Usko ei perustu järkeen

Anonyymi-ap

Nykyihmiset pyrkivät ymmärtämään kaiken uskoon liittyvän. Usko ei perustu kuitenkaan ihmisen järkeen eikä sen kohdetta voida ymmärtää. Se on mahdollista pitää totena vain uskomalla sokeasti sen, mitä on kirjoitettu Raamattuun.

Kun kohtaat kritiikkiä, johon et keksi vastausta, niin voit olla huoleti, sillä sana rististä on hullutusta, eikä sitä tarvitse ymmärtää tai käsittää. Sen kun vain uskot ja sanot kriitikolle, että se on hullutusta (typeryyttä, järjettömyyttä; foolishness).

Sitten voit sanoa, että tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä. Sinun ei tarvitse kyseenalaistaa uskoasi vaan voit jatkaa sokeaa uskomista rauhoittamalla itseäsi näillä hokemilla.

Parasta olisi, kun et itse edes yrittäisi ymmärtää uskon asioita.

59

347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Usko ja järki viihtyvät samassa ihmisessä.

2. Tim. 1:7

Eihän Jumala ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman, rakkauden ja terveen harkinnan hengen.

• Anonyymi

Sananl. 1:22

Kuinka kauan te, yksinkertaiset, rakastatte yksinkertaisuutta, kuinka kauan pilkkaajilla on halu pilkkaan ja tyhmät vihaavat tietoa?

• Anonyymi

Venäläisille olette vienyt ruokaa meiltä varastettua huonekalua

• Anonyymi

Jes. 11:2

Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki.

• Anonyymi

Jeesuksen päällä lepää ei teidän

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen päällä lepää ei teidän

"Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastettuja, olette pukeneet Kristuksen yllenne."

• Anonyymi

Saatanan henki saa ihmisen tajunnan tilan laskemaan ja ihmisen kaatuu selälleen lattialle, järki on narikassa ja silloin se peto käy sen pedonmerkin ja luvun painamassa ihmisen otsaan ja käsivarteeen.

1. Piet. 5:8

Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa. Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä.

• Anonyymi

JUUTALAISISSA on demoneja oli Jeesuksen aikana ja arabit on edelleen pahoja

• Anonyymi

Nyt kun ei ole esitetty kristinuskon kannalta kiusallisia kysymyksiä ja tosiasioita, niin kristityt esittäytyvät viisaina ja ymmärtäväisinä, ikään kuin uskon kohde olisi mahdollista ymmärtää ja käsittää.

Sitten kun esitetään kristinuskon kannalta kiusallisia kysymyksiä ja tosiasioita, niin paetaan hullutus-kortin taakse ja sanotaan, että tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä.

Tässä oikeastaan tulee ilmi kristittyjen kaksinaamaisuus ja epärehellisyys. Vaikeisiin kysymyksiin ei vastata ja kun niitä ei ole esitetty, tekeydytään viisaiksi ja ymmärtäväisiksi, vaikka tosipaikan tullen ei sitä ollakaan.

• Anonyymi

Täysin kristinuskon sisäistäneelle, ei mikään "virheitä Raamatussa" napattu ateistin vääristelmä ole kiusallinen selittää. Päin vastoin, nuo tarkoituksella eksyttämiseen tarkoitetut linkit, osoittavat härskiä asianvääristelyä. Jos havaitsette jonkun, mielestänne valheen Raamatussa, niin lue koko luku alusta loppuun, niin löydät kristallin kirkkaan vastauksen väärinkäsitykseesi. Pyydä Jeesukselta opastusta Raamatun lukuun, niin vielä ehdit pelastuksen junaan. Jumala on antanut meille syntisille runsaasti armonaikaa, sillä Hän ei tahdo, että kukaan Hänen luomansa lapsi, saattaisi itsensä kadotukseen.

• Anonyymi

Uskova kristitty on sisällä Jumalan valtakunnassa.
        Uskosta osaton on Jumalan valltakunnan ulkopuolella.
        Siksi uskova voi ymmärtää valtakunnan asioita ja
        siksi uskosta osaton ei voi niitä käsittää.

On oltava sisäpuolella käsittääkseen sisäpuolen asioita.
        Oletko siis ulkopuolella vai sisäpuolella? Se selittää miksi
        käsität tai et käsitä hengellisiä asioita. Tästä myös johtuu
        pidätkö hengellisiä asioita hullutuksina ja järjettömyyksinä
        vai Jumalan viisautena. Sinä voit tulla sisälle Jumalan
        valtakuntaan jos tahdot vaikka jo tänään. Se on sinusta
        kiinni mitä tahdot.

https://www.jumala-kanssamme.se/439641234/

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täysin kristinuskon sisäistäneelle, ei mikään "virheitä Raamatussa" napattu ateistin vääristelmä ole kiusallinen selittää. Päin vastoin, nuo tarkoituksella eksyttämiseen tarkoitetut linkit, osoittavat härskiä asianvääristelyä. Jos havaitsette jonkun, mielestänne valheen Raamatussa, niin lue koko luku alusta loppuun, niin löydät kristallin kirkkaan vastauksen väärinkäsitykseesi. Pyydä Jeesukselta opastusta Raamatun lukuun, niin vielä ehdit pelastuksen junaan. Jumala on antanut meille syntisille runsaasti armonaikaa, sillä Hän ei tahdo, että kukaan Hänen luomansa lapsi, saattaisi itsensä kadotukseen.

>>>Hän ei tahdo, että kukaan Hänen luomansa lapsi, saattaisi itsensä kadotukseen.<<<

Nimenomaan ihminen itse saattaa ja tuomitsee itsensä kadotukseen jos hylkää Elävän Jumalan ja Hänen Poikansa (uhrikuoleman ja ylösnousemuksen) hullutuksina.

Joh 5: 39-40 "Te tutkitte Kirjoituksia, koska luulette, että teillä on niissä iankaikkinen elämä, ja juuri ne todistavat minusta. Silti te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän."

Joh 12:44-50 "Mutta Jeesus huusi sanoen: ”Joka uskoo minuun, ei usko minuun vaan häneen, joka on minut lähettänyt. Joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt. Minä olen tullut valoksi maailmaan, ettei yksikään, joka uskoo minuun, jäisi pimeyteen. Jos joku kuulee minun sanani eikä noudata niitä, en minä häntä tuomitse, sillä minä en ole tullut tuomitsemaan maailmaa vaan pelastamaan maailman. Joka halveksii minua eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, tuomitsee hänet viimeisenä päivänä. Sillä en minä ole puhunut omia ajatuksiani. Isä, joka on minut lähettänyt, on antanut minulle käskyn, mitä minun on sanottava ja mitä puhuttava. Minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Minkä minä siis puhun, sen minä puhun niin kuin Isä on minulle sanonut.”

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskova kristitty on sisällä Jumalan valtakunnassa.
        Uskosta osaton on Jumalan valltakunnan ulkopuolella.
        Siksi uskova voi ymmärtää valtakunnan asioita ja
        siksi uskosta osaton ei voi niitä käsittää.

On oltava sisäpuolella käsittääkseen sisäpuolen asioita.
        Oletko siis ulkopuolella vai sisäpuolella? Se selittää miksi
        käsität tai et käsitä hengellisiä asioita. Tästä myös johtuu
        pidätkö hengellisiä asioita hullutuksina ja järjettömyyksinä
        vai Jumalan viisautena. Sinä voit tulla sisälle Jumalan
        valtakuntaan jos tahdot vaikka jo tänään. Se on sinusta
        kiinni mitä tahdot.

https://www.jumala-kanssamme.se/439641234/

Mvh J - K

Uskovat itse pitävät evankeliumia hullutuksena. Oikein kerskaavat sillä, että se on hullutusta eikä sitä voi siten ymmärtää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskovat itse pitävät evankeliumia hullutuksena. Oikein kerskaavat sillä, että se on hullutusta eikä sitä voi siten ymmärtää.

Älä valehtele. Uskovat eivät pidä evankeliumia hullutuksena.

Uskosta osattomalle, joka on aina Jumalan valtakunnan, ja Jumalan itsensä, ulkopuolella, ristin sanoma on hullutusta. Uskovalle se on Jumalan Voima pelastukseksi ja lopulliseen pelastukseen asti.

Näin Raamattu todistaa ja voimme sen sieltä lukea 1 Kor 1 -2 luvut.
        Näin myös tämän palstan kirjoituksista voimme lukea. Se, jolle nämä
        asiat ovat hullutusta, ei ole uskossa, on siis uskosta osaton.

Tiedätkö, että sinä voit tulla sisälle Jumalan valtakuntaan ja sitten
        myös nähdä ja käsittää valtakunnan asioita. Valtakunnan ulkopuolella
        sinun on mahdotonta käsittää Jumalan asioita koska ne ovat sinulta
        salattuja. Mutta ne eivät ole sinulle salattuja sisällä valtakunnassa.
        Jumala selittää asioitaan ihmisille, jotka ovat tulleet sisälle valtakuntaan.

https://www.jumala-kanssamme.se/439641234/452132888

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskosta osattomalle, joka on aina Jumalan valtakunnan, ja Jumalan itsensä, ulkopuolella, ristin sanoma on hullutusta. Uskovalle se on Jumalan Voima pelastukseksi ja lopulliseen pelastukseen asti.

Mvh J - K

Sinä uskot, että Jeesus kärsi puolestamme. Mitä hän kärsi?

Kuoleman?

Ei, sillä uskovakin kuolee.

Helvetin?

Ei, sillä hän ei mennyt helvettiin, eikä jäänyt sinne kärsimään ikuisesti.

Mitä sitten?

Ei mitään. Uskovat sanovat, että ihmisen ruumis kuolee ja Jeesus pelasti sielun kuolemasta. Jeesus kärsi rangaistuksen sielun kuolemasta. Mutta eihän Jeesuksen sielu kuollut! Hän lähti elävänä sieluna ja henkenä (kumpana?) ulos ruumistaan kristillisen uskon mukaan.

Jeesus ei siis kärsinyt puolestamme yhtään mitään. No, mitä hihhuli tähän sanoo?

Sana rististä on hullutus...

Ei mitään järjellistä vastausta, koska sellaista ei pystytä antamaan.

Sanopa vielä se, miksi Mooseksen lain käskyjen mukaan tappaminen on rakkautta? Kaikki käskythän sisältyvät rakkauden käskyihin: niin myös tappokäskyt. Miten?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mvh J - K

En valehtele. Monet uskovat ovat sanoneet evankeliumin olevan hullutusta. Ja sanovat kerta toisensa jälkeen, kun eivät voi vastata yksinkertaisiinkaan kysymyksiin. Kun eivät ymmärrä evankeliumia. Ja syntien sovitusta.

• Anonyymi

Joh 7 : 17 Jos joku tahtoo tehdä Hänen tahtonsa, tulee hän TUNTEMAAN, onko tämä oppi Jumalasta, ,vai puhunko minä omiani

• Tottakai ihmisellä on halu ymmärtää. Olen kuitenkin todennut etteivät uskonasiat ole aina (ainakaan minun) ymmärrettävissä ja selitettävissä rationaalisen ja loogisen ajattelun keinoin. Tai voidaan toki "ymmärtää" ja päätellä jotain hirveän viisaan oloisesti, mutta ei silti välttämättä oikein. Ei siitä tarvitse masentua, voihan se olla että jonakin päivänä jokin ongelmallinen asia selkenee. Monesti on ihan viisasta vaan tunnustaa ettei ymmärrä. Uskoa tosiaan voi vaikkei ymmärräkään. Ja joskus ei voi uskoakaan kun ei ymmärrä. Välillä sanonkin Herralle että "minä uskon, auta minun epäuskoani". Kivahan se olis käsittää kaikki, mutta toisaalta, kyllä siinä varmaan nokka nousis sitten kun kokisi olevansa niin viisas.

• Anonyymi

Oikea usko on henkilökohtaista suhdetta Jumalan kanssa. Usko alkaa yleensä Raamattua lukiessa. Lähes kaikki sanovat, etteivät ymmärrä paljoakaan lukemastaan. Mutta hiljalleen hän huomaa Raamatun mestariteosmaisen viisauden. Kun lopulta Pyhä Henki alkaa syöttää janoiselle lukijalle vahvaa ruokaa, imeytyy tuo hengen ravinto syvälle ihmisen mieleen, eikä kristitty enää tarvitse pyhiä kirjoja ja pappeja, muuhun kuin vahvistuksen kyselyyn epäselvissä asioissa. Pyynnöstä Jumala antaa selvän vahvistuksen, joko sekunnissa tai myöhemmin. Täysin kasvaneella kristityllä on vuorovaikutteinen, kokemusperäinen ja monesti vahvistettu kristinusko, jota mikään ei horjuta, hän karkottaa mieleensä pyrkivät demonit, rauhallisesti käskemällä. Hän elää Jumalan siunaamana ja varjelemana rauhassa ja ilossa, kunnes Jeesus kutsuu hänet kotiinsa. vapauduttuaan lihansa kahleista.

• Anonyymi

On CP-vammaisia uskovaisia. Usko ei ole lisännyt heidän ymmärrystään. Yhtä vajavaisia ymmärrykseltään uskovaisina kuin ilman uskoa. Eivät ymmärrä Raamatustakaan tuon taivaallita. Pitävät totena vain sellaiset yksinkertaiset asiat, joita heidän vanhempansa heille sanovat ja opettavat. Raamattu on heille hepreaa. Eivät osaa edes lukea.

• Anonyymi

Ei se että sana rististä on hullutus, tarkoita sitä ettei sitä ymmärretä tai ettei sitä voi ymmärtää. Se on ajatuksena. hullutus, että Jumalan Poika tuli alas ihmisten keskelle, tuli sapattirikkomusten vuoksi tapetuksia ja kun tuli ristillä surmatuksi, siten sovitti meidän synnit ja poisti lain kirouksen. Ollen näin välimies Jumalan ja ihmisten välille ja siitä alkoi Hengen liitto.

Ei se ole mitenkään vaikeasti ymmärrettävä asia. Oikeastaan tavattoman helppo, mutta itse ajatus on siten hullutusta ettei sitä omaksuta pähkäilemällä ja teologialla. Ei se kelvannut juutalaisille eikä kelpaa monelle muulle tänä päivänä, vaikka kovin on ehkä uskovia, niin haluavat luoda jonkin muun opin kuin tuollaisen hullutuksen, jossa ristinkuoleman kautta saadaan Pyhä Henki.

Hullutus on juuri siinä ettei tarvita mitää viimeisen päälle teologista viisautta, ei mitään viimeiseen asti viritettyä oppia, vaan uskoa siihen hullutukseen että saamme toisaan Pyhän Hengen uskomalla Jeesukseen.

Juuri sen vuoksi monet ovat eksyneet kun etsivät jotain muuta kuin hullutusta uskossa.

Käy sana toteen, että olet salannut nämä viisailta ja ilmoittanut lapsenmielisille.

• Anonyymi

kyllä Apostolit ainakin "tutkivat , kirjoitukisa , OLIKO ASIA NIIN" (Apt: 17: 11)

Apostolit nimenomaan tutki Vanhan liiton kirjoituksia , eihän Apostoleilla mitään Uutta testamenttia edes ollut. ja ensimmäinen suomenkielinen Uusi testamenttikin ilmestyi vasta v. 1543.

vieläpä lisäksi: "ymmärrätkö myös mitä luet" Apt: 8: 30

JOKAISEN ihmisen maailmassa ei tietenkään tarvitse olla "kirjanoppinut" .

• Anonyymi

helluntailaisten kannattaisi puhua omista demoneistaan, eikä syytellä toisia

• Anonyymi

Jeesus antaa kristittyjen yhdessä kasteessa lupaamanssa oman Henkensä kastettavalle, eli Totuuden Hengen, mikä on käynyt läpi Jeesuksen kärsimykset.
      Ef.4:5 Yksi kaste, hen baptisma, hen on numeraali yksi, ett, kasteiden lukumäärää tarkoittava sana.

Kristittyjen kaste on tallessa enää vain vanhoissa kristillisissä kirkoissa. Ei lahkoissa, joita on tuotu SuomeenAmerikasta 1900-luvun alkupuolellla. (jehovalaisuus, helluntailaisuus, adventismi ja mormonismi.)

[Helluntailaiten lahkokaste on pelkkää vettä, käännynnäiskaste, proselyyttikaste,,
      eikä siinä saada syntejä anteeksi eikä Totuuden Henkeä]

• Anonyymi

"Ymmärrätkö myös mitä luet?

Hoviherra ymmärsi, että saadakseen synnit anteeksi pitää löytää erämaasta vettä, jotta kaste voidaan suorittaa mahdollisimman pian.

Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"
      Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.

Kyllä se ymmärsi Paavalikin kasteen merkityksen.

Ap. t. 22:16

Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

• Anonyymi

Lyydia ymmärsi hyvin, miksi pitää heti kastaa koko perhekunta. Syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi.

Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
        Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lyydia ymmärsi hyvin, miksi pitää heti kastaa koko perhekunta. Syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi.

Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
        Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.

Kristukseen kastettuja alettiin kutsua uskoviksi, kreikaksi "pistis", koska he saivat kasteessa Pyhän uskon Hengen lahjan uuden liiton alkamisen merkiksi. Uusi liitto alkaa kasteesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristukseen kastettuja alettiin kutsua uskoviksi, kreikaksi "pistis", koska he saivat kasteessa Pyhän uskon Hengen lahjan uuden liiton alkamisen merkiksi. Uusi liitto alkaa kasteesta.

Vanha liitto alkoi: pojat ympärileikattiin 8 pv. ikäisenä ja tytöistä piti uhrata kaksi kyyhkysen poikasta syntiuhriksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaiset, ja sinut mukaan lukien, on kastettu isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen, joka on luterilaisten käyttämä nimi saatanasta; luterilaisuuden kasteen armon alkajasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaiset, ja sinut mukaan lukien, on kastettu isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen, joka on luterilaisten käyttämä nimi saatanasta; luterilaisuuden kasteen armon alkajasta.

Jaak. 2:7

Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

Helluntailainen nimimerkki "Mohikaani27" herjasi työkseen Kristittyjen kastetta.

Nyt Jumala on puuttunut asiaan ja kanootti on kaatunut lopullisesti.

Gal. 6:7

Älkää pettäkö itseänne! Jumala ei salli itseään pilkattavan. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaak. 2:7

Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

Helluntailainen nimimerkki "Mohikaani27" herjasi työkseen Kristittyjen kastetta.

Nyt Jumala on puuttunut asiaan ja kanootti on kaatunut lopullisesti.

Gal. 6:7

Älkää pettäkö itseänne! Jumala ei salli itseään pilkattavan. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.

Joutilaat luterilaiset ovat palstalla pastoriensa kehoituksesta sekä ylemmän tahon käskystä työkseen vainoamassa Jeesuksen seuraajia ja kirjoittamassa valheita helluntailaisista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joutilaat luterilaiset ovat palstalla pastoriensa kehoituksesta sekä ylemmän tahon käskystä työkseen vainoamassa Jeesuksen seuraajia ja kirjoittamassa valheita helluntailaisista.

>>>"Ano , klo. 13.24.38"<<<

sanoo raamatun sanaa >"Jaak: 2: 7 ja Gal: 6: 7 , >>>"luterilaisen valheeksi " <<<

sellainen raamatuntuntemus helluntailaisella . . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" on kolmen sammakon muotoisen riivaajahengen käyttöön ottama nimi ja siten se on saatanasta.

Kolmiyhteisen jumalan oppi ja Jeesuksen korottaminen Jumalaksi on se väkevä eksytys, joka on lähetetty seurakuntaan. 2Tess 2

Vain siitä irtisanoutuvat pelastuvat lopun aikana. Ilm 18

• Anonyymi

Luterilaisuus on järjettömyyttä eli saatanan syvyyksiä!

• Anonyymi

Ylivainion tekemät ihmisten vakavilla sairauksilla puoskaroinnin loppui pahaan äkkikuolemaan Espanjassa miehen ollessa vain 61-v.

• Anonyymi

Uskonnot ovat ihmiskunnan syöpä.

• Anonyymi

Uskonnon varjolla kidutetaan, murhataan, nöyryytetään, kiusataan, alistetaan, eristetään...myös rasismi on ns uskovaisten piireissä yleistä.
      "Kenen joukossa seisot?"
      Suksikoon viittuun kaikki itseään uskovaisena pitävät!

• Anonyymi

Uskonto on juuri siinä mennyt vikaan, että on ettei ole otettu vastaan uutta liitoa hengessä ja totuudessa, vaan jatkettu vanhan liiton lakiliittoa, vaikka Kristus vapautti sen kirouksesta.

Ja onkin oikein kritisoida sitä mikä on pahaa uskossa. Se on täysin oikein, sillä ei uuden liiton usko ole missään sellaista että se tekee pahaa. Se laki on jätetty niille pahantekijöille ja se tulee kyllä heidät tuomitsemaan.

Juutalaisuus on myös esimerkki siitä miten ei ole omaksuttu uutta liittoa. Vaikka miten on Jumalan kansa, niin elää väärää liittoa sapatteineen ja tekee vääryyttä.

Niin on jokaisen uskovan kohdalla, joka nojaa vanhan liiton lakeihin tai johonkin muuhun kuin pelastukseen Kristuksessa ja Jumalan armon Henkeen.

Ei olisi mitään järkeä siinä että uskovat tekevät mitä pahaa tahansa, niin huudetaan vain aamen siihen. Ja kyllä jumalaton näkee myös harhaopin ja voi nähdä. Ei siinä ole mitään väärää.

• Anonyymi

1.Korinttolaiskirje:
      1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
      1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
      1:19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
      1:20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
      1:21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
      1:22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
      1:23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
      1:24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
      1:25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.

Hullutustahan se evankeliumi on. Ei sitä ole mahdollista ymmärtää. Se voidaan vain uskoa tai olla uskomatta. Järjen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

• Anonyymi

Helluntailaiset yrittää eksyttää vetoamalla ymmärryksen puutteeseen, jonka vuoksi heidän harhaopit ja villitsevät hurmoshenget tulisi hyväksyä ja nielaista tutkimatta asioita. Lahkosaatana on tuhansien juonien mestari.

"Tutkikaa kaikki ja pitäkää vain se mikä on hyvä ja oikein."

Ap. t. 17:11

Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

Myös hanget tulee tutkia järjen ja kirjoitetun sanan perusteella.

1. Joh. 4:1

Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaiset yrittää eksyttää vetoamalla ymmärryksen puutteeseen, jonka vuoksi heidän harhaopit ja villitsevät hurmoshenget tulisi hyväksyä ja nielaista tutkimatta asioita. Lahkosaatana on tuhansien juonien mestari.

"Tutkikaa kaikki ja pitäkää vain se mikä on hyvä ja oikein."

Ap. t. 17:11

Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

Myös hanget tulee tutkia järjen ja kirjoitetun sanan perusteella.

Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.

hanget ja henget tulee tutkia

Helluntailaiset yrittävät pumpata ihmisiin villitseviä kaatohenkiään.

• Anonyymi

Alussa oli Logos, Sana, Kristus.

Logos tarkoitta järkeä, tietoa viisautta.

• Anonyymi

Ensimmäisen vuosisadan lopun kristityt kopioivat Logos-opin juutalaiselta filosofilta, Filon Aleksandrialaiselta. Logos on Isää alempi luojajumala ja välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä.

Jeesus korotettiin Isän rinnalle tasa-arvoisena Jumalana vasta myöhemmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensimmäisen vuosisadan lopun kristityt kopioivat Logos-opin juutalaiselta filosofilta, Filon Aleksandrialaiselta. Logos on Isää alempi luojajumala ja välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä.

Jeesus korotettiin Isän rinnalle tasa-arvoisena Jumalana vasta myöhemmin.

Jeesus ei itse pitänyt itsesään Isän Jumalan veroisena.

Mark. 10:18

Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei itse pitänyt itsesään Isän Jumalan veroisena.

Mark. 10:18

Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu."

Vanhan Testamentin mukaan Jumala yksin loi taivaan ja maan. Ei siellä Jeesusta ollut mukana, kuten on lisätty UuteenTestamenttiin. Ainoastaan Pyhä Henki liikkui vetten päällä.

1. Moos. 1:1

Alussa loi Jumala taivaan ja maan.

• Anonyymi

Lahkoissa hurmoshenget lamaannuttavat ensimmäiseksi ihmisen järjen valon ja tasapainoelimen, kaataa selälleen maahan , jotta Valon enkeli pääsee sisälle sydämeen sisälle.

Ilm. 16:14

Ne ovat pahoja henkiä, jotka tekevät ihmeitä.

2. Kor. 11:14

Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.

• Anonyymi

Järkeä ja tietoa ei pidä väheksyä.

1. Piet. 5:8

Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa. Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä.

• Anonyymi

Henget tutkitaan juuri UT:n kirjoitusten perusteella ja erotellaan hengen hedelmät herjaajien hedelmistä.

Tietenkin uskova toimii niin. Eihän edes mikään muu toimintamalli olisi mahdollinen.

• Anonyymi

Olet täynnä itseäsi etkä sitä häpeä. Pyhää Henkeä sinussa ei ole ollenkaan.

• Anonyymi

Oikea Usko ilmenee järkenä ja Jumalan lakien tottelemisena.

• Anonyymi

oikea usko , on uskoa Kristukseen , "usko on syvä luottamus" Hebr: 11: 1

uskoa Kristukseen tai uskoa omaan USKOON . . . siinä on "yön ja päivän ero"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riijaavatkin uskoo ja julistaa, että Jeesus Kristus on Korkeimman Jumalan Poika.

Luuk. 8:28

Kun hän näki Jeesuksen, parkaisi hän ja lankesi maahan hänen eteensä ja huusi suurella äänellä: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika?

Pelkästä uskomisesta ei tulekaan tehdä autuuttavaa asiaa, kuten usein hoetaan.

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitten on vielä Jeesuksen usko meissä. Jeesuksen Totuuden Henki pitää saada kasteessa, jotta ihmisellä on Jeesuksen usko. Jeesus oli uskoltaan Juutalainen ja luki vain VanhaaTestamenttia ja uskoi ja totteli sitä.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

• Anonyymi

Helluntailaisuus on harhaoppinen uskonlahko. Heiltä puuttuu Totuuden Henki.

Muita henkiä ja tämän maailman heikkoja alkeisvoimia heissä kyllä näyttäisi olevan.

• Anonyymi

Ylivainio käytti kundaliinivoimaa ja reikienergioita ihmisen kaatamiseen selälleen tönäisemällä kädellään ihmistä keskelle otsaa.

Hindut käyttävät siitä vanhasta rituaalista nimeä "shaktipat".

• Anonyymi

Tietenkin me koettelemme oman henkemme onko herjaamisen henkemme Jumalasta vai riivaajien viisautta. Olisihan noloa kuvitella olevansa Jumalan asialla ja olisikin aivan toisen palvelija.

• Anonyymi

Mutta ylhäältä on niin mukava sanoa kaikenlaista alapuolellaan oleville!

• Anonyymi

Parhamissa ja sen lahkon tänne tuoneessa Olsenissa oli kova haureuden ja homostelun henki, koska heidät vietiin sodomiasta vankilaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3404
    2. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      17
      2632
    3. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      376
      2536
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      82
      1757
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      86
      1405
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1080
    7. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      70
      985
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      74
      955
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      27
      779
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      4
      734
    Aihe