Kahvinsuodatinpussi

Anonyymi-ap

Onko olemassa yleiskäyttöisiä suodatinpusseja jotka kattaisivat kaikki koot väliltä 1x2 - 1x4.
Kun pussien saumat kuitenkin normaalisti taitetaan, voisi 1x4 kokoisessa pussissa olla prässätyt taittolinjat myös kokoihin 102 ja 1x2 jotka ovat yleiset kotikäytössä.

20

329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Käytettyjen sukkahousujen haarakiiloja olen käyttänyt. Joustavat suppiloon kuin suppiloon, ja makua saa vähemmälläkin kahvimäärällä. Säästöä kaikki, näinä vaikeina aikoina.

    • Anonyymi

      Isompi 1x4 on helppo taivuttaa hiukan pienemmäksi, ne saumathann kuuluu kääntää joka tapauksessa. Yläreunasta kun kääntää n. 2cm enemmän kuin alareunasra niin sopii juuri sopivasti 102 koon suppiloon. Avauskolo on suunnilleen siinä 2cm kohdalla. Korkeus ja pohjan leveys molemmissa suunnilleen sama.

      • Anonyymi

        Minulla on 1x2 taittosbluuna jonka laitan 102 pussin sisälle taittoavuksi, sillä 1x2 pussit ovat kaupoissa törkeän kalliita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on 1x2 taittosbluuna jonka laitan 102 pussin sisälle taittoavuksi, sillä 1x2 pussit ovat kaupoissa törkeän kalliita.

        Joutuu ostamaan Melittaa kun halpispusseja ei tuossa koossa ole kauppojen valkoimissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on 1x2 taittosbluuna jonka laitan 102 pussin sisälle taittoavuksi, sillä 1x2 pussit ovat kaupoissa törkeän kalliita.

        En ole noita 1x2 pusseja huomannutkaan, varamasti harvinainen koko jos vielä pienempi kuin 102.

        Ihmetyttää kahvin tuhlaus, miksi jauhetta pitää laittaa niin älyttömästi ja siksi suppilonkin pitää olla iso. Kokeilin jotain halpaa kahvia, paahtoaste 3 mutta aivan mustaa ja todella hienoksi jauhettua. Tuli niin kitkerää että pakko lisätä vettä joukkoon. Pannujauhatus parempi ja paahtoaste 1-3, kunhan ei ole mustaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole noita 1x2 pusseja huomannutkaan, varamasti harvinainen koko jos vielä pienempi kuin 102.

        Ihmetyttää kahvin tuhlaus, miksi jauhetta pitää laittaa niin älyttömästi ja siksi suppilonkin pitää olla iso. Kokeilin jotain halpaa kahvia, paahtoaste 3 mutta aivan mustaa ja todella hienoksi jauhettua. Tuli niin kitkerää että pakko lisätä vettä joukkoon. Pannujauhatus parempi ja paahtoaste 1-3, kunhan ei ole mustaa.

        Yllättävää kyllä pannujauhatus toimii keittimessä aivan hyvin, mitään eroa en ole huomannut kun joskus erehdyksessä ostaa pannujauhatusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yllättävää kyllä pannujauhatus toimii keittimessä aivan hyvin, mitään eroa en ole huomannut kun joskus erehdyksessä ostaa pannujauhatusta.

        Ja yllättäen vaalea paahto maistuu pahalta, 3-paahtoaste juotavalta ja 5 onkin sitten jo hyvääkin. Ainakin mustana ja ilman sokeria juotuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja yllättäen vaalea paahto maistuu pahalta, 3-paahtoaste juotavalta ja 5 onkin sitten jo hyvääkin. Ainakin mustana ja ilman sokeria juotuna.

        Luuletko että saat jotain pisteitä siitä että kehut ulkomaan apinoiden juomakelvotonta kahvia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yllättävää kyllä pannujauhatus toimii keittimessä aivan hyvin, mitään eroa en ole huomannut kun joskus erehdyksessä ostaa pannujauhatusta.

        Parempaa se pannujauhatus on kun ei mene houkkaset suodattimen läpi, eikä painu termoskannussa. Suodatinjauhatus menee pilalle lämpölevylläkin todella nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempaa se pannujauhatus on kun ei mene houkkaset suodattimen läpi, eikä painu termoskannussa. Suodatinjauhatus menee pilalle lämpölevylläkin todella nopeasti.

        *hiukkaset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja yllättäen vaalea paahto maistuu pahalta, 3-paahtoaste juotavalta ja 5 onkin sitten jo hyvääkin. Ainakin mustana ja ilman sokeria juotuna.

        Kannattaisi ostaa hyvää kahvia, täytyy olla todella huonoa että maku paranee polttamalla tai sitten olet makuaistivammaminen. Oletko sairastanut koronan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisi ostaa hyvää kahvia, täytyy olla todella huonoa että maku paranee polttamalla tai sitten olet makuaistivammaminen. Oletko sairastanut koronan?

        Vaalea paahto ei ole juomakelpoista. Tummaa kahvia voi sentään juoda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaalea paahto ei ole juomakelpoista. Tummaa kahvia voi sentään juoda.

        Vielä yrittää mokoma... 😂🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä yrittää mokoma... 😂🤣

        Minulle annettiin joulun alla paketillinen 1-paahdon kahvia kouraan jossain tilanteessa, ja kyllä minä yhden kerran - tai siis kaksi, ensimmäisen ja viimeisen - siitä kahvit valuttelin, Juomatta jäi ja paketin jämät kippasin biojätteisiin.

        Paahtoasteen pitää olla 3–5. Muutoin jää kahvi juomatta, koska ei ole juomakelpoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle annettiin joulun alla paketillinen 1-paahdon kahvia kouraan jossain tilanteessa, ja kyllä minä yhden kerran - tai siis kaksi, ensimmäisen ja viimeisen - siitä kahvit valuttelin, Juomatta jäi ja paketin jämät kippasin biojätteisiin.

        Paahtoasteen pitää olla 3–5. Muutoin jää kahvi juomatta, koska ei ole juomakelpoista.

        Juuri ne huonolaatuoiset kahvit poltetaan ettei oikeaa makua huomaa, mutta jos olet siihen tottunut niin älä ihmeessä muuta tottumuksiasi :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri ne huonolaatuoiset kahvit poltetaan ettei oikeaa makua huomaa, mutta jos olet siihen tottunut niin älä ihmeessä muuta tottumuksiasi :)

        Ensimmäiset 30 vuotta minut pakotettiin juomaan vaaleaa juomakelvotonta kahvia. Pääsin sitten onneksi ulkomaille, jossa tarjottiin tummaa juomakelpoista vaihtoehtoa.

        Sen jälkeen olen ostanut vain tummapaahtoisia vatsaystävällisiä kahvilaatuja.

        Hieman ovat kalliimpia, mutta onneksi ei sentään ole rahasta kiinni kahvin juominen. Citymarketista 5-asteen Costa Rica vain 3,99e / 400g.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäiset 30 vuotta minut pakotettiin juomaan vaaleaa juomakelvotonta kahvia. Pääsin sitten onneksi ulkomaille, jossa tarjottiin tummaa juomakelpoista vaihtoehtoa.

        Sen jälkeen olen ostanut vain tummapaahtoisia vatsaystävällisiä kahvilaatuja.

        Hieman ovat kalliimpia, mutta onneksi ei sentään ole rahasta kiinni kahvin juominen. Citymarketista 5-asteen Costa Rica vain 3,99e / 400g.

        Aikuinen ihminen "pakotetaan", oletpa omituinen. Jos tykkää hiiltyneestä niin minkä tahansa voi polttaa, mutta harva tykkää sen enempää palaneesta paahtoleivästä, piparista kuin liian mustasta grillimakkarastakaan., eikä ole edes terveellistä Jotkut taas syö lihankin raakana kun on muotia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikuinen ihminen "pakotetaan", oletpa omituinen. Jos tykkää hiiltyneestä niin minkä tahansa voi polttaa, mutta harva tykkää sen enempää palaneesta paahtoleivästä, piparista kuin liian mustasta grillimakkarastakaan., eikä ole edes terveellistä Jotkut taas syö lihankin raakana kun on muotia.

        En ymmärrä miksi kahvi pilataan paahtamatta sitä kunnolla. Sehän on yhtä pahanmakuista kuin paistamaton tartar-pihvi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä miksi kahvi pilataan paahtamatta sitä kunnolla. Sehän on yhtä pahanmakuista kuin paistamaton tartar-pihvi.

        Tartar-pihvin ei kuulukaan olla paistettua jos siitä tylkkää, eikä kahvin poltettua jos haluaa maistaa kahvin omat aromit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole noita 1x2 pusseja huomannutkaan, varamasti harvinainen koko jos vielä pienempi kuin 102.

        Ihmetyttää kahvin tuhlaus, miksi jauhetta pitää laittaa niin älyttömästi ja siksi suppilonkin pitää olla iso. Kokeilin jotain halpaa kahvia, paahtoaste 3 mutta aivan mustaa ja todella hienoksi jauhettua. Tuli niin kitkerää että pakko lisätä vettä joukkoon. Pannujauhatus parempi ja paahtoaste 1-3, kunhan ei ole mustaa.

        Tuokin 3-paahto suodatinjauhatus on ok kun laittaa 1/6 vähemmän, se onkin tiiviimpää kuin pannujauhatus.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä kokoomuksen naiset?

      Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      1
      3050
    2. Finland is now Petter place

      Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      7
      2103
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

      HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      112
      1722
    4. Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä

      Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1051
    5. Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.

      Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R
      Kaste
      450
      972
    6. Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa

      Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn
      Kaste
      129
      946
    7. Pistä joku tunniste vuosien takaa

      Meidän välillä. Naiselta pyydän.
      Ikävä
      35
      754
    8. Pidätkö vielä elämäsi

      Rakkautena minua
      Ikävä
      50
      677
    9. Mietin tässä yhtä kysymystä

      Pysyisitkö minun kävelytahdissa mukana?
      Ikävä
      66
      675
    10. Toivon että kuulut elämääni

      Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      30
      635
    Aihe