Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Uskotko kuoleman jälkeiseen elämään?

Anonyymi-ap

Kysyin kerran eräältä ystävältäni tämän kysymyksen. Hän vastasi ettei hän tiedä. Sanoin hänelle ettei kukaan tiedä. Vastaus on pelkästään uskon asia. Joko uskot, tai sitten et.
Mahdollisesta kuoleman jälkeisestä elämästä ei ole mitään todisteita, joten se on uskon kysymys. Mitä sinä vastaat? Jos uskot, mikä saa sinut uskomaan? Jos et usko, mikä saa sinut olemaan uskomatta?

103

534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kovin on hiljaista????????

      • Ns. vahvat kristityt puhuvat uskosta, vähemmän vahvat mieluummin toivosta, me kaikkein heikoimmat jätämme Herran haltuun luottaen, että hän ratkaisee hyvin. Me emme kerta kaikkiaan tiedä, mitä tuleman pitää, mutta varmaa on ettemme joudu mihinkään kärsimyksiin.

        1.
        Oi Herra, jos mä matkamies maan
        lopulla matkaa nähdä sun saan!
        Oi, jos mä kerran
        näkisin Herran
        kunniassaan!

        4.
        Mua auta, Herra, mä toivon vaan,
        vaikkei ois toivoa ollenkaan.
        En päästä sua,
        ennen kuin mua
        käyt siunaamaan.

        6.
        Oi saanhan joukkoon autuaitten
        kanss’ ystäväini ja omaisten
        mä päästä kerran
        luo armon Herran.
        Oi saanhan sen!

        Virsi 631


      • Anonyymi
        Brasil kirjoitti:

        Ns. vahvat kristityt puhuvat uskosta, vähemmän vahvat mieluummin toivosta, me kaikkein heikoimmat jätämme Herran haltuun luottaen, että hän ratkaisee hyvin. Me emme kerta kaikkiaan tiedä, mitä tuleman pitää, mutta varmaa on ettemme joudu mihinkään kärsimyksiin.

        1.
        Oi Herra, jos mä matkamies maan
        lopulla matkaa nähdä sun saan!
        Oi, jos mä kerran
        näkisin Herran
        kunniassaan!

        4.
        Mua auta, Herra, mä toivon vaan,
        vaikkei ois toivoa ollenkaan.
        En päästä sua,
        ennen kuin mua
        käyt siunaamaan.

        6.
        Oi saanhan joukkoon autuaitten
        kanss’ ystäväini ja omaisten
        mä päästä kerran
        luo armon Herran.
        Oi saanhan sen!

        Virsi 631

        Kun Paavalin tien loppu on tulessa - kuten kristinuskon mukaan on - niinhän pappina itse siunaat, kun kopautat kauhallisen hiekkaa vainajan arkulle, fyysiseen ylösnousemukseen koko maailman viimmeisenä päivänä, kun kaikki fyysinen palaa. - Riippuen nyt siitä kenet Herran toivot näkeväsi kuolemasi jälkeen.

        Juutalaisten Jahve löytyy näista tulen liekeistä, ja Jeesuksen voi nähdä vilaukselta, kun tämä kiskoo fyysisiin ruumiisiin, ja heittäää tuomion luvulla pettäjänsä tuleen.

        Mutta jos toivoo pääsevänsä taivaan isän luo, niin sitten pitää luottaa Lutherin armoon, että se tosi Jumala, jota palvoi Jeesuksen nimeen itsen puolesta teurastettuna uhrilampaana, tulisi salaisesti armahtamaan kuin presidentti armahtaa elinkautisvangin tulenliekeistä.

        Nimittäin ei Jeesuksenkaan sanoin pysty saman aikaisesti ratsastamaan kahdella hevosella; otetaan tosi Jumalasta teurasuhrina Jeesuksen nimeen kaikki irti tällä puolella, ja kuvitellaan sitten pääsevämme kuoltuamme hyvään taivaspaikkaan.

        Ei sellaista kuin taivas edes ole kristinuskon opissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Paavalin tien loppu on tulessa - kuten kristinuskon mukaan on - niinhän pappina itse siunaat, kun kopautat kauhallisen hiekkaa vainajan arkulle, fyysiseen ylösnousemukseen koko maailman viimmeisenä päivänä, kun kaikki fyysinen palaa. - Riippuen nyt siitä kenet Herran toivot näkeväsi kuolemasi jälkeen.

        Juutalaisten Jahve löytyy näista tulen liekeistä, ja Jeesuksen voi nähdä vilaukselta, kun tämä kiskoo fyysisiin ruumiisiin, ja heittäää tuomion luvulla pettäjänsä tuleen.

        Mutta jos toivoo pääsevänsä taivaan isän luo, niin sitten pitää luottaa Lutherin armoon, että se tosi Jumala, jota palvoi Jeesuksen nimeen itsen puolesta teurastettuna uhrilampaana, tulisi salaisesti armahtamaan kuin presidentti armahtaa elinkautisvangin tulenliekeistä.

        Nimittäin ei Jeesuksenkaan sanoin pysty saman aikaisesti ratsastamaan kahdella hevosella; otetaan tosi Jumalasta teurasuhrina Jeesuksen nimeen kaikki irti tällä puolella, ja kuvitellaan sitten pääsevämme kuoltuamme hyvään taivaspaikkaan.

        Ei sellaista kuin taivas edes ole kristinuskon opissa.

        Ehkä kannattaisi valita se virsi varmuuden vuoksi 'Isä kädelläsi asua mä saan' ja unohtaa Jahven ja Paavalin syntiuhripolitiikka kokonaan?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä kannattaisi valita se virsi varmuuden vuoksi 'Isä kädelläsi asua mä saan' ja unohtaa Jahven ja Paavalin syntiuhripolitiikka kokonaan?!

        Se nimi oli 'Herra kädelläsi asua mä saa'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä kannattaisi valita se virsi varmuuden vuoksi 'Isä kädelläsi asua mä saan' ja unohtaa Jahven ja Paavalin syntiuhripolitiikka kokonaan?!

        Pietari piti Paavalin opetuksia aivan oikeina ja pätevinä. Kummallista jos Pietari joka oli Jeesuksen lähimpiä opetuslapsia olisi tukenut jotain kummallista oppia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se nimi oli 'Herra kädelläsi asua mä saa'.

        Nimittäin, et sinä samaan aikaan voi asua Herran kädellä, kun käytät tätä Jeesuksen nimeen pahojen tekojesi puolesta
        teurastettuna syntiuhrilampaana. Ajatuskin on korni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se nimi oli 'Herra kädelläsi asua mä saa'.

        Eräs uskovainen kirkon palveluksessa oleva ystäväni ei voinut sietää tuota laulua. Hän oli yksinäinen nainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun Paavalin tien loppu on tulessa - kuten kristinuskon mukaan on - niinhän pappina itse siunaat, kun kopautat kauhallisen hiekkaa vainajan arkulle, fyysiseen ylösnousemukseen koko maailman viimmeisenä päivänä, kun kaikki fyysinen palaa. - Riippuen nyt siitä kenet Herran toivot näkeväsi kuolemasi jälkeen.

        Juutalaisten Jahve löytyy näista tulen liekeistä, ja Jeesuksen voi nähdä vilaukselta, kun tämä kiskoo fyysisiin ruumiisiin, ja heittäää tuomion luvulla pettäjänsä tuleen.

        Mutta jos toivoo pääsevänsä taivaan isän luo, niin sitten pitää luottaa Lutherin armoon, että se tosi Jumala, jota palvoi Jeesuksen nimeen itsen puolesta teurastettuna uhrilampaana, tulisi salaisesti armahtamaan kuin presidentti armahtaa elinkautisvangin tulenliekeistä.

        Nimittäin ei Jeesuksenkaan sanoin pysty saman aikaisesti ratsastamaan kahdella hevosella; otetaan tosi Jumalasta teurasuhrina Jeesuksen nimeen kaikki irti tällä puolella, ja kuvitellaan sitten pääsevämme kuoltuamme hyvään taivaspaikkaan.

        Ei sellaista kuin taivas edes ole kristinuskon opissa.

        Niin taivas ja kultakaupunki sekä vihreät niityt, joissa paimen kaitsee laumaansa, ovat kuvia siitä, mitä silmä ei ole vielä nähnyt, ei korva kuullut, eikä noussut ihmisen mieleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pietari piti Paavalin opetuksia aivan oikeina ja pätevinä. Kummallista jos Pietari joka oli Jeesuksen lähimpiä opetuslapsia olisi tukenut jotain kummallista oppia.

        Pietari oli valmis kieltämään Jeesuksen. Ja sen hän teki useasti.


      • Anonyymi
        Brasil kirjoitti:

        Ns. vahvat kristityt puhuvat uskosta, vähemmän vahvat mieluummin toivosta, me kaikkein heikoimmat jätämme Herran haltuun luottaen, että hän ratkaisee hyvin. Me emme kerta kaikkiaan tiedä, mitä tuleman pitää, mutta varmaa on ettemme joudu mihinkään kärsimyksiin.

        1.
        Oi Herra, jos mä matkamies maan
        lopulla matkaa nähdä sun saan!
        Oi, jos mä kerran
        näkisin Herran
        kunniassaan!

        4.
        Mua auta, Herra, mä toivon vaan,
        vaikkei ois toivoa ollenkaan.
        En päästä sua,
        ennen kuin mua
        käyt siunaamaan.

        6.
        Oi saanhan joukkoon autuaitten
        kanss’ ystäväini ja omaisten
        mä päästä kerran
        luo armon Herran.
        Oi saanhan sen!

        Virsi 631

        Minusta tuntuu ettei kirkossa saa ilmaista epäuskoaan tai uskonsa vähäisyyttä. Tuntuisi todella hienolta jos pappikin tunnustaisi uskonsa heikkouden. Uskomisesta on tullut valtava taakka: täytyy uskoa, on suorastaan PAKKO uskoa tai et ole kirkossa hyväksytty jäsen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta tuntuu ettei kirkossa saa ilmaista epäuskoaan tai uskonsa vähäisyyttä. Tuntuisi todella hienolta jos pappikin tunnustaisi uskonsa heikkouden. Uskomisesta on tullut valtava taakka: täytyy uskoa, on suorastaan PAKKO uskoa tai et ole kirkossa hyväksytty jäsen.

        Totta puhut, jos vähänkin viittaat todelliseen uskonpuutteeseen, olit sitten pappi tai maallikko, sinut sylkevät vahvat uskovat ulos. Kuitenkin nämä erityisvahvat ovat kovimpia näyttelijöitä, ettei vain heitä epäiltaisi.

        Monet muutkin, kuin seksuaaliset vähemmistöt, ovat pelokkaasti 'kaapissa'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pietari piti Paavalin opetuksia aivan oikeina ja pätevinä. Kummallista jos Pietari joka oli Jeesuksen lähimpiä opetuslapsia olisi tukenut jotain kummallista oppia.

        Ja Pietari totesi oikein ja aivan pätevästi 2. Kirjeessään Paavalin opin olevan Luciferin seuraamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pietari piti Paavalin opetuksia aivan oikeina ja pätevinä. Kummallista jos Pietari joka oli Jeesuksen lähimpiä opetuslapsia olisi tukenut jotain kummallista oppia.

        Miten kävi, jos ei tukenut juutalaisten uhrikulttijumalan oppia, joka Jumala asuu tulivuoren sisällä, on Jeesuksen sanoin Saatana ja kaiken valheen isä? Löytyy 5.Moos.4:10 alkaen.

        Päätyy tuolle jumaluudelle ristiinnaulituksi jumalaksi, jonka kidutuskuolemaa ihmiset palvovat.


      • Anonyymi
        Brasil kirjoitti:

        Niin taivas ja kultakaupunki sekä vihreät niityt, joissa paimen kaitsee laumaansa, ovat kuvia siitä, mitä silmä ei ole vielä nähnyt, ei korva kuullut, eikä noussut ihmisen mieleen.

        Mistähän ne mahtavat tulla, kun luterilaisuuden tärkeimmästä tunnustuksesta Augsburgin tunnustus niitä ei löydy - ei sielua eikä taivasta, vain tulenliekit maailmanlopun palossa fyysisellä ylösnousemuksella.

        Ja mitä lampaisiin tulee, ne olivat niitä Jahven viattomia teurasuhreja, joita paimen sitten kaitsee Jahven tulenliekkeihin, kun seuraatte kiroukseksi tehtyä Kristusta.

        Löytyy Gal.3:13 ja 1.Kor.3:13

        Eikö sinua, Brasil, ex Ouro, haittaa yhtään valehdella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta tuntuu ettei kirkossa saa ilmaista epäuskoaan tai uskonsa vähäisyyttä. Tuntuisi todella hienolta jos pappikin tunnustaisi uskonsa heikkouden. Uskomisesta on tullut valtava taakka: täytyy uskoa, on suorastaan PAKKO uskoa tai et ole kirkossa hyväksytty jäsen.

        Usko ja uskottomuus ei ole pelin nimi, vaan se että KRISTINUSKON JUMALA ON RAAMATUN MUKAAN SAATANA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän ne mahtavat tulla, kun luterilaisuuden tärkeimmästä tunnustuksesta Augsburgin tunnustus niitä ei löydy - ei sielua eikä taivasta, vain tulenliekit maailmanlopun palossa fyysisellä ylösnousemuksella.

        Ja mitä lampaisiin tulee, ne olivat niitä Jahven viattomia teurasuhreja, joita paimen sitten kaitsee Jahven tulenliekkeihin, kun seuraatte kiroukseksi tehtyä Kristusta.

        Löytyy Gal.3:13 ja 1.Kor.3:13

        Eikö sinua, Brasil, ex Ouro, haittaa yhtään valehdella?

        Ei Brasil ole täällä mitään valehdellut vaan kertonut rehellisesti uskostaan. Pyytäisit häneltä edes anteeksi rääväsuista kieltäsi. HÄPEÄ!!! Minusta se on todella hienoa että täällä on yksi pappikin mukana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän ne mahtavat tulla, kun luterilaisuuden tärkeimmästä tunnustuksesta Augsburgin tunnustus niitä ei löydy - ei sielua eikä taivasta, vain tulenliekit maailmanlopun palossa fyysisellä ylösnousemuksella.

        Ja mitä lampaisiin tulee, ne olivat niitä Jahven viattomia teurasuhreja, joita paimen sitten kaitsee Jahven tulenliekkeihin, kun seuraatte kiroukseksi tehtyä Kristusta.

        Löytyy Gal.3:13 ja 1.Kor.3:13

        Eikö sinua, Brasil, ex Ouro, haittaa yhtään valehdella?

        Jos ihan totta puhutaan, minua lopen kyllästyttää palsta käytetyin sana, 'valehdella'.


      • Brasil kirjoitti:

        Ns. vahvat kristityt puhuvat uskosta, vähemmän vahvat mieluummin toivosta, me kaikkein heikoimmat jätämme Herran haltuun luottaen, että hän ratkaisee hyvin. Me emme kerta kaikkiaan tiedä, mitä tuleman pitää, mutta varmaa on ettemme joudu mihinkään kärsimyksiin.

        1.
        Oi Herra, jos mä matkamies maan
        lopulla matkaa nähdä sun saan!
        Oi, jos mä kerran
        näkisin Herran
        kunniassaan!

        4.
        Mua auta, Herra, mä toivon vaan,
        vaikkei ois toivoa ollenkaan.
        En päästä sua,
        ennen kuin mua
        käyt siunaamaan.

        6.
        Oi saanhan joukkoon autuaitten
        kanss’ ystäväini ja omaisten
        mä päästä kerran
        luo armon Herran.
        Oi saanhan sen!

        Virsi 631

        Brasil
        2023-12-27 19:59:02
        Ns. vahvat kristityt puhuvat uskosta, vähemmän vahvat mieluummin toivosta,"

        ------------
        Itse olen sitä mieltä että nämä ns vahvat kristityt ovat kovia tuomitsemaan.
        Ne saattavat ilmoittaa ihan tuosta vaan että : Sinä joudut helvettiin !
        Myös keskinäinen oikean "uskonnon" puolesta kiistely:
        VL.
        Helluntalaisuus.
        Jehovan todstajat
        sekä Luterilaiset
        jahtaavat ja syyttävät toisiaan miiloin mistäkin
        väärä uskoisuudesta ?
        Siitä ei tule koskaan selvyyttä kuka niistä vai onko kukaan oikeassa ?

        Tällä hetkellä israel toteuttaa Gazan alueen sekä asukkaitten
        totaalista tuhoamista.
        Se on jakanut kansaa ja ennemmistö ihmisistä ei hyväksy meneillään olevaa tuhoamista.
        Tosin vähemmistö on se mikä pitää enempi ääntää ja tuomitsee eri tavalla ajattelijoita.
        Ne ovat nyös ilmi tuoneet että kaikki erimieltä olevat kuuluvat "Vihavasemmistoon" ?
        Mikä on tietenkin ns "tuulesta temmattu".

        Itse olen Evoluutio Tietoinen.
        Sanavalikoimaani ei kuulu sana "usko".
        En ole jumalan kieltäjä kukin siis ajatelkoon jumalaansa kuten itse haluaa.
        En kiellä siksi että jumalan olemassa oloa ei ole todistettu.

        Aikoinaan haasteltiin erästä patologia:
        " - Mitä ajattelet ihmiselle tapahtuvan kun hän kuolee" ?
        "- Elämä jatkuu lapsissamme".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta tuntuu ettei kirkossa saa ilmaista epäuskoaan tai uskonsa vähäisyyttä. Tuntuisi todella hienolta jos pappikin tunnustaisi uskonsa heikkouden. Uskomisesta on tullut valtava taakka: täytyy uskoa, on suorastaan PAKKO uskoa tai et ole kirkossa hyväksytty jäsen.

        Mietipä että mistä tallainen kaikkien pakkouskovaatimus jumalanpilkkalakeineen on tullut? Olisiko samaa juutalaispelkoa kuin 2000 vuotta sitten Jeesuksen eläessä? Jos sitä ei olisi - ei näin kauan olisi palvottu Saatanaa Jumalana tosi Jumalan uhrauksella Jeesuksen nimeen. Kyse on sadusta Keisarin uudet vaatteet - kaikki vaan hokevat samaa mantraa ilman aivoja.


      • Anonyymi
        Brasil kirjoitti:

        Ns. vahvat kristityt puhuvat uskosta, vähemmän vahvat mieluummin toivosta, me kaikkein heikoimmat jätämme Herran haltuun luottaen, että hän ratkaisee hyvin. Me emme kerta kaikkiaan tiedä, mitä tuleman pitää, mutta varmaa on ettemme joudu mihinkään kärsimyksiin.

        1.
        Oi Herra, jos mä matkamies maan
        lopulla matkaa nähdä sun saan!
        Oi, jos mä kerran
        näkisin Herran
        kunniassaan!

        4.
        Mua auta, Herra, mä toivon vaan,
        vaikkei ois toivoa ollenkaan.
        En päästä sua,
        ennen kuin mua
        käyt siunaamaan.

        6.
        Oi saanhan joukkoon autuaitten
        kanss’ ystäväini ja omaisten
        mä päästä kerran
        luo armon Herran.
        Oi saanhan sen!

        Virsi 631

        Kuvasi Jesus Kristus patsaasta on juuri mitä isokirja hyväksy ja Beirutissa on samanlainen minkä Puolalaiset rakensi.
        Katolilaisuus on juuri kuvan palvontaa:))
        Mutta,vetele virsiä ja ehkä se totuus sitten valkenee..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Paavalin tien loppu on tulessa - kuten kristinuskon mukaan on - niinhän pappina itse siunaat, kun kopautat kauhallisen hiekkaa vainajan arkulle, fyysiseen ylösnousemukseen koko maailman viimmeisenä päivänä, kun kaikki fyysinen palaa. - Riippuen nyt siitä kenet Herran toivot näkeväsi kuolemasi jälkeen.

        Juutalaisten Jahve löytyy näista tulen liekeistä, ja Jeesuksen voi nähdä vilaukselta, kun tämä kiskoo fyysisiin ruumiisiin, ja heittäää tuomion luvulla pettäjänsä tuleen.

        Mutta jos toivoo pääsevänsä taivaan isän luo, niin sitten pitää luottaa Lutherin armoon, että se tosi Jumala, jota palvoi Jeesuksen nimeen itsen puolesta teurastettuna uhrilampaana, tulisi salaisesti armahtamaan kuin presidentti armahtaa elinkautisvangin tulenliekeistä.

        Nimittäin ei Jeesuksenkaan sanoin pysty saman aikaisesti ratsastamaan kahdella hevosella; otetaan tosi Jumalasta teurasuhrina Jeesuksen nimeen kaikki irti tällä puolella, ja kuvitellaan sitten pääsevämme kuoltuamme hyvään taivaspaikkaan.

        Ei sellaista kuin taivas edes ole kristinuskon opissa.

        Voi juma mikä kääpä piru:))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräs uskovainen kirkon palveluksessa oleva ystäväni ei voinut sietää tuota laulua. Hän oli yksinäinen nainen.

        Eräs uskovainen kirkon palveluksessa oleva ystäväni ei voinut sietää tuota laulua. Hän oli yksinäinen nainen.

        Te puhutte uskovaisista,että he olisivat juuri ne kotiin menevät?
        Tämä kirkon palveluksessa nainen varmaan ymmärsi mitä paskaa on kirkko ja se on ihmisen keksimää,eikö olekkin ihmisen keksimää?
        Vai keksikö Kristus tai Jumala ?
        Te sanotte USKOVAINEN joka tekee kaiken nöyrin mielin ihmsen keksimän tavan..
        MUTTA HÄNELLÄ EI OLE RAKKAUTTA ?
        En halua murentaa ihmisen kirkkoa mutta moni puhuu paskaa ja tekee sirkus temppuja ymmärtämättä mitä Kristus tarkoitti !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta tuntuu ettei kirkossa saa ilmaista epäuskoaan tai uskonsa vähäisyyttä. Tuntuisi todella hienolta jos pappikin tunnustaisi uskonsa heikkouden. Uskomisesta on tullut valtava taakka: täytyy uskoa, on suorastaan PAKKO uskoa tai et ole kirkossa hyväksytty jäsen.

        Uskomisesta on tullut valtava taakka: täytyy uskoa, on suorastaan PAKKO uskoa tai et ole kirkossa hyväksytty jäsen.

        Ja paskat vaikka sanonkin rumasti.Kirkko on ihmisen keksimää ja rahaa ovat ruinanneet jo alkuajoista lähtien mutta osin tekevät hyvää.
        Ei sinun ole pakko uskoa kirkon sanomaan,usko vain RAKKAUTTEEN ,sitä hän Kristus tuli kertomaan meille.
        Minä en kuulu kirkkoon,en hyväksy tappamis kertomuksia,en ihmisä joita on papiksi laitettu vaikka heistä kukaan ei ole minulle mitään.
        On vain yksi joka herätti minut kun olin tyhjä,se oli Kenttä piispa ulkomailla.
        Ei painostanut,opasti .
        Mutta tiedän Isän pojan sanoman,se on RAKKAUS ja se on tärkein !


      • Brasil kirjoitti:

        Ns. vahvat kristityt puhuvat uskosta, vähemmän vahvat mieluummin toivosta, me kaikkein heikoimmat jätämme Herran haltuun luottaen, että hän ratkaisee hyvin. Me emme kerta kaikkiaan tiedä, mitä tuleman pitää, mutta varmaa on ettemme joudu mihinkään kärsimyksiin.

        1.
        Oi Herra, jos mä matkamies maan
        lopulla matkaa nähdä sun saan!
        Oi, jos mä kerran
        näkisin Herran
        kunniassaan!

        4.
        Mua auta, Herra, mä toivon vaan,
        vaikkei ois toivoa ollenkaan.
        En päästä sua,
        ennen kuin mua
        käyt siunaamaan.

        6.
        Oi saanhan joukkoon autuaitten
        kanss’ ystäväini ja omaisten
        mä päästä kerran
        luo armon Herran.
        Oi saanhan sen!

        Virsi 631

        Viittaa mieluummin virteen kuin kopioit sen tänne saastuttamaan.

        Ei ole mitään varmuutta kristinuskonharhaisen kärsimykseltä välttymisestä, saattaahan oikea epätodennäköinen jumala olla olemassa ja luultavasti hän ei katso hyvällä helposti epäjumalaksi havaittavan myytin palvomista.


      • he-ma kirjoitti:

        Viittaa mieluummin virteen kuin kopioit sen tänne saastuttamaan.

        Ei ole mitään varmuutta kristinuskonharhaisen kärsimykseltä välttymisestä, saattaahan oikea epätodennäköinen jumala olla olemassa ja luultavasti hän ei katso hyvällä helposti epäjumalaksi havaittavan myytin palvomista.

        Paino on virren sanoilla: "Mua auta, Herra, mä toivon vaan,
        vaikkei ois toivoa ollenkaan." Tämä virsi on erityissuosittu tavallisten ihmisten ajatuksissa.


      • Brasil kirjoitti:

        Paino on virren sanoilla: "Mua auta, Herra, mä toivon vaan,
        vaikkei ois toivoa ollenkaan." Tämä virsi on erityissuosittu tavallisten ihmisten ajatuksissa.

        Vaan siinä viitataan epäjumalaan, siitä voi joutua kärsimään.


      • he-ma kirjoitti:

        Vaan siinä viitataan epäjumalaan, siitä voi joutua kärsimään.

        Virsi jatkuu sanoin: "En päästä sua, ennen kuin mua käyt siunaamaan."

        Innoittaja on tietenkin ollut VT:n Jakobin paini. Kertomus viittaa aikaan, jolloin luonto oli ihmisten mielessä vielä monin tavoin animoitu ja vilisi kaikenlaisia olentoja. On arveltu, että kertomuksen alkuperäinen muoto koskisi jotakin vartiossa olevaa, aluetta mustasukkaisesti varjelevaa henkeä, myöhemmin enkeliä, lopulta itse Jumalaakin.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Jaakobin_paini

        Pidetyn virren runoili kirkkoherra Wihelmi Malmivaara, kun lavantautiepidemia oli vienyt hänen perheestään lyhyessä ajassa kolme jäsentä, äidin ja kaksi tytärtä. Hän tunsi joutuneena Jumalan kanssa samanlaiseen painiin kuin Jakob, mutta hänellä oli myös käsitys, että riippuu silti kiinni Jumalassa, vaikka joutuisi painimaan kauankin, ennen kuin Jumala käy siunaamaan. https://fi.wikipedia.org/wiki/Oi_Herra,_jos_mä_matkamies_maan


      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        🍑 ­­N­y­­m­­f­­­o­m­a­a­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      En usko!

    • Anonyymi

      Ilman kätsyä. Luukkaan evankeliumi:
      10:20 Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaiset, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa.

      • Anonyymi

        Ja missä taivaissa, kun Jeesuksen sanoin se taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillä eläessämme, joka uskonnolla perataan pois ja vaihdetaan helvetiksi. Ilmeisesti tuossa taivaassa, jossa palaa tuli.

        Löytyy Matt.13:33 ja 1.Kor.5:7


    • Anonyymi

      Uskon, vaikken mikään himouskovainen olekaan. Kerran kuollut ja se oli outoa. En ois itse lapsena päässyt järvestä pois. Joku tarras kiinni ja veti. Ketään ei ollut paikalla.

      • Anonyymi

        Eräs sotaveteraani sanoi uskovansa Jumalaan sen takia koska hän säilyi hengissä sodasta vaikka miehiä kaatui hänen joka puoleltaan. Miksi Jumala pelasti vain hänet? Minusta tuossa uskossa haiskahtaa omahyväisyys.


    • Anonyymi

      "Kuoleman jälkeinen elämä" on jo ilmaisuna oksymoron eli itsensä kanssa ristiriitainen. Kuolema on elämän loppu. Jos elämä ei ole lopunut, niin ei vielä ole kuollut.

      Kun kuolemassa ihmisen elämä siis kiistatta ja mitattavasti loppuu, niin mikä olisi se, minkä elämä jatkuisi, jos joku "kipinä" jatkaisi elämäänsä vaikka ihminen, joka täällä on meidän kanssamme häärännyt on ilmiselvästi ja kiistatta kuollut.

      "Sielu" on tyypillinen uskovaisten käsite eli termi, jolla ei uskonnollisen kontekstin ulkopuolella ole mitää määriteltävää sisältöä. Aivovammoista ja -sairauksista me tiedämme, että meidän luonteemme, muistomme, aistimme, älykkyytemme, kielelliset kyvyt jne ovat kaikki kiinni fyysisistä aivoista. Ilman toimivia aivoja mitään niistä ei ole. Jos ne ottaa pois, niin mitä "henkistä" jää ns. sielun ominaisuudeksi? Jääkö mitään?

      Onko siis mitään mikä voisi olla olemassa sen jälkeen, kun ihminen hermostoineen on kuollut ja lopettanut toimintansa.

      • Anonyymi

        Näin minäkin ajattelen, mutta en tuomitse millään tavalla niitä jotka haluavat uskoa. Minä vain en pysty uskomaan. Toivoisin vastaavaa hyväksyntää minullekin. Yleensä vain kuulee heiltä helvetillä uhkailuja ja ties mitä. Raamatussa on myös kohtia joihin ilolla yhdyn. Sellaisia on mm. Jeesuksen kertomus laupiaasta samarialaisesta. Haluan toteuttaa hänen esimerkkiään omassa elämässäni.
        Teologi jota kunnioitan ja arvostan hänen rehellisyyttään on - nyt jo edesmennyt - professori Heikki Räisänen. Kun häneltä kysyttiin mitä hän ajattelee kuolemastaan hän vastasi; se on sitten siinä. Se oli hänen henkilökohtainen käsityksensä, mutta näin hän ei tietenkään eksegeettinä opettanut teologian opiskelijoille.


      • Anonyymi

        USKONNOSSA EI OLE SIELUA.

        Voi hyvä helvetti ja taas! Eikö teille mene mikään perille. Uskonnossa ei ole sielua eikä taivasta! Lue nyt edes edeltä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        USKONNOSSA EI OLE SIELUA.

        Voi hyvä helvetti ja taas! Eikö teille mene mikään perille. Uskonnossa ei ole sielua eikä taivasta! Lue nyt edes edeltä!

        Olisi muutakin sanottavaa ollut kommenttiisi, mutta ärsyttää tuo luulo kuvitelma siulumokasi niin paljon, että ei tee mieli kommentoida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        USKONNOSSA EI OLE SIELUA.

        Voi hyvä helvetti ja taas! Eikö teille mene mikään perille. Uskonnossa ei ole sielua eikä taivasta! Lue nyt edes edeltä!

        MITÄ PAPPI SANOO SIUNATESSAAN VAINAJAN?

        Löytyy helposti vaikka ev.lut.sivuilta. Lopettakaa jauhamasta näitä valheita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        USKONNOSSA EI OLE SIELUA.

        Voi hyvä helvetti ja taas! Eikö teille mene mikään perille. Uskonnossa ei ole sielua eikä taivasta! Lue nyt edes edeltä!

        Kyllä luterilaisuudessa on sielu ja taivaskin. Tämä on Luterilaisuus -palsta. Missä luulet olevasi? Hahhahhahhaaa!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MITÄ PAPPI SANOO SIUNATESSAAN VAINAJAN?

        Löytyy helposti vaikka ev.lut.sivuilta. Lopettakaa jauhamasta näitä valheita.

        Otahan nyt taas iltalääkkeesi ja mene nukkumaan. Huomenna voi olla parempi päivä.


      • Anonyymi

        "Onko siis mitään mikä voisi olla olemassa sen jälkeen, kun ihminen hermostoineen on kuollut ja lopettanut toimintansa."

        Kaikki atomit ja energia on ollut olemassa alkuräjähdyksestä saakka ja sellaisena me jatketaan oloa hamaan loppuun tai ehkä uuteen alkuräjähdykseen asti. Ei me minnekään hävitä, vaikkei meidän tietoisuutta olekaan olemassa.


    • Kuoleman jälkeinen elämä ei ole yhtään sen epätodennäköisempää kuin tämäkään elämä.

    • Anonyymi

      Hänelle, jonka näkymätön käsi pelasti lapsena. Minutkin on pelastanut lukemattoman monta kertaa, mutta ei se silti ole saanut minua uskomaan, että uskonnon Saatana on Jumala.

      • Anonyymi

        Mutta nämä ilmiöt ovat kyllä saaneet uskomaan JEESUSTA, kun hän sanoi, että kyseessä on Saatana ja kaiken valheen isä.

        Uskovaisia ei Jeesuksen sanat ole kiinnostaneet - mutta hänen käyttämisensä kyllä teurastettuna uhrilampaana kirottuna tosi Jumalana omien pahojen tekojen puolesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta nämä ilmiöt ovat kyllä saaneet uskomaan JEESUSTA, kun hän sanoi, että kyseessä on Saatana ja kaiken valheen isä.

        Uskovaisia ei Jeesuksen sanat ole kiinnostaneet - mutta hänen käyttämisensä kyllä teurastettuna uhrilampaana kirottuna tosi Jumalana omien pahojen tekojen puolesta.

        Tässä on sellainen universumin mitan välimatka helvetin ja taivaan välillä kahdella eri evankeliumilla ja kahdella Jumalalla, joista toinen onkin Saatana - uskotko JEESUSTA vai uskotko JEESUKSEEN.


    • Anonyymi

      Uskon. Miten tässä kaikessa muuten olisi mitään järkeä. Hienoa että elämä jatkuukin ikuisuudessa eikä kaikki lopukaan tyhjyyteen.

      • Anonyymi

        Jos etsit järkeä, uskostasi et sitä löydä. Elämä on täällä nyt. Ei missään tuonpuoleisessa.


      • Anonyymi

        Meidän elämämme täällä on kovin lyhyt, joten se kannattaa elää eikä tuhlata sitä uskonnolliseen hörhöilyyn.


    • Anonyymi

      - Uskon kuolemanjälkeiseen elämään.
      - Uskon siihen siten kuin Raamattu / UT sen kertoo.
      - Miksi uskon niin?

      No, koska monet muutkin Raamatun ja Jeesuksen evankeliumin kertomat asiat ovat itselleni osoittautuneet tosiksi.

      -Jos tämä ja tämä ja tämä... on itselleni osoittautunut todeksi, niin miksei myös mainittu iankaikkinen elämäkin.

      - Tiedän myös, omasta kokemuksestani, että on olemassa näkymätön, mystinen maailma. On olemassa nk. henkimaailma. Nämä henget (hyvät ja pahat) pitävät yhteyttä ihmiseen / ihmisiin.

      - Tiedän itsessäni tapahtuneet hengelliset sekä henkiset muutokset sekä nk. ilmiöt.

      Osaan kyllä olla itsekriittinen ja arvioida kokemuksiani niin, etten perusta näkemyksiäni mielikuvitukseen tai toiveajatteluun. Uskon tosiasioihin. Tässä mielessä minulla on eräänlainen "ateistinen vaatimus nähdä vain tosiasiat". Tosiasiat ja niistä tekemäni päätelmäni ovat nk. järjellistä uskoani.

      - Sitten on lisäksi tuo "usko, jonka Jeesus vaikuttaa". Se on kuin uskossa rakentaisi sillan yli syvän rotkon. Uskon, että voin ylittää rotkon, ilmassa kävellen, silloin jos Jumalan sana niin ilmoittaa. Siltaa ei ole, on vain kaksi vuorenhuippua. Uskon kautta Jeesuksen sanaan rakentuu näkymätön uskonsilta, kävelen ilmassa, yrittämättäkään järkeistää asiaa, sillä asia ei perustu järkeen, eikä sitä voi sillä selittää. Usko saa rohkeasti astumaan suoraan ilmaan ja kulkemaan eteenpäin.

      Samoin kuin Pietari hetken aikaa käveli pitkin järven pintaa. Tässä on syvimmillään kysymys erilaisista hengellisistä voitoista, ei konkreettisesta ilmassa kävelystä, mutta sekin on tarvittaessa mahdollista: mahdoton on mahdollista.

      - Iankaikkinen elämä: meissä on iankaikkinen henki. Ruumis kuolee, hengellisesti uudestisyntynyt henki ei kuole.

      • Anonyymi

        Voisitko demonstroida jonkin näistä "tosiasioistasi"? Aloita vaikka vetten päällä kävelystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko demonstroida jonkin näistä "tosiasioistasi"? Aloita vaikka vetten päällä kävelystä.

        Raamatun ennusteet "toteutuvat" jälkikäteen. Jos ne olisivat oikeita ennustuksia, niin uskovaiset osaisivat kertoa mitä tapahtuu SEURAAVAKSI, eikä vain selittelemään, että se mikä ON JO TAPAHTUNUT on jotenkin luettavissa Raamatun rivien välissä.


    • Anonyymi

      En mutta uskon uskovien ikuiseen elämään yhdessä Herramme kanssa. Amen

      • Anonyymi

        Krrotko niistä "tosiasioistasi" vielä? Ne jäivät ainakin minulle hyvin epäselviksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Krrotko niistä "tosiasioistasi" vielä? Ne jäivät ainakin minulle hyvin epäselviksi.

        Tosiasiat on todistettava tosiksi. Silloin ne vasta ovat tosiasioita. Otan esimerkin. Raamatun alkukertomukset ovat mytologiaa eli taruja. Ne ovat vain uskolla omaksuttavissa. Niitä ei pystytä todistamaan tosiksi. Evoluutio taas on todistettu todeksi. Se on yhtä totta kuin sekin että Maa kiertää Aurinkoa ja itsensä ympäri. Myöskään Jumalan olemassaoloa ei ole pystytty todistamaan. Se on pelkästään uskon asia samoin kuin kuolemanjälkeinen elämäkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Krrotko niistä "tosiasioistasi" vielä? Ne jäivät ainakin minulle hyvin epäselviksi.

        Tuo henkilö vastasi minun nimissäni, olen tuo: Anonyymi
        2023-12-27 22:16:06, jolta asiaa kysyit.

        Näin uskovainen hän. Kyseessä on 8. (9.) käskyn rikkominen. Kun vastaa toiselle henkilölle esitettyyn kysymykseen, pitäisi aina rehellisesti sanoa "en ole henkilö, jolta kysyit, mutta itse uskon..."

        Tuossa kirjoituksessanihan perustelin noita ITSELLENI todisteiksi kelvanneita tosiasioita. Eihän tällaisia asioita voi toisille ihmisille varsinaisesti todistaa, jokainen saa tietonsa itse ja itse myös joko hyväksyy ne, tai sitten ei.

        >>Voisitko demonstroida jonkin näistä "tosiasioistasi"? Aloita vaikka vetten päällä kävelystä.<<

        Monet kokemani ihmeet olen kokenut kuin ilmassa / veden päällä kävelynä. Itse veden päällä en ole kävellyt, kylläkin veden alla, kun hain hukkunutta poikaystävääni järvenpohjasta. En kerro jatkoa, et kuitenkaan uskoisi.
        >>Samoin kuin Pietari hetken aikaa käveli pitkin järven pintaa. Tässä on syvimmillään kysymys erilaisista hengellisistä voitoista, ei konkreettisesta ilmassa kävelystä, mutta sekin on tarvittaessa mahdollista: mahdoton on mahdollista.<<


    • Anonyymi

      Mitä sinä vastaat? Jos uskot, mikä saa sinut uskomaan?

      Minun kirkkoni on luonto ympärilläni joka on luotu.
      Näe sen elävän aina vaikka tuhoa tulisi,se herää silti eloon !
      Minä uskon mutta en kirkkoihin,en lahkoihin,oikeastaan mihinkään ihmisen sanomaan vain vähän,sillä maailma on pilaantunut monin osin.
      On uskoja tai lahkoja joilla on omia sirkustemppuja,mitä on aivan typeriä.
      Kuten ympärileikkaus,pään painaminen lattiaan,jopa kaste(rituaali),ja monia muita rituaaleja tyrkytetään ihmisille,näillä sinä pelastut ja tie kuoleman jälkeiseen elämään on varmaa,anna rahaa koneistolle !

      Vastaan kyllä USKON kun osaat RAKASTAA !
      Kristus tuli ja hänen tärkein sanoma oli Rakkkaus !
      Rakkaus lähimmäiseen mutta on se meille vaikeaa,kuin itsellenikin joskus.
      Islamia on tosin vaikea Rakastaa,kun heidän kirja haluaa surmata meidät vääräuskoiset. Silti pitäisi Rakastaa !
      Asia on myös uskon mutta ilman Rakkautta sinulla uskoa mitä Kristus tuli sanomaan.
      Silti vaikka jotkut sanovat,että kaste pelastaa vauvana ja aikuisena murhaa toisen?
      Ilman Rakkautta murhaaja ei pääse kotiin heti.
      Rakkautta on opittava ihmisten !

    • Anonyymi

      Onko ihan tervepäisen touhua uskoa sellaiseen asiaan joka perustuu vain puheisiin vailla pienintäkään näyttöä? Joidenkin mielestä näyttäisi olevan. Tämäkin kuuluu sellaisiin väitteisiin, joiden todenmukaisuutta ei voi ratkaista äänestämällä. Kuoleman jälkeinen elämä on täyttä lööperiä kunnes toisin todistetaan.

    • Rousseau ja Kant todistivat kuolemanjälkeisen elämän. Uskokaamme heitä.

      • Anonyymi

        No eivät muuten todistaneet. Spekuloida voi kaikenlaista, mutta mitä enemmän ymmärrämme ihmisen ns. "henkisestä" toiminnasta sitä vahvemmin ymmärrämme, että me olemme tämä keho ja siinä tapahtuvat prosessit.

        Jako "ruumiiseen ja sieluun" jäi 1800-luvulle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No eivät muuten todistaneet. Spekuloida voi kaikenlaista, mutta mitä enemmän ymmärrämme ihmisen ns. "henkisestä" toiminnasta sitä vahvemmin ymmärrämme, että me olemme tämä keho ja siinä tapahtuvat prosessit.

        Jako "ruumiiseen ja sieluun" jäi 1800-luvulle.

        Tuo ei mitenkään poissulje kuolemanjälkeistä elämää. Ruumiin ylösnousemuksen jälkeen saamme kehon 2.0 ja siinä tapahtuvat prosessit.


      • Anonyymi
        inti kirjoitti:

        Tuo ei mitenkään poissulje kuolemanjälkeistä elämää. Ruumiin ylösnousemuksen jälkeen saamme kehon 2.0 ja siinä tapahtuvat prosessit.

        Ruumiiden ylösnousemus on sellaista magiaa ja taikuutta että mikään ei ole mahdotonta jos siihen uskoo. Mutta edelleen jää se ongelma, että mikä ihmisestä muka jatkaisi elämäänsä kun meidän luonteemme, ajatuksemme, aistimme, muistomme jne ovat kaikki fyysisissä aivoissa kiinni?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ruumiiden ylösnousemus on sellaista magiaa ja taikuutta että mikään ei ole mahdotonta jos siihen uskoo. Mutta edelleen jää se ongelma, että mikä ihmisestä muka jatkaisi elämäänsä kun meidän luonteemme, ajatuksemme, aistimme, muistomme jne ovat kaikki fyysisissä aivoissa kiinni?

        Tarkoitatko, että emme nytkään ole eläviä, koska meidän luonteemme, ajatuksemme, aistimme, muistomme jne ovat kaikki fyysisissä aivoissa kiinni?


      • inti kirjoitti:

        Tarkoitatko, että emme nytkään ole eläviä, koska meidän luonteemme, ajatuksemme, aistimme, muistomme jne ovat kaikki fyysisissä aivoissa kiinni?

        Naturalismi tai fysikalismi saattaa toisinaan johtaa kaikenlaisiin älyttömiin johtopäätöksiin.


      • herrens_tiggare kirjoitti:

        Naturalismi tai fysikalismi saattaa toisinaan johtaa kaikenlaisiin älyttömiin johtopäätöksiin.

        Ja kuten kirjoitit toiseen ketjuun: "Tässä yhteydessä voi miettiä myös sellaisia paradokseja kuin Theseuksen laiva: osat vaihtuvat, mutta muoto säilyy."


      • Anonyymi
        inti kirjoitti:

        Tarkoitatko, että emme nytkään ole eläviä, koska meidän luonteemme, ajatuksemme, aistimme, muistomme jne ovat kaikki fyysisissä aivoissa kiinni?

        Elämä on aineellista. Onko jossain aineetonta elämää (muualla kuin saduissa ja tarinoissa)?

        Muistisairaudet ovat fyysisten aivojen sairauksia. Aivoja tarvitaan siihen että muistaa, ymmärtää ja että ajattelee. Niitä tarvitaan siihenkin, että aistii, koska se mitä näemme tai kuulemme syntyy aivoista. Jos aivojen näköalue vaurioituu, niin ihminen ei näe, vaikka silmät toimisivat.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mistään kuoleman jälkeisestä elämästä ei ole todisteita. Ihmisen usko sellaiseen ei ole mikään todiste. Vapaakirkkojen todistuspuheenvuorot eivät todista mistään muusta kuin ihmisestä itsestään. Usein se todistaa myös psykiatrisen hoidon tarpeesta.

    • Kuolema on vain väli vaihe, parempaan elämään Jeesusen yhteyteen kos hän tulee omansa noustaamaan pois täältä.

      • Anonyymi

        Uskosi kertoo vain sinusta, ei mistään muusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskosi kertoo vain sinusta, ei mistään muusta.

        Samoin sinun uskosi todistaa vain sinusta.

        Ja meidän kunkin uskomme kertoo ja todistaakin meistä paljon! Mehän emme usko samoihin asioihin. Emme koe uskoamme samoin. Uskomme perusteet, esim. nuo "tosiasiat" ovat kullakin meillä erilaiset. Miksi?

        Koska olemme itse kukin suostuneet eri tavoin uskomaan / pitämään yllä saamaamme uskoa.

        Mukana ovat tietenkin myös nuo nk. yliluonnolliset voimat. Se, kuinka he, Jumalan lähettäminä, ovat itse nk. yhteyttä ottaneet, Jumalalle esitettyihin rukouksiin, useinkin nimenomaisiin hätähuutoihin vastanneet. Esim. enkelit. Itselläni on lukuisia kokemuksia.

        Mutta en niitä täällä tyrkytä, koska en näin jälkikäteen, jos muutoinkaan, kykenisi niitä ulkopuolisille "todistamaan". Minä tiedän. Ja tämä on Jumalan ja minun välinen uskon asia. Muiden ei tarvitse ottaa asiasta paineita.

        Jokainen itse selvittää nämä asiat itselleen ja on yksin vastuussa vain itsestään: mitä on ottanut vastaan ja mistä kaikesta itse kieltäytynyt. Jumalahan ei ketään pakota. Hän kutsuu kutakin ihmistä kahdesti, joskus kolmesti tämän elämän aikana (nk. etsikkoajat) ja tuolloin ihminen päättää kuinka hän asiaan reagoi, muiden tehtävä tämä ei ole: kiittääkö Jumalaa vai kieltääkö Hänet.

        Job 33: 14-30 🧚‍♀️✨
        14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.
        15 Unessa, öisessä näyssä, kun raskas uni valtaa ihmiset ja he nukkuvat vuoteillansa,
        16 silloin hän avaa ihmisten korvat ja sinetillä vahvistaa heidän saamansa kurituksen,
        17 kääntääkseen ihmisen pois pahasta teosta ja varjellakseen miestä ylpeydestä,
        18 säästääkseen hänen sielunsa haudasta ja hänen henkensä syöksymästä peitsiin.

        19 Myös kuritetaan häntä tuskalla vuoteessansa, kun hänen luissaan on lakkaamaton kapina,
        20 ja hänen henkensä inhoaa leipää ja hänen sielunsa herkkuruokaa.
        21 Hänen lihansa kuihtuu näkymättömiin, ja hänen luunsa, ennen näkymättömät, paljastuvat.
        22 Näin lähenee hänen sielunsa hautaa ja hänen henkensä kuolonvaltoja.

        23 Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään,
        24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun'. (UT:ssa lunastusmaksu = Jeesuksen sovitustyö)

        25 Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin.
        26 Hän rukoilee Jumalaa, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa.
        27 Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle;
        28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'.

        29 Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle, (Jumalan kutsun etsikkoajat)
        30 palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.

        Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

        = Kun Jumala kutsuu ja alkaa vetää puoleensa (etsikkoaika), ihminen voi joko
        - suostua tähän: passiivisesti, "uskoon suostumalla" sallia Jumalan teot itsessään, niin, ettei niitä vastusta,
        - tai: aktiivisesti kieltäytyä niistä.

        Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin sinun uskosi todistaa vain sinusta.

        Ja meidän kunkin uskomme kertoo ja todistaakin meistä paljon! Mehän emme usko samoihin asioihin. Emme koe uskoamme samoin. Uskomme perusteet, esim. nuo "tosiasiat" ovat kullakin meillä erilaiset. Miksi?

        Koska olemme itse kukin suostuneet eri tavoin uskomaan / pitämään yllä saamaamme uskoa.

        Mukana ovat tietenkin myös nuo nk. yliluonnolliset voimat. Se, kuinka he, Jumalan lähettäminä, ovat itse nk. yhteyttä ottaneet, Jumalalle esitettyihin rukouksiin, useinkin nimenomaisiin hätähuutoihin vastanneet. Esim. enkelit. Itselläni on lukuisia kokemuksia.

        Mutta en niitä täällä tyrkytä, koska en näin jälkikäteen, jos muutoinkaan, kykenisi niitä ulkopuolisille "todistamaan". Minä tiedän. Ja tämä on Jumalan ja minun välinen uskon asia. Muiden ei tarvitse ottaa asiasta paineita.

        Jokainen itse selvittää nämä asiat itselleen ja on yksin vastuussa vain itsestään: mitä on ottanut vastaan ja mistä kaikesta itse kieltäytynyt. Jumalahan ei ketään pakota. Hän kutsuu kutakin ihmistä kahdesti, joskus kolmesti tämän elämän aikana (nk. etsikkoajat) ja tuolloin ihminen päättää kuinka hän asiaan reagoi, muiden tehtävä tämä ei ole: kiittääkö Jumalaa vai kieltääkö Hänet.

        Job 33: 14-30 🧚‍♀️✨
        14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.
        15 Unessa, öisessä näyssä, kun raskas uni valtaa ihmiset ja he nukkuvat vuoteillansa,
        16 silloin hän avaa ihmisten korvat ja sinetillä vahvistaa heidän saamansa kurituksen,
        17 kääntääkseen ihmisen pois pahasta teosta ja varjellakseen miestä ylpeydestä,
        18 säästääkseen hänen sielunsa haudasta ja hänen henkensä syöksymästä peitsiin.

        19 Myös kuritetaan häntä tuskalla vuoteessansa, kun hänen luissaan on lakkaamaton kapina,
        20 ja hänen henkensä inhoaa leipää ja hänen sielunsa herkkuruokaa.
        21 Hänen lihansa kuihtuu näkymättömiin, ja hänen luunsa, ennen näkymättömät, paljastuvat.
        22 Näin lähenee hänen sielunsa hautaa ja hänen henkensä kuolonvaltoja.

        23 Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään,
        24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun'. (UT:ssa lunastusmaksu = Jeesuksen sovitustyö)

        25 Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin.
        26 Hän rukoilee Jumalaa, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa.
        27 Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle;
        28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'.

        29 Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle, (Jumalan kutsun etsikkoajat)
        30 palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.

        Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

        = Kun Jumala kutsuu ja alkaa vetää puoleensa (etsikkoaika), ihminen voi joko
        - suostua tähän: passiivisesti, "uskoon suostumalla" sallia Jumalan teot itsessään, niin, ettei niitä vastusta,
        - tai: aktiivisesti kieltäytyä niistä.

        Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        Minä uskon että Jumalalla ei ole mitään tekemistä sinun kokemustesi kanssa. Olet vain uskonlahkosi manipuloima sätkynukke.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä uskon että Jumalalla ei ole mitään tekemistä sinun kokemustesi kanssa. Olet vain uskonlahkosi manipuloima sätkynukke.

        Minä uskon, että sinä olet
        a) yksistään tyhmä. Vihassasi harhainen. Sillä:
        b) En kuulu mihinkään uskonlahkoon.
        c) Joten en voi olla kenenkään sätkynukke.
        d) Uskoani ei ole millään tavoin manipuloitu.

        e) Merkittävää on, että otat noin voimakkaasti kantaa toisen ihmisen uskoon ja kokemuksiin, esität siitä mielipiteen, jota sinulta ei ole pyydetty. Sinulta selvästi puuttuu nk. pätevyys arvioida näitä asioita. Mutta kirjoituksesi jää kuitenkin sikäli elämään, että sekin tullaan kerran käsittelemään nk. Kaikkein Korkeimmassa Oikeudessa = Viimeinen tuomio.

        Matt. 12: 35-37
        35 Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.
        36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
        37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

        f) Todistit vain omista uskomuksistasi, et Jumalasta, jonka Nimeä väärinkäytit. Itseasiassa uskon, ettet sinä lainkaan usko Jumalaan, sillä sinulta selvästi puuttuu kaikki henkilökohtainen kokemus näistä asioista: mutta silti ryhdyit tuomariksi. Tämä oli sinun oma, antikristillinen valintasi. Hyökkäsit sekä Itse Jumalaa, Hänen tekojaan että Hänen lastaan vastaan. Ongelma on sinun. Nahkurin orsilla tavataan! (Te uskontohuijarit luulette, ettette koskaan joudu vastaamaan Jumalalle ja uskonnonuhreillenne rikoksistanne.)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä uskon, että sinä olet
        a) yksistään tyhmä. Vihassasi harhainen. Sillä:
        b) En kuulu mihinkään uskonlahkoon.
        c) Joten en voi olla kenenkään sätkynukke.
        d) Uskoani ei ole millään tavoin manipuloitu.

        e) Merkittävää on, että otat noin voimakkaasti kantaa toisen ihmisen uskoon ja kokemuksiin, esität siitä mielipiteen, jota sinulta ei ole pyydetty. Sinulta selvästi puuttuu nk. pätevyys arvioida näitä asioita. Mutta kirjoituksesi jää kuitenkin sikäli elämään, että sekin tullaan kerran käsittelemään nk. Kaikkein Korkeimmassa Oikeudessa = Viimeinen tuomio.

        Matt. 12: 35-37
        35 Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.
        36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
        37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

        f) Todistit vain omista uskomuksistasi, et Jumalasta, jonka Nimeä väärinkäytit. Itseasiassa uskon, ettet sinä lainkaan usko Jumalaan, sillä sinulta selvästi puuttuu kaikki henkilökohtainen kokemus näistä asioista: mutta silti ryhdyit tuomariksi. Tämä oli sinun oma, antikristillinen valintasi. Hyökkäsit sekä Itse Jumalaa, Hänen tekojaan että Hänen lastaan vastaan. Ongelma on sinun. Nahkurin orsilla tavataan! (Te uskontohuijarit luulette, ettette koskaan joudu vastaamaan Jumalalle ja uskonnonuhreillenne rikoksistanne.)

        Sitä uskoa mikä on kirjoitettu Raamattuun, ei muita, uskomukset eitävt tuo pelastusta kellekään. Oisi syytä ymmärtää kirjoutkset eikä lisäillä muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä uskon, että sinä olet
        a) yksistään tyhmä. Vihassasi harhainen. Sillä:
        b) En kuulu mihinkään uskonlahkoon.
        c) Joten en voi olla kenenkään sätkynukke.
        d) Uskoani ei ole millään tavoin manipuloitu.

        e) Merkittävää on, että otat noin voimakkaasti kantaa toisen ihmisen uskoon ja kokemuksiin, esität siitä mielipiteen, jota sinulta ei ole pyydetty. Sinulta selvästi puuttuu nk. pätevyys arvioida näitä asioita. Mutta kirjoituksesi jää kuitenkin sikäli elämään, että sekin tullaan kerran käsittelemään nk. Kaikkein Korkeimmassa Oikeudessa = Viimeinen tuomio.

        Matt. 12: 35-37
        35 Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.
        36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
        37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

        f) Todistit vain omista uskomuksistasi, et Jumalasta, jonka Nimeä väärinkäytit. Itseasiassa uskon, ettet sinä lainkaan usko Jumalaan, sillä sinulta selvästi puuttuu kaikki henkilökohtainen kokemus näistä asioista: mutta silti ryhdyit tuomariksi. Tämä oli sinun oma, antikristillinen valintasi. Hyökkäsit sekä Itse Jumalaa, Hänen tekojaan että Hänen lastaan vastaan. Ongelma on sinun. Nahkurin orsilla tavataan! (Te uskontohuijarit luulette, ettette koskaan joudu vastaamaan Jumalalle ja uskonnonuhreillenne rikoksistanne.)

        Se koira haukahti johon kalikka kalahti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä uskon, että sinä olet
        a) yksistään tyhmä. Vihassasi harhainen. Sillä:
        b) En kuulu mihinkään uskonlahkoon.
        c) Joten en voi olla kenenkään sätkynukke.
        d) Uskoani ei ole millään tavoin manipuloitu.

        e) Merkittävää on, että otat noin voimakkaasti kantaa toisen ihmisen uskoon ja kokemuksiin, esität siitä mielipiteen, jota sinulta ei ole pyydetty. Sinulta selvästi puuttuu nk. pätevyys arvioida näitä asioita. Mutta kirjoituksesi jää kuitenkin sikäli elämään, että sekin tullaan kerran käsittelemään nk. Kaikkein Korkeimmassa Oikeudessa = Viimeinen tuomio.

        Matt. 12: 35-37
        35 Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.
        36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
        37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

        f) Todistit vain omista uskomuksistasi, et Jumalasta, jonka Nimeä väärinkäytit. Itseasiassa uskon, ettet sinä lainkaan usko Jumalaan, sillä sinulta selvästi puuttuu kaikki henkilökohtainen kokemus näistä asioista: mutta silti ryhdyit tuomariksi. Tämä oli sinun oma, antikristillinen valintasi. Hyökkäsit sekä Itse Jumalaa, Hänen tekojaan että Hänen lastaan vastaan. Ongelma on sinun. Nahkurin orsilla tavataan! (Te uskontohuijarit luulette, ettette koskaan joudu vastaamaan Jumalalle ja uskonnonuhreillenne rikoksistanne.)

        Helluntailaisia on paljon mielisairaaloissa. Mene katsomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisia on paljon mielisairaaloissa. Mene katsomaan.

        Onko tuo totta, vai väitätkö vain?

        Jos kuulut hoitohenkilökuntaan, rikoit juuri salassapitovelvollisuuttasi.

        Luetko luvatta potilaiden tietoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo totta, vai väitätkö vain?

        Jos kuulut hoitohenkilökuntaan, rikoit juuri salassapitovelvollisuuttasi.

        Luetko luvatta potilaiden tietoja?

        En ole paljastanut salassapitoon liittyviä asioita. En ole kertonut potilaiden nimiä. Sen saa kyllä kertoa mistä niitä potilaita tulee jotta ihmiset tietävät varoa kyseisiä paikkoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisia on paljon mielisairaaloissa. Mene katsomaan.

        Missä niin on kerrottu, että ovat mieli sairaaloissa taitaa olla omia päätelmiäsi.


      • Anonyymi
        kotipaju2 kirjoitti:

        Missä niin on kerrottu, että ovat mieli sairaaloissa taitaa olla omia päätelmiäsi.

        Mene katsomaan joskus onko siellä tuttujasi joita ei ole pitkään aikaan seurakunnassa enää näkynyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mene katsomaan joskus onko siellä tuttujasi joita ei ole pitkään aikaan seurakunnassa enää näkynyt.

        Ylimielisetsti on kirjoitettu sun kommentisi, mun tuttu ja ole missään sinun olettamissasi paikoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole paljastanut salassapitoon liittyviä asioita. En ole kertonut potilaiden nimiä. Sen saa kyllä kertoa mistä niitä potilaita tulee jotta ihmiset tietävät varoa kyseisiä paikkoja.

        Ei saa. Väärinkäytät hoitajan asemaasi. Muka hoitosuhteeseen vedoten leimaat tietyn ryhmän, luoden mielikuvan, kuin jokin tietty ihmisryhmä tuottaisi muita enemmän mielisairaita.

        Tämä on rasismia.

        Jos sinun osastollasi olisikin sattunut olemaan enemmän helluntailaisia, jollain toisella osastolla olisikin ehkä kokoelma joitain muita.

        Et kuulosta kovin pätevältä "hoitajalta". Jos sairaalasi ylihoitaja saisi tiedon väärinkäytöksestäsi, ainakin aiempina vuosikymmeninä olisi tunnistettavia potilastietoja millään tavoin vuotava hoitaja saanut lähtöpassit. Leima "helluntailainen" riittää tunnistus-periaatteeksi.

        Näin luotettavia siis tämän päivän hoitohenkilökunnat. Suomalaista roskasarja "Sykettä" katsomallako hankit "ammattitaitosi"?

        Ja lisää palkkaa pitäisi maksaa?


    • Anonyymi

      Kun ihminen on kuollut ei ole mitään mikä jäisi "elämään" kun keho ja hermosto lopettavat toimintansa. Sielu-ruumis-dikotomia perustuu maagiseen ajatteluun, jota ei tue mikään fakta. Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus. Kun tuota kokonaisuutta ei enää ole ja kun sen prosessit ei enää toimi, niin ihmistä ei enää ole.

      • Ruumis palajaa maaksi jälleen sielu on Jumalan luona, niiden jotka uskovat, muussa tapauksessa menee tuonelaan odottamaan viimeistä tuomiota.


      • Anonyymi
        kotipaju2 kirjoitti:

        Ruumis palajaa maaksi jälleen sielu on Jumalan luona, niiden jotka uskovat, muussa tapauksessa menee tuonelaan odottamaan viimeistä tuomiota.

        Sielu on tyypillistä uskonnollista jargonia eikä termillä "sielu" oli mitään konkreettista sisältöä. Kun ihmiseltä ottaa pois aistit, muistin, ajattelun jne niin ihmistä ei enää ole. Nuo kaikki ovat KIISTATTA kiinni fyysiessä kehossa.

        On oikeastaan dystooppinen ajatus, että olisi joku aisteista ja muistista irrallinen tietoisuus joka vain olisi ymmärtämättä, aistimatta, muistamatta ja kykenemättä kommunikoimaan tai tekemään mitään. Se olisi Dalton Trumbonin romaanin Sotilaspoika (Johnny Got His Gun) painajainen potenssiin kymmenen.


    • Anonyymi

      Kukaan ei ole koskaan palannut kuolemansa jälkeen kertomaan siitä, mitä hänelle tapahtui. Usko kuoleman jälkeiseen elämään on järjetöntä. Ihmisessä ei ole mitään aineetonta henkeä tai sielua, joka jatkaisi tietoisena itsestään ja ympäristöstään elämää kuoleman jälkeen. Ihmisen tietoisuus perustuu elävään ruumiiseen aisteineen ja aivojen toimintaan. Kun ihminen kuolee, niin hän lakkaa olemasta tietoinen olento.

      Ei ole siis mitään syytä uskoa.

      • Anonyymi

        OK. Monet papit eivät usko mihinkään kuolemanjälkeiseen elämään koska tieto ja sen opiskelu
        yliopistoissa tuhoaa taikauskon. Se on siis huuhaata. Kuolemanjälkeiseen elämään voidaan uskoa jostakin muusta syystä, mutta sitä ei voi tietää. Elämästä kuoleman jälkeen ei ole mitään todisteita.


      • Anonyymi

        Mikä olisi se, joka palaisi? Joku sähkövaraus?


    • Anonyymi

      Helvetillä uhkailemalla saadaan ihmiset uskomaan oman kuppikunnan satuihin ja haalimaan jäseniä omaan lahkoon. Mitä tahdon vapautta se on? Ihminen joka pelkää ei ole vapaa.

    • Anonyymi

      Uskon ainoan elämän jälkeiseen lopulliseen kuolemaan.
      Mitä sitä todellisuutta vastaan ikäänsä taistelemaan.

    • Ijankaikki elämä on uskot siihen tai et, ei onneksi ole ihmisen arvailujen varassa, Jeesusekssa on ijankaikkinen elämä, jotka hänee uskovat saavat elää.

      • Anonyymi

        Etkö itse ymmärrä olevasi erehtyväinen ihminen vai miksi kuvittelet että käsityksesi, jota et pysty mitenkään perustelemaan on kuitenkin oikea?


      • Anonyymi

        Jokaisella lahkolla ja kirkolla on erilainen Jeesus. Mikä niistä on oikea Jeesus vai onko mikään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella lahkolla ja kirkolla on erilainen Jeesus. Mikä niistä on oikea Jeesus vai onko mikään?

        Monia Jeesusksi on näköjään olemassa, kirkko kunnilla ainut todellisen jeesus on ylös noust kristus joka on Isän oikealla puolella, hänen kauttaan on pelastus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö itse ymmärrä olevasi erehtyväinen ihminen vai miksi kuvittelet että käsityksesi, jota et pysty mitenkään perustelemaan on kuitenkin oikea?

        Käsityksiä näyttää olevan eri laisia, minun käsityksen on Raamatun pojalta se on ainut turvat tässä ajassa. Sanalla voitaa paholaisen hyökäykset tässä maaimassa, sanaa käytti Jeesuskin voitti ikusaukset.


      • Anonyymi
        kotipaju2 kirjoitti:

        Käsityksiä näyttää olevan eri laisia, minun käsityksen on Raamatun pojalta se on ainut turvat tässä ajassa. Sanalla voitaa paholaisen hyökäykset tässä maaimassa, sanaa käytti Jeesuskin voitti ikusaukset.

        Kaikkien kirkkojen ja lahkojen ja herätysliikkeiden käsitykset mm. Jeesuksesta perustuvat Raamattuun. Raamattua ymmärretään näissä kaikissa eri tavalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkien kirkkojen ja lahkojen ja herätysliikkeiden käsitykset mm. Jeesuksesta perustuvat Raamattuun. Raamattua ymmärretään näissä kaikissa eri tavalla.

        Ymmärtävät eri tavalla koska, järkeillään sen sanoma niin ollen menee harhaan sen seurauksena. Henki joka avaa sanan sisällälö olla hengen ohjaaman,sitä eivät leipä papit ole.


    • Matteus 25:46 Ja nämä (uskovat ja ei-uskovat) menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

      And these will depart into eternal punishment, but the righteous into eternal life."
      eternal = päättymätön, ikuinen

      Ihmisen sielu on ikuinen. On kaksi paikkaa, joista toiseen jokainen menee. Ei ole mitään harmaata aluetta, eikä kukaan lakkaa olemasta, kuten jotkut suunnat opettavat.

    • Anonyymi

      70 olin sydän leikkaukseessa 60v leikattiin ahtauma valtimo Suonesta.Eli katkaistiin ja uusittiin jalasta pätkä.Silloin pitää varmaankin sydän pysäyttää.Aamulla pälähti päähäni että olinko hetken aikaa kirurgien yläpuolella.Sen jälkeen oon pohtinut että näinkö on sydän pysäyttämisen aikaan.Tuskin ne sitä valtimosuolta pystyy ilman pysäyttä.ättä tehdä.Eli näin ystävä.ielisten tai hyväntuulisten operoivan alapuolella.Toki tämäkin voi olla harhaa.

      • Anonyymi

        Jos uskoisit että kuoleman jälkeen olet paradiisin riemussa, niin miksi ihmeessä halusit että sydäntäsi korjattiin?


    • Anonyymi

      Raamatussa löytyy pilvi todistajia Jeesuksen ylösnousemisesta yms. Ihmeitä tapahtuu nykyjäänkin todistettavasti. Selviä rukousvastauksia on suvereenisesti. Henkimaailmasta on todisteita, kaikki ei ole hallusinaatioita. Paha ja hyvä on olemassa. Ihminen on todistettavasti paha. Pahaa pystyy manaamaan. Jumala on HYVÄ, mutta emme vielä saa elää näkemisessä.
      Raamatun todistus inhimillisine virheineenkin ja tulkintoineenkin on vahva. Jumala lahjoittaa lupauksensa mukaan uskon sitä tarvitsevalle ja haluavalle, vaikka emme pysty mestaroimaan Jumalaa. Jumala on ilman muuta olemassa, koska Joku tai Jokin on meidät luonut/synnyttänyt. Tyhjästä ei tietenkään voi mitään syntyä. Voima ja alkusiemen on pakko olla. Loogisesti on siis Jumala, joka on niin SUURI, että emme voi ymmärtää, mutta Hän on ilmoittanut itsensä 'luomisessa' ja Sanassa (ihminen ja Jumala Jeesus sekä ihmisten kirjoittama Raamattu, Jumalan Sormi). Mistä Jumala on tullut, on meille mahdoton kysymys, koska ... (Jumala on Jumala).

      PKTNH

    • ”Mahdollisesta kuoleman jälkeisestä elämästä ei ole mitään todisteita, joten se on uskon kysymys.”

      Olen laittanut merkille, että taitaa olla erilaisia käsityksiä siitä, millaista tuo kuoleman jälkeinen elämä on. Joillakin on käsitys, että eletään tässä samassa ihmiskehossa, joillakin se on eräänlainen astraalikeho jne. Ehkä se on sellainen, mistä emme kykene tietämään mitään.

      Nimimerkki ”Brasil” 2023-12-27 19:59:02 ilmaisee aika hyvin:
      ”Ns. vahvat kristityt puhuvat uskosta, vähemmän vahvat mieluummin toivosta, me kaikkein heikoimmat jätämme Herran haltuun luottaen, että hän ratkaisee hyvin. Me emme kerta kaikkiaan tiedä, mitä tuleman pitää, mutta varmaa on ettemme joudu mihinkään kärsimyksiin.”

      Uskon, toivon ja luotan Jumalaan, Hän kyllä tekee oikein. Pyydän armoa, sillä olenhan vain heikko ihminen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2238
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1934
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      77
      1658
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1588
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1502
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1321
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe