Kuolemantuomio

Anonyymi-ap

Hei !

Massamurhaaja Anders Behring Breivik aikoo haastaa Norjan valtion oikeuteen...

Hänen ihmisoikeuksiaan kuulemma rikotaan .

Hän haastaa Norjan valtion oikeuteen siitä, että se on rajoittanut hänen viestintäänsä ulkomaailman kanssa.

Breivik murhasi 77 ihmistä vuonna 2011. Kahdeksan ihmistä kuoli autopommi-iskussa Oslossa, minkä jälkeen Breivik ampui 69 ihmistä, suurimmaksi osaksi teinejä, Norjan työväenpuolueen kesäleirillä.

Hänen käytössään on vankilassa keittiö, televisiohuone, kylpyhuone ja urheiluun sopiva harjoitteluhuone. Lisäksi hänelle on annettu lupa pitää kolmea undulaattia lemmikkinään. Linnut pääsevät lentämään vapaasti Breivikille varatulla alueella.

Hänellä on tuomiota vuoteen 2032 saakka. Tuomion kokopituus siis 21 v.

Voidaan vaan kysyä, että muistaako Breivik riistäneensä 77 ihmisen oikeuden elää. Hirvittävää ihmisoikeuksien riistämistä 77:ltä ja nyt vaatii nyt ihmisoikeuksia itselleen. Vaatii itselleen nyt sitä minkä hän toisilla olevana piti "ei minkään" arvoisena. Onko Breivikin oma elämä sitten muka superarvokas ? Mies kusee omille kintuilleen.

Breivik: Viestintää ulkomaailman kanssa estetty.

Jaha... Hän katkaisi 77:n ihmisen yhteyden ulkomaailmaan, lähimmäisiin.... kerralla. Ja samalla loi kaikille heidän lähiomaisilleen henkisen helvetin koko elämän ajaksi. Esti ja katkaisi näin varmasti monen ihmisen onnellisen elämän. Nyt vaatii itselleen sitä, minkä oli valmis riistämään muilta.

Tuo mies loi koko maailmanlaajuisen inhon ja vihan.

Tekee vieläpä natsitervehdyksen laina edessä.

Tuo mies olisi pitänyt tuomita kuolemaan.

Minusta kuolemantuomio pitäisi ottaa uudestaa voimaan. Myös Suomessa. Miksi ? Millä perustelen sitä ?

Vankilajärjestelmä vuotaa... Vankien elämä ei useinkaan muutu vankilatuomion jälkeen.

Raiskaaja on usein raiskaaja edelleen. Huumemies samoin jatkaa. Ja on myös mediassa ollut ohjelmia, missä murhaaja on murhannut useita vankila-vapaus ketjun aikana.

Historia toistaa itseään. Ja vangeilla on myös historia, joka toistuu kuin itsestään.

Mikä on myös totta? Suomessa on historiassa tuomittu kuolemaan rintamakarkureita. Jos sota syttyy, niin varmasti tehtäisiin myös niin tänäkin päivänä. Koska jos ei niin tehtäisi, silloin rintamakarkuruus olisi kuin koronapuuska. Rintama tyhjenisi sotilaista.

Kuolema rintamalla ei olisi varmaa mutta rintamakarkurin kuolema olisi 100% varmaa. Tällä estettäisiin kaaoksellinen rintamakarkuruus. Eikö tuo sana karkuruus jo osoita sen olevan halveksittua, aivan samon kuin vankikarkuri. Ei ole olemessa mitään rintamapakolaisuutta.

Me olemme yhteiskunnassa kuin sodassa moraalisesti, kultturillisesti, sosiaalisesti ja lain osalla. Jos me annamme laittomuuden turmella yhteiskunnan selkärangan, pitämällä kuolemantuomion poissa laista, niin pelko rikoksiin, murhiin, väkivaltaan
ja niistä mahdollisesti tulevaan kuolemantuomioon vähenee.

USA, Kiina, Intia ja monen muun maan laissa on voimassa kuolemantuomio. Valtaosa maailman 8,1 mrd ihmisestä elää kuolemnatuomion alaisissa maissa.

Kaikki me kuolemme kerran. Kuolemantuomiota pidetään liian pyhänä asiana.

Kuolemantuomio on yksinkertaisuudessaan kuoleman ennenaikaistamista.... Mutta syystäkin !

2

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En kaikesta huolinatra kanbata kuolemantuomiota, mutta kovaa loppuelämän rangaistusta aakeettisessa työleirissä. Esim pilkkomalla puita tai jotain muuta hyödyllistä nuorten eteen - ei viihdettä yhtään.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      2058
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      245
      1836
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      59
      1423
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      113
      1281
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1238
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      104
      1095
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      950
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      907
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      847
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      821
    Aihe