Välityssopimuksen myyminen on petosrikos?

Anonyymi-ap

Petos on rikoksentekijän epärehelliseen menettelyyn liittyvä rikos. Petokseen syyllistyy se, joka hankkii itselleen oikeudetonta taloudellista hyötyä, ja erehdyttämällä saa toisen tekemään jotakin ja siten aiheuttaa toiselle taloudellista vahinkoa.

Jos myyn välitysyhtiön sopimuksen, niin ostaja ei silloin saa todellisuudessa mitään. Häntä on petetty eli erehdytetty. Hänelle tulee vain lisävelvollisuuksi eli kuukausimaksuja, eikä minulle maksetulla summalla mitään omistuksia siirry ja rahat on menetetty.

Siksi olen vain irtisanonut välityssopimukset, jotta saa maksut katkaistua omalta kohdalta. Se on parempi vaihtoehto kuin joutua arvottoman paperin myymisestä vankilaan. Siitä voi myös joutua pahoinpitelyn uhriksi.

13

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onhan se petos, kun myyt jotain arvotonta. Voithan myydä vaikka paperilapun, jonka perusteella saat ostaa Lidlistä ruokaa. Linnaa siitä tulee. Tuohan on sama asia. Välityssopimuksella voit ostaa välityspalvelua, sillä ei ole euronkaan arvoa, sen tajuaa tyhmempikin.

      • Anonyymi

        Mutta onko petos ,jos minä maksaisin jollekin lähitaksin välityssopimuksen joka haluaisi ?
        Meinaan kun Lähitaksilla ei ole kuin Keravan ja normaalikyytien välitystä maaliskuun jälkeen kun koko keskiuudenmaan sote/vpl kortit lähtevät 02 välitykseen,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta onko petos ,jos minä maksaisin jollekin lähitaksin välityssopimuksen joka haluaisi ?
        Meinaan kun Lähitaksilla ei ole kuin Keravan ja normaalikyytien välitystä maaliskuun jälkeen kun koko keskiuudenmaan sote/vpl kortit lähtevät 02 välitykseen,

        Taitaa lähtee jo 1.3.24. 02 taksille .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta onko petos ,jos minä maksaisin jollekin lähitaksin välityssopimuksen joka haluaisi ?
        Meinaan kun Lähitaksilla ei ole kuin Keravan ja normaalikyytien välitystä maaliskuun jälkeen kun koko keskiuudenmaan sote/vpl kortit lähtevät 02 välitykseen,

        Myös Itä-Uudenmaan sote-kuljetusten palveluntuottaja vaihtuu 15.1.2024 alkaen. Taksi Helsinki ei jatka. Uusi palveluntuottaja 020202 -palvelut on aloittanut ennakkotilausten vastaanoton jo keskiviikkona 10.1.


      • Anonyymi
        UUSI

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        ❤️ ­N­y­­­m­­f­o­m­a­­a­­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Saahan se ostaja oikeuden vastaanottaa välityskeskuksen välittämiä kyytejä.

      • Anonyymi

        Kyllä se on niin päin, että välitysyhtiön pitää maksaa, jos joku suostuu ajamaan heidän ajoja. Välittäjä on konkassa, jos ei saa autoilijoita ajamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on niin päin, että välitysyhtiön pitää maksaa, jos joku suostuu ajamaan heidän ajoja. Välittäjä on konkassa, jos ei saa autoilijoita ajamaan.

        Tai vähintään välitysyhtiöllä on oltava kyytejä jota ajaa jotta viitsii maksaa niille joka kuukausi.
        Eikä koko ajan karkaa kyydit toisille häviämällä tarjouskilpailuja.


    • Anonyymi

      Ei Woltin, Uberin ja Foodoran sopimuksiakaan voi myydä. Sehän on sama asia. Onhan se huijaus myydä "työpaikkaa" toiselle.

      • Anonyymi

        Tätä itse ihmettelen esim: lähitaksin suhteen kertovat olevansa laadukas välityskeskus jne..
        Eivät vastaa puhelimeen kun asiakkaat soittavat sinne . Häviävät kaikki kilpailut jne....
        Joku vielä maksaa siitä että saa ajaa tän nyrkkipajan vähäisiä keikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä itse ihmettelen esim: lähitaksin suhteen kertovat olevansa laadukas välityskeskus jne..
        Eivät vastaa puhelimeen kun asiakkaat soittavat sinne . Häviävät kaikki kilpailut jne....
        Joku vielä maksaa siitä että saa ajaa tän nyrkkipajan vähäisiä keikkoja.

        Välitys oli poikki viisi tuntia uudenvuodenaattona. Paskapulju.


    • Anonyymi

      Suomeen pitää saaha laki, joka suojelisi huonoja kauppoja tekeviä omalta hoopoudelta.
      Ja joukko virkamiehiä valvomaan.

    • Anonyymi

      Ihan sama mitä teet. Ei kukaan ole niin tyhmä, että ostaisi paskapaperisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4633
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      Suomen sosialidemokraattinen puolue
      23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe