Tuomitseeko Jumala sinut

Anonyymi-ap

helvettiin siksi että kerran valehtelit tai olit tottelematon vanhemillesi? Tämä on yksi väite minkä jumalankieltäjät esittävät häntä vastaan. Raamatussa on useita esimerkkejä missä yksittäistä syntiä seuraa Jumalan tuomio ja rangaistus. Miksi hän on niin ankara? Emme me ihmiset tee syntiä hetken mielijohteesta. Olemme hyvin suunnitelmallisia sen kanssa. Eikä Jumala Raamatun mukaan tuomitse helvettiin syntiä vaan syntisen. Toisin sanoen Jumala tietää meidät kaikki täydellisesti. Hän tietää minkä takia me rikomme häntä vastaan. Hän näkee meissä sen luonteen joka on häntä vastaan, kaikkea viattomuutta ja hyvää vastaan, ja tuo meissä oleva paha luonne on se, missä synti saa alkunsa, ja se luonne sytyttää Jumalan vihan meitä kohtaan. Jokainen joka on Jeesusta vastaan, on iankaikkisen kapinan tilassa Jumalaa vastaan. Sellainen ihminen ei koskaan halua rakastaa niinkuin Jumala rakastaa, eikä koskaan luopua pahuudestaan. Siinä tilassa me olemme kaikki olleet. En minä ennen uskoontuloa olisi halunnut lopettaa syntejä. (Efes. 2:1-4)

Matteus 5:22
"Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen:'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo:'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen."

En ole varma mistä tuo väite on saanut alkunsa, kenties kirkkojen harjoittamasta anekaupausta, kun voitiin hinnoitella synnit. Jumala on armollinen ja anteeksiantavainen. Mutta ihmisen syntinen luonne on sietämättömän paha. Synnit todistavat sen pahan luonteen läsnäolosta, ja kaikissa se on. Se tekee kuolemaa uskovissa ja ohjaa uskottomia.

Uskomalla Jeesukseen, Herraan, siihen kuka hän on (Jumala Kolos. 2:9), ja siihen mitä hän on meidän hyväksemme tehnyt, kuollut meidän syntiemme tähden ja noussut kuolleista, me saamme Jumalalta uuden mielenlaadun ja luonteen (Room. 8:13, 10:9-10 ja 1 Kor. 15:1-4).

Miksi Jumala voi antaa anteeksi sille meitä suuremmalle syntiselle? Koska se toinenkin antaa uskon kautta itsensä Jeesuksen kanssa ristiinnaulittavaksi ja sen vanhan luonteensa tuhottavaksi kuten mekin, hän ei enää ole sama:

Room. 6:6
"... meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi."

Jumala on täydellisen oikeudenmukainen ja antaa jokaiselle sen mukaan mitä olemme ja mite teemme sen kautta mitä olemme.

26

391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Room. 3:23-25
      "Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä ... "

      Olemme kaikki tehneet syntiä, mutta olemme myös "Jumalan kirkkautta vailla". Tuo Jumalan kirkkautta vailla oleminen, on jotain mitä me olemme, ei jotain mitä me teemme, vaikka teot ovat tottakai sen mukaisia. Syntiin lankeaminen toi tuon luonteen meihin.

      Efes. 4:22
      ".... teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten."

      Tässä jälleen: jotain mitä me olemme olleet sensijaan että katsottaisiin vain tekoihin. Se mitä olemme olleet tuottaa synnin ja siitä meidän on päästävä eroon.

      • Anonyymi

        Ahneus on syntiä rahan himo ja ULKOKULTAISUUS on. Mässäys mässäys liittyy ahneuteen. Nähty kyllä ravintoloissa pitserioissa että överit myös valtavan ahmimisena hamstrauksena homona varasteluna ja mammonan ahneus varastaa muiden tavaroita kateudesta. Hirveitä syntejä.


    • Anonyymi

      Room. 1:29-32
      "He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä; ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia, vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta, jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät."

      Pyhän Hengen tuomio tässä kohdistuu siihen syntiluonteeseen meissä.

      Joten, ei, hyvä Jumala ei tuomitse sinua helvettiin koska sanoit yhden valheen tai koska kerran et totellut vanhempiasi. Jos hän tuomitsee sinut helvettiin, menet sinne siitä syystä mitä olet, ja siksi että tahdot aina pysyä sellaisena, paholaisen kaltaisena. Jeesus ei hyväksy meitä sellaisina kuin olemme. Sen mitä olemme ilman häntä, hän naulitsee ristiin itsensä kanssa kun uskomme ja antaa meille uuden luonteen, oman luonteensa kaltaisen. Ei Jumala ole tyytyväinen syntiin ja syntisyyteen. Me emme ansaitse tätä, vaan armostaan hän sen meille antaa Jeesuksessa Kristuksessa.

      • Anonyymi

        Kuka on jumalaton luetaanko. Siihen aikaan oli väkivaltaa samaan tahtiin kuin nykyään barbaarit beduiinit miekka kourassa toisilla kivet. Aika moni Jumala sanaa käyttävä käyttäytyy kuin barbaarit.


      • Anonyymi

        Täynnä pahuutta pahoja ajatuksia. Niinhän olette tekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on jumalaton luetaanko. Siihen aikaan oli väkivaltaa samaan tahtiin kuin nykyään barbaarit beduiinit miekka kourassa toisilla kivet. Aika moni Jumala sanaa käyttävä käyttäytyy kuin barbaarit.

        Jos olisit syntynyt heidän keskuuteensa, sinustakin olisi tullut samanlainen. Siksi he siellä ja me täällä tarvitsemme Jeesusta. Muuten olemme tuomion omat.


    • Anonyymi

      jeesuskin menettu uskonsa kun laitettiin ristille roikkumaan.

    • Sana jonka minä sanos se tuomitsee,sinut elämään tai helvettiin, kaikki olemme kerran tuo istuinen edessä kuulemassa tuomiomme, on siis kaksi joukkoa Raamatun kielellä vuohet ja lampaat.

    • Ilman paranusta on tuomion alaisuudessa, matkalla kadotukseen.

    • Uudessa liitossa ei ole kuoleman lakia eikä synninlakia.
      Uudessa liitossa on anteeksipyyntö ja
      Anteeksianto ne tärkeät asiat.
      Se on sitten eriasia jos ihminen heittäytyy tekemään tahallaan syntiä ja niin, että teot ovat ilmeiset ja sydän ei punnittaessa kestä.
      Omatunto jos tuomitsee niin silloin on tilanne huono, mutta todella nyt on uusiliitto .

    • Anonyymi

      Ne jotka eivät usko Saunatonttuun ovat jumalattomia.

    • Jeesus on kaikkien ihmisten synnit sovittanut ristillä, ne ihmiset jota ottavat vastaan omakohtaiseti Jeesuksen omana vapahtajanaan on Jeesusen opetus laipsi on saanut syntinsä anteeksi, on vanurskautettu ja Jumalalle otollinen myös on pelastettu.
      Jos pysyy hänessä jos luopuu on kadotukseen menijä.

    • Sinut tuomitsee jos et käänny syneistäsi Jeessuken puoleen, ette saisi nteeksi syntejäsi olet elämän ulko puolella kadotukseen matkalla.
      Armahtettu syntien pelastuu jos pysyy armon yhdeydessä.

    • Anonyymi

      Uhkailut vain jatkuvat.

      • Anonyymi

        Mitä teet valtiolle kun se on säätänyt, että rikollisia rangaistaan? Se uhkaa nimittäin rangaistuksella rikollisia.


    • Anonyymi

      Sitä siis pidetään rikoksena jos ei hurahda johonkin uskonlahkoon.
      Ja siitä uhataan rangaistuksella.
      Ettekö tajua kuinka sairaita olette.

      • Anonyymi

        Rikos on kaikki se mitä sinä olet rikkonut Jumalaa vastaan ja se kaikki saa alkunsa siitä syntisestä tilasta, jossa olet, siinä tilassa on meistä jokainen ollut. Ihminen ei lähtökohtaisesti halua koskaan olla missään tekemisissä Jumalan kanssa, vaan rakastaa syntiä ja valheita. Vain uskomalla ja turvaamalla Jeesukseen voit pelastua synneiltäsi ja langenneisuudestasi. Mikään lahko ei pelasta, vaan se että sinussa on todellinen usko Jeesukseen. Se on siis kiinni siitä, haluatko sinä itse olla Jumalan kanssa vai erossa hänestä ja iankaikkisesti kärsiä pahojen tekojesi palkkaa.

        1 Korinttolaiskirje 15:1-4
        "Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan..."

        Evankeliumi tulee ottaa vastaan uskomalla, niin pelastuu, kun pitää kiinni siitä semmoisena kuin se on. Siis että Jeesus on kuollut meidän pahojen tekojen tähden, hänet haudattiin (kuolema oli todellinen) ja että hän nousi kuolleista.


    • Anonyymi

      Lähes kaikki terrori iskun on tehty jumalan puolesta tai jumalan nimiin.

      • Anonyymi

        Tiitus 1:16
        "He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia."

        Mutta sinunkin syntinen luonteesi olisi jalostettu terroritekoihin jos olisit heidän keskuudessaan kasvanut. Kaikki ovat syntisiä. Kaikissa on vihaa ja valhetta ja vilppiä. Kaikki ovat totuudesta poikenneet ja kelvottomiksi käyneet. Siksi kaikkien jotka haluavat pelastua, on tehtävä parannus uskomalla Jeesukseen. Se ei ole parannuksen tekoa että vihaa ja kostaa toisille syntisille. Eikä se että käyttää uskoa Jumalaan sen kostamisen oikeutuksena.

        Roomalaiskirje 12:19
        "Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on:'Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra."

        Se että tekee terroritekoja osoittaa epäuskoa Jumalaan. Jumala lupaa Raamatussa kostaa jos jollekin on vääryyttä tehty, joka pitäisi kostaa väkivalloin. Oikea usko Jumalaan on uskoa myös hänen sanoihinsa.

        Toinen maailmansota perustui täysin Jumalan kieltävien hallituksien väliseen sotaan. Terroriteot ovat aika mitättömiä sen rinnalla. Hitler ja Stalin olivat esimerkiksi maissaan jumalina kun kansa ei uskonut todelliseen Jumalaan, Herraan Jeesukseen. Noiden maiden asukkaista iso osa palvelivat heitä jumalinaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiitus 1:16
        "He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia."

        Mutta sinunkin syntinen luonteesi olisi jalostettu terroritekoihin jos olisit heidän keskuudessaan kasvanut. Kaikki ovat syntisiä. Kaikissa on vihaa ja valhetta ja vilppiä. Kaikki ovat totuudesta poikenneet ja kelvottomiksi käyneet. Siksi kaikkien jotka haluavat pelastua, on tehtävä parannus uskomalla Jeesukseen. Se ei ole parannuksen tekoa että vihaa ja kostaa toisille syntisille. Eikä se että käyttää uskoa Jumalaan sen kostamisen oikeutuksena.

        Roomalaiskirje 12:19
        "Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on:'Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra."

        Se että tekee terroritekoja osoittaa epäuskoa Jumalaan. Jumala lupaa Raamatussa kostaa jos jollekin on vääryyttä tehty, joka pitäisi kostaa väkivalloin. Oikea usko Jumalaan on uskoa myös hänen sanoihinsa.

        Toinen maailmansota perustui täysin Jumalan kieltävien hallituksien väliseen sotaan. Terroriteot ovat aika mitättömiä sen rinnalla. Hitler ja Stalin olivat esimerkiksi maissaan jumalina kun kansa ei uskonut todelliseen Jumalaan, Herraan Jeesukseen. Noiden maiden asukkaista iso osa palvelivat heitä jumalinaan.

        ....
        Ukrainan hallitus ei tunnusta Jeesusta Jumalaksi, eikä myöskään Putinin hallinto, eikä EU:n johtajat eikä Yhdysvaltain tai Kiinan johtajat. He eivät usko että Jumala tulee kostamaan heidän tekonsa ja heidän alaistensa teot, vaan luulevat, että voivat tehdä mitä vaan. Sama meno jatkuu.


    • Anonyymi

      Luin eräästä kirjasta, että lopun aikoina ihmiset eivät käänny uskoon. Siinä oli myös, että ihmiset eivät myöskään pariudu lopun aikoina. Kirjassa oli myös lista toteutumattomista ennustuksista. Ennustukset voivat vielä toteutua. Yksi asia oli: Enkeli laskee verensä maan päälle taivaasta. Ja taivaalla näkyy verenpunainen kuu. Näin kerran veren punaisen kuun taivaalla ja otin siitä kuvan, mutta kuva ei onnistunut. Kirjassa myös pohdittiin miten tapahtuu ylösotto. Temmataanko kuolleet heti kuoleman jälkeen taivaaseen vai haudasta sitten kun Jeesus tulee hakemaan omiaan? En muista kirjan nimeä, se oli vain lainassa tädiltäni.

    • Anonyymi

      Minäkin luin Aku Ankka kirjan.
      Uskon kaiken mitä siinä sanotaan.

    • Olet tuomion alaisena, niin kauvan kun käänyt muuten menet kadotukseen.

    • Anonyymi
    • Joka rakstaa tätä maaimaa on synnin alaine ja jumalan viha pysyy hänen yllään, ellei tee paranusta. On kadotukseen menevä ihminen oman teisä on valinut.

    • Anonyymi

      Lain mukaan ihmiset tuomitaan. Jokaisen lain piirrun mukaan eikä mitään selittelyjä sallita että kyllä minä mutta kun...

      Laki ankaruudessaan tuomitsee siten että jos rikkoo yhtä kohtaa, vähäisintäkin, niin on syyllinen kaikkiin rikkomuksiin.

      Juuri tuomita varten on laki. Ettei kukaan voisi itseään puolustaa omia tekojaan vastaan, eikä löytää yhtään porsaanreikaa että kyllä olen parhaani yrittänyt vaikka ei aivan ole putkeen mennyt. Tuomitulla ei ole mahdollisuutta asianajajaan eikä omiin selityksiin. Tulee vain tuomio.

      Ankaraa laki sinällään pahuutta ja syntiä kohtaan, mutta Jumala armossaan vapauttaa Jeesuksessa Kristuksessa ne, jotka ovat saaneet Jumalan Pyhän Hengen ja pitäneet siitä vaelluksessaan kiinni. Heitä ei laki koske, koska ei Jumala tuomitse omaa Pyhää Henkeään ja sen johdatuksessa tapahtuvia asioita. Tuomiolla Jumalan lapset tunnistetaan Hengestä eikä heitä syynätä eikä muistella tekoja, vaan heillä on pelastuksen sinetti turvanaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6579
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      531
      3770
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      193
      3677
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      173
      2856
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2549
    6. 292
      2327
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1623
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      114
      1530
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1459
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1240
    Aihe