Eliittiortodoksien sisäpiiri

Anonyymi-ap

Tuon tuosta saamme kuulla ansioituneista papeista ja kanttoreista, joille myönnetään millon minkäkin värinen risti saavutuksistaan. Loppiaisen jumalanpalvelukset täyttivät kirkon. Alttari oli täynnä pappeja, diakoneja ja ponomareja. Kirkkokuorokin oli täydellisesti koolla. Kirkkorahvasta oli pieni osa, suurin osa heistä käännynnäisiä tai oikeaoppisia kirkkokalenterin mukaista elämää elävää. Joudummeko me muut kadotukseen?

21

740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näin se vain menee. Ellet ole ortodoksisen kirkkokalenterin täsmällinen noudattaja paastosääntöineen, ja muine vaatimuksineen, tai pappina ja kanttorina noudata kirkokalenterin sääntöjä, olert tuomittu helvetin ikuiseen tuleen.

      • Anonyymi

        Heh, heh, eivät taida Ilmestyskirjan Jumalan lähettämää kaksi säkkipukuista todistajaa olla ortodoksisen kirkkokalenterin orjia.


      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        😋 ­­N­­­y­­­m­­­f­­o­­m­a­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18203494

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Ei riitä alkuunkaan! Verkostoituminen on se juttu.

    • Anonyymi

      Kyllä seurakunnan työntekijöiden on hoidettava hommansa ja hyvin kyvykkäästi myös. En sanoisi sitä yhteisöksi, joka eristäytyy omaan karsinaansa. Velvollisuudet on aina hoidettava. Ulkopuolisen silmissä se näyttää eliitiltä. Joten etsi itsellesi oma ryhmäsi tai muodosta ryhmä itse. Sillä tavalla pääset omaan eliittiryhmääsi.

      • Anonyymi

        Ulkopuolisten? Mitä tarkoitat ulkopuolisella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkopuolisten? Mitä tarkoitat ulkopuolisella?

        Kyseessä on tunne, ulkopuolisuuden tunne, joka on omassa sisäisessä maailmassa.


    • Anonyymi

      Tuo sana eliitti saa hyppäämään taaksepäin. Sellaista saattaa olla, mutta itse sana eliitti kuvaa sitä jotain huonosti. Sisäpiirit, sekin vähän mietityttää. Työpaikalla syntyy melkein aina tiivis sisäpiiri ja kaikkien työntekijöiden pitäisi siihen kuulua. muuten sisäpiiri harjoittaa syrjintää. Mikähän tässä on se jutun juoni? No, se saattaa olla se, että vertailu synnyttää sisäpiiritunteita, jos siihen ei tunne kuuluvansa. Jos pappi kohtelee toisia toisella tavalla ja toisia taas toisella tavalla, niin se on sen papin juttu. Ja se ei ole hyvä juttu. Toivoisi toki kaikkien saavan samanlaiste kohtelua.

      • Anonyymi

        Mikäkö on jutun juoni? Jutun juoni on käsikirjoituksessa. Häntä, joka poikkeaa näytelmän käsikirjoitetusta roolista, ei suinkaan ulkoisteta.Hän itse alkaa kokemaan ulkopuolisuuden tunnetta. En kuulu joukkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäkö on jutun juoni? Jutun juoni on käsikirjoituksessa. Häntä, joka poikkeaa näytelmän käsikirjoitetusta roolista, ei suinkaan ulkoisteta.Hän itse alkaa kokemaan ulkopuolisuuden tunnetta. En kuulu joukkoon.

        Tämä on tyypillistä ryhmän käyttäytymista. Ei pelkästään ortodokseilla, vaan se on yleistä ryhmän käyttäytymistä. Kaikissa ryhmissä.


    • Anonyymi

      En ymmärtänyt aloituksen pointtia. Pitäisikö ansioituneiden ja työlleen omistautuneiden pappien ja kanttorien sijaan ruveta palkitsemaan niitä riviseurakuntalaisia, jotka käy kirkossa kerran tai pari vuodessa eikä välitä paastosäännöistä? Pitäisikö aktiivisten kirkossa kävijöiden kieltäytyä palvelutehtävistä, jotta silloin tällöin kirkossa käyvät ei kokisi itseään ulkopuolisiksi?

      • Anonyymi

        Ei kaikkea tarvitse ymmärtää.
        " Pitäisikö ansioituneiden ja työlleen omistautuneiden pappien ja kanttorien sijaan ruveta palkitsemaan niitä riviseurakuntalaisia" Olisi toivottavaa, että joskus valittaisiin vuoden siivooja tai talonmies.
        "Pitäisikö aktiivisten kirkossa kävijöiden kieltäytyä palvelutehtävistä, jotta silloin tällöin kirkossa käyvät ei kokisi itseään ulkopuolisiksi?" Ei pitäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikkea tarvitse ymmärtää.
        " Pitäisikö ansioituneiden ja työlleen omistautuneiden pappien ja kanttorien sijaan ruveta palkitsemaan niitä riviseurakuntalaisia" Olisi toivottavaa, että joskus valittaisiin vuoden siivooja tai talonmies.
        "Pitäisikö aktiivisten kirkossa kävijöiden kieltäytyä palvelutehtävistä, jotta silloin tällöin kirkossa käyvät ei kokisi itseään ulkopuolisiksi?" Ei pitäisi.

        Ortodoksinen kirkko on tiukasti hierarkkinen.


    • Anonyymi

      Kirkko on paljolti pappien ja ehkä muidenkin kirkon työssä olevien. Seurakuntalainen on taas semmoinen sivusta seuraaja, joka tekee väliin teräviä, väliin tylsiä huomioita. Seurakuntalainen seuraa lauman johtajaa. Ja tähän syntyy se ristiriita. Ei kovin merkittävä ristiriitakaan. Hyvä pappi kehuu ... .

      • Anonyymi

        Ei seurakuntalainen ole sivusta seuraaja. Itse käyn kirkossa aika usein ja olen joutunut useasti ottamaan erilaisia palvelutehtäviä vastaan, koska ei niitä vapaaehtoisia ole tarjolla vaikka kuinka useasti kyselee kanssa rukoilijoilta. Minulle kirkossa käynnin tärkein asia on oma rukous ja usko sekä toivottavasti sielun pelastus kaikille kirkon jäsenille. Myös oman elämän rajallisuuden tunnistaminen on tärkeää, jolloin asiat tulevat aina oikeaan järjestykseen ja eikä silloin mieti turhia asioita. Hyvä on muistaa, että olemme kaikki sisaria ja veljiä Kristuksessa korkeimman sisäpiirissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei seurakuntalainen ole sivusta seuraaja. Itse käyn kirkossa aika usein ja olen joutunut useasti ottamaan erilaisia palvelutehtäviä vastaan, koska ei niitä vapaaehtoisia ole tarjolla vaikka kuinka useasti kyselee kanssa rukoilijoilta. Minulle kirkossa käynnin tärkein asia on oma rukous ja usko sekä toivottavasti sielun pelastus kaikille kirkon jäsenille. Myös oman elämän rajallisuuden tunnistaminen on tärkeää, jolloin asiat tulevat aina oikeaan järjestykseen ja eikä silloin mieti turhia asioita. Hyvä on muistaa, että olemme kaikki sisaria ja veljiä Kristuksessa korkeimman sisäpiirissä.

        "Minulle kirkossa käynnin tärkein asia on oma rukous ja usko sekä toivottavasti sielun pelastus kaikille kirkon jäsenille." Minulle kirkossa käynnin tarkoitus on rauhoittuminen ja hiljaisuudessa kokemani aika pyhyyden lähistöllä. Pelkästään oman sieluni puhdistaminen.
        Se kaikista tärkein on ehtoollisesta osallistuminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minulle kirkossa käynnin tärkein asia on oma rukous ja usko sekä toivottavasti sielun pelastus kaikille kirkon jäsenille." Minulle kirkossa käynnin tarkoitus on rauhoittuminen ja hiljaisuudessa kokemani aika pyhyyden lähistöllä. Pelkästään oman sieluni puhdistaminen.
        Se kaikista tärkein on ehtoollisesta osallistuminen.

        On hyvä, ettet pohdiskele liiaksi toisten asioita. Pitäydyt vain omissa jutuissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hyvä, ettet pohdiskele liiaksi toisten asioita. Pitäydyt vain omissa jutuissa.

        Helpommin sanottu kuin tehty. Kun takana on raskas uudisraivajan lapsuus, ilman hellyyttä, ilman kosketusta. Vain lapsen työpanoksella oli merkitystä. Merkitystä, josta koskaan ei herunut kiitoksen sanaa. Koulussa kiusattuna (ryssittely), jota tehostettiin koulumatkalla kivityksellä. Armeijassa koettu häväisys kapteenin taholta suuren alokasjoukon edessä. Näillä eväillä lähdin kohti elämää. Oli kaksi vaihtoehtoa käytössäni. Kosto tai maailmanparantaja. Valitsin jälkimmäisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helpommin sanottu kuin tehty. Kun takana on raskas uudisraivajan lapsuus, ilman hellyyttä, ilman kosketusta. Vain lapsen työpanoksella oli merkitystä. Merkitystä, josta koskaan ei herunut kiitoksen sanaa. Koulussa kiusattuna (ryssittely), jota tehostettiin koulumatkalla kivityksellä. Armeijassa koettu häväisys kapteenin taholta suuren alokasjoukon edessä. Näillä eväillä lähdin kohti elämää. Oli kaksi vaihtoehtoa käytössäni. Kosto tai maailmanparantaja. Valitsin jälkimmäisen.

        Se kosto on ihan turha juttu. Kun lähdet koston tielle. olet samanlainen pahis kuin kiusaajat. Ehkä aäika parantaa haava ei vielä lohduta, mutta niin tulee tapahtumaan. Tsemppiä.


    • Hospotipomilui. Ei jaksa.🥺

    • Anonyymi

      Jaahas, taas tämä sama sönkötys. Pitkään olitkin poissa.
      Viimeksi valitit tästä kuvitellusta eliitistä ja oman kirkkosi ruustinnasta, joka on hienoissa vaatteissa ja niin olevinaan ja tekee vain gourmet-ruokia vaikka pappi haluaisi syödä makkaraa.

      Outoja fantasioita tästä eliitistä.

      Toinen vakioaiheesi on jostaun ortodoksisesta mielenterveys-pariskunnasta puhuminen. Tyylisi tunnistetaan. Ehkäpä joillain meistä on nimikin mielessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      388
      3763
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      129
      2639
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      128
      1855
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1300
    5. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1172
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      166
      1162
    7. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1157
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      63
      1104
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      930
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      50
      922
    Aihe