Miksi Perkele vihaa juuri evankelisia uskovia ja seurakuntia?

Anonyymi-ap

Se vihaa heitä ja niitä siksi, että ne tekevät juuri sitä, mitä Jeesus käski heitä tekemään: julistaa evankeliumia, jonka kautta ihminen pelastuu ikuiselta helvetiltä.

Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.”
Mark 16:15

Miksi evankeliumi on niin tärkeä?
”Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.”
Mark 16:16

92

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ne uskovat, seurakunnat ja kirkot, jotka ovat suolansa menettäneet ja vain harrastavat seurapiirejä, uinuvat syvässä unessa ja myös siksi saavat olla rauhassa Perkeleen ja sen kätyreiden rienauksilta.

      • Anonyymi
        UUSI

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        💋 ­N­y­­­m­­f­­o­­­m­­­a­­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18202154

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Saatana perustaa monta niitä hurmosseurakuntia ja ylistyskuoroja, koska oli taivaan ex-ylienkeli ja ylistyskuoron johtaja. Ylistää itseään.

      "evankeliumi ensin", sanoo Saatana

      2.Kor.11
      13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
      14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
      15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

      • Anonyymi

        -92 käännös
        13 Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.
        15 Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun.

        Biblia 1776
        13 Sillä senkaltaiset väärät apostolit ja petolliset työntekijät teeskelevät itsensä Kristuksen APOSTOLEIKSI.
        14 Ei myös ihmekään ole; sillä itse saatana muuttaa itsensä valkeuden enkeliksi.
        15 Ei siis se ole suuri, jos myös hänen palveliansa itsensä asettelevat niinkuin he olisivat vanhurskauden saarnaajat, joiden loppu pitää oleman heidän töittensä perään.


      • Anonyymi

        Perkele ei kehoita turvautumaan ja uskomaan ristiinnaulittuun ja ylösnousseeseen Jeesukseen Kristukseen. Ei todella!
        Onko Jeesus sinun Herrasi ja Vapahtajasi?
        Jeesuksen seuraajat seuraavat Jeesusta ja julistavat evankeliumia Jeesuksen ristin sovituksesta.
        Miksi sinä et tee niin? Miksi häpeät evankeliumia?

        ”Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.”
        Kol 3:8


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perkele ei kehoita turvautumaan ja uskomaan ristiinnaulittuun ja ylösnousseeseen Jeesukseen Kristukseen. Ei todella!
        Onko Jeesus sinun Herrasi ja Vapahtajasi?
        Jeesuksen seuraajat seuraavat Jeesusta ja julistavat evankeliumia Jeesuksen ristin sovituksesta.
        Miksi sinä et tee niin? Miksi häpeät evankeliumia?

        ”Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.”
        Kol 3:8

        Perkele oikein hehkuttaa ja muistuttaa jatkuvasti siitä kun sai Jeesuksen tapettua ristinpuulla. Sehän oli Perkeleen riemuvoitto, kun sai Jumalan pojan tapettua.

        Ei Jeesus itsekään siitä tykkää, että hänet kuvataan jatkuvasti puolialastoma verille hakattuna kuolintuskissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perkele oikein hehkuttaa ja muistuttaa jatkuvasti siitä kun sai Jeesuksen tapettua ristinpuulla. Sehän oli Perkeleen riemuvoitto, kun sai Jumalan pojan tapettua.

        Ei Jeesus itsekään siitä tykkää, että hänet kuvataan jatkuvasti puolialastoma verille hakattuna kuolintuskissaan.

        ...he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perkele oikein hehkuttaa ja muistuttaa jatkuvasti siitä kun sai Jeesuksen tapettua ristinpuulla. Sehän oli Perkeleen riemuvoitto, kun sai Jumalan pojan tapettua.

        Ei Jeesus itsekään siitä tykkää, että hänet kuvataan jatkuvasti puolialastoma verille hakattuna kuolintuskissaan.

        Perkele julistaa Jeesuksen kuolemaa ja väittää, että se tarkoitti Jumalan lakien kuolemaa.

        Nyt vaan hurmostellaan niin perkeleesti, koska lait on kumottu, niin ei ole syntiäkään, koska synti tarkoittaa Jumalan lain rikkomista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perkele julistaa Jeesuksen kuolemaa ja väittää, että se tarkoitti Jumalan lakien kuolemaa.

        Nyt vaan hurmostellaan niin perkeleesti, koska lait on kumottu, niin ei ole syntiäkään, koska synti tarkoittaa Jumalan lain rikkomista.

        Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olsenikin vietiin vankilaan sodomiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perkele oikein hehkuttaa ja muistuttaa jatkuvasti siitä kun sai Jeesuksen tapettua ristinpuulla. Sehän oli Perkeleen riemuvoitto, kun sai Jumalan pojan tapettua.

        Ei Jeesus itsekään siitä tykkää, että hänet kuvataan jatkuvasti puolialastoma verille hakattuna kuolintuskissaan.

        Jeesus Kristus naulittiin ristille VAIN KERRAN.
        Sanotaanpa vielä uudestaan, ihan varmuudeksi:

        J E E S U S N A U L I T T I I N R I S T I L L E
        V A I N K E R R A N.
        Se riitti.

        Tulikohan tuo vielä selväksi?

        Mutta! Koska se on pelastuksen ydin ja evankeliumin perusta, se pitää kertoa aina uusille ihmisille, jotka eivät vielä ole sitä kuulleet tai saaneet tietää.
        Ihmisten pitää saada tietää, mitä Jeesus Kristus on heidän hyväkseen tehnyt, jotta he voisivat pelastua!

        Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        ”Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?”
        Room 10:13,14

        ”Ja heille, koska he eivät palvelleet itseänsä, vaan teitä, ilmoitettiin se, mikä nyt on teille julistettu niiden kautta, jotka taivaasta lähetetyssä Pyhässä Hengessä ovat teille evankeliumia julistaneet; ja siihen enkelitkin halajavat katsahtaa.”
        1 Piet 1:12


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perkele oikein hehkuttaa ja muistuttaa jatkuvasti siitä kun sai Jeesuksen tapettua ristinpuulla. Sehän oli Perkeleen riemuvoitto, kun sai Jumalan pojan tapettua.

        Ei Jeesus itsekään siitä tykkää, että hänet kuvataan jatkuvasti puolialastoma verille hakattuna kuolintuskissaan.

        Ihan hirveetä!!
        Miten tällaista on päässyt tapahtumaan!


    • Anonyymi

      Joskaan eivät opetuslapset vielä sisäistäneet uutta liittoa eikä sitä että se on solmittu hengessä koko maailman ihmisten kesken. Vasta Paavalista tuli pakanain apostoli ja Pietari sai näyn kun epäpyhää ruokaa hänelle tarjottiin, että hän ymmärsi mitä uusi liito merkitsi.

      • Anonyymi

        Paavali ei kaihanut valehtelemista tarvittaessa.

        Oikeat Jeesuksen seurassa kulkeneet apostolit olivat oikeita pakanoiden apostoleita.

        Heidät Jeesus käski ja valtuutti kastamaan omikseen kaikki pakanakansat ja sitten kasteen jälkeen opettamaan heille käskyt ja Jumalan lain ja kehotus niiden pitämiseen. Sellaisten kanssa Jeesus on.

        Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."


      • Anonyymi

        Ei Pietarin uskon varaan mitään seurakuntia perustettu.

        Matt. 16:23

        Mutta hän kääntyi pois ja sanoi Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"

        Jeesus tarkoitti itseään Kalliolla, johon ihminen liitetään kasteessa.

        On vain Yksi lauma ja Yksi Paimen.

        Jeesus perusti vain yhden maan laajuisen katolisen eli yleisen kirkon, jonka muodostaa kaikki Jeesuksen ruumiiseen kasteessa liitettyjen suuri joukko.

        Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Seurakuntamalli oli jo olemassa.
        Koko Israelin 2 milj.kansakin muodosti yhden seurakunnan.

        Joel 2:16

        Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei kaihanut valehtelemista tarvittaessa.

        Oikeat Jeesuksen seurassa kulkeneet apostolit olivat oikeita pakanoiden apostoleita.

        Heidät Jeesus käski ja valtuutti kastamaan omikseen kaikki pakanakansat ja sitten kasteen jälkeen opettamaan heille käskyt ja Jumalan lain ja kehotus niiden pitämiseen. Sellaisten kanssa Jeesus on.

        Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Perkeleeltä sinä olet saanut tuon halun vihata Jeesuksen apostolia Paavalia.


    • Anonyymi

      Markuksen loppu on tuntemattoman huijarin kirjoittamaa tekstiä satojen vuosien perästä.

      Jeesus ei kuolemansa jälkeen kehota ketään juomaan myrkkyä ja pistättämään itseään käärmeillä, kun vaan uskotaan ja kastetaan niin siitä ei ole mitään haittaa.

      Asiasta on varoitus -92 kännöksen Mark.16:9 kohdalla

      Jeesus ilmestyy lähimmilleen
      9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

      • Anonyymi

        Helluntailainen Mansonin lahko amerikassa joi sitä myrkkyä, kohtalokkain seurauksin. Monet kuolivat myrkkyyn.

        Ei pelastanut, vaikka "uskotaan ja kastetaan", kyseessä oli harhaoppinen uskonlahko.


      • Anonyymi

        Niin mielelläsi sinä vedät yli kohtia pyhästä Sanasta, jotka eivät sinulle sovi.
        Totuus on, että Jeesus lähetti omansa evankeliumia julistamaan, evankeliumia Jeesuksen Kristuksen ristin työstä, kun Jeesus sovitti ihmiset Jumalan kanssa. Sitä työtä me jatkamme oman sukupolvemme parissa.
        Mitä sinä sitten teet? Sinä herjaat Jeesuksen omia ja apostoleja ja Perkele on sinuun niin tyytyväinen, mutta Pyhä Henki on hyvin murheellinen sinun takia!


    • Anonyymi

      Tässä pelissä loppupeleissä voittavat vain rosvo-kapitalistit ja heidän lahjomansa vasikat !
      Suomen kehitys on monella alalla ollut heikkoa, koska vas vihr-kaaos, ja markkina kapitalistit ei pysty tekemään kehitykselle järkeviä suuntia.
      Vaan kaikki syövät mahd. nopeasti vain suoraan kuormasta. Näin vain mennään ongelmasta toiseen ja likinäköisesti. trendejä tosi naiiveja seuraillaan..
      ---Ei itsenäinen, ei osaava Suomi joutui isojen peliin netto-maksajaksi !
      Markkina voimat ja pelurit ovat mm. ovelasti johdattaneet harhaan viher. vas,
      ja kokoomus keinottelijat !
      Ollaan nyt uhrin asemassa, kun turva on poistettu, siis turve ja kivihiili,,,,,
      RAJA-hybridi osoitti että meillä on toimintakyvytön ja toiminta haluton hallinto.
      ( - ilmeisesti ulkoa ohjattu, kun itsenäisyyttä ei ole..)
      Ja vakava energia kiskonta osoittaa selvästi, että olemme liikaa läntisen keinottelun armoilla!! Olemme uhreja.
      Ollaan rosvo markkinatalouden uhreja. Politiikka ei suojele kansalaisia enää.
      -esim.. Sähkö kiskonta ongelma
      Sähkö kiskonta on Vakava Ongelma, ja ei ole nykyinen presidentti, tai pm. tarttunut asiaan,, - MIKSI ?
      Raaka sähkö- ja sähkönsiirto busines on niskan päällä nyt !!
      - Ollaan läntisen energia kiskonnan armoilla, ilman omaa osaamista,, ja toimia kiskonnan lopettamiseksi.
      Eu - nato toi meille ahneen kiskonnan.... armopaloilla eletään,, ja maksetaan keinottelijoille.
      Politikkomme vaikenevat -- MIKSI ?

    • Anonyymi

      Jenkkipastorit käyttävät käärmeitä saarnoissaan tehokeinoja.

      Kesken saarnan voidaan ottaa salkusta elävä käärme ja sen annetaan purra pastoria käsivarteen. Ensin näyttelee kuollutta, mutta sitten hyppää ylös ja lukee tuon Markuksen lopun jakeet, kun vaan uskotaan ja kastetaan...ei mitään haittaa..

      Mutta jättää kertomatta, että siltä käärmeeltä on myrkkyhampaat poistettu.

      • Anonyymi

        Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.”
        Ilm 22:15
        Muista tämä. Sinua on varoitettu.


    • Anonyymi

      Eipä penseistä, välinpitämättömistä uskovista ja kirkoista ja seurakunnista ole sielunviholliselle mitään vaaraa. Se antaa niiden olla rauhassa ja hykertelee niiden uneliaisuudesta.

      • Anonyymi

        Hiljaisuus on yksi oikea Hengen hedelmä ja uskovan tunnusmerkki. Ei hurmostilassa riehuminen ja sekavien puhuminen helluntailaisten tavoin.

        Gal. 5:22

        Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.

        Saarn. 4:17

        Varo jalkasi, kun menet Jumalan huoneeseen. Tulo kuulemaan on parempi kuin tyhmäin teurasuhrin-anto, sillä he ovat tietämättömiä, ja niin he tekevät pahaa.


    • Anonyymi

      Jenkkilahkoissa saatetaan illan aikana kerätä niitä rahauhreja illan aikana viisikin eri kertaa.
      Lahkoissa karskin näköiset tatuoidut linakundit kerää kolehehtiä, niin kukaan ei uskalla laittaa koriin kolikoita.

      Katonrajasta voidaan tiputtaa muoviroskia ja niihin heijastetaan voimakasta keltaista valoa ja uskotellaan ihmisille, että taivaasta tippuu hultahippuja, joita sitten mummot kerää käsilaukkuihinsa onnelisen näköisenä.

    • Anonyymi

      Raamatun mukaa Kaste ja Ehtoollien on ne Jeesuksen sanomat kohtaamispaikat, joissa Jeesus on läsnä konkretian tasolla ihmisen syntiongelman takia.

      Ehtoollinen tapahtui ennen Jeesuksen pidättämistä ja teloittamista ristinpuulla.

      Kastekäsky oli Jeesuksen eli Ylipäällikön viimeinen päiväkäsky oikeille apostoleille helatorstaina. Sitten Jeesus nousi taivaaseen.

      • Anonyymi

        Ap. t. 1:11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."


    • Anonyymi

      Jeesuksen eläissä Jeesus lupasi tulla mukaan kun kaksi tahi kolme hänen apostoliaan niin pyytää.

      Ei se tarkoita mitä tahansa kokousta tänä aikana, missä Jeesuksen nimeä hoetaan.

      • Anonyymi

        Jumalan lakien kieltäjiä, jotka vain hokee Jeesuksen nimeä ja verta, Jeesus ei tunne ollenkaan.
        Vaikka heitä olisi koolla isokin porukka.

        Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, TE LAITTOMUUDEN TEKIJÄT'.


    • Anonyymi

      Evankeliumeitakin on enemmän kuin yksi. Perkele vihaa niitä jotka julistavat oikeaa sanomaa oikeaan aikaan. Hän ei halua että ristin sanaa julistetaan. Jeesuksesta saa julistaa. Lain noudattamisesta hän sallii julistaa. Mutta sitä, että uskomalla Jeesuksen Herraksi ja että hänen verensä vuodatuksella meille on synnit anteeksiannettu ja että hän on kuolleista noussut, sitä hän ei tahdo saarnattavan.

      Ympärileikkaamattomien evankeliumi ja ympärileikattujen evankeliumi:

      Galatalaiskirje 2:7 (KJV)
      "But contrariwise, when they saw that the gospel of the uncircumcision was committed unto me, as the gospel of the circumcision was unto Peter;"

      Onko KJV väärässä? Verrataan muuhun kontekstiin:

      Galatalaiskirje 1:11-12
      "Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut."

      Ja vielä:

      Galatalaiskirje 2:2
      "Mutta minä menin sinne ilmestyksen johdosta ja esitin heille sen evankeliumin, jota julistan pakanain keskuudessa; esitin sen yksityisesti arvokkaimmille heistä, etten ehkä juoksisi tai olisi juossut turhaan."

      Ei Paavali selittänyt Pietarille ja kumppaneille sellaiste evankeliumia minkä he jo tiesivät, vaan sen minkä hän oli henkilökohtaisesti saanut Herralta Jeesukselta julistettavaksi pakanain keskuudessa. Että usko Jeesukseen tekee vanhurskaaksi jokaisen joka uskoo, kansallisuuteen katsomatta. Usko siihen kuka Jeesus on (Jumala) ja hänen tekoihinsa (kuolema meidän syntiemme tähden, hautaaminen ja ylösnousemus meidän vanhurskauttamiseksi).

      Armossa pysyminen on elintärkeää.

      Galatalaiskirje 5:4
      "Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta."

      Mikä on Jumalan armo? Jeesus ristiinnaulittuna. Jokainen joka turvaa johonkin muuhun, on langennut pois armosta.

      Galatalaiskirje 3:1
      "Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus on kuvattu ristiinnaulittuna!"

      • Anonyymi

        Aivan niin! Evankeliumi on myrkkyä Saatanalle.


    • Anonyymi

      Evankeliset seurakunnat käyvät hengellistä hyökkäyssotaa sielunvihollisen bunkkereita vastaan. Siitä ei vihollinen tykkää.

    • Anonyymi

      Tosiaan kun Jeesus sanoi että kaikki kansat, niin vielä tuossa vaiheessa ei kukaan vielä osannut edes kuvitella että uusi liitto kuuluisi muille kuin juutalaisille eikä sen sisältö ollut heille selvinnyt kun Pyhä Henki ei ollut laskeutunut. Ei heistä kukaan lähtenyt toteuttamaan Jeesuksen käskyä eikä ollut siihen edes valmis ilman Pyhän Hengen voitelua. Tai olisivat tietenkin voineet ryhtyä jotain ihmeellistä sepittämään uskosta ja kasteeta, mutta tuossa vaiheessa oli vielä pitkä matka uuden liiton ymmärtämiseen.

      Ei usko ollut sitä että sanottiin, että tässä tämä juttu nyt jätkät, on toimikaa. Ei kuin armeijan päiväkäskyssä, vaan tarvittiin Jumalan Pyhä Henki taivaasta johtamaan. Kuten yhtä tarvitaan.

      • Anonyymi

        Kyllä Pieteri tiesi, että uusi liitto alkaa kasteessa Jeesuksen sovintoveren pestessä synnit pois.

        1.Piet.2
        20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun ARKKIA rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui ARKISSA veden kantamana.

        21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON.
        Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Pieteri tiesi, että uusi liitto alkaa kasteessa Jeesuksen sovintoveren pestessä synnit pois.

        1.Piet.2
        20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun ARKKIA rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui ARKISSA veden kantamana.

        21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON.
        Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,

        1. Joh.5
        6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Joh.5
        6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

        Tapahtui kristillisessä kirkossa. Kerran, kun pappi luki pitkää kristillistä saarnaa, eräs seurakuntalainen sai samaan aikaan ilmestyksen: Saatana lepäsi rauhallisesti kirkon katolla. Se oli siis hyvin rauhallinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapahtui kristillisessä kirkossa. Kerran, kun pappi luki pitkää kristillistä saarnaa, eräs seurakuntalainen sai samaan aikaan ilmestyksen: Saatana lepäsi rauhallisesti kirkon katolla. Se oli siis hyvin rauhallinen.

        No, kun saatanalla ei ollut mitään huolta kristityistä, kun he käyttäytyivät viime aikoina varsin saatanallisesti ja aggressiivisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, kun saatanalla ei ollut mitään huolta kristityistä, kun he käyttäytyivät viime aikoina varsin saatanallisesti ja aggressiivisesti.

        Se tarkoittaa siis "vääräuskoisia" kohtaan ovat aggressiivisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapahtui kristillisessä kirkossa. Kerran, kun pappi luki pitkää kristillistä saarnaa, eräs seurakuntalainen sai samaan aikaan ilmestyksen: Saatana lepäsi rauhallisesti kirkon katolla. Se oli siis hyvin rauhallinen.

        Epätavallinen ilmestys todella ja että se oli vielä niin rauhallinen siellä kirkon katolla; se ei luultavasti halunnut mennä kirkon sisälle, koska pelkäsi kristittyjen aggressioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapahtui kristillisessä kirkossa. Kerran, kun pappi luki pitkää kristillistä saarnaa, eräs seurakuntalainen sai samaan aikaan ilmestyksen: Saatana lepäsi rauhallisesti kirkon katolla. Se oli siis hyvin rauhallinen.

        <Miksi Perkele vihaa juuri evankelisia uskovia ja seurakuntia?>
        Tämä on luultavasti sama syy, miksi kristityt vihaavat niin paljon muita maailmanuskontoja ja jopa kristinuskon eri lahkoja, paitsi niitä, joihin he itse kuuluvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapahtui kristillisessä kirkossa. Kerran, kun pappi luki pitkää kristillistä saarnaa, eräs seurakuntalainen sai samaan aikaan ilmestyksen: Saatana lepäsi rauhallisesti kirkon katolla. Se oli siis hyvin rauhallinen.

        Kristinusko, tai se, mitä siitä on jäljellä, vaikuttaa Tukholman syndroomalta.

        Tukholma-syndrooma on psykologinen tila, jossa panttivangeille tai muulla tavoin vastoin tahtoaan kaapatuille henkilöille kehittyy myötämielinen suhtautuminen kaappaajiinsa. Syndrooman vaikutuksesta kaapatut saattavat puolustaa kaappaajiaan tai auttaa näitä, sekä antaa jälkeenpäin näistä myötämielisiä todistuksia.

        Ehkä tällä ikuisella helvettiopilla on jotain tekemistä sen kanssa, vaikkakin huonommassa muodossa. Kristittyjen on pakko rakastaa sitä, joka lähettää ihmisiä ikuiseen kidutukseen. Koska jos ei rakasta, se on syy joutua ikuiseen kidutukseen. Mutta entä jos hän jonain päivänä lähettää myös "pelastuneet" ikuiseen kidutukseen? Koska miten voitte luottaa sellaisen sanaan, joka käyttäytyy niin? Kristityn elämä on siis jatkuvaa pelkoa, jopa "taivaassa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Pieteri tiesi, että uusi liitto alkaa kasteessa Jeesuksen sovintoveren pestessä synnit pois.

        1.Piet.2
        20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun ARKKIA rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui ARKISSA veden kantamana.

        21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON.
        Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,

        Uuden liiton asetussanat lausui Jeesus Kristus ehtoollisella:
        ” Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
        1 Kor 11:25


    • Anonyymi

      Miksi teidän uskontojutut on niin kamalia? Koko kristillisyyden idea on vain elämä vapaasti omana itsenään. Joka ainoa päivä. Ihan niin kuin joskus nuorena.

      Unohtakaa Helvetti, pelastus, ikuisuus, kadotus, Taivas, Perkeleleet ja käskyt. Ne ovat kaikki sairaan ehdollistuneen mielen minäkuvaa ja maailmankuvaa. Niiden sijaan kannattaa kuunnella itseään ja miltä tuntuu. Yksinkertaisesti.

      Lähtekää hiihtämään. Parhaat hiihtokelit ovat juuri alkamassa.

      • Anonyymi

        Jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut (Room 8:30)

        Loppujen lopuksi kaikki pelastetut ovat jo ennalta määrättyjä, meidän muiden ei tarvitse yrittää mitään. Tarkoittaako tämä, että elämme aivan samalla tavalla, riippumatta siitä, kuinka syntistä elämää elämme, pääsemme silti "taivaaseen", koska kaikki on ennalta määrätty. Ja ne, jotka on määrätty helvettiin, aivan yhtä lailla, olivatpa he kuinka pyhiä tahansa, heidät on määrätty helvettiin käytöksestään riippumatta.


      • Anonyymi

        Tuskinpa ne tulee koskaan selvää päivää enää näkemään, helvetin perkeleiden ja epäjumaliensa kanssa ne metelöi koko elämänsä ajan.


      • Anonyymi

        Kristinusko on uskovan suhde ylösnousseeseen, kuoleman voittajaan Jeesukseen, joka kuollessaan ristillä sovitti synnit.


    • Perkele vihaa myös Putinia.

    • Anonyymi

      Osaako jumala hiihtää?
      Tai hypätä hyppyri mäestä?

      • Anonyymi

        Lapsille omat palstat ja leikkipaikat. Kysy isiltä tai äidiltä missä ne on. Jookosta?


    • Anonyymi

      Pelkässä mekossa ilman housuja olis tietty oma ongelmansa.

    • Anonyymi

      Evankeliumi oli olemassa paljon ennen Jeesuksen kuolemaa, ei se pelkkää rististä puhumista ole.

      Raamatun mukaan Johanneksen synnit pois pesevä kaste oli
      EVANKELIUMIN ALKU.

      Mark.1 1 Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, evankeliumin alku.

      Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.

      Samalla tavalla julistus Kristillisen kasteen perusmerkitys on syntien pois peseminen.

      Todellista evankeliumia, kun syntisen ihmisen synnit pestään kasteessa pois.

      "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." (Ps.51:7) perisynti.

      Ap. t. 22:16

      Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

    • Anonyymi

      Pelkkä käännyttämälä kuulosta tuleva usko ei ketään pelasta yhtään mistään.

      Uskon huutokauppakeisarit myyvät pelkkää irtouskoa autuuttavana asiana.

      Jaak. 2:20

      Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

      • Anonyymi

        Jumala vaikuttaa edeltävalmistetut teot armosta pelastettujen elämässä. 😁


    • Anonyymi

      Mihin pitäisi uskoa?
      Siihenkö, että Jeesus herätti kuolleita?
      Huh.

      • Anonyymi

        No se nyt hörhöjen höpinää. Siihen ei ole pystynyt vielä kukaan, vaikka 2000 vuodessa lääketiede on huimasti kehittynyt.


    • Anonyymi

      Uskon konkretiaa on uskoa, että Jumala toimii sakramenteissa kasteessa ja ehtoolliseessa lupauksensa mukaisesti pesemällä synnit pois kun ihminen ottaa ne vastaan syntisyyden vuoksi ,ei pelkkänä rituaalina.

    • Anonyymi

      Mutta eihän se Johanneksen kaste ollut pätevä.

      Myöhemmin kun ihmisiltä kyseltiin, että millä kasteella teidät on kastettu, niin he sanoivat että Johanneksen kasteella ja siksi heillä ei ollut Pyhän Hengen lahjaa. Heidät piti siten kastaa uudestaan.

      Niinhän Johannes itsekin sanoo että minun jälkeeni tulee Hän, joka kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

      Voimme tietenkin pilkata sitä ja niinhän pilkkaamme, mutta Johanneksen kaste ei ollut vielä uuden liiton kaste, vaan sen lisäksi piti vielä kastaa.

      • Anonyymi

        Kyllä kaikki syntisenä Johanneksen kasteen saaneet saivat syntinsä anteeksi mukaanlukien perisynnin kadotustumion kumoaminen.

        Johanneksen kasteessa oli paikalla Isä Jumala, Pyhä Henki ja vesi, koska synnit pestiin pois myös Johanneksen kasteessa. Ihminen syntyi uudeksi Johanneksen kasteessa kuten Jeesus asian ilmaisi, kun Nikodemus kysyi häneltä kasteen merkitystä.

        Johanes oli täytetty Pyhällä Hegellä jo äitinsä kohdussa. Johannes oli viimeinen Nasiiri.

        Fariseukset eivät tunnustaneet syntejään, vaan menivät Johanneksen luokse saamaan sitä uskovien upotuskastetta.
        Johannes ei kastanut heitä ollenkaan, vaan nimitti heitä kyykäärmeitten sikiöiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kaikki syntisenä Johanneksen kasteen saaneet saivat syntinsä anteeksi mukaanlukien perisynnin kadotustumion kumoaminen.

        Johanneksen kasteessa oli paikalla Isä Jumala, Pyhä Henki ja vesi, koska synnit pestiin pois myös Johanneksen kasteessa. Ihminen syntyi uudeksi Johanneksen kasteessa kuten Jeesus asian ilmaisi, kun Nikodemus kysyi häneltä kasteen merkitystä.

        Johanes oli täytetty Pyhällä Hegellä jo äitinsä kohdussa. Johannes oli viimeinen Nasiiri.

        Fariseukset eivät tunnustaneet syntejään, vaan menivät Johanneksen luokse saamaan sitä uskovien upotuskastetta.
        Johannes ei kastanut heitä ollenkaan, vaan nimitti heitä kyykäärmeitten sikiöiksi.

        Puhut lööperiä jälleen, eli valehtelet. Miksi???
        Kaste oli aina upotuskaste, sen näkee sokea Reettakin.
        Verbi kastaa on kreikaksi βαπτίζω, baptize ( engl )

        Raamatussa mainittu kaste merkitsee upottamista, sillä se on käännetty kreikkalaisesta sanasta baptisma, joka merkitsee johonkin kastamista, nimittäin upottamista ja nostamista esiin.

        Et sinä valehtelemalla asioitasi edistä. Jumala kyllä näkee valheesi. Muista se!


    • Anonyymi

      Mitään erillistä hengikastetta ei ole olemassa.

      Hengellä kastaisesta puhuminen viittaa Helluntaihin, johon Jeesus lupasi lähettää kasteeseen oman Henkensä lahjaksi.

      Helluntaina kastettiin 3000 ihmistä vedestä ja Hengestä ja he saivat kasteessa PyhännHengen lahjan sydämeensä. Ei heitä sen jälkeen enää millään henkikasteella kastetttu.

      Uudessa liitossa on vain yksi kaste, Ef.4:5 Yksi kaste, hen baptisma. Ei erilaisia eikä eriaikaisia kasteita.

      1. Joh. 5:8

      Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

      Helluntailaiset luulevat erilaisten villitsevien hurmoshenkien kosketuksia ja voimavaikutuksia "henkikasteikseen".

    • Anonyymi

      Miksi se Johanneksen kaste ei sitten riittänyt uskoville? Heidät kastettiin uudestaan Jeesuksen Kristuksen nimeen Pyhän Hengen kasteella.

      »Millä kasteella teidät sitten on kastettu?» Paavali kysyi, ja he vastasivat: »Johanneksen kasteella.» 4Silloin Paavali sanoi: »Johannes kastoi ihmisiä saadakseen heidät muuttamaan elämänsä suunnan ja uskomaan Jeesukseen, joka oli tulossa hänen jälkeensä.»
      Tämän kuultuaan uskovat antoivat kastaa itsensä Herran Jeesuksen nimissä. Kun Paavali oli pannut kätensä heidän päälleen, Pyhä Henki tuli heihin ja he puhuivat vieraita kieliä ja profetoivat. Ap. 19:3-5

      Voimme tietysti vapaassa maassa herjata ihmisiä joutumatta Siperiaan vankileirille, mutta sivistyneen ihmisen merkki olisi ettei kuitenkaan käyttäisi sen perusteena omia valheellisia kuvitelmiaan.

      • Anonyymi

        Kristillisessä kasteessa oli lisänä Kristuksen ylösnousemusruumiiseen liittäminen ikuista elämää ja ylösnousemusta varten. Kristusruumis tarkoittaa Kristukseen kastettuja.
        Kyriekee, kreikaksi. Kristukseen kastettujen joukko.

        Eihän se ollut vielä mahdollista Jeesuksen eläissä, vaikka muuten Johannesken kaste oli samanlainen syntejä pesevä kaste.


      • Anonyymi

        Alussa oli erikoistilanteita, ja monenlaisia käsityksiä ja selityksiä, ja niitä on kirjoitettu Raamattuun ylös. Ei ne ole mitään pysyvien oppien perusteita ollenkaan.

        Paavalalin oppien heikkous oli se, että hän ei ollut oikea Karitsan apostoli, joille Jeesus eläissään selvitti asioia ja antoi kastekäskyn. Paavali ei ollut paikalla edes helluntaina kun 3000 ihmistä kastettiin kristityiksi ja he saivat kasteessa Pyhän Hengen lahjan. Ei heitä sen jälkeen enää millään muulla kasteella kastettu. Ef.4:5 Yksi kaste, hen baptisma, hen numreaali, kasteiden lukumääräärää, yksi (1) ilmaiseva sana.

        Paavali hyväksyi jopa Mormonien käyttämän sijaiskasteen kuolleitten puolesta.

        1. Kor. 15:29

        Mitä ne muutoin tekevät, jotka itsensä kastaa antavat kuolleitten päälle, jollei kuolleet nouse ylös? Miksi he siis antavat kuolleitten päälle itseänsä kastaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alussa oli erikoistilanteita, ja monenlaisia käsityksiä ja selityksiä, ja niitä on kirjoitettu Raamattuun ylös. Ei ne ole mitään pysyvien oppien perusteita ollenkaan.

        Paavalalin oppien heikkous oli se, että hän ei ollut oikea Karitsan apostoli, joille Jeesus eläissään selvitti asioia ja antoi kastekäskyn. Paavali ei ollut paikalla edes helluntaina kun 3000 ihmistä kastettiin kristityiksi ja he saivat kasteessa Pyhän Hengen lahjan. Ei heitä sen jälkeen enää millään muulla kasteella kastettu. Ef.4:5 Yksi kaste, hen baptisma, hen numreaali, kasteiden lukumääräärää, yksi (1) ilmaiseva sana.

        Paavali hyväksyi jopa Mormonien käyttämän sijaiskasteen kuolleitten puolesta.

        1. Kor. 15:29

        Mitä ne muutoin tekevät, jotka itsensä kastaa antavat kuolleitten päälle, jollei kuolleet nouse ylös? Miksi he siis antavat kuolleitten päälle itseänsä kastaa?

        Paavali sai omilla opeillaan hajaannusta ja eripuraa, koska Paavalin opit poikkesi oikeiden Karitsan apostoleiden opeista, joita olivat Jeesuksen eläissään valitsemat apostolit.
        Paavali esim.vähätteli kasteen merkitystä ja omia kasteiden lukumäärää.

        Kyllä Paavali kastoi paljon ihmisiä, esim. vanginvartijan ja Lyydian koko perhekunnan kristityiksi.
        Perhekunta käsitti isäntäväen perheenjäsenten lisäksi kaikkien perheenpään taloudesta riippuvaisten, kuten tyntekijöiden kaikkien perheenjäsenten, aikuisten, lapsien, isovanhempien kastamisen perheenpään määräyksestä samaan uskoon kanssaan.

        Mitään sekauskoisia perheitä ei hyväksytty sen ajan yhteiskunnassa. Perheenpää määräsi suveneerisesti pienemmistäkin asioista, kuin siitä mihin uskoon perhekuntalaiset on kastettu.

        Kirkkohistorian puolelta tiedetään, että alkuseurakunnan aikana suurin perhekuntakaste käsitti 500 eri ihmisen kastamisen samalla.


    • Anonyymi

      Jeesus ei hyväksy Paavalia omaksi Karitsan apostoliksi ollenkaan.

      Ilm. 21:14

      Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

      • Anonyymi

        Tiedät kyllä, että oli myös muita apostoleja, jotka eivät olleet alkuperäisiä.


    • Anonyymi

      Johanneksen kaste ei kuitenkaan valehdeltiin Paavalista mitä tahansa riittänyt uskoville, vaan heidät kastettiin uudestaan siten että saivat Pyhän Hengen.

      Aika kumma juttu.

      Selittelyn paikka.

      Tai herjaamisen.

      • Anonyymi

        Oikeat Apostolit saivat Pyhän Hengen itseltään Jeesukselta jo ennen kastetoiminnan alkamista.

        Joh. 20:22

        Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.

        Apostolien Heidän kastaminen oli esikuvan antamista muille. Tehkää te samoin, näin meidän tulee täyttää kaikki vanhurskaus.

        Vanhurskaus tarkoittaa Jumalalle kelpaamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeat Apostolit saivat Pyhän Hengen itseltään Jeesukselta jo ennen kastetoiminnan alkamista.

        Joh. 20:22

        Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.

        Apostolien Heidän kastaminen oli esikuvan antamista muille. Tehkää te samoin, näin meidän tulee täyttää kaikki vanhurskaus.

        Vanhurskaus tarkoittaa Jumalalle kelpaamista.

        Raamatussa on paljon erikoistilanteita ja erikoishenkilöitä.

        Ihmisillä voi olla erityisiä tehtäviä kuten oli Juudaksella ja Paavalilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeat Apostolit saivat Pyhän Hengen itseltään Jeesukselta jo ennen kastetoiminnan alkamista.

        Joh. 20:22

        Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.

        Apostolien Heidän kastaminen oli esikuvan antamista muille. Tehkää te samoin, näin meidän tulee täyttää kaikki vanhurskaus.

        Vanhurskaus tarkoittaa Jumalalle kelpaamista.

        Jeesus kielsi lähtemästä ennen Pyhän Hengen kastetta.

        Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
        Ap t 1:4


    • Anonyymi

      Raamatun mukaan perisyntinen ihminen pääsee Kristillisessä yhdessä kasteessa Kristuksen sovintoveren suojaan, koska kasteessa Kristuksen kuolema ja ylösnousemus tulee ihmisen hyväksi konkretian tasolla.

      Room.6
      3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
      4 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
      5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa.

      • Anonyymi

        -92 sanoo asian vielä selvemmin

        Room.3
        3 Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.
        4 Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista.

        Aadam ja Kristus (perisynti)

        Room.5
        12 Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 3:6,19; Ps. 51:7]

        Ps.51:7 "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun."


    • Anonyymi

      4. Moos. 32:14

      Nyt te syntisten sikiöt astutte isienne jälkiä ja saatte näin Herran vihan kääntymään vieläkin kiivaammin Israelia vastaan!

      Matt. 3:7

      Mutta kun Johannes näki, että hänen kasteelleen oli tulossa myös monia fariseuksia* ja saddukeuksia*, hän sanoi heille: "Te käärmeen sikiöt! Kuka teille on sanonut, että te voitte välttää tulevan vihan?

      • Anonyymi

        Tosiuskovaisina itseään pitäneet lahkolaiset menivät Jordanille saamaan nitä näyttävää uskovin upotuskastetta.

        Tarjolla oli vain syntisten valelukaste, niin Johannes ei kastanut lahkolaisia ollenkaan, vaan vaan kutsui heitä kyykäärmeitten sikiöiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiuskovaisina itseään pitäneet lahkolaiset menivät Jordanille saamaan nitä näyttävää uskovin upotuskastetta.

        Tarjolla oli vain syntisten valelukaste, niin Johannes ei kastanut lahkolaisia ollenkaan, vaan vaan kutsui heitä kyykäärmeitten sikiöiksi.

        Ne oli lakihenkisiä fariseuksia, jotka kuvittelivat että lakia noudattamalla ovat uskovia. Joskin silloin oli oikein ajatella siten, mutta he eivät vain ymmärtäneet sitä että laki ja profeetat olivat Johannekseen asti eikä heidän lain noudattamisellaan ollut mitään arvoa. Heidän olisi pitänyt kääntyä siitä pois että Johannes olisi heidät kastanut. Lakihenkiset ovat kyykäärmeen siköitä mikä ennuste piti hyvin paikkaansa kun he myöhemmin ristiinaulitsivat Jeesuksen sapattirikkomuksista ja vainosivat alkuseurakuntaa kun eivät viettäneet sapattia. Olisi ollut tosiaan kornia kastaa sellaiset lakihenkiset fariseukset.

        Kasteen sanassa on huomattavan tärkeää sanat: "Niin pitää teidänkin uudessa elämässä vaeltaman". Ei lakihenkinen fariseus voi tänäkään päivänä voi ottaa kastetta Jeesuksen Kristuksen nimeen, koska juuri sellaiset ovat Jeesuksen ristiinnaulinneet. He joilla on syyttäjän henki, jotka eivät tarjoa ilosanomaa, vaan lakiin perustettomasti perustuvaa syytöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne oli lakihenkisiä fariseuksia, jotka kuvittelivat että lakia noudattamalla ovat uskovia. Joskin silloin oli oikein ajatella siten, mutta he eivät vain ymmärtäneet sitä että laki ja profeetat olivat Johannekseen asti eikä heidän lain noudattamisellaan ollut mitään arvoa. Heidän olisi pitänyt kääntyä siitä pois että Johannes olisi heidät kastanut. Lakihenkiset ovat kyykäärmeen siköitä mikä ennuste piti hyvin paikkaansa kun he myöhemmin ristiinaulitsivat Jeesuksen sapattirikkomuksista ja vainosivat alkuseurakuntaa kun eivät viettäneet sapattia. Olisi ollut tosiaan kornia kastaa sellaiset lakihenkiset fariseukset.

        Kasteen sanassa on huomattavan tärkeää sanat: "Niin pitää teidänkin uudessa elämässä vaeltaman". Ei lakihenkinen fariseus voi tänäkään päivänä voi ottaa kastetta Jeesuksen Kristuksen nimeen, koska juuri sellaiset ovat Jeesuksen ristiinnaulinneet. He joilla on syyttäjän henki, jotka eivät tarjoa ilosanomaa, vaan lakiin perustettomasti perustuvaa syytöstä.

        Kyllä laki ja profeetat ovat olemassa Jeesuksen jälkeenkin. Ei ne siihen päättyneet. Se on törkeätä harhaoppia niin puhua.

        Matt. 5:18

        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

        Jeesus varoitti siitä hokemasta kun sanotaan, että lait ja profeetat ovat vain Jeesukseen asti, ja nyt vaan julistetaan sitä Jumalan valtakuntaa ja jokainen tunkeutuu sinne VÄKISIN omilla uskonratkaisuillaan.

        Jaak. 2:20

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä laki ja profeetat ovat olemassa Jeesuksen jälkeenkin. Ei ne siihen päättyneet. Se on törkeätä harhaoppia niin puhua.

        Matt. 5:18

        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

        Jeesus varoitti siitä hokemasta kun sanotaan, että lait ja profeetat ovat vain Jeesukseen asti, ja nyt vaan julistetaan sitä Jumalan valtakuntaa ja jokainen tunkeutuu sinne VÄKISIN omilla uskonratkaisuillaan.

        Jaak. 2:20

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

        Jeesus lähetti lisää uusia profeettoja, joita lahkolaiset kohtelevat kaltoin, koska Jeesuksen profeetat opettavat Jumalan lakeja, joista hurmoshenkien valtaan joutuneen lahkolaiset kuten hellunailaiset eivät piittää pätkääkään. Lahkolaisilla on omat säännöt ja opit, mihin he tukeutuu.

        Matt. 23:34

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne oli lakihenkisiä fariseuksia, jotka kuvittelivat että lakia noudattamalla ovat uskovia. Joskin silloin oli oikein ajatella siten, mutta he eivät vain ymmärtäneet sitä että laki ja profeetat olivat Johannekseen asti eikä heidän lain noudattamisellaan ollut mitään arvoa. Heidän olisi pitänyt kääntyä siitä pois että Johannes olisi heidät kastanut. Lakihenkiset ovat kyykäärmeen siköitä mikä ennuste piti hyvin paikkaansa kun he myöhemmin ristiinaulitsivat Jeesuksen sapattirikkomuksista ja vainosivat alkuseurakuntaa kun eivät viettäneet sapattia. Olisi ollut tosiaan kornia kastaa sellaiset lakihenkiset fariseukset.

        Kasteen sanassa on huomattavan tärkeää sanat: "Niin pitää teidänkin uudessa elämässä vaeltaman". Ei lakihenkinen fariseus voi tänäkään päivänä voi ottaa kastetta Jeesuksen Kristuksen nimeen, koska juuri sellaiset ovat Jeesuksen ristiinnaulinneet. He joilla on syyttäjän henki, jotka eivät tarjoa ilosanomaa, vaan lakiin perustettomasti perustuvaa syytöstä.

        Kasteen edellytys on syntisyyden tunnustaminen kasteen perusteeksi. Sitä lahkolaiset, kuten helluntailaiset eivät tee eikä tunnusta.

        Johanneksen kasteen ja Kristillisen yhden kasteen merkitys on syntien pois peseminen ja näin ihmisen pelastaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiuskovaisina itseään pitäneet lahkolaiset menivät Jordanille saamaan nitä näyttävää uskovin upotuskastetta.

        Tarjolla oli vain syntisten valelukaste, niin Johannes ei kastanut lahkolaisia ollenkaan, vaan vaan kutsui heitä kyykäärmeitten sikiöiksi.

        Mielikuvitus vie tai on jo vienyt sinut karikolle. On se sentään hyvä että et ole minkään porukan opettaja.

        Jaak 3:1
        ”Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

        Jeesus lähetti lisää uusia profeettoja, joita lahkolaiset kohtelevat kaltoin, koska Jeesuksen profeetat opettavat Jumalan lakeja, joista hurmoshenkien valtaan joutuneen lahkolaiset kuten hellunailaiset eivät piittää pätkääkään. Lahkolaisilla on omat säännöt ja opit, mihin he tukeutuu.

        Matt. 23:34

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."

        Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiuskovaisina itseään pitäneet lahkolaiset menivät Jordanille saamaan nitä näyttävää uskovin upotuskastetta.

        Tarjolla oli vain syntisten valelukaste, niin Johannes ei kastanut lahkolaisia ollenkaan, vaan vaan kutsui heitä kyykäärmeitten sikiöiksi.

        Raamatussa mainittu kaste merkitsee upottamista, sillä se on käännetty kreikkalaisesta sanasta baptisma, joka merkitsee johonkin kastamista, nimittäin upottamista ja nostamista esiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasteen edellytys on syntisyyden tunnustaminen kasteen perusteeksi. Sitä lahkolaiset, kuten helluntailaiset eivät tee eikä tunnusta.

        Johanneksen kasteen ja Kristillisen yhden kasteen merkitys on syntien pois peseminen ja näin ihmisen pelastaminen.

        Jumalan aseet hengellisessä taistelussa omilleen ovat ”rakkaus yhdessä totuuden kanssa”, mutta sinulla ne ovat päinvastaisia eli viha ja valhe. Mieti sitä miksi?


    • Anonyymi

      Hurmoshenkiin sitoutuneet lahkolaiset, kuten Helluntailaiset kiroavat kymmenen käskyä. Eivät opeta niitä ollenkaan.

      • Anonyymi

        Laintaulujen rikkominen johtaa ihmisen hurmostilaan. Lahkohurmokseen.

        1. Kun. 18:29

        Puolenpäivän jälkeen he tulivat hurmoksiin ja olivat siinä tilassa ruokauhrin aikaan saakka. Mutta ei kuulunut ääntä, ei tullut vastausta, mitään ei tapahtunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laintaulujen rikkominen johtaa ihmisen hurmostilaan. Lahkohurmokseen.

        1. Kun. 18:29

        Puolenpäivän jälkeen he tulivat hurmoksiin ja olivat siinä tilassa ruokauhrin aikaan saakka. Mutta ei kuulunut ääntä, ei tullut vastausta, mitään ei tapahtunut.

        Mitä sieniä olivat syöneet?


    • Anonyymi

      Fariseukset, joita Johannes ei suostunut kastamaan, olivat tosiaan lakihenkisiä fariseuksia, joilla oli hallussa lain jokainen piirto. He latelivat niitä ihmisille taakoiksi että näin ja näin teidän tulee tehdä, näin ulkokultaisia ja omahyväisiä teidän tulee uskossanne olla kun noudatatte lakia. Oli aivan ymmärrettävää että Johannes ei kastanut heitä, koska ei heille olisi mitään kasteen jälkeen tapahtunut. Samoja lakihenkisiä hirviöitä he olisivat myös kasteen jälkeen olleet. Olisivat tuominneet ja herjanneet muita ihmisiä lain mukaan eikä heissä olisi mitään parannuksen hedelmiä näkynyt. Ja miten niitä voi lakihenkisessä näkyä, kun hän mielestään täyttää lain ja juuri sen vuoksi voi herjata muita kun hänessä itsessään ei ole mitään vikaa. Laki on hänen aseensa ja suojakilpensä.

      Johannes tarjosi aivan toisenlaista uskoa kuin lakihenkistä herjaamista ja sen mukaa ihmisten tuomitsemista. Toisaalta jos kaikki fariseukset olisivat ottaneet Johanneksen uuden liiton sanan vastaan ja luopuneet laista, niin he eivät olisi Jeesusta sapattirikkomuksista tappaneet eikä Jeesus olisi silloin poistanut lain kirousta.

      Oli Jumalan suunnitelma että fariseukset pysyivät fariseuksina syyttäen Jeesususta sapatista. Ja se fariseusten perintö elää yhä. He ovat aivan samanlaisia lain mukaan syyttäjiä kuten Jeesuksen aikaan ja vastustavat samalla tavalla uskoa kuten silloin.

      • Anonyymi

        Sapatin säännöt ja työnteon kiellot eivät koskeneet pappisluokkaa, johon Jeesus kuului.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sapatin säännöt ja työnteon kiellot eivät koskeneet pappisluokkaa, johon Jeesus kuului.

        Piru ja sen apulaiset lahkolaiset kieltää Jumalan lakien voimassaolon vastoin Jeesuksen ilmoitusta.

        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piru ja sen apulaiset lahkolaiset kieltää Jumalan lakien voimassaolon vastoin Jeesuksen ilmoitusta.

        Luuk. 16:17

        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

        Ei katoa taivas eikä maa.
        Luuk. 16:7 ei ole muuta kun lause.


    • Anonyymi

      Lakihenkiset fariseukset tosiaan syyttivät Jeesusta sapatin rikkomisesta ja siksi joutui lopulta ristille. Se on lakihenkisyyden perintö toisaalta ja sen kautta Jeesus on kumonnut lain säädöksineen, joka syytti meitä. Tosin vain niiltä, jotka uskovat siihen. Lakihenkisille, heille jotka sillä muita tuomitsevat, se on voimassa, sillä millä tuomiolla muita tuomitset, sillä sinut tuomitaan. Siten lakihenkinen mitä enemmän syytöksiä esittää sitä enemmän hän tuomitsee itseään.

    • Anonyymi

      Toisaalta meidän tulee tavallaan kiittää fariseuksia siitä että kun vainosivat Jeesusta sapatin vuoksi ja halusivat siksi ristille, niin sen kautta meillä on Hänessä vapaus laista.

      Jos niin ei olisi käynyt olisimme yhtä kiihkomielisiä fariseuksia tuomitsemassa toinen toisiamme milloin mistäkin asiasta, herjaamassa ja parjaamassa herjaamasta päästyämme eikä kukaan ajattelisi että Jumala tarjoaa aivan toisenlaista ratkaisua Kristuksessa.

      Nyt kun Jeesus on ristillä vapauttanut meidän synnin ja kuoleman laista, niin se ei meitä syytä, ja armon Henki vie meidät rauhaan Jumalan kanssa ja voimme siitä iloita, riemuita siitä ilosanomasta ja löydämme UT:sta iloisia asioita mistä kertoa lähimmäisille ja sen hengen sana muuttuu eläväksi elämässämme.

      Onneksi kävi niin eikä se kauhuskenaario toteutunut että Jeesus ei olisi sapattia rikkonut eikä fariseukset sen vuoksi vieneet Häntä ristille. Siitä olisi ollut kauheat seuraukset ja uskovien elämä olisi jo täällä maan päällä yhtä helvettiä.

    • Anonyymi

      Miksipä Saatana hyökkäilisi passiivisia uskovia vastaan, jotka eivät edes yritä edistää Jumalan valtakunnan työtä?

      • Anonyymi

        Saatanaa häiritsee se, että uskova on Hengessä Jumalan lapsi. Että hän todella uskoo Jeesuksen ristinkuolemaan sekä vapauteen Hengessä. Jo se itsessään tuo esille Jumalan valtakunnan enemmän kuin se että lakihenkisenä herjaa muita miten eivät ymmärrä uskosta yhtään mitään.

        Vapauttavan ilosanoman hämärtämiseen saatana käyttää kaikki voimavaransa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe