Paavali väitti Jumalaakin valehtelijaksi

Anonyymi-ap

Paavali väitti Jumalaakin valehtelijaksi, että Jumala lähettäisi valheita ihmisten eksyttämiseksi..
Puhuiko sitten itsestään vai mistä?

2.Tess.2
11 Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen,
12 ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden.

87

400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Room. 3:7

      Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

    • Anonyymi

      Alunperin vanha liitto oli Jumalan tekemä lakiliitto ihmisen ja Jumalan välillä.

      Se muuttui eksytykseksi sen jälkeen kun Kristus oli kumonnut sen ristillä.

      Paavali tiesi tämän tarkkaan kun oli vanhaan liittoon hyvin perehtynyt ja sen loputtua sen harhassa vainonnut kristittyjä.

      Ja hyvin eksynyt toimii vielä tänäkin päivänä. Ei Paavali ollut väärässä.

      • Anonyymi

        siis, Alkuseurakunnan aikaan kaikki kansa oli Vanhan liiton aikaista sukukuntaa.
        ja siis eläneet Vanhan liiton säädöksissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis, Alkuseurakunnan aikaan kaikki kansa oli Vanhan liiton aikaista sukukuntaa.
        ja siis eläneet Vanhan liiton säädöksissä.

        Jumalan tekemät liitot ovat ikuisia rakkauden osoituksia syntisiä ihmisiä kohtaan.

        Liittoja voi olla yhtä aikaa voimassa erilaisia. Ne täydentävät toisiaan, eivät kumoa toisiaan.

        Jeesus ja laki
        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. "

        Uskomiset ja Hengen läsnäolot eivät korvaa eikä syrjäytä Jumalan ikuisten lakien voimassaoloa, kuten eksyttäjät yrittävät veivata asiaa.

        Matt. 5:18

        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.


        Biblia 1776

        Matt. 5:18

        Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.

        Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut. Eikä Jumalan lakeja ole kadonnut mihinkään.


      • Anonyymi

        Raamatussa ei ole oles sanoja "vanha liitto" tai "lakiliitto".

        Kaikki Jumalan tekemät liitot on Jumalan "Rakkausliittoja" syntisen ihmisen pelastamiseksi.

        Liitosta hyvä esikuva on Daavidin ja Joonatanin tekemä liitto. Se oli ikuinen rakkausliitto, sen perusteella vielä sukulaispoika, rampa Mefiboset pääsi kuninkaan luokse asumaan ja aterioi aina Kuninkaan pöydässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa ei ole oles sanoja "vanha liitto" tai "lakiliitto".

        Kaikki Jumalan tekemät liitot on Jumalan "Rakkausliittoja" syntisen ihmisen pelastamiseksi.

        Liitosta hyvä esikuva on Daavidin ja Joonatanin tekemä liitto. Se oli ikuinen rakkausliitto, sen perusteella vielä sukulaispoika, rampa Mefiboset pääsi kuninkaan luokse asumaan ja aterioi aina Kuninkaan pöydässä.

        Raamatun mukaan Jumala tekee KASTEESSA ikuisen LIITON syntisen ihmisen kanssa pesemällä synnit pois. Siitä seuraa pelastus ja hyvä omatunto.

        1.Piet.3
        20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun ARKKKIA rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui ARKISSA veden kantamana.
        21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon LIITON.
        Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.


    • Anonyymi

      Juuri tuon eksytyksen mitä yllä on kuvattu se Jumala lähetti.

      Juuri siksi että uskon piti olla uskoa Jumalaan, uskoa Kristukseen eikä omia selityksiä miten asiat oikein näemme.

      Totisesti sen eksytyksen Paavali näki.

      • Anonyymi

        Paavali murhasi kristittyjä, eikä yhdessäkään murhaajassa ole ikuista elämää.

        Paavali oli paha mies loppuun asti, johon ei pidä rakastua.

        Room. 7:19

        En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.

        Paavalissa oli Paholaisen demoni "hän" kuolemaan asti, eikä Jumala ottanut sitä pois.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali murhasi kristittyjä, eikä yhdessäkään murhaajassa ole ikuista elämää.

        Paavali oli paha mies loppuun asti, johon ei pidä rakastua.

        Room. 7:19

        En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.

        Paavalissa oli Paholaisen demoni "hän" kuolemaan asti, eikä Jumala ottanut sitä pois.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

        Tässähän Paavali kertoo inspiroituna, miten Jumala seuloo lopullisesti ihmiset, jotka ovat tehneet lopullisen päätöksen hylätä Jeesuksen tuoma selkeä totuus ilosanomasta. Lue koko luku hitaasti ja tarkasti, niin ymmärrät sen ytimen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali murhasi kristittyjä, eikä yhdessäkään murhaajassa ole ikuista elämää.

        Paavali oli paha mies loppuun asti, johon ei pidä rakastua.

        Room. 7:19

        En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.

        Paavalissa oli Paholaisen demoni "hän" kuolemaan asti, eikä Jumala ottanut sitä pois.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

        Tässä synnintunnossa oleva Paavali tuskittelee normaalien kristittyjen tapaisesti, koska maalliset vietit ja itse saatana käy kristittyjen kimppuun 24/7. Kristittyjen täytyy päivittää mielensä usein. Jeesus salli tämän Paavalin vuodatuksen kirjautua rehellisesti Uuteentestamenttiin, vertaistuen luontoisesti, josta me noviisit saisimme rohkaisua, kun vastaava tunnemyrsky yllättää meidät. Paavali oli Jeesuksen kutsuma ase itselleen ja näemme hänen kohtalossaan valtavan hyvän apostolin, joka juoksi "hyvän juoksun ja voitti." Saatana pommitti Paavalia rajusti, koska hän aiheutti häpeän saatanalle, kun hän antautui ehdottomasti Jeesuksen aseeksi saatanaa vastaan ja pysyi horjumatta Jeesuksen aseena.


    • Anonyymi

      Laki ja liitot ovat Israelille. Pakanakansoille on annettu armona Jeesuksen veri. Meillä ei ole liittoja ollut Jumalan kanssa. Vanhasta liitossa ei puhuta että se olisi koskaan koskenut meitä. Israelilaisten kautta pakana saattoi tulla liitosta osalliseksi. Samoin on toisessakin liitossa. Israelilaisen Pietarin kautta Kornelius tuli uudesta liitosta osalliseksi. Mutta tänä päivänä Israel on paatumuksessa, eikä se suorita uuden liiton tehtäväänsä. Siksi me pelastumme suoraan uskon kautta Jeesukseen, emme hänen palvelijoidensa kautta.

      Roomalaiskirje 9:3-5
      "Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta, ovat israelilaisia; heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset; heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!"

      Liitot ja lupaukset on yhä annettu Israelille! Paavali ei puhu mitään siitä, että tämä olisi muuttunut vaan päinvastoin vahvistaa että liitot kuuluvat Israelille. Me pakanakansoihin kuuluvat emme ole korvanneet Israelia.

      Efesolaiskirje 2:12-13
      "... olitte ilman Kristusta, vailla Israelin kansalaisoukeutta ja vieraat lupauksen liitoille. Ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa; mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä."

      Ei liiton kautta vaan Herran veressä. Jumala pitää lupauksensa Israelille ja antaa heille heidän liittonsa. Aivan kuin Jumala pysyi uskollisena ensimmäisessä liitossa, hän pysyy uskollisena myös toisessa:

      Roomalaiskirje 11:25-27
      "Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut, ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on:'Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista. Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."

      • Anonyymi

        ....
        Väkevä eksytys lähetetään niitä varten jotka eivät halua uskoa Jeesukseen. Jumala paaduttaa heidät koska he itse eivät halua rakastaa Jeesusta. Jumala antaa nuo ihmiset omien kuvitelmiensa ja luulojensa valtaan. Me. Jotka uskomme, emme päätä keitä nämä ihmiset ovat, Jumala tietää ja lähettää heille eksytyksen.


      • Anonyymi

        Paavali oli valheveikko, eikä Jeesus tunnusta häntä omaksi apostolikseen ollenkaan.

        Ilm. 21:14

        Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.


    • Anonyymi

      Kyllä ympärileikkauksen liitto koski muitakin ihmisiä kuin vain Juutalaisia.

      Sekin liitto on Jumalan tekemä ikuinen liitto ja on edelleen voimassa.

      1.Ms.17
      12 Kahdeksantena päivänä syntymästä ympärileikattakoon jokainen poikalapsi sukupolvesta toiseen. Ympärileikattakoon kaikki talossasi syntyneet orjat samoin kuin heimoosi kuulumattomat orjat, jotka itsellesi ostat,
      13 siis jokainen talossasi syntynyt tai rahalla ostamasi orja. Näin te kannatte ruumiissanne merkkiä siitä, että minun tekemäni LIITTO ON IKUINEN.
      14 Mutta jokainen ympärileikkaamaton poistettakoon kansansa parista. Hän on rikkonut liiton."

      Luuk. 16:17

      Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

      • Anonyymi

        olisivat tehneet ympärileikkauksen , UUDELLEEN , ja
        omia lapsiansa eivät olisi edes ympärileikanneet , kuin vasta sitten ,
        "kun ovat tehneet OMAN ratkaisun"

        niin helluntailaiset tekevät , OMAN ratkaisun, Jumalan ratkaisun jälkeen.

        "Sillä niin JUMALA rakasti maailmaa , että hän ANTOI Ainokaisen Poikansa "
        Joh: 3: 16


    • Anonyymi

      Ps. 119:163

      Valhetta minä vihaan ja inhoan, mutta sinun lakiasi minä rakastan.

    • Anonyymi

      Eksyttäjät julistavat harhaoppejaan ja käännyttävät ihmisä ja yrittävät saada ihmisen sitoumaan niihin oppeihin tekemälä sen oman uskonratkaisun. Pirullista eksyttämistä, mitä uskonlahkot pitää.

      Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli ja varoitti lahkosaarnaajien käyttämistä keinoista saada ihminen tekemään se uskonratkaisun lahkon uskoon.

