Onko olemassa hyviä ihmisiä?

Anonyymi-ap

Jeesus sanoi, että on olemassa hyviä ja pahoja ihmisiä: hedelmä paljastaa sen, millainen ihminen on.

Matteuksen evankeliumi:
12:33 Joko tehkää puu hyväksi ja sen hedelmä hyväksi, tahi tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan.
12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
12:35 Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.
12:36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
12:37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

Jeesus sanoi toisaalla myös niin, että Jumala yksin on hyvä. Onko niitä hyviä ihmisiä vai ei?

Matteuksen evankeliumi:
10:18 ja teidät viedään maaherrain ja kuningasten eteen minun tähteni, todistukseksi heille ja pakanoille.

Sanottakoon se, että nuo Jeesuksen sanat ensimmäisessä lainauksessa ovat ainoat koko Uudessa testamentissa, jossa sanotaan olevan hyviä ihmisiä. Puhutaan siis suoraan, että niitä on. Toki asiasisällön perusteella voidaan ajatella hyviä ihmisiä olevan myös muiden kohtien perusteella, mutta sitä ei sanota suoraan.

Niin: onko niitä hyviä ihmisiä vai eikö ole? Mitä Jeesus sanoi?

32

360

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuli väärä lainaus toiseen kohtaan. Piti olla Markus, ei Matteus (olisi pitänyt tarkistaa viesti ennen postausta)

Markuksen evankeliumi:
      10:18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.

• Anonyymi

On mielenkiintoista seurata, miten eri tavalla ihmiset tulkitsevat Raamattua. Esimerkiksi nämä Jeesuksen sanat:

Markuksen evankeliumi:
      10:18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.

Toisten mielestä Jeesus sanoo siinä olevansa Jumala. Toiset sanovat, että Jeesus ei pitänyt itseään hyvänä ihmisenä.

Jokaisen tulkintaan vaikuttaa se teologinen näkemys, joka hänellä on jo ennen lukemista. Sen mukaan sitten tulkitaan.

Sitten tulkintaan vaikuttaa tieteellinen tieto. Kreationistit vievät sisälle Raamattuun tieteellistä tietoa, joka sen kirjoittajilta puuttui. Väittävät esimerkiksi kirjoittajien pitäneet maata pallona, mikä on täyttä valhetta. Raamatun maa on lätty ja taivas ympäröi sitä kantena. Aurinko, kuu ja tähdet liikkuvat taivaan kantta pitkin. Jumalan taivas on sitten sen taivaankannen takana suoraan Jerusalemin yläpuolella.

Mutta kun ei kehdata tunnustaa sitä, miten primitiivinen kirjoittajien maailmankuva oli, niin valehdellaan sitten asioista. Kristityillä on alhainen moraali.

• Anonyymi

Kommentista 2024-01-07 12:45:48 tulee mieleen Juud.1:

”Kun minulla on ollut harras halu kirjoittaa teille yhteisestä pelastuksestamme, tuli minulle pakko kirjoittaa (vieläkin tärkeämmästä asiasta):
        Keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, jumalattomia, jollaiset Raamatussa on jo aikoja sitten määrätty tuomittaviksi. Heille Jumalan armo on tekosyy häpeämättömyyksiin.

Nämä uneksijat saastuttavat itsensä; he halveksivat valtaa, herjaavat kirkkauden henkiolentoja. He herjaavat kaikkea, mitä eivät ymmärrä; mutta minkä he järjettömäin eläinten tavoin luonnostaan ymmärtävät, sillä he turmelevat itsensä.

He ovat paljaita, hedelmättömiä, kahdesti kuolleita, juurineen maasta reväistyjä puita, rajuja meren aaltoja, jotka vaahtoavat omia häpeällisyyksiään, tähtiä ilman omaa rataa, joille pimeyden synkeys ikuisiksi ajoiksi on varattu.
        Heistäkin Eenok on ennustanut: Herra tulee tuomitsemaan kaikkia jumalattomia kaikista jumalattomista teoistansa, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet."

He ovat napisijoita, itsesäälin vallassa ja vaeltavat halujensa mukaan; heidän suunsa puhuu mahtaillen, ja he mielistelevät ihmisiä oman etunsa tähden.

Mutta te, rakkaani, muistakaa nämä sanat, mitkä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat edeltäpäin puhuneet:
        "Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa halujen mukaan."
        Nämä saavat aikaan hajaannusta, he ovat eläimellisiä, eivät hengellisiä.”
        -
        Jesaja tähtitieteestä 800 eaa.:
        Jes.40 "Kansakunnat ovat kuin pisara vesisangon uurteessa, kuin tomuhiukkanen vaa'assa. Ne ovat niinkuin ei mitään hänen edessään. Keneenkä siis te vertaatte Jumalan, ja minkä muotoiseksi te hänet teette? Hän istuu korkealla maanpiirin (hug=maapallon) yllä, hän levittää taivaan (Linnunradan) niinkuin harson."
        -
        Tiede 1613 yaa:
        T. Ticinelli: "Tutkielma mekaanisen lentämisen mahdottomuudesta":
        "Äsken julkaisemassani tutkielmassani kumosin kaikkien ajattelevien ihmisten tyydytykseksi maan pyöreyttä koskevan raamatullisen tarun. Se otettiin vastaan niin innostuneesti, että päätin jatkaa todistelemalla erään toisen laajalle levinneen harhaluulon vääräksi, nimittäin sen käsityksen, että tulevina vuosisatoina ihmiselle käy mahdolliseksi lentää mekaanisin välinein."
        -
        Psalmit tähtitieteestä 1000 eaa.
        Pslm.19 "Taivaanvahvuus (ilmakehä) ilmoittaa Hänen kättensä tekoja. Se ei ole puhetta, jonka ääni ei kuuluisi. Niiden sanat ulottuu maanpiirin (hug=pallon) ääriin.
        Aurinko on niinkuin ylkä, riemuitsee kuin sankari rataansa juostessaan."
        -
        Kun Galileo asettui Raamatun puolelle, totesi taistelevansa tuulimyllyjä vastaan:

G. Galilei 1564 – 1642:Teos: "Man and His Universe":
        "Mutta jotkut (tiedemiehet) eivät halunneet katsella Galileon kaukoputken läpi mistään hinnasta: Varsinkin Aristotelen kannattajat välttivät sitä. 'Oh, rakas Kepler', kirjoitti Galileo ystävälleen, 'Täällä Paduassa on etevin filosofian professori, jota olen tavan takaa pyytämällä pyytänyt katsomaan kuuta ja kiertotähtiä kaukoputkeni lävitse, mutta hän itsepintaisesti kieltäytyy tekemästä.'"
        -
        Job.26 tähtitieteestä 1500 eaa.:
        "Maan Hän on ripustanut tyhjyyden päälle".

Tiede samaan aikaan:
        Aristotelesläinen näkemys: Maa on Atlas-jumalan selässä, joka on jättiläisnorsun selässä, joka on jättiläiskilpikonnan selässä.

• Anonyymi

Täydellisesti hyviä tai täydellisesti pahoja ihmisiä ei ole, mutta kukin ihminen hengeltään ja ajattelultaan edustaa enemmän jompaa kumpaa puolta.

Hyvä ihminen ei ole synnitön, mutta hän kaipaa ja haluaa palvella hyvyyttä.

Pahassakin ihmisessä saattaa piillä myös jotain hyvääkin, Jumala tuon näkee, jos noin on. Mutta hänellä pääasiassa on lihanmieli erilaiseen syntiin ja pahuuteen.

• Anonyymi

Niin, absoluuttisesti hyvää ja pahaa ihmistä ei ole. On vain hyvän ja pahan eri asteita. Ja voidaan sanoa, että joku on hyvän vallassa ja joku pahan vallassa. Sitäkö Jeesus sanoillaan tarkoitti? Toiset ovat vanhurskauden palveljoita ja toiset synnin palvelijoita. Mutta kukaan ei ole täysin hyvä tai täysin paha. Ei edes Jeesus itse?

"Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin." (Mark. 10:18)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, absoluuttisesti hyvää ja pahaa ihmistä ei ole. On vain hyvän ja pahan eri asteita. Ja voidaan sanoa, että joku on hyvän vallassa ja joku pahan vallassa. Sitäkö Jeesus sanoillaan tarkoitti? Toiset ovat vanhurskauden palveljoita ja toiset synnin palvelijoita. Mutta kukaan ei ole täysin hyvä tai täysin paha. Ei edes Jeesus itse?

"Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin." (Mark. 10:18)

Saarnaaja:
        7:21 Sillä ei ole maan päällä ihmistä niin vanhurskasta, että hän tekisi vain hyvää eikä tekisi syntiä.

Näin Saarnaajan kirjassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saarnaaja:
        7:21 Sillä ei ole maan päällä ihmistä niin vanhurskasta, että hän tekisi vain hyvää eikä tekisi syntiä.

Näin Saarnaajan kirjassa.

Rinnakkaisviitteet:

1Kun. 8:46 Jos he tekevät syntiä sinua vastaan - sillä ei ole ihmistä, joka ei syntiä tee - ja sinä vihastut heihin ja annat heidät vihollisen valtaan, niin että heidän vangitsijansa vievät heidät vangeiksi vihollismaahan, kaukaiseen tai läheiseen,

2Aikak. 6:36 Jos he tekevät syntiä sinua vastaan - sillä ei ole ihmistä, joka ei syntiä tee - ja sinä vihastut heihin ja annat heidät vihollisen valtaan, niin että heidän vangitsijansa vievät heidät vangeiksi kaukaiseen tai läheiseen maahan,

Sananl. 20:9 Kuka voi sanoa: "Olen puhdistanut sydämeni, olen puhdas synnistäni"?

1Joh. 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

Ja vielä se ensimmäinen viittaus:

Saarnaaja:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rinnakkaisviitteet:

1Kun. 8:46 Jos he tekevät syntiä sinua vastaan - sillä ei ole ihmistä, joka ei syntiä tee - ja sinä vihastut heihin ja annat heidät vihollisen valtaan, niin että heidän vangitsijansa vievät heidät vangeiksi vihollismaahan, kaukaiseen tai läheiseen,

2Aikak. 6:36 Jos he tekevät syntiä sinua vastaan - sillä ei ole ihmistä, joka ei syntiä tee - ja sinä vihastut heihin ja annat heidät vihollisen valtaan, niin että heidän vangitsijansa vievät heidät vangeiksi kaukaiseen tai läheiseen maahan,

Sananl. 20:9 Kuka voi sanoa: "Olen puhdistanut sydämeni, olen puhdas synnistäni"?

1Joh. 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

Ja vielä se ensimmäinen viittaus:

Saarnaaja:

No, tekikö se Jeesus syntiä, kun oli kuitenkin vain ihminen?

2.Korinttolaiskirje:
        5:21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

1.Pietarin kirje:
        3:18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,

Hebrealaiskirje:
        7:26 Senkaltainen ylimmäinen pappi meille sopikin: pyhä, viaton, tahraton, syntisistä erotettu ja taivaita korkeammaksi tullut,

Näiden kohtien perusteella Jeesusta pidettiin synnittömänä ihmisenä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei sanonut tuossa sitä, että hän itse ei olisi hyvä. Hän sanoi, että Jumala yksin on hyvä. Hän sanoi siis olevansa Jumala.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten eri asteet mitataan ja missä menee se raja mistä joutuu pahojen puolella

Jos ihmisiä pisteytetään hyvyys asteilla 1-10, onko puolivälissä kohtaa se oikea katkaisupiste, missä Jumala heittää toiset taivaisiin ja toiset helvettiin? Millä tavoin sitä sydäntä mitataan, onko Jumalalla jokin hyvyyden mittari vai onko sellainen syntisaavi, jossa on raja kun se on ylitetty, niin ne on liian suuriksi tulleet.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei sanonut tuossa sitä, että hän itse ei olisi hyvä. Hän sanoi, että Jumala yksin on hyvä. Hän sanoi siis olevansa Jumala.

Jos Jeesus oli Jumala, niin hänen koko elämänsä ja kiusauksensa olivat pelkkää teatteria, näytelmää. Jumala ei ole kenenkään kiusattavissa eikä hänellä ole vaaraa langeta Jumalan tahdon vastaisiin tekoihin, sanoihin tai ajatuksiin. Silti Jeesuksesta sanotaan, että hän ei tahtonut kuolla ristillä: "tapahtukoon sinun tahtosi, ei minun."

Jeesus ei siis tahtonut kuolla ristillä, joten hän ei tahtonut samaa kuin Jumala, hänen isänsä. Mutta hän alistui isän Jumalan tahtoon, joten hän ei ollut itse se Jumala, jonka tahtoon hän alistui. Oliko hän Jumala ollenkaan? Jos oli ihminen, niin ei tietenkään ollut. Jos oli Jumala ihmisen ruumiissa, niin sitten ei ollut lainkaan ihminen.

Kumman valitset? Lyödäänkö lukkoon vaihtoehto?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli Jumala ei tullutkaan ihmiseksi tai ihmisen kaltaiseksi. Tuli ihmisen kohdussa käymään maailmassa?

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisen hyvyys tai pahuus ei liity suoraan ihmisen vanhurskauteen, tai sen puuttumiseen.

Nuo ovat lihallisen ihmisen olemuksen vaihteluita.

Olen tuntenut ateisteissakin nk. hyviä ihmisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisen hyvyys tai pahuus ei liity suoraan ihmisen vanhurskauteen, tai sen puuttumiseen.

Nuo ovat lihallisen ihmisen olemuksen vaihteluita.

Olen tuntenut ateisteissakin nk. hyviä ihmisiä.

Niin, ateistit pitävät pahana Jumalan tekemät joukkomurhat ja tappokäskyt Raamatussa ja helvetin tuomion, mutta kristityt ajattelevat sen kaiken olevan hyvää ja oikeudenmukaista. Voit miettiä tätä taustaa vasten sitä, kummat ovat parempia ihmisiä. Jopa juopoin spurgu on ateistina parempi kuin pyhäkoulu poika, joka pitää Raamatun Jumalaa hyvänä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mark.10 Jeesus oikaisi miestä, joka käytti hänestä arvonimeä ”Hyvä Opettaja”, sillä Luojan 1. luomus Jeesus piti Isäänsä hyvyyden mittapuuna, ei itseään.

Yleisesti ottaen Jeesus tietenkin oli hyvä ihminen, jopa hänen vihollisensakin myönsivät sen.

Mutta miksi Jeesus oikaisi miestä”? Jeesus kieltäytyi tästä imartelusta siksi, että antoi kunnian Jumalalleen osoittaen, että Luoja on kaiken hyvän Lähde. Ja lisäksi Jeesus kohdisti huomion siihen, että vain kaiken Luojalla on yksin Tekijänoikeus oikeus asettaa hyvää ja pahaa koskevat normit.

Luoja määrittelee, mikä on kaiken hyvyyden määritelmä, sen ydin, hänellä on Kaikkeuden korkein Normi. Tätä Jeesus tarkoitti vastatessaan miehelle: ”Miksi sanot minua hyväksi? Kukaan ei ole hyvä paitsi Jumala yksin.”

Luojaa on ’hyvä’-sanan moraalisen oivallisuuden ominaisuus täydellisessä ja ehdottomassa merkityksessä. Vaikka Jeesuksellakin oli tämä ominaisuus, hän ei sallinut antaa itselleen arvonimeä ”Hyvä”, vaan tunnusti hyvyyden korkeimmaksi mittapuuksi Luojansa.

Mooses pyysi 2.moos.33 ”Anna minun nähdä kirkkautesi.”Hän vastasi: Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja julistan [persoona]nimen '[poistettu kirkkoraamatusta ja vaihdettu arvonimeen] ’Herra’* sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen.
        Ja hän sanoi vielä: Sinä et voi nähdä minun kasvojani; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon.”

2.moos.34 ”Ja *Herra kulki hänen ohitsensa ja julisti: Herra, *Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja totuudessa,
        joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi synnit, mutta ei kuitenkaan jätä rankaisematta.”

Kuten huomasimme, hyvyyden ominaisuuteen sisältyy armo ja rakkauteen perustuva huomaavaisuus, joka ei kuitenkaan katso sormien läpi pahuutta, ei ole korruptoitunut ja lahjottu väärintekemiseen. Siksi tuon armoon liittyvän hyvyyden perusteella mm. Daavid saattoi pyytää syntinsä anteeksi:

Pslm.25 ”Älä syntejäni muista, minua minua armosi mukaan, hyvyytesi tähden, *Herra.”

Luojan hyvyys ja rakkaus liittyivät siihen, että hän antoi 1. luomuksensa eli rakkaan Poikansa uhriksi ihmiskunnan syntien edestä. Siten hän järjesti auttamismahdollisuuden niille, jotka haluavat toimia oikein ja tehdä sitä, mikä on hyvää Luojan normien mukaan, mutta tuomitsi samalla pahuuden.

Tänä kyynisenä, opportunistisena, korruptoituneena omanedun tavoittelemisen aikakautena moni kyselee torjuen: ”Koska sääli on sairautta, mitä hyötyä muka on hyvyydestä?”

Luoja on mallimme hyödyllisen antamisesta toisille, koska hyvyytensä ilmenee meille hänen hyväntekeväisyytenä.

Pslm.145 ”*Herra on hyvä kaikille ja armonsa on mukana kaikissa teoissansa.” Luoja haluaa, että hyvyytensä saisi kaikki palvelemaan häntä voidakseen siten antaa heille ikuisen elämän Jeesuksen lunnaiden perusteella.

Luojan asettama ehto ikuisen elämän saamiseksi on se, että palvelijansa tulee riippua kiinni hyvässä, tehdä hyvää ja ponnistella hyvyyden osoittamisessa toisia kohtaan.

• Anonyymi

Jeesus on ja oli yhtä aikaa tosi ihminen ja tosi Jumala. Usko sen ymmärtää, vaikka ei näe.

PKTNH

• Anonyymi

Saat kaiken omaisuuteni, jos voit väärentämättömällä Raamatulla todistaa oikeaksi tuon Jeesusta häpäisevän, pakanallista kolminaisuutta tukevan uskottelun, että Jeesus on/oli Poika-Jumala eikä, kuten itse vakuutti moneen kertaan, vain "Jumalan Poika".

Kolminaisuusopin mukaan Jeesus oli Luoja, joten ei voinut olla lihaksi tullut ihminen. Raamatun mukaan Jumalalla ajan Luojana ei ole alkua eikä loppua. Hän on kuolematon, mutta Jumalan Poika Jeesus oli kuolleena lähes 3 päivää.

1.joh.4 "Älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

Tästä te tunnette Jumalan hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;

ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen (ts. Kristusta vastaan oleva) henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

He ovat (pakanalliseen kolminaisuuteen uskovasta) maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä."

Kolminaisuusoppi kieltää Jeesuksen lihaksi tulemisen, koska Luoja ei voi tulla lihaksi.

Tiesitkö, että jokainen jae Raamatussa, joka esittää Jeesuksen tosi Jumalana ja pyhän hengen eli Luojan käyttämän persoonattoman voiman Luojana, on väärennetty tukemaan pakanallista kolminaisuusoppia?

Miltä sinusta tuntuisi, jos sinulle rakas Isäsi on raivannut maatilan pellot ja rakentanut rakennukset, niin isääsi halveksivat naapurit keljuillen alkaisivat väittää, että sinä olet tehnyt kaiken tuon hyvän, ei isäsi?
        Eikö se olisikin sinusta erittäin loukkaavaa, koska rakastat isääsi niin paljon?
        Etkö haluaisikin lähteä julistamaan naapureillesi totuutta, että rakas isäsi ansaitsee kaiken kunnian, etkä sinä, ja jatkaisit innolla isäsi maineen puolustamista, vaikka monet läimäyttäisivät oven päin naamaasi?

Jeesus teki noin, eikä häntä vain läimäytelty ovilla, vaan jopa papiston toimesta surmattiin totuuden puhujana ja uskonnollisten valheiden paljastajana.

• Anonyymi

Jeesus oli ensimmäinen uuden liiton ihminen. Hän eli elämänsä ihmisenä Jumalan Hengen yhteydessä, tehden sen mitä oli Jumalan tahto. Jos piti rikkoa sapatti, hän rikkoi, jos piti mennä ristille, hän meni. Ja jos elää Jumalan tahdon mukaan, miten voi olla syntinen? Eihän Jumala ole syntinen.

Meillä on uuden liiton jäseninä aivan sama mahdollisuus elämään kuin Jeesuksella. Joskin sillä erotuksella että emme ole jo äidin kohdusta Jumalan Hengen vaikutuksessa ja elämässä tulee kaikenlaista ennen kuin pääsemme uuden liiton jäseniksi, mutta Jeesus näytti muutoin meille esimerkin, joka on myös meille mahdollinen elää Hengessä Jumalan yhteydessä.

Sellainen mahdollisuus meillä on armossa, mutta pakko siihen ei tietenkään ole uskoa eikä se silloin jos siihen ei usko, niin ei se toteudu.

• Anonyymi

Valhetta !

Jeesuksen nimi jo kertoo sen, kuka Hän Oli ja On !

Matt. 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

Sinä taas teet Hänestä vain ihmisen !

Eikä Jeesus rikkonut sapattia, Jeesus ei tehnyt syntiä !

Hepr. 4:15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ILMAN SYNTIÄ.

Hepr. 7:26 Senkaltainen ylimmäinen pappi meille sopikin: pyhä, viaton, tahraton, syntisistä erotettu ja taivaita korkeammaksi tullut,

• Anonyymi

Kommentti 2024-01-07 13:22:20 "Meillä on uuden liiton jäseninä ..."
        ###

Vaikka emme tunne sinua, mistä tiedämme, että Jumala ei ole valtuuttanut sínua uuden liiton jäseneksi eikä sinulla ole aavistustakaan siitä, mitä tarkoittaa uuden liiton jäsenyys?

Tiedämme sen siitä, mitä kirjoitat kommentissasi.

Mitä jos naapurisi eduskuntavaalien jälkeen tulisi innoissaan kertomaan sinulle, että ”olen kansanedustaja!” Etkö pyytäisikin häntä esittämänä valtakirjan todisteeksi? Ei riitä, että hän on kokenut tunnekuohun, jonka mukaan hänestäkin tuli kansanedustaja!

Mutta olkaamme armollisia sinulle: Voisitko kertoa Raamatun jakeilla, mitä tarkoittaa uusi liitto, jonka jäsen olet?
        Onko se sama liitto, jonka Jumala teki Jeesuksen kanssa?
        Vai onko se sama liitto, jonka Jumala teki Aabrahamin ja Daavidin kanssa?
        Vai se liitto, jonka Jeesus teki valittujen seuraajiensa kanssa?
        Ketkä ovat tuon liiton osapuolet?
        Milloin liitto saatettiin voimaan?
        Kuinka monta jäsentä siihen Raamatun mukaan kuuluu?
        Mikä on tuon liiton tarkoitus?
        Mikä on sen agenda?
        Onko kaikilla sen osapuolilla sama tehtävä?
        Mikä teki sinut päteväksi saamaan sen jäsenyyden?
        Hyötyykö muu ihmiskunta siitä liitosta, jonka jäsen olet?
        Jos hyötyy, tuleeko hyöty tuosta noin vain kuten manulle illallinen vai täytyykö teidän jäsenten ponnistella siitä tiedottamiseen?
        Jos täytyy informoida muita,riittääkö että tiedotatte vain suomalaisille, vai täytyykö teidän rakentaa maailmanlaajuinen organisaatio ja informoida kaikki kansakuntien äidinkielellä?

• Anonyymi

Raamatun kokonaisilmoituksen vain kirjallisesti osaava teologi osaa perustella hyvin Kolminaisuusopin, joka on totta Raamatussa, vaikka itse sana ei löydy.
      Isä ja minä olemme yhtä (olemusta). Jumala ANTOI Poikansa ihmiseksi, JUMALA tuli /syntyi ihmiseksi. Pyhä Henki on Isän ja Pojan Henki. Ja paljon muuta toivotusta Kolminaisuudelle.
      Jumala sovitti ihmiset itsensä kanssa. Jumala Jumalasta. Jeesus ei syntynyt miehen tahdosta. Vain Jumala voi olla synnitön. Ja paljon muuta vaikeaa.
      Joudumme vaeltamaan uskossa emme näkemisessä.
      Ihminen hyväkään ei voisi lunastaa ihmiskuntaa. Jos Jeesus ei olisi ollut Jumala olisimme siis vielä synneissämme. Kukaan meistä ei voi edes itseänsä pelastaa.

• Anonyymi

Raamatun opetus vs. Teologinen koulutus:

Mat.11 ”Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja älyköiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille (teologisia kouluja käymättömille).

Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt. Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.”

Mieti, kuulostaako järkevältä, kun tuo ilmaistaan kolminaisuusopin mukaan:

”Minä ylistän minua, Minä, taivaan ja maan Herra, että olen salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille (rehellissydämisille).

Niin, Minä, sillä näin on minulle hyväksi näkynyt. Kaikki on minun Minäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Minä, eikä Minua tunne kukaan muu kuin Minä ja se, kenelle Minä tahtoo hänet ilmoittaa.”
        -
        Mat.11 ”Kun Jeesus oli antanut 12 opetuslapselleen kaikki nämä käskyt, niin hän lähti sieltä opettamaan ja saarnaamaan heidän kaupunkeihinsa (kaduille, oville, toreille).

Jes.29: ”Ja Herra sanoi: Koska kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain (teologeilta) opittuja ihmiskäskyjä,

sentähden, katso, minä tulen tekemään kansalle kummia tekoja - ja sen viisaitten viisaus häviää, ja sen älykkäitten ymmärrys katoaa.”

Uskonnolliset johtajat väittävät olevansa hengellisesti ymmärtäväisiä, mutta he ovat hylänneet Luojan. He opettavat omia vääristyneitä näkemyksiään ja puolustelevat uskottomia ja moraalittomia tekojaan, he johtavat ihmisiä Jumalan epäsuosioon. Luoja saattaa heidät vastuuseen tekopyhyydestä tekemällä 'oudon' tekonsa (teologisten uskonto-organisaatioiden lakkauttamisen).

1.kor.1 ”Kehoitan teitä, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus (silti eri persoonissa).

Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin (Paavin) puolta", toinen: "Minä Apolloksen (Lutherin)", joku taas: "Minä Keefaan (Kalvinin)", joku vielä: "Minä Kristuksen (Kolminaisuuden)." Onko Kristus jaettu?

Sana rististä (staurós: ilman vaakapuuta oleva pystysuora paalu, tolppa) on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi."

Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet (teologisia kouluja käyneet)? Missä tämän maailman älyniekat (kyyniset filosofit)? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?

Koska maailma ei oppinut oman viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat.

Me saarnaamme staurókseen naulittua Kristusta (siis ei pakanallista kolminaisuutta).

Katsokaa omaa kutsumistanne: sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi
        saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
        ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.

Apt.4 ”Mutta kun he puhuivat kansalle, astuivat papit ja pyhäkön vartioston päällikkö ja saddukeukset heidän eteensä, närkästyneinä siitä, että he opettivat kansaa. Ja he panivat heidät vankeuteen.

Seuraavana päivänä heidän hallitusmiehensä ja vanhimpansa ja kirjanoppineensa kokoontuivat Jerusalemissa, niin myös ylimmäinen pappi sekä kaikki, jotka olivat ylimmäispapillista sukua.

Ja he asettivat heidät eteensä. Kun he havaitsivat heidän olevan koulunkäymättömiä ja oppimattomia, he ihmettelivät.

Niin he kutsuivat heidät ja kielsivät heitä mitään puhumasta ja opettamasta. Mutta he vastasivat: "Päättäkää itse, onko oikein Jumalan edessä kuulla teitä enemmän kuin Jumalaa.”

Päästyään vapaiksi he menivät omiensa tykö ja kertoivat kaiken, mitä ylipapit ja vanhimmat olivat heille sanoneet. Sen kuultuansa he yksimielisesti korottivat äänensä Jumalan puoleen ja sanoivat: "Herra, sinä, joka olet tehnyt taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on!

Sinä, joka olet puhunut: 'Miksi kansat pauhaavat ja turhia ajattelevat? Kuninkaat ja ruhtinaat nousevat ja kokoontuvat yhteen Herraa (Luojaa) ja hänen Voideltuansa (Kristusta) vastaan.'

Ja nyt, Herra (Luoja), katso heidän (teologisten ja poliittisten johtajien) uhkauksiansa ja anna palvelijaisi kaikella rohkeudella puhua sinun sanaasi.”

• Anonyymi

Uusi liitto on ilmoitettu jo VT ja kerrottu miten se on hengen liitto, missä veli ei veljeä enää jokaisessa asiassa opeta, vaan kaikki tietävät ja tuntevat Herran Hengen kautta.

Ei uusi liitto ole kirjaimen liitto, joka mätkitään Raamatulla toisen päähän kuin joku harhaoppi, vaan ihminen saa sen lahjaksi Pyhän Hengen kautta.

Kyllä Paavali yrittää sitä kärsivällisesti ihmisille selvittää mitä Hengen liitto on eikä se aina ole mennyt perille, kun se toimii ihmisessä vain Pyhän Hengen kautta. Vain Pyhässä Hengessä on uuden liiton jäsen.

• Anonyymi

Raamatussa sana ”liitto” on sopimus jonkin tekemisestä tai tekemättä jättämisestä. Jotkut olivat 1-puolisia, ja jotkut 2-puolisia, jolloin molempien tuli täyttää sovitut ehdot. Liiton rikkominen oli vakava synti. Joissakin liitoissa osapuolena oli Jumala. Periaatteessa jokainen Luojan antama lupaus on liitto.

Eräs liitto 1.moos.3:15, että ”Vaimon siemen” palauttaa maan ja ihmiskunnan siihen tilaan, jossa se oli ennen syntiinlankeemusta ja korjaa ”Käärmeen” aiheuttamat tuhot.

Raamattu paljastaa, että Käärme on Saatana ja Vaimon siemen on Jeesus, jota Käärme ’pisti’, kun Jeesus surmattiin. Aikanaan Jeesus tulee murskaamaan käärmeen pään. Vihollisuuden piti kestää tuhansia vuosia.

”Vaimo” on Luojan luoma henkipersoona-organisaatio ja heistä yksi, Logos eli Sanah, Luojan 1. luomus sai edun tulla ”vaimon” siemeneksi Jeesuksena, Karitsana.

Liitto Aabrahamin kanssa oli lupaus, että hänen jälkeläisensä (Jeesus) kautta koko ihmiskunta tullaan siunaamaan. Aabrahamin kuoltua tuo liitto siirrettiin Iisakille, Jaakobille, Juudalle, Daavidille.

Paavali kirjoitti, että Jeesus oli ensisijainen Siemen ja hänen yhteydessään olevat toissijainen ”siemen”, ts. ne, joilla on Luojan antama kutsu tulla Kristuksen hallitustovereiksi taivaaseen hallitakseen sieltä käsin henkipersooniksi muutettuina maan päällä asuvia miljardeja ihmisiä ikuisesti.

Tuossa hallituksesta Luoja teki sopimuksen eli liiton Jeesuksen kanssa ja valtuutti Jeesuksen tekemään lähimpien opetuslastensa kanssa liiton Jumalan valtakunnasta. Tuosta Jeesuksen ja seuraajiensa* välisestä liitosta käytetään nimitystä Valtakuntaliitto.

Ilmst.14 ”Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan *sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen (Jeesuksen) nimensä ja hänen Isänsä (Luojan persoona)nimi.

Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä (asema taivaassa enkelienkin yläpuolella), paitsi ne *sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat ostetut maasta.

Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee (taivaaseen). Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle, eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu.”

Ilmsts.5 ”Karitsa tuli ja otti kirjan valtaistuimella-istuvan (Luojansa) oikeasta kädestä. Ja *he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmisiä kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja he tulevat hallitsemaan maata."

Ilmsts.20 ”Autuas ja pyhä on se, jolla on osa 1. ylösnousemuksessa; *he tulevat hallitsemaan Kristuksen kanssa ne tuhannen vuotta.”

Ilmsts.21 "Minä näytän sinulle *morsiamen, Karitsan *vaimon.” Mikä on tuo Karitsan *vaimo?
        ”Hän näytti *pyhän kaupungin, *Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin *morsian, miehellensä kaunistettu. Ja kansat tulevat vaeltamaan sen valkeudessa (hengellinen opetus).

Pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.

Ja kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Jumala itse on oleva heidän (maan päällä olevan ihmiskunnan) kanssaan (henkensä välityksellä, vrt. elämälle välttämätön aurinkokaan ei ole maapallolla), heidän Jumalansa.

Valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki. Ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän (maan päällä olevan ihmiskunnan) silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."

”Uuden taivaan” eli ”Karitsan vaimon” eli ”uuden Jerusalemin” Jumalan Valtakunnan* hallitusohjelma:

Jes.61 ”Minä luon *uudet taivaat ja uuden maan (vanhurskaat alamaiset maan päällä). Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu; vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin (taivaallisen hallituksen), riemuksi sen kansan (ihmiskunnan maan päällä).

Minä iloitsen kansastani (ihmiskunnasta); eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä. He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät. Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas; ei missään tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra.

Jer.31 ”Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen uuden liiton; en sellaista liittoa kuin se, jonka liittoni he ovat rikkoneet.

Vaan tämä on se liitto niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.”

Kun Jumalan valtakunta toteuttaa hallitusohjelmansa, seuraus maan päälle ylösnousseelle ihmiskunnalle:

Lopulta ”ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra.' Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra.”

• Anonyymi

Kutsu kansalliseen yhteisrukoukseen!

On aika selvä että meillä on nyt edessä uhka joka selvästi uhkaa tuhota Suomen ja Suomen kansan!

Tämä uhka ei tosiasiassa ole mitenkään uusi asia. Me varmaan olemme suoraan sanoen olleet tietoisia siitä jo useamman ns koronavuoden ajan ja vaikkapa noiden Putinin hintojen jotka suoraan sanoen ovat vaikuttaneet aika negatiivisesti esim maanviljelijöiden pärjäämiseen tässä maassa.

https://tuomaskuusela.files.wordpress.com/2024/03/image-190.png

On aika selvä että nykyinen hallitus jatkaa siitä mihin aiemman hallitukset sen jättivät eli siis Suomen kansan alasajaon.

https://tuomaskuusela.files.wordpress.com/2024/03/image-188.png

Tämä ulottuu nyt myös julkisen terveydenhoidon puolelle joka suoraan sanoen on kaatumassa aika kaaoottisissa tunnelmissa!

https://tuomaskuusela.files.wordpress.com/2024/03/image-197.png

Poispääsyä tästä kriisistä suoraan sanoen ei ole omin avuin! Ammattiliitot eivät tule antamaan periksi ennenkuin hallitus kieltää kokonaan Poliittiset lakot. Seuraava askel sitten on Syksyn liittokohtaiset neuvottelut josta puolestaan se "ilo" todella repeää irti!!!

Karu tosiasia on että me ollaan KUSESSA!!!

Toivoa paremmasta suoraan sanoen ei enää ole omin avuin. Globalistit on kirjaimellisesti laulanu meidät suohon.

https://tuomaskuusela.files.wordpress.com/2024/03/image-223.png

Sitä voi sitten yrittää "Järkeillä" jälkeenpäin että miten tässä oikein näin pääsi tapahtumaan.

https://tuomaskuusela.files.wordpress.com/2024/03/image-222.png

Tämä hallitus haluaa TUHOTA Suomen kansan ja sitten kun se TUHO on saavutettu päätökseen niin kirjaimellisesti korvata sen muunmaalaisessa halpatyövoimalla. Se on tämän hallituksen tavoite ja siihen muuten kaikki tuo "rasisminvastainen" hömpötys nyt tosiasiassa liittyy!

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010286077.html

En muuten kiellä etteikö Suomi olisi rasistinen maa koska sitä se tosiasiassa on! Sen vaan aiheesta sanon...että rasismi itsessään nimenomaan on VIHAN muoto...ja tämä hallitus pääsi valtaan nimenomaan tuolla ROTUVIHALLA!!! Nyt se viha on kuitenkin käännetty LUOKKAVIHAKSI Suomalaista työläistä vastaan ja on mahdollista että tilanne laajenee ja eskaloituu vielä tästäkin!

https://tuomaskuusela.files.wordpress.com/2024/03/image-192.png

Petteri Orpo ei pettänyt äänestäjiä. Hän ei ikinä valehdellut televisiossa tavoitteistaan tai vaalilupauksistaan. Riikka Purra sen sijaan petti! Hän valehteli mutta siellä suoraan sanoen ei tässä vaiheessa enää ole mitään merkitystä!

https://mega.nz/file/9cIwXRhA#YOCjdkji0wizEP07AJJ3lWeLW7OC8uSczqwpDeX9tnk

Karu tosiasia on että Suomalaiset äänestäjät antoivat tukensa puolueelle jota johtaa "nainen" jolla ei tosiasiassa ole edes päivääkään työkokemusta takanaan ennen nykyistä valtionvarainministerin pestiä! Hän puhui mitä puhui...eikä ilmeisesti nyt enää tässä vaiheessa aio pyörtää puheitaan!

https://tomialatalo.files.wordpress.com/2024/03/image-13.png

Demokratia on tullut tiensä päähän...jos sitä siis alunperinkään edes oli olemassa!? Mitä tuolla olkona sensijaan suunnilleen 100% varmuudella on kylmyys ja kuolema! Se ei ehkä tänä kauniina kevät päivänä ole ihan yhtä ilmeistä kuin mitä se jonain muuna vuodenaikana olisi! Tuo iso herra yläkerrassa on ARMOLLINEN että hän on sallinut meidän kohdata tämän hyvin vakavan koettelemuksen nimenomaan VALON AIKANA!!!

https://tuomaskuusela.files.wordpress.com/2024/03/image-228.png

• Anonyymi

Näin lyhyesti sanoen me emme enää saa toista tilaisuutta yhteisrukoukseen kuin NYT! Aika ei ole puolellamme. Suomessa ollaan varauduttu nykyiseen poikkeustilaan tosiasiassa jo pitemmän aikaa.

https://tuomaskuusela.files.wordpress.com/2024/03/image-209.png

Olen tällä palstalla kuullut että poikkeuslakia ei kuulemma voi säätää jos sen takana ei ole 2/3 eduskunnasta. Taisi siis olla noin 75% edustajista.

Tuota...noin voi olla...tai sitten ei ole! Missä me olemme seuraavan 2-viikon kuluessa? Sitä en tiedä minä...ja sitä suurella todennäköisyydellä et tiedä sinäkään...ja ennankaikkea uskon että et HALUA TIETÄÄ!!!

Sanotaanko me elämme nyt noita viimeisiä veteraanien siunauksien päiviä! Kun ne loppuvat...no...routa tulee kotiin! Pahin mahdollisuus mikä nyt on edessä on että seuraavan 2-viikon lakkoilun jälkeen hallitus säätää poikkeustilan ja kieltää lakkoilun...ja Syksyllä...kun tulee kylmä ja pimeä...no...tuolloin nykyiset työehtosopimukset päättyvät!!!

Mitä sitten tapahtuu...no...eduskunnassa sekä Demarit että Keskusta voivat yksinkertaisesti kieltäytyä astumasta nykyisen hallituksen puolelle uutta valmiuslakia säätäessä! Sen sanon että nuo Amerikkalaiset palkkasoturi joukot ovat jo tässä maassa Lapissa sotaharjoituksissa kuulemma Putinia vastaan...ja pian voivat olla Suomen satamissa...ehkä jopa siellä eduskunnassa avustamassa siinä poikkeuslain säätämisessä...jos niikseen tulee...teknisesti näin ei muuten saisi olla...koska eduskunnan pitäisi hyväksyä tuo DCA-sopimus ennenkuin se siis astuu voimaan...tuota...luuletko sinä arvon lukija että tämä MAANPETOSHALLITUS tulee kysymään eduskunnalta millä luvalla nuo Amerikkalaiset palkkasoturijoukot oikein ovat tässä maassa?

https://tuomaskuusela.files.wordpress.com/2024/03/image-224.png

Siis ihan aikuisten oikeasti!

https://mega.nz/file/FZhAVZaL#_WclclBJF8MV_g4s9sMZVSNJVzKPsyQl2tVWwWKIsZo

On olemassa vanha sananlasku että ei löydy ateistia juoksuhaudoista! No...suoraan sanoen me ollaan nyt aika SYVÄLLÄ siellä juoksuhaudassa!

Ja tästä haudasta ei helposti nousta ellei JOKU siis nosta meitä siitä ylös!

Sanon tämän vielä viimeisen kerran...tästä juoksuhaudasta me EI ENÄÄ omin neuvoin nousta ylös!!!

Jos jollakin olisi jokin parempi idea rukoukselle kuin siis maanpako tai kuolema...niin haluaisin sen kuulla!!!

Nyt olisi sopiva aika rukoilla tuota isiemme Jumalaa yläkerassa! Hän kerran pelasti Suomen TUHOLTA! Sellaista ihmettä ei ehkä enää tapahdu toistamiseen mutta tämä suoraan sanoen olisi hyvä aika alkaa rukoilemaan ja uskomaan sellaiseen!!!

https://tuomaskuusela.files.wordpress.com/2024/03/image-227.png

• Anonyymi

# Kuuleeko Jumala kaikkien rukoukset? Kyllä, mutta ei ota huomioon kaikkia rukouksia. #

Jes.28” Väkijuomasta horjuu pappi ja profeetta; he ovat sekaisin viinistä, hoipertelevat väkijuomasta. He horjuvat näyissä, huojuvat tuomioissa. Sillä täynnä oksennusta ja saastaa ovat kaikki pöydät - ei puhdasta paikkaa!”

# Uskonnoitsijoiden reaktio Jesajan pyrkiessä pitämään esillä Jumalan sanaa: #

”Keitähän tuokin (Jesaja) luulee neuvovansa, keitä saarnalla opettavansa? Olemmeko me vasta maidolta vieroitettuja, äidin rinnoilta otettuja? Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä!”

# Heprean kielessä Jesajan saarnaaminen kuulosti omavanhurskaiden korvissa lasten lällätykseltä. #

# Jesaja vastasi: #

”Totisesti, kauhuksi on tämän saarnan opetus. Älkää pilkatko, sillä Herralta Sebaotilta minä olen kuullut hävitys- ja tuomiopäätöksen, joka on kohtaava kaikkea maata.”

Jes.1 ”Kuulkaa, sillä Herra puhuu: Minä kasvatin lapsia, sain heidät suuriksi, mutta he luopuivat minusta.

Voi syntistä sukua, raskaasti rikkonutta kansaa, pahantekijäin siementä, kelvottomia lapsia! He ovat hyljänneet Herran, pitäneet pilkkanansa, he ovat kääntyneet pois. Mihin pitäisi teitä vielä lyödä, kun yhä jatkatte luopumustanne?”

# Jumala vertaa noita palvelijoikseen tekeytyviä sodomalaisiin: #

”Kuulkaa Herran sana, te Sodoman päämiehet, ota korviisi meidän Jumalamme opetus, sinä Gomorran kansa.
        Kun te tulette minun kasvojeni eteen, kuka sitä teiltä vaatii. Minun sieluni vihaa teidän (uskonnollisia) uusiakuitanne ja juhla-aikojanne.

Kun te ojennatte käsiänne, minä peitän silmäni teiltä; vaikka kuinka paljon rukoilisitte, minä en kuule: teidän kätenne ovat verta täynnä.

Oppikaa tekemään hyvää; harrastakaa oikeutta, ojentakaa väkivaltaista, hankkikaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa.

Voi, kuinka onkaan portoksi tullut uskollinen kaupunki! Se oli täynnä oikeutta, siellä asui vanhurskaus, mutta nyt murhamiehet. Sinun päämiehesi ovat niskureita ja varkaiden tovereita; kaikki he lahjuksia rakastavat ja palkkoja tavoittelevat; eivät he hanki orvolle oikeutta, lesken asia ei pääse heidän eteensä. Luopiot saavat kaikki turmion.”

Jer.6 ”Kenelle minä puhuisin, ketä varoittaisin, että he kuulisivat? Katso, heidän korvansa ovat ympärileikkaamattomat, eivät he voi kuunnella. Katso, Herran sana on tullut heille pilkaksi, ei se heille kelpaa.

Sillä kaikki, niin pienet kuin suuretkin, pyytävät väärää voittoa, kaikki, niin profeetat kuin papitkin, harjoittavat petosta.

HE SANOVAT: RAUHA, RAUHA! VAIKKA EI RAUHAA OLE.

He joutuvat häpeään, sillä he ovat tehneet kauhistuksia; mutta heillä ei ole hävyntuntoa, he eivät osaa hävetä.

Näin on Herra sanonut: Astukaa teille ja katsokaa ja kysykää muinaisia polkuja, kysykää, mikä on hyvä tie, ja vaeltakaa sitä, niin te löydätte levon sieluillenne. Mutta he vastasivat: Emme vaella.

Ja minä olen asettanut teille vartijat (julistajat): Kuunnelkaa pasunan (varoitussanoman) ääntä. Mutta he vastasivat: Emme kuuntele.

Sentähden kuulkaa, te (kaikki) kansat, ja tiedä, seurakunta, mitä heille on tapahtuva.

Minä olen asettanut sinut kansani tutkijaksi, ottamaan selville heidän vaelluksensa.
        Kaikki he ovat äärimmäisen niskureita, liikkuvat panettelijoina.”

1.tess.5 ”Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa;
        sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.

KUN HE SANOVAT: "NYT ON RAUHA, EI HÄTÄÄ MITÄÄN", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.

Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas.

Älkäämme siis nukkuko niinkuin muut, vaan valvokaamme ja olkaamme raittiit.
        Sillä ne, jotka nukkuvat, ne yöllä nukkuvat, ja jotka juovat itsensä juovuksiin, ne yöllä juovuksissa ovat. ”

• Anonyymi

Moraalia ja etiikkaa voidaan testata ja havaita ihmisten teoissa, ajatuksissa ja hedelmissä. Moraalinen ja eettinen käytös ilmenee ihmisten päivittäisessä elämässä heidän tekemissään valinnoissa ja toimissa. Tämä voi sisältää esimerkiksi toisten kunnioittamisen, oikeudenmukaisuuden, rehellisyyden, empatian ja rakkauden osoittamisen.

• Anonyymi

Jeesus sanoi: " kukaan ei ole hyvä, paitsi Jumala" Jokaisessa on taipumus hyvään ja pahaan. Mutta jos teet enemmän hyvää, niin olet parempi kuin se, joka tekee enemmän pahaa. Jumalan edessä sekään ei riitä, vaan tarvitaan Kristuksen sovitus.

• Anonyymi

Tottakai on hyviä ja pahoja ihmisiä mutta synnitön ei ole kukaan...

• Anonyymi

Näkisin niin päin että pahan ihmisen on huomattavasti vaikeampaa päästä taivasten valtakuntaan kuin hyvän...

• Anonyymi

JUMALAN VALTAKUNTA SISÄLTÄÄ HALLITUKSEN, JOKA ON TAIVAASSA… :

Ilmestyskirja 14:1-4 ”Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.

Ja he veisasivat uutta virttä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat ostetut maasta.

Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle.

5 eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu. ”

… SEKÄ MAAN PÄÄLLÄ OLEVAT ALAMAISET:

Ilmestyskirja 21:3,4”Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;

ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."

SEKÄ HYVÄT ETTÄ PAHAT PÄÄSEVÄT JUMALAN VALTAKUNTAAN:

Apt.24:15 ”On oleva ylösnousemus, sekä vanhurskasten että vääräin."

SEKÄ HYVÄT ETTÄ PAHAT PÄÄSEVÄT JUMALAN VALTAKUNTAAN, MUTTA RIKKAILLE SE ON VAIKEINTA:

Markus 10:25 ”Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpikuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan.”

PAHAT PÄÄSEVÄT JUMALAN VALTAKUNTAAN SEN MAANPÄÄLLISINÄ ALAMAISINA, MUTTA EIVÄT TAIVAASEEN HALLITUSASEMAAN:

Ilmestyskirja 14:5 ”Eikä heidän (taivaaseen menneiden) suussaan ole valhetta havaittu ”

JEESUKSEN ENNUSTAMASTA ”SUURESTA AHDISTUKSESTA” PELASTUU MILJOONIA IHMISIÄ JATKAMAAN ELÄMÄÄ MAAN PÄÄLLÄ:

Ilmestyskirja 7:13-14 ”Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä (uskovat Jeesuksen lunastusuhriin ja ovat olleet täyttämässä matt.24:14 ennustusta).
        Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä (mutta eivät valaistuimilla hallitsijoina vaan maan päällisinä alamaisina).”

JEESUKSEN ENNUSTAMA ”SUURI AHDISTUS” LOPETTAA PAHUUDEN:

Jes.65”Te, jotka hylkäätte Herran ja unhotatte minun pyhän vuoreni, jotka valmistatte Gadille (Onnenjumalalle) pöydän ja vuodatatte uhrijuomaa Menille (Kohtalonjumalalle) -

teidät minä määrään miekan omiksi, sentähden ettette vastanneet, kun minä kutsuin (matt.24:14), ettekä kuulleet, kun minä puhuin (matt.24:14), vaan teitte sitä, mikä on pahaa minun silmissäni, ja valitsitte sen, mikä ei ole minulle otollista."

PAHUUDEN POISTAMISEN JÄLKEEN IHMISILLÄ MAHDOLLISUUS IKUISEEN ELÄMÄÄN MAAN PÄÄLLÄ:

Jes.65”Te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti, eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä.

Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän ja vasta satavuotiaana synnintekijä (katumaton ylösnoussut) joutuu kiroukseen (kuolee vailla ylösnousemusta).

He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät. Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas.”

”SUURESTA AHDISTUKSESTA” PELASTETUT MILJOONAT IHMISET TULEVAT OPETTAMAAN YLÖSNOUSSEEN IHMISKUNNAN VANHURSKAIKSI:

Jer.31 ”Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin ei enää toinen opeta toistansa sanoen: 'Tuntekaa Herra.' Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra.”

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7748
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3722
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1160
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1013
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      973
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      772
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      268
      703
    Aihe