Älkää hyvät ihmiset menkö tähän koskaan mukaan. Menetätte aikanne, rahanne ja mielenterveytenne.
Tyypillinen kurssilaisen tarina:
Jep, lankesin itsekin “kiiltävän esineen” ansaan.
Vuonna 2018 netissä kohistiin Amazon-bisneksen auvoisuudesta.
Amazon oli monen mielestä paras bisnesmahdollisuus sitten kultaryntäyksen. Olihan se (ja on edelleen) netin nopeimmin kasvava kauppapaikka, josta voi tilata mitä ikinä kuvitella saattaa, melkein mihin tahansa maailman kolkkaan.
Niinpä kiinnostuin itsekin tästä bisnesmahdollisuudesta.
Ja vaikka oma yritystoimintanikin eteni tuohon aikaan vasta vauva-askelin – halusin silti mukaan tähän *uuteen kuumaan juttuun*.
Vielä kun Amazon-gurut opettivat, että “kuka tahansa voi ryhtyä myymään Amazonissa ilman aiempaa kokemusta, osaamista tai suurta alkupääomaa” – olin myyty.
Käytyäni erään verkkokurssin Amazon-bisneksestä, hyppäsin kahden yhtiökumppanini kanssa mukaan Amazon-junaan.
Perustimme uuden yrityksen bisnestämme varten dollarinkuvat silmissä vilkkuen.
Seurasimme tarkasti kurssin ohjeita:
Etsimme hiki hatussa potentiaalisia myytäviä tuotteita. Otimme yhteyttä tavarantoimittajiin. Neuvottelimme sopimuksia. Jännitimme tavaroiden saapumista ajallaan varastoon… puhumattakaan tuotteiden lanseerauksista omaan pieneen “kauppaamme”...
Pari vuotta jaksoimme tätä pyöritystä. Pikkiriikkiset onnistumiset siellä täällä ruokkivat toivoamme:
“Kyllä tää vielä tästä lentoon lähtee!”
Mutta kun viimein tunnustimme sen tosiasian, että olimme kahdessa vuodessa menettäneet 10 000 euroa tähän leikkiin…
…tajusimme onneksi lopettaa.
Vaikka silloin mietimmekin, olisiko vielä pitänyt antaa mahdollisuus. Mitä jos sen yhden hittituotteen löytyminen olisikin ihan nurkan takana?
Lopettaminen oli kuitenkin oikea päätös.
Ja vaikka rahojen menettäminen harmittikin, olin ainakin oppinut tärkeän läksyn:
Jos joku lupaa kuut ja tähdet taivaalta (aka. nopean tien rikkauksiin), silloin kannattaa suhtautua vähintään hieman varauksella. Punnita huolella asian eri puolia. Tehdä itse vähän myyrän työtä ja selvitellä taustoja.
Eikä ainakaan ajatella, että se uusi juttu on nopea tie isoihin voittoihin.
Amazon Mastery kurssi kokemuksia
Anonyymi-ap
0
377
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452505Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 98888
- 66868
- 53851
- 46839
- 60822