Vaatteet ovat nykytrendin mukaisesti keinokuituisia, koska vireät vastustavat kaikenlaista luonnonmateriaalien hyödyntämistä.
Kiinnitin huomioni emimerkiksi polyesteristä valmistettuun fleece takkiin ja paitaan.
Koska pinta on nukkamainen on varmaa että joka kerran vaatetta pidettäessä ja pestäessä siitä irtoaa pieniä muovihiukkasia.
Pesuveden mukana valuu muovi vesistöihin.
Koska hienojakoista muovia ei mikään puhdistuslaitos millään erota vedestä, on se suurempi haitta kuin näkyvät kelluvat muoviesineet.
Luonnonmateriaalit ja mikromuovi
Anonyymi-ap
1
219
Vastaukset 1
- Anonyymi
Torkkupeitot, lasten pehmolelut, lasten makuupussi, useimmat vaatteet ovat 100% polyesteriä. Kun lapsi leikkii näiden keskellä, "pöly" on muovia ja mikromuovia mitä hengittää keuhkoihinsa. Olen alkanut välttämään kaikkea tätä turhaa muovia taloudessani, lasteni vuoksi. Sohva käytetty nahkasohva, peittona villapeitto ja villashaali, tyynytkin luonnonmateriaalia. Näistä syntyy normaalia pölyä eikä mikromuovia mitä elimistö ei pysty käsittelemään.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja2721091Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔49890Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "233876- 98831
- 87744
- 69732
- 103636
- 64566
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh2541Nyt kyllä nainen otetaan tosissaan
ja tutustutaan kunnolla toisiimme. Ei silleen luulojen tai juorujen perusteella, vaan kuunnellen toisiamme kiirehtimättä25429