VIRGINIAN MALVA

haisuli

kaikki tieto kelpaa ko. kasvista! Esim. muuttuvatko lehdet syksyllä punertaviksi, kuinka kauan kukkii, kasvupaikasta, lannoituksesta jne.

8

2550

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasvi

Outo nimi, minkälainen se on , ei tiedä nettikään tuon nimisestä ?

• haisuli

minulle kerrottiin että kasvaa 3m korkeaksi. Se on perennakasvi joka kasvaa pensasmaisesti, kuulemma todella upea "katseennaulitsija" . Se pitää leikata keväällä. Muuta en sitten tiedäkkään :)

• perennatarhuri
        haisuli kirjoitti:

minulle kerrottiin että kasvaa 3m korkeaksi. Se on perennakasvi joka kasvaa pensasmaisesti, kuulemma todella upea "katseennaulitsija" . Se pitää leikata keväällä. Muuta en sitten tiedäkkään :)

Oliskohan kyseessä Virginian tädyke?(Veronica virginica) Se ainakin kasvaa isoksi ja tuuheaksi puskaksi. Kukkii vaaleanvioletein(-punaisin)tähkämäisin kukin suurinpiirtein elokuussa.

• sari 1
        perennatarhuri kirjoitti:

Oliskohan kyseessä Virginian tädyke?(Veronica virginica) Se ainakin kasvaa isoksi ja tuuheaksi puskaksi. Kukkii vaaleanvioletein(-punaisin)tähkämäisin kukin suurinpiirtein elokuussa.

Mikähän kumma tuollainen Virginian malva on.En ole kuullut minäkään. Kaikenlaisia malvoja kyllä on , ennenvanhaan oli aika korkea malva, kukki vaalenpunaisin kukin.Olikohan se Ruusumalva,Malva alcea ?

Virginiantädyke kasvaa kyllä korkeaksi, mutta ei sentään 3 metriseksi, eikä myöskään tuo malva kasva niin korkeaksi.

Kyseleppä haisuli siitä jotain muutakin tietoa,mikä on kukkien väri, minkälaiset lehdet ?

• haisuli
        sari 1 kirjoitti:

Mikähän kumma tuollainen Virginian malva on.En ole kuullut minäkään. Kaikenlaisia malvoja kyllä on , ennenvanhaan oli aika korkea malva, kukki vaalenpunaisin kukin.Olikohan se Ruusumalva,Malva alcea ?

Virginiantädyke kasvaa kyllä korkeaksi, mutta ei sentään 3 metriseksi, eikä myöskään tuo malva kasva niin korkeaksi.

Kyseleppä haisuli siitä jotain muutakin tietoa,mikä on kukkien väri, minkälaiset lehdet ?

taimeni alulla on sormen paksuinen juuri ja lehdet muistuttavat marjapensaan lehtiä, mutta vaaleammat ja paksummat. Ei ole kumpikaan, ruusumalva tai virginiantädykekään.
        Voin yrittää kysellä kasvista jotain taimen lahjoittajalta, kun seuraavan kerran näen :)

• issu56
        sari 1 kirjoitti:

Olen tiennyt, että meillä malva on, mutta lajike on ollut kateissa, vaan nythän se selvisi. Tosin meillä ei kasva kovin korkeaksi, ehkä hieman yli metriseksi jää ja kukat kyllä pysyvät varsin pitkään...kukkii parhaillaan ;).

• juulia
      • tarjamaire

Haulla Malva löytyy paljon asiaa. Itse löysin
        Eliaksen sivuilta vastauksen omaan malvaongelmaan.
        Löytämässäni kasvissa on tuoksupelargoniaa
        muistuttavat lehdet ja on melko suuri pensas-
        mainen kasvi. Tuoksu ihana, vieno.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moi, nainen

Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun
      Ikävä
      51
      1945
    2. Some räjähti! Joel Harkimo jakoi haikean viestin meriltä tärkeänä merkkipäivänä: "Välillä..."

Joel Harkimo on lähtenyt yksin purjehdukselle Atlantin yli. Tsemppiä ja voimia, Joel Harkimo! Lue lisää: https://www.s
      Suomalaiset julkkikset
      34
      1588
    3. Sedun opettaja?

Kukas Sedussa on ahdistellut alaikäisiä opiskelijoita? Tämä kansankynttilä oli saanut monta varoitusta, mutta sama homma
      Seinäjoki
      43
      1175
    4. Suurinta rakkautta

On päästää irti ja antaa toisen mennä. 😎🌹
      Ikävä
      82
      1173
    5. Bess jakoi hämmentävän kuvan - Anna Puu heittää roisin kommentin: "Onneks ei oo eka synnytys"

Ohhoh! No nyt on aika provosoiva kuva Bessistä. Kivoja kommentteja julkkisystävät laukoo... Tiesitkö, että Bessin (s.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      15
      1060
    6. Kumpi ihastui teistä ensin

Sinä vai kaivattusi?
      Ikävä
      56
      1049
    7. Milloin nähdään?

😕💕 Alan olla ihan loppu.
      Ikävä
      48
      1015
    8. Mitä mun pitää tehdä?

Mitä me mies tehdään? Mitä sä haluat mun tekevän? Mä en tiedä. Mä luulen tietäväni, että molemmat kärvistelee tunteid
      Ikävä
      40
      968
    9. Keskusta on kovassa nousussa

Persut ovat jäämässä kauas taakse. Maaseudun ihmiset ovat palaamassa järkiinsä epäonnistuneen persuseikkailun jälkeen.
      Maailman menoa
      129
      945
    10. Näytät paremmalta kuin koskaan ennen

Aivan jokaisena päivänä. Minä pidän sinusta parhaimman huolen. Lupaan sen, sen voin luvata.
      Ikävä
      38
      916
    Aihe