Terves kaikille ja kiitos etukäteen jo jos osaatte auttaa. Olen menossa Vekarajärvelle 7.8.2002 ja kiinnostas tietää kuinka voin nyt jo edesauttaa pääsyäni moottoripyörä kuskiksi? Oon henkeen ja vereen motoristi ja mikäs sen parempi keino suorittaa intti ku prätkää ajelemalla... Oon harrasatnu enduroo mutta a-kortti puuttuu. Tarvinko a-kortin jotta voin päästä kurssille. Ja missä vaiheessa porukat sinne kurssille valitaan. Pitäisköhän kapulle jo tulohaastattelussa vihjaista että tässä olis teille sopiva kuski.
Kuinka pääsen moottoripyörälähetiksi?!
7
1382
Vastaukset
- -Vipper-
Valittettavasti joudun toteamaan, että ilman A-korttia et pärrähiireksi pääse. Vekaralla ainakin pionk ja kuljk kouluttaa prätkälähettejä.
------------Vänr. Manner, K-218--------
, eli toisinsanoen TJ 0 ; ) - Korp
Joopajoo, nyt tuo edellinen vastaaja puhuu asiasta josta ei tiedä. Ainakin Rovaniemellä, Sodankylässä ja Kajaanissa lähetit(osa, ei kaikki) suorittavat a-kortin eikä sitä siis vaadita hommaan alettaessa.
- alokas 7.8.2002 Karjpr
Mä voisin ehkä keretä hankkimaan a-kortin kesäkuun aikana jos pääsen kesätöihin mutta kuka nyt töissä haluu koko kesän käydä jos saman kortin saa armeijasta ilmaiseksi!!! Eiks täältä löydy ketään joka olis käyny Vekarajärvellä palveluksen ja tietäis prätkä asioista vähän enemmän.
- II/00
Olin Kajaanissa moottoripyörälähettinä ja pääsyvaatimuksiin kuuluu,että siviilissä on jo A-kortti.. Ja siellä pitää suorittaa Puolustusvoimien A-kortti eli käytännössä ajaa sama kortti uudelleen,ilman sitä ei pyörällä varmasti pääse ajamaan. Meidänkin kurssilla yhdellä meni inssi pieleen,niin siihen loppui ajelut.. Ja sama homma on kuorma-autokuskeilla(C/CE), pitää olla jo siviilissä C-kortti..että näin...
- alokas 8.7.2002 KarPr
II/00 kirjoitti:
Olin Kajaanissa moottoripyörälähettinä ja pääsyvaatimuksiin kuuluu,että siviilissä on jo A-kortti.. Ja siellä pitää suorittaa Puolustusvoimien A-kortti eli käytännössä ajaa sama kortti uudelleen,ilman sitä ei pyörällä varmasti pääse ajamaan. Meidänkin kurssilla yhdellä meni inssi pieleen,niin siihen loppui ajelut.. Ja sama homma on kuorma-autokuskeilla(C/CE), pitää olla jo siviilissä C-kortti..että näin...
Kiitos että selkis asia nyt on Välivaiheen prätkäkortti hankinnassa. Eikä kaduta yhtään! Kiitos sukulaisilta saadut ylioppilas juhlarahat! Niin armeijassa ajetaan A- kortti vai? Mulle prätkäkoulussa kerrottiin että voin saada "oikea" täysteho prätkäkortin vasta 22-vuotiaana. Armeijassahan ajetaan nelareilla joissa luultavasti on enemmän tehoa kuin 35hv. Niin senkö takia ajetaan inssi vielä uusiksi?
- Gnome
olet tunkemassa sinne hevonvitun inttiin? Eikö olisi paljon mukavampi pyöräillä siviilissä ihan omaan tahtiin ja omia polkuja?? Jätä tuo älyttömyys mielestäsi riittävän ajoissa ja tähtää mieluummin opiskeluun ja/tai työssäkäyntiin niin saat paljon paremmin ja hyödyllisemmin kulutettua kallista nuoruuttasi.
Hyvää kesää!- ttt
Oliko pakko taas tulla tunkeen propagandaa? Jos herra kysyy lähetiksi pääsemisestä, mitä järkeä on tulla väkisin puskemaan mielipiteitä jostain ihan muusta? Kyllä jätkä varmaan itse lukee vaihtoehdoista jos kiinnostaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka672385- 661367
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww691130EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje41097- 77803
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19780Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta82660- 43658
Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe23615- 27581