Lahkolaisilla on kaikilla omat "raamatut"

Anonyymi-ap

Raamattukeskusteluissa helposti unohtuu se näkökulma...

Kaikilla Amerikassa perustetuilla uskonlahkoilla on omat pyhät kirjat ja "raamatut", joiden oppeja he yrittävät ujuttaa keskusteluihin hyvinkin juonikkaasti ja salakavalasti.

(Jehovalaisuus/Helluntailaisuus/Mormonismi/Adventismi)

13

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Perinteinen kristinusko sakramentteineen ei enää riitä nykyajan ihmisille.

      Halutaan kovempaa "kamaa".

      1. Tim. 4:1

      Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

      • Anonyymi

        Eihän siitä tuhansia uskonlahkoja ja kullteja olisi edes perustettu, jos perinteinen Kristillisyys olisi ihmisille riittänyt.
        Harhaoppisia uskonlahkoja syntyi Amerikkaan 1900-luvun alussa kuin kärpässieniä syksyiseen metsään.

        Matt. 13:25

        Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.

        Matt. 13:27

        Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'

        Matt. 13:29

        Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän siitä tuhansia uskonlahkoja ja kullteja olisi edes perustettu, jos perinteinen Kristillisyys olisi ihmisille riittänyt.
        Harhaoppisia uskonlahkoja syntyi Amerikkaan 1900-luvun alussa kuin kärpässieniä syksyiseen metsään.

        Matt. 13:25

        Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.

        Matt. 13:27

        Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'

        Matt. 13:29

        Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.

        28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
        29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
        30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
        29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
        30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'

        Sitä kutsutaan EKUMENIAKSI

        Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'


    • Anonyymi

      Jumaliakin löytyy niin monta että päät kolisevat yhteen.

      • Anonyymi

        Pelkästään Suomessa on yhdistysrekisterissä yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä eli uskonlahkoa.,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkästään Suomessa on yhdistysrekisterissä yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä eli uskonlahkoa.,

        Jeesus varoitti lahkolaisista, etenkin maailmanlopun ennustajista ja tempuspäivien laskijoista. Pelko sulkee mielen ja saa järjen sekaisin ja saa ihmisen tekemään tyhmiä päätöksiä ja niitä nopeita uskonratkaisuja, mihin lahkojen eksyttäjät pyrkii.

        Luuk. 21:8

        Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.


    • Anonyymi

      Rapakon takana on syntynyt lahkoja ja kuppikuntia, liukuhihnalta.🎃

      • Anonyymi

        Perinteisten Kristillisten kirkkojen ei kannattaisi tehdä mitään yhteistyötä hihhulien kanssa.

        Jeesuksen nimen hokeminen ei takaa, että kyse on terveestä kristinuskosta.

        "Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perinteisten Kristillisten kirkkojen ei kannattaisi tehdä mitään yhteistyötä hihhulien kanssa.

        Jeesuksen nimen hokeminen ei takaa, että kyse on terveestä kristinuskosta.

        "Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta."

        Mitäs muitakaan nämä on kuin lahkolaisia, jotka ovat hylänneet Jumalan lait ja käskyt.

        Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


    • Anonyymi

      Maailmassa on kilpailevia jumalia miljoonia. On nuorempia ja vanhempia. On jokaiseen tarpeeseen. Samalla tavalla ne piileksivät, eivät näyttäydy. Tai jos ilmaisevat itsensä, on välikappaleena uskossaan vahva ihminen.
      Mistä me tiedämme, ettei tämä meidän Jumalamme ole kuollut kaksituhatta vuotta sitten?

      • Anonyymi

        Maailmankaikkeuden Luoja on kuolematon, Jeesus oli Jumalan poika, ihminen, joka kuoli, mutta herättiin heti kohta henkiin.

        1. Tim. 6:16

        Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

        Mark. 10:18

        Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4688
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4203
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2785
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      209
      1817
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1357
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1233
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1212
    Aihe