Te eksytte!

Anonyymi-ap

Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
Matt 22:29

46

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aivan. Siksi juuri nämä tietämättömät ja vakaantumattomat herjaavat apostoleja kuin viimeistä päivää.

    • Anonyymi

      ”Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"
      Ilm 22:29

      Eksyttäjien ja herjaajien vauhti kiihtyy. Mm. Apostolien herjaaminen vaan lisääntyy.

      • Anonyymi

        Olisi mielenkiintoista tietää, miksi nämä apostolien ja Jeesuksen seuraajien herjaajat jatkavat herjojaan, vaikka Raamattu ilmoittaa, että heidän käy tosi huonosti.


    • Anonyymi

      Jeesus tarkoittaa kirjoituksilla Vanhan Testamentin kirjoituksia, Mooseksen kirjoituksia eli Tooraa, mikä pitää tuntea, ettei eksytetä ja voisi pelastua.

      Ei Jeesuksen eläissä ollut mitään eksyttäväistä uutta testamenttia.

      Koko testamenttiajatus on harhaanjohtava. Ei Jumala ole kuollut, eikä mitään testamentteja ole kirjoittanut.

      Luuk. 16:17

      Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

      • Anonyymi

        ”Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.”
        Matt 24:35


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.”
        Matt 24:35

        Taivas ja maa katoavat vasta joskun hamassa tulevaisuudessa. Ei se ole vielä tapahtunut.

        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

        Lahkosaatana apureineen yrittää mitätöidä ja kumota Jumalan säätämät lait ja asetukset, koska lain rikkomus on syntiä ja viimeinen tuomio tulee kaikille tekojen ja lakien perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taivas ja maa katoavat vasta joskun hamassa tulevaisuudessa. Ei se ole vielä tapahtunut.

        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

        Lahkosaatana apureineen yrittää mitätöidä ja kumota Jumalan säätämät lait ja asetukset, koska lain rikkomus on syntiä ja viimeinen tuomio tulee kaikille tekojen ja lakien perusteella.

        Kaikenlaisia epämääräisiä henkiä tarjotaan lakien tilalle lakeja kumoamaan ja korvaamaan.

        1. Joh. 4:1

        Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taivas ja maa katoavat vasta joskun hamassa tulevaisuudessa. Ei se ole vielä tapahtunut.

        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

        Lahkosaatana apureineen yrittää mitätöidä ja kumota Jumalan säätämät lait ja asetukset, koska lain rikkomus on syntiä ja viimeinen tuomio tulee kaikille tekojen ja lakien perusteella.

        Sinulle näyttää Jeesuksen Kristuksen armo olevan täysin tuntematon. Etkö tiedä, että Jeesus on sinunkin syntiesi tähden kärsinyt ja kuollut, mutta myös ylösnoussut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikenlaisia epämääräisiä henkiä tarjotaan lakien tilalle lakeja kumoamaan ja korvaamaan.

        1. Joh. 4:1

        Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

        Sinut on jo punnittu ja kevyeksi havaittu.


    • Anonyymi

      Ei edes usko kumoa ja korvaa Jumalan lakeja ja käskyjä ja niiden noudattamista, kuten eksyttäjät hokevat.

      Room. 3:31

      Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

      Jaak. 2:20

      Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

      Raamatun mukaan pelastava usko on samanlaista tekemisen uskomista, mitä se oli Aabrahamin, Iisakin, Jaakobin, Daavidin aikana, jotka ovat edelleen uskon sankareita.

      Jaak. 2:25

      Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.

      • Anonyymi

        Et siis tiedä mitään Jeesuksen sovitustyöstä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis tiedä mitään Jeesuksen sovitustyöstä?

        Eipä taida.


      • Anonyymi

        Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen.


    • Anonyymi

      Pirullista harhaoppia uskotella, että pelkkä uskominen ja epämääräisten henkien pillin mukaan hurmostelu ihmisen pelastaisi ilman Jumalan lakien hyväksymistä ja tottelemista.

      Room. 2:13

      Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

      • Anonyymi

        Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.


      • Anonyymi

        Olet käsittänyt kaiken väärin ja haparoit pimeässä.


    • Anonyymi

      MikäliJumalan lait ja asetukset kumottaisiin ja heitettäisiin roskikseen, niin se olisi riemuvoitto Saatanalle. Eihän silloin kukaan syyllistyisi syntiin, koska synti on Jumalan lain rikkomus.

      1. Joh. 3:4

      Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

      Synnin määritelmä on ihan sama riippumatta siitä minkä liiton aikaa kulloinkin eletään.

      • Anonyymi

        Jumalan lait ja asetutkset pysyy voimassa siihen asti kun Jumala luo uuden taivaan ja maan.

        Jumalan tekemät liitot ovat eri asia, niitä voi olla voimassa erilaisia liittoja yhtäaikaa erilaisia.

        Alkukielen sanalle "liitto" ei tarkoita mitään testamenttia, kuten se on väärin käännetty.

        Jumala ei ole kuollut eikä tehnyt yhtään testamenttia, ei uusia eikä vanhoja.

        Liitto tarkoittaa Jumalan varmaa yksipuolista lupausta.

        Ihminen ei ole tasaveroinen kumppani tekeään Jumalan kanssa mitään kauppoja tai sopimuksia. Siitä ei ole liitossa kysymys.


    • Anonyymi

      Juutalaiset eivät saaneet lukea pyhiä kirjoja joissa oli vieraiden jumalien nimiä.
      Sen tähden he jäivät jälkeen muista kansoista. Eivät he eksyneet vaan muut kiiruhtivat edelle.

      Juutalaisten TIETOISUUS tulevien asioiden suhteen hämärsi koska esim Krishna käyttää paljon tiedon sanoja, mutta juutalaiset ei saa niitä lukea.

      Laki itse esti kaiken kielloillaan ja siksi Jeesus kumosi sen Paavalin kautta. Totuus ja vapaus olivat tärkeämmät kuin elämä. Elämä jonka Laki takasi heitettiin uhriksi jotta saavutettaisiin Totuus ja vapaus.

      • Anonyymi

        Paavali oli paha mies. Tappoi kristittyjä ja eksytti Valittuja eli Juutalaisia luopumaan Elävästä Jumalasta.

        Jumalan lait ovat ikuisia ja ne ovat voimassa aina maailman loppun asti, riippumatta siitä, mitä liittoja on kulloinkin tarjolla pelastusta varten ja Jumalan yhteyteen pääsemiseksi.

        Matt. 5:18

        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli paha mies. Tappoi kristittyjä ja eksytti Valittuja eli Juutalaisia luopumaan Elävästä Jumalasta.

        Jumalan lait ovat ikuisia ja ne ovat voimassa aina maailman loppun asti, riippumatta siitä, mitä liittoja on kulloinkin tarjolla pelastusta varten ja Jumalan yhteyteen pääsemiseksi.

        Matt. 5:18

        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        Ikuisia Jumalan liittoja voi olla yhtä aikaa voimassa useita. Eivät ne korvaa toisiaan, vaan täydentävät toisiaan.

        Jumalan säätämät ikuiset lait ovat eri asia kuin liitot, eivät ne kumoa toisiaan. Vain Jumala voi lain ja liiton säätää, ei kukaan muu.
        Ei Jumalan lakeja tai liittoja kukaan ihminen voi kumota, ei sitä tehnyt Jeesuskaan.

        Matt. 5:17

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."

        Matt. 5:18

        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli paha mies. Tappoi kristittyjä ja eksytti Valittuja eli Juutalaisia luopumaan Elävästä Jumalasta.

        Jumalan lait ovat ikuisia ja ne ovat voimassa aina maailman loppun asti, riippumatta siitä, mitä liittoja on kulloinkin tarjolla pelastusta varten ja Jumalan yhteyteen pääsemiseksi.

        Matt. 5:18

        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        Paavali sai syntinsä anteeksi ja Jeesus Kristus, Jumalan Poika lähetti hänet julistamaan Jeesuksen sovitustyötä.
        Laki on hyvä ja Jumalasta, mutta sen kautta ei kukaan pelastu.
        Vain yksin Jeesus on lain täysin täyttänyt.


    • Anonyymi

      Jumalan voima tarkoitti tietenkin Pyhää Henkeä.

      Ilman sitä tietenkin ihminen eksyy.

      Mutta Pyhä Henki on riipuvainen Jumalan armosta. Se on armon Henki eikä sitä voi saada kun toiset komentaa, ei voi itse määrätä että tässä se nyt on vaan armollinen Jumala antaa sen palvelijalleen, joka uskoo siihen eikä vain itseensä.

      • Anonyymi

        Ei pelkkä usko ole mikään taikasana.

        Raamattu puhuu Jumalan käskyjen tottelemisesta, jotta saa Pyhän Hengen lahjan.

        Ap. t. 5:32

        Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."

        Pyhä Henki annetaan kuitenkin vain kasteessa synneistä pestyyn sydämeen lahjaksi.

        Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne"

        Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost.
        For the promise is unto you, and to your children.

        Repent=syntisyyden vuoksi katumusta ja syyllisyyttä ja siksi Jumalan puoleen kääntymistä ennen kastetta.


      • Anonyymi

        Aivan, armosta Jeesus Henkensä suo omillensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pelkkä usko ole mikään taikasana.

        Raamattu puhuu Jumalan käskyjen tottelemisesta, jotta saa Pyhän Hengen lahjan.

        Ap. t. 5:32

        Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."

        Pyhä Henki annetaan kuitenkin vain kasteessa synneistä pestyyn sydämeen lahjaksi.

        Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne"

        Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost.
        For the promise is unto you, and to your children.

        Repent=syntisyyden vuoksi katumusta ja syyllisyyttä ja siksi Jumalan puoleen kääntymistä ennen kastetta.

        Kukaan ei voi ansaita, eikä töillänsä, suurillakaan uroteoillansa hankkia Jumalan Henkeä itsellensä.
        Jeesus kehoitti kääntymään Hänen puoleensa ja uskomaan Häneen. Ne molemmat ovat Jumalan Pyhän Hengen vaikutusta ihmisissä. Kaikki on Jumalan armoa, ettei kukaan voisi kehua.


    • Anonyymi

      Jaak. 2:20

      Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

      • Anonyymi

        Pelkän oman uskon varaan ja outojen henki-ilmiöitten varaan autuuden rakentaminen on sitä hiekalle rakentamista.

        Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani JA TEKEE NIIDEN MUKAAN verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.


    • Anonyymi

      Se on kyllä totta että jos ei tunne Jumalan voimaa, Pyhää Henkeä, ei tunne yhtään mitään. Ei silloin ole mistään mitään hyötyä. Ei edes Jumalan sanasta, koska silloin ne eivät tule lihaksi, vaan ovat vain kuollut kirjain. Siksi pitää lisäksi olla se Jumalan voima. Täytyy täyttyä hengellä, jotta voi ymmärtää mitä sana yleensä elämässä tarkoittaa. Ei kuolleen kirjaimen hokeminen ole sitä mitä Jeesus tarkoitti. Se on pahimman luokan farisealaisuutta.

      • Anonyymi

        Ihminen ei vaan tiedä, mikä henki on Pyhä Henki ja mikä samanlainen valheellinen lahkohenki, joka eksyttää ihmisiä. Henkimaailmassa niitä henkiä piisaa joka lähtöön.


      • Anonyymi

        Ei Jumalan kirjoitettu sana ole koskaan kuollutta kirjainta, se on aina elävää sanaa, vaikka sen kätkisi sydämeen. Mariakin kätki enkelin sanat sydämeensä ja tutkiskeli niitä ajan kanssa.

        Ps. 119:11

        Minä kätken sinun sanasi sydämeeni, etten tekisi syntiä sinua vastaan.

        Jumalan sana on aina elävä sana ja tekee sen mitä varten se on lähetetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen ei vaan tiedä, mikä henki on Pyhä Henki ja mikä samanlainen valheellinen lahkohenki, joka eksyttää ihmisiä. Henkimaailmassa niitä henkiä piisaa joka lähtöön.

        ”Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.”
        Gal 5:22

        Itse kukin voimme arvioida, onko meissä tätä hedelmää. Se näkyy myös itse kunkin kirjoituksista. Jumala tulisilmillään sen näkee äärettömän paljon paremmin ja tarkemmin.


    • Anonyymi

      Mooses oli kaikkien aikojen huonoin suunnistaja. Aika lyhyen matkan kulkemiseen kulutti 40 vuotta.

      • Anonyymi

        Jumalan lakien vastainen toiminta eli niskoittelu johti siihen, että Jumala antoi rangaistuksena koko kansan pyöriä siellä erämaassa 40 vuotta.

        Vain 2 alkuperäistä matkalle lähtenyttä pääsi perille luvattuun maantieteelliseen maahan. Ei siinä ollut vielä kysymys taivaaseen menemisestä.


      • Anonyymi

        Sekin kepillä lyöminen kallioon, jolla sai muka veden juoksemaan oli paskapuhetta. Hepillä saa kyllä "veden" juoksemaan vaikka porttikongissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekin kepillä lyöminen kallioon, jolla sai muka veden juoksemaan oli paskapuhetta. Hepillä saa kyllä "veden" juoksemaan vaikka porttikongissa.

        Mooses löi saulallaan Kallioon kaksi kertaa vettä saadakseen.

        vrt. lahkojen anabaptistiset uudestikasteet on sitä kaksi kertaa lyömistä ja huitomista tapahtuu, kun kristittyjä kastetaan uudestaan lahkokasteilla

        Ef.4: 5 Yksi kaste, Hen Baptisma, hen on numeraali yksi, kasteita on vain yksi kpl (1)


    • Anonyymi

      Lahkolaisten kannattaa heti keskeyttää hurmoskieli, jos suusta alkaa tulla epämääräistä hengen puhetta ja ääntelyä, se pitää heti keskeyttää ja kysyä siltä hengeltä käskevällä äänellä: "Nyt minun äänielimiäni käyttävä henki, mikä on nimesi?

      Luuk. 8:30

      Niin Jeesus kysyi siltä sanoen: "Mikä on nimesi?" Hän vastasi: "Legio"; sillä monta riivaajaa oli mennyt häneen."

      • Anonyymi

        1. Joh. 4:1

        Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Joh. 4:1

        Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

        PSALMI 92.
        Ylistyslaulu vanhurskaan Jumalan kunniaksi.
        Virsi, sapatinpäivä-laulu.
        2. Hyvä on Herraa kiittää ja veisata kiitosta sinun nimellesi, SINÄ KORKEIN.
        3. Aamulla julistaa sinun armoasi ja yön tullen sinun totuuttasi.
        6. Kuinka suuret ovat sinun tekosi, HERRA! Sinun ajatuksesi ovat ylen syvät.
        7. Järjetön mies ei tätä ymmärrä, eikä sitä älyä tomppeli.

        Suuri osa arkipäiväistää Jumalan antaman sapatin. Sapatti on Jumalan siunaama ja pyhittämä päivä. Sapatin yllä on pyhyys ja pysyy.

        1234567---


    • Anonyymi

      Ehkä Jeesus vähän hairahti kun meni sanomaan että pitäisi tuntea Jumalan voima. Olisi vähän pitänyt miettiä mitä sanoo. Joskin niinhän meni rikkomaan sapatinkin. Joskin se virhe koitui kuolemaksi.

      • Anonyymi

        Sapatin säännöt ja työnteon kiellot eivät koskeneet papistoa. Jeesus oli ylipappi Melkisedekin järjestyksen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sapatin säännöt ja työnteon kiellot eivät koskeneet papistoa. Jeesus oli ylipappi Melkisedekin järjestyksen mukaan.

        Jeesus ei tehnyt syntiä ja siksi pelastui ja synnittömänä. Jos olisi tehnyt pienenkin synnin, niin ei olisi kelvannut synnittömäksi veriuhriksi.

        Ihmisten joukosta ei löytynyt yhtään synnitöntä perisynnin vuoksi, koska se teki kaikista syntisiä heti sikiämisestä alkaen.

        Jeesus oli poikkeus, koska hän oli siinnyt Jumalan Hengestä.

        Perisynti eli Adamin synti periytyy aina isän puolelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei tehnyt syntiä ja siksi pelastui ja synnittömänä. Jos olisi tehnyt pienenkin synnin, niin ei olisi kelvannut synnittömäksi veriuhriksi.

        Ihmisten joukosta ei löytynyt yhtään synnitöntä perisynnin vuoksi, koska se teki kaikista syntisiä heti sikiämisestä alkaen.

        Jeesus oli poikkeus, koska hän oli siinnyt Jumalan Hengestä.

        Perisynti eli Adamin synti periytyy aina isän puolelta.

        Siksi kannattaa tehdä isän puolelta sukututkimusta, koska sieltä tulevat ne kiroukset, kuten sairaudet ja muut rangaistuksen sukuun. Raamatttu tuntee ns. sukukiouksen.
        Suku on pahin.

        Valit. 5:7

        Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi kannattaa tehdä isän puolelta sukututkimusta, koska sieltä tulevat ne kiroukset, kuten sairaudet ja muut rangaistuksen sukuun. Raamatttu tuntee ns. sukukiouksen.
        Suku on pahin.

        Valit. 5:7

        Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

        2. Sam. 12:13

        Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

        2. Sam. 12:15

        Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

        18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.

        Daavidin huoripoika olisi pitänyt seuraavana päivänä 8 pv, ikäisenä liittää ympärileikkauksessa Jumalan lasten joukkoon.
        Mutta niin ei sallittu tehdä.


    • Anonyymi

      helluntailaisten harhaopin mukaan he kieltävät paratiisin käärmeen tavoin koko perisynnin ja opettavat, että ihminen on Jeesuksen kaltainen täysin synnitön

      helluntailaisten kaste eikä ehtoollinen ei liity mitenkään ihmisen syntiongelmaan.

    • Anonyymi

      Sitä vanhan liiton harhaoppista eksyttävää lakihenkisyyttä vastaan Paavali ja apostolit joutuivat taistelemaan. Se tunki koko ajan puhtaaseen Hengen uskoon pyrkien saastuttamaa sitä ja kyllä siinä onnistuikin mm. katolisen kirkon osalta siten että otettiin jotain lakia sieltä täältä käyttään. Kuten esim. noitanaisen älä anna elää. Monesti harhaoppi onkin sellainen että se napsii laista aina itselleen sopivia osia mitä soveltaa sen mukaan mitä päämääriä haluaa toteuttaa.

      Sitä samaa eksytystä yhtä kaikella vimmalla yritetään syöttää ja jos ei aivan uskalleta sitä edes julistaa eikä kertoa mitä se eksytys oikeasti on ja mitä se usko, niin vain muutoin mesotaan kaikkea käsittämätöntä ja lainataan Raamattua aivan kuin se johonkin siihen uskoon liittyisi vaikka UT korostaa vain uskoa Kristukseen ja Jumalan Hengen puhtauteen. Siinä ei ole mitään omituisia höpötyksiä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      183
      11017
    2. Valkeakosken sekopää murhaaja.

      Itselläni on 3 teini ikäistä tytärtä ja tämä tapaus on herättänyt minussa tosi paljon surua ja vihaa. On käsittämättömän
      Valkeakoski
      143
      2078
    3. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      242
      1387
    4. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      61
      1010
    5. Kiitos kun annoit värejä elämääni

      Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
      Ikävä
      53
      910
    6. Hiljaista on

      Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
      Ikävä
      60
      848
    7. Nainen, se kun olit joskus niin vakavana

      ja naama peruslukemilla, toisinaan silloinkin kun kuuntelit juttujani. Se ilme on jäänyt lähtemättömästi mieleeni. Mitäh
      Ikävä
      42
      747
    8. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      52
      699
    9. Olen ylpeä sinusta

      nainen. Vaikutat "vanhalta" tekijältä. Olet aarre tälle touhulle ja uskon että pääset vielä pitkälle jos haluat. Ehkä sa
      Tunteet
      25
      685
    10. Kysymys iltaan

      Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
      Ikävä
      42
      679
    Aihe