Mutten pysty, savon murre tunkee väkisin läpi. 57 vuotta savossa on liikaa puhumisen korjaamiseksi.😔
Haluaisin puhua normaalisti
7
241
Vastaukset
- Anonyymi
Eipä siihen muuta konstia ole kuin väkisin vaan yrittää puhua kirjakieltä aina kun suunsa avaa keskustelussa jonkun kanssa. Jos olet muuttanut jo pois savossta niin kyllä sen uuden asuinpaikan puhetyyli pikkuhiljaa tarttuu mitä enemmän olet ihmisten kanssa tekemisissä ja puheissa.
- Anonyymi
"AINAKIN KIRJOITUS ONNISTUU"!!!
- Anonyymi
Sinulla näköjään ei kun et osaa kun caps lock päällä kirjoittaa.
- Anonyymi
Ratkaisu on helppo. Savitappi loikkaa ohikiitävän pikajunan alle, ei tartte enää omaistenkaan hävetä savolaista puheenpartta.
Jälleennäkemisen toivossa, kiittäen ja muistaen. Lähetän kukkia. Ehkä.
T: Stadin Arska 60v, Sörnäinen (Sörkkä). - Anonyymi
''Mie viännän savvoo ja kysyn että mihin se oikein männöö ja mittee hää tekköö sielä
? sitte viel toevotan oekein hyvvee vappua helevetin hyvin männöö!!''- Anonyymi
''Ruoja kun män toe kysymysmerkki viärään paekkaan kyl miekin puhun savvoo vaekka oonki Raahesta että silleesti.''
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273553- 412389
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut352218Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71997Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431552- 381429
- 1271282
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2591230Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451205- 131189