      • Anonyymi

        Johannes säilytti terveen uskon loppuun asti. Johannes ei kannata ratkaisukristillisyyttä, vaan Jumalan tekemää valintaa. Kaikki pelastusteot ovat Jumalan tekoja, eikä Jumala jaa kunniataan ihmisen kanssa.

        Joh. 15:16 "Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johannes säilytti terveen uskon loppuun asti. Johannes ei kannata ratkaisukristillisyyttä, vaan Jumalan tekemää valintaa. Kaikki pelastusteot ovat Jumalan tekoja, eikä Jumala jaa kunniataan ihmisen kanssa.

        Joh. 15:16 "Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät"

        Jesaja sanoo vielä rohkeammin: -- Ne, jotka eivät minua etsineet, ovat minut löytäneet, olen ilmaissut itseni niille, jotka eivät minua kysyneet. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jesaja sanoo vielä rohkeammin: -- Ne, jotka eivät minua etsineet, ovat minut löytäneet, olen ilmaissut itseni niille, jotka eivät minua kysyneet. "

        "Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo."


    • Anonyymi

      Hurmoslahkoissa kiihottavat ihmisen voimakkaaseen hurmostilaan ja tajunnan tila on alhaalla ja ihminen voi ryömiä lattialla ja estiä sitä "Jeesusta" vaikka penkkirivien välissä taju kankaalla.

      Ei sieltä mitään Jeesusta lödy, vaikka sieltä etsisi koko ikänsä.

      • Anonyymi

        Lahkojen hurmostilat on Perkeleen juonia, mitä pitää varoa. Älä anna kiihottaa itseäsi lahkohurmoskseen ja kaadettavaksi lattiallle selälleen.

        1. Piet. 5:8

        Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa. Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä.


        Ottakaa siis yllenne Jumalan taisteluvarustus, niin että kykenette pahan päivän tullen tekemään vastarintaa ja selviytymään taistelusta pystyssä pysyen.


    • Anonyymi

      Se eksytys on juuri se mistä sanotaan että Jeesus on kulmakivi minkä he hylkäsivät. Vanha hapatus ja vanha viini jätettiin käyttämättä ja pysyttiin vanhassa hapatuksessa ja laskettiin uusi viini vanhoihin leileihin siten että se meni pilalle. Ja se eksytys on väkevä, siinä pysytään kiinni vaikka henki menisi, koska omasta mielestä se on niin raamatullinen. Ja niin onkin, mutta ei enää tässä ajassa kun Jeesus kulmakivi on tullut ja lain kirous ja sen tuoma kauheasti selittävä kadonnut.

      • Anonyymi

        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

        Paavali yritti kiemurrella lakiasian kanssa, mutta Jumala heitti miehen Saatanan haltuun kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi, eikä otta Paholaisen demonia hänestä pois.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

        Paavalin perässäjuoksijoita kohtaa sama kohtalo.

        Niitä Jeesuksen tuntijoita ja Paavalin rakastajia löytyy joka lähtöön.

        Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"


    • Anonyymi

      Rahanahneet apostolit alkuseurakunnassa tappoivat yhden pariskunnan rahojen saamiseksi ja pistivät syyn Pyhän Hengen piikkiin.

      Se jos mikä on Pyhän Hengen pilkkaa syyttää Pyhää Henkeä murhamieheksi.

      Jos tapausta olisi tutkittu, niin pääeläilty olisi ollut eräs Tarsolainen mies, jolle ne tappohommat oli entuudestaan tuttuja?

      • Anonyymi

        Johannes tuli karkotetuksi Patmos-nimiselle saarelle, kun hän julisti, että alkuseurakunnassa on niitä antikristuksia ja alkuseurakunnan loppu on lähellä. Niin tapahtuikin v. 70 jKr. temppelin hajottamisen yhteydessä.

        1. Joh. 2:18

        Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.


    • Anonyymi

      Ja tietenkin eksyttäjät ovat ahkeria. Mikä eksytys se sellainen olisi että saatana olisi lähettänyt jotain vätyksiä sanaa vääristelemään, vaan lähettää aina kunnon konnat asialle joilla ei ole mitään häpyä eivätkä väsy kesken matkan.

    • Anonyymi

      Alkuseurakunnassa Ananiaan ja Safiiran murhaa ei ilmoitettu omaisille, vaan uhrit haudattiin heti tappamisen jälkeen.

      Syy laitettiin Pyhän Hengen piikkiin.

      Se on jos mikä on Pyhän Hengen pilkkaa syyttää Pyhää Henkeä murhamieheksi.

      Jeesus ei koskaan vaatinut kenenkään antamaan kaikkia rahojaan itselleen.

      Päinvastoin.Rahaa ei saanut ottaa ollenkaan.

      Luuk. 22:35

      Jeesus sanoi opetuslapsille: "Kun lähetin teidät matkaan ilman kukkaroa, laukkua ja jalkineita, niin puuttuiko teiltä mitään?" "Ei mitään", he vastasivat.

    • Anonyymi

      Kyllä Jumanlan lait ovat voimassa ikuisesti. Ei lait kuolleet kun Jeesus kuoli. Päinvastoin Jesuksen kuolema vahvisti lakien pysyvyyden.

      Matt. 5:17

      "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."


      Matt. 5:18

      Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.

      • Anonyymi

        Käännyttämällä aikaansaatu uskontila, on mielentila, kreikaksi "metanoia", ei se korvaa Jumalan lakeja.

        Jaak. 2:20

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

        Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käännyttämällä aikaansaatu uskontila, on mielentila, kreikaksi "metanoia", ei se korvaa Jumalan lakeja.

        Jaak. 2:20

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

        Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.

        Samassa lääkärilehdessä kerrottiin lahkolaismiehestä, joka sairasti epilepsiaa ja oli mennyt psykoosiin, mutta ei suostunut käyttämään mitään lääkkeitä, koska nautti suurta arvostusta kohtauksiensa vuoksi siinä uskonyhteisössä, mihinkä kuului.


    • Anonyymi

      Harhaoppisille nimenomaan on tarve herjata Paavalia ja uskovia. Se on heidän uskonsa ydintä ja heidän tunnusmerkistönsä.

      • Anonyymi

        Jumalan lakien rikkojat syyllistyvät syntiin, he hehkuttavat, että lait on kumottu ja nyt vaan hillutaan synnittömässä tilassa villitsevien henkien voimasta ja hurmoshenget korvaa Jumalan ikuiset lait ja käskyt.

        1. Joh. 3:4

        Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan lakien rikkojat syyllistyvät syntiin, he hehkuttavat, että lait on kumottu ja nyt vaan hillutaan synnittömässä tilassa villitsevien henkien voimasta ja hurmoshenget korvaa Jumalan ikuiset lait ja käskyt.

        1. Joh. 3:4

        Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

        Hurmoshenkiä "jumalinaan ja nyt jeesuksinaan" pitäviä on aina ollut olemassa, ei se ole mikään uusi ilmiö.

        Jer. 29:26

        'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.


    • Muutamat Raamatuntutkijat ovat tulkinneet Paavalin kirjeitä proto-gnostilaisina. Kysymys on: kenelle hän kirjoitti kirjeitään?

      Oliko kristinusko tosiaan levinnyt vain kymmenessä vuodessa Jeesuksen ympäri Välimeren useiksi vaikutusvaltaisiksi seurakunniksi - ja vieläpä ennen televisiota ja internettiä. Joidenkin mukaan Paavali kirjoitti hypsistarialaisille.

      Jotkut nykyajan tutkijat identifioivat hypsistarialaisen ryhmän tai ryhmiä Apostolien teoissa mainittuihin jumalanpelkääjiin, ei-juutalaisiin toisen temppelin juutalaisuuden kannattajiin.

      --> Nimi Hypsistarioi esiintyy ensimmäisen kerran Gregory Nazianzuksen (Orat., xviii, 5) ja nimi Hypsistianoi Gregory Nyssalainen (Contra Eunom., II), noin 374 jKr.

      Gregory Nazianzuksen kuvailee synkreettistä juutalais-pakanaryhmää, joka ei palvo epäjumalia, kunnioittaa lamppuja ja tulta ja palvoo Kaikkivaltiasta (Pantokrator).

      He pitävät sapattia ja noudattavat ruokavaliorajoituksia, mutta he eivät ympärileikkaa. Gregory Nyssalainen lisää, että he viittaavat Jumalaan Korkeimpana (Hypsistos) tai Kaikkivaltiaana (Pantokrator).

      Gregorius Nazianzuksen kuvaus tästä kultista esiintyy hänen muistopuheessaan isälleen, joka oli hypsisti ennen kääntymistään kristinuskoon. Tämä kultti on saattanut muodostua kappadokialaisena Zeus Sabazios-kulttina integroituneena Jahve Sabaothin kulttiin, jota harjoittivat lukuisat ja älyllisesti vallitsevat juutalaiset siirtokunnat, ja että muodostui tiukkojen monoteistien yhdistyksiä (sodalicia, thiasoi), jotka olivat juutalaisia tai juutalaismielisiä, mutta jotka pitivät itseään vapaina Mooseksen laista.

      Paavalilla esiintyy kirjeissään viittauksia gnostilaisiin oppeihin, mutta ne sopivat myös hypsistarialaisiin katsomuksiin. Tämä tulkinta selittäisi valheita ihmisille lähettävän Jumalan. Monissa - ellei kaikissa - gnostilaisissa opeissa uskottiin siihen, että VT:n Jumala on paha tai heikko, ja että Jeesuksen kuvaama Jumala on korkein Jumala.

      • Anonyymi

        Ps. 119:163

        Valhetta minä vihaan ja kammoksun, sinun lakiasi minä rakastan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ps. 119:163

        Valhetta minä vihaan ja kammoksun, sinun lakiasi minä rakastan.

        Jeesus ei valehtele.

        1. Piet. 2:22

        -- Hän ei syntiä tehnyt, hänen suustaan ei valhetta kuultu.


    • Anonyymi

      Paavali oli ensimmäinen Jesuiitta. Tarkoitus pyhittää keinot.

      Room. 3:7

      Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

      • Anonyymi

        Paavalin kirkastama totuus on kihahtaa nopeasti päähän!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin kirkastama totuus on kihahtaa nopeasti päähän!

        Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"


    • Anonyymi

      Onko ateisti kirjastonhoitaja etelässä pedofiilihomo

    • Anonyymi

      Jumalan LAIT ovat ikuisia.

      Kaikki Raamatun väittämät tulee tutkia Jumalan lakien perusteella, ovatko ne väitteet oikeita vai vääriä. Ihan sama kenen sanomiksi niitä väitteitä sanotaan tai kenen suuhun niitä lauseita on laitettu ja otsikoitu.

      Ps. 119:163

      Valhetta minä vihaan ja kammoksun, sinun LAKIASI minä rakastan.

    • Anonyymi

      Siis selkeästi harhaoppiset haluaa nähdä Raamatussa asiat avain omassa valossaan.

      • Anonyymi

        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään LAIN piirto häviää.

        Vain Jumalan LAKEIHIN vertaamalla kaikki Raamatun väitteet paljastuu joko oikeiksi tai vääriksi.


      • Anonyymi

        Varo, ettet unhota Herraa, sinun Jumalaasi, ja muista noudattaa hänen käskyjänsä, oikeuksiansa ja säädöksiänsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varo, ettet unhota Herraa, sinun Jumalaasi, ja muista noudattaa hänen käskyjänsä, oikeuksiansa ja säädöksiänsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan.

        Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä.

        Matt. 5:17

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."


    • Anonyymi

      Mikä siinä Paavalissa niin harhaoppisia pelottaa?

      • Anonyymi

        Harhaoppiset rakastaa Paavalia hänen esittämiensä valheiden vuoksi, koska harhaopit ovat valhetta ja perustuvat valheisiin.

        Paavali: "Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?


    • Anonyymi

      Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja PAAVALIN minä tiedän, mutta keitä te olette?"

    • Anonyymi

      Eksyttäjät (lumoojat) käyttää hypnoosia saadakseen ihmisen tulemaan lahkon uskoon.

      Ap. t. 19:13

      Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat LUMOOJAT vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota PAAVALI saarnaa.

      King James
      Then certain of the vagabond Jews, exorcists, took upon them to call over them which had evil spirits the name of the Lord Jesus, saying, We adjure you by Jesus whom Paul preacheth.

      Paavalissa oli paholaisen enkeli "demoni"

      Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, Saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

      And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

      2. Kor. 12:8

      Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

    • Anonyymi

      Eihän harhaoppinen ole se, joka uskoo Raamattua, vaan se, joka vääristelee Raamatun sanomaa omaksi edukseen. Joka kuin myyskentelee Jumalan sanaa, että ota tämä ja jätä tämä. Siitä taisi olla jopa joku varoitus Raamatussa sellaisista vilpillisistä ihmisistä.

    • Anonyymi

      Tietenkin harhaopin ensimmäinen edellytys on Raamatun vääristely. Ja lähinnä tietenkin UT:n sanan vääritely, koska VT on merkityksellinen enää historiallisena kirjana.

      Eihän harhaoppiset olisi muutoin harhaoppisia elleivät he vääristelisi Raamatun sanaa. Muutoin he olisivat aivan oikeita uskovia.

      • Anonyymi

        Siksi lahkolaiset kysyvät, tunnetko hyvin Raamatun. Jos tuntee hyvin, niin jättävät rauhaan ja etsivät helpomman uhrin.

        Saatana ei edes vääristellyt Raamattua, vaan puhui Jeesukselle täysin kirjoitusten mukaan: "Eikö olekin kirjoitettu?


    • Anonyymi

      Eksyttäjät kumoavat selvätkin Raamatun totuudet. Alkaen heti paratiisin syntiinlankeemuksesta.

      Jenkkilahkot kieltää heti syntiinlaneemuksen seuraukset, kuten perisynnin.

      He väittävät käärmeen tavoin, että mitään Jumalan lakeja ja kieltoja ei ole, syökää vaan vapaasti kaikista puista, Jumala valehtelee teille.

    • Anonyymi

      Jumalan lakien kieltäjiä ja kumoajia pitää erityisesti varoa, sillä he tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi, evankelistoiksi, profeetoiksi, ihmeparantajiksi, jalanvenyttäjiksi, sielunhoitajiksi ja vaikka miksi. Niitä ovat ns. vapaat suunnat.

      2. Piet. 2:19

      He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

      13 Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. [Matt. 7:15,16; Ap. t. 15:24, 20:30; Gal. 2:4; Fil. 3:2]
      14 Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.
      15 Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun.

    • Anonyymi

      Eksyttäjät hokee "evankeliumi ensin" =eksyttäminen ensin, sitten saatanallinen lahkon anabaptistinen uudestikaste epäpyhien villitsevien hurmoshenkien valtaan. Sitä varo.

    • Anonyymi

      Uskonnot perustuu valehteluun. Pahimmillaan myös itselle.

      • Anonyymi

        Raamatulla eksyttäminen on lahkojen keino saada ihminen vastustamaan Jumalan ikuisia lakeja. Se tarkoittaa kapinaan yllyttämistä Jumalaa vastaan.

        Saatana ja sen apulaiset lahkolaiset on kapinassa Jumalaa vastaan.

        Lakien, käskyjen ja Jumalan tottelemisen tilalle tarjotaan henkimaailman ilmiöitä, vapautta hurmoshenkien tekemää johdatusta ja henkikokemuksien palvomista.

        Perinteinen Kristinusko ja kymenen käskyn noudattaminen ei enää kelpaa.

        Halutaan väkevämpää henkien toimintaa,kokemuksia ja elämyksiä, joita sitten vertaillaan keskenään ja arvostus määräytyy sen mukaan kenellä on kaikista oudoimpia henkikokemuksia.

        1. Tim. 4:1

        Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatulla eksyttäminen on lahkojen keino saada ihminen vastustamaan Jumalan ikuisia lakeja. Se tarkoittaa kapinaan yllyttämistä Jumalaa vastaan.

        Saatana ja sen apulaiset lahkolaiset on kapinassa Jumalaa vastaan.

        Lakien, käskyjen ja Jumalan tottelemisen tilalle tarjotaan henkimaailman ilmiöitä, vapautta hurmoshenkien tekemää johdatusta ja henkikokemuksien palvomista.

        Perinteinen Kristinusko ja kymenen käskyn noudattaminen ei enää kelpaa.

        Halutaan väkevämpää henkien toimintaa,kokemuksia ja elämyksiä, joita sitten vertaillaan keskenään ja arvostus määräytyy sen mukaan kenellä on kaikista oudoimpia henkikokemuksia.

        1. Tim. 4:1

        Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

        Raamatussa uskominen tarkoittaa uskollisuutta Jumalan käskyille ja tottelemista, ei vain totena pitämistä, miksi sen termi on kavennettu eksytystarkoituksessa.

        Siitä Jaakob meitä varoittaa:

        Jaak. 2:20

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?


    • Anonyymi

      Jumala heitti Paavalin Saatanan haltuun kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi.

      Paavali väitti heittäneensä ihmisiä Saatanan haltuun: "Näin on käynyt Hymenaiokselle ja Aleksandrokselle. Olen luovuttanut heidät Saatanan kuritettaviksi" (1.Tim.1)

      Jeesus: Tehdää te toisille sitä, mitä haluaisitte Jumalan teille tekevän.

      • Anonyymi

        Jeesus opetti täysin eri tavalla kuin Paavali.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus opetti täysin eri tavalla kuin Paavali.

        Aina kun Jeesuksen opetus on erilaista kuin Paavalin opetus, niin silloin Paavalin opit kannattaa laittaa hyllylle omaan arvoonsa.

        Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi Karitsan apostoliksi ollenkaan.

        Ilm. 21:14

        Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus opetti täysin eri tavalla kuin Paavali.

        Ei opettanut


    • Anonyymi

      Ei Jeesuksen ja Paavalin opetuksissa ollut mitään oppillista eroa. Ei Jeesus vain voinut eläessään opettaa kuten Paavali, sillä miten hän olisi voinut sanoa että saarnaan vain ristiinnaulittua Kristusta kun sitä ei ollut vielä tapahtunut. Jeesus oli ihmisen ja Jumalan välimies, joka poisti lain ja synnin kirouksen. Hän teki sen ja Paavali opetti siitä.

      • Anonyymi

        Paavali korotti itsensä Jeesusta korkeammalle tasolle opetuksessa kirkastamalla Jeesuksen totuutta omilla valheillaan. Ei ihme ollenkaan, että Jumala heitti miehen Saatanan haltuun, eikä ottanu demonia hänestä pois, vaikka kuinka sitä aneli ja rukoili.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali korotti itsensä Jeesusta korkeammalle tasolle opetuksessa kirkastamalla Jeesuksen totuutta omilla valheillaan. Ei ihme ollenkaan, että Jumala heitti miehen Saatanan haltuun, eikä ottanu demonia hänestä pois, vaikka kuinka sitä aneli ja rukoili.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

        Kuningas Saulin ja Saulus Tarsolaisen kohtalo oli ihan samanlainen. Jumala ei katso henkilöön. Enkeleissäänkin hän havaitsee vikoja, eikä luota palvelijoihinsa.

        Job 4:18

        Katso, palvelijoihinsakaan hän ei luota, enkeleissäänkin hän havaitsee vikoja.

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        Paavali sai Korintossa samanlaisia hurmoskohtauksia kuin Saul sai kotonaan.

        1. Sam. 18:10

        Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui hurmoksissa kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua, mutta Saul puristeli keihästään.

        Korintossa Paavali puhui hurmoksissa täysin järjettömiä sanoja ja puheita, siansaksaa eli glossolaliaa alkukielen mukaan.

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        1. Kor. 14:9

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.


      • Anonyymi

        Valehtelet törkeästi. Olet antikristusen asialla. Ei Jeesus Jumalan lakeja poistanut.

        Matt. 5:17

        "Älkää luulko, että minä olen tullut LAKIA tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.

        Matt. 5:18

        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet törkeästi. Olet antikristusen asialla. Ei Jeesus Jumalan lakeja poistanut.

        Matt. 5:17

        "Älkää luulko, että minä olen tullut LAKIA tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.

        Matt. 5:18

        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

        Jeesuksen lähettämät profeetat ovat LAINOPETTAJIA.
        Ei mitään hurmoshenkien voimasta kaatuilevia hihhuleita.

        Matt. 23:34

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA .Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.


        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen lähettämät profeetat ovat LAINOPETTAJIA.
        Ei mitään hurmoshenkien voimasta kaatuilevia hihhuleita.

        Matt. 23:34

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA .Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.


        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

        Puheet ja yllytykset Jumalan lakien vastaiseen toimintaan on avointa kapinaa Jumalaa vastaan. Saatana jatkaa siten lahkoapureineen kapinaansa Jumalaa vastaan hokemalla, että lait on kumottu, vapaus on koittanut.

        Jumala nauraa taivaastaan näille väärämielisille, jotka julistaa Jumalan lait kumotuksi.

        Ps. 2:4

        Hän, joka taivaassa asuu, nauraa; Herra pilkkaa heitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali korotti itsensä Jeesusta korkeammalle tasolle opetuksessa kirkastamalla Jeesuksen totuutta omilla valheillaan. Ei ihme ollenkaan, että Jumala heitti miehen Saatanan haltuun, eikä ottanu demonia hänestä pois, vaikka kuinka sitä aneli ja rukoili.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

        Jumala parantaa kenet haluaa. Paavalilla oli entisen Saulus Tarsolaisen synnit herkässä mielessään, jotka tulvivat heikkoina hetkinä vahvana synnintuntona. Hän tunsi myös syyllisyyttä siitä, ettei voinut uskoa saaneensa anteeksi , Sauluksena rekemiään pahuuksia, vaikka hänet oli valittu sitä julistamaan. Mutta hän oli Jeesuksen väkevä valittu ase, vaikka tunteet tulvivat joskus. Älkää te kadotuksen lapset vääristelkö Jumalan Pyhää sanomaa Raamattua. Kääntykää mielummin Jeesuksen puoleen ja pyytäkää Häntä Herraksenne ja Pyhää Henkeä näyttämään kaiken, kristallin kirkkaasti, mitä Jeesuksen Herruus sisältää..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala parantaa kenet haluaa. Paavalilla oli entisen Saulus Tarsolaisen synnit herkässä mielessään, jotka tulvivat heikkoina hetkinä vahvana synnintuntona. Hän tunsi myös syyllisyyttä siitä, ettei voinut uskoa saaneensa anteeksi , Sauluksena rekemiään pahuuksia, vaikka hänet oli valittu sitä julistamaan. Mutta hän oli Jeesuksen väkevä valittu ase, vaikka tunteet tulvivat joskus. Älkää te kadotuksen lapset vääristelkö Jumalan Pyhää sanomaa Raamattua. Kääntykää mielummin Jeesuksen puoleen ja pyytäkää Häntä Herraksenne ja Pyhää Henkeä näyttämään kaiken, kristallin kirkkaasti, mitä Jeesuksen Herruus sisältää..

        Jumala lähetti Paavaliin Saatanan demonin. King James kännöksen mukaan "The messenger of Satan" -nimisen Saatanan henkiolennon eli demonin koko lopun elämän ajaksi. Ei se mikään mykkä henki ollut.

        Eikä Paavalin fyysisessä kunnossa ollut mitään vikaa. Päinvastoin, Paavali kehui fyysisillä voimillaan. Harrasti juoksua ja nyrkkeilyä. Eikä siihen aikaan käytetty edes nykkeilyhanskoja. Olisi yhdellä lyönnillä pystynyt tappamaan Ananiaan ja Safiiran.

        Paavalin uusi henkiopas oli hänen mukanaan ainakin Korinton matkoilla, koska siitä kertomalla heille puolustelee tekojaan. Puhui Korintossa sekavilla hurmoskielillä "glossolaliaa"..

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

        Fil. 3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

        1. Kor. 9:26

        Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.


    • Anonyymi

      Vain islamistit eivät ole kumonneet vanhan liiton lakeja. Heidän uskonnollinen tyylinsä on lakihenkisyys. Kristinuskossa sitä ei pitäisi olla.

    • Anonyymi

      Jeesus sanoo: Seuraa sinä Minua!

      Matt. 5:18

      Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

      Luuk. 16:17

      Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

      • Anonyymi

        Biblia 1776

        Matt. 5:18

        Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.


    • Anonyymi

      VÄITTI MITÄ VÄITTI PAAVI
      EI PAAVI OLE OLLUT JUMALAN KANSSA TEKEMISISSÄ, SEN EMEMPÄÄ,KUIN KUKA TAHANSA TAVALLINEN KUOLEVAINEN.
      --
      OMAISUUS, RIKKAUDET MAANPÄÄLLÄ, JOSSA KOI JA RUOSTE RAISKAAVAT.
      KYLLÄHÄN SE HITLERKIN OSASI TERVEHTIÄ JA MUSSOLIINIHAN ESIKUVA.
      JA KIELLETTIIN TERVEHDYS ITALIASSA.
      --
      PUTIN ON SAANUT........TEHTÄVÄN UUDEN MAAILMAN JÄRJETYKSEN LUOMISEKSI........NO SE OLI ORDOTOKSIEN JUMALA, KREIKKALAIS-KATOLINEN.
      --
      PAAVILLA ON ROOMALAIS-KATOLINEN.
      --
      USKALTAISIN JOPA VEIKATA, ETTÄ PUTININ LOISTO JA RIKKAUDET
      OVAT KYMMENIÄ KERTOJA SUUREMMAT JA TUOTTOISIMMAT.
      ONHAN PUTIN MAAILMAN RIKKAIN MIES. JA ON VALTAA.

    • Anonyymi

      Putin on rakentanut oman järjettömän tehtävänsä. Mutta Jumalallakin on oma suunnitelma, joka on ylivertainen viisaudessaan, ihmisen järjettömyyksiin. Näemme vain sirpaleita, mutta Jumala näkee kokonaisuudet. Näemme hämärästi, kuinka Jumala sallii näiden ylpistyneiden ihmis Luziferien saattaa toisesa tuhoon. Heidän oma jumalamaisuus osoittautuu pelkäksi typeräksi sonnaksi, kirjatussa historiassa.

    • Anonyymi

      Juuri harhaoppisen lakihenkiset ovat saaneet aikaan kaiken pahuuden kristinuskossa kun käyttävät lain rikkomisesta seuraavia rangaistuksia muita ihmisiä vastaan.

      • Anonyymi

        Jumalan käskyt ja lait ovat siunaus ihmiselle. Ne ovat Jumalan rakkauden osoitus ihmiskuntaa.

        Lain rikkojat ovat paholaisen asialla.

        Viimeinen tuomio tulee tekojen ja lakien perusteella.

        Synti on Jumalan lain rikkominen.

        Rosvot julistaa, mitään lakeja ei ole, mitään tuomiota ei ole tulossa.


    • Anonyymi

      VÄITTI MITÄ VÄITTI PAAVI
      EI PAAVI OLE OLLUT JUMALAN KANSSA TEKEMISISSÄ, SEN EMEMPÄÄ,KUIN KUKA TAHANSA TAVALLINEN KUOLEVAINEN.

      Ei kukaan ole suoraan Jumalan kanssa tekemisisissä.

      1. Tim. 6:16

      Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

    • Anonyymi

      Paavalista oli alun perin kyse ja siitä että harhaoppiset eivät voi sietää sitä miten ei korosta lakia, vaan Kristusta ja Pyhää Henkeä. Ei harhaoppisten pirtaan käy se, että vanhurskautta ei saavuteta lain kautta eikä Paavalin Kristuksen ja Pyhän Hengen korostukset.

    • Anonyymi

      > Ei kukaan ole suoraan Jumalan kanssa tekemisisissä.
      Kyllä ovat aasit ja kamelit öisin.

      • Anonyymi

        Ruotsissa eräs murhamies selitti tekoaan, että Jeesus käski tappaa.


    • Anonyymi

      Harhaoppisia on joka puolella maailmaa ja pahimpia harhaopisia ovat ne, jotka väittävät että Raamatun sanan voi itse valita mikä siitä on valetta ja mikä totta. Siinä voi uskon muokata tosiaan aivan sellaiseksi kuin haluaa ja tehdä sen kautta sitä mitä haluaa.

      • Anonyymi

        Paavali oli ensimmäinen Jesuiitta. Valehteli tarvittaessa, eikä pitänyt sitä pahana asiana,
        eikä syntinä ollenkaan.
        Ei ihme ollenkaan, että Jumala heitti miehen Saatanan haltuun kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi, mikä päättyi pahaan äkkikuolemaan Roomassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli ensimmäinen Jesuiitta. Valehteli tarvittaessa, eikä pitänyt sitä pahana asiana,
        eikä syntinä ollenkaan.
        Ei ihme ollenkaan, että Jumala heitti miehen Saatanan haltuun kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi, mikä päättyi pahaan äkkikuolemaan Roomassa.

        Paavali kirjoitti tunnustuskirjettä valehtelustaan Korintossa, mistä eräs kuriiri vei kirjeen Roomaan. Korinttolaisille hän ei paljastanut valehtelevansa, vaan kirjoitti kaukaiseen Roomaan, koska hänellä oli Rooman kansalaisuus ja sympatiat sinne suuntaan.

        Paavali kalasteli Roomalaisten kehuja valehtelustaan.

        Room.3:7
        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

        Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?


    • Anonyymi

      Harhaoppi tietenkin käy päälle kaikella valheen voimalla selittäen aivan toista kuin mitä Raamatussa on kirjoitettu.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4153
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3744
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2598
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1737
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1501
    Aihe