Amazing Grace on suosituin hengellinen laulu koskaan. Se on suomennettukin, mutta ei mielestäni kovin uskollisesti alkupräisille sanoille. Yritin väkertää omaa versiota autolla ajaessani. Meidän sanamme ovat pitkiä. Ei kaikkea voi saada mahtumaan käännökseen, vai osaatko sinä?
Amazing Grace (how sweet the sound),
That saved a wretch like me!
I once was lost, but now am found;
Was blind, but now I see.
Käännökseni:
Ihmeellinen armo autuas
jok' mun kurjan pelastit!
Olin eksynyt, sä löysit mun;
Olin sokea, nyt mä nään.
Kilpailu 'Amazing Grace' sanojen suomennoksesta
4
455
Vastaukset 4
- Anonyymi
Musiikki on kaikkein pahin manipulointiväline, karta sitä niinkuinn ruttoa, se hiipii salakavalasti mieleesi, sieluusi.
Musiikki on saatanan yksi voimakkain väline vaikuttaa. jopa "kristillinen" musiikki ei välttämättä ole kristillistä.
kuuntelin suomenkielisen version, mielestäni ylihengellistä hömppää joka vetoaa vain tunteisiin vailla mitään totuus pohjaa.
Jos kristitty kuuntelee tämmöistä niin arvaa kuka nauraa.. kyl se on saatana. - Anonyymi00004
Amazing grace on kaunis laulu.
- Anonyymi00005
Onhan se kaunis mutta minusta jos voi sanoa yli hypetetty. Itse pidän eniten "Juhlimaan tulkaa" eli "Adeste Fidelis". Siinä tiivistyy miksi vietetään joulua ja ollaan joulukirkossa. Toinen on ortodoksien "Pääsiäis tropari" joka löytyy nyt EVlut kirkonkin virsikirjasta.
- Anonyymi00006
https://virsikirja.fi/virsi-932-oi-ihmeellista-armoa/
Virsi on aivan hyvä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa751739- 241216
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341112Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu135933Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64704
- 77632
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192629On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79608- 49571
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32528- 55517
- 57502
- 36484
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 16409
- 82398