Siunataan Israelia!

Anonyymi-ap

Rukoillessani pari viikkoa sitten siunasin Israelia Aaronin siunauksella:

"Herra siunatkoon Israelia ja varjelkoon
Herra kirkastakoon kasvonsa heille ja olkoon
heille armollinen. Herra kääntäköön kasvonsa
heidän puoleenne ja antakoon heille rauhan.
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Aamen."

Samalla näin näyn itsestäni rukoilemassa ja siunaamassa Israelia ja Herran siunaus laskeutui kuin pilvi ylleni. Jatkoin Israelin siunaamista ja siunausta tuli lisää ylleni.
Ymmärsin aivan konkreettisesti seuraavan Raamatun paikan:

"Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroava." (1 Moos 12:3)

Siunataanhan Israelia. Rukoillaan, että Suomi olisi Israelia siunaamassa (puhumassa hyvää Israelista), eikä kiroamassa (puhumassa pahaa Israelista). Koko kansakuntamme tulevaisuuteen vaikuttaa myös se, miten me suomalaiset suhtaudumme Israeliin.

Seuraavassa linkissä on järkyttävä ja varoittava esimerkki kiroamisesta, joka tapahtui Turkin parlamentissa 13.12.2023 - alkaa 9 min kohdasta eteenpäin:

https://www.tv7.fi/arkki/tv7-jerusalem-uutiset/_p92918/

40

510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ketkä ovat OIKEITA Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläiset ja missä he ovat.
      Efraim, ESIKOINEN on pohjolassa, Suomessa ja Venäjällä!

      Israelin alueella on käännynnäisiä.
      eli koko sen alueen asukkaat ovat 80% käännynnäisiä eli Haamin ja Jaafetin sukua, ei SEEMIN,

      Nyt jonkun tiedon mukaan noi 20% on arabeja, eli mahdollisesti, Abramin synnyin seuduilta ja sitten Ismaelin jälkeläisiä.

      eli tosi on:
      Siunatkaa oikeaa Israelin ja sen arvaokkaita ja jäsen Efraimia!


      älkää olko siunaamassa GOOGin joukkoja, ettette ole osallisia heidän synteihin!

      Jer. 31:
      9 Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.

      Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.

      nyt muut heimot ovat Efraimin edessä polvillaan!

      joten hyvä on puhua Suomesta ja Venäjästä hyvää, ettei Jumala vihastu ja kurita meitä perkeleen lapsien siunaamisesta!

    • Anonyymi

      Pekka Sartola; meneen talven lumia, ja silloikin vannaBI juutalaisten ihailija!

      eli harvat opetukset mitä Pekka on opettanut ovat oikein ja Jumalan Sana mukaisia.

      Joten, olkaa tarkkoina jos kuuntelette tätä miestä, joka ei ymmärrä mistään mitään.
      se että on jotain tietoa maantiedosta ja paikallista oloista ei tee sitten PROFEETAA tai Profeettojen tulkitsijaa.

      harhassa monessa asiassa, eikä ole sanallakaan puhunut, Efraimista
      ja sitten kehuu tuntevansa Jumalan Kirjoitukset.

      eli Jer 16, Jer 23 ja Jer 31, ovat täyttä hebreaa eikä ymmärrä että tulee joku joka on MOOSESTA ISOMPI!

      ja sitä ei voi ohittaa!

      eikä Ilmestyskirjan 2:9 ja 3:9

      no sama se.



      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    • Anonyymi

      tulee joku joka on MOOSESTA ISOMPI!

      Korjaus, läntö pohjoista on suurempi ja merkittävämpi kuin lähtö Egyptistä.

      ja se tulee kun Efrain palaa luvattuun, isien maahan.

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Miten tämä liittyy eli on Pekalle ansio?

      Jo muinoin on Herra rangaisut niitä jotka eivät anne KUNNIAA Jumalalle.

      esim kuninkas joutui seitsemän vuotta (7 vuotta) elämään kuin eläin ja syömään ruohoa ja alasti!

      lukemattomia tapauksia joissa Jumala iskee HETI takaisin ja monia joissa on sitten aikaa katumukseen.

      Nyt, Apostolien tekojen kohdassa on kun ihminen ottaa kunnia niin enkeli heti lyö kuoliaaksi.

      se että MYÖS Pekka tästä puhuu eli ilmoittaa on totta, mutta niin ovat muutkin puhujat /kirjoittaajat

      eli Pekalla ei ole mitään osaa tässä, eikä tämä ole "kiinni" Abrahamille annettuun siunaus / kirous lupaukseen.

      Joten ei maalia, yritä uudelleen!

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    • Anonyymi

      Ap. t. 12:
      23 Mutta heti löi häntä Herran enkeli, sentähden ettei hän antanut kunniaa Jumalalle; ja madot söivät hänet, ja hän heitti henkensä.

      Nyt tämä kohta on KIRJOITETTU eli Jumalan suu vahvistanut:

      1. Moos. 12:
      3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

      Nyt jos joku siunaa tai kiroaa saa samalla mitalla takaisin.
      Siunauksen tai kirouksen.

      Jos joku kiroaa, OIKEAA Israelia, niin siitä ei ole luvattu kuolemaan vaan kirous!

      aina te eksytty!
      AINA!

      Miksi?
      Koska ette tunne KIRJOITUKSIA!


      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      • Anonyymi

        "Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä."

        Miksi viestisi lopussa lukee noin?


    • Anonyymi

      Kyllä jo nyky Israel on Jumalan suunnitelmissa, ja suuri Exodus on Kristuksen kuningaskunnan alussa.
      Odotetaan miten käy myös Iranin mullahin Israel kiroukselle, Jumalan pitkämielisyys on ollut suuri.
      Gazan terroristien kohdalla toteutui varoituksen sana : "jotka Jerusalemia nostavat, he repivät pahoin itsensä", ensimmäinen selvä profetian toteutuminen oli 6 pv sota.
      Jumalan maa on nyt vain osin Israelin hallitsema, josta maan jakajat saavat ajallaan tuomion.

    • Anonyymi

      Israelin kiroaminen on Jumalan tahdon vastaista toimintaa, siksi kiroamisella on seurauksensa. Tuomio voi tulla heti tai viiveellä, eikä kuolemakaan ole poissuljettua. Raamattu ei sano, ettei kiroamisen seurauksena voisi olla jopa kuolemaa. Jumala on rakkauden ja oikeudenmukaisuuden lisäksi myös pyhä, eikä salli silmäteräänsä koskettavan.

      • Anonyymi

        Aamen.Itseä kylmää kun vasemmisto ja islaminuskoiset niin usein kiroaa Israelia.He vihaavat täten Jumalan omaisuuskansaa.Hirmuista.
        .


    • Anonyymi

      Rukoilkaa näin: "Herra, siunaa Israelia ja Israelia siunaavia kaikkialla maailmassa. Varjele heitä armollasi ja valista Kasvosi suopeudessa. Käännä kasvosi heidän puoleensa ja anna heille sisäinen ja jopa ulkoinen rauha, olivatpa he missä tilanteessa tahansa. Sillä Sinun on, Adonai, valta, voima ja kunnia iankaikkisesti. Aamen Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä.

      Joulukuu 2023 ja tammikuun ensimmäinen päivä ovat olleet Jumalan sallimia muistutuksia ihmiskunnalle, että Hän on Herra ja sallinut voimakkaiden maanjäristyksien tärisyttää maata. Tuhannet ja taas tuhannet ovat menettäneet kotinsa Japanissa, Kiinassa ja muissakin maissa. Suomessakin pari päivää sitten kuului Itä-Suomessa voimakas paukahdus, kuin haulikosta. Ilmeisesti seismologien mukaan oli Rovaniemellä lievä maanjäristys. Ellei sitten aloitettu suuren tunnelin rakentamista tehoporalla, joka lasittaa seinämätkin heti Joensuusta Kajaaniin, sieltä Rovaniemelle ja sieltä Norjaan Nato-joukoille ja käytössä olikin Haarp?

    • Anonyymi

      Sauli Niinistön uudenvuoden sanat: "kahden valtion malli on ainut mahdollinen vaihtoehto Israelissa rauhaan", särähti vastahakoisesti, jos tämä on todella Suomen linja, silloin maamme voi varautua jo alueluovutuksiin.

    • >>Siunataanhan Israelia. Rukoillaan, että Suomi olisi Israelia siunaamassa (puhumassa hyvää Israelista), eikä kiroamassa (puhumassa pahaa Israelista). Koko kansakuntamme tulevaisuuteen vaikuttaa myös se, miten me suomalaiset suhtaudumme Israeliin.>>

      Siunataan Israelin aborttiklinikoita ja kannabistehtaita.
      😄😄😄😄😄

      • Anonyymi

        Siunaamme Israelin kansaa, emme siunaa sitä, mikä on vääryyttä.


    • Anonyymi

      Viskiprofeetta laitaa nyt se viinapullo kiinni, viski on paholaisen juoma ja mieti kenen profeetta on viskisieppo.

      • Anonyymi

        Nyt minulla on viittä tai kuutta laatua/merkkiä viskiä, mistä tulisi korkki kiinni laittaa kaikista vai vain yhdestä!

        Viski on oluen maltaasta tai viininmaltaasta tehtyä jalostettua viinaa joka saattaa olla juuri sitä mistä Jumala sanoo:

        26 ja osta sillä rahalla kaikkea, mitä haluat, joko raavaita tai lampaita, viiniä tai väkijuomaa, kaikkea, mitä mielesi tekee, ja syö siellä Herran, sinun Jumalasi, edessä ja iloitse, sinä ja perheesi.

        Nyt sekä viinistä/viinirypäle että viljasta /mallas tehdää viskejä että konjamiinia.

        Nooa oli ensimmäinen yrittäjä, eli viskin tekemiseen tulee käyttää tislausta ja sitä ei ole keksitty kuin vasta: 1200 luvulla!

        eli Nooa toden-näköisesti käytti viskiä eli mallas-viskiä joka oli raaka eli Suomalaisittain, kiljua!

        nyt Jumala tekee eron: "viiniä tai väkijuomaa"
        eli viini joka puristetaan rypäleistä ja
        viljasta tehtyä kiljua eli viskiä!

        Toki olet Jumalan kanssa samaa mieltä?

        Jeesus joi ainakain viiniä ellei se hyvä viini sitten ollut kiljua!
        ja Paavali sekä LÄÄKÄRI Luukas suosittelee sitä.

        eli viski ei ole paholaisen juoma vaan, Jumalan jaloa nestettä!

        Tiesitkö, ja tottajan tiesit että, vanhalla Suomen-kielellä "karjala" itä suomessa, oli ja on tätä vastaava sana:

        "Hebridien gaeli on saanut hyvin voimakkaita vaikutteita viikinkien muinaisnorjasta. " eli Saamesta jotka ovat vaeltaneet sinne itä-suomesta!

        Nyt sana mitä viskistä käytetään on:
        Sana viski (engl. whisky, whiskey) tulee gaelin kielen sanoista uisge beatha tai usquebaugh ’elämän vesi’

        ELÄMÄN VESI!

        Monet tutkijat ovat sitä mieltä että Nooa juomat olivat tehty ELÄMÄN PUUSTA!

        Mieti sitä.

        ei kait Jumala kehoita ihmisiä tai vielä vähemmän Jeesus juo perkeleen se on saatanan juomia!

        TUTKI JA ITKE KURJUUTTASI!

        no sama se, älä juo viskiä tai viiniä tai olutta jos omatuntosi on heikko ja syyttää sinua!


        Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt minulla on viittä tai kuutta laatua/merkkiä viskiä, mistä tulisi korkki kiinni laittaa kaikista vai vain yhdestä!

        Viski on oluen maltaasta tai viininmaltaasta tehtyä jalostettua viinaa joka saattaa olla juuri sitä mistä Jumala sanoo:

        26 ja osta sillä rahalla kaikkea, mitä haluat, joko raavaita tai lampaita, viiniä tai väkijuomaa, kaikkea, mitä mielesi tekee, ja syö siellä Herran, sinun Jumalasi, edessä ja iloitse, sinä ja perheesi.

        Nyt sekä viinistä/viinirypäle että viljasta /mallas tehdää viskejä että konjamiinia.

        Nooa oli ensimmäinen yrittäjä, eli viskin tekemiseen tulee käyttää tislausta ja sitä ei ole keksitty kuin vasta: 1200 luvulla!

        eli Nooa toden-näköisesti käytti viskiä eli mallas-viskiä joka oli raaka eli Suomalaisittain, kiljua!

        nyt Jumala tekee eron: "viiniä tai väkijuomaa"
        eli viini joka puristetaan rypäleistä ja
        viljasta tehtyä kiljua eli viskiä!

        Toki olet Jumalan kanssa samaa mieltä?

        Jeesus joi ainakain viiniä ellei se hyvä viini sitten ollut kiljua!
        ja Paavali sekä LÄÄKÄRI Luukas suosittelee sitä.

        eli viski ei ole paholaisen juoma vaan, Jumalan jaloa nestettä!

        Tiesitkö, ja tottajan tiesit että, vanhalla Suomen-kielellä "karjala" itä suomessa, oli ja on tätä vastaava sana:

        "Hebridien gaeli on saanut hyvin voimakkaita vaikutteita viikinkien muinaisnorjasta. " eli Saamesta jotka ovat vaeltaneet sinne itä-suomesta!

        Nyt sana mitä viskistä käytetään on:
        Sana viski (engl. whisky, whiskey) tulee gaelin kielen sanoista uisge beatha tai usquebaugh ’elämän vesi’

        ELÄMÄN VESI!

        Monet tutkijat ovat sitä mieltä että Nooa juomat olivat tehty ELÄMÄN PUUSTA!

        Mieti sitä.

        ei kait Jumala kehoita ihmisiä tai vielä vähemmän Jeesus juo perkeleen se on saatanan juomia!

        TUTKI JA ITKE KURJUUTTASI!

        no sama se, älä juo viskiä tai viiniä tai olutta jos omatuntosi on heikko ja syyttää sinua!


        Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

        Sinulla on sama viisaus kuin paholaisella oli Kiusausvuorella Jeesusta kiusatessa. Sinä et ymmärrä mikä on Pyhää ja mikä saastaa! Suollat paholaisen saastaa ja väärennät Pyhää Sanaa.


    • Anonyymi

      Miksi ette vaivaudu ITSE TUTKIMAAN, mitä ja kuka on Israel ja Efraim.

      se ei vaadi Salomonin viisautta vaan tutkimista:

      Kuten olen tuonnut esille, niin tästä on hyvä jatkaa, KORVAUS_Menettelyn Jumalan ilmoitusta:

      Jer. 31:
      9 Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.

      Lue edes tämä luku, niin voit jotain saada tietää mitä mieltä Jumala on!

      aina te eksytty! ja eksytätte
      AINA!

      Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    • Anonyymi

      Sus siunakkoon Israelia!

    • Anonyymi

      Taas muistutan teitä ja kehoitanm kaikkia ITSE TUTKIMAAN!

      nyt siis EFRAIM, onko Efraim PERILLINEN eli vieläpä PÄÄPERIJÄ!
      Jeesus on toinen jutta, mutta nyt Israelin kansan eräs osa, ESIKOINEN.

      Mitä on ESIKOISOIKEUS!
      Kenelle se kuuluu ja mitä kaikkea se pitää sisällä.

      VOIKO perintöä jakaa jos esikoinen PÄÄPERIJÄ ei ole paikalla ja tavoitettavissa!

      Nyt, tässä on hyvä kirjoitus esikois-oikeudesta, ohi se että se on "pahan eli perkeleen" sivu vaan ota se mikä on hyvää!

      https://www.jw.org/fi/kirjasto/kirjat/Raamatun-ymmärtämisen-opas/Esikoisoikeus/

      Esikoinen sai KUNIKUUDEN ja vallan muhin nähden!
      2. Aik. 21:
      mutta kuninkuuden hän oli antanut Jooramille, sillä tämä oli esikoinen.

      SILLÄ, eli mitä tämä on, SILLÄ tämä oli/on esikoinen ja saa sitten kuninkuuden:
      Hes 37 Hoose Sakarja, Jeremia ja muuta,

      Nyt tämä kuninkuus on "pakkasessa" eikä ole esillä mutta se tulee.

      eli MIETI, KOSKA esikoinen tulee pohjoisesta, niin mikä maa ja kansa sopii tähän kuvaukseen?
      no sama se.


      Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    • Anonyymi

      Esim, tässä on Pekka pojan aivoituksia ja tulkintoja, kuka ja mikä on missäkin, lopun ajan tapahtumissa.

      EFRAIMIA siellä ei ole!
      https://www.youtube.com/watch?v=srzAH3cdzmQ

      Nyt Pekan oletus on että Goog on sama kuin Venäjä sekä Venäjä hyökkäsi ukrainaa!

      ei vaan se oli usan ja naton hanke ja on edeelleen.
      sivu-juoni, Pekan mukaan "on pakko" että eu /nato on vahva, ja se tulee voimistumaan!

      Viime aikaiset uutiset ilmoittavat että EU hajoa ja koko länsi on tuhonnut itsensä!

      eli ei eu ole vanha vaan heikko.
      Naton ja lännen aseet ja ammukset ovat loppu!
      sekä mitä Gazan ja Israelin sotaa tulee, niin monet maat sanovat että Israelin armeija on PAPERI_TIIKERI
      eli vain unissa joku voi enää pitää Israelin armeijaaa vahvana!
      ja sekin saattaa olla totta että, Turkki, Iran ja muut arabit TUHOAVAT Israelin..
      Kuten naton, jolla ei ole ENÄÄ aseita, niin heillä kaikilla on atomipommmit!

      Länsi ei voi mitään Venäjälle, eikä Israel sen "viha-mielisille" naapureille.
      Kuten monet, kuten Pekka "toivoo" ja pitää illuusiota ellä että Jumala tulee heidän avukseen!

      ei tule, sillä esim Efrain ei ole paikalla!
      ja ilman Efraimia ei ole EDES KOKO, Jumalan antamaa luvuttua maata.
      PEkka ja monet sanovat että tämä 1948 tapaus oli se mitä on VIIKUNAPUUN vertaus!

      esitä YKSIKIN paikka jossa Israelia verrataan viikunapuuhun!
      ei ole!

      no sama se.
      Kuten olen esille tuonnut: EFRAIM ON TÄRKEIN, josta Jumala sanoo että se on Jumalan ESIKOINEN, eli Israel ja Jumalan SILMÄTERÄ!
      ei juuda eikä leevi!

      Leevillä ei ole edes OIKEUTTA periä maata, jonka Jumala antoi lupauksen mukaan Abrahamille ja sitten Iisakille sitten Jaakobille sitten Joosefille ja viimeinen Efraimille.

      Leevillä saa olla printöä KAUPUNKIN SISÄLLÄ, muurien sisällä.

      no sama se.
      TUTKIKAA itse, mistä se MOOSESTA suurempi tapahtuma tulee!
      eikä Pohjoisesta, jossa JUMALAN Henki lepää ja tekee oman tahtonsa!

      Sak. 6:
      8 Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa".

      Nyt KUN Efraim palaa luvattuun maahan ON JUMALA SEN MUKANA ja "takana" kuten oli Mooseksen kanssa.

      MITÄ ja mikä tulee muuttumaan kun Efraim palaa?
      Mooses laitettan museoon!

      Nyt, 7 vuoden vale-rauha tulee olla ja tulla, en tiedä missä vaiheessa, mutta KUN Jumala sen ilmoittaa toki tekin saatte tietää.
      Jos eli kun Mooses on museossa ei temppeliä voi käyttää sillä Mooses on se "temppeli" eli laki ja uhrit.

      Niitä ei Efrain suvaitse!
      Miksi, koska on kaksi laumaa ja yksi paimen. eli JEESUS.

      Nyt Seurakunta ja Efrain tulevat olemaan YKSI JA YHTÄ.
      on sitten niin että KOKO Seurakunta menee siihen Mooseksen uskoon (galataiskirje ja Noaan 7 lakia, mitä ajetaan!) vai Efraim tulee olemaan osa Seurakuntaa eli uskoo Herraa!

      sikö niin että Jumalan Henki on ja tekee tahtonsa Pohjoisessa maassa.
      ei kait Jumalan tahto ole elvyttää Mooseken lakia ja uhreja!

      MIKSI te ette lue ja tutki!

      Nyt jos kuuntelet Pekan selityksiä, pidä mielessä ja katso kuin vain VALITUT jakeet ovat esillä!
      esim
      Sak. 14:1
      Syystä tai toisesta ei jatka lukemista sillä tulee tapaus:

      4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.

      aj tätä pyritään laittamaan GOOG sodan ja Venäjän harteille!

      ja MOTIIVI miksi Venäjä menee Googin kanssa ISrealin vuorille on öljy ja kaasu, PEKAN mukaan.
      Nyt jos näin on toinen paikka mitä vain VALITUT jakeet kelpaa on:

      Joel 4:
      HERRAN PÄIVÄ!

      eli onko Googin aseet, joita poltettan 7 vuotta sodan päättymisestä sitten edessä? vai takana!
      jos takana, missä Efrain ja Temppeli ja valerauha?

      eli mitä lie PEkka selittää ei ole KIRJOITUSTEN mukaista.
      Mitä sitten tulee Herran Päivää se on esillä Ilmetystyskirjassa, vaikka vielä lukittua, niin se on näiden tapauksien yhteydessä esin Sakarjan Hesekielein että Danielin kohdalla, SIIS HERRAN PÄIVÄNÄ.

      joten aika-janat eivät ole Oikein, miksi?

      Koska lähtökohdat tulee olla OIKEITA ja pää lähtökohta Efrain puuttuu.

      se että Efrain tulee, MUUTTAA KOKO Juutalaisen uskon!
      Mihin?
      sitä ei tiedetä, mutta esim
      2. Tess. 2:
      11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,

      ja samaa sanoo Jeesus, Matt 24 että Luuk 21
      Tulee joku suuri valhe ja se vie mukana jopa uskovia!

      matt 24
      tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
      27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.

      29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
      Aurinko tulee muuttumaan pimeäksi kuten Ilmestyskirja sanoo:

      Ilm. 6:12-14
      LUKEKAA itse ja tutkikaa!

      Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    • Anonyymi

      Nyt lyhytkäisesti jos et jaksa edes tämän vertaa lukea.

      Pohjoisesta tulee Efraim ja samalla googin joukut, molemmat menevät Isrealin vuorille.

      MIETI kuka ja mikä on Efrain ja mikä ja mitä on goog, ja joukut.
      - Mikä on Efraimin, ESIKOISEN tahtävä ja mitä se tekee eli vaikuttaa
      - mikä om googin tehtävä ja mitä se vaikuttaa!

      Miksi te ette havaitse, mitä on KIRJOITETTU!

      Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

      • Anonyymi

        Siunaamme Israelia tässä ketjussa. Goog, Maagog, tms ei ole ketjun aihe. On eri tulkintoja niistä, eikä riitely rakenna - se ei ole hedelmällistä keskustelua.

        Meillä on hieno lupaus, että saamme olla oikeiden oksien (juutalaisten) kanssa samassa jalossa öljypuussa:

        "Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta, niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua. Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin". Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää. Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan. Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois. Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen. Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!" (Room 11:17-24)

        Kannattaa lukea ajatuksella tuo koko Raamatunkohta. Saamme olla paljosta kiitollisia juutalaisille. Meillekin on pelastus annettu heidän kauttaan. Rukoillaan, että juutalaisetkin löytäisivät vielä elävän Jumalan, Jeesuksen Kristuksen pelastajakseen ja kiitetään siitä pienestä joukosta, joka on jo löytänyt Hänet - ovat jo palautettu jaloon öljypuuhun!


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      "Kannattaa lukea ajatuksella tuo koko Raamatunkohta. Saamme olla paljosta kiitollisia juutalaisille."

      Totta, mutta OIKEILLE "juutalaisille" eli Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläsille!
      KAIKKI jotka sanovat olevansa juutalaisia ei ole!

      Ilm. 2:
      9 Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi-sinä olet kuitenkin rikas-ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.

      Ilm. 3:
      9 Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.

      2. Piet. 2:
      1 Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.

      Mitä juutalainen usko sanoo Herrasta Jeesuksesta?
      paholainen itse ja saastainen vai
      Kristus ja pelastaja!

      He, monet, pitävät Jeesusta koiran ja sian veroisena!

      ja he ovat SISÄLLÄ Seurakuntaa, kunnes Herra Jeesus paljastaa heidät meille.

      Nyt en sano että Pekka poika on tässä mukana, mutta SUOSII paljon talmuttia, Babylonin talmuttia sekä Kabbalaa!

      Joten, kiittäkää Jumalaa OIKEISTA jälkeläisistä!
      ja siunatkaa heitä, kuten Suomalaisia ja Venäläisiä!

      Israelin alueella olevista noin 80% on käännynnäisiä, eli Jaafetin ja Haamin jälkeläisiä!




      Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

      • Anonyymi

        Miksi tuot koko ajan Pekkaa esiin? Ei Pekka ole ketjun aihe, eikä aloittaja ole Pekka. En myöskään ole kovin tietoinen hänen opistaan.

        Siunaamme edelleen Israelia, Jaakobin jälkeläisiä ja toki rukoilemme kaikkien ihmisten puolesta.

        " Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta." (1 Tim 2 :1)

        Jopa vainoajia kehotetaan siunaamaan.

        "Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko." (Room 12:14)


        Lainasit Raamattua. "Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi - sinä olet kuitenkin rikas - ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga."

        Tuossa kohtaa valhejuutalaiset on profeetallinen ilmoitus. Pakanakansojen seurakunnissa oli noussut esiin ajatus, että juutalaiset eivät enää olleet luvattu kansa, vaan että muista kansoita koostuva seurakunta olisi todellinen Jumalan Israel. Osa seurakunnasta sortui tähän harhaan. Korvausteologia alkoi siis noihin aikoihin eli varhaisimmat jo 50-luvulla ja siitä eteenpäin. Tässä Raamatunkohdassa nimenomaan näkyy Jumalan mielipide korvausteologiasta - niistä, "jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga" (Ilm 2:9) . Tiedämme, että tuohon aikaan todellinen seurakunta, joka muodostui sekä juutalais-, että pakanakristityistä eli kovan köyhyyden, pilkan ja vainon keskellä. "Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi..." (Ilm 2:9).


        Seurakunta ei korvaa Israelia. Saamme kuitenkin olla mukana oksastettuina alkuperäisessä öljypuussa, kun uskomme Jeesukseen ja otamme Hänet henkilökohtaisena pelastajanamme ja syntien sovittajana vastaan.


    • Anonyymi

      "Miksi tuot koko ajan Pekkaa esiin? Ei Pekka ole ketjun aihe, eikä aloittaja ole Pekka. En myöskään ole kovin tietoinen hänen opistaan."

      Olisko tämä aloituksen ydin?
      TV7 Jerusalem uutiset la 23.12.

      https://www.tv7.fi/arkki/tv7-jerusalem-uutiset/_p92918/

      Eli VALIKOIDEN TUODAAN JAKEITA, mutta ei koko asian-yhteyttä.

      Mitä mieltä olet tv7 tuotannosta ja "opettajista" ?



      Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      "Tässä Raamatunkohdassa nimenomaan näkyy Jumalan mielipide korvausteologiasta"

      I see, vai niin ja joopa joo

      Nyt, miten on, oletus: että Lilith oli Aatamin ensimmäinen vaimo, niin
      Lilith korvattiin, Eevalla.

      Seuraavaksi Seet korvaa Aabelin.

      Seuraava merkittävä korvaus on, Haagar korvaa Saaran
      ja siitä tulee sitten
      Iisak korvaa Ismaelin.

      sitten, Jaakob korvaa Eesaun.

      ja sitten Joosef Ruubenin.

      Efrain korvaa Manassen.

      Daavid Saulin.

      joten, Jumala on KORVAUS:teoligian Jumala.

      Mitä tähän sanot, eikö Herra saa tehdä omalla mitä tahtoo?

      Nyt Herran Jeesuksen Sanoin, Seurakunta on KORVANUT, vanhan liiton, leeviläiset sekä juudan, eli papit ja kuninkaat.

      Matt 21
      41 He sanoivat hänelle: "Nuo pahat hän pahoin tuhoaa ja vuokraa viinitarhan toisille viinitarhureille, jotka antavat hänelle hedelmät ajallansa".

      ja nyt pidä tuolista kiinni, ettet putoa lattialle:

      ketkä nyt ovat niitä toisia viinitarhureita?

      ja kuka on Viinitarhan Herra?
      Joh 15
      1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.

      4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
      5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.

      Nyt joku sanoo että, "oikeat oksat" ovat tässä puussa.
      KYLLÄ
      Jos heidät oksatetaan.

      eli uskovat Herraa Jeesusta!

      eli he eivät ole missään puussa.

      Room. 11:
      23 Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen.

      mitä tämä viimeinen osa sinulle sanoo:
      "sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen."

      Jälleen. mitä tämän sana ydin on!

      Lue KOKO Raamattu ja pyri ymmärtämään.



      Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

      • Anonyymi

        Jumala ei kutsumistaan kadu:

        " Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut, ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista. Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä." Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.
        Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu." " (Room 14:25-29)


    • Anonyymi

      "Tuossa kohtaa valhejuutalaiset on profeetallinen ilmoitus."
      ilm 2 ja 3 luku
      eli kenelle ja mihin aikaa tämä ilmoitus on annettu?

      Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    • Anonyymi

      "Siunaamme edelleen Israelia, Jaakobin jälkeläisiä ja toki rukoilemme kaikkien ihmisten puolesta."

      Totta, miten on onko esikoisella mitään merkitystä?

      Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    • Anonyymi

      "Korvausteologia alkoi siis noihin aikoihin eli varhaisimmat jo 50-luvulla ja siitä eteenpäin. Tässä Raamatunkohdassa nimenomaan näkyy Jumalan mielipide korvausteologiasta - niistä, "jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga" (Ilm 2:9) ."

      alkoi ennenkuin edes Johannes oli vankina Patmos saaressa?
      aikakone?

      Myös historiallinen tosiasia on, että apostoli Johannes oli juuri tähän aikaan karkotettuna uskonsa tähden Patmoksen saarelle. Teos on todennäköisesti syntynyt 90-luvulla jaa. Vähässä-Aasiassa.

      no sama se, et voi Jumalan Sanalla mitään komuta mitä olen esille tuonnut!

      ja sitten lisää herkullista kahvia, juuri kahvinpavuista jauhettua, ottaisiko siivun viskiä sen ohessa ;)

      Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

      • Anonyymi

        Saatanan synagoogalla tarkoitettiin niitä juutalaisia, jotka eivät seuranneet Jeesusta vaan hänen vastustajiaan hölmö!

        :D

        Onko laitalahkoilla nykyään agendalla historian väärentäminen.
        :D


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Me toki tietenkin toki siunaamme palestiinalaisia ja niitä edistyksellisiä israelilaisia, jotka puolustavat heidän oikeuksiaan siirtokuntien kuolemanpartioita vastaan, kuten Shalom Nyt -rauhanliikettä, rabbien rauhanliikettä, Tzelem -ihmisoikeusliikettä sekä upseerien Jo Riittaa Miehitys -kansalaisoikeusliikettä.

      HYVÄ!

      KTS

    • Anonyymi

      Kielenkäyttöä kannattaa miettiä tarkoin kaikissa keskusteluissa. Se kertoo paljon, minkälaista hedelmää kannamme. Hedelmistä puu tunnetaan.

      • Anonyymi

        Niin, esim viskiprofeetta - kannattaisiko miettiä sanavalintaa paremmin? Ethän edes tunne henkilöä, jolle kirjoitat.


    • Anonyymi

      Sama kuin siunaisit Hitleriä.

      • Anonyymi

        Ei kuolleitten puolesta enää kannata rukoilla. Eikä vääryyttä toki tule siunata.
        Jokaista saa muistaa. Monet muistavat esim lähimmäisiään siitä huolimatta, olivatko he hyviä tai pahoja - eikö vaan?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1438
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      982
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      692
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      687
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      660
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      634
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe