Eri toten semmosella missä on ratti vaihteet.
Nyky mopossa kuten Helkama Raisussa joutuu jalalla vaihtamaan.
Ketä ajanut pappa tunturilla
47
652
Vastaukset
- Anonyymi
Sellaisella missä on oikein polkimet eikä vain jalkatapit.
Olen ajanut.- Anonyymi
Eikös ne polkimet olleet joskus vaatimuskin Moottori Polkupyörissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mopon eli moPEDin PED tarkoittaa pedaaleita, eli polkimia.
"...the term exclusively meant a similar vehicle with both bicycle pedals and a motorcycle engine." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli.
Vuonna 1970 asetus muuttui ja tappimopoja alkoi ilmaantua... - Anonyymi
Sama, meillä oli punanen.
- Anonyymi
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
🔞 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Ne on käsivaihteet, olen ajanut.
- Anonyymi
Olen ajanut high tech tunskalla eli automaatilla. Näin jälkeenpäin ajatellen kaikkein järkevin jossakin 45 km /h max kulkevassa vehkeessä.
- Anonyymi
Omistan sellaisen...
- Anonyymi
Kuka on ajanut?
- Anonyymi
Ai että rattivaihteet, haaaahhahaha, stongavaihteet kyllä oli.
Autoissa on ratti. - Anonyymi
Käsivaihteisessa pappatunturissa todellakin on polkimet, ja sitä teoriassa pystyisi käyttämään polkemalla mutta välitykset ovat sellaiset että tuskin mopo kulkisi tarpeeksi nopeasti edes pysyäkseen pystyssä.
- Anonyymi
Meillä se oli "automaatti" eli käännettiin kaasua, lähtiliikkeelle. Käynnistettiinpolkemalla, kuin pyörä.
- Anonyymi
Ketä semmoistakin ajanut? On se vaan ehtiväinen...
- Anonyymi
Saako mopoon tai polkupyörään edes laittaa rattia?
- Anonyymi
mä laitoin mäkiautoon ratin, mutta se onkin AUTO.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mä laitoin mäkiautoon ratin, mutta se onkin AUTO.
Anssi Kelalla on kait tieliikennekelpoinen Ritari Ässän auton replika ja siinä on ohjaustangon tapainen ratti, josta puuttuu ulkokehä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anssi Kelalla on kait tieliikennekelpoinen Ritari Ässän auton replika ja siinä on ohjaustangon tapainen ratti, josta puuttuu ulkokehä.
Ritari Ässän Kit autossa oli lentokoneen ohjaus"tanko".
- Anonyymi
Ei tarvitse hävetä sitä, että ei osaa täydellistä suomea. Harjoittelemalla kieltä oppii.
- Anonyymi
3 vaihdetta eteenpäin ei pakkia
- Anonyymi
Helkamasta puuttui pakki. Ellei siten laittanut mustekaloilla kiinni tarakalle.
- Anonyymi
Tunturi sportissa oli kolme...
Pappa tuntsassa kaks. 🎅👹🦍😬💪⛄
- Anonyymi
Meidän autossa on ratin tilalle laitettu chopper ohjaustanko. Kyllä katsastusmies ihmetteli.
- Anonyymi
Meillä oli penkin tilalla satula.
Kyllä poliisi kehui...
- Anonyymi
Pyrkijä Luxus oli kova rauta.
- Anonyymi
Kuka on tämä Ketä?
- Anonyymi
Se on se joka keksi rakkauden. Ketä keksi rakkauden.
- Anonyymi
Kuka tämä koskee, vai koskeeko tämä kukaan?
- Anonyymi
Anssi Kelan serkku.
Anssi Ketäle.
- Anonyymi
Käsivaihteet olivat perseestä, kun vaijerit tuppasivat venymään, eikä vaiheet menneet päälle kuin kovalla rutinalla.
- Anonyymi
Eipä jalkavaihteetkaan tee autuaaksi. Saattaa mennä boorit vaihdepolkimen akselilta.
- Anonyymi
Mikä pieruvihtori siellä on mppoilemassa?
- Anonyymi
Vaijereita sai säädettyä...jos osasi.
Rutinaa kuului korkeintaan kuskin pöksyistä... - Anonyymi
Juu oon ajanu. Automaatilla, eli kahvasta kääntäen liikkeelle, ja käyntiin poljettiin kuin pyörän polkimilla.Kakspäällä ilman kypärää ajeltiin,se
oli sillon luvallista. Mahtava peli oli,harmittaa ku muut hävitti sen. - Anonyymi
KETÄ VETI KETÄ KÄKÄTTI MEEN KETÄ SOITTI KETÄT PAIKALLE ?
- Anonyymi
Ketä on ketättänyt ketä ketälässä keskellä ketään ?
- Anonyymi
En ole ajanut ketään mopolla tai millään muullakaan. Onko se edes laillista?
- Anonyymi
Onko sulla fillarissa apupyörät?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sulla fillarissa apupyörät?
Pelkkä satulatanko riittää.
- Anonyymi
Zundapp mopo 1959 vm. oli minulla 70 luvulla 70cc , jota virittelin 90kmh/h kulki
No poliisit sitten kerran pysäytti ja naureskelivat että tais poika ajaa lujaa!?
Sanoin että vissiin joku häirio koneessa.
Ilman kyparää ajeltiin aina (ei ollut silloin kellään eikä pakollinen)
eikä korttia (sitäkään ei tarvinnut)
Vakuutuskilvet väärennettiin yleensä , kuten tässäkin tapauksessa (poliisit huomasivat sen mutta ei sanoneet mitään)
Puristivat etujarrukahvasta kokeillen vain jarrun ja sanoivat että "Usvaa putkeen!"- Anonyymi
,,,,me tehtiin mopoon rekisterikilvet itse ,, siinäkin säästi ,sai enemmän bensaa . Tein monelle kaverille alumiinista pakottamalla kilvet röökiadkin hinnalla . 60-luvulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
,,,,me tehtiin mopoon rekisterikilvet itse ,, siinäkin säästi ,sai enemmän bensaa . Tein monelle kaverille alumiinista pakottamalla kilvet röökiadkin hinnalla . 60-luvulla.
Olisko ollut kuiteskin vakuutuskilpi?
- Anonyymi
Minun eka mopo 60- luvulla JUPITER sas-koneella.
- Anonyymi
Saako alle 15v. ajaa Tunturi Papalla polkemalla,
siten että moottori on sammuksissa? - Anonyymi
Mullapas oli tunturin rahtimopo . Edessä kaksi kääntyvää pyörää . Ja kulki ehkä 70 km h . Sisko erehty kyytiin ja pelkäsi
- Anonyymi
Ketäpä ketä. Ketä ei ole kuka.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662621Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181649- 351645
- 591576