Maailman ystävyys on viha Jumalaa vastaan!

Anonyymi-ap

Kuuletko sinä kristitty nuori tai lapsi tai vanhempi sinkku mies,

Jos sinä johdatat mieleesi, joka parisuhdetta kaipaat, jonkun epäuskoisen naisen tai tytön, ehkä hänellä olisi vielä Jumalan nimi, niinkuin huulten todistus, mutta ei sydämen todistusta Jumalan kasvoin edessä, niin tiedä se rakas lapsi, että kun sinä johdatat sitä epäuskoista naista jolla se lampaan villa on tai ilman villaa ruma sisältä ja ulkoa sinun mieleesi, niin sinä teet siinä samalla ystävyyttä maailman kanssa, ja sen minä huudan sinulle, katso tarkkaan ettei Jumalan viha laskeutuisi sinun päällesi, niin katso siis tarkkaan että se ketä ihastelet, josta puolisoa itsellesi kaipaat, että siitä olis todistus Jumalan silmäin edessä, ettei Jumalan viha sinun päällesi laskeutuisi, ja sinä vieteltäisi Jumalattomain eksytyksellä, silmäin pyynnön, elämän hekuman ja maailman rakkauden jälkeen, ja sinun sydämesi kääntyisi Jumalasta huoruuteen!

116

951

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sen minä kirjoitin jonkun yksikertaisen kokemuksen jälkeen, että se kristitty nainen jota minä ehkä rakastan, se on esikoislestaadiolainen, se herättää minussa huoruuden Hengen, siksi minä kirjoitin että olis myös todistus siitä, että Hän olis Jumalan edessä kallis, ettei se huoruuden Henki tule maailman ystävyydestä jota seuraa Jumalan viha, ja Jumala ottaa Henkensä pois niiden päältä joita vihaa, ja eipä niillä ole voimaa syntiä vastaan jotka Hengettömät ovat vaan vietellään kaikelta pahalta.

      • Anonyymi

        Ei ole voimaa siksi, koska voima on Jumalassa*

        Ja joita Jumala vihaa, niitä Hän ei synniltä varjele.

        Vai kuinka sellainen varjeltuu synniltä jota Jumalan Henki vihaa?

        Siksi kannattaa vähän miettiä että ketä ihastelee.
        Eli toisin sanoen etsiikö oman järkensä valossa elämänkumppania, vai kysyykö sitä Jumalalta, että anna Jumala sellainen matkakumppani, jos se on sinun tahtosi, joka palvelee sydämestään sinua...

        Ja jos Jumala antaa, sitten on mahdollisuus että Jumalan viha ei laskeudu, ja koska Jumalan viha ei laskeudu päälle, sitten on myös mahdollisuus Jumalan Hengen voimalla olla lankeematta syntiin....

        Mutta vihan lapset kätketään syntiin, tuomiopäivään asti, mutta Jumaliset Jumala tietää kiusauksilta varjella.. Ja siinä on tärkeätä huomata (pitäis laittaa se paikka en nyt jaksa) että

        Pietarin 2. 2luku

        "9. Niin Herra tietää jumaliset kiusauksista pelastaa*, mutta väärät kätkeä tuomiopäivään asti vaivattaa.
        10. II. Mutta enimmästi ne, jotka lihan jälkeen saastaisessa himossa vaeltavat ja herrauden katsovat ylön, rohkiat, itsestänsä paljon pitäväiset, jotka ei pelkää valtojakaan pilkata."

        On tärkeätä huomata tuo sana että ->Jumaliset<- kiusauksista pelastaa.

        Ja juuri siitä puhuin näissä viesteissä. Että se luopumus Jumalasta tulee niin nopeasti että kun ystävystyy Jumalattoman ihmisen kanssa, eli tulee läheiseksi.

        Ja kuuletko sinä rakas nuori, jos sinä vielä keskustelet uskottoman ihmisen kanssa, et sinä siitä vielä niin läheiseksi tule, jos se ohimennen tapahtuu, mutta jos sinä ihastut eli rakastut sydämestäsi epäuskoiseen, silloin olet jo aika läheinen!

        Ja voi tapahtua niin, ette ole enään Jumalinen josta apostoli Pietari kirjoittaa;

        "Niin Herra tietää jumaliset kiusauksista pelastaa.."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole voimaa siksi, koska voima on Jumalassa*

        Ja joita Jumala vihaa, niitä Hän ei synniltä varjele.

        Vai kuinka sellainen varjeltuu synniltä jota Jumalan Henki vihaa?

        Siksi kannattaa vähän miettiä että ketä ihastelee.
        Eli toisin sanoen etsiikö oman järkensä valossa elämänkumppania, vai kysyykö sitä Jumalalta, että anna Jumala sellainen matkakumppani, jos se on sinun tahtosi, joka palvelee sydämestään sinua...

        Ja jos Jumala antaa, sitten on mahdollisuus että Jumalan viha ei laskeudu, ja koska Jumalan viha ei laskeudu päälle, sitten on myös mahdollisuus Jumalan Hengen voimalla olla lankeematta syntiin....

        Mutta vihan lapset kätketään syntiin, tuomiopäivään asti, mutta Jumaliset Jumala tietää kiusauksilta varjella.. Ja siinä on tärkeätä huomata (pitäis laittaa se paikka en nyt jaksa) että

        Pietarin 2. 2luku

        "9. Niin Herra tietää jumaliset kiusauksista pelastaa*, mutta väärät kätkeä tuomiopäivään asti vaivattaa.
        10. II. Mutta enimmästi ne, jotka lihan jälkeen saastaisessa himossa vaeltavat ja herrauden katsovat ylön, rohkiat, itsestänsä paljon pitäväiset, jotka ei pelkää valtojakaan pilkata."

        On tärkeätä huomata tuo sana että ->Jumaliset<- kiusauksista pelastaa.

        Ja juuri siitä puhuin näissä viesteissä. Että se luopumus Jumalasta tulee niin nopeasti että kun ystävystyy Jumalattoman ihmisen kanssa, eli tulee läheiseksi.

        Ja kuuletko sinä rakas nuori, jos sinä vielä keskustelet uskottoman ihmisen kanssa, et sinä siitä vielä niin läheiseksi tule, jos se ohimennen tapahtuu, mutta jos sinä ihastut eli rakastut sydämestäsi epäuskoiseen, silloin olet jo aika läheinen!

        Ja voi tapahtua niin, ette ole enään Jumalinen josta apostoli Pietari kirjoittaa;

        "Niin Herra tietää jumaliset kiusauksista pelastaa.."

        Ja niin maailman rakkaudesta eli ystävyydestä ei seuraa ainoastaan luopumus, kuuletko? Vai humiseeko toisesta korvasta ulos?

        Kuuntele yksi viesti tarkoin;

        Maailman ystävyydestä ja rakkaudesta ei seuraa ainoastaan luopumus kristillisyydestä tai luopumus elävästä kristillisyydestä

        siitä seuraa myös paljon synnin luvallisuutta!

        Ja toinen asia, se kuuluu myös tämän ";" alle.
        On se, että voi myös olla kristillinen seurakunta, joka on maailman ystävä ja rakastaa maailmaa. Ja nyt he puhuvat siitä, että Jeesus on armahtanut heitä ja he ovat uudestisyntyneitä jne... Mutta se syntien paljous todistaa ettei he ole Jumalan lapsia koska kirjoitettu on;

        Pietarin 2. 2luku
        "9. Niin Herra tietää jumaliset kiusauksista pelastaa*, mutta väärät kätkeä tuomiopäivään asti vaivattaa.
        10. II. Mutta enimmästi ne, jotka lihan jälkeen saastaisessa himossa vaeltavat ja herrauden katsovat ylön, rohkiat, itsestänsä paljon pitäväiset, jotka ei pelkää valtojakaan pilkata."

        Ja vaikka heillä olisi armon järjestys itsessään oikein, niin kuin tällä nimimerkillä "vl-nainen" että syntisenä ottaa vastaan armo jne.. Mutta kun he eivät ymmärrä että elämän kaidalla tiellä on vaarat molemmin puolin!

        Ja sen minä huudan teille, että se ymmärrys on vain ja ainoastaan yhdessä seurakunnassa*, jolle on se näkö annettu, että vaarat ovat sekä oikealla että myös vasemmalla, ja ei ainoastaan siinä, mitä koskee olla armon alla, mutta myös siinä, että rakastua maailmaan!

        Ja se maailman rakkaus vaivaa näitä kuolleita seurakuntia, ja vie heitä aina niin pitkälle kunnes Jumalan viha tulee heidän päällensä; se on jo tullut, koska he lankesivat eriseuraan! Ja viimein heidän elämänsä täyttää syntien paljous!

        "Niin Herra tietää jumaliset kiusauksista pelastaa.."

        *Ja kukahan olis se seurakunta?

        Varmaan se on se seurakunta, jonka Jumala on itse perustanut elävistä kivistä, ja varmaan ne kivet on sellaisia, ettei ne itsessään mitään ole, koska ne on kiviä, mutta koska Jumala on itse niihin Hengen ja elämän pannut, siksi ne elää, ja kirjoitetaan muotoon eläviä kiviä, mutta jos ne olis itsestään syntyneitä, niin sitten kirjoiteittaisiin ainoastaan eläviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja niin maailman rakkaudesta eli ystävyydestä ei seuraa ainoastaan luopumus, kuuletko? Vai humiseeko toisesta korvasta ulos?

        Kuuntele yksi viesti tarkoin;

        Maailman ystävyydestä ja rakkaudesta ei seuraa ainoastaan luopumus kristillisyydestä tai luopumus elävästä kristillisyydestä

        siitä seuraa myös paljon synnin luvallisuutta!

        Ja toinen asia, se kuuluu myös tämän ";" alle.
        On se, että voi myös olla kristillinen seurakunta, joka on maailman ystävä ja rakastaa maailmaa. Ja nyt he puhuvat siitä, että Jeesus on armahtanut heitä ja he ovat uudestisyntyneitä jne... Mutta se syntien paljous todistaa ettei he ole Jumalan lapsia koska kirjoitettu on;

        Pietarin 2. 2luku
        "9. Niin Herra tietää jumaliset kiusauksista pelastaa*, mutta väärät kätkeä tuomiopäivään asti vaivattaa.
        10. II. Mutta enimmästi ne, jotka lihan jälkeen saastaisessa himossa vaeltavat ja herrauden katsovat ylön, rohkiat, itsestänsä paljon pitäväiset, jotka ei pelkää valtojakaan pilkata."

        Ja vaikka heillä olisi armon järjestys itsessään oikein, niin kuin tällä nimimerkillä "vl-nainen" että syntisenä ottaa vastaan armo jne.. Mutta kun he eivät ymmärrä että elämän kaidalla tiellä on vaarat molemmin puolin!

        Ja sen minä huudan teille, että se ymmärrys on vain ja ainoastaan yhdessä seurakunnassa*, jolle on se näkö annettu, että vaarat ovat sekä oikealla että myös vasemmalla, ja ei ainoastaan siinä, mitä koskee olla armon alla, mutta myös siinä, että rakastua maailmaan!

        Ja se maailman rakkaus vaivaa näitä kuolleita seurakuntia, ja vie heitä aina niin pitkälle kunnes Jumalan viha tulee heidän päällensä; se on jo tullut, koska he lankesivat eriseuraan! Ja viimein heidän elämänsä täyttää syntien paljous!

        "Niin Herra tietää jumaliset kiusauksista pelastaa.."

        *Ja kukahan olis se seurakunta?

        Varmaan se on se seurakunta, jonka Jumala on itse perustanut elävistä kivistä, ja varmaan ne kivet on sellaisia, ettei ne itsessään mitään ole, koska ne on kiviä, mutta koska Jumala on itse niihin Hengen ja elämän pannut, siksi ne elää, ja kirjoitetaan muotoon eläviä kiviä, mutta jos ne olis itsestään syntyneitä, niin sitten kirjoiteittaisiin ainoastaan eläviä.

        Sinua olisi varmaan ihana rakastaa, kun kirjoitat niin KAUNIISTI !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinua olisi varmaan ihana rakastaa, kun kirjoitat niin KAUNIISTI !

        varoppa vaan minusta saatat saada helposti kilpailijattaren...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        varoppa vaan minusta saatat saada helposti kilpailijattaren...

        Kenestä kilpailet? Hengestä vai pikselistä. Tiedätkö muuten Hengen?

        Jos et eroita Henkiä, varoppa vaan ettet kilpaile omanvanhurskauden Hengestä esimerkiksi!

        Niin ette te minusta kilpailisi, jos teillä olisi kilpailu, vaan siitä tyhmästä mielestä.

        Tyhjästä * paremmin sanottuna.

        Siksi on oleellinen kysymys, että mikä on se Henki joka sen tyhjyyden täyttää?

        Henkiä on monia; omanvanhurskauden Henki, saatanan Henki, Jumalan Pyhä Henki, jne... Sitten on myös ihmisen mieli eli järki...Mutta jos pää on tyhjä kuin saapas, niin ei järki silleen puhu, ja koska järki ei puhu, niin ette silloin kilpaile ihmisestä vaan Hengestä, mistä Hengestä siis kilpailette ja kuinka avioidutte sen kanssa?

        Vai ettekö tiedä ettei Hengen kanssa avoiduta lihan kautta, vaan Hengessä? Ja jos avioidutte tuntemattoman Hengen kanssa, niin ettekö pelkää ettei se ole hyvästä vaan pahasta?

        Jos taas olisitte itse kirjoittajasta kiinnostuneita;

        Eli mitä järkeni ajattelee; virtahepo, Banaani, tuore,pakaste. Tyhjää jne... eli hyvin yksinkertaisesta miehestä niin ei siinä saatte olla mutta...

        Ihmettelen vain...

        Saatana on eksyttäny mua taas muutaman päivän mutta olen rukoillut tässä taas parannuksen armoa, niin ehkä 10 vuoden päästä taas saan jonkun armon evankeliumin omalle kohdalle.. Ja lankean siitä 3päivän perästä jne... esikoislestaadiolaisuus on outo uskonto, kun parannuksen armon saaminen, sitä joutuu vuosikausia odottaa ja sitten kun se saa niin lankeemus tapahtuu 3päivässä tai kahdessa viikossa... usko kyllä jää mutta ei uskon ystäviä... Siitä näin jo unen lapsena monta kymmentä kertaa se toistui, siinä unessa saatana ilmestyi meidän lapsien eteen ja kaikki muut pääsivät karkuun paitsi minä, minä olin hitain juoksemaan ja saatana otti minut syliinsä ja puristi kovaa, siitä ei mihinkään päässyt, ja se jäi unesta mieleen, yksikään sisaruksista ei kääntynyt takaisin auttamaan, vaan kaikki juoksivat karkuun, niin se taisi muuten tapahtua vuosikymmenen perästä ..
        Jonkin näköinen ennenuni? En tiedä, mutta totuuden siementä siinä oli...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenestä kilpailet? Hengestä vai pikselistä. Tiedätkö muuten Hengen?

        Jos et eroita Henkiä, varoppa vaan ettet kilpaile omanvanhurskauden Hengestä esimerkiksi!

        Niin ette te minusta kilpailisi, jos teillä olisi kilpailu, vaan siitä tyhmästä mielestä.

        Tyhjästä * paremmin sanottuna.

        Siksi on oleellinen kysymys, että mikä on se Henki joka sen tyhjyyden täyttää?

        Henkiä on monia; omanvanhurskauden Henki, saatanan Henki, Jumalan Pyhä Henki, jne... Sitten on myös ihmisen mieli eli järki...Mutta jos pää on tyhjä kuin saapas, niin ei järki silleen puhu, ja koska järki ei puhu, niin ette silloin kilpaile ihmisestä vaan Hengestä, mistä Hengestä siis kilpailette ja kuinka avioidutte sen kanssa?

        Vai ettekö tiedä ettei Hengen kanssa avoiduta lihan kautta, vaan Hengessä? Ja jos avioidutte tuntemattoman Hengen kanssa, niin ettekö pelkää ettei se ole hyvästä vaan pahasta?

        Jos taas olisitte itse kirjoittajasta kiinnostuneita;

        Eli mitä järkeni ajattelee; virtahepo, Banaani, tuore,pakaste. Tyhjää jne... eli hyvin yksinkertaisesta miehestä niin ei siinä saatte olla mutta...

        Ihmettelen vain...

        Saatana on eksyttäny mua taas muutaman päivän mutta olen rukoillut tässä taas parannuksen armoa, niin ehkä 10 vuoden päästä taas saan jonkun armon evankeliumin omalle kohdalle.. Ja lankean siitä 3päivän perästä jne... esikoislestaadiolaisuus on outo uskonto, kun parannuksen armon saaminen, sitä joutuu vuosikausia odottaa ja sitten kun se saa niin lankeemus tapahtuu 3päivässä tai kahdessa viikossa... usko kyllä jää mutta ei uskon ystäviä... Siitä näin jo unen lapsena monta kymmentä kertaa se toistui, siinä unessa saatana ilmestyi meidän lapsien eteen ja kaikki muut pääsivät karkuun paitsi minä, minä olin hitain juoksemaan ja saatana otti minut syliinsä ja puristi kovaa, siitä ei mihinkään päässyt, ja se jäi unesta mieleen, yksikään sisaruksista ei kääntynyt takaisin auttamaan, vaan kaikki juoksivat karkuun, niin se taisi muuten tapahtua vuosikymmenen perästä ..
        Jonkin näköinen ennenuni? En tiedä, mutta totuuden siementä siinä oli...

        En minä ollut hitain juoksemaan, mutta kun olin ensimmäinen joka juoksi metsään, ja kun saatana ilmestyi metsässä niin sitten kun lähdettiin karkuun juoksemaan niin ensimmäisestä tuli luonnollisestikin viimeinen jne... Siksi saatana sai aina minut syliinsä ja muut pääsi pakenemaan... Koska meni aina joukon ensimmäisenä sinne metsään.

        Metsän perkele se taisi muuten olla..En tiedä mitä Laestadius sillä tarkoittaa. Mutta se oli kirjaimellisesti rietas mies metsässä, musta mies ja pitkä ja ruma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ollut hitain juoksemaan, mutta kun olin ensimmäinen joka juoksi metsään, ja kun saatana ilmestyi metsässä niin sitten kun lähdettiin karkuun juoksemaan niin ensimmäisestä tuli luonnollisestikin viimeinen jne... Siksi saatana sai aina minut syliinsä ja muut pääsi pakenemaan... Koska meni aina joukon ensimmäisenä sinne metsään.

        Metsän perkele se taisi muuten olla..En tiedä mitä Laestadius sillä tarkoittaa. Mutta se oli kirjaimellisesti rietas mies metsässä, musta mies ja pitkä ja ruma.

        Ja huomionarvoinen seikka, ettei se seissyt koskaan syvällä siellä metsässä, vaan aivan reunalla muutaman askeleen päässä metsän reunasta, ei tarvinnut kuin muutama askel ottaa metsän sisään, niin siinä se aina seisoi samassa paikkaa....

        Ja se koskee kaikkea syntielämää..

        Ei sinun tarvitse ihmislapsi niin syvälle mennä syntiin, kun saatana sitoo sinut siihen syntiin koko ruumiisi viimeistä jäsentä myöten...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja huomionarvoinen seikka, ettei se seissyt koskaan syvällä siellä metsässä, vaan aivan reunalla muutaman askeleen päässä metsän reunasta, ei tarvinnut kuin muutama askel ottaa metsän sisään, niin siinä se aina seisoi samassa paikkaa....

        Ja se koskee kaikkea syntielämää..

        Ei sinun tarvitse ihmislapsi niin syvälle mennä syntiin, kun saatana sitoo sinut siihen syntiin koko ruumiisi viimeistä jäsentä myöten...

        Metsän reunalla se seisoo. Jos se seisoikin siellä syvällä metsässä, niin harvapa lankeaisi, mutta kun se seisoo muutaman oksan takana tai pensaan takana aivan siinä metsän reunalla.

        Sen kun tiedätte niin osaatte ehkä paremmin varoa kuin minä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Metsän reunalla se seisoo. Jos se seisoikin siellä syvällä metsässä, niin harvapa lankeaisi, mutta kun se seisoo muutaman oksan takana tai pensaan takana aivan siinä metsän reunalla.

        Sen kun tiedätte niin osaatte ehkä paremmin varoa kuin minä.

        *jos se tulee teidänkin uniinne...Joskus käymään..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        *jos se tulee teidänkin uniinne...Joskus käymään..

        Noin 3-6 askeleen päässä metsän reunalta ja askeleen päässä metsäpolulta siinä se aina seisoi samassa paikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenestä kilpailet? Hengestä vai pikselistä. Tiedätkö muuten Hengen?

        Jos et eroita Henkiä, varoppa vaan ettet kilpaile omanvanhurskauden Hengestä esimerkiksi!

        Niin ette te minusta kilpailisi, jos teillä olisi kilpailu, vaan siitä tyhmästä mielestä.

        Tyhjästä * paremmin sanottuna.

        Siksi on oleellinen kysymys, että mikä on se Henki joka sen tyhjyyden täyttää?

        Henkiä on monia; omanvanhurskauden Henki, saatanan Henki, Jumalan Pyhä Henki, jne... Sitten on myös ihmisen mieli eli järki...Mutta jos pää on tyhjä kuin saapas, niin ei järki silleen puhu, ja koska järki ei puhu, niin ette silloin kilpaile ihmisestä vaan Hengestä, mistä Hengestä siis kilpailette ja kuinka avioidutte sen kanssa?

        Vai ettekö tiedä ettei Hengen kanssa avoiduta lihan kautta, vaan Hengessä? Ja jos avioidutte tuntemattoman Hengen kanssa, niin ettekö pelkää ettei se ole hyvästä vaan pahasta?

        Jos taas olisitte itse kirjoittajasta kiinnostuneita;

        Eli mitä järkeni ajattelee; virtahepo, Banaani, tuore,pakaste. Tyhjää jne... eli hyvin yksinkertaisesta miehestä niin ei siinä saatte olla mutta...

        Ihmettelen vain...

        Saatana on eksyttäny mua taas muutaman päivän mutta olen rukoillut tässä taas parannuksen armoa, niin ehkä 10 vuoden päästä taas saan jonkun armon evankeliumin omalle kohdalle.. Ja lankean siitä 3päivän perästä jne... esikoislestaadiolaisuus on outo uskonto, kun parannuksen armon saaminen, sitä joutuu vuosikausia odottaa ja sitten kun se saa niin lankeemus tapahtuu 3päivässä tai kahdessa viikossa... usko kyllä jää mutta ei uskon ystäviä... Siitä näin jo unen lapsena monta kymmentä kertaa se toistui, siinä unessa saatana ilmestyi meidän lapsien eteen ja kaikki muut pääsivät karkuun paitsi minä, minä olin hitain juoksemaan ja saatana otti minut syliinsä ja puristi kovaa, siitä ei mihinkään päässyt, ja se jäi unesta mieleen, yksikään sisaruksista ei kääntynyt takaisin auttamaan, vaan kaikki juoksivat karkuun, niin se taisi muuten tapahtua vuosikymmenen perästä ..
        Jonkin näköinen ennenuni? En tiedä, mutta totuuden siementä siinä oli...

        "ja se jäi unesta mieleen, yksikään sisaruksista ei kääntynyt takaisin auttamaan, vaan kaikki juoksivat karkuun,"

        Palkollinen lähtee karkuun ja jättää lampaat yksin kuin susi näkyy jne..

        Ja kun on ollut puhetta, etten minä saisi puhua, "huomionhakuinen" tai sitten jos puhun livenä ei tarvi montaakaan sanaa kuin jutut tulee tyrmätyksi sekä maailmassa mutta myös kristillisyydessä...

        Vaikka saahan nekin olla omaa mieltään, tarkoitin vain että sitä suuremmalla syyllä puhun täällä, koska ainut paikka missä saa puhua...

        "Palkollinen lähtee karkuun ja jättää lampaat yksin kuin susi näkyy jne.." aihe tässä viestissä...

        Jos siis palkollinen jolla on lupa puhua jumalansanaa, lähtee karkuun kun susi tulee ja raatelee lammasta; ehkä tokaisee vain lampaan siskolle, että sehän on menossa helvettiin jne...

        Kai se palkaton lammas, vaikka olisi silleen saatanan puristuksessa tai joskus ollut vähintääkin, ehkä jonkun verran vieläkin, mutta kai se saa puhua, koska ei se saa ainakaan palkkaa.

        Jolla tarkoitan sitä, että eikö Herran edessä palkaton saa suuremmalla syyllä puhua kuin palkallinen? Ja eikö ne sitten ole palkallisia jotka jättävät lampaat kuin susi näkyy ja raatelee lampaat?

        Jos siis palkallinen sanoo palkatonta huomionhakuiseksi, niin herää yksi kysymys sille palkalliselle; missä sinä olit silloin kuin sudet tulivat laumaan ja raatelivat lampaita? Sinua ei nimittäin näkynyt silloin kuin sudenpennut söivät lampaan verelle luuhun asti?

        Ja jos sitten lampaat luut tai veri puhuu ilman palkkaa, niin onko se Herran edessä kauhistus?

        Minä luulen että suurempi kauhistus on se, kuin palkkapaimen jätti lampaat susien raadeltavaksi kuin susi näkyi, pakeni karkuun ja jätti lampaat yksin.

        Niin tulee tänäaikana jokaisen lampaan paimentaa itse itseään Kristuksen ja Jumalan vanhurskauden tykö, koska meillä näkyy olevan vain ja ainoastaan palkkapaimenia, sen todistaa vuodet ja vuosikymmenet...


      • Anonyymi

        Saarnaa ku joku hupiukko.

        Mennääks kahville ei tässä mitään tarvi saarnata enään.. hehe he he ku on hauskaa, minä olen hauska mies kun pitäisi Jumalansanaa saarnata mies vetää jotain komediaa kuin jossain putouksessa, käytännössä näyttää persettä Jumalalle...pelkkä idiootti koko mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saarnaa ku joku hupiukko.

        Mennääks kahville ei tässä mitään tarvi saarnata enään.. hehe he he ku on hauskaa, minä olen hauska mies kun pitäisi Jumalansanaa saarnata mies vetää jotain komediaa kuin jossain putouksessa, käytännössä näyttää persettä Jumalalle...pelkkä idiootti koko mies.

        Sen miehen kevytmielinen suhtautuminen Jumalaan ja Jumalansanaan ja Jumalisuuteen on heijastunut koko sen elämän siitä, eihän se kunnioittanut edes omia vanhempiaan, varmaan oli niin itseään täynnä että luuli synnyttäneensä omat vanhempansa.

        Mistä tiedät. Minä muistan kun lapsena kävin seuroissa ja kuulin omin korvin, hän itse saarnasi kuinka puhui vanhemmilleen huonosti jne...

        Ja se itsenä täyteisyys näkyy vieläkin kun luulee olevansa joku seurakunnan auktoriteetti jolla on viimeinen vastaus jokaiseen asiaan..Vaikka kyllä reinolla ihan oikeamielisiä vastauksia on, en sitä kiellä; mm, se ettei vihollinen ole mikään kärpänen... ei ne asiat itsessään ole se riitauttava tekijä, vaan se kevytmielisyys ja se miten Hengettömästi se vetää sitä, kyllä ymmärrän jos Jumala antaisi luvan olla kevytmielinen ja heittää jonkun läpän, mutta kun ilman Henkeä alkaa heittää järjestään jotain, se on sellaista perseilyä Jumalan edessä Jumalansanan halventamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen miehen kevytmielinen suhtautuminen Jumalaan ja Jumalansanaan ja Jumalisuuteen on heijastunut koko sen elämän siitä, eihän se kunnioittanut edes omia vanhempiaan, varmaan oli niin itseään täynnä että luuli synnyttäneensä omat vanhempansa.

        Mistä tiedät. Minä muistan kun lapsena kävin seuroissa ja kuulin omin korvin, hän itse saarnasi kuinka puhui vanhemmilleen huonosti jne...

        Ja se itsenä täyteisyys näkyy vieläkin kun luulee olevansa joku seurakunnan auktoriteetti jolla on viimeinen vastaus jokaiseen asiaan..Vaikka kyllä reinolla ihan oikeamielisiä vastauksia on, en sitä kiellä; mm, se ettei vihollinen ole mikään kärpänen... ei ne asiat itsessään ole se riitauttava tekijä, vaan se kevytmielisyys ja se miten Hengettömästi se vetää sitä, kyllä ymmärrän jos Jumala antaisi luvan olla kevytmielinen ja heittää jonkun läpän, mutta kun ilman Henkeä alkaa heittää järjestään jotain, se on sellaista perseilyä Jumalan edessä Jumalansanan halventamista.

        Vai ettekö te rakkaat veljet*(*kuka tahansa,mistä tahansa) tiedä, ettei luonnollisen Isän ja äidin kunnioitus tule muusta kuin Isän Jumalan kunnioituksesta ja pelvosta Jumalaa kohtaan?

        Se joka kunnioittaa Jumalaa joka on taivaassa se on sydämen kunnioitus, se kunnioittaa myös luonnollisia vanhempiaan, ne kulkevat käsi kädessä.

        Jos siis joku teistä näkyy vanhemmilleen nurjaksi ja riitaisaksi, se mies riitelee sydämestään myöskin Jumalaa vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai ettekö te rakkaat veljet*(*kuka tahansa,mistä tahansa) tiedä, ettei luonnollisen Isän ja äidin kunnioitus tule muusta kuin Isän Jumalan kunnioituksesta ja pelvosta Jumalaa kohtaan?

        Se joka kunnioittaa Jumalaa joka on taivaassa se on sydämen kunnioitus, se kunnioittaa myös luonnollisia vanhempiaan, ne kulkevat käsi kädessä.

        Jos siis joku teistä näkyy vanhemmilleen nurjaksi ja riitaisaksi, se mies riitelee sydämestään myöskin Jumalaa vastaan.

        Jumalan kunnioituksesta tuli vain mieleen se kuin Karhun Seppo oli nuorena saarnaajana "huhujen" mukaan asetettu puhekieltoon kun oli saarnannut huvipuistot synniksi.. .

        Kuvastaa hyvin paljon sitä, millainen elin siellä on todellisuudessa.

        No se on sitä harmaata aluetta, kyllähän maailmanmieliset käyttää hyväkseen kaiken mikä on ns harmaata aluetta.. Mutta aika vahva usko heillä pitää olla, koska ei tuomio päivän edessä sillä ole mitään merkitystä mikä on ihmisen oma mielipide ja sehän nyt oli vaan sellaista pientä rientoa maailman hekumassa, että kyllähän minä Jumala sinuakin muistelin aina jouluna kerran vuodessa....

        Kun eivät kaikki ymmärrä edes mikä on kysymys synnissä; se on vieraantua Jumalasta...sydän kiinnittyy maailmaan..

        Seppo saarnasi ihan oikein, vaikka ei me sitä tiedetä, vaikka jonkun usko kestäisi huvipuiston mutta se on silti maailmasta ja sitoo sydäntä maailmaan vaikka ei olisi suoraan syntiä. Synti on mielestäni väärä termi. Parempi sana on että mikä sitoo sydäntä maailmaan. Synti on vähän lakimainen termi.. Jos sen käsittää niin että älä tee älä ota jne...Ettei se tule vapaasta sydämestä, siksi parempi sana on että mikä sitoo sydäntä maailmaan, että sydämen vapaus säilyy etten minä tahdo sydämestäni olla siellä missä maailmaa viettää aikaansa jne. .

        Mutta muutamat tahtovat...Siksi he eivät kestä niitä saarnaajia jotka tahtovat olla Jumalaa lähellä eikä maailmaa lähellä, koska ovat itse niin kiinni maailmassa ->sydämestään<- ja asettavat sitten puhekieltoon näitä jotka tahtovat olla Jumalaa lähellä.

        He ovat juurikin niitä vapaamuurari saarnamiehiä, perkeleestä siinneitä huoran pentuja, jotka palaa helvetissä elleivät tee parannusta ajassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan kunnioituksesta tuli vain mieleen se kuin Karhun Seppo oli nuorena saarnaajana "huhujen" mukaan asetettu puhekieltoon kun oli saarnannut huvipuistot synniksi.. .

        Kuvastaa hyvin paljon sitä, millainen elin siellä on todellisuudessa.

        No se on sitä harmaata aluetta, kyllähän maailmanmieliset käyttää hyväkseen kaiken mikä on ns harmaata aluetta.. Mutta aika vahva usko heillä pitää olla, koska ei tuomio päivän edessä sillä ole mitään merkitystä mikä on ihmisen oma mielipide ja sehän nyt oli vaan sellaista pientä rientoa maailman hekumassa, että kyllähän minä Jumala sinuakin muistelin aina jouluna kerran vuodessa....

        Kun eivät kaikki ymmärrä edes mikä on kysymys synnissä; se on vieraantua Jumalasta...sydän kiinnittyy maailmaan..

        Seppo saarnasi ihan oikein, vaikka ei me sitä tiedetä, vaikka jonkun usko kestäisi huvipuiston mutta se on silti maailmasta ja sitoo sydäntä maailmaan vaikka ei olisi suoraan syntiä. Synti on mielestäni väärä termi. Parempi sana on että mikä sitoo sydäntä maailmaan. Synti on vähän lakimainen termi.. Jos sen käsittää niin että älä tee älä ota jne...Ettei se tule vapaasta sydämestä, siksi parempi sana on että mikä sitoo sydäntä maailmaan, että sydämen vapaus säilyy etten minä tahdo sydämestäni olla siellä missä maailmaa viettää aikaansa jne. .

        Mutta muutamat tahtovat...Siksi he eivät kestä niitä saarnaajia jotka tahtovat olla Jumalaa lähellä eikä maailmaa lähellä, koska ovat itse niin kiinni maailmassa ->sydämestään<- ja asettavat sitten puhekieltoon näitä jotka tahtovat olla Jumalaa lähellä.

        He ovat juurikin niitä vapaamuurari saarnamiehiä, perkeleestä siinneitä huoran pentuja, jotka palaa helvetissä elleivät tee parannusta ajassa.

        Toivottavasti Seppo muistat ne saarnaajat ketkä asettivat sinut puhekieltoon..voisitpa kertoa ne minullekin....kertoisin niitten sydämen tilasta jotain..kaikista kun en viitsi, jos he ovat kuitenkin hyvin kohdelleet Jumalanlapsia jne..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti Seppo muistat ne saarnaajat ketkä asettivat sinut puhekieltoon..voisitpa kertoa ne minullekin....kertoisin niitten sydämen tilasta jotain..kaikista kun en viitsi, jos he ovat kuitenkin hyvin kohdelleet Jumalanlapsia jne..

        Siis oliko se niin, että Särkänniemeen tai Linnanmäelle meneminen oli Sepon saarnan mukaan syntiä, vai vain kiertävät Tivolit ehkäkö? Entä Sirkukset, no ne taitaa olla lapinvanhintenkin mukaan vielä nytkin syntielämää?

        Voiko kristitty käydä Särkänniemessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis oliko se niin, että Särkänniemeen tai Linnanmäelle meneminen oli Sepon saarnan mukaan syntiä, vai vain kiertävät Tivolit ehkäkö? Entä Sirkukset, no ne taitaa olla lapinvanhintenkin mukaan vielä nytkin syntielämää?

        Voiko kristitty käydä Särkänniemessä?

        Tän voi nyt tulkita etten vastaa kysymykseesi.

        Mutta se ajatus että eri saarnaajilla on eri lahjat...varmaan siinä on joku syvyys...

        Mutta ei sen tulisi kuitenkaan niin olla että eri kristityt käsittävät eri kristillisyyden. ..

        Lahjat voi olla monet* Mutta kristillisyys tulisi olla yksi ja sama kaikilla.

        *lahjat varmaan tarkoittaa jotain muuta kuin oppia.

        Juu ei, kyllä elämän kaita tie on yksi, siinä ei merkitse mitkään lahjat, joko menet keskellä tai sitten menet ulkona... ei ole mitään välimalleja...

        Yksinkertainen fakta on, että jos Seppo Karhun elämän Kaitaan tiehen, jolla hän käy, ei kuulu huvipuistot, särkänniemet eikä linnanmäet, ja toisen kristityn elämään kuuluvat, niin yksinkertainen fakta on, että he käyvät eri Kaitaa tietä..

        Joo ja en minä tiedä, kumpi on oikeampi Jumalan edessä, jos ei kumpikaan tule armosta vaan omasta ansioista, mutta jos se tulee armosta (toisella), niin ei sitten ole kahta Kaitaa tietä vaan yksi.

        Joo ja en minä tiedä kumpi heistä sitä käy. Vaikka helvettiin tuomitsin, se tuomio kuin ei tullut ymmärryksestä, vaan vihasta.

        Ei niin että tekeytyisin itse pyhäksi tai kristityksi ylipäätänsä, mutta sitä vihaan että perkeleen orjat estävät valkeuden lapsia totuutta puhumasta, sen tähden että ovat itse mielistyneet perkeleen ulostetta syömään. En minä niin kirjoitta että minä itse vapaa jostakin olisin. Mutta kirjoitan asiat niin kuin ne ovat, vaikka itseni tuomiten siinä samalla, mutta parempi tulla tuomituksi ajassa kuin iankaikkisuudessa.

        Mutta ei kukaan sillä pelastu että jättää menemättä linnamäelle, vaan sillä että saa armon lahjaksi Kristukselta ja Jumalalta.

        Mutta sitten kun olet saanut sen armon, niin sen voi kyllä menettää monellakin tapaa, ei ainoastaan Linnanmäellä tai särkäniemellä, vaikka omassa kodissasi tai missä tahansa, siksi ei ole kysymys siitä, että minne ei saa mennä ja minne saa, vaan kysymys on oikeastaan siitä; että niillä joilla on elävä kristillisyys, etteivät he kadottaisi sitä maailman sumussa ja humussa. Ja yksinkertaisesti silloin puhutaan synnistä, mutta ei ole kysymyksessä synti, vaan synnin palkka ja kirjoitettu on että se on kuolema, ja minä todistan kokemuksen kautta, ettei se ole ainoastaan iankaikkinen kuolema joka odottaa kuoleman rajan toisella puolella mutta ennen kaikkea se kuolema merkitsee sitä hengellistä kuolemaa joka tapahtuu JO täällä ajassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tän voi nyt tulkita etten vastaa kysymykseesi.

        Mutta se ajatus että eri saarnaajilla on eri lahjat...varmaan siinä on joku syvyys...

        Mutta ei sen tulisi kuitenkaan niin olla että eri kristityt käsittävät eri kristillisyyden. ..

        Lahjat voi olla monet* Mutta kristillisyys tulisi olla yksi ja sama kaikilla.

        *lahjat varmaan tarkoittaa jotain muuta kuin oppia.

        Juu ei, kyllä elämän kaita tie on yksi, siinä ei merkitse mitkään lahjat, joko menet keskellä tai sitten menet ulkona... ei ole mitään välimalleja...

        Yksinkertainen fakta on, että jos Seppo Karhun elämän Kaitaan tiehen, jolla hän käy, ei kuulu huvipuistot, särkänniemet eikä linnanmäet, ja toisen kristityn elämään kuuluvat, niin yksinkertainen fakta on, että he käyvät eri Kaitaa tietä..

        Joo ja en minä tiedä, kumpi on oikeampi Jumalan edessä, jos ei kumpikaan tule armosta vaan omasta ansioista, mutta jos se tulee armosta (toisella), niin ei sitten ole kahta Kaitaa tietä vaan yksi.

        Joo ja en minä tiedä kumpi heistä sitä käy. Vaikka helvettiin tuomitsin, se tuomio kuin ei tullut ymmärryksestä, vaan vihasta.

        Ei niin että tekeytyisin itse pyhäksi tai kristityksi ylipäätänsä, mutta sitä vihaan että perkeleen orjat estävät valkeuden lapsia totuutta puhumasta, sen tähden että ovat itse mielistyneet perkeleen ulostetta syömään. En minä niin kirjoitta että minä itse vapaa jostakin olisin. Mutta kirjoitan asiat niin kuin ne ovat, vaikka itseni tuomiten siinä samalla, mutta parempi tulla tuomituksi ajassa kuin iankaikkisuudessa.

        Mutta ei kukaan sillä pelastu että jättää menemättä linnamäelle, vaan sillä että saa armon lahjaksi Kristukselta ja Jumalalta.

        Mutta sitten kun olet saanut sen armon, niin sen voi kyllä menettää monellakin tapaa, ei ainoastaan Linnanmäellä tai särkäniemellä, vaikka omassa kodissasi tai missä tahansa, siksi ei ole kysymys siitä, että minne ei saa mennä ja minne saa, vaan kysymys on oikeastaan siitä; että niillä joilla on elävä kristillisyys, etteivät he kadottaisi sitä maailman sumussa ja humussa. Ja yksinkertaisesti silloin puhutaan synnistä, mutta ei ole kysymyksessä synti, vaan synnin palkka ja kirjoitettu on että se on kuolema, ja minä todistan kokemuksen kautta, ettei se ole ainoastaan iankaikkinen kuolema joka odottaa kuoleman rajan toisella puolella mutta ennen kaikkea se kuolema merkitsee sitä hengellistä kuolemaa joka tapahtuu JO täällä ajassa!

        Ja ettei se hengellinen kuolema tulisi, niillä jotka ovat eläviä kiviä. Siksi varoitetaan synnistä, ei siksi, että älä koske, älä maista, älä tee, että kristitty olisi lain alla, eli se merkitsee että tekeminen tulee väärästä vaikutteesta, laki tulee lihasta, mutta kristityn sydän on ympärileikattu Hengessä, ja koska kristitty palvelee Hengessä Jumalaa sen ympärileikkauksen jälkeen joka sydämessä tapahtuu, niin ei kristitty tahdo syntiä tehdä, ja enimmästi siksi ettei Henki kuolis pois. Ettei sekään joka laista vapaa on*, (*omasta mielestään), ja elää lihassa ja synnissä, Jumalan tahtoa noudata, koska hän elää lihassa eikä Hengessä!

        Jos siis joku elää lihassa eikä Hengessä, niin onko hän parempi kuin se joka lihan jälkeen lain alla viellä on? Ei, vaan yhtä viallinen!

        Siksi ei laki eikä synnin nuhde uudestisyntyneelle merkitse mitään niin kauan kun se lihassa tapahtuu, mutta Jumalan tahto oli ihmistä kohtaan että me Hengessä uuden mielen ja uuden sydämen saisimme! Ja Hengen laki sotii lihan lakia vastaan! Mutta joka luulee Hengessä vaeltavan ja palvelee lihaansa hän pettää itseänsä, koska kirjoitettu on; Henki sotii lihaa vastaan!

        Niin siis synnin nuhde kristitylle merkitsee ainoastaan, ei omaa ansiota, vaan ettei Henki meistä pois pakenisi ja tulisi Hengellinen kuolema tai näivettyminen. Mutta uudestisyntyminen ei tapahdu lihassa vaan Hengessä! Joo lestaadiolainen tapahtuu on puhua priiskoitusverestä, mutta ei Jeesuksen veri lihassa vuoda vaan Hengessä ja totuudessa! Mutta se Henki josta minä puhun, ei merkitse tuntemisia vaan totuuden Henkeä. Joka autuaaksi tekee syntisen ja murheellisen.

        Niin siis tiivistetysti voidaan sanoa, ettei laista tule vanhurskautta mutta rikkomalla lakia tahallisesti turmelet kyllä kristillisyytesi.

        Ei siksi että laissa olis vanhurskaus lihan jälkeen, vaan siksi että lakia rikkomalla palvelet lihaa, ja liha sotii Henkeä vastaan, ja voittaa viimein jos me emme ole Hengen äänelle kuuliaiset; joka kehoittaa parannukseen ja syntien anteeksi antamukseen!

        Ei siis niillä olekaan synnintuomiota jotka Hengessä vaeltavat, mutta se tulee käsittää oikein, se merkitsee; koska he Hengessä vaeltavat, mutta ei ne jotka eivät parannusta tee lihan töistänsä ja palaa Hengen-kasteen armoliittoon* vaella Hengessä vaan lihassa. *hep12

        Ja ei nekään jotka parannuksen tekijänä kulkevat uudistaen armoliittoja Hengessä ja totuudessa tee sitä synninluvallisuuksien päälle, koska se totuus Hengessä sanoo, että synnin palkka on kuolema, niin se totuus estää synnin luvallisuuden mutta Henki tekee eläväksi Kristuksessa Jeesuksessa.

        Jos et siitä ymmärrä en voi mitään. Lievän autistin puhetta, tämän yksinkertaisemmin ei voi kukaan varmaan selittää sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        varoppa vaan minusta saatat saada helposti kilpailijattaren...

        Jos sulla olis mies/vaimo riippuen siitä mikä itse olet, tai neutraali, ........

        Sit se kysyis sulta et se on syntinen "vähän", mitä vastaisit?

        Tai jos te olisitte ollu vaikka vuoden yhdessä ja vuoden aikana ei olis kumpikaan tunnustanu syntisyyttä toiselleen, mitä sitten tekisit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sulla olis mies/vaimo riippuen siitä mikä itse olet, tai neutraali, ........

        Sit se kysyis sulta et se on syntinen "vähän", mitä vastaisit?

        Tai jos te olisitte ollu vaikka vuoden yhdessä ja vuoden aikana ei olis kumpikaan tunnustanu syntisyyttä toiselleen, mitä sitten tekisit?

        Nuo kaksi kysymystä ei oikeastaan liity ainoastaan kristillisyyteen, paljastaa myös sisäisestä ihmisestä*(*luonteesta) jotain...

        Jos sulla olis kaksi lammasta ja toinen niistä eksyisi niin mitä vastaisit sille eksyneelle lampaalle kun illalla se tulee nukkumaan sun viereen?

        Tai jos sulla olis kaksi sikaa ja toinen niistä eksyisi rapakkoon, niin mitä laittaisit varmaan teuraaksi?

        Luuletko siis että lammas olis sika siksi että se suden suuhun joutuu? Etkö tiedä, vai tiedätkö, ettei lampaalla aina ole niin nopeat jalat suhteessa suden jalkoihin?

        Mitä siis vastaat sille lampaalle joka ei palannut viereesi? Jonka raato lojuu jossakin päin vierasta maata, mutta kuitenkin luut nukkuvat vieressäsi?


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🔞 ­­­N­­­y­­m­f­o­­­m­­a­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18208247

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Asiasta neljänteen.

      Työssäjaksamisen salaisuus on siinä, jos on joku laiska, itse olen luonnostaan laiska, mutta teen tuloksellisesti paljon enemmän töitä moni ahkera...

      Tietenkin unen ja ravinnon lisäksi jne jne...psyykkinen, Henkinen tasapaino jne...Mutta itse asiaan;

      Salaisuus on siinä ettei katso muita ihmisiä, selitän sen...*

      (Huom on sosiaalisia ihmisiä jotka tarvii sen keskustelu seuran jaksaakseen..)

      *perustuu siihen että etä voi päästä flow-tilaan jos muut ihmiset häiritsee, jo yksikin katse toiseen ihmiseen vie keskittymisen!

      Ja perustuu siihen samaan kuin vaikka kirjan lukeminen. Et voi syventyä siihen kirjaan jos ympärillä pyörii kokoajan joku..

      Töissä kyllä jaksaa ilmankin syventymis tilaa...Mutta jos haluaa jaksaa periaatteessa enemmän..Sit ei hirveesti kannata vilkuilla työmaan apinoita, koska sit pyörii eläintarha mielessä ja kesäloma sitä kautta jne... keskittyy omaan tekemiseen vaan..

      No tämän sanoin lähinnä nuorille ja työttömille...

      Katse siinä omassa työssä vaan eikä välitä niin paljon mitä ympärillä tapahtuu, niin paljon kuin mahdollista, huomioiden työturvaallisuuden kuitenkin jne...

      Siinä se lyhyesti on...käytännössä muut työntekijät imee sun energiat sillä kun ne vie sun keskittymisen. Ei vaan päästä katsetta harhailemaan vääriin asioihin, pysyy keskittyminen omaan duuniin jne..Ei siinä mitään ihmeellistä adhd tapauksilla vähän vaikeampaa sitten...

      • Anonyymi

        Eli käytännössä ei työn tekeminen vie burnoutiin vaan ne ihmiset ketkä tulee lässyttää siihen viereen. Joku voi hyvää hyvyyttään tulla juttelee "Miten sä jaksat jne" ynnä muuta paskaa...Mutta käytännössä se vaan imee energiaa, sillä kun se vie keskittymisen...eli burnoutit tulee niistä ylihuolehtivista "ystävistä" ketkä vie sen työrauhan. Eihän se häiritty ihminen sitä tiedä minne sen energiat yhtä-äkkiä katosi, mutta minä tiedän kokemuksesta.

        Jokainen joka tekee paljon töitä, älkää lainatko silmienne ja korvianne niille ns "huolehtiville ystäville" ketkä tulee jauhaa sontaa, toisesta korvasta ulos ja ei luo katse kontaktia, silleen ne ei voi imeä teidän energiaa.


    • Anonyymi

      Jos oikeesti joku nainen olis kiinnostunu näitten juttujen jälkeen. Oikeassa elämässä kyllä sen ottaisin vaimoksi, tai hyväksyisin jos se olis kiinnostunu...En sen takia että haluaisin vaimon kuka on kiinnostunu mun jutuista vaan sen takia että se olis ensimmäinen ihminen mun elämässä kuka jaksaa ylipäätänsä kuunella mun juttuja menettämättä hermoja jne...mulla on ongelmia ollu puhevälien luomisessa..

      Ensimmäinen ja viimeinen kerta(2 eri naista) kun juttelin esikoislestaadiolaisen naisen kanssa ekalla kerralla hän oli kiinnostunut ja toisella kertaa minä kummallakin kertaa se hermostu mun juttuihin...En tiedä miksi.. viimeisellä kerralla viattomasti rakkaudella muistutin että sä oot vähän huora jne..ku se käveli minihameessa jne..olin vaa murheellinen sen sielusta....En ymmärrä miks se edes suuttu...

      Siks olisin kiinnostunut jos joku oikeesti sanoo kilpailee jne... Koska ei kukaan oo jaksanu edes kuunella mua koskaan...

      • Anonyymi

        Mikäli sinä puhut yhtä kauniisti kun kirjoitteletkin, niin ihmettelen ettei sinusta ole kukaan kummemmin kiinnostunut. Ehkä minä vähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli sinä puhut yhtä kauniisti kun kirjoitteletkin, niin ihmettelen ettei sinusta ole kukaan kummemmin kiinnostunut. Ehkä minä vähän.

        Oikeastaan en puhu yhtään mitään. Puolimykkä.. kyl osaan puhua jne jotenkin...Mutta se alkaa ahdistaa alan ajattelee aina kuin tyhmältä kuulostan, sen takia on mieluumin puhumatta. Kirjoittaminen on eri asia koska ei ole sitä rumaa ääntä.

        Ja toiseksi jos kauppareissuilla ei tutustuta jne...ei varmaan ole hirveästi ollut mahdollisuutta koska...tarkoituksella jäänyt "piiloon" koska ihmiset on sairaita ja itsekkäitä. Ahdistaa olla ihmisten kanssa ei ne osaa muuta kuin arvostella jne...

        Arvostelenko minä? Periaatteessa, mutta tarkoitus pyhittää keinot ajatuksella, koska mun arvostelu koskee katoamatonta sielua ja iankaikkista elämää, niin siinä mielessä se ei ole sellaista panettelua vaan iankaikkisen elämän takia tulevaa sellaista että puhutaan nyt kun kuoleman jälkeen on myöhäistä puhua...

        Jos paremmin vielä selittäisin... Niin karkeasti tai yksinkertaisesti voidaan jakaa arvostelu kahteen eri tapaan;

        Arvostella huvikseen, ilon vuoksi, vihan vuoksi(sitä joskus teen, jos viha ei ole kontrollissa en sitä tahalleen), yms...ylipäätänsä arvostella ilman järkevää syytä...

        Sit voi arvostella sen takia että se olis rakennukseksi ja parannukseksi että siitä seuraisi joskus jotain hyvää mahdollisesti ja vaikka ei seuraisi, niin sen toivon kanssa se arvostelu kuitenkin tapahtuu, tai parannussaarna..

        Mutta ihmiset ei yleensä saarnaa parannusta vaan puhtaasta ilosta ja omasta turhuudesta tai jostain emt luulee olevansa itse jotain huvin vuoksi vaan kattelee toisia nenän vartta pitkin jne... olen minäkin nykyään aika julma joillekkin ihmisille, syystä että he ovat ensin olleet vuosikausia minulle vähän julmia joissakin asioissa ja päälle vielä arvostelleen, niin ei minulta aina löydy sellaista sääliä kaikkia henkilöitä kohtaan koska tunnen heidän luonteensa ja sen millaisia sadisteja he ovat itse ja ilman uskoa ja kristillisyyttä he olisivat säälimättömiä murhaajia..Se ilmenee kyllä uskon elämässä monella tapaa...Tietenkin jotkut puhuu ohi suunsa koska ei osaa olla puhumatta eli heilläkin on kysymyksessä vai heidän oma viallisuutensa eikä välttämättä hekään tahalleen puhu ja käyttäydy miten ikinä käyttäytyykään, sielun vihollinen on kaikille sama, mutta silti en usko että tietynlainen säälimättömyys että se johtuisi ainoastaan sielunvihollisesta, kyllä luulen että kysymyksessä on myös ihmisen luonne ja mahdollisesti huono suhde Jumalaan, eli se suhde joka on, ei olekaan terveellä pohjalla vaan sairaalla, ja se sitten ilmenee sadistisuutena muita lampaita eli kristittyjä* kohtaan,

        *niitä kristittyjä...tiedät kyllä, en jaksa selittää..heränneitä, murheellisia ja alaspainettuja jne...joissa on Hengellistä elämää tavalla tai toisella..

        Esimerkiksi jos en nyt siitä arvostelusta enempää, koska se on osa heidän jokapäiväistä elämää, mihinkä koira karvoistaan pääsisi,

        Mutta esimerkiksi se kuin vaikka saarnaaja sanoo armoa kaipaavalle joka tahtoisi synnit anteeksi saada sanoo vaikka saarnassa sellaiselle jolla ei kuitenkaan ole voimaa tulla parannusta tekemään, sen sijaan että se sanoo että tule! Niin se mieluumin alkaa puhumaan kuin omavanhurskaus kiusaa tällaisia heränneitä ja estää tulemasta armoistuimen tykö, eli tahtoo mieluumin nähdä sen vian kuin kutsua ja sanoa että tule, joka tahtoo se tulkoon...


        "I. Kaikki janoovaiset, tulkaat vetten tykö*, tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaat, ostakaat ja syökäät; tulkaat, ostakaat, ilman rahaa ja ilman hintaa, viinaa ja rieskaa.
        2. Miksi te annatte rahan siinä, kussa ei leipää ole, ja teidän työnne siinä, kussa ei ole ravintoa? Kuulkaat minua, ja nauttikaat hyvää, ja teidän sielunne riemuitkaan lihavuudessa.
        3. Kallistakaat korvanne ja tulkaat minun tyköni, kuulkaat, niin teidän sielunne saa elää; ja minä teen teidän kanssanne ijankaikkisen liiton, lujat Davidin armot."

        Siinä on esimerkki terveestä kutsusta. Kyllä siinäkin Jesaja suolaa antaa mutta siinä on myös kutsu se ero siinä on vaikka siinä on suolakin niin siinä on silti myös kutsu että tulkaa..eikä pelkästään vian näkeminen "omavanhurskas...'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastaan en puhu yhtään mitään. Puolimykkä.. kyl osaan puhua jne jotenkin...Mutta se alkaa ahdistaa alan ajattelee aina kuin tyhmältä kuulostan, sen takia on mieluumin puhumatta. Kirjoittaminen on eri asia koska ei ole sitä rumaa ääntä.

        Ja toiseksi jos kauppareissuilla ei tutustuta jne...ei varmaan ole hirveästi ollut mahdollisuutta koska...tarkoituksella jäänyt "piiloon" koska ihmiset on sairaita ja itsekkäitä. Ahdistaa olla ihmisten kanssa ei ne osaa muuta kuin arvostella jne...

        Arvostelenko minä? Periaatteessa, mutta tarkoitus pyhittää keinot ajatuksella, koska mun arvostelu koskee katoamatonta sielua ja iankaikkista elämää, niin siinä mielessä se ei ole sellaista panettelua vaan iankaikkisen elämän takia tulevaa sellaista että puhutaan nyt kun kuoleman jälkeen on myöhäistä puhua...

        Jos paremmin vielä selittäisin... Niin karkeasti tai yksinkertaisesti voidaan jakaa arvostelu kahteen eri tapaan;

        Arvostella huvikseen, ilon vuoksi, vihan vuoksi(sitä joskus teen, jos viha ei ole kontrollissa en sitä tahalleen), yms...ylipäätänsä arvostella ilman järkevää syytä...

        Sit voi arvostella sen takia että se olis rakennukseksi ja parannukseksi että siitä seuraisi joskus jotain hyvää mahdollisesti ja vaikka ei seuraisi, niin sen toivon kanssa se arvostelu kuitenkin tapahtuu, tai parannussaarna..

        Mutta ihmiset ei yleensä saarnaa parannusta vaan puhtaasta ilosta ja omasta turhuudesta tai jostain emt luulee olevansa itse jotain huvin vuoksi vaan kattelee toisia nenän vartta pitkin jne... olen minäkin nykyään aika julma joillekkin ihmisille, syystä että he ovat ensin olleet vuosikausia minulle vähän julmia joissakin asioissa ja päälle vielä arvostelleen, niin ei minulta aina löydy sellaista sääliä kaikkia henkilöitä kohtaan koska tunnen heidän luonteensa ja sen millaisia sadisteja he ovat itse ja ilman uskoa ja kristillisyyttä he olisivat säälimättömiä murhaajia..Se ilmenee kyllä uskon elämässä monella tapaa...Tietenkin jotkut puhuu ohi suunsa koska ei osaa olla puhumatta eli heilläkin on kysymyksessä vai heidän oma viallisuutensa eikä välttämättä hekään tahalleen puhu ja käyttäydy miten ikinä käyttäytyykään, sielun vihollinen on kaikille sama, mutta silti en usko että tietynlainen säälimättömyys että se johtuisi ainoastaan sielunvihollisesta, kyllä luulen että kysymyksessä on myös ihmisen luonne ja mahdollisesti huono suhde Jumalaan, eli se suhde joka on, ei olekaan terveellä pohjalla vaan sairaalla, ja se sitten ilmenee sadistisuutena muita lampaita eli kristittyjä* kohtaan,

        *niitä kristittyjä...tiedät kyllä, en jaksa selittää..heränneitä, murheellisia ja alaspainettuja jne...joissa on Hengellistä elämää tavalla tai toisella..

        Esimerkiksi jos en nyt siitä arvostelusta enempää, koska se on osa heidän jokapäiväistä elämää, mihinkä koira karvoistaan pääsisi,

        Mutta esimerkiksi se kuin vaikka saarnaaja sanoo armoa kaipaavalle joka tahtoisi synnit anteeksi saada sanoo vaikka saarnassa sellaiselle jolla ei kuitenkaan ole voimaa tulla parannusta tekemään, sen sijaan että se sanoo että tule! Niin se mieluumin alkaa puhumaan kuin omavanhurskaus kiusaa tällaisia heränneitä ja estää tulemasta armoistuimen tykö, eli tahtoo mieluumin nähdä sen vian kuin kutsua ja sanoa että tule, joka tahtoo se tulkoon...


        "I. Kaikki janoovaiset, tulkaat vetten tykö*, tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaat, ostakaat ja syökäät; tulkaat, ostakaat, ilman rahaa ja ilman hintaa, viinaa ja rieskaa.
        2. Miksi te annatte rahan siinä, kussa ei leipää ole, ja teidän työnne siinä, kussa ei ole ravintoa? Kuulkaat minua, ja nauttikaat hyvää, ja teidän sielunne riemuitkaan lihavuudessa.
        3. Kallistakaat korvanne ja tulkaat minun tyköni, kuulkaat, niin teidän sielunne saa elää; ja minä teen teidän kanssanne ijankaikkisen liiton, lujat Davidin armot."

        Siinä on esimerkki terveestä kutsusta. Kyllä siinäkin Jesaja suolaa antaa mutta siinä on myös kutsu se ero siinä on vaikka siinä on suolakin niin siinä on silti myös kutsu että tulkaa..eikä pelkästään vian näkeminen "omavanhurskas...'

        Sit voi käydä niin että jos vain osoitellaan sormella eikä ollenkaan kutsuta! Niin voi käydä niin että tuntee vain viallisuutensa mutta ei tiedä onko näin viallisen lupa tulla kun ei koskaan saa muuta kuin syytöstä.


      • Anonyymi

        Sinä niin ihanasti kiteytät kaiken sanomasi, etkö voisi kutsua myös minua, vaikka vain ajatuksen tasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä niin ihanasti kiteytät kaiken sanomasi, etkö voisi kutsua myös minua, vaikka vain ajatuksen tasolla.

        Olen kutsunut ja kutsun yhä. Joka päivä saat tulla käymään. Jos se on Jumalan tahto, niin kyllä Jumala johdattaa, vai onko meillä niin heikko Jumala, etteikö se voisi sen jälkeen kun on kaksi ihmistä nähnyt toisille sopivaksi myös johdattaa heitä yhteen?

        Jos Jumala on heikko, sen (minä) sanon, minä olen vielä heikompi.. kuka sitten voi mitään Jumalan tahtoa noudattaa Jos ei Jumalakaan kaikessa voimassaan ole muuta kuin heikko?

        Jos se on/olis Jumalan tahto että me oltaisiin yhdessä niin tule käymään, ei minun tarvitse osoitetta kertoa, kertokoon Jumala sen heikkoudessaan, koska minun väkevyyteni ei ole mitään Jumalan heikkouden rinnalla, mitä minä voin sitten tehdä väkevyydessäni jos Jumalakaan ei voi mitään tehdä?

        Niin tyhmä en ole että tuntemattomaan luotan. Sokkona. Vaikka tyhmä olenkin muuten.

        Jos Jumala ei johdata niin se on sitten Jumalan tahto; olla yksin.

        Jos Jumala ilmoittaa sun osoitteen sama asia tuun kahville...Mutta...

        Miksi Jumala ilmoittaisi jotakin jollekkin joka ei ehkä ole....jumalanlapsi( tarkoitan itseäni..)

        Muutenkin kuolen varmaan kohta yhden asian takia mistä en jaksa välittää..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kutsunut ja kutsun yhä. Joka päivä saat tulla käymään. Jos se on Jumalan tahto, niin kyllä Jumala johdattaa, vai onko meillä niin heikko Jumala, etteikö se voisi sen jälkeen kun on kaksi ihmistä nähnyt toisille sopivaksi myös johdattaa heitä yhteen?

        Jos Jumala on heikko, sen (minä) sanon, minä olen vielä heikompi.. kuka sitten voi mitään Jumalan tahtoa noudattaa Jos ei Jumalakaan kaikessa voimassaan ole muuta kuin heikko?

        Jos se on/olis Jumalan tahto että me oltaisiin yhdessä niin tule käymään, ei minun tarvitse osoitetta kertoa, kertokoon Jumala sen heikkoudessaan, koska minun väkevyyteni ei ole mitään Jumalan heikkouden rinnalla, mitä minä voin sitten tehdä väkevyydessäni jos Jumalakaan ei voi mitään tehdä?

        Niin tyhmä en ole että tuntemattomaan luotan. Sokkona. Vaikka tyhmä olenkin muuten.

        Jos Jumala ei johdata niin se on sitten Jumalan tahto; olla yksin.

        Jos Jumala ilmoittaa sun osoitteen sama asia tuun kahville...Mutta...

        Miksi Jumala ilmoittaisi jotakin jollekkin joka ei ehkä ole....jumalanlapsi( tarkoitan itseäni..)

        Muutenkin kuolen varmaan kohta yhden asian takia mistä en jaksa välittää..

        Sit toiseksi vaiton huumorin taju on hyvin kieroutunutta niin kuin kaikilla eriseuran rakentajilla...Niin. pelaan mukana jne... Mutta en nyt ehkä kuvittele mitään kuitenkaan..


    • Eeköhä myö heetetä kitarat ynnä muutki urku pillit kolokatallen?

    • Anonyymi

      Olis poliisillekkin vähän juttuu ehkä pidän sen omana tietona..Jos joku öyhö tulee öyhöttää jotain. Vaikka en itse ole poliisin ja eliitin puolelle, silti jos se selittää jotain ihan älytöntä jne tulee vähän fiilis en nyt poliisin ja eliitin puolella ole mutta toi menee jo vähän yli jne....jää vaan miettimään..mullehan uskaltaa öyhöttää kun olen rokottamaton ja putkassa käyny sen asian puolesta jne...En tiedä sitten miks mulle tullaan selittää jotain kun en kuitenkaan halua osallistua mihinkään ns puolueeton jne....ehkä olen vain hiljaa...

      • Anonyymi

        Siis samanmieliset öyhöttää, samanmieliset sillä erolla että minä en kannata väkivaltaa jne...kristitty menee kuolemaan vapaaehtoisesti..

        Et niinkun...Jos joku yrittää jotain...ehkä mun pitäis soluttautua että saan enemmän tietoa ja paljastaa kerralla kaikki, jos se olikin vain öyhötystä..


      • Anonyymi

        Että jos on tieto että sota syttyy esim viikon päästä tai kuukauden päästä niin ennen sitä tulee kerätä KAIKKI aseet jokaiselta suomalaiselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että jos on tieto että sota syttyy esim viikon päästä tai kuukauden päästä niin ennen sitä tulee kerätä KAIKKI aseet jokaiselta suomalaiselta.

        Mutta Mitenkäs keräät, kierrätkö kaikki 5.5miljoonaa suomalaista läpi ja pengot kätköt yms...voi olla vähän hankala tehtävä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Mitenkäs keräät, kierrätkö kaikki 5.5miljoonaa suomalaista läpi ja pengot kätköt yms...voi olla vähän hankala tehtävä...

        Sen takia ei kannata sotaa sytyttää...aseta on liikaa tavallisilla kansalaisilla ja ette tiedä poliisi ja kansaedustajat että kenen puolella ne aseistetut ovat ja ne joilla on ns luvattomia aseita se on lukematon joukko...

        Sitä kannattaa pysähtyä miettimään ennen kuin aloittaa sodan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen takia ei kannata sotaa sytyttää...aseta on liikaa tavallisilla kansalaisilla ja ette tiedä poliisi ja kansaedustajat että kenen puolella ne aseistetut ovat ja ne joilla on ns luvattomia aseita se on lukematon joukko...

        Sitä kannattaa pysähtyä miettimään ennen kuin aloittaa sodan!

        Et siinä se viestini oli poliisille. Ei mulla muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siinä se viestini oli poliisille. Ei mulla muuta.

        Ja mikä on se eliitin hyväuskoisuus tai mihin se perustuu että miksi kansa puolustaa maataan?

        Se perustuu siihen että kansa puolustaa vapauttaan.

        Ja nyt kun te tuotte näitä pakkopasseja pakkorokotteita, lievää orjuutta työn muodossa*(*orjuutta niille jotka on istunut tietokoneella elämänsä ja ei ole tottuneet fyysiseen työhön)
        Jne... Niin sitten on kysymys lähteä rintamalle eli puolustamaan mitä? Vapauttako? Eli mitä vapautta? Eli orjuuttako puolustamaan jne?

        Niin kannattaa muistaa että osa saattaa ajatella näin...Tai suurinpiirtein jotain tuonne päin..

        Isoin motivaattori sotaan tavallisella kansalaisella on ->vapauden<- puolustaminen.

        Nyt jos vapaus otetaan pois niin motivaattoria ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mikä on se eliitin hyväuskoisuus tai mihin se perustuu että miksi kansa puolustaa maataan?

        Se perustuu siihen että kansa puolustaa vapauttaan.

        Ja nyt kun te tuotte näitä pakkopasseja pakkorokotteita, lievää orjuutta työn muodossa*(*orjuutta niille jotka on istunut tietokoneella elämänsä ja ei ole tottuneet fyysiseen työhön)
        Jne... Niin sitten on kysymys lähteä rintamalle eli puolustamaan mitä? Vapauttako? Eli mitä vapautta? Eli orjuuttako puolustamaan jne?

        Niin kannattaa muistaa että osa saattaa ajatella näin...Tai suurinpiirtein jotain tuonne päin..

        Isoin motivaattori sotaan tavallisella kansalaisella on ->vapauden<- puolustaminen.

        Nyt jos vapaus otetaan pois niin motivaattoria ei ole.

        No ehkä se oli öyhöttämistä mutta kannattaa muistaa että Venäjä saa vain syyn hyökätä suomeen jos se kuulee että Suomessa on lähemmäs 200 000 aseistettua miestä jotka ovat valmiina sotimaan eliittiä vastaan, vaikka se olis vaan öyhötystä ei kannata huvikseen puhella joku venäjän juopotteleva pääministeri ja huumeita käyttävä diktaattori voi viellä uskoa ne jutut jne...

        Ettekö muista sodan alusta kun joku venäläinen sanoi että "meille luvattiin että me saamme apua ukrainan sisältä jne..."

        Ettekö muista sitä...

        On siis hyvin vaarallista tässä maailman tilanteessa puhua tuollaista oli se sitten totta tai ei...Ihan siitä syystä että tuo venäjän hullu ei välttämättä ajattele että onkohan se totta vai ei niin kuin ukrainasta näimme...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ehkä se oli öyhöttämistä mutta kannattaa muistaa että Venäjä saa vain syyn hyökätä suomeen jos se kuulee että Suomessa on lähemmäs 200 000 aseistettua miestä jotka ovat valmiina sotimaan eliittiä vastaan, vaikka se olis vaan öyhötystä ei kannata huvikseen puhella joku venäjän juopotteleva pääministeri ja huumeita käyttävä diktaattori voi viellä uskoa ne jutut jne...

        Ettekö muista sodan alusta kun joku venäläinen sanoi että "meille luvattiin että me saamme apua ukrainan sisältä jne..."

        Ettekö muista sitä...

        On siis hyvin vaarallista tässä maailman tilanteessa puhua tuollaista oli se sitten totta tai ei...Ihan siitä syystä että tuo venäjän hullu ei välttämättä ajattele että onkohan se totta vai ei niin kuin ukrainasta näimme...

        Saisin itsekin ostettua rynnäkkökiväärin jos haluaisin ei se maksa ku 3000, ehkä mä saisin sen halvemmalla nykyään...En tiedä...

        Ei sellasta tarvi mihinkään yritin vähän selittää silloinkin että kun ei ole mitään pakkoa vielä tässä rokotusasiassa niin en mä vielä tarvi sitä, sanoin vaan että jos tulee pakko sit ostan sen jne...En ollu silloin niin käsittänyt vielä sitä että tärkeintä on löytää tai etsiä rauhaa Jumalan kanssa ei rauhaa maailmasta...siks olin niin väkivaltainen ja valmiina ampumaan muutaman politiikon...Mutta mietin vaan kun ei kaikki ihmiset usko Jumalaan jne..mitenhän ne hillitsee niitä väkivaltafantasioita sitä vähän mietin...ehkä ne sit ajattelee lapsiaan jne lapset tarvii Isän....


      • Anonyymi

        Anteeks kun paljastin sen en pystyny pitää sisällä yritin kyllä. Jos joku sota oikeesti tulis tai vastaavaa päättäjiä vastaan olen puolueeton fyysisesti sisäisesti en kerro kumman puolella, en ainakaan niitten ketkä pakottaa jotain kysymättä toisen tahtoa.... Jos mulla ei olis uskoa pitäisin kyllä kaiken sisällä ja ostaisin jonkun aseen ja heti kun tulisi jotain orjuuttamista vastoin omaa tahtoa niin vastauksena antaisin vähän lyijyä ahteriin...pari kakkareikää lisää siihen ,

        Sitä jotenkin melkein toivoo että tulisi ristiinnaulituksi niin sais kuolla marttyyrina.

        Se ei ole oleellista kuka tuollaista puhuu vaan ennalta ehkäiseminen eli kerää vaan aseet pois kaikilta. Ei pääse syntymään mitään. Kyllä jossain vaiheessa pitää jumalansana toteutua. Ja tulla loppu, kuka täällä jaksaa loputtomiin olla? Eiks se ole vaan hyvä jos ...

        Kaks piippuinen juttu toisaalta. Sit toisaalta ei ole yhtään ns tosikristittyjen valtiota. Jota hallitsee elävät kristityt. Kaikkia valtioita hallitsee kuollut usko tai jotkut demonit siinä mielessä kyllä toisaalta ymmärrän ettei se ole reilua mutta ei jumalansana tietääkseni lupaa iloista matkaa iloisesta maailmasta iloiseen taivaaseen... Se on vaan hyväksyttävä...et ei niilläkään ole kivaa sitten helvetissä...Vai mitä ajatellette onko se oikein kun joku sanoo helvetissä että he saivat iloita maailmassa ja nyt he iloitsevat taivaassakin? Eli toisin sanoen tupla ilon. Ja sitten toiset joutuu helvettiin; tuliseen järveen. Ei se niin mene. Vaan maailman lapset iloitsee ajassa ja itkee sitten tulisessa järvessä ja jumalanlapsilla toistepäin niin vuoron perästä jne.. kummatkin saa kumpaakin...sen takia oudoksun sitä ajatusta että kapinoida saatanallista eliittiä vastaan että saisimme paremman elämän täällä maan päällä...mikään Jumalansanan paikka ei tue sitä...Se ajatus tulee huoruuden ja huoruuden himoista ja elämän hekumasta...kristityn ilo on vasta taivaassa siis fyysinen ilo.


    • Anonyymi

      Lestadiolaisuus ja Jumala ei mitään yhteistä.

      • Anonyymi

        Luterilaisuus ja synnin luvallisuus, helluntailaisuus ja salavuoteus jne listaa voisi jatkaa loputtomiin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisuus ja synnin luvallisuus, helluntailaisuus ja salavuoteus jne listaa voisi jatkaa loputtomiin..

        Tämä oli vastaus en kirjoittanut tuota ylintä viestiä.


    • Anonyymi

      Jos on 34 vuotias nainen ihan hyvin voi yrittää jotain nuorempaa jne..Jos on jotain... alle 30 vuotiasta...Koska rehellisesti sanottuna kuka mies haluaa 15 lasta ja jos ehkäisy on syntiä ainakin meille omavanhurskaille, niin ei oo mitään järkeä mennä avioon alle 30vuotiaan naisen kanssa. Siitähän tulee vaan maan päällinen helvetti kuin 12 lasta omien mielipiteidensä kanssa huutaa ja mölyää kuin apinat...paras ikä on just 35vuotta...vanhuus tulee vähän aikaisemmin.. Mutta ei ainakaan tarvi lapsia kattoa jne...kaikessa ei voi voittaa...

      • Anonyymi

        Et kun moni vanhakin nainen yli 50vuotias on vielä sellainen kiukutteleva lapsi, sitä voi vaan kuvitella ja ei tarvi kuvitella edes kokemukset kertoo myös millaisia sitten on nuo 20-30vuotiaat tytöt Jos moni yli 50 vuotias nainenkin on kiukutteleva lapsi..

        Naisilla henkinen kehitys tapahtuu vähän hitaasti, vaikka en tiedä onko se miehilläkään yhtään nopeampaa...En mä ainakaan kiukuttele oikeassa elämässä niin kuin muut. Kun kuuntelee ihmisiä kuulostaa ihan sylivauvoilta kaikki hirveä itku ja valitus kokoajan ihan ku jotain vauvoja suurin osa ihmisistä...En tiedä mistä se johtuu varmaan niistä rokotteista...


    • Anonyymi

      Joskus mietin että mä oon varmasti maailman paran potentiaalisesti aviomies kuka on vielä sinkku, kukaan nainen ei saa mistään miestä joka rakastaa vaimoa(huom.jos olis vaimo) yhtä paljon. Koska kenelläkään miehellä ei ole yhtä hyvä sydän koska kaikki ihmiset on itsekkäitä jne..

      Sit aloin miettimään että mitä jos sillä naisella ketä sä rakastat olis pippeli. Rakastaisitko silti? Olin hetken hiljaa ajatuksissani; öö en! Tajusin siinä hetkessä mistä rakkaudessa on oikeasti kysymys...

      Miehen rakkaus on petollista älkää naiset uskoko siihen...

      • Anonyymi

        Ku se oli just se kerta ku tyyliin viimeisen kerran tai toiseksi kävin seuroissa ja lumikki loi pitkään katseen varmaan 5minuuttia jne.. katto silmät pyöreänä ja suu auki se varmaan vähän....No ihan saman.. jäin vain miettimään silloin että rakastatko sä sitä kun se selvästi haluaa tutustua suuhun jne siitä on kohta varmaan 2vuotta lähes...Sitten mä ajattelin kyllä mä rakastan ja voisin mennä avioonkin jne vaikka en tienny minkä ikäinen ja se ei varmaan tajunnu kuin tyhmä olen...Sitten tuli vaan ajatus mitä jos lumikilla olis niinku muna rakastaisitko silti, veti kyllä vähän hiljaiseksi. Olin vaan että yök, hyi että...Joo että sellaista rakkautta se oli...silloin. jälkeenpäin on sitten tullu vähän rakkauttakin oikeaa...Mutta se oli vähän liian nuori.. rakkaus mikä kestää niin kauan kunnes tulee lihallinen tyydytys siis seksuaalinen niin se ei varmaan ole rakkautta...

        Kun joku nainen ihmetteli sitä joskus internetissä ehkä iltasanomissa että miksi mies vetäytyy seksin jälkeen jne..Niin mitäs luulet? Varmaan just sen takia ettei se rakasta sua kun niin kauan kun muna on kovana..Sitten kun tulee tyydytys niin loppuu rakkauskin.

        Ettei se ole oikeaa rakkautta...oikea rakkaus varmaan tulee juuri Jumalansanasta koska Jumalansana tai elävä kristillisyys paremmin sanottuna se voi herättää syviä tunteita mitkä muuten on jään alla piilossa... Ja työntää pois ns paheita esimerkiksi itsekkyyttä ja välinpitämättömyyttä muita kohtaan jne...Tai oikeastaan sovintoveri veri tekee sen tarkemmin sanottuna että jumalansana on enemmänkin johdattaja totuuteen jne..Ja totuuden Hengessä on sitten jotain elämää ja autuutta monellakin tapaa..

        Sitten luopumus Jumalansanasta ja elävästä sisäisestä kristillisyydestä niin se sitten johdattaa toiseen suuntaan itsekkyyteen jne eli tuijotetaan vaan omaan napaan ja se voi parisuhteessa sitten ilmetä kylmyytenä elämänkumppania kohtaan kun jumalansanasta luopuminen on saanut aikaan sen että itsekkyyden karvas juuri on päässyt kasvamaan sydämeen. Ja ehkä se jumalansana on sittenkin parempi kuin sovintoveri koska sovintoveri ei vaikuta elämää kaikissa. Mutta Jumalansana taas nuhtelee kaikkia. Ja se on tarkkaa huomata että se synnin nuhde niin johdattaa siihen lämpöön koska se kylmyys tulee juurikin siitä synnistä mitä lihassa asuu tai sen palvelemisesta ja jumalansana paljastaa sitä syntisyyttä ja jos tekee parannuksen siitä niin vastakohta sitten on jotain parempaa kuin kylmyys itsekkyydestä jne....yksinkertaisesti tiivistettynä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ku se oli just se kerta ku tyyliin viimeisen kerran tai toiseksi kävin seuroissa ja lumikki loi pitkään katseen varmaan 5minuuttia jne.. katto silmät pyöreänä ja suu auki se varmaan vähän....No ihan saman.. jäin vain miettimään silloin että rakastatko sä sitä kun se selvästi haluaa tutustua suuhun jne siitä on kohta varmaan 2vuotta lähes...Sitten mä ajattelin kyllä mä rakastan ja voisin mennä avioonkin jne vaikka en tienny minkä ikäinen ja se ei varmaan tajunnu kuin tyhmä olen...Sitten tuli vaan ajatus mitä jos lumikilla olis niinku muna rakastaisitko silti, veti kyllä vähän hiljaiseksi. Olin vaan että yök, hyi että...Joo että sellaista rakkautta se oli...silloin. jälkeenpäin on sitten tullu vähän rakkauttakin oikeaa...Mutta se oli vähän liian nuori.. rakkaus mikä kestää niin kauan kunnes tulee lihallinen tyydytys siis seksuaalinen niin se ei varmaan ole rakkautta...

        Kun joku nainen ihmetteli sitä joskus internetissä ehkä iltasanomissa että miksi mies vetäytyy seksin jälkeen jne..Niin mitäs luulet? Varmaan just sen takia ettei se rakasta sua kun niin kauan kun muna on kovana..Sitten kun tulee tyydytys niin loppuu rakkauskin.

        Ettei se ole oikeaa rakkautta...oikea rakkaus varmaan tulee juuri Jumalansanasta koska Jumalansana tai elävä kristillisyys paremmin sanottuna se voi herättää syviä tunteita mitkä muuten on jään alla piilossa... Ja työntää pois ns paheita esimerkiksi itsekkyyttä ja välinpitämättömyyttä muita kohtaan jne...Tai oikeastaan sovintoveri veri tekee sen tarkemmin sanottuna että jumalansana on enemmänkin johdattaja totuuteen jne..Ja totuuden Hengessä on sitten jotain elämää ja autuutta monellakin tapaa..

        Sitten luopumus Jumalansanasta ja elävästä sisäisestä kristillisyydestä niin se sitten johdattaa toiseen suuntaan itsekkyyteen jne eli tuijotetaan vaan omaan napaan ja se voi parisuhteessa sitten ilmetä kylmyytenä elämänkumppania kohtaan kun jumalansanasta luopuminen on saanut aikaan sen että itsekkyyden karvas juuri on päässyt kasvamaan sydämeen. Ja ehkä se jumalansana on sittenkin parempi kuin sovintoveri koska sovintoveri ei vaikuta elämää kaikissa. Mutta Jumalansana taas nuhtelee kaikkia. Ja se on tarkkaa huomata että se synnin nuhde niin johdattaa siihen lämpöön koska se kylmyys tulee juurikin siitä synnistä mitä lihassa asuu tai sen palvelemisesta ja jumalansana paljastaa sitä syntisyyttä ja jos tekee parannuksen siitä niin vastakohta sitten on jotain parempaa kuin kylmyys itsekkyydestä jne....yksinkertaisesti tiivistettynä...

        Pimpelipom, jeesus on käkikello.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ku se oli just se kerta ku tyyliin viimeisen kerran tai toiseksi kävin seuroissa ja lumikki loi pitkään katseen varmaan 5minuuttia jne.. katto silmät pyöreänä ja suu auki se varmaan vähän....No ihan saman.. jäin vain miettimään silloin että rakastatko sä sitä kun se selvästi haluaa tutustua suuhun jne siitä on kohta varmaan 2vuotta lähes...Sitten mä ajattelin kyllä mä rakastan ja voisin mennä avioonkin jne vaikka en tienny minkä ikäinen ja se ei varmaan tajunnu kuin tyhmä olen...Sitten tuli vaan ajatus mitä jos lumikilla olis niinku muna rakastaisitko silti, veti kyllä vähän hiljaiseksi. Olin vaan että yök, hyi että...Joo että sellaista rakkautta se oli...silloin. jälkeenpäin on sitten tullu vähän rakkauttakin oikeaa...Mutta se oli vähän liian nuori.. rakkaus mikä kestää niin kauan kunnes tulee lihallinen tyydytys siis seksuaalinen niin se ei varmaan ole rakkautta...

        Kun joku nainen ihmetteli sitä joskus internetissä ehkä iltasanomissa että miksi mies vetäytyy seksin jälkeen jne..Niin mitäs luulet? Varmaan just sen takia ettei se rakasta sua kun niin kauan kun muna on kovana..Sitten kun tulee tyydytys niin loppuu rakkauskin.

        Ettei se ole oikeaa rakkautta...oikea rakkaus varmaan tulee juuri Jumalansanasta koska Jumalansana tai elävä kristillisyys paremmin sanottuna se voi herättää syviä tunteita mitkä muuten on jään alla piilossa... Ja työntää pois ns paheita esimerkiksi itsekkyyttä ja välinpitämättömyyttä muita kohtaan jne...Tai oikeastaan sovintoveri veri tekee sen tarkemmin sanottuna että jumalansana on enemmänkin johdattaja totuuteen jne..Ja totuuden Hengessä on sitten jotain elämää ja autuutta monellakin tapaa..

        Sitten luopumus Jumalansanasta ja elävästä sisäisestä kristillisyydestä niin se sitten johdattaa toiseen suuntaan itsekkyyteen jne eli tuijotetaan vaan omaan napaan ja se voi parisuhteessa sitten ilmetä kylmyytenä elämänkumppania kohtaan kun jumalansanasta luopuminen on saanut aikaan sen että itsekkyyden karvas juuri on päässyt kasvamaan sydämeen. Ja ehkä se jumalansana on sittenkin parempi kuin sovintoveri koska sovintoveri ei vaikuta elämää kaikissa. Mutta Jumalansana taas nuhtelee kaikkia. Ja se on tarkkaa huomata että se synnin nuhde niin johdattaa siihen lämpöön koska se kylmyys tulee juurikin siitä synnistä mitä lihassa asuu tai sen palvelemisesta ja jumalansana paljastaa sitä syntisyyttä ja jos tekee parannuksen siitä niin vastakohta sitten on jotain parempaa kuin kylmyys itsekkyydestä jne....yksinkertaisesti tiivistettynä...

        Voi tavaton kun sinä kirjoitat niin rakastettavasti 3> 3> 3> 3> 3>


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi tavaton kun sinä kirjoitat niin rakastettavasti 3> 3> 3> 3> 3>

        tarkoititkos <3 <3 ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tarkoititkos <3 <3 ???

        Ei kuulu sulle? Ei se sulle vastannu. Toinen kysymys olis. Että minkälaiset hiukset sulla on. Tummat vai vaaleat. Kuinka ohuet tai paksut. Minkälainen pinta niissä hiuksissa on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tarkoititkos <3 <3 ???

        3> tarkoittaa ihan eri asiaa kuin <3

        Se on niin kuin orastava tunne vasta mikä pitää kääntää vielä livenä oikeaksi tunteeksi silloin se pyörähtää vasta ympäri ja tulee <3.

        Tyhmät ei vain tajua sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        3> tarkoittaa ihan eri asiaa kuin <3

        Se on niin kuin orastava tunne vasta mikä pitää kääntää vielä livenä oikeaksi tunteeksi silloin se pyörähtää vasta ympäri ja tulee <3.

        Tyhmät ei vain tajua sitä.

        Aasien kanssa pitää vääntää kaikki aina rautalangasta kun ei millään niinku ymmärrä.

        Kai osaat lukea jos siinä lukee 3> eikä <3 silloin se tarkoittaa 3> eikä <3.

        Sama homma ilmestyskirjan kanssa, kun on niin vaikea uskoa se mitä siinä aluksi luki, tarkoittaakohan se sittenkin tuota ja sit muutetaan ja pilataan kaikki kirjoitukset.

        Oikeastaan <3 on sydän niin 3> merkitsee ympäri käännettyä sydäntä. Eikä toiste päin. Koska <3 on periaatteessa alkuperäinen.

        Se ei joka mieheltä onnistu kääntää naisen sydäntä ympäri... omavanhurskailta se jostain syystä onnistuu...kaikilta armoitetuilta ei onnistu...sitä kannattaa miettiä...

        3> on niin kuin ympärikäännetty sydän.. Se on vielä enemmän Oikeastaan kuin perinteinen sydän <3.. saanu käännettyä sen ympäri... seuraavaksi käännän ympäri jotain muuta...

        Miks kysyin hiuksista? Koska vaito ei pysty sitä päästä keksi. On vain yksi hiusmalli joka mun mahdollisella tulevalla vaimolla voisi olla. Yksi paksuus. Yksi pinta ja ehkä Yksi värikin tai onko vaaleat vai tummat...siihen se lumikki myös jäi sillä oli vääränlaiset hiukset, ei vastannu....luvattua..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aasien kanssa pitää vääntää kaikki aina rautalangasta kun ei millään niinku ymmärrä.

        Kai osaat lukea jos siinä lukee 3> eikä <3 silloin se tarkoittaa 3> eikä <3.

        Sama homma ilmestyskirjan kanssa, kun on niin vaikea uskoa se mitä siinä aluksi luki, tarkoittaakohan se sittenkin tuota ja sit muutetaan ja pilataan kaikki kirjoitukset.

        Oikeastaan <3 on sydän niin 3> merkitsee ympäri käännettyä sydäntä. Eikä toiste päin. Koska <3 on periaatteessa alkuperäinen.

        Se ei joka mieheltä onnistu kääntää naisen sydäntä ympäri... omavanhurskailta se jostain syystä onnistuu...kaikilta armoitetuilta ei onnistu...sitä kannattaa miettiä...

        3> on niin kuin ympärikäännetty sydän.. Se on vielä enemmän Oikeastaan kuin perinteinen sydän <3.. saanu käännettyä sen ympäri... seuraavaksi käännän ympäri jotain muuta...

        Miks kysyin hiuksista? Koska vaito ei pysty sitä päästä keksi. On vain yksi hiusmalli joka mun mahdollisella tulevalla vaimolla voisi olla. Yksi paksuus. Yksi pinta ja ehkä Yksi värikin tai onko vaaleat vai tummat...siihen se lumikki myös jäi sillä oli vääränlaiset hiukset, ei vastannu....luvattua..

        Sinä ihastukseni kohde kuuleppa, etkö voisi enemmän kirjoittaa noita pidempiä tekstejä?

        Niitä on kovin mukava lueskella, eli olla lukevinaan <3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ihastukseni kohde kuuleppa, etkö voisi enemmän kirjoittaa noita pidempiä tekstejä?

        Niitä on kovin mukava lueskella, eli olla lukevinaan <3

        Miks kysyin hiuksista? Koska vaito ei pysty sitä päästä keksi. On vain yksi hiusmalli joka mun mahdollisella tulevalla vaimolla voisi olla. Yksi paksuus. Yksi pinta ja ehkä Yksi värikin tai onko vaaleat vai tummat...siihen se lumikki myös jäi sillä oli vääränlaiset hiukset, ei vastannu....luvattua..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ihastukseni kohde kuuleppa, etkö voisi enemmän kirjoittaa noita pidempiä tekstejä?

        Niitä on kovin mukava lueskella, eli olla lukevinaan <3

        Kyllähän minä kirjoitan mutta sinä et lue tarkkaan.

        Kerrotko rakas ne hiukset niin tiedämme kirjoittaako vaito vai joku muu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän minä kirjoitan mutta sinä et lue tarkkaan.

        Kerrotko rakas ne hiukset niin tiedämme kirjoittaako vaito vai joku muu.

        Kun kyllä minäkin osaan pelata. Mutta vaito ei tiedä että minä tiedän siitä jota en ole nähnyt jne...ei minun tarvitse juosta naisten perässä. Riittää kuin tiedän hiukset niin tiedän onko se Jumalasta vai jotain muuta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kyllä minäkin osaan pelata. Mutta vaito ei tiedä että minä tiedän siitä jota en ole nähnyt jne...ei minun tarvitse juosta naisten perässä. Riittää kuin tiedän hiukset niin tiedän onko se Jumalasta vai jotain muuta..

        Koska jos nainen ei juokse mun perässä niin en oikeastaan tarvi sitä mihinkään.


    • Anonyymi

      Jos vaito pystyt sanomaan mun tulevan vaimon hiuksista oikean värin, paksuuden ja pinnan eli miltä se hiuksia tuntuu nämä kaikki 3 oikein niin voin tulla kahville.

      • Anonyymi

        Koska tiedän ne jo. Vaikka en ole vielä tietoinen henkilöstä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska tiedän ne jo. Vaikka en ole vielä tietoinen henkilöstä...

        Jos joku miettii että miksi lähden mukaan pelaamaan tollaseen mistä on epäilys että se on pilaa?

        Siksi koska mulla ei ole vaihtoehtoja.

        Koska vaikka tiedän tulevan puolison ulkonäöstä jotain...Niin silti on monia ihmisiä joihin samat tuntomerkit täsmää. Siksi mun on pakko pelata mukana vaikka se olis pilaa, koska sitten jos oikeasti tapahtuisi niin että joku haluaa tutustua muuhun, sitten kysyn hiuksista nuo kysymykset paitsi jos itse näen ne, niin siitä tiedän sitten onko se Jumalasta jne..En tiedä ymmärsikö kukaan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku miettii että miksi lähden mukaan pelaamaan tollaseen mistä on epäilys että se on pilaa?

        Siksi koska mulla ei ole vaihtoehtoja.

        Koska vaikka tiedän tulevan puolison ulkonäöstä jotain...Niin silti on monia ihmisiä joihin samat tuntomerkit täsmää. Siksi mun on pakko pelata mukana vaikka se olis pilaa, koska sitten jos oikeasti tapahtuisi niin että joku haluaa tutustua muuhun, sitten kysyn hiuksista nuo kysymykset paitsi jos itse näen ne, niin siitä tiedän sitten onko se Jumalasta jne..En tiedä ymmärsikö kukaan..

        Osa on ollu kyllä hyvin lähellä 2 ainaki on saanu 2/3 lumikki tais saada vain 1/3, ja se ei riitä pitää olla 3/3 tai sitten en ota vaimoa ollenkaan. Pitää olla oikea hius paksuus, oikea väri ja oikea tunto niissä hiuksissa...Sitten vasta kelpaa..sen pitää lähestyä mua ettei tuu niinkun samantapaista yritettyä mutta silti väärää.
        .no nyt ymmärrätte


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osa on ollu kyllä hyvin lähellä 2 ainaki on saanu 2/3 lumikki tais saada vain 1/3, ja se ei riitä pitää olla 3/3 tai sitten en ota vaimoa ollenkaan. Pitää olla oikea hius paksuus, oikea väri ja oikea tunto niissä hiuksissa...Sitten vasta kelpaa..sen pitää lähestyä mua ettei tuu niinkun samantapaista yritettyä mutta silti väärää.
        .no nyt ymmärrätte

        Miks sitten olin valmis ottamaan lumikin vaimoksi vaikka täsmäsi vaan 1/3 tuntomerkeistä?

        No ku mietin silloin ettei nyt täsmää mutta ku se oli niin hyvän näköinen ja mua kävi sääliksi se ku se oli vähän murheellisen näköinen olisin halunnu tehdä sen iloiseksi jne..

        Ei se ole niin helppo siinä vaiheessa kun joku hyvännäköisiä yrittää tutustua että jaahas mitäs se Jumala sanoikaan siitä tulevasta vaimosta jne..sen haluaa unohtaa vaan...et mulle riittää tämäkin jne...kyl tilanteessa kuitenkin ajattelen samaan aikaan sitä että ei nyt täsmää tuntomerkit mutta sitä ei halua kuunella...Siinä tilanteessa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks sitten olin valmis ottamaan lumikin vaimoksi vaikka täsmäsi vaan 1/3 tuntomerkeistä?

        No ku mietin silloin ettei nyt täsmää mutta ku se oli niin hyvän näköinen ja mua kävi sääliksi se ku se oli vähän murheellisen näköinen olisin halunnu tehdä sen iloiseksi jne..

        Ei se ole niin helppo siinä vaiheessa kun joku hyvännäköisiä yrittää tutustua että jaahas mitäs se Jumala sanoikaan siitä tulevasta vaimosta jne..sen haluaa unohtaa vaan...et mulle riittää tämäkin jne...kyl tilanteessa kuitenkin ajattelen samaan aikaan sitä että ei nyt täsmää tuntomerkit mutta sitä ei halua kuunella...Siinä tilanteessa..

        ...ymmärrän hyvin...
        ...kyllä se näin usein on...
        ...koskaan se ei ole kovin helppoa...
        ...paitsi ehkä joskus...
        ...ymmärrät varmaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...ymmärrän hyvin...
        ...kyllä se näin usein on...
        ...koskaan se ei ole kovin helppoa...
        ...paitsi ehkä joskus...
        ...ymmärrät varmaan...

        Tee parannus huora.


      • Anonyymi

        Ilmeisesti se on vielä homokin? Mitä tässä nyt yrittää miehiä...ihmeellisiä synnin kiusauksia eriseuraisilla...


    • Anonyymi

      Yks asia kanssa mitä en ymmärrä kun iltasanomissa luki tai iltalehdessä en muista että venäjän presidentti sanoi että ilma on puhdistunut Venäjältä kun osa venäläisistä lähti sotaa pakoon että vain todelliset pstriootit jäivät jne...

      Jotenkin en ymmärrä, kun eiks ne todelliset patriootit ole siellä tykinruokana matkalla kohti helvettiä niin miten ne sitten niinkuin "jäävät" eihän kuolleista voi sanoa yhtään mitään;

      "Meillä on 500 000 todellista patrioottia, 2metriä multaa päällä vain, eli toisin sanoen kuolleena".jotenkin ihmettelen välillä ihmisten yksinkertaisuutta.itsekin olen vähän tyhmä mutta en nyt noin tyhmä kuitenkaan.

      Miten voit sanoa että patriootit jäävät ja ILMA PUHDISTUU ÖYH ÖYH ; VAMMANEN JUOPPO TAJUA ....Kyllä se tajuaa vetää nenästä vaan tyhmiä kansalaisia...mitään patriootteja jää kun kuolevat sinne rintamalle...pelkkiä lusmuja Venäjä täynnä sen jälkeen kun loput patriootit eli työntekijät jotka eivät kuolleet rintamalla työskentelevät nyt ulkomailla käytännössä sodan jälkeen venäjällä on pelkkiä luusereita.

      • Anonyymi

        Face to face saisit Putin nyrkistä reiän päähän. Perseenreikä..ime mamin tissiä sä oot ihan pillu koko mies pakenee jonkun virkakoneiston taakse paskahousu.

        Suomessa jos tulee yhtään diktatuuria saat luodin päähän muuta politiikko. Venäläisetkin on ihan vätyksiä ku ne kattoo vierestä vaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Face to face saisit Putin nyrkistä reiän päähän. Perseenreikä..ime mamin tissiä sä oot ihan pillu koko mies pakenee jonkun virkakoneiston taakse paskahousu.

        Suomessa jos tulee yhtään diktatuuria saat luodin päähän muuta politiikko. Venäläisetkin on ihan vätyksiä ku ne kattoo vierestä vaa...

        Aletaan koko maailma pilkkaamaan ja haukkumaan sitä putinia ei se voi meitä kaikkia tappaa. Agenteillaan..Kaikki haukkuu vaan siitä jokainen lehdistö ja kaikki ihmiset sosiaalisessa mediassa säälittäväksi raukaksi kuka laittaa muut sotimaan puolestaan koska on itse niin munaton pikku mies kuka ei saa edes 80kg penkistä. Homo. Putin you are GAY.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aletaan koko maailma pilkkaamaan ja haukkumaan sitä putinia ei se voi meitä kaikkia tappaa. Agenteillaan..Kaikki haukkuu vaan siitä jokainen lehdistö ja kaikki ihmiset sosiaalisessa mediassa säälittäväksi raukaksi kuka laittaa muut sotimaan puolestaan koska on itse niin munaton pikku mies kuka ei saa edes 80kg penkistä. Homo. Putin you are GAY.

        Vladimir Putin is small rocket man äähähähähäää! Rocket man ähähähähä. Small man heheh. try sitting on a rocket Putin aahahaha


    • Anonyymi

      Piet.4

      "I. Että siis Kristus lihassa meidän edestämme on kärsinyt, niin te myös varustakaat teitänne sillä mielellä*; sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä+,

      19. Sentähden ne, jotka Jumalan tahdon jälkeen kärsivät, antakaan sielunsa niinkuin uskolliselle Luojalle hyvissä töissä."

      Tuo kärsiminen lihassa merkitsee 19 jakeen mukaan sitä että olla kuuliainen Jumalan tahdolle.

      Miksi se on sitten kärsimistä?

      Koska liha ei tahtoisi olla kuuliainen Jumalan tahdolle vaan elää synnissä iloiten.

      Mutta edelleen on tärkeätä huomata tuo sana "mieli" 1jakeesta.

      Koska...En sano mitään. Jos joku voi olla jotain niin jätän hänet rauhaa. Itse kyllä joudun syntiin koko ajan. Mutta ei silti vaikka liha on heikko niin tulisi unohtaa Jumalan tahtoa jne... Miksi kirjoitan jne ja ... Koska en jaksa kirjoittaa annan lukijan itse ajatella sen lopun.

      • Anonyymi

        Eli suomeksi siinä lukee varustakaa teitänne sillä mielellä; joka on Jumalan tahdolle kuuliainen, se lakkaa synnistä.

        Ja vaikka..No ehkä oikeat kristityt ovat synnittömiä..Mutta meillä puoli kristityillä olkoot edes se mieli, että koska tahdomme olla Jumalalle kuuliaiset niin emme tahdo syntiä tehdä (jne...*)

        *eli ymmärrä loput itse...Kun teitä selvästi ärsyttää pitkät viestit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli suomeksi siinä lukee varustakaa teitänne sillä mielellä; joka on Jumalan tahdolle kuuliainen, se lakkaa synnistä.

        Ja vaikka..No ehkä oikeat kristityt ovat synnittömiä..Mutta meillä puoli kristityillä olkoot edes se mieli, että koska tahdomme olla Jumalalle kuuliaiset niin emme tahdo syntiä tehdä (jne...*)

        *eli ymmärrä loput itse...Kun teitä selvästi ärsyttää pitkät viestit.

        Ihastukseni sinuun on tapahtunut juurikin pitkien kirjoitustesi myötä.

        Eli anna palaa vaan !


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Joh 2:6 pala lintuja pallata kukkia ja aamulla nänniesi pihat puhuvat ääniä jolle puheet eivät riitä sen jälkeen kun olin jo unohtanut sinut viimeksi!

    • Anonyymi

      Nyt kun siviilit on saanu aikaa poistua voi vihdoin sanoa vapaasti että Gazan voi pommittaa ihan maan tasalla arabi perkeleet oppii olemaan. Vihaan niitä. En niitten tavallaan uskon hartautta vihaa, jos ymmärrätte mitä tarkoitan he ovat omalla tavallaan hartaita uskossaan mutta se kantaa vain outoa hedelmää.

      Jokainen puu joka ei kanna hyvää hedelmää hakataan pois ja heitetään tuleen! Niin on kirjoitettu ja se myös tapahtukoon.

      • Anonyymi

        Laestadius sanoi eilisessä saarnassa että puut merkitsee esivaltaa puut jotka ovat muitten yläpuolella merkitsee hallitsijoita jne...

        Joten se mitä gazalle tapahtuu on oikein.

        Arabit ei omista Israelin maata. Ne on arabeja. Mutta kysymys on että mistä maasta arabit sitten ovat alkujaan? Minne heidän tulisi palata? Koska ei hekään ole ilmasta tulleet, jossain heidänkin on täytynyt aluksi olla samalla tavalla kuin juutalaiset.

        Vai onko arabit juutalaisia?

        Miksi Israelin joku tyyppi sen nimi on Daniel Hagar?

        Eikö se nimi Hagar ole vahva todistus että se on Aabrahamin perillinen? Eikös se Aabrahamin orja vaimo ollut Hagar?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laestadius sanoi eilisessä saarnassa että puut merkitsee esivaltaa puut jotka ovat muitten yläpuolella merkitsee hallitsijoita jne...

        Joten se mitä gazalle tapahtuu on oikein.

        Arabit ei omista Israelin maata. Ne on arabeja. Mutta kysymys on että mistä maasta arabit sitten ovat alkujaan? Minne heidän tulisi palata? Koska ei hekään ole ilmasta tulleet, jossain heidänkin on täytynyt aluksi olla samalla tavalla kuin juutalaiset.

        Vai onko arabit juutalaisia?

        Miksi Israelin joku tyyppi sen nimi on Daniel Hagar?

        Eikö se nimi Hagar ole vahva todistus että se on Aabrahamin perillinen? Eikös se Aabrahamin orja vaimo ollut Hagar?

        Sitten on nämä opisto juutalaiset jotka ovat opiskelleet itsensä juutalaiseksi he ovat oma joukkonsa, mutta sitten kun me puhumme Aabrahamin verilinjasta niin me puhumme oikeista Israelin lapsista ja se näkyy nimessä mm. Juurikin tämä "Hagar" tai Lars "Levi" jne..

        Ei mitään opisto juutalaisia vaan Aabrahamin verilinjaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten on nämä opisto juutalaiset jotka ovat opiskelleet itsensä juutalaiseksi he ovat oma joukkonsa, mutta sitten kun me puhumme Aabrahamin verilinjasta niin me puhumme oikeista Israelin lapsista ja se näkyy nimessä mm. Juurikin tämä "Hagar" tai Lars "Levi" jne..

        Ei mitään opisto juutalaisia vaan Aabrahamin verilinjaa.

        Mos.5. 33

        "28. Israel asuu levollisesti yksinänsä*, ja Jakobin silmä katsoo sen maan päälle, jossa jyviä ja viinaa on, siihen myös taivaat kastetta vuodattavat.
        29. Autuas olet sinä Israel: kuka on sinun kaltaises? O sinä kansa, joka Herrassa autuaaksi tulet, joka sinun apus kilpi ja sinun kunnias miekka on. Vihollises valhettelevat sinulle, ja sinä astelet heidän kukkulainsa päällä."

        Siinä on jotakin syvyyksiä ehkä..Mutta ehkä en selitä.


    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      160
      6815
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4047
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2055
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1989
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1839
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1573
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1568
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1545
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1408
    Aihe