Paha olo jatkuu

Anonyymi-ap

Paha olo ei aina näy ulospäin...en elä,olen vain olemassa,mutta en elä. Ei tätä voi elämäksi kutsua. Jokapäivä ahdistaa. Itken lähes päivittäin yksin hiljaa. En edes uneen itke,kun en saa unta. Välillä nukun ja välillä valvon valvon ja valvon vain. Olen niin heikko etten uskalla pyytää apua,tiedän että sitä tarviin,mutta en vain osaa,entiedä mitä sanoisin. En halua hullun leimaa,koska hullu en ole,olen vain ahdistunut ja peloissani,enkä tiedä mistä. Ahdistun kaikesta ja kaikkialla,ystävyyssuhteitakin ym on mennyt,kun olen tällainen. Jotkut pitävät minua varmaan välinpitämättömänä kummajaisena,koska minua ei kiinnosta tavata juuri ketään tai lähteä minnekään. Oikeasti haluaisin tehdä kaikkea kivaa ja olla ystävieni kanssa jne,mutta olen tällainen. Olen käynyt kivoissa paikoissa kesälläkin,mutta se ei juuri tuntunut miltään,oikeasti olisin siitäkin kesän reissusta nauttinut,olihan siellä hienoa,mutta olen tällainen jostain syystä.Olen kai jo "tottunut" tähän ainaiseen p*skaan oloon. Olen ruennut vihaamaan ihmisiä,koska he ovat niin onnellisia ja normaaleja. Itse olen tällainen p*ska joka ei uskalla hakea apua itselleen. Miksi olen muuttunut tällaiseksi. Tätä on jatkunut jo vuosia vuosia. Olen alkanut tulemaan siihen pisteeseen,että minun ei kuuluisi olla täällä. Mutta kuitenkin haluan olla. Olen parisuhteessa ja minulla on ihana puoliso. Olen sitä mieltä että hän ansaitsee kunnollisen ihmisen eikä tällasta p*skaa. Hän ei tiedä tuskastani,mutta tietää että minua ahdistaa "jonkunverran" ja ajattelee että se nyt kuuluu jokaisen elämään. Tässä tätä kirjoittelen yöllä kun ei nukuta,ahdistaa liikaa. Kiitos jos joku jaksaa lukea ja vaikka kohtalotovereita olisi.

30

493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ota käytön ajan halinta.Olet aloituksen tehnyt yöllä.Paha olo on jo siitä ei vuorokausi rytmiä.Kelo soimaan ja herttämän ensin vaikka joka aamu kello 7. Viisi siitä miloin nukuu olet mennyt. Ulos ovesta.Kai osaat kävellä.Kävele 2-3h palaa kotiin loinalle. Tiskaa sivoa,pykää.Takas ulos kaupat,kirjastot, Kotia päiväliselle. Sen jälkeen viellä ulos.Samalla viet roskat. Ulkoile sällä kuin sällä 1h illala.ei äly laiteita enää ilta käytössä,Kirja käteen ja sinä odotele unen tuloa. 1-2kk ihan samaa olet kinni ajan halinassa.uni rytmissä ja ELÄMÄ MAISTUU JO.

      • Anonyymi

        Voit mennä nuita ohjeitasi antamaan ihan muualle. Tuollaiseen ei auta pyykkäilyt yms. Kun et tiedä tapauksesta yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit mennä nuita ohjeitasi antamaan ihan muualle. Tuollaiseen ei auta pyykkäilyt yms. Kun et tiedä tapauksesta yhtään mitään.

        Olis se pitänyt arvata että vuorokausirytmi Jeesustelija tulee tähänkin ketjuun. Voin kertoa että "väärä" vuorokausi rytmi ole todellakaan ainut asia joka esim meikäläisen elintavoissa on pielessä. Mutta sellasta se on kun masentuu ja ahdistuu kaikesta. Menee elämänhallinta kokonaan.

        Ahdistunut Mies


      • Anonyymi

        Ei muuten noilla ohjeilla maistu elämä.
        Minun mielestäni hänen tulisi yrittää saada yhteys hoitosektorilla ja kertoa asiansa kuten täällä kertoi , sillä ahdistuksen saa kuriin, se ei kestä koko elämää. Mutta hieman työkaluja sen hoitelemiseen
        Usein olisi tärkeää juuri pitää yhteyttä johonkin ystävään johon luottaa ja joka ymmärtää
        Monet pelkää ihan turhaan että muka leimataan joksikin, ei kukaan hoitohenkilö leimaa ketään kyllä he tapaavat paljon ahdistuksesta potevia ihmisiä , ja heillä on paljon tietoa mitä se on.joten toivon että hän ottaa yhteyttä hoitopaikkaan ja selittää asian kuten on . Eikä tartte pelätä ei sellaista sanaa enää käytetä kun hullu missään se ei ole mikään diagnoosi ainoastaan ihmiset; taholta tulevia haukkumisia . Tavallinen terveyskeskus on usein aika hyvä näiden asioiden kanssa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olis se pitänyt arvata että vuorokausirytmi Jeesustelija tulee tähänkin ketjuun. Voin kertoa että "väärä" vuorokausi rytmi ole todellakaan ainut asia joka esim meikäläisen elintavoissa on pielessä. Mutta sellasta se on kun masentuu ja ahdistuu kaikesta. Menee elämänhallinta kokonaan.

        Ahdistunut Mies

        Sinä ahdistunut mies
        Mene vaan lääkäriin ja selitä asia kuten se on, et arvaakaan miten moni tänään kärsii ahdistuksesta .
        Joten kun vaan selität lääkärille miten voit ja jos vielä on uni vaikeuksia niin ahdistus on aina kamalampaa sellaisen yön jälkeen. voisit aluksi pyytää jotain unilääkettä että voisit nukkua ihan kunnon yön , niin huomaisit jo silloin ettei ahdistus ole niin voimakasta kun on saanut nukkua .
        sitten voit kysyä vaikka mietoa lääkettä,joka Tasoittaa mielen tilaa että pääset taas kiinni siihen normi tilaan , monelle riittää se ja muutaman viikon päästä alkaa olo kohentua .

        Uni on hyvin tärkeä osa hoidossa .ja totta kai raitis ilma että aivot saa happea on hyvä muistaa. Vaikka sekään ei kyllä huvita yhtään silloin kun masentaa
        Minulla oli työkaveri joka etsi netistä jumppa ohjelman ja alkoi jumppaamaan sen mukaan. Sanoi että olo oli parempi jumpan jälkeen, siis tottakai oli kun aivot sai verta kun keho oli liikkeessä . Tsemppiä sinulle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ahdistunut mies
        Mene vaan lääkäriin ja selitä asia kuten se on, et arvaakaan miten moni tänään kärsii ahdistuksesta .
        Joten kun vaan selität lääkärille miten voit ja jos vielä on uni vaikeuksia niin ahdistus on aina kamalampaa sellaisen yön jälkeen. voisit aluksi pyytää jotain unilääkettä että voisit nukkua ihan kunnon yön , niin huomaisit jo silloin ettei ahdistus ole niin voimakasta kun on saanut nukkua .
        sitten voit kysyä vaikka mietoa lääkettä,joka Tasoittaa mielen tilaa että pääset taas kiinni siihen normi tilaan , monelle riittää se ja muutaman viikon päästä alkaa olo kohentua .

        Uni on hyvin tärkeä osa hoidossa .ja totta kai raitis ilma että aivot saa happea on hyvä muistaa. Vaikka sekään ei kyllä huvita yhtään silloin kun masentaa
        Minulla oli työkaveri joka etsi netistä jumppa ohjelman ja alkoi jumppaamaan sen mukaan. Sanoi että olo oli parempi jumpan jälkeen, siis tottakai oli kun aivot sai verta kun keho oli liikkeessä . Tsemppiä sinulle

        Joo jonkun unilääkkeen nyt ainakin tarvisin. Mieluiten ehkä pysyvän koska Aspergerina stressaannun ja kuormitun todella herkästi enkä sitten saa nukuttua ollenkaan. Olen kärsinyt uniongelmista varmaan jo jostain lapsuudesta asti eli liki 30 vuotta. Harmi vaan kun niin monet lääkärit suhtautuu unilääkkeisiin kovin nihkeästi nykyään. Mullakin niitä on joskus ollut mutta ne otettiin multa pois jo vuosia sitten.

        Ahdistunut Mies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten noilla ohjeilla maistu elämä.
        Minun mielestäni hänen tulisi yrittää saada yhteys hoitosektorilla ja kertoa asiansa kuten täällä kertoi , sillä ahdistuksen saa kuriin, se ei kestä koko elämää. Mutta hieman työkaluja sen hoitelemiseen
        Usein olisi tärkeää juuri pitää yhteyttä johonkin ystävään johon luottaa ja joka ymmärtää
        Monet pelkää ihan turhaan että muka leimataan joksikin, ei kukaan hoitohenkilö leimaa ketään kyllä he tapaavat paljon ahdistuksesta potevia ihmisiä , ja heillä on paljon tietoa mitä se on.joten toivon että hän ottaa yhteyttä hoitopaikkaan ja selittää asian kuten on . Eikä tartte pelätä ei sellaista sanaa enää käytetä kun hullu missään se ei ole mikään diagnoosi ainoastaan ihmiset; taholta tulevia haukkumisia . Tavallinen terveyskeskus on usein aika hyvä näiden asioiden kanssa

        Monet pelkää joutumista siihen mieliala lääke kokeilujen kurimukseen ja ovat netistä lukeneet negatiivisia kokemuksia, eivätkä siksi uskalla hakea apua.


      • Anonyymi

        Taasennko itselle vastasit ja vastailet! Jos et ole sairaalassa, niin hae pikimmiten apua itsellesi mieheke!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet pelkää joutumista siihen mieliala lääke kokeilujen kurimukseen ja ovat netistä lukeneet negatiivisia kokemuksia, eivätkä siksi uskalla hakea apua.

        Netin kokemuksista kertovan ovat hieman raskaampia lääkkeitä syöviä se kun ahdistukseen tarkoitetut lääkkeet . Ei tartte antaa niille kirjoituksille sijaa, usein näkee jo kirjoituksesta mikä diagnoosi ihmisellä on .siis netti pelottelee ihmisiä tahallisesti , kun itse eivät voi hyvin niin haluavat ettei muutkaan voisi hyvin.
        Heillä on paljon muuta se kun tavallinen ahdistus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet pelkää joutumista siihen mieliala lääke kokeilujen kurimukseen ja ovat netistä lukeneet negatiivisia kokemuksia, eivätkä siksi uskalla hakea apua.

        Ei ole kokeilua muille kun epäluuloisille ihmisille .lääkkeet on testattu isoissa testi ryhmissä ennen käyttöön ottoa,
        Kun ei oteta lääkkeitä kuten ne on kirjoitettu niin eivät autakaan kun jotkut laittavat yhden tabletin neljään osaan niin miten se silloin muka auttaa ketään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kokeilua muille kun epäluuloisille ihmisille .lääkkeet on testattu isoissa testi ryhmissä ennen käyttöön ottoa,
        Kun ei oteta lääkkeitä kuten ne on kirjoitettu niin eivät autakaan kun jotkut laittavat yhden tabletin neljään osaan niin miten se silloin muka auttaa ketään

        Miksi jotkut yhtiöt testaavat niitä jossain Nepalissa, Pakistanissa, tai muissa köyhissä valtioissa ?
        Osasyy taitaa olla se, kun siellä ei tarvitse maksaa kovinkaan isoja korvauksia, jos joltain henki lähtee.
        Noin oli ainakin takavuosina yhdessä dokumentissa, se kertoi ulkomaisesta lääkeyhtiöstä.
        Joku perheenäiti oli kuollut testattavaan lääkkeeseen, monilapsinen perhe, korvaukset oli 900 euroa.


    • Anonyymi

      Tämä oli ihan kuin läheiseni kirjoittama paitsi hän on sinkku.Oletko hakenut apua terveydenhuollosta,ahdistuksesta ei tarvi kärsiä.Hullun leima on jokin muinaisjäänne se ei ole tätä päivää.Ahdistus ja masennus on monilla kanssaihmisillä eikä sitä tarvi hävetä.Otit jo ensimmäisen askeleen ja kirjoitit tänne.Seuraavaksi ammattilaiselle puhumaan esim.psykologi tai lääkäri vastaanotto niin asiat etenee ja saat apua.Voimia sulle❤️

    • Anonyymi

      Itse oon kuvitellut että kumppanin löytäminen ja seksin saaminen poistaa ahdistuksen eikö näin olekkaan? Onkohan se kumppani sitten väärä jos näin ei tapahdu?

      Ahdistunut Mies

      • Anonyymi

        No hyvänen aika,ei seksi ja kumppani poista ahdistusta jos se johtuu jostain traumasta.Kumppani ei voi poistaa ahdistusta vaan tukea puolisoa eikä kyse ole siitä että olisi väärä kumppani.Kummallista ajattelua,ahdistunut mies.


      • Anonyymi

        Voi olla ettei kemiat sovi yhteen , mutta työ sinun on tehtävä ihan itse terveyden palauttamiseksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hyvänen aika,ei seksi ja kumppani poista ahdistusta jos se johtuu jostain traumasta.Kumppani ei voi poistaa ahdistusta vaan tukea puolisoa eikä kyse ole siitä että olisi väärä kumppani.Kummallista ajattelua,ahdistunut mies.

        No tuli nyt vain mieleen kun itse koskaan seurustelemattomana ihmisenä mulla on sellainen käsitys että useimmat seurustelevat tai seksiä harrastavat ihmiset ovat onnellisia. Voi tietysti olla ettei asia olekkaan näin mutta tuntuu hiukan kummalliselta ajatukselta. Itse en ole seurustellut koskaan enkä saanut seksiäkään enää vuosikausiin ja itse olen ainakin lähes jatkuvasti onneton ja pahantuulinen. Ikääni en nyt erikseen mainitse mutta on sitä ihan tarpeeksi.

        Ahdistunut Mies


    • Anonyymi

      Olen ap. Olen työelämässä ja yritän kyllä lenkkeillä päivittäin ja syödäkin suht terveellisesti. Niinkuin aiempaan laitoin,aina se ei näy päällepäin. Kyllä hymyilen ja teen normaaleja asioita,mutta en nauti asioista juuri ja ahdistus on jokapäivä läsnä enemmän tai vähemmän. Välttelen ystäviänikin,kun ei vaan huvita eikä jaksa vääntää hymyä väkisin. Tiedän että kärsin ahdistuksesta ja jonkunasteinen masennuskin on ja pelkoja. Jostainhan tämä tulee, tätä on kestänyt jo vuosia. Minulla on kiva talo ja koira ja puoliso on ihana. Ne ei kerro yhtään mitään eikä poista p*skaa oloani. Olen kuullut monen suusta,että sullahan on ihana puoliso,kiva talo jne jne... tollaset kommentit voi jättää sanomatta!

      • Anonyymi

        Entäs jos menet ottamaan lääkäriin veriarvot mitäs jos sinulla olisi anemiaa kun mikään ei huvita . Hyvä tarkistaa aina ettei ole mitään eläimellistä vikaa kehossa joka myös voi aiheuttaa ahdistusta ja pelkojakin


    • Anonyymi

      Hyvä ahdistunut hakeudu lääkäriin. Lähes 20 vuotta sitten koin elämässäni aallonpohjan ja kovin ahdistuneena ja masentuneena yritin tappaa itseni. Onneksi en onnistunut. Vieläkin hirvittää ajatuskin siitä, jos olisin onnistunut. Tilasin heti ajan terveyskeskuslääkärille ja sanoin, että päästävä heti. Kerroin lääkärille asian rehellisesti niin kuin se oli. Ja sain apua. En hävennyt, en vähätellyt asiaani, en peitellyt totuutta. Nyt olen syönyt mielialalääkkeitä tuosta asti. Joskus lääke on vaihtunut sivuvaikutuksen takia, mutta se on pieni hinta paremmasta olosta, Lääkkeitä tulen syömään lopun ikääni, mutta entä sitten, Tämä on minun ainutkertainen elämäni, josta pystyn lääketieteen avulla nauttimaankin.

    • Anonyymi

      Itse on kärsinyt ahdistuksesta elämäni aikana aika paljon, varsin kesäisin kun valoa on paljon.
      Olen saanut Temestaa kohtuukäyttöön eli jos ota vaikka neljänneksen se katkaisseen pahimman pahanolon kärjen. Toisinaan puolikas.
      Se miten mulle kirjoitetaan on 30 kappaletta/ 90 pv.

    • Anonyymi

      Tämä kärsimys on jatkunut jo varmaan ainakin 17 vuotta. Järkevintä on varmaan tappaa ittensä vaikka rahaa on. Lääkärit ei kuitenkaan mitään kunnon lääkkeitä määrää ahdistukseen ja unettomuuteen.

      Ahdistunut Mies

      • Anonyymi

        Katsele nyt vielä toiset 17 vuotta, kun olet tähänkin asti pärjännyt.
        Ei parisuhde tai seksi ole mikään elämää isompi asia, sellainen on jos on, monilla ei ole, ja silti elämä voi olla ihan hyvää ja mukavaa.
        Eikä kaikki ihmiset ole niin onnellisia, vaikka parisuhteessa tai avioliitossa olisivatkin, se voi ulkopuolisesta vain vaikuttaa siltä. Toki jotkut ovatkin onnellisia, mutta eivät kaikki.


    • Anonyymi

      Itse tuskin edes ajattelisin että onneksi selvisin jos epäonnistuisin itsemurhayrityksessä vaan kiroaisin sitä kun en onnistunut.

      Ahdistunut Mies

    • Anonyymi

      Ei itsemurhaa! Ihmisen tärkein asia on löytää rauha Jumalan kanssa täällä maanpäällä ollessaan, ota vastaan se lahja mikä on tarjolla, Jeesus kuoli meidän syntiemme tähden, uskomalla siihen ja ottamalla sen vastaan ihminen pelastuu ja pääsee taivaaseen.
      Elämä ei pääty kuolemaan.

      Pyydä lääkäriltä ahdidtukseen lääkettä.

    • Anonyymi

      Sammuin saunaan ja melkein kuivuin hengiltä kun vedin 2 pullo kuohuviiniä ja 12-pack Ananaslonkero ja pari levyllistä Lyricaa. Äsken viiltelin ranteeni auki linkkuveitsellä. Löin äsken saunan pellin kiinni kun oli sininen liekki.

      Ahdistunut Mies

    • Anonyymi

      Om ,eomaam vittumainen tunne kun kunnolla ahdistaa. Se on totta että minkä vittuun sitä ottaisi yhteyttä tai mihinkä soittaisi. Viinaa jos otat niin hetken helpotus ja palaa pahempana takaisin. Onkohan joku mielenterveyspoli jossain josta saisi pillerit jotta helpottaisi ? Kaippa guuuglaamalla mutta jos oikein ahdistaa niin ei sitä vittu jaksa.

    • Anonyymi

      Ja aina kun sitä apua kaikkein eniten tarttis niin eiköhän silloin ole jotkut juhlapyhät eikä apua saa mistään. Eipä sitä oikein hätänumeroonkaan viitsi soittaa. Sinne soitellaan muutenkin liikaa.

      Ahdistunut Mies

    • Anonyymi

      Alkaa olemaan jo niin epätoivoinen olo jatkuvan unettomuuden ja ahdistuksen takia että tekisi mieli tappaa ittensä.

      Ahdistunut Mies

    • Hei,

      Sanoit, että et oikein uskalla hakea apua. Laitan tähän kuitenkin tiedoksi matalan kynnyksen auttavia tahoja, jos haluat keskustella tilanteestasi ulkopuolisen tahon kanssa. Näistä voi saada vinkkejä myös muuhun avun hakemiseen ja yhteydessä voi olla anonyymisti ja maksutta:

      - Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Lisäksi ma-ke klo 15-19 ja to klo 15-21 on aikuisten kahdenkeskinen Solmussa-chat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta.

      Tukinetissä on llisäksi monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

      Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

      Keskusteluapua on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös seuraavilta tahoilta:

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Myös etävastaanotto on mahdollista osassa paikoista. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

      Ystävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

    • Anonyymi

      Ei nyt taida mikään kriisikeskukseen soittaminen auttaa kun tarvisin jonkun ahdistus/unilääkkeen.

      Ahdistunut Mies

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe