaivaa esiin, eikä vain hokea ja toistella jakeita robotin tapaan.

        Jer. 7:4

        Älkää luottako valheen sanoihin, kun sanotaan: 'Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli!'

        Eivät edes ihmeet ja tunnusteot eikä Jeesuksen nimen hokeminen takaa, että niin tekevät ovat Jeesuksen asialla.

        Matt.7
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


    • Anonyymi

      Tarkoitus pyhittää keinot.

      Room. 3:7

      Sillä jos Jumalan totuus minun valheeni kautta kunniallisemmaksi tulis, hänen ylistykseksensä, minkätahden pitäis vielä sitte minä niinkuin syntinen tuomittaman?

      • Anonyymi

        Paavali hyväksyi jopa kuolleitten puolesta tehtävät ns. sijaiskasteet Mormonien tapaan.

        1. Kor. 15:29

        Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?

        Paavali ei ollut oikeiden apostolien joukossa Jeesuksen eläissä maan päällä. Ja jotka hän valtuutti kastekäskyllä kastamaan ihmiset omiksi opetuslapsikseen. Ei Jeesus mitään sijaiskasteita kuolleille käskenyt tekemään.
        Matt.28:18-20


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali hyväksyi jopa kuolleitten puolesta tehtävät ns. sijaiskasteet Mormonien tapaan.

        1. Kor. 15:29

        Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?

        Paavali ei ollut oikeiden apostolien joukossa Jeesuksen eläissä maan päällä. Ja jotka hän valtuutti kastekäskyllä kastamaan ihmiset omiksi opetuslapsikseen. Ei Jeesus mitään sijaiskasteita kuolleille käskenyt tekemään.
        Matt.28:18-20

        Paavali ei ollut paikalla Jerusalemissa helluntaina, kun oikea kielten puhumisen armolahja toimi sen päivän aikana, kun apostolit puhuivat oikeilla vierailla kielillä järkeviä asioita, ei mitään Korinton hurmoskieliä eli glossolaliaa, mitä siellä puhui Delfoin oraakkeli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei ollut paikalla Jerusalemissa helluntaina, kun oikea kielten puhumisen armolahja toimi sen päivän aikana, kun apostolit puhuivat oikeilla vierailla kielillä järkeviä asioita, ei mitään Korinton hurmoskieliä eli glossolaliaa, mitä siellä puhui Delfoin oraakkeli.

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        Korintossa vaikutti Delfoin oraakkeli, joka puhui hurmoskielillä glossolaliaa. Sitä varten oli palkattu erityiset selittäjät kääntämään puhetta ennustusten muotoon.

        Paavali käytti samaa kuviota seurakunnassa päästäkseen Korinttolasiten suosioon.
        Paavali yritti olla kaikille kaikkea.

        Korinton seurakunnassa erityiset selittäjät yrittivät muuttaa hurmoskielistä puhetta ymmärrettävään muotoon.

        Lopulta Paavali yritti vieroittaa seurakuntalaisia pois tuosta oraakkelin hurmoskielistä.

        1. Kor. 14:9

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

        Biblia 1776
        Niin myös te, jos te kielillä puhutte ja ette puhu selkiästi; kuinka se ymmärretään, mitä puhuttu on? Sillä te puhutte tuuleen.

        "glossolalia" hurmoskielistä puhetta, jossa ei ole sisältöä, eikä merkitystä,
        "siansaksaa ja lampaan latinaa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korintossa vaikutti Delfoin oraakkeli, joka puhui hurmoskielillä glossolaliaa. Sitä varten oli palkattu erityiset selittäjät kääntämään puhetta ennustusten muotoon.

        Paavali käytti samaa kuviota seurakunnassa päästäkseen Korinttolasiten suosioon.
        Paavali yritti olla kaikille kaikkea.

        Korinton seurakunnassa erityiset selittäjät yrittivät muuttaa hurmoskielistä puhetta ymmärrettävään muotoon.

        Lopulta Paavali yritti vieroittaa seurakuntalaisia pois tuosta oraakkelin hurmoskielistä.

        1. Kor. 14:9

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

        Biblia 1776
        Niin myös te, jos te kielillä puhutte ja ette puhu selkiästi; kuinka se ymmärretään, mitä puhuttu on? Sillä te puhutte tuuleen.

        "glossolalia" hurmoskielistä puhetta, jossa ei ole sisältöä, eikä merkitystä,
        "siansaksaa ja lampaan latinaa."

        Raamattu käyttää samaa hurmoskieliä tarkoittavaa sanaa "glossolalia"
        esim. "enkelien kielistä", mitä termiä siitä myös käytettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu käyttää samaa hurmoskieliä tarkoittavaa sanaa "glossolalia"
        esim. "enkelien kielistä", mitä termiä siitä myös käytettiin.

        Raamatussa enkelit puhuvat ihmisten ymmärtämää kieltä.
        Jopa aasi puhui ihmisten kielellä.


    • Paavalista kasvoi erinomainen Jumalan mies.
      Valheita kyllä riittää aina Paavalista.
      On typerät ämmät yksi joukko ja sitten lakihenkiset .
      Kovasti polttaa Totuus sillä itse Jeesus Kristus antoi tiedon Paavalille ja hyvää tietoa onkin.
      Se ei vain sovi pimeydessä eläville.
      Se ei sopinut osalle aikalaisistakaan. Totuus polttaa niitä jotka vääryyydessä ovat.

    • Anonyymi

      Jumala heitti Paavalin Saatanan kuritettavaksi, eikä ottanut demonia hänestä pois rukouksista huolimatta.

      2. Kor. 12:8

      Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

    • Anonyymi

      Ilmestyskirjassa Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.

      Ilm. 21:14

      Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

    • Anonyymi

      Jos Paavalia voi valikoiden lukea korvasyyhyyn, niin siitä ei ole pitkä matka siihen että myös muita apostoleita, Jeesusta ja Jumalankin voi ajatella kuten korvasyyhyyn käy.

      Ja mikä siinä Paavalissa kangertaa? Mitkä jutut täytyy vetää punakynällä pois?

      Pitää ottaa huomioon ettei Paavali mitään lakia uskoville julistanut että älä sitä, älä tätä, vaan piti sitä harhaoppina ja pyrki julistamaan vain ristiinnaulittua Kristusta hengessä ja johdattamaan muut samaan uskoon. Vaeltamaan hengen eikä lihan mukaan. Hengen mukaan eikä oman päättelyn mukaan.

      • Anonyymi

        Jos syy Paavalin epäsuosioon on vain se, että voi herjata muita, niin silloin pitää vain mennä peilin eteen ja sanoa sille tyypille, että suurin valehtelija on tässä.


    • Anonyymi

      Paavali tarjosi ja tarjoaa edelleen valheillaan eväät kaikille eksyttäjille, pahoille hengille ja hypnoosia käyttäville lumoojille ja kaataja-pastoreille.

      Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja PAAVALIN minä tiedän, mutta keitä te olette?"

      Ap. t. 19:13

      Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota PAAVALI saarnaa.

      • Anonyymi

        Eksyttäjät seuraa Paavalia kuin hai laivaa.

        Ap. t. 16:17

        Tyttö lähti PAAVALIN ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eksyttäjät seuraa Paavalia kuin hai laivaa.

        Ap. t. 16:17

        Tyttö lähti PAAVALIN ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!"

        Paavali kirjoitti tunnustuskirjettä valehtelustaan ollessaan Korintossa. Kuriiri vei kirjeen Roomaan. Mutta ei paljastanut asiaa Korinttolaisille. Ei silloin kirjeitä yhdistetty vielä Uudeksi Testamentiksi.

        Room. 3:7

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali kirjoitti tunnustuskirjettä valehtelustaan ollessaan Korintossa. Kuriiri vei kirjeen Roomaan. Mutta ei paljastanut asiaa Korinttolaisille. Ei silloin kirjeitä yhdistetty vielä Uudeksi Testamentiksi.

        Room. 3:7

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

        Paavalilla oli hirmuvallan Rooman kansalaisuus ja ystäviä siellä, jollei uskoutui herkkänä hetkenään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalilla oli hirmuvallan Rooman kansalaisuus ja ystäviä siellä, jollei uskoutui herkkänä hetkenään.

        Paavalin isä teki palveluksia Rooman hirmuvallalle ja rikastui. Sai siten Rooman kansalaisuuden. Paavali oli rikas nuorukainen, joka lähetettiin kotipaikaltaan nykyisen Turkin alueelta Gamalielin yksityisoppilaaksi, muiden varakkaiden nuorukaisten tavoin opiskelemaan Juutalaista uskontoa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Paavalin saama demoni oli Jumalan häneen lähettämä rangaistustoimi.

        ei se lähdenyt pois kotikonstein, ei edes rukouksella eikä paastolla

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin saama demoni oli Jumalan häneen lähettämä rangaistustoimi.

        ei se lähdenyt pois kotikonstein, ei edes rukouksella eikä paastolla

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

        Kuningas Saulin ja Paavalin kohtalo oli samanlainen.

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        Job 4:18

        "Katso, palvelijoihinsakaan hän ei luota, enkeleissäänkin hän havaitsee vikoja."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuningas Saulin ja Paavalin kohtalo oli samanlainen.

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        Job 4:18

        "Katso, palvelijoihinsakaan hän ei luota, enkeleissäänkin hän havaitsee vikoja."

        Jes. 45:7 minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän.

        Luuk. 12:5 Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.

        Jumalanpelko on terveen uskon tunnusmerkki. Ei mikään hurmostilassa hihhulointi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jes. 45:7 minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän.

        Luuk. 12:5 Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.

        Jumalanpelko on terveen uskon tunnusmerkki. Ei mikään hurmostilassa hihhulointi.

        Jumalanpelko tuo siunauksen ja menestyksen.

        Ps. 34:10

        Peljätkää Herraa, te hänen pyhänsä, sillä häntä pelkääväisiltä ei mitään puutu.

        5. Moos. 13:5

        Seuratkaa Herraa, teidän Jumalaanne, häntä peljätkää ja pitäkää hänen käskynsä, häntä kuulkaa, häntä palvelkaa ja hänessä kiinni riippukaa.


    • Anonyymi

      Joku tarkoitusperä täytyy olla sille miksi Paavalia herjaa. Joku opillinen, henkilökohtainen tai myy taka-ajatus sille miksi Paavali ja Jumalan sana ei sovi ottaa vastaan, vaan täytyy se vääristellä näyttämään siltä kuin Paavali olisi syntisistä suurin. Mitä kyllä itsekin sanoo olevansa, mutta tarkoittaa sillä aivan eri asiaa kuin mitä Jumalan sanan vääristelijät. Hän tarkoitti sitä että oli ollut syntisistä suurin kun oli vainonnut uskovia ennen kääntymystään. Ja joutui tosi myös itse vainon kohteeksi kuten aina hengen ihminen jollakin tavalla joutuu, koska ei lihallinen ihminen ota vastaan hengen sanomaa. Minkä Paavali myös hyvin tiesi.

      Pitää vain tuoda esille se mitä haluaa korostaa sillä että Paavali on valehtelija. Onko se oikeotie joiden muiden herjaamiseen tai jonkin opin peruspilari mistä rakentaa oppi johon Paavalin sanat ja opetus ei käy ja se pitää siksi mitätöidä.

    • Anonyymi

      Room. 3:7
      Paavali:
      "Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

      Paavalin puheet pitää tutkia erityisen tarkasti ja verrata niitä muiden apostolien ja Jeesuksen omiin puheisiin. Aina silloin kun Paavalin väittämät ovat erilaisia kuin Jeesuksen puheet, niin silloin Paavalin kirjoitukset tulee laittaa hyllylle.

      On arvioitu, että Paavalin puheista 20% on valhetta ja 80% on totuutta, minkä sisään se valhe on sijoitettu. Siksi sitä on vaikea havaita, ellei tutki Raamattua perusteellisesti.

      Ap. t. 17:11

      Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

    • Anonyymi

      Raamatussa se totuus on kuin peltoon kätketyn aarteen kaltainen.

      Siksi sanaa pitää tutkia perusteellisesti ja pitää vain se, mikä on hyvä ja oikein.

      • Anonyymi

        Matt. 7:14

        Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matt. 7:14

        Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen!

        Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani JA TEKEE NIIDEN MUKAAN, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.

        Jaak. 2:20

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?


    • Anonyymi

      En tiedä, mitä Svenska Bibeln on kirjoittanut, mahtaa olla yhtä huono käännos , kun suomella viimeinen virallinen käännös. Minä käytä Raamattu Kansalle käännöstä tai 1938 käännöstä. Minun Raamattuni mukaan Paavali ei ollut epärehellinen.

    • Anonyymi

      Mutta joku tarkoitus sillä täytyy olla että haluaa Paavalin olevan valehtelija.

      Jotain muita asioita sen sijaan kuin Paavalin oppia ihmisille halutaan syöttää jos Paaavali ei kelpaa.

      Joku takakiero ajatus sen takana on miksi Paavali olisi valehtelija ja hänen opetuksiaan voi mitätöidä. Aivan varmasti niin halutaan syöttää jotain harhaoppia.

    • Anonyymi

      Paavali ei kaihtanut valehtelemista tarvittaessa, eikä pidä sitä edes syntinä.

      Paavali oli ensimmäinen Jesuiitta. Tarkoitus pyhittää keinot.

      Biblia 1776
      Room.3: 7 "Sillä jos Jumalan totuus minun valheeni kautta kunniallisemmaksi tulis, hänen ylistykseksensä, minkätahden pitäis vielä sitte minä niinkuin syntinen tuomittaman?

      Paavali ei tehnyt parannusta valehtelemisen synnistä.

      Room. 7:20

      Mutta jos minä teen, jota en minä tahdo, niin en minä sitä enää tee, vaan synti, joka minussa asuu.

      • Room 3 on toisten tekemä syyte valehtelusta.
        Ei Paavalin valehtelu.
        Room 7 kuvaa lihan tekoja ja kirjoitustyylistä johtuen Paavali kirjoittaa itsestä ja kuin kaikista kristityistä eli kuinka lihanhimot vaikuttaa syntisessä kehossa ja se koskee kaikkia jos ruokkii sitä lihaa.
        Vastakohtana on lähes käsky eli Vaeltakaa Hengessä niin pysytte Jumalalle otollisessa tilassa.
        Lihassa kristitty on sillä puolella joka vie kuolemaan.
        Vaeltakaa siis Hengessä.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Room 3 on toisten tekemä syyte valehtelusta.
        Ei Paavalin valehtelu.
        Room 7 kuvaa lihan tekoja ja kirjoitustyylistä johtuen Paavali kirjoittaa itsestä ja kuin kaikista kristityistä eli kuinka lihanhimot vaikuttaa syntisessä kehossa ja se koskee kaikkia jos ruokkii sitä lihaa.
        Vastakohtana on lähes käsky eli Vaeltakaa Hengessä niin pysytte Jumalalle otollisessa tilassa.
        Lihassa kristitty on sillä puolella joka vie kuolemaan.
        Vaeltakaa siis Hengessä.

        Paavali itse tunnustaa Roomalaisille valehtelevansa tarvittaessa omassa kirjeessään. Sekin tiedetään, että Paavali kirjoitti sen kirjeen ollessaan Korintossa, ja eräs nainen vei sen tunnsutuskirjeen Roomaan. Joten valehtelut liittyy Korinton tapahtumiin suurimaksi osaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavali itse tunnustaa Roomalaisille valehtelevansa tarvittaessa omassa kirjeessään. Sekin tiedetään, että Paavali kirjoitti sen kirjeen ollessaan Korintossa, ja eräs nainen vei sen tunnsutuskirjeen Roomaan. Joten valehtelut liittyy Korinton tapahtumiin suurimaksi osaksi.

        Paavali ei valehdellut, vaan puhui siitä, miten toiset ovat väittäneet hänet valehtelijaksi.
        Samoin se, että kunhan Sana menee eteenpäin niin se on tärkein.Ei hänen kunniansa tai sen menetys.
        Se, mistä Paavalin voi laittaa syyniin niin mielestäni oli hieman ulkokultainen välillä koskien juutalaisia.
        Myöhemmin paavalin ymmärrys aukesi ja teki selvän eron juutalaisiin eikä antanut mitään myönnytyksiä.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Paavali ei valehdellut, vaan puhui siitä, miten toiset ovat väittäneet hänet valehtelijaksi.
        Samoin se, että kunhan Sana menee eteenpäin niin se on tärkein.Ei hänen kunniansa tai sen menetys.
        Se, mistä Paavalin voi laittaa syyniin niin mielestäni oli hieman ulkokultainen välillä koskien juutalaisia.
        Myöhemmin paavalin ymmärrys aukesi ja teki selvän eron juutalaisiin eikä antanut mitään myönnytyksiä.

        Paavali oli valheveikko, eikä pitänyt sitä edes syntinä.

        Kyse ei ollut mistään yhdestä retorisesta synnin lipsahduksesta, vaan Paavali oli luonteeltaan valheellinen eli epärehellinen. Väkevän eksytyksen tekijäksi valittu keulahahmo.

        Juudas oli apostoli ja Paavali oli apostoli, jolla oli erikoistehtävä.

        Paavalin sai tehtäväkseen kirjoittaa väkevän eksytyksen siemenet sinne kirjoituksiin mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli valheveikko, eikä pitänyt sitä edes syntinä.

        Kyse ei ollut mistään yhdestä retorisesta synnin lipsahduksesta, vaan Paavali oli luonteeltaan valheellinen eli epärehellinen. Väkevän eksytyksen tekijäksi valittu keulahahmo.

        Juudas oli apostoli ja Paavali oli apostoli, jolla oli erikoistehtävä.

        Paavalin sai tehtäväkseen kirjoittaa väkevän eksytyksen siemenet sinne kirjoituksiin mukaan.

        Paavali puhuu itsestään passiivissa ja käyttäen kolmatta persoonaa.

        "Sentähden on Jumala heille lähettävä väkevän eksytyksen, niin että he valheen uskovat"

        "Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?


    • Anonyymi

      Saatanan demoni ei lähtenyt Paavalista pois, vaikka kuinka sitä rukoili.

      2. Kor. 12:8

      Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

      Room. 7:17

      Niin en minä sitä enää tee, vaan synti, joka minussa asuu.

      • Jumala salli saatanan piikin Paavaliin koska mies on maailmanhistorian tärkeimpiä miehiä.
        Näemme Paavalin taivaassa aikanaan loistamassa niin kirkkaana kun kirkkaus olla voi.
        Room 7..... lihassa asuu synti kaikilla johtuen adamin ja evan tekosesta, mutta vaeltamalla Hengessä kukistaa lihan himot.
        Tämä koskee kaikkia uskovia.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Jumala salli saatanan piikin Paavaliin koska mies on maailmanhistorian tärkeimpiä miehiä.
        Näemme Paavalin taivaassa aikanaan loistamassa niin kirkkaana kun kirkkaus olla voi.
        Room 7..... lihassa asuu synti kaikilla johtuen adamin ja evan tekosesta, mutta vaeltamalla Hengessä kukistaa lihan himot.
        Tämä koskee kaikkia uskovia.

        Ne on tekosyitä syytellä omista synneistä jotain vanhoja aaameita ja lihoja.

        Ihmisen mielessä ja hengessä ne asiat ja synni asuu, ei missään kolmannessa tahossa, jota voi syyttää omista synneistään.

        Ihmisen pitää ottaa vastuu omista syneistään, eikä syytellä niistä jotain vanhoja aatameita ja lihoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne on tekosyitä syytellä omista synneistä jotain vanhoja aaameita ja lihoja.

        Ihmisen mielessä ja hengessä ne asiat ja synni asuu, ei missään kolmannessa tahossa, jota voi syyttää omista synneistään.

        Ihmisen pitää ottaa vastuu omista syneistään, eikä syytellä niistä jotain vanhoja aatameita ja lihoja.

        Eikä se Paavalin saama demoni mikään mykkä henki ollut.

        King James mukaan "The messenger of Satan" -niminen demoni.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Jumala salli saatanan piikin Paavaliin koska mies on maailmanhistorian tärkeimpiä miehiä.
        Näemme Paavalin taivaassa aikanaan loistamassa niin kirkkaana kun kirkkaus olla voi.
        Room 7..... lihassa asuu synti kaikilla johtuen adamin ja evan tekosesta, mutta vaeltamalla Hengessä kukistaa lihan himot.
        Tämä koskee kaikkia uskovia.

        Paavali hyväksyy valehtelun ja synnin ja sanoo, että synti asuu hänessä.

        Johannes on täysin eri mieltä, ei mitkään lihat ja vanhat aatamit tee syntiä, jos ihmisen on syntynyt Jumalasta vedestä ja Hengestä kasteessa.

        1. Joh. 3:9

        Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.

        .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne on tekosyitä syytellä omista synneistä jotain vanhoja aaameita ja lihoja.

        Ihmisen mielessä ja hengessä ne asiat ja synni asuu, ei missään kolmannessa tahossa, jota voi syyttää omista synneistään.

        Ihmisen pitää ottaa vastuu omista syneistään, eikä syytellä niistä jotain vanhoja aatameita ja lihoja.

        No et näytä tajuavan mitään asioista eli koko ydinasia on tuo, mistä Paavali kertoo.
        Ei ole yhtään eroa synnissä joka asuu lihassa siis onko uskova tai ei uskova.
        Se on jokaisella ihmisellä mukana eli synti lihassa.
        Ainoa, millä sitä voi hallita tai voittaa on Hengessä vaeltaminen.
        Silloin liha ja siinä olevat himot ei pääse ihmisessä valtaan.
        Tämä on raamatun TÄRKEIMPIÄ ASIOITA KRISTITYLLE.
        Paavalin teksti on upeaa ja senhän ilmoitti Kristus hänelle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavali hyväksyy valehtelun ja synnin ja sanoo, että synti asuu hänessä.

        Johannes on täysin eri mieltä, ei mitkään lihat ja vanhat aatamit tee syntiä, jos ihmisen on syntynyt Jumalasta vedestä ja Hengestä kasteessa.

        1. Joh. 3:9

        Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.

        .

        Johannes kirjoittaa kahdesta asiasta.
        Se lasketaanko synti synniksi uskovassa ja kun Hengessä vaeltaa niin silloin kristitty ei tee syntiä.
        Eikä Kristuksen oma todellakaan vaella synnissä vaan vapaudessa ja jos on Hengessä vaeltaja niin lihan himot ei edes kiinnosta.
        Kirjoitus Johannekselta on selvästi Hengessä kirjoitettu .
        Paavali taasen kirjoittaa viisaasti lihassa olevasta toisesta voimasta ja siitä, että kristityn täytyy vaeltaa Hengessä niin ei ole tuon jäsenissä vaikuttaman voiman alaisuudessa tai riepoteltavana.
        Rukoilu ja pyyntö Jumalalta, ettei joudu kiusauksiin.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Johannes kirjoittaa kahdesta asiasta.
        Se lasketaanko synti synniksi uskovassa ja kun Hengessä vaeltaa niin silloin kristitty ei tee syntiä.
        Eikä Kristuksen oma todellakaan vaella synnissä vaan vapaudessa ja jos on Hengessä vaeltaja niin lihan himot ei edes kiinnosta.
        Kirjoitus Johannekselta on selvästi Hengessä kirjoitettu .
        Paavali taasen kirjoittaa viisaasti lihassa olevasta toisesta voimasta ja siitä, että kristityn täytyy vaeltaa Hengessä niin ei ole tuon jäsenissä vaikuttaman voiman alaisuudessa tai riepoteltavana.
        Rukoilu ja pyyntö Jumalalta, ettei joudu kiusauksiin.

        Lahkolaisten hurmoshenget, kaatokokoukset ja villitsevät henget, hurmoskieliset glossoliat, on villitsevien hurmoshenkien vallassa vaeltamista.

        1. Tim. 4:1

        Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.



        Pyhän Hengen tunnusmerkkejä ovat:

        Gal. 5:22

        Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.


    • Anonyymi

      Onhan sekin aika outoa, että Jeesus ei eläissään puhu mitään oikeille 12 apostolilleen, ystävilleen, että hänen kuolemansa jälkeen tulee uusi suuruus, Paavali nimelätään.
      Ei Herra tee mitään ilmoittamatta siitä etukäteen opille apostoleilleen.

      Joh. 15:15

      En sano teitä enää palvelijoiksi, sillä palvelija ei tunne isäntänsä aikeita. Minä sanon teitä ystävikseni, olenhan saattanut teidän tietoonne kaiken, minkä olen Isältäni kuullut.

      Jeesus nimenomaa varoittaa uusista väkevistä tyypeistä.

      Matt.24: 24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan. [5. Moos. 13:2-4; 2. Tess. 2:9,10; Ilm. 13:13,14]

      • Jeesus valitsi Paavalin oppineen miehen heti vaikuttamaan ja kirjoittamaan ja ilmoittamaan ja kulkemaan pakanain keskuuteen.
        Maailmankaikkeuden tärkeimpiä tehtäviä Kristus antoi ja miljoonat ja miljoonat ihmiset tulevat pääsemään taivaaseen, koska Jeesuksen nimittämä Paavali toimi.
        Onneksi oli Paavali.


    • Anonyymi

      Jeesus ei tunnusta Ilmestyskirjassa Paavalia omaksi apostolikseen, Karitsan apostoliksi.

      Ilm. 21:14

      Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

    • Anonyymi

      Paavali itse tunnustaa Roomalaisille valehtelevansa tarvittaessa omassa kirjeessään. Sekin tiedetään, että Paavali kirjoitti sen kirjeen ollessaan Korintossa ja eräs nimeltä tiedetty nainen vei sen tunnustuskirjeen Roomaan. Joten Paavalin valehtelut liittyy suurelta osin juuri Korinton tapahtumiin.
      Joten Korinttolaiskirjeet kannattaa tutkia suurennuslasin kanssa.

      • Anonyymi

        Tuuleen puhuminen on sitä valehtelua. Saatana on ilmavallan hallitsija.

        1. Kor. 14:9

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.


    • Anonyymi

      Mellastat ja ökkyröit palstalla ammatiksesi. OPETTELE LUKEMAAN: ETKÄ NÄE SANOJA: hänen totuutensa yhä korostuu
      KUINKA JOKU VOI OLLA NIIN SOKEA JA NIIN TÄYNNÄ HÄIJYYTTÄ KUIN SINÄ??
      OLETKO KÄNNISSÄ KAIKET PÄIVÄT? VAI NAPPEJAKO POPSIT?

      PAAVALIN PUHEISSA JUMALAN TOTUUS AINA VAIN KOROSTUI!

      EIKÖ ÄLYSI RIITÄ? SAMOIN KUIN SINÄ, NIIN JUUTALAISET VÄITTIVÄT PAAVALIN VALEHTELEVAN!
      Tehdessään evankeliumin työtä Paavali puhui koko ajan totta: mitä olemme teille puhuneet, on totta, niin on myös se,
      Et ymmärrä sanojen 'mutta jos' merkitystä. Mutta jos olisit hiljaa niin typeryytesi ei näkyisi. MUTTA KUN ET OLE HILJAA, NIIN SUOLLAT KAIKET PÄIVÄT VALHEITASI JA JÄRJETTÖMYYKSIÄSI PALSTALLE?!!!

    • Anonyymi

      Eikä se Paavalin saama Saatanan demoni mikään mykkä henki ollut. Päinvastoin.

      King James mukaan "The messenger of Satan" -niminen demoni.

      Luuk. 11:24

      Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'.

      2. Kor. 12:8

      Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

      Kuningas Saulin ja Paavalin kohtalo oli ihan samanlainen.

      1. Sam. 16:14

      Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

      Job 4:18

      Katso, palvelijoihinsakaan hän ei luota, enkeleissäänkin hän havaitsee vikoja.

    • Anonyymi

      Jos Paavalista tekee valehtelijan, täytyy rehellisesti kertoa mitä hänen ns. "valeillaan" yritetään muuttaa siitä mitä Paavalin uskossa sitä että katsoo vain ristiinnaulittuun Kristukseen ja pitää kaikkea muuta roskana.

      Oma harhaoppi pitää paljastaa jos sellainen on.

    • Anonyymi

      Jonkunhan se väkevän eksytyksen siemenet piti sinne kirjoituksiin lisätä. Paavalille se tehtävä lankeksi.

      "Sentähden on Jumala heille lähettävä väkevän eksytyksen, niin että he valheen uskovat."

      • Anonyymi

        "Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

        Paavalin kirkastama totuus kihahtaa helposti päähän. Eikä sinne sitten paljon muuta enää mahdukkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

        Paavalin kirkastama totuus kihahtaa helposti päähän. Eikä sinne sitten paljon muuta enää mahdukkaan.

        Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"


    • Anonyymi

      Eikä se sanan vastaanottaminen tarkoita, että kaikki pitää heti todeksi uskoa, vaikka se on sinne Raamattuun laitettu. Siellä kun puhuu paratiisin kääärme, keiltää perisynnin, Saatana puhuu ihan kirjoituksien mukaan, Jobin väärämieliset ystävät saavat paljon palstatilaa, väärät profeetat, eksyttäjät, jokainen saa vapaasti puhua ihan mitä kukin esittää.

      Ap. t. 17:11

      Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

      1. Joh. 4:1

      Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

      Johannes paljasti, että alkuseurakunnassa on niitä antikristuksia ja siksi toiset karkottivat hänet sieltä pois Patmos-nimiselle saarelle, jossa Jumala uskoi hänelle Ilmestyskirjan, ei muille.

      1. Joh. 2:18

      Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

    • Anonyymi

      Paavali oli paha kokenut murhamies ja olisi ollut pääepäilty Ananiaan ja Safiiran ryöstömurhasta, elleivät olisi onnistuneet salaamaan tapausta. Ruumiin haudattiin heti eikä omaisille ilmoitettu asiasta mitään. Syy laitettiin Jeesuksen ja Pyhän Hengen piikkiin. Se se väite, jos mikä on Pyhän Hengen pilkkaa kutsua Pyhää Henkeä murhamieheksi.
      Pyhä Henki ja Jeesus on sidottu Jumalan lakiin "älä tapa".

      • Anonyymi

        Paavali ei enää pystynyt hallitsemaan sitä mitä teki. Oli täysin pahan vallassa.

        Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.


    • Anonyymi

      Paavali teki palveluksia Saatanalle,
      koska hänessä itsessään oli Saatanan enkeliruhtinas.
      King James käännöksen mukaan "The messenger of Satan".

      Paavali heitti ihmisiä Saatanalle.

      1. Kor. 5:5

      Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä Saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.

      • Anonyymi

        Saatanalle ihmisen heittäminen on sama asia kuin heittää ihminen Molokille.

        Jeesus ei ketään heitä Saatanan haltuun, vaan pelastaa ihmisen Saatanan käsistä.


      • Anonyymi

        Pyhä Henki ja paha henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.


    • Anonyymi

      Kannattaisi herjata jotain muita kuin Raamatun henkilöitä. Se vähän kornia. Vaikka helareita, Lutheria, amerikkalaisia ja Muhammedia.

      Vaikuttaisi sivistyneeltä enemmän. Joskin junttiakselilla slti mentäisiin.

    • Anonyymi

      Raamatussa saa vapaasti kaikki osapuolet tuoda mielipiteensä esille ilman mitän ennakkosensuuria.

      -käärme paratiisissa
      -Saatana puhuu suoraan monessa kohdassa, jopa kirjoitusten mukaisesti, mutta yleensä valhetta
      -Jobin väärämieliset ystävät saavat sivukaupalla palstatilaa
      -väärät profeetat ennustelevat ominaan
      -Paavali sai Saatanan demonin ja alkoi puhumaan hurmoskieliä ja valehtelemaan tarvittaessa, eikä pitänyt sitä edes syntinä

      -kyse ei ollut mistään retorisesta valheen lipsahduksesta, vaan Paavalin valheellisesta ja epärehellisestä luonteesta "min lögnaktighet"

      Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

      Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

    • Anonyymi

      Raamatussa on totuus ja valhe sekaisin..

      Jer. 8:8

      Kuinka saatatte sanoa: 'Me olemme viisaita, ja meillä on Herran laki'? Totisesti! Katso, valheen työtä on tehnyt kirjanoppineiden valhekynä.

      • Anonyymi

        Ap. t. 17:11

        Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.


    • Anonyymi

      Raamattu on aikansa Wikipedia, jota parannellaan jatkuvasti nykyisinkin, kun löytyy aina vain vanhempia kirjakääröjä niistä asioista.

      Esim . kaikilla Jenkkilahkoilla on omat pyhät kirjat ja raamattunsa, mihin ne viimekädessä tukeutuu.

      Kirkkoraamattu voi olla hyllyssä vain mielikuvan luomiseksi, että kyse on oikeasta kristinuskosta.

    • Anonyymi

      Kyllä jos Paavalista tekee valehtelijan, niin silloin on junttisaarnaajien kuningas.

      • Anonyymi

        Paavalissa oli ilmeisesti vielä ripaus sitä Jumalan pelkoa jäljellä, kun hän itse tunnustaa olevansa valehtelija. Mutta puolustaa raivoisasti omia valheitaan.
        Ensimmäinen Jesuiitta. Tarkoitus pyhittää keinot.

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

        Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalissa oli ilmeisesti vielä ripaus sitä Jumalan pelkoa jäljellä, kun hän itse tunnustaa olevansa valehtelija. Mutta puolustaa raivoisasti omia valheitaan.
        Ensimmäinen Jesuiitta. Tarkoitus pyhittää keinot.

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

        Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

        Tuo on käännösvirhe, jos minun virheeni vain tuo esille paremmin Jumalan totuuden, niin miksi minut syntisenä tuomitaan.

        Siis jos ihmisen vajavaisuus tuo esille Jumalan totuuden, niin miksi ihminen tuomittaisiin.

        Eikähän muutoinkaan Jumalan lapsella ole mitään tuomiota uudessa liitossa, kun Kristus on poistanut synnin ja lain kirouksen hänen päältään. Hän on Hengessä Jumalan armon eikä lain alla, joten turhaan Paavali tuossa syntisyyttä murehtii. Tai ei murehdi vaan sanoo ettei häntä tuomita ja siten emme me voi tuomita, asettua jopa Jumalaa suuremmaksi tuomariksi, kun Jumala ei tuomitse, mutta me tuomitsemme valehtelijaksi.


    • Anonyymi

      Toisaalta jos ei voi tuomita uuden liiton Jumalan lasta, joka vaeltaa Jumalan varjeluksessa ja jota ei edes Jumala tuomitse, niin miten me voimme tuomita sen esikuvana olevan apostolin. Silloin kyllä asetumme Jumalan yläpuolelle ja Jumala on siitä ihmisestä seuraava arvojärjestyksessä.

      Joskus joku saattaa tehdä itsensä Jeesukseksi, mutta huippusaavutus on jos asettuu Jumalankin yläpuolelle, suuremmaksi kuin Jumala.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4688
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4203
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2785
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      209
      1817
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1357
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1233
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1212
    Aihe