Vapaa tahto?

Esim. mormonit väittävät, että meillä on vapaa tahto. Mitä meillä ei ole. Raamattu kertoo, että Jumala vaikuttaa kaiken tekemisen ja tahtomisen. Usko on Jumalan teko ei meidän oma. Myös kaste on Jumalan teko. Vaikka mormonit ja helluntalaiset ovat tehneet siitä oman ansion. He ovat näin ottaneet pedon merkin itselleen. JAAK. 4: 13. Kuulkaa nyt, te, jotka sanotte: "Tänään tai huomenna lähdemme siihen ja siihen kaupunkiin ja viivymme siellä vuoden ja teemme kauppaa ja saamme voittoa" -
14. te, jotka ette tiedä, mitä huomenna tapahtuu; sillä mikä on teidän elämänne? Savu te olette, joka hetkisen näkyy ja sitten haihtuu Eli Jumala tuon vaikuttaa. Myös Jumalan profetiat eivät voi toteutua, jos meillä olisi vapaa tahto.

59

391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tee testi?

      Kävele läpi kaupungin (kylän) ja huomaat, onko sinulla "vapaa tahto". Epäilen, että vapaa tahtosi on riippuvainen toisista.

      Mutta hyvä niin. Ihminen on Tabula rasa. Oppii mitä oppii ja se märää mitä hänestä tulee. Vanha ihminen, jolle tulee dementia, hiipuu pois tajunnan rajamailta. Down ihmisellä eri vapaus jne.

      Se siitä pohdinnasta.

      • Jumala on valinnut toiset pelastukseen ja toiset kadotukseen Minä olen se onnellinen jonka Jumala on valinnut pelastukseen. Saan olla siitä Jumalalle kiitollinen. Onko sitten höpö valittu kadotukseen? Onko hän kadotuksen lapsi, mitä oli Juudas. Varmasti on ellei tee parannusta ennen kuolemaa tai ennen Jeesuksen paluuta. Jumala vaikuttaa hänessä uskon ja epäuskon.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Jumala on valinnut toiset pelastukseen ja toiset kadotukseen Minä olen se onnellinen jonka Jumala on valinnut pelastukseen. Saan olla siitä Jumalalle kiitollinen. Onko sitten höpö valittu kadotukseen? Onko hän kadotuksen lapsi, mitä oli Juudas. Varmasti on ellei tee parannusta ennen kuolemaa tai ennen Jeesuksen paluuta. Jumala vaikuttaa hänessä uskon ja epäuskon.

        Mitä ihmeen parannusta?

        Ennemmin menen kadotukseen kuin sellaiseen taivaaseen, jossa ollaan niin itsekkäitä, että ei tunneta sääliä niitä kohtaan, jotka ovat joutuneet ikuiseen kidutukseen mm. siksi, että ovat olleet homoja, vasenkätisiä, buddhalaisia, tummaihoisia ym.

        Ja enhän minä sinun logiikallasi edes pysty tekemään "parannusta", koska oma valintahan siihen ei vaikuta vaan Jumala on määrännyt jo ennakolta, että Arto pääsee taivaaseen, mutta Höpö ei.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Jumala on valinnut toiset pelastukseen ja toiset kadotukseen Minä olen se onnellinen jonka Jumala on valinnut pelastukseen. Saan olla siitä Jumalalle kiitollinen. Onko sitten höpö valittu kadotukseen? Onko hän kadotuksen lapsi, mitä oli Juudas. Varmasti on ellei tee parannusta ennen kuolemaa tai ennen Jeesuksen paluuta. Jumala vaikuttaa hänessä uskon ja epäuskon.

        Arto:
        Olet matkalla samaan osoitteeseen kuin ateistit....kolminaisuusoppisi johtaa siihen, koska Raamatussa ei ole sitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arto:
        Olet matkalla samaan osoitteeseen kuin ateistit....kolminaisuusoppisi johtaa siihen, koska Raamatussa ei ole sitä!

        Mutta eihän teillä Jehovan todistajilla ole ikuista helvetin kidutusta.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Jumala on valinnut toiset pelastukseen ja toiset kadotukseen Minä olen se onnellinen jonka Jumala on valinnut pelastukseen. Saan olla siitä Jumalalle kiitollinen. Onko sitten höpö valittu kadotukseen? Onko hän kadotuksen lapsi, mitä oli Juudas. Varmasti on ellei tee parannusta ennen kuolemaa tai ennen Jeesuksen paluuta. Jumala vaikuttaa hänessä uskon ja epäuskon.

        Sinä olet onnellinen saatanasi kanssa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmeen parannusta?

        Ennemmin menen kadotukseen kuin sellaiseen taivaaseen, jossa ollaan niin itsekkäitä, että ei tunneta sääliä niitä kohtaan, jotka ovat joutuneet ikuiseen kidutukseen mm. siksi, että ovat olleet homoja, vasenkätisiä, buddhalaisia, tummaihoisia ym.

        Ja enhän minä sinun logiikallasi edes pysty tekemään "parannusta", koska oma valintahan siihen ei vaikuta vaan Jumala on määrännyt jo ennakolta, että Arto pääsee taivaaseen, mutta Höpö ei.

        Ikuista kidutusta ei olemsskaan, ei myöskään Raamatussa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eihän teillä Jehovan todistajilla ole ikuista helvetin kidutusta.

        Ei ole, koska sitä ei ole raamatussakaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, koska sitä ei ole raamatussakaan

        Niin, mutta jätit kertomatta, että MIHIN se Arton kolminaisuusoppi johtaa. Teillähän on oma hallintoneuvostonne kulloinkin määrittelemä muuttuva oppi, jonka mukaan aluksi kaikki jehovan todistajat (144 000 henkilöä) pelastuvat taivaaseen ja kaikki muut joutuvat kadotukseen (= lakkaavat olemasta).
        Mutta kun jehnuja alkoi olla liikaa, hallintoneuvosto "sai tarkempaa tietoa", että ne 144 000 ovatkin eliittijoukkoa, joka pääsee hallitsemaan muita jehnuja, joille tulee maanpäällinen paratiisi maapallolle.
        Aiemmin jehnut opettivat, että lopunaikojen tullessa on hengissä niitä ihmisiä, jotka ovat olleet hengissä vuonna 1914. Vielä vuonna 1990 jutellessani pitkään jehnujen kanssa, heidän tamperelainen johtohenkilönsä vakuutti minulle, että tuo pitää paikkansa. Siitäkin opista kuitenkin jouduttiin sitten luopumaan ymmärrettävistä syistä.
        Toivottavasti vielä lopetatte epäinhimilliset verensiirtokieltonne ja tervehtimiskieltonne, jotka voivat koskea myös omia lähiomaisia!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Arto:
        Olet matkalla samaan osoitteeseen kuin ateistit....kolminaisuusoppisi johtaa siihen, koska Raamatussa ei ole sitä!

        Minä olen matkalla paratiisiin ja höpöt ja muut tyhmät ovat heillä on takataskussa menolippu helvettiin. Sieltä he eivät pääse pois vaikka mormonit heidän puolestaan heidät kastaisi kuoleman jälkeen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Arto:
        Olet matkalla samaan osoitteeseen kuin ateistit....kolminaisuusoppisi johtaa siihen, koska Raamatussa ei ole sitä!

        Raamatussa on kolmiyhteinen Jumala vain Jehovan todistajien u,m väännöksessä sitä ei ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ikuista kidutusta ei olemsskaan, ei myöskään Raamatussa!

        Kuinka on rikas mies ja Lasarus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, mutta jätit kertomatta, että MIHIN se Arton kolminaisuusoppi johtaa. Teillähän on oma hallintoneuvostonne kulloinkin määrittelemä muuttuva oppi, jonka mukaan aluksi kaikki jehovan todistajat (144 000 henkilöä) pelastuvat taivaaseen ja kaikki muut joutuvat kadotukseen (= lakkaavat olemasta).
        Mutta kun jehnuja alkoi olla liikaa, hallintoneuvosto "sai tarkempaa tietoa", että ne 144 000 ovatkin eliittijoukkoa, joka pääsee hallitsemaan muita jehnuja, joille tulee maanpäällinen paratiisi maapallolle.
        Aiemmin jehnut opettivat, että lopunaikojen tullessa on hengissä niitä ihmisiä, jotka ovat olleet hengissä vuonna 1914. Vielä vuonna 1990 jutellessani pitkään jehnujen kanssa, heidän tamperelainen johtohenkilönsä vakuutti minulle, että tuo pitää paikkansa. Siitäkin opista kuitenkin jouduttiin sitten luopumaan ymmärrettävistä syistä.
        Toivottavasti vielä lopetatte epäinhimilliset verensiirtokieltonne ja tervehtimiskieltonne, jotka voivat koskea myös omia lähiomaisia!

        144000 ovat Israelin sukukunnista. Lue paremmin Raamattusi ja he ovat maan päällä.


      • Missä Olli on?


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Kuinka on rikas mies ja Lasarus.

        Älä perustele saduilla!


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        144000 ovat Israelin sukukunnista. Lue paremmin Raamattusi ja he ovat maan päällä.

        Ei ollut kysymys Raamatusta vaan Jehovan todistajien käsityksestä.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Minä olen matkalla paratiisiin ja höpöt ja muut tyhmät ovat heillä on takataskussa menolippu helvettiin. Sieltä he eivät pääse pois vaikka mormonit heidän puolestaan heidät kastaisi kuoleman jälkeen.

        Niin, koska Jumalasi on jo etukäteen päättänyt "pelastaa" sinut ja laittaa minut ikuiseen kidutukseen. Eihän omilla valinnoillamme ole silloin mitään merkitystä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ikuista kidutusta ei olemsskaan, ei myöskään Raamatussa!

        Kyllä vaan on Raamatussa

        MATT. 25: 41. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Kyllä vaan on Raamatussa

        MATT. 25: 41. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.

        Tuli on iankaikkinen, mutta joutuvatko kaikki Arton kanssa eri mieltä olevat sinne ikuisiksi ajoiksi?


      • Minä taidan äänestää vihreitä, kun ovat saaneet ilmaston lämpenemisen loppumaan. Ainakin meillä.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Minä taidan äänestää vihreitä, kun ovat saaneet ilmaston lämpenemisen loppumaan. Ainakin meillä.

        Siis pressanvaaleissa Haavistoa. Tehkäämme niin.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Jumala on valinnut toiset pelastukseen ja toiset kadotukseen Minä olen se onnellinen jonka Jumala on valinnut pelastukseen. Saan olla siitä Jumalalle kiitollinen. Onko sitten höpö valittu kadotukseen? Onko hän kadotuksen lapsi, mitä oli Juudas. Varmasti on ellei tee parannusta ennen kuolemaa tai ennen Jeesuksen paluuta. Jumala vaikuttaa hänessä uskon ja epäuskon.

        Arto Jumala ei tunne sinua!
        Miksikö?
        Koska kulutat aikaasi lahko seurassa!
        Kaikki lahkot, mormoonit mukaan luettuna ovat sellaisia!
        Palaa takaisin, YKSIN Raamatun pariin. Lue se ymmärrettävästi, silloin tiedät, mihin kristilliseen yhteisöön kuulut....heitä on vähiten Suomessa, mutta joka ikinen pelastuu!


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Minä olen matkalla paratiisiin ja höpöt ja muut tyhmät ovat heillä on takataskussa menolippu helvettiin. Sieltä he eivät pääse pois vaikka mormonit heidän puolestaan heidät kastaisi kuoleman jälkeen.

        Joka uskoo ja kastetaan pelastuu. Joka ei usko se tuomitaan kadotukseen.

        Mikä saa teidät epäilemään KASTEEN armoa. Onhan sekin Jumalan kädessä kenet kastetaan ja ketä ei. Jokainen joka uskoo ja kastetaan pelastuu. Paitsi jos varoituksesta huolimatta ottaa pedon merkin ja kumartaa jotakin kolmea eri imperiumia Jumalan tai jopa Lohikäärmeen asemesta.

        Ilmestys 13 kertoo että Lohikäärmettä kumarretaan ilman kadotustuomiota uhkaa mutta kolme imperiumia eli Euroopan Yhteisö, Venäjä ja ????? Eivät ansaitse kumarrusta koska ovat kyvyttömiä hyvään. He ovat 10 päinen Ravana hirviö joka tuhoaa pyhät eikä kykene hyvään niin kuin esim. Lohikäärme kykenee.


      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        🍒 ­N­y­­m­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Taistelu determinismin puolesta ja vastaan on tuttu jo Gilgamesh eepoksessa. Krishna vaatii täyden determinismin ja Karman lain täyden ankaruuden. Mutta Kaikkivaltias puolestaan on taistelussa sitä vastaan ja VAPAAN TAHDON puolella. Kaikkivaltias voittaa Gilgamesh eeppoksessa mutta silti tuo taistelu on ikuinen.

    • Anonyymi

      Arto, oletko homousfobiassasi vain tahdoton marionettinukke? Etkö voi ajatella asioita omilla aivoillasi?

      • Kirjoita Suomeksi että itsekin ymmärrät kirjoittamasi.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Kirjoita Suomeksi että itsekin ymmärrät kirjoittamasi.

        Arto-parka ei osaa sivistyssanoja...


      • Anonyymi

        Homous on jumalalle kauhistus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arto-parka ei osaa sivistyssanoja...

        Sivistyssanat.....pelkkää pätemistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homous on jumalalle kauhistus!

        Ei vaan sinulle ja kaltaisillesi hörhöille? Onko sinulla mitään asiaperustetta homousfobiallesi vai onko kyseessä silkka taikauskosi? Pitääkö sinun mielestäsi homot kivittää kuoliaiksi kuten Raamattu käskee? Jeesushan sanoi, että laita ei katoa yksikään kirjain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivistyssanat.....pelkkää pätemistä!

        Ai, sinäkään et osaa. Kyllä tässä ketjussa esitetyt sivistyssanat kuuluvat yleissivistykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, sinäkään et osaa. Kyllä tässä ketjussa esitetyt sivistyssanat kuuluvat yleissivistykseen.

        Soopaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan sinulle ja kaltaisillesi hörhöille? Onko sinulla mitään asiaperustetta homousfobiallesi vai onko kyseessä silkka taikauskosi? Pitääkö sinun mielestäsi homot kivittää kuoliaiksi kuten Raamattu käskee? Jeesushan sanoi, että laita ei katoa yksikään kirjain.

        Homot saa tehdä mitä lystää mutta jumalalle se kauhistus.
        Hän loi vain hetetoita....sama pätee luonnossa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soopaa!

        Tarkoitatko saippuaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homot saa tehdä mitä lystää mutta jumalalle se kauhistus.
        Hän loi vain hetetoita....sama pätee luonnossa!

        Ei taatusti päde luonnossa! Esim. lähisukulaisillamme bonoboapinoilla homoseksuaalinen käyttäytyminen on erittäin yleistä. Myös muilla eläimillä sitä on paljon.

        Jos Jumala on luonut luomakunnan, Hän on luonut myös homot.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Arto-parka ei osaa sivistyssanoja...

        Jos sanalle on olemassa Suomenkielinen vastine sitä pitää käyttää. Tämä on sivistystä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan sinulle ja kaltaisillesi hörhöille? Onko sinulla mitään asiaperustetta homousfobiallesi vai onko kyseessä silkka taikauskosi? Pitääkö sinun mielestäsi homot kivittää kuoliaiksi kuten Raamattu käskee? Jeesushan sanoi, että laita ei katoa yksikään kirjain.

        Joo höpö parka ei tiedä edes mitä sivistyssana fobia tarkoittaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai, sinäkään et osaa. Kyllä tässä ketjussa esitetyt sivistyssanat kuuluvat yleissivistykseen.

        Ei vaan suomen kielen käyttö on sivistystä. Et itsekään tiedä mitä fobia tarkoittaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homous on jumalalle kauhistus!

        Mitä se sano sitten kun niin kauhistuksissa on ?eikös se jumala juuri luonut ihmisen , joten homot ovat ihan tasavertaisia ihmisiä . Että oikein sukupuoli asiakin vedetään uskon asioihin . Siinä menee kyllä raja, oli homo tai hetero niin ihmisiä molemmat ei eroitella mitenkään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivistyssanat.....pelkkää pätemistä!

        Sinulle voivat olla pelkkää pätemistä mutta moni muu on kasbåvanut kodissa missä sivistyssanan ovat käyttäkielessä, ja ihan tavallista heidän perheessään siis ei mitään pätemistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homot saa tehdä mitä lystää mutta jumalalle se kauhistus.
        Hän loi vain hetetoita....sama pätee luonnossa!

        Nyt kuule meistä jokainen on syntynyt ihan vaan luonnollisella tavalla , vanhempiensa geenijärjestelmällä joten kukaan muu ei ole ihmistä luonut vaan kaksi ihmistä yhdynnän tuloksena saavat lapsen. Hyvin yksinkertaista


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Jos sanalle on olemassa Suomenkielinen vastine sitä pitää käyttää. Tämä on sivistystä.

        No ei marionettinukkea tarvitse kääntää suomeksi, koska se on jo suomea. Determinismi kuuluu myös yleissivistykseen. Esim. ennaltamääräämisoppi ei ole täydellinen synonyymi.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Ei vaan suomen kielen käyttö on sivistystä. Et itsekään tiedä mitä fobia tarkoittaa

        Tietysti tiedän. Sinulla on homousfobia, mikä ei perustu mihinkään tosiasioihin vaan silkkaan taikauskoon. Kuvittelet, että jos sanot puolikkaankin myönteisen sanan homoudesta, joudut ikuiseen kidutukseen. Se jos mikä on fobiaa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Arto-parka ei osaa sivistyssanoja...

        Siinä on höpölle luettavaa jotta tietäisi mikä on fobia. Minuun ei sovi nuo, koska minä en pelkää homoja vaan vastustan. Vastustan myös murhaamista ja tappamista ja varastamista, mutta en pelkää murhaajia enkä tappajia en pelkää varkaita myös.

        https://www.suomisanakirja.fi/

        https://www.suomisanakirja.fi/fobia


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Siinä on höpölle luettavaa jotta tietäisi mikä on fobia. Minuun ei sovi nuo, koska minä en pelkää homoja vaan vastustan. Vastustan myös murhaamista ja tappamista ja varastamista, mutta en pelkää murhaajia enkä tappajia en pelkää varkaita myös.

        https://www.suomisanakirja.fi/

        https://www.suomisanakirja.fi/fobia

        Olen kirjoittanut sinun olevan homousfoobinen, en homofoobinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan sinulle ja kaltaisillesi hörhöille? Onko sinulla mitään asiaperustetta homousfobiallesi vai onko kyseessä silkka taikauskosi? Pitääkö sinun mielestäsi homot kivittää kuoliaiksi kuten Raamattu käskee? Jeesushan sanoi, että laita ei katoa yksikään kirjain.

        Asia peruste: jumalalle kauhistus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia peruste: jumalalle kauhistus!

        Ai ihan asia peruste... Heh, heh! Onko Jumalasi yhtä pöljä, ettei osaa edes alkeellisia kielioppisääntöjä?


    • Anonyymi

      Arto:
      Meillä on tahdon vapaus!

      • Anonyymi

        Kielioppivirheet kertovat paljon. Siis mikä teillä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kielioppivirheet kertovat paljon. Siis mikä teillä on?

        Kielioppi virheet ?
        Koitappas kirjoittaa kännykällä joka koko ajan ehdottaa toista sanaa kun sen mikä kirjoitat, ja ei hyväksy yhdyssana sanoja liioin aina. Joten kaikki eivät istu tietsikan edessä , moni kommunikoi kännykällä Silloin tukee virheitä aika lailla .
        Itse teen joka päivä kieliopillisia virheitä kännyn kanssa, ja ilmeisesti tulen tekemään. En viitsi edes lyödä päälle tietsikkaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kielioppi virheet ?
        Koitappas kirjoittaa kännykällä joka koko ajan ehdottaa toista sanaa kun sen mikä kirjoitat, ja ei hyväksy yhdyssana sanoja liioin aina. Joten kaikki eivät istu tietsikan edessä , moni kommunikoi kännykällä Silloin tukee virheitä aika lailla .
        Itse teen joka päivä kieliopillisia virheitä kännyn kanssa, ja ilmeisesti tulen tekemään. En viitsi edes lyödä päälle tietsikkaa

        Eikö sinun kännystäsi saa pois ennakoivaa tekstinsyöttöä?

        https://www.samsung.com/fi/support/mobile-devices/ennakoivan-tekstinsyoton-ottaminen-kayttoon-ja-pois-galaxy-puhelimessa/


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Onko Arto777 mormoni vai luterilainen?
      En tiedä, mihin uskoisin, kun luen tekstejään.

      • Anonyymi

        Ei kumpikaan. Joku hellarisekoilija tai Luther-säätiöläinen.


    • Anonyymi

      Arto hyvä, meillä on vapaa tahto.
      VT aikaa ei ollut!

    • Anonyymi

      Ahtaisiin uskonlahkoihin kuuluvilla ie ole vapaata tahtoa; ei sen paremmin Artolla kuin Ollillakaan.

    • Anonyymi

      Jumala loi meidät Paratiisiin ja antoi vapaan tahdon, jonka syystä meidät karkoitettiin koskettuamme hyvän ja pahan tiedon puuhun.

    • Anonyymi

      Kyllä vapaa tahto on olemassa ihmisillä mutta hyvin monet on monin tavoin sidotut tai kahlehditut.

      12 apostolia omaa vallan sitoa ja päästää
      Daniel kertoo sidotusta pedosta ja jopa Ihmisen Pojasta pronssi ja rautakahleet
      Profeetta puhuu puisesta ja rautaisesta ikeestä
      Jeesus sanoi minun ikeeni on kevyt kantaa
      Jne.

      Vapaa tahto ei ole yksiselitteinen vaan on paljon paljon liukastuskiviä , loukkauskiviä sillä tiellä Joka on vapaalla edessään.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2563
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2368
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2061
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1460
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1413
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe