VAPAA-AJATTELIJANKIN TURVA ON JEESUS KRISTUS

Vapaa-ajattelijat ovat kiihkeitä kristinuskon vastustajia.
Heidän johtajansa, Jori Mäntysalo, on ollut innokas erottelemaan ihmisiä
kirkosta - hän on ollut perustamassa mm. eroakirkosta.fi -sivustoa.
Mutta ovatko ateistit ja vapaa-ajattelijat tulleet ajatelleeksi että
Islamin uskonto - nimenomaan USKONTO ! - voi olla vielä hankalampi tapaus !?

Suomen Uutiset 10.10.2018:
Laura Huhtasaari pistää sen verran vahvaa kannanottoa menemään, että penkistä täytyy pitää kiinni:
"Olkaa rohkeita. Pitäkää Raamatusta kiinni. Pitäkää Evankeliumista kiinni. Pitäkää Jumalan sanasta kiinni."
"Minä oikeasti toivon sitä, että kirkko rohkeasti puolustaa kristillisiä arvoja, kristittyjä, kristillistä perinnettä, koska muuten islam pyyhkii yli."

Laura puhui maanantaina Mikaelinkirkossa Turussa Ville Tavion kanssa.
Koko tilaisuuden taltiointi täällä:

https://www.facebook.com/suutiset/videos/2175782712710200/

https://www.facebook.com/suutiset/videos/huhtasaaren-terveiset-kirkolle-olkaa-rohkeita-pit%C3%A4k%C3%A4%C3%A4-raamatusta-kiinni/1952420408173840/

3

239

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Millä logiikalla luterilaisuudesta eroavista tulee muslimeja? "Oi voi, nyt ei hän enää pössyttele kannabista, varmasti siis alkaa vetää amfetamiinia."

• Anonyymi

Miksi uskosta pitää maksaa kirkolle?
      Minä uskon ja en halua maksaa kirkolle,koska luterilainen kirkko ei ole minulle mitää.Se ei pelasta,vaan Rakkaus Isään ja Poikaan pelastaa!

• Anonyymi

En ole ainakaan vielä muslimi joten saatan sanoa jotain virheellistä:

>>>> OLENNAINEN OSA ALKAA

>>>> Jeesus Islamin uskossa:

Islamin mukaan Jeesus on profeetta ja syntyi neitsellisesti Mariasta ja tulee takaisin maanpäälle tappamaan dajjalin (antikristuksen). Islam kuitenkin kieltää jyrkästi sen että Jeesus olisi muka ollut itse Jumala tai Jumalan poika ja kieltää myös kolminaisuuden. Islamin mukaan myöskään Jeesus ei tuomitse tuomionpäivänä, vaan itse Jumala (Allah). Islamin mukaan Jeesuskselle injil (evankeliumi) (en tiedä kirjoitettiinko sitä ikinä ylös), mutta se korruptoitui myöhemmin ihmisten toimesta. Jeesusta ei myöskään ristiinnaulittu vaan se vain saatettiin näyttämään siltä.

!!! Eli Islam ei kiellä Jeesusta vaan selventää niitä virheellisiä tietoja joita kristityillä on Jeesuksesta.

>>>> Evankeliumin ja Tooran merkitys Islamissa:

Tietääkseni Islamin mukaan Evankeliumi ja Toora (ei tietääkseni koskaan kirjoitettu ylös alkuperäistä versiota) annettiin profeetoille ennen Mohammedia, mutta niiden sanoma korruptoitui ihmisten toimesta (tämä on myös tieteellinen fakta, etkä voi hylätä sitä). Raamattu kirjoitettiin myöhemmin ylös ihmisten toimesta ja siihen on tullut paljon vääristymiä ja virheellisiä tietoja. Tieteen mukaan Raamattua on muokattu, mutta Koraania ei tieteen mukaan ole muokattu KERTAAKAAN.

>>>> Kysymyksiä joihin pyydän että vastaisit vaikka googlen avulla:

* Ottiko David Soban kuninkaalta seitsemänsataa vai setsemäntuhatta jalkamiestä? Kohdat alhaalla:

Daavid löi myös Rehobin hallitsijasukuun kuuluvan Hadadeserin, Soban kuninkaan, joka oli lähtenyt valtaamaan takaisin Eufratille ulottuneita alueitaan. Daavid otti häneltä vangiksi tuhat seitsemänsataa vaunumiestä ja kaksikymmentätuhatta jalkamiestä. Hevosia hän säästi sata, kaikilta muilta hän katkaisi jalkajänteet. [2 samuelin kirja 8:3-4]

Samoin hän löi Hadadeserin, Soba-Hamatin kuninkaan, kun tämä oli lähdössä sotaan ulottaakseen valtansa Eufratvirralle asti. Daavid sai häneltä saaliiksi tuhat sotavaunua ja otti vangiksi seitsemäntuhatta vaunumiestä ja kaksikymmentätuhatta jalkamiestä. Hevosia hän säästi sata, kaikilta muilta hän katkaisi jalkajänteet. [1 aikakirja 18:3-4]
      ------------

* 80000 vai 8000?

Kuningas pysyi kuitenkin määräyksessään, jonka oli Joabille antanut. Joab lähti matkaan ja kulki läpi koko Israelin alueen. Palattuaan Jerusalemiin hän ilmoitti Daavidille väenlaskun tuloksen: Israelissa oli asekuntoisia miehiä miljoona satatuhatta ja Juudassa neljäsataaseitsemänkymmentätuhatta. [1 aikakirja 21:4-5]

Joab ilmoitti kuninkaalle väenlaskun tuloksen: Israelissa oli asekuntoisia miekkamiehiä kahdeksansataatuhatta, Juudassa viisisataatuhatta. [2 samuelin kirja 24:9]
      -------------

>>>> joitain Islamin tieteellisiä faktoja:

* Sikiön kehitys: KATSO nettisivu https://www.islamopas.com/foster.html
      * Aivon etulohkon suhde valehtelussa: https://www.islamreligion.com/articles/213/quran-on-cerebrum

!!!!!! Islamissa on myös historiallisia faktoja muinaisesta Egyptistä. VOIN MELKEIN OLLA VARMA ETTÄ HÄMMENTYISIT JOS KATSOISIT TÄMÄN VIDEON: https://www.youtube.com/watch?v=8BtpzK9qGPo

------------ muutamia Koraanin jakeita Jeesuksesta:

Messias, Marian poika, on vain Jumalan lähettiläs; lähettiläät ennen häntä elivät vain aikansa; ja hänen äitinsä oli todellinen nainen; hehän sitäpaitsi molemmat söivät maallista ravintoa. Katso (Muhammed), miten Me teemme heille selviksi sanomamme, ja huomaa, miten he kääntyvät pois (totuudesta). [Koraani 5:57]

Katso, Jeesus on Jumalan edessä samankaltainen kuin Aadam; Hän loi hänet (Aadamin) maan tomusta, sitten Hän sanoi hänelle: »Ole!» ja hän oli (elävä sielu). [Koraani 3:58]

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      98
      1067
    2. Mikä on hulluinta?

Mitä ikäväsi kohde on tehnyt?
      Ikävä
      50
      912
    3. En olis uskonu

et kuulut tollaseen porukkaan
      Ikävä
      119
      883
    4. Meiltä löytyy kyllä älliä

Vai mitä oot mieltä...
      Ikävä
      145
      857
    5. Et taida olla ihan varma

Päätöksestäsi?
      Ikävä
      70
      667
    6. En haluaisi sanoa tätä

Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari
      Ikävä
      40
      649
    7. Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?

Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      607
    8. Miltä tuntuu

olla erossa kaivatustasi?
      Ikävä
      32
      569
    9. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      47
      558
    10. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      68
      554
    11. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      80
      540
    12. Vasemmiston aloite

Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja
      Pyhäjärvi
      62
      534
    13. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      489
    14. Onko suhtautuminen kaivattusi

Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin
      Ikävä
      35
      484
    15. Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu

Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i
      Maajussille morsian
      4
      473
    16. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      45
      463
    17. Näyttää siltä ettet edes sinä.

Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa
      Ikävä
      31
      456
    18. Miksi vihainen

Miksi olet vihainen mulle?
      Ikävä
      41
      456
    19. Hei, alettaisko oleen yhdessä?

Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys
      Sinkut
      74
      456
    20. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      61
      450
    Aihe