Kun Gobissa käytiin Raamatun mukaan sotaa filistealaisia vastaan, niin löikö Gatilaisen Goljatin siis Daavid, Bethlehemiläisen vuohipaimenen Iisain poika, kivellä ja lingolla (1.Sam. 17) vai Elhanan, Bethlehemiläisen kutojan Jairin poika, käyttämällä kangaspuun tukea keihäänä (2.Sam. 21:19)? Entä minkä pituinen uskisten mielestä Goliath oli, kun masoreettisen tekstin mukaan jätin pituus oli 6 kyymärää ja vaaksan eli noin 3 metriä, mutta Kuolleenmeren kääröissä tämän pituus on vain 4 kyynärää ja vaaksan eli noin 2 metriä?
Raamatun ristiriitoja: Kuka voitti Goliathin? Ja kuinka pitkä tämä edes oli?
44
506
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ollut 3m ainakaan. Tämä pituus voisi olla realistinen ja 2m. Pituus 2.50m on myös mahdollinen mutta ei tuossa pituudessa taistella. Herättää huomiota jo pituus.
- Anonyymi
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
💋 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Elhanan löi Goljatin veljen Lahmin. En tiedä mistä olet repinyt sen kösityksen että kyse olisi ollut Goljatista tai että Elhanan olisi Bethlehemistä ja kutoja.
- Anonyymi
Lahmi ei ole tunnettu nimi ja lisäksi heprealainen. Goljat oli gatilainen filistealainen joten luulisi että tällä olisi myös filistealainen nimi. Siksi nykyään katsotaan että Aikakorjojen maininta Lahmista on korruptoitunut ja alunperin on ollut kyse Bethlehemistä kuten 2. Samuelin kirjassa.
- Anonyymi
Raamatun mukaan David löi Goljatin. Sitä ei tee tyhjäksi se, että jotkut muutkin voittivat isoja miehiä.
- Anonyymi
Lue 2. Samuelin kirjan luvun 21 jae 19 ja kommentoi sitten uudelleen.
"Ja jälleen syntyi Gobissa taistelu filistealaisten kanssa, ja betlehemiläinen Elhanan, Jairin poika, surmasi gatilaisen Goljatin, jonka keihäänvarsi oli kuin kangaspuiden tukki." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue 2. Samuelin kirjan luvun 21 jae 19 ja kommentoi sitten uudelleen.
"Ja jälleen syntyi Gobissa taistelu filistealaisten kanssa, ja betlehemiläinen Elhanan, Jairin poika, surmasi gatilaisen Goljatin, jonka keihäänvarsi oli kuin kangaspuiden tukki."Laitatko jakeen että tietää missä kohtaa Raamattua näin lukee vai lukeeko missään?
- Anonyymi
Raamatussa ei ole ristiriitoja. Satanistisissa käännöksissä niitä on paljonkin. KJB on täydellinen. Kuunnelkaa Brandon Petersonia, joka on todistanut sen matemaattisesti, kirjaimellisesti.
Ja lukekaa Peter Ruckmanin kirja 'Errors' in the King James Bible. Älkää olko tietämättömiä. Omasta pelastuksestanne on kyse. Jos ette pane luottamustanne Jumalan sanalle, mihin sitten? Sen selittelijöihin? He ovat vain ihmisiä.- Anonyymi
Itse en luottaisi. KJV-käännöksiä on useita ja käännöstä päivitetään aika-ajoin, esimerkiksi käännökseen lisättiin sana "homosexual" muun muassa 1. Mooseksen kirjan kohtaan xxx, 3. Mooseksen kirjan kohtiin 18:22 ja 20:13, Rooamalais kirjeen kohtaan 1:26-27, 1. Korinttilais kirjeen kohtaan 6:9-11; 1. Kirje Timoteukselle kohtaan 1:8-11 joista se aikaisemmin puuttui.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en luottaisi. KJV-käännöksiä on useita ja käännöstä päivitetään aika-ajoin, esimerkiksi käännökseen lisättiin sana "homosexual" muun muassa 1. Mooseksen kirjan kohtaan xxx, 3. Mooseksen kirjan kohtiin 18:22 ja 20:13, Rooamalais kirjeen kohtaan 1:26-27, 1. Korinttilais kirjeen kohtaan 6:9-11; 1. Kirje Timoteukselle kohtaan 1:8-11 joista se aikaisemmin puuttui.
- Anonyymi
Oli kaksi eri Goljatia. Pituus noin kaksi metriä. Sen ajan jättiläisiä, kun muut olivat korkeintaan 160 cm pitkiä.
- Anonyymi
Tai 170 cm yleinen maksimipituus tavallisilla ihmisillä, mutta jättiläiset saattoivat kasvaa yli kahden metrin pituisiksi. Hyvä että kelpaisivat nykyään sentteriksi koripallojoukkueeseen, kun ovat niin lyhyitä.
- Anonyymi
Kyynärää on 30 cm
- Anonyymi
Septuagintan ja historioitsija Josephuksen perusteella Goljat oli 205 senttimetrin pituinen.[3]
https://fi.wikipedia.org/wiki/Goljat
- Anonyymi
################
Kun Gobissa käytiin Raamatun mukaan sotaa filistealaisia vastaan, niin löikö Gatilaisen Goljatin siis Daavid, Bethlehemiläisen vuohipaimenen Iisain poika, kivellä ja lingolla (1.Sam. 17) vai Elhanan, Bethlehemiläisen kutojan Jairin poika, käyttämällä kangaspuun tukea keihäänä (2.Sam. 21:19)? Entä minkä pituinen uskisten mielestä Goliath oli, kun masoreettisen tekstin mukaan jätin pituus oli 6 kyymärää ja vaaksan eli noin 3 metriä, mutta Kuolleenmeren kääröissä tämän pituus on vain 4 kyynärää ja vaaksan eli noin 2 metriä?
################
Daavid vs.Goljat taistelu käytiin paikalla, jossa filistealaiset olivat leiriytyneet Sookon ja Asekan välille Efes-Dammimiin.
Israelilaiset olivat leirityneet Tammilaaksoon.
Daavid löi filistealaisen jättiläisen kaksintaistelussa linkoamalla kiven Goljatin otsaan. Joku on tutkinut senkin, että Goljat oli niin raskaasti aseistettu ja suojattu, että otsa oli ainoa paikka, johon häntä voitiin kuolettavasti haavoittaa. Mutta oliko tässä kyseessä edes rehellinen kaksintaistelu.
Raamattu kertoo, että Goljatilla oli aseenkantaja, joka kävi hänen edellään.
Pelkäsikö Goljat jotakin?
Aavistiko Goljat, että kaikki ei ole nyt sitä miltä näyttää.
Kaikki ei ole nyt kohdallaan.
Goljatti lasketteli aivopierujaan epäjumaliensa kautta. Ja osoittautui ripulivajakiksi. Sudden Death.
2. Sam.21:19- mainittu taistelu käytiin Goobissa, jossa Elhanan, Jare-Ooregimin poika, beetlehemiläinen, surmasi gatilaisen Goljatin.
Goljatti oli samanniminen kuin Daavidia vastassa ollut tai sitten Goljatti oli yleisnimitys joillekin isoille sotajätkille. Mutta kun nämä Goljatit (ilmeisesti myös tämä Goobin Goljatti) palvelivat väärää jumalaa (epäjumalia), niin huonosti kävi näille sotajätkille loppuotteluissa. Kuolo saapui.
1. Sam. 17:41-43
[ Ja filistealainen tuli yhä lähemmäksi Daavidia, ja kilvenkantaja kulki hänen edellänsä.
Kun filistealainen katsahti ja näki Daavidin, halveksi hän häntä; sillä hän oli vielä nuorukainen, verevä ja kaunis näöltään.
Niin filistealainen sanoi Daavidille: "Olenko minä koira, kun tulet sauva kädessä minua vastaan?" Ja filistealainen kiroili Daavidia vannoen jumaliensa kautta.]
1.Samuelin kirja:
17:1 Mutta filistealaiset kokosivat joukkonsa sotaan, ja he kokoontuivat lähelle Sookoa, joka on Juudassa. Ja he leiriytyivät Sookon ja Asekan välille,
Efes-Dammimiin.
17:2 Saul ja Israelin miehet olivat myös kokoontuneet ja leiriytyneet Tammilaaksoon; ja he asettuivat sotarintaan filistealaisia vastaan.
17:3 Filistealaiset olivat vuorella, joka oli toisella puolella, ja israelilaiset olivat vuorella, joka oli toisella puolella, ja laakso oli heidän välillänsä.
17:4 Niin filistealaisten joukoista tuli kaksintaistelija nimeltä Goljat, kotoisin Gatista. Hän oli kuuden kyynärän ja vaaksan pituinen.
2. Sam.
21:19 Taas oli taistelu filistealaisia vastaan Goobissa. Elhanan, Jare-Ooregimin poika, beetlehemiläinen, surmasi gatilaisen Goljatin, jonka peitsen varsi oli niinkuin kangastukki.
21:20 Taas oli taistelu Gatissa. Siellä oli kookas mies, jolla oli kuusi sormea kummassakin kädessä ja kuusi varvasta kummassakin jalassa, yhteensä kaksikymmentä neljä; hänkin polveutui Raafasta.
21:21 Ja kun hän häpäisi Israelia, surmasi hänet Joonatan, Daavidin veljen Simean poika.
21:22 Nämä neljä polveutuivat gatilaisesta Raafasta; he kaatuivat Daavidin ja hänen palvelijainsa käden kautta. - Anonyymi
Raamatussa ei ole ainuttakaan ristiriitaa...ateisteilla on Vilkas mielikuvitus!
- Anonyymi
Ateistit puhuu pelkkää p.....
Goljat oli 2,9 m.
Panssaripaitansa painoi noin 60 kg
Keihäänsä rautaterä noin 7 kg
Nyt voitte lopettaa p....jauhaminen! - Anonyymi
Goljat oli kuusimetrinen ja lihava. Ei se muuten olisi ollut goljat. Helppohan sellaiseen on osua, vaikka yrittäis heittää ohikin. Mutta aika lapsellista väittää, että jollain pienellä kivilingolla olis sellaista saatu tapettua.
- Anonyymi
Se ei ollutkaan kuolemansyy
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei ollutkaan kuolemansyy
Ei niin vaan sydänkohtaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niin vaan sydänkohtaus.
Ei ollut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut
Olit siis lääkärinä paikalla toteamassa Varma Tapaus
- Anonyymi
Goljat, joka tunnetaan myös nimellä Goljat, oli filistealainen soturi, joka mainitaan Raamatussa. Hänet tunnetaan tunnetuimmin vastakkainasettelustaan nuoren paimenen Daavidin kanssa Elan laaksossa. Valtavalla korkeudella seisovan Goljatin fyysinen kunto oli merkittävä osa hänen pelottavaa läsnäoloaan. Raamatun kertomuksessa hänen pituutensa kuvataan olevan kuusi kyynärää ja jänneväli, joka on noin 9 jalkaa 9 tuumaa (2,97 metriä).
Daavidin ja Goljatin tarina löytyy Raamatusta, erityisesti Samuelin kirjasta. Kertomus tästä kohtaamisesta on ratkaiseva hetki israelilaisten historiassa ja heidän taistelussaan filistealaisia vastaan. Daavidin voitto Goljatista on osoitus Jumalan suosiosta ja suojelusta israelilaisia kohtaan.- Anonyymi
Ei vieläkään tullut asian ydin...miksi Daavid voitti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vieläkään tullut asian ydin...miksi Daavid voitti!
#########Ei vieläkään tullut asian ydin...miksi Daavid voitti!###############
Daavid itse sanoo taistelun alussa voittonsa syyn 1. Sam 17:45:
"Mutta Daavid sanoi filistealaiselle: "Sinä tulet minua vastaan miekan, peitsen ja keihään voimalla, mutta minä tulen sinua vastaan Herran Sebaotin nimeen, Israelin sotajoukon Jumalan, jota sinä olet häväissyt."
Sensijaan filistealaisparka vain kiroili ja vannoi jumaliensa kautta.
1. Sam. 17:43 Niin filistealainen sanoi Daavidille:
"Olenko minä koira, kun tulet sauva kädessä minua vastaan?" Ja filistealainen kiroili Daavidia vannoen jumaliensa kautta.
Ja siinähän kävi Koljatille huonosti kun lähtee kiroillen vastaan Israelin Jumalan nimessä taistelevaa sotaurhoa vastaan. Eli Daavidin linkoama kivi losahti Koljatin otsaan, menikö peräti aivoihin saakka.
Aivot kuvaavat tässä mielestäni järkeä, rationalisuutta, ja sitähän ateistitkin palvovat kun eivät tunne Jumalaa: tiede ratkaisee....evoluutio...järjen päätelmät.
Niinhän Koljattikin järkeili: "Olenko minä koira, kun tulet sauva kädessä minua vastaan?" "Tule tänne minun luokseni, niin minä annan sinun lihasi taivaan linnuille ja metsän eläimille".
Toisin kuitenkin kävi. Goljatin järki lopetti toimintansa - tuli Sudden Death!
Goljat vs. Daavid on samalla esikuva Jeesuksen ja perkeleen välisestä taistelusta.
Perkele luuli voittavansa Jeesuksen kun sai hänet ristinkuolemaan. Mutta Jeesuksen ristinkuolema olikin Jumalan voitto perkeleestä. Jeesus päihitti perkeleen ristillä.
Kaikki perkeleelliset synnit ja sairaudet asetettiin Jeesuksen päälle ristillä ja Jeesuksen uhrikuolema sovitti meidän syntimme ja Jeesuksen kautta kaikki sairautemme jäävät tänne kuolleeseen, maatuneeseen syntiruumiisen, kun uskova siirtyy taivaan kirkkauteen.
Ilmestyskirja:
21:4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
Jeesuksen voitto ristillä ja sitä seurannut ylösnousemus on ateistillekin ainoa tie pelastukseen, taivaan kirkkauteen.
Johanneksen evankeliumi:
3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
===================
NELJÄ TOSIASIAA:
https://aitomiehet.pirkanmies.fi/material/fineng4c.pdf
===================
PYSÄHDY HETKEKSI
Joonas ja Hilkka Kelottijärvi
https://www.youtube.com/watch?v=3gbzA9iKX-s
1. Samuelin kirja
17:43 Niin filistealainen sanoi Daavidille: "Olenk:o minä koira, kun tulet sauva kädessä minua vastaan?" Ja filistealainen kiroili Daavidia vannoen jumaliensa kautta.
17:44 Sitten filistealainen sanoi Daavidille: "Tule tänne minun luokseni, niin minä annan sinun lihasi taivaan linnuille ja metsän eläimille".
17:45 Mutta Daavid sanoi filistealaiselle: "Sinä tulet minua vastaan miekan, peitsen ja keihään voimalla, mutta minä tulen sinua vastaan Herran Sebaotin nimeen, Israelin sotajoukon Jumalan, jota sinä olet häväissyt.
17:46 Tänä päivänä Herra antaa sinut minun käsiini, ja minä surmaan sinut, katkaisen sinulta pään ja annan filistealaisten sotajoukon ruumiit tänä päivänä taivaan linnuille ja metsän pedoille; ja kaikki maat tulevat tietämään, että Israelilla on Jumala.
17:47 Ja koko tämä suuri joukko tulee tietämään, ettei Herra anna voittoa miekan eikä keihään voimalla; sillä sota on Herran, ja hän antaa teidät meidän käsiimme."
>>>>>Goliath oli, kun masoreettisen tekstin mukaan jätin pituus oli 6 kyymärää ja vaaksan eli noin 3 metriä, mutta Kuolleenmeren kääröissä tämän pituus on vain 4 kyynärää ja vaaksan eli noin 2 metriä?<<<<<
Goljat haastoi kaksintaisteluun 40 päivän aikana. Ja joka kerta israelilaiset pakenivat ja pelkäsivät tätä Goljattia. Goljat on siis ollut varsin komea näky taisteluvarustuksissaan. Tuskin oli mikään parimetrinen rivijääkäri.
1. Samuelin kirja17:16
Ja filistealainen astui esiin haastaen taisteluun joka aamu ja ilta, neljänäkymmenenä päivänä.
1. Samuelin kirja:
17:10 Ja filistealainen sanoi vielä: "Minä olen tänä päivänä häväissyt Israelin taistelurivit. Antakaa tänne mies, niin me taistelemme keskenämme."
17:11 Kun Saul ja koko Israel kuuli nämä filistealaisen puheet, valtasi heidät kauhu, ja he pelkäsivät suuresti.
17:4 Niin filistealaisten joukoista tuli kaksintaistelija nimeltä Goljat, kotoisin Gatista. Hän oli kuuden kyynärän ja vaaksan pituinen.
Mittasin oma kyynärän, jonka pituus on 45 cm, ja vaaksan pituus 20 cm.
Näillä lukemilla Goljatin pituus olisi ollut 6 x 0,45 m + 0,20 m = 2,90 m.
Siis aikamoinen korsto on ollut kyseessä. Mutta mitäs siitä koosta on hyötyä kun epäjumalia palvova jätkä (ei siis ollut ateistijätkä) kiroilee ja vannoo jumaliensa kautta ja pilkkaa Israelin, Jumalan kansan, taistelurivejä.
Kivi pasahti otsaan, ja Goljatille tuli äkkilähtö toisille taistelurintamille.
Kivi otsaan vaan - ja onnea!- Anonyymi
Goljat on fiktiivinen henkilö.
Raamatun kertomukset ovat opettavaisia satuja.
Samalla tavalla kuin pandamuorin tarinat pienelle pandakarhulle, Tao Taolle.
Näitä taruja ei pidä tulkita kirjaimellisesti.
Oikein on opetettu, että Goljat kuvastaa syntiä ja tämän maailman himoa.
Sitä vastaan voidaan taistella ja voittaa se. Anonyymi kirjoitti:
Goljat on fiktiivinen henkilö.
Raamatun kertomukset ovat opettavaisia satuja.
Samalla tavalla kuin pandamuorin tarinat pienelle pandakarhulle, Tao Taolle.
Näitä taruja ei pidä tulkita kirjaimellisesti.
Oikein on opetettu, että Goljat kuvastaa syntiä ja tämän maailman himoa.
Sitä vastaan voidaan taistella ja voittaa se.Ei, vaan Goljat vs. David on ollut todellista israelilaisten ja filistealaisten välistä sotaa, joka huipentui kaksintaisteluun.
Huomattavaa on että kun Goljat uhoaa:
1. Sam.
17:8 Hän astui esiin ja huusi Israelin taisteluriveille sanoen: "Miksi te lähditte sotaan ja asetuitte sotarintaan? Minä olen filistealainen, ja te olette Saulin palvelijoita; valitkaa joukostanne mies, joka tulee tänne minun luokseni.
17:9 Jos hän kykenee taistelemaan minua vastaan ja surmaa minut, niin me olemme teidän palvelijanne; mutta jos minä voitan ja surmaan hänet, niin te olette meidän palvelijamme ja palvelette meitä."
Niin, kykenivätkö nämä palestiinalaiset pitämään Goljatin lupauksen: "Jos hän kykenee taistelemaan minua vastaan ja surmaa minut, niin me olemme teidän palvelijanne;"
Paskan marjat !
Luikkivat karkuun israelilaisia minkä kerkesivät. Monet palestiinalaisista eivät kerenneet.
Daavid on tässä kaksintaistelussa esikuva Jeesuksesta Kristuksesta.
Goljat on esikuva perkeleestä.
Vanhassa Testamentissa on kuvat.
Uudessa Testamentissa on tekstit.
- Anonyymi
Eräs pentu ampui määlyllä punkkaria persuksiin ja se pakeni
Tässä on huomattavaa 1. Sam. 17:54 jae:
"Ja Daavid otti filistealaisen pään ja vei sen Jerusalemiin, mutta hänen aseensa hän asetti majaansa."
vertaa:
Luukkaan evankeliumi:
23:33 "Ja kun saavuttiin paikalle, jota sanotaan Pääkallonpaikaksi, niin siellä he ristiinnaulitsivat hänet sekä pahantekijät, toisen oikealle ja toisen vasemmalle puolelle."
On mahdollista että Goljatin pääkallo on haudattu Golgatalle, Pääkallonpaikalle, jossa Jeesus ristiinnaulittiin.
1. Sam.
17:52 Mutta Israelin ja Juudan miehet nousivat, nostivat sotahuudon ja ajoivat filistealaisia takaa laakson suulle ja Ekronin porteille saakka; ja filistealaisia kaatui surmattuina Saaraimin tiellä, aina Gatiin ja Ekroniin saakka. >> Jakeen lisätiedot
17:53 Sitten israelilaiset palasivat ajamasta filistealaisia takaa ja ryöstivät heidän leirinsä.
17:54 Ja Daavid otti filistealaisen pään ja vei sen Jerusalemiin, mutta hänen aseensa hän asetti majaansa.- Anonyymi
Josephuksen mukaan Golgata oli vanha kaivos joka oli maisemoitu puutarhaksi, mutta Roomalaiset olivat ottaneet sen ristiinnaulitsemisemisen paikaksi Koska se sijaitsi lähellä Kesareaan johtavaa pääporttia ja Herodeksen palatsia. Keskustelu siitä, että oliko Jeesuksen hautapaikka nykyisen Pyhänhaudan kirkon alla vai Puutarhahauta koskee myös sitä sijaitsiko Herodeksen palatsi nykyisin Daavidin torniksi kutsutulla alueella vai oliko se kuitenkin sama rakennelma kuin Antoniuksen linnake temppelivuoren kupeessa.
- Anonyymi
Ateisti on typerä selittäjä!
- Anonyymi
Ite oot vaaksan mittainen surkea rääpäle!
- Anonyymi
Ateistihan on omasta mielestään jumalaton.
Eikös se ole silloin ateistille aivan sama voittiko
Taavetti Koljatin vai Koljatti Taavetin, vai päättyikö ottelu tasapisteisiin.
Eikös Ateistia kiinnosta paremminkin se miten tyhjyys voi alkuräjähtää PUM ! 💥
Miten evoluutio pelittää ja miten evoluution aukkopaikat saadaan parsittua umpeen.
Eikö niin, ateisti-bössykät !?- Anonyymi
Minua kiinnostaa, miten se olematon jumalasi loihti kaiken tyhjästä hokkus pokkus vaan.
Sinuakin se askarruttaa, teisti-ämmä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua kiinnostaa, miten se olematon jumalasi loihti kaiken tyhjästä hokkus pokkus vaan.
Sinuakin se askarruttaa, teisti-ämmä!Ei Jumala loihtinut mitään tyhjästä, exnihilo, vaan laittoi kaaoksen, tohu bavohu, järjestykseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinuakin se askarruttaa, teisti-ämmä!Me emme tee sillä tiedolla mitään!
Maailmankaikkeudessa kaikella on toisiinsa nähden tarkka tarkoitus, jos jokin, se saa aikaan suuren ongelman, ei sellainen tule itsestään, siihen vaaditaan tekijä, jumala! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Jumala loihtinut mitään tyhjästä, exnihilo, vaan laittoi kaaoksen, tohu bavohu, järjestykseen.
Ateistin päässä on kaaos, ei muualla!
- Anonyymi
Minua ateistia eivät raamatun taistelut pahemmin kiinnosta.
Satuja ja tarinoita...- Anonyymi
Etkö ole sieltä muuta löytänyt?
- Anonyymi
Oletko vain kopioinut jostakin? Hiukan pitäisi tutustua juttuihin, joista on esittämässä kritiikkiä.
Goljat merkitsee komeaa ja mahtavaaa. Sen ei tarvitse olla edes nimi. Kaksi saman nimistäkään ei ole mikään ristiriita. Sen sijaan, kun 1. Samuelin kirjassa gatilaisen Raafan jälkeläisistä surmataan Jisbi-Benob, Safi, Goljat ja kuusisorminen kookas, Elhanan surmaa Goljatin, 1. Aikakirjassa surmatut ovat Sippai, Goljatin veli Lahm ja kuusisorminen kookas. Samuelin ja Aikakirjojen välillä on lukuisia vastaavia eroja kahden samasta asiasta kertovan kohdan välillä.
Raamatun tarinoissa ei sanota, että Elhanan olisi surmannut Goljatin kangastukilla, vaan Goljatin / Lahmin keihäs oli kuin kangastukki, kuten sillä Daavidin surmaamalla Goljatillakin. - Anonyymi
Mikähän näissä Raamatun kertomuksissa kiinnostaa ateisteja niin että niistä pitää yrittää keksiä ristiriitoja.
Ateistin lukevat Raamattua samalla tavoin kuin piru, joka aina väheksyy sitä.
Ateistit lukevat Raamattua kuin asianajaja, kiero tuomari, testamenttia, yrittäen löytää siitä kohtia, joilla voisi kyseenalaistaa perinnönsaajan oikeudet.
Uskovainen lukee Uutta Testamenttia kuin testamentinsaaja, joka katsoo, että jaahas...mitäs minulle on täällä luvattu !
Eikös ateisteille riitä uskonnoksi evoluutioteoria.
Tosin sen heikkoutena on se miten tyhjyys voikaan räjähtää. 💥
Miten joku kala sai päähänsä lähteä koittamaan kävelyä kuivalla maalla. Taisi olla vähän huonossa hapessa ensimmäiset pari viikkoa ainakin auringon paahteessa.
Miten ateisti sai itsestään tietoisuuden. Mistä ateisti tietää että hän on olemassa. Ateisti näpyttelee kännykkää tai tietokonetta, mutta ne eivät tiedä olevansa olemassa.
Kuka antoi ateistille tietoisuuden, tietoisuuden siitä että hän on olemassa.
Eikö ateisteille riitä heidän profeettansa, Darwinin katekismus: Lajien synty.
Vai ovatko ateistit huomanneet, että Darwin pettää ateistit, ja ateismi ankeuttaa uhrinsa elämän.
Eräs saarnamies sanoi, että uskoon tultuaan hän huomasi Raamattua lukiessa, että siinä on paljon ristiriitoja.
Mutta kun hän oli lukenut Raamattua ja saarnannut seurakunnissa kymmeniä vuosia, niin hän ei enää löytänyt Raamatusta yhtään ristiriitaa - sen sijaan niitä oli hänessä itsessään. - Anonyymi
Yksinkertaista; Goljatin tappoi Elhanan, Jairin poika, mutta Daavid joka oli kunigas otti siitä kaiken kunnian itselleen. Raamatun mukaanhan Daavit ei ollut tarpeeksi oikeudenmukainen ja vanhurskas rakentamaan temppeliä Jerusalemiin.
- Anonyymi
soopaa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1307748- 545778
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa793268Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72883Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101678Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2091610Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3261314Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351172Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931169Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321